Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 Coupé vs. Audi RS5: Kouření povoleno

Auto Tip Klassik
Diskuze (81)
Husté mraky bílého dýmu předznamenávají jeden z nejzajímavějších soubojů letošního roku. Nové BMW M4 Coupé svede s Audi RS5 bitvu o korunu krále sportovních kupé.

Šedé BMW protíná cílovou pásku rychlostí blesku, za ním se žene zářivě červené audi se zvukem připomínajícím blížící se bouřku. Ačkoliv si připadáme spíše jako na závodech německého mistrovství cestovních vozů DTM, trávíme vlastně „běžný“ den v práci. Slovo běžný ovšem právem patří

do uvozovek, nacházíme se totiž na našem oblíbeném Contidromu a k dispozici máme dvě skvělá kupé s výkonem přes 430 koní. Občas takováto novinářská testování závidíme i sami sobě.

Dnešní ostře sledovaný duel přinese odpověď na otázku, která automobilka postavila nejlepší středně velké výkonné kupé. Bude to Audi RS5 s velkým atmosférickým osmiválcem a stálým pohonem všech kol, nebo žhavá novinka v podobě BMW M4 Coupé s dvakrát přeplňovaným řadovým šestiválcem a pohonem té správné, tedy zadní nápravy? Dvě auta, ale jen jeden možný vítěz...

Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 16/14, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (81)
11. 8. 2014 18:37
Re: Nic moc test...
BMW dnes elektronicky přibarvuje zvuk i 35i a podle mne naprosto zbytečně. M4 na tom není jinak. Kdežto RS5 nic takového nemá (avšak nejlépe znějící V8 to tedy podle mne není).
Avatar - white label
7. 8. 2014 19:38
Re: Test
Pokud se jedná o aquaplaning tak se neprohrabe ani velmi zřídka. Je to podobné jako by ses chtěl na (tenčí) vrstvě sněhu (aniž bys snížil rychlost!) prohrabat na asfalt s tím, že ti pak ta lepší adheze na asfaltu umožní jet dál rychle/rychleji. Při aquaplaningu před sebou pneumatika tlačí vodní klín a plaveš/kloužeš/surfuješ po souvislé vrstvě vody (což nebývá jen malá "kaluž" o ploše podobné ploše styku pneumatiky s vozovkou). Jediný lék na vzniklý aquaplaningu je co nejplynuleji zpomalit, jestli se někdo domnívá, že se z toho dostane díky protáčení hnaných kol, tak mu přeji hodně štěstí, protože víc pro něj udělat stejně nemohu. ;-)
Avatar - _Karel_
7. 8. 2014 14:29
Re: Nic moc test...
můj "údiv" byl nad tím, že BMW vyhrálo ve zvuku motoru.Ne nad zbytkem textu.
7. 8. 2014 10:28
Re: Test
Jenže stock verze S4/S5 je už hodně slušně vybavená a potřebuje minimum příplatků. Stock verze 435i je holobyt, který se dovybavuje. Takže srovnatelně vybavené verze "as tested" jsou prakticky za stejné love. Nevýhoda S4/S5 je, že se nedá koupit v holobytu (což ale stejně dělá asi jen málo lidí).
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 8. 2014 08:03
Re: Test
jossalito, oukej, to ovšem hovoříš jen o podstatě funkce pneumatiky a teoretické situaci. Zajisté ti nemusím vysvětlovat, že k takovým "ideálním" situacím, kdy se díky poháněné přední nápravě "prohrabeš" zpátky k asfaltu a trakci v reálném světě dochází velmi, ale velmi zřídka...

...takže ani nemusím dodávat, že v té běžné situaci se z auta zkrátka stane loďka a plave... Prostě v tomto si RS5 a M3 nemají co vyčítat, i kdyby ses na hlavu stavěl. A při jízdě na krev je vytrestá kdejaké Clio Sport na úžovkách. :-!