Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat vede v Evropě pořadí značek v produkci emisí CO2

89 komentářů

wolff
:yes:
Jasné. A MERCEDES-BENZ :no: . >😁
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Já Mercedesu samozřejmě zvedám palec, se svými mamuty dosáhnout 180g, to je paráda! :yes:
Brusel ať si trhne Atomiem >😁
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
A samozřějmě BMW, to co dokážou v Mnichově dělat s motory, to se nevidí: 530i, 272k, 0-100 6,3s, max 250, váha 1505kg, kombinovaná spotřeba 7,7l !!! A s automatem 7,5l. Tohle je podle mě zázrak hodný ocenění!
Jsem si vědom závádějící hodnoty "papírových" údajů, přesto nezbývá než :yes:
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Jen pro porovnání - E-klasse 350CGI - 292k, 6,8s, 250, 1620kg, 8,7l

taky v automatu (7G) takže 1,2l oproti BMW... 😉
ano, objemnější, výkonnější, těžší, ALE pomalejší... >😒]
Hlavné je, že sa neniči motor pri tupom a nezmyselnom vypínaní motoru pri pár sekund stania ako u BMW. 😄 :yes:
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Aha, to mě nenapadlo, takže BMW úmyslně poškozuje svoje motory, vidíš, a tím si zajišťuje větší prodeje nových modelů a větší zisky ze servisu. Kámo právě si odhalil strategii BMW, běž s tím do Novy >😁
Tupé a nesmyslné je něco jiného, tady na diskuzi... >😒]
Len aby to nebolo tvoje myslenie. Vypínanie motora určite nie je tromf, vďaka ktorému sa BMW predávajú a keby si jazdil aspoň jeden deň, vieš, že neustálym zapínaním a vypínaním sa motor, tak ako každá iná vec,ničí. Skús to robiť so žiarovkou.
webpaja
Preco??? BMw si naschval nici motory? Vysvetli to prosim, jezdim skoro 15let a nedochazi mi to.
A už v tom 15 ročnom aute máš systém STOP-START? Ty si fakt tak hlúpy? Já som tým nechcel povedať, že ten motor sa ničí, preboha. Čo ste tak pripečený? Ale nie je to dobré pre motor, keď sa v meste každú chvíľu zapína a vypína. Ako môžeš jazdiť 15 rokov a toto nevedieť?
Johnn
Promiň,ale ty rozumíš motorům?Volnoběh po delší dobu dnešním motorům také nesvědčí.Každý motor potřebuje totiž optimální otáčky.Volnoběžné to určitě nejsou.
No dobre, ale nepopieratelne lepšie, než neustále vypínanie-zapínanie.

P.S.😜reboha-vypnúť motor na 10 sekúnd pre ušetrenie paliva, to skutočne môže presadzovať len europoslanecký kok*t.
webpaja
To neni ani tak kvuli palivu, ale kvuli vysokym exhalacim na krizovatkach a v zacpach, kterym se proste nikdo nevyhne.
Máš pravdu, ale zase pri zapnutí nie je spaľovanie horšie ako keď motor už istý čas beží? Já aj čudujem, že takýto motor má menšiu spotrebu.
webpaja
U studeneho motoru ano, u zahrateho tech 30 sekund az jedna minuta vypnuti je rozhodne lepsi.
Máš pravdu v tomto ohľade. Ten studený motor. Ale ako hovorím, motor sa zbytočne opotrebuváva o niečo viac.
webpaja
Nejak casto pouyivas slovo hloupy, zrejme jej slysis na kazdem kroku 😉 . Co se na tom motoru nici? Starter? Baterie? Se stop-start systemem jsem najel sotva par tisic km, ale mekolik kolegu na nich natocilo pres 100kkm, spoustu z nich v Brne.
Ale veď já nehovorím, že ten motor vydrží 1000km. Ale opotrebuváva sa viac než bežne.
webpaja
O 1000km jsem nenapsal ani slovo. Tak jinak, jezdi s vozy 118d a 320d pres 2 roky a zadna zavada spojena s motory, startovanim a podobne.
Ty má schválne provokuješ? Už s tým prestaň. Já som sakra nepovedal, že sa mu na tom motore niečo pokazí. Ale jednoducho sa viac opotrebuváva. Ako toto vodič nemôže vedieť, to fakt nechápem.
webpaja
Ale jak a kde se opotrebovava? vysvetli mi to prosim... Denne muzes ve vetsim (a nemusi jit jen o Mnichov, Blavu apod..) meste i 20minut chodu motoru, pro skeptiky se da system jednoduse vypnout tlacitkem.
To iste. A leda keď jazdiš bočnými uličkami.
P.S.: Ty si vodič? 8-s 8-s :no:
webpaja
Ne polovodic ty prditko. Jakakoliv diskuze s tebou je pouze ztratou casu! Kolik si toho odridil mlicnaku? kolikrat jsi stal v kolonach? Nech si svoje pritrouble poznamky a obcas pouzij svuj mozek! 8-s
Avatar - Andromeda
Andromeda
Hosana Pájo,prozření je osvobozující dar >😒] ...
Avatar - Andromeda
Andromeda
Kdepak Pájo,mlýny se přece točí... 😉
webpaja
Toci, ale nekdy mam obavu, aby tam bylo dost mozkovych bunek k tomu, aby nebyl vecne znecisten textil 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
Být či nebýt?To je to oč jde...Filosoficky vzato,je rozdíl mezi žitím a bytím a bitím 😉 ...
Prý už Žiška tvrdil:Nepřátel.....,a na počet nehleďme...Jen ti nějak tuším,že k tomuhle tématu to asi nevztahoval... >😒]
prejt
"Za vším technickým pokrokem stojí FIAT." Tuto slavnou větu kdysi pronesl věhlasný Enzo Ferrari a nutno říci, že se tato skutečnost opět potvrdila. Bravo! :yes:
Avatar - euro89
euro89
naprosto souhlasim!!! 😉 1. Fiat se skoro 5g náskokem... za nim ve frontě žabožrouti a věčně ekologická Toyota až pátá - tomu řikám úspěch :yes: :yes:
8-s >😁
Prejt, ty vôbec netušíš o čom hovoríš. Myslíš si, že tieto nízke emisie sú výsledkom technickej vyspelosti Fiatu? Ale kdeže. Fiat na to s technikou nie je ani horšie, ani lepšie ako ostatné mainstreamové značky. Tajomstvo sa skrýva v portfoliu značky Fiat. Len sa pozri kde má Fiat svoje ťažiskové modely. Končia v triede... SEGMENTU B. Čiže druhom najmenšom. Samozrejme, dosť motorov však ponúka aj u Brava. Lenže športové varianty a výkonné varianty aké má VW či BMW tu chýbajú. A Croma? To je taká okrajovka. V skutočnosti, Fiat nemá žiadny technický pokrok a v porovnaní s VW alebo prémiovými značkami Fiat naozaj nemá žiadny technický náskok. Tento výsledok nie je výsledkom ničoho iného, než portfolia. Ale technický pokrok?
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
A značky jako Alfa Romeo, Maserati, Ferrari, Lancia ti nic neříkají. Ty patří také do portfolia Fiatu...
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Tohle by mě zajímalo, jestli tam je započítané. Těžko říct, pokud ano, tak před Fiatem nelze než smeknout. Pokud ne, tak výsledky nejsou ani trochu překvapivé, protože jiná automobilka s tolika malými (a tak prodávanými) automobily není.
Citroen a Peugeot tam jsou odděleně, ale jejich spolupráce (a vlastnictví-provázanost, říkejte si tomu jak chcete) je myslím podstatně jiná než v rámci Fiatu a Alfy, Lancie, Maserati,...
Opravdu by mě to zajímalo, minimálně nějaká další místa, z toho by se to dalo asi i odvodit - námět pro redakci 😉
Avatar - euro89
euro89
to mě taky, ale vzhledem k tomu, že v top 10 neni kromě VW nic jinýho z koncernu, tak je možný, že ve Fiatu je započítaný i Maserati, Lancia, Alfa Romeo a Ferrari... v tom případě bude k VW přičtený i Audi, Seat, šáde, Bentley, Bugatti a Lamborghini... k BMW zase Mini a Rols-Royce... atd...
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Pravda, třeba Škoda by se pod mercedesáckých 185 určitě dostala...Trochu mě tam pořád mate Ten Peugeot s Citroenem, ale to je asi dáno jinou hierarchií u nich, nevím.
Hele curvo, Týchto značiek je veľmi veľmi málo.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Takové Ferrari by se svými 400g vydalo za 3 normální auta zase 😉 >😁 A té Alfy třeba zas tak málo není na to, aby to bylo zanedbatelné...
Uvedom si, že portfolio Lancie, Fiatu nemá problém vstrebať tri štyri päť-šesť FERRARI.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Kolik prodá ročně Ferrari automobilů? Bylo to tuším kolem 6000, ne? 430 produkuje 420g (škoda že tomu trochu nezdvihli spotřebu, sakra >😁 ), Scaglieti 475g, atd...neřekl bych, že 6000 takových aut nemá vliv na celkový parametr. Není drtivý, není většinový, není ani rozhodující, ale je tam. :yes:
Když k tomu přidáš nějaké ty Brery, GT, 159...nejlépe 3.2 V6, která žere jak protržená...mno...to pak mají chudáci Pandy co dohánět. Proto jsou ve světě na vymření asi >😒] :yes:
Tak oproti piatim milionom, čo majú bežné FIAT značky má tých 600 ozaj vply. >😁 A len mimochodom, sem sa zarátava len priemer portfolia, nevypočítava sa to od predajov.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Kolik dejme tomu 12Ogramových Pand Ti vyváží jedno dejme tomu 400g Ferrari, aby průměr byl 140g? Dvacet? 😉
Avatar - pelikoš
pelikoš
navíc ty inženýre fiat vymyslel common-rail,kterej používá tvůj fujksvágn :-!
Ten hlavne vymyslel BOSCH.
Avatar - pelikoš
pelikoš
ten ho možná vyrábí,poraď se nejdřív s mamkou >😁
pogo26
Bosch jen koupil patenty a je momentálně největší výrobce.
_Teddy_
Ani Bosch, ani Fiat. Common-rail vymysleli isty Robert Huber a Marco Ganser zo svajciarskeho technologickeho institutu. Az o ~30 rokov neskor to zacalo pouzivat Denso Corporation v svojich nakladakoch. Treba ale povedat, ze tieto prve verzie CR mali mechanicky ovladane vstrekovace.

Moderna verzia CR (kde vstrekovanie je uz ovladane elektronicky, cez ECU) bola vyvinuta v spolupraci Fiat a Magneti Marelli. Bosch potom zakupil tento dizajn aj s patentovymi pravami a upravil ho pre masovu produkciu. Bola to chyba Fiatu ze to pustili z ruk, lenze vtedy bol Fiat v dost velkych financnych problemoch. Ale prve auto s CR bolo aj tak Alfa Romeo 156 1.9 JTD.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Díky za upřesnění. :yes:
Ty ma v týchto dňoch perkvapuješ. Paráda Teddy. :yes:
webpaja
haha vtipalku, ty se o auta vubec zajimat nemuzes, jinak neuverim tomu, co jsi tu vypotil 😄
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Takhle optimisticky bych to neviděl 😉 Fiat udělal a stále dělá hrozně moc pro všeobecný vývoj, zdaleka ale není jediný 😉 :yes:
Beaumont.
Značku Fiat mám rád a těší mě, že jí tohle prvenství snad může usnadnit boj s bruselskou byrokracií. Ale pro mě jako zákazníka je údaj o CO2 (ostatně i o jiných emisích) dokonale nepodstatný, nezajímá mě a při výběru nového auta má nulovou váhu.
Avatar - euro89
euro89
mám podobný názor... jsem rád, že je Fiat první, protože jsem fanda značky a tohle mu může získat sympatie některých "zelených" europoslanců... ale jinak rozhodně nejsem fanouškem ekologie, ani ničeho, co auto nejen zbytečně prodražuje, ale ještě mu ubírá na výkonu...
h7
Jestli to náhodou není tím, že fiat prodává nejvíce modelů v segmentu nejmenších aut. Čím menší kára,tím menší emise.
Prostě "úspěch".A to také díky tomu že vlajková lod Croma se vůbec neprodává. Ještě jednou "úspěch".
😄 :yes:
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
To, co píšeš, je spoustě lidí jasné, snad neobjevuješ ameriku 😉 Kdyby se Croma prodávala alespoň tak jako Peugeotova 407, těch 5g v rozdílu mezi nimi by se asi vyrovnalo.
Přesto, jakožto fandovi aut nezávisle na zemi původu, jsem za ta čísla rád, alespoň z části umlčí kecy z Bruselu o neekologičnosti. Automobilky vyvíjejí velkou snahu, je naprosto irelevantní, jestli vyhrál Fiat a druhý byl Peugeot, nikomu to prodeje výrazně nezvedne. Snížení emisí je ale argument proti zeleným vymaštěncům, a to vnímám jako hlavní přínos! :yes😒br />
Jinak jen dodám, že by mě velice zajímalo, jestli se tady Fiatu počítají i emise Ferrari, Maserati, Alfy a Lancie... 😄
filipsson
kdyby ano tak se docela urcite fiat objevi na opacnem konci tabulky >😁
dk2006
Koncern Fiat nevyraba male mnozstva.Na ten pocet vozidiel je to super.Su v tom aj dodavkove automoboly, ktore tvoju Cromu v "malych" mnozstvach dobehnu. Inak Croma sa predava dobre v europe. Vychodny blok sa stale potrebuje ukazovat v inych znackach a liecit si komplex.
Este si pozri v akych segmentoch najviac predava Peugeot alebo Citroen.
Andy
Jasne, taky nejsem zadnym fanouskem ekologie, zejo, co se nechat tupe omezovat nejakejma zelenejma mozkama, vykuchal jsem katalyzator, zbytecne to ubira na vykonu, menim volej, vyjetej chrstnu do potoka, filtr hodim do krovi, stejne jako starou baterku, smeti zasadne vyhazuju na krizovatce do skarpy, proc bych platil za nejakou de.bilni popelnici. Soused koukal, jak mi to jede, vezl jsem jeho decka do nemocnice, von i soused se zenou vypadaj posledni dobou nejak divne, mozna jsem tu baterku nemel hazet na jeho stranu, ma tam za plotem studnu, ale co, nemaj chlastat vodu, ***i. Prece to nebudu vozit do nejakyho sbernyho dvora, to by se mi to auto pekne prodrazilo.
Beaumont.
A opravdu věříš tomu, že lidskou činností produkovaný CO2 má vliv na změny klimatu?
Jen namátkou😒br /> [odkaz]

[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
To nic. Tady se jen lidem, kteří se nesmíří s černobílým viděním světa a s (nejen)eko-hysterií téhle doby, předhazuje, že jsou prasáci co lejou olej do kanálu a komunální odpad házej do škarpy...Typické demagogické počínání jedinců, co nesnesou jakoukoli oponenturu. :no:
Andy
Woody, tak ta hysterie, ta primo strika (neco jako FSI) z tveho prispevku. Jestli jsi hledal cizi slovo, pak to byla hyperbola. A pokud potrebujes muj prispevek vys prelozit, tak cti: Jak moc si svet za.sereme, tak za.sranej ho budeme mit.
pogo26
A čemu myslíš, že tím prospěješ !!!!!!!!!!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Co třeba nahlížení na problémy z obou stran ? Nebo je to uzavřená kapitola, všechno víme a vydali jsme se tím správným směrem ? Asi jako s biosložkami do nafty...takový fiasko, ale NAPROSTO PŘESNĚ se vědělo, že je to správné. 8-s
Avatar - Falco
Falco
Jsi normální? Podle tebe je lepší lidem vymývat mozky, něž je učit zodpovědnému chovaní k přírodě.

Jasně je tam napsáno: "Disidenti teorie globálního oteplování nezpochybňují potřebu účelného a šetrného využívání zdrojů, nebo samotný fakt oteplení klimatu. Nicméně nesouhlasí, že jde o nezadržitelný trend vyvolaný průmyslovou činností. Nelíbí se jim, že stoupenci teorie člověkem vyvolaného oteplování umlčují své odpůrce, a ignorují fakta, která zpochybňují jejich závěry"
Avatar - pelikoš
pelikoš
MODRÁ nikoliv zelená planeta!!!
Andy
Sorry, ale Klaus fakt neni klimatolog, predpokladam, ze jediny klimatologicky mereni, ktery kdy podnikl bylo, ze se kouknul pres okno na teplomer, jaka je venku zima.
Podle meho skromneho nazoru ho lze tezko povazovat za vedce-ekonoma, ma jen jedinou publikaci (tusim s Dlouhym, 1995), neznam presne kriteria ekonomu, ale v jinych oborech by to sotva stacilo na Ph.D., ne na profesuru...
Andy
Jo verim tomu. A rad ti vysvetlim i proc: Protoze se na tom shodne naprosta vetsina (cca 95%, co se tim SERIOZNE zabyvaji). Muzes ric, co ten zbytek? Takze pochybnosti prece existuji! Existuji, ale nejsou relevantni, jsou totiz tvoreny umele. Zcasti zaplaceny (napr. Exxon) a zcasti produktem obycejne lidske snahy na sebe upozornit kontroverznim nazorem, (kdyz uz to nejde jinak - viz. Klaus). Vedci jsou skupina lidi, jako kazda jina. Kdyz vezmes auto s vadnou lambda sondou do tisice servisu, najdes hezkou radku, ve ketrych ti budou tvrdit, ze potrebujes vymenit RJ, nebo jinou pohadku. I mezi vedci je dost takovych, co diky vlastni neschopnosti but vedome lzou nebo ztratili zaklad vedecke prace - kriticke mysleni. A jak to poznat? Dobri vedci publikuji v dobrych vedeckych casopisech, ne v nedelni priloze popularnich denniku nekde mezi radami pro zahradkare a horoskopem na pristi tyden. Ale abych te na zaver uklidnil: nemyslim si, ze nekdy neco budeme vedet se 100% jistotou. Pripoustim, ze je sance, ze by jste s VK meli pravdu, byl bych uprimne rad, ale bohuzel, tato sance se podle vseho blizi nule. A koneckoncu, jak se cesky rika, better be safe than sorry.
[odkaz]
ufoun zeleny
nejaky "zeleny" auta je uplnej nesmysl. Auto neni ekologicke uz samo o sobe, eklogicke je chodit pesky (ale nesmite prdet a poustet sklenikove plyny >😒] >😒] ) Takze rozumne tohle je nesmysl, a stejne tak je nesmysl nejake urednicke snizovbani CO2. Stejne je to mereny jen laboratorne, naoozim auto a uz bude zrat a produkovat co2 jinak... tak asi tak. ps: nejekologictejsi je muj letajici talir 😜
Andy
Emise a jejich regulace neni nic noveho deje se to desitky let, mozna bys byl prekvapenej, co vsechno pri spalovani benzinu ci nafty muze vznikat a jake ucinky to prokazatelne ma. Jezdit je treba a bude se jezdit cim dal tim vice, cim mene to bude stylem po nas potopa, tim lip pro vsechny.
Avatar - euro89
euro89
taky hezký... >😁 >😁 ale je pravda, že třeba katalizátor jsem z auta vykopal kvůli výkonu a jednou jsem omylem vypustil starej olej na vlastní zahradu, když jsem dal pod auto starej pekáč a nevšimnul jsem si, že v něm byla díra... >😁 >😁 >😁 vidět mě Bursík s kaťušou, tak mě ukamenuje za živa a auto odveze na ekologický sešrotování >😁 >😁 >😁
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Souhlasím, taky mě to těší, ale žádnou váhu to pro mě nemá.
Jinak údaj o CO2 jako zákazníka mě docela zajímá, a to z jednoho naprosto základního důvodu, jímž je spotřeba. Tyto dvě veličiny jsou totiž přímo úměrné, a spotřeba auta mi úplně ukradená není, přestože to není primární parametr. 😉 :yes:
ZocelenyDrapalik
Asi to bude trvat jeste leta, ale nakonec i ti "nejpomalejsi" pochopi ze emise CO2 je pouze jine vyjadreni pro spotrebu. Je pro vas spotreba dokonale nepodstatny udaj? Pro vas a jeste pro arabske sejky, ze jo.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
Díky Ti, inteligentní diskutující, jsem rád, že tu jsou i takoví :yes: 😉
Beaumont.
Střídám nejčastěji dvě auta, jedno jezdí průměrně kolem 12, druhé kolem 14 litrů benzínu na 100 km. Přesně to nevím, nepočítám to. Takže jak vidíš, ani spotřeba mě zase tak moc nebere. 😉
Napřed jsem zaregistroval první řádek názvu článku (Fiat vede v Evropě v pořadí značek) a docela jsem se vyděsil,že se mnou asi nebude něco v pořádku.Že se z eurodrzků stali eurobuzci a že racionální uvažování je dobré pouze pro doc.Nešpora.
Pak jsem ale přejel očima na druhou část názvu a...ta úleva.Ne,není to se mnou tak špatný,jedná se pouze o produkci emisí.V případě emisí opravdu převratné zjištění,že vede automobilka,která de facto rezignovala na auta od nižší střední výš a má průměrnou délku prodaného vozu okolo 3,7m.Ještě mi chybí doplňovací údaj,že ve třídě mini vedou Kočkové s autodromy,v závěsu s Matelkem a jeho nožně poháněným modelem. >😁
dk2006
Daj link kde si to vycital. Inak by si mal rezignovat ty. Co je nizsia stredná trieda a vys? Bravo , Linea, Croma... to je co, mala trieda?
>😁 >😁 Tak ty si ten najväčší neználek akého som kedy stretol. Nepozná ani najzákladnejšie automobilové triedy, to je vážne k plaču. Ako sa na autoweb môže zaregistrovať takýto jelito.
dk2006
Tak Neználek si ty. Nizsia stredná trieda je Bravo, Linea. Viac k vyzsej triede je Croma. Ale tu pise, ze Fiat rezignoval od nizsej strednej triedy. Citaj co pisem a potom si pis o jelite ty blb
Jasné. Veď od nižšej strednej prakticky neponúka model.
Klaudius
Nie? Ja považujem Cromu za auto. Aj Ullyse je auto. Aj Multipla je auto.
A2
Jedinej (euro)buzík, jak to tak vypadá, jseš tady ty, navíc s dost nízkou inteligencí..
A to je asi ta nejhorší možná kombinace. :no😒br />
Jestli tě dokážou strašit nadpisy článků na auto.cz, pak ihned navštiv specialistu, doufám, že nemusím zdůrazňovat kterého.
dk2006
Daj link kde si to vycital. Inak by si mal rezignovat ty. Co je nizsia stredná trieda a vys? Bravo , Linea, Croma... to je co, mala trieda?
dk2006
Daj link kde si to vycital. Inak by si mal rezignovat ty. Co je nizsia stredná trieda a vys? Bravo , Linea, Croma... to je co, mala trieda? 8-s
Avatar - DBS
DBS
De facto rezignovala na auta od nižší střední třídy výš.Jediné auto od Fiatu vyšší jak nižší střední třída je Croma a ta se neprodává tolik,aby zvedla průměr délky vozu.Už tomu chápeš?
dk2006
Dlzka vozu a trieda k autu to je mylne. Viacmenej si automobilka sama urci to akeho segmentu ide. Ale my sa bavime , ze rezignovala od nizsej strednej triedy a tam ro&zhodne Bravo a Linea patria.
italio
Pro ty blbé: Emise automobilek se počítají podle průměru( pokud nevíte co to je, vraťte se na základku), čili není absolutně důležité, jak velké motory automobilka používá, jak velká vyrábí auta, ale tento průměr se počítá v poměru hmotnost/spotřeba....A k tomu vývoji: Fiat má před většinou technologický náskok, páč jsem ještě neviděl tak silné maloobjemové motory, které dokážou nakopat * i mnohem větším motorům z řad audi a spol...
Avatar - Plautus
Plautus
trefa :yes:
Klaudius
Tak takú znôšku blbostí, ako je v tejto diskusii, človek len tak nevidí. Samozrejme, česť výnimkám.

Medzičasom je skutočne takmer isté, ostatne, už to tu niekto aj napísal, že produkcia CO2 z prevádzky motorových vozidiel aj pričinením priemyslu nemá zásadný vplyv na teplotu atmosféry. Koho to zaujíma, nech si nájde info na nete, poprípade omrkne dva zaujímavé odkazy od Beaumonta.

To ale neznamená, že by sa ekológii a znižovaniu spotreby mala rozsvietiť červená. Práve naopak. Plyny z výfukov idú rovno pod naše nosy a každodenný smog je desivou realitou množstva svetových metropolí. To je jeden dôvod. Ďalším je závislosť na fosílnych palivách, ktoré nie je možné čerpať donekonečna, sekundárne ekonomická závislosť na spracovateľoch ropy. Vhodným riešením je vývoj alternatívnych technológií, ktoré reálne znížia produkciu jedov, ktorými si zasviňujeme prostredie. Ak zostaneme pri autách, vedie samozrejme elektrina, momentálne je to skutočne najčistejší zdroj energie. Vývoj pokročil už tak ďaleko, že už v priebehu pár rokov sa elektromobily môžu vyrovnať tým klasickým súčasným, čo sa jazdných výkonov, najmä dojazdu týka. Že elektrina ako taká je je ideálnym zdrojom, ukazujú železnice, ktoré de facto úplne prešli na pohon elektrinou - paradoxne využívajúc svoju najväčšiu nevýhodu - pripútanie ku koľajam im zabezpečilo spoľahlivý a stáôy prísun energie.
Autá si musia "svoju elektrinu" voziť so sebou, prípadne ju vyrábať. Ale nie je to neprekonateľná prekážka.

ValentinoR, máš nejaký podklad na ten tvoj priemer hmotnosť/spotreba? Každé auto má v technických údajoch nejaké zmerané množstvo CO2, tieto údaje sa u všetkých predaných áut spočítajú, a vydelia počtom áut. To je vypočítaný priemer. Hmotnosť áut do toho nepleť. Je jasné, že automobilka, ktorá predáva viac menších áut s nižším obsahom CO2 bude mať lepšie výsledky ako výrobca športiakov alebo off-roadov. Nechcem tým ale nijak znižovať majstrovstvo Fiatu v stavbe motorov, dôkazom jeho majstrovstva je, že motory od neho kupuje a montuje do svojich áut viacero značiek.

Pán Ptáček, takým ako Vy sa hovorí "pseudoekológovia". Jednostranný pohľad absolútne nič nerieši. Benzín je dobrý - nafta je zlá. Máte jedinú fixnú ideu a klapky na očiach. Na to, aby z toho niečo bolo, ľudia na váš hlas počuli a mohli s ním súhlasiť, treba trochu viac. Jediná myšlienka a jediná pravda nemá s reálnym a rozumným uvažovaním nič moc spoločné.
A že bude niečo nejakého pätnásteho? No a čo? Tak to oznámte pätnásteho, že niečo je. Prázdne slová sú k ničomu a sľúbeného sa vždy veľa zmestí.
italio
Mě třeba diesel nějak nevadí, ale nechápu dieslové motory typu 3,0 Tdi, které sice pěkně jedou, ale když už chcete jet, tak máte stejnou spotřebu nafty jako spalovací 2,0 Turbo motor a navíc platíte vysoké povinné ručení...tyto motory bych zakázal...A málo jich srovna není
Avatar - King
King
Ví tady někdo, co je to průměr emisí automobilky? Každý motor a každá převodovka v každém modelu? Nebo se započítávají i emise jednotlivých výbavových verzí?