Novinky
"Za vším technickým pokrokem stojí FIAT." Tuto slavnou větu kdysi pronesl věhlasný Enzo Ferrari a nutno říci, že se tato skutečnost opět potvrdila. Bravo! :yes:
naprosto souhlasim!!! 😉 1. Fiat se skoro 5g náskokem... za nim ve frontě žabožrouti a věčně ekologická Toyota až pátá - tomu řikám úspěch :yes: :yes:
8-s >😁
Prejt, ty vôbec netušíš o čom hovoríš. Myslíš si, že tieto nízke emisie sú výsledkom technickej vyspelosti Fiatu? Ale kdeže. Fiat na to s technikou nie je ani horšie, ani lepšie ako ostatné mainstreamové značky. Tajomstvo sa skrýva v portfoliu značky Fiat. Len sa pozri kde má Fiat svoje ťažiskové modely. Končia v triede... SEGMENTU B. Čiže druhom najmenšom. Samozrejme, dosť motorov však ponúka aj u Brava. Lenže športové varianty a výkonné varianty aké má VW či BMW tu chýbajú. A Croma? To je taká okrajovka. V skutočnosti, Fiat nemá žiadny technický pokrok a v porovnaní s VW alebo prémiovými značkami Fiat naozaj nemá žiadny technický náskok. Tento výsledok nie je výsledkom ničoho iného, než portfolia. Ale technický pokrok?
Prejt, ty vôbec netušíš o čom hovoríš. Myslíš si, že tieto nízke emisie sú výsledkom technickej vyspelosti Fiatu? Ale kdeže. Fiat na to s technikou nie je ani horšie, ani lepšie ako ostatné mainstreamové značky. Tajomstvo sa skrýva v portfoliu značky Fiat. Len sa pozri kde má Fiat svoje ťažiskové modely. Končia v triede... SEGMENTU B. Čiže druhom najmenšom. Samozrejme, dosť motorov však ponúka aj u Brava. Lenže športové varianty a výkonné varianty aké má VW či BMW tu chýbajú. A Croma? To je taká okrajovka. V skutočnosti, Fiat nemá žiadny technický pokrok a v porovnaní s VW alebo prémiovými značkami Fiat naozaj nemá žiadny technický náskok. Tento výsledok nie je výsledkom ničoho iného, než portfolia. Ale technický pokrok?
A značky jako Alfa Romeo, Maserati, Ferrari, Lancia ti nic neříkají. Ty patří také do portfolia Fiatu...
Tohle by mě zajímalo, jestli tam je započítané. Těžko říct, pokud ano, tak před Fiatem nelze než smeknout. Pokud ne, tak výsledky nejsou ani trochu překvapivé, protože jiná automobilka s tolika malými (a tak prodávanými) automobily není.
Citroen a Peugeot tam jsou odděleně, ale jejich spolupráce (a vlastnictví-provázanost, říkejte si tomu jak chcete) je myslím podstatně jiná než v rámci Fiatu a Alfy, Lancie, Maserati,...
Opravdu by mě to zajímalo, minimálně nějaká další místa, z toho by se to dalo asi i odvodit - námět pro redakci 😉
Citroen a Peugeot tam jsou odděleně, ale jejich spolupráce (a vlastnictví-provázanost, říkejte si tomu jak chcete) je myslím podstatně jiná než v rámci Fiatu a Alfy, Lancie, Maserati,...
Opravdu by mě to zajímalo, minimálně nějaká další místa, z toho by se to dalo asi i odvodit - námět pro redakci 😉
to mě taky, ale vzhledem k tomu, že v top 10 neni kromě VW nic jinýho z koncernu, tak je možný, že ve Fiatu je započítaný i Maserati, Lancia, Alfa Romeo a Ferrari... v tom případě bude k VW přičtený i Audi, Seat, šáde, Bentley, Bugatti a Lamborghini... k BMW zase Mini a Rols-Royce... atd...
Hele curvo, Týchto značiek je veľmi veľmi málo.
Takové Ferrari by se svými 400g vydalo za 3 normální auta zase 😉 >😁 A té Alfy třeba zas tak málo není na to, aby to bylo zanedbatelné...
Uvedom si, že portfolio Lancie, Fiatu nemá problém vstrebať tri štyri päť-šesť FERRARI.
Kolik prodá ročně Ferrari automobilů? Bylo to tuším kolem 6000, ne? 430 produkuje 420g (škoda že tomu trochu nezdvihli spotřebu, sakra >😁 ), Scaglieti 475g, atd...neřekl bych, že 6000 takových aut nemá vliv na celkový parametr. Není drtivý, není většinový, není ani rozhodující, ale je tam. :yes:
Když k tomu přidáš nějaké ty Brery, GT, 159...nejlépe 3.2 V6, která žere jak protržená...mno...to pak mají chudáci Pandy co dohánět. Proto jsou ve světě na vymření asi >😒] :yes:
Když k tomu přidáš nějaké ty Brery, GT, 159...nejlépe 3.2 V6, která žere jak protržená...mno...to pak mají chudáci Pandy co dohánět. Proto jsou ve světě na vymření asi >😒] :yes:
Tak oproti piatim milionom, čo majú bežné FIAT značky má tých 600 ozaj vply. >😁 A len mimochodom, sem sa zarátava len priemer portfolia, nevypočítava sa to od predajov.
navíc ty inženýre fiat vymyslel common-rail,kterej používá tvůj fujksvágn :-!
Ten hlavne vymyslel BOSCH.
Ani Bosch, ani Fiat. Common-rail vymysleli isty Robert Huber a Marco Ganser zo svajciarskeho technologickeho institutu. Az o ~30 rokov neskor to zacalo pouzivat Denso Corporation v svojich nakladakoch. Treba ale povedat, ze tieto prve verzie CR mali mechanicky ovladane vstrekovace.
Moderna verzia CR (kde vstrekovanie je uz ovladane elektronicky, cez ECU) bola vyvinuta v spolupraci Fiat a Magneti Marelli. Bosch potom zakupil tento dizajn aj s patentovymi pravami a upravil ho pre masovu produkciu. Bola to chyba Fiatu ze to pustili z ruk, lenze vtedy bol Fiat v dost velkych financnych problemoch. Ale prve auto s CR bolo aj tak Alfa Romeo 156 1.9 JTD.
Moderna verzia CR (kde vstrekovanie je uz ovladane elektronicky, cez ECU) bola vyvinuta v spolupraci Fiat a Magneti Marelli. Bosch potom zakupil tento dizajn aj s patentovymi pravami a upravil ho pre masovu produkciu. Bola to chyba Fiatu ze to pustili z ruk, lenze vtedy bol Fiat v dost velkych financnych problemoch. Ale prve auto s CR bolo aj tak Alfa Romeo 156 1.9 JTD.
Značku Fiat mám rád a těší mě, že jí tohle prvenství snad může usnadnit boj s bruselskou byrokracií. Ale pro mě jako zákazníka je údaj o CO2 (ostatně i o jiných emisích) dokonale nepodstatný, nezajímá mě a při výběru nového auta má nulovou váhu.
mám podobný názor... jsem rád, že je Fiat první, protože jsem fanda značky a tohle mu může získat sympatie některých "zelených" europoslanců... ale jinak rozhodně nejsem fanouškem ekologie, ani ničeho, co auto nejen zbytečně prodražuje, ale ještě mu ubírá na výkonu...
Jestli to náhodou není tím, že fiat prodává nejvíce modelů v segmentu nejmenších aut. Čím menší kára,tím menší emise.
Prostě "úspěch".A to také díky tomu že vlajková lod Croma se vůbec neprodává. Ještě jednou "úspěch".
Prostě "úspěch".A to také díky tomu že vlajková lod Croma se vůbec neprodává. Ještě jednou "úspěch".
To, co píšeš, je spoustě lidí jasné, snad neobjevuješ ameriku 😉 Kdyby se Croma prodávala alespoň tak jako Peugeotova 407, těch 5g v rozdílu mezi nimi by se asi vyrovnalo.
Přesto, jakožto fandovi aut nezávisle na zemi původu, jsem za ta čísla rád, alespoň z části umlčí kecy z Bruselu o neekologičnosti. Automobilky vyvíjejí velkou snahu, je naprosto irelevantní, jestli vyhrál Fiat a druhý byl Peugeot, nikomu to prodeje výrazně nezvedne. Snížení emisí je ale argument proti zeleným vymaštěncům, a to vnímám jako hlavní přínos! :yes😒br />
Jinak jen dodám, že by mě velice zajímalo, jestli se tady Fiatu počítají i emise Ferrari, Maserati, Alfy a Lancie... 😄
Přesto, jakožto fandovi aut nezávisle na zemi původu, jsem za ta čísla rád, alespoň z části umlčí kecy z Bruselu o neekologičnosti. Automobilky vyvíjejí velkou snahu, je naprosto irelevantní, jestli vyhrál Fiat a druhý byl Peugeot, nikomu to prodeje výrazně nezvedne. Snížení emisí je ale argument proti zeleným vymaštěncům, a to vnímám jako hlavní přínos! :yes😒br />
Jinak jen dodám, že by mě velice zajímalo, jestli se tady Fiatu počítají i emise Ferrari, Maserati, Alfy a Lancie... 😄
Koncern Fiat nevyraba male mnozstva.Na ten pocet vozidiel je to super.Su v tom aj dodavkove automoboly, ktore tvoju Cromu v "malych" mnozstvach dobehnu. Inak Croma sa predava dobre v europe. Vychodny blok sa stale potrebuje ukazovat v inych znackach a liecit si komplex.
Este si pozri v akych segmentoch najviac predava Peugeot alebo Citroen.
Este si pozri v akych segmentoch najviac predava Peugeot alebo Citroen.
Jasne, taky nejsem zadnym fanouskem ekologie, zejo, co se nechat tupe omezovat nejakejma zelenejma mozkama, vykuchal jsem katalyzator, zbytecne to ubira na vykonu, menim volej, vyjetej chrstnu do potoka, filtr hodim do krovi, stejne jako starou baterku, smeti zasadne vyhazuju na krizovatce do skarpy, proc bych platil za nejakou de.bilni popelnici. Soused koukal, jak mi to jede, vezl jsem jeho decka do nemocnice, von i soused se zenou vypadaj posledni dobou nejak divne, mozna jsem tu baterku nemel hazet na jeho stranu, ma tam za plotem studnu, ale co, nemaj chlastat vodu, ***i. Prece to nebudu vozit do nejakyho sbernyho dvora, to by se mi to auto pekne prodrazilo.
A opravdu věříš tomu, že lidskou činností produkovaný CO2 má vliv na změny klimatu?
Jen namátkou😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Jen namátkou😒br /> [odkaz]
[odkaz]
To nic. Tady se jen lidem, kteří se nesmíří s černobílým viděním světa a s (nejen)eko-hysterií téhle doby, předhazuje, že jsou prasáci co lejou olej do kanálu a komunální odpad házej do škarpy...Typické demagogické počínání jedinců, co nesnesou jakoukoli oponenturu. :no:
A čemu myslíš, že tím prospěješ !!!!!!!!!!
Co třeba nahlížení na problémy z obou stran ? Nebo je to uzavřená kapitola, všechno víme a vydali jsme se tím správným směrem ? Asi jako s biosložkami do nafty...takový fiasko, ale NAPROSTO PŘESNĚ se vědělo, že je to správné. 8-s
Jsi normální? Podle tebe je lepší lidem vymývat mozky, něž je učit zodpovědnému chovaní k přírodě.
Jasně je tam napsáno: "Disidenti teorie globálního oteplování nezpochybňují potřebu účelného a šetrného využívání zdrojů, nebo samotný fakt oteplení klimatu. Nicméně nesouhlasí, že jde o nezadržitelný trend vyvolaný průmyslovou činností. Nelíbí se jim, že stoupenci teorie člověkem vyvolaného oteplování umlčují své odpůrce, a ignorují fakta, která zpochybňují jejich závěry"
Jasně je tam napsáno: "Disidenti teorie globálního oteplování nezpochybňují potřebu účelného a šetrného využívání zdrojů, nebo samotný fakt oteplení klimatu. Nicméně nesouhlasí, že jde o nezadržitelný trend vyvolaný průmyslovou činností. Nelíbí se jim, že stoupenci teorie člověkem vyvolaného oteplování umlčují své odpůrce, a ignorují fakta, která zpochybňují jejich závěry"
MODRÁ nikoliv zelená planeta!!!
Sorry, ale Klaus fakt neni klimatolog, predpokladam, ze jediny klimatologicky mereni, ktery kdy podnikl bylo, ze se kouknul pres okno na teplomer, jaka je venku zima.
Podle meho skromneho nazoru ho lze tezko povazovat za vedce-ekonoma, ma jen jedinou publikaci (tusim s Dlouhym, 1995), neznam presne kriteria ekonomu, ale v jinych oborech by to sotva stacilo na Ph.D., ne na profesuru...
Podle meho skromneho nazoru ho lze tezko povazovat za vedce-ekonoma, ma jen jedinou publikaci (tusim s Dlouhym, 1995), neznam presne kriteria ekonomu, ale v jinych oborech by to sotva stacilo na Ph.D., ne na profesuru...
Jo verim tomu. A rad ti vysvetlim i proc: Protoze se na tom shodne naprosta vetsina (cca 95%, co se tim SERIOZNE zabyvaji). Muzes ric, co ten zbytek? Takze pochybnosti prece existuji! Existuji, ale nejsou relevantni, jsou totiz tvoreny umele. Zcasti zaplaceny (napr. Exxon) a zcasti produktem obycejne lidske snahy na sebe upozornit kontroverznim nazorem, (kdyz uz to nejde jinak - viz. Klaus). Vedci jsou skupina lidi, jako kazda jina. Kdyz vezmes auto s vadnou lambda sondou do tisice servisu, najdes hezkou radku, ve ketrych ti budou tvrdit, ze potrebujes vymenit RJ, nebo jinou pohadku. I mezi vedci je dost takovych, co diky vlastni neschopnosti but vedome lzou nebo ztratili zaklad vedecke prace - kriticke mysleni. A jak to poznat? Dobri vedci publikuji v dobrych vedeckych casopisech, ne v nedelni priloze popularnich denniku nekde mezi radami pro zahradkare a horoskopem na pristi tyden. Ale abych te na zaver uklidnil: nemyslim si, ze nekdy neco budeme vedet se 100% jistotou. Pripoustim, ze je sance, ze by jste s VK meli pravdu, byl bych uprimne rad, ale bohuzel, tato sance se podle vseho blizi nule. A koneckoncu, jak se cesky rika, better be safe than sorry.
[odkaz]
[odkaz]
nejaky "zeleny" auta je uplnej nesmysl. Auto neni ekologicke uz samo o sobe, eklogicke je chodit pesky (ale nesmite prdet a poustet sklenikove plyny >😒] >😒] ) Takze rozumne tohle je nesmysl, a stejne tak je nesmysl nejake urednicke snizovbani CO2. Stejne je to mereny jen laboratorne, naoozim auto a uz bude zrat a produkovat co2 jinak... tak asi tak. ps: nejekologictejsi je muj letajici talir 😜
taky hezký... >😁 >😁 ale je pravda, že třeba katalizátor jsem z auta vykopal kvůli výkonu a jednou jsem omylem vypustil starej olej na vlastní zahradu, když jsem dal pod auto starej pekáč a nevšimnul jsem si, že v něm byla díra... >😁 >😁 >😁 vidět mě Bursík s kaťušou, tak mě ukamenuje za živa a auto odveze na ekologický sešrotování >😁 >😁 >😁
Souhlasím, taky mě to těší, ale žádnou váhu to pro mě nemá.
Jinak údaj o CO2 jako zákazníka mě docela zajímá, a to z jednoho naprosto základního důvodu, jímž je spotřeba. Tyto dvě veličiny jsou totiž přímo úměrné, a spotřeba auta mi úplně ukradená není, přestože to není primární parametr. 😉 :yes:
Jinak údaj o CO2 jako zákazníka mě docela zajímá, a to z jednoho naprosto základního důvodu, jímž je spotřeba. Tyto dvě veličiny jsou totiž přímo úměrné, a spotřeba auta mi úplně ukradená není, přestože to není primární parametr. 😉 :yes:
Asi to bude trvat jeste leta, ale nakonec i ti "nejpomalejsi" pochopi ze emise CO2 je pouze jine vyjadreni pro spotrebu. Je pro vas spotreba dokonale nepodstatny udaj? Pro vas a jeste pro arabske sejky, ze jo.
Napřed jsem zaregistroval první řádek názvu článku (Fiat vede v Evropě v pořadí značek) a docela jsem se vyděsil,že se mnou asi nebude něco v pořádku.Že se z eurodrzků stali eurobuzci a že racionální uvažování je dobré pouze pro doc.Nešpora.
Pak jsem ale přejel očima na druhou část názvu a...ta úleva.Ne,není to se mnou tak špatný,jedná se pouze o produkci emisí.V případě emisí opravdu převratné zjištění,že vede automobilka,která de facto rezignovala na auta od nižší střední výš a má průměrnou délku prodaného vozu okolo 3,7m.Ještě mi chybí doplňovací údaj,že ve třídě mini vedou Kočkové s autodromy,v závěsu s Matelkem a jeho nožně poháněným modelem. >😁
Pak jsem ale přejel očima na druhou část názvu a...ta úleva.Ne,není to se mnou tak špatný,jedná se pouze o produkci emisí.V případě emisí opravdu převratné zjištění,že vede automobilka,která de facto rezignovala na auta od nižší střední výš a má průměrnou délku prodaného vozu okolo 3,7m.Ještě mi chybí doplňovací údaj,že ve třídě mini vedou Kočkové s autodromy,v závěsu s Matelkem a jeho nožně poháněným modelem. >😁
Daj link kde si to vycital. Inak by si mal rezignovat ty. Co je nizsia stredná trieda a vys? Bravo , Linea, Croma... to je co, mala trieda?
>😁 >😁 Tak ty si ten najväčší neználek akého som kedy stretol. Nepozná ani najzákladnejšie automobilové triedy, to je vážne k plaču. Ako sa na autoweb môže zaregistrovať takýto jelito.
Tak Neználek si ty. Nizsia stredná trieda je Bravo, Linea. Viac k vyzsej triede je Croma. Ale tu pise, ze Fiat rezignoval od nizsej strednej triedy. Citaj co pisem a potom si pis o jelite ty blb
Jedinej (euro)buzík, jak to tak vypadá, jseš tady ty, navíc s dost nízkou inteligencí..
A to je asi ta nejhorší možná kombinace. :no😒br />
Jestli tě dokážou strašit nadpisy článků na auto.cz, pak ihned navštiv specialistu, doufám, že nemusím zdůrazňovat kterého.
A to je asi ta nejhorší možná kombinace. :no😒br />
Jestli tě dokážou strašit nadpisy článků na auto.cz, pak ihned navštiv specialistu, doufám, že nemusím zdůrazňovat kterého.
Daj link kde si to vycital. Inak by si mal rezignovat ty. Co je nizsia stredná trieda a vys? Bravo , Linea, Croma... to je co, mala trieda?
Daj link kde si to vycital. Inak by si mal rezignovat ty. Co je nizsia stredná trieda a vys? Bravo , Linea, Croma... to je co, mala trieda? 8-s
De facto rezignovala na auta od nižší střední třídy výš.Jediné auto od Fiatu vyšší jak nižší střední třída je Croma a ta se neprodává tolik,aby zvedla průměr délky vozu.Už tomu chápeš?
Pro ty blbé: Emise automobilek se počítají podle průměru( pokud nevíte co to je, vraťte se na základku), čili není absolutně důležité, jak velké motory automobilka používá, jak velká vyrábí auta, ale tento průměr se počítá v poměru hmotnost/spotřeba....A k tomu vývoji: Fiat má před většinou technologický náskok, páč jsem ještě neviděl tak silné maloobjemové motory, které dokážou nakopat * i mnohem větším motorům z řad audi a spol...
Tak takú znôšku blbostí, ako je v tejto diskusii, človek len tak nevidí. Samozrejme, česť výnimkám.
Medzičasom je skutočne takmer isté, ostatne, už to tu niekto aj napísal, že produkcia CO2 z prevádzky motorových vozidiel aj pričinením priemyslu nemá zásadný vplyv na teplotu atmosféry. Koho to zaujíma, nech si nájde info na nete, poprípade omrkne dva zaujímavé odkazy od Beaumonta.
To ale neznamená, že by sa ekológii a znižovaniu spotreby mala rozsvietiť červená. Práve naopak. Plyny z výfukov idú rovno pod naše nosy a každodenný smog je desivou realitou množstva svetových metropolí. To je jeden dôvod. Ďalším je závislosť na fosílnych palivách, ktoré nie je možné čerpať donekonečna, sekundárne ekonomická závislosť na spracovateľoch ropy. Vhodným riešením je vývoj alternatívnych technológií, ktoré reálne znížia produkciu jedov, ktorými si zasviňujeme prostredie. Ak zostaneme pri autách, vedie samozrejme elektrina, momentálne je to skutočne najčistejší zdroj energie. Vývoj pokročil už tak ďaleko, že už v priebehu pár rokov sa elektromobily môžu vyrovnať tým klasickým súčasným, čo sa jazdných výkonov, najmä dojazdu týka. Že elektrina ako taká je je ideálnym zdrojom, ukazujú železnice, ktoré de facto úplne prešli na pohon elektrinou - paradoxne využívajúc svoju najväčšiu nevýhodu - pripútanie ku koľajam im zabezpečilo spoľahlivý a stáôy prísun energie.
Autá si musia "svoju elektrinu" voziť so sebou, prípadne ju vyrábať. Ale nie je to neprekonateľná prekážka.
ValentinoR, máš nejaký podklad na ten tvoj priemer hmotnosť/spotreba? Každé auto má v technických údajoch nejaké zmerané množstvo CO2, tieto údaje sa u všetkých predaných áut spočítajú, a vydelia počtom áut. To je vypočítaný priemer. Hmotnosť áut do toho nepleť. Je jasné, že automobilka, ktorá predáva viac menších áut s nižším obsahom CO2 bude mať lepšie výsledky ako výrobca športiakov alebo off-roadov. Nechcem tým ale nijak znižovať majstrovstvo Fiatu v stavbe motorov, dôkazom jeho majstrovstva je, že motory od neho kupuje a montuje do svojich áut viacero značiek.
Pán Ptáček, takým ako Vy sa hovorí "pseudoekológovia". Jednostranný pohľad absolútne nič nerieši. Benzín je dobrý - nafta je zlá. Máte jedinú fixnú ideu a klapky na očiach. Na to, aby z toho niečo bolo, ľudia na váš hlas počuli a mohli s ním súhlasiť, treba trochu viac. Jediná myšlienka a jediná pravda nemá s reálnym a rozumným uvažovaním nič moc spoločné.
A že bude niečo nejakého pätnásteho? No a čo? Tak to oznámte pätnásteho, že niečo je. Prázdne slová sú k ničomu a sľúbeného sa vždy veľa zmestí.
Medzičasom je skutočne takmer isté, ostatne, už to tu niekto aj napísal, že produkcia CO2 z prevádzky motorových vozidiel aj pričinením priemyslu nemá zásadný vplyv na teplotu atmosféry. Koho to zaujíma, nech si nájde info na nete, poprípade omrkne dva zaujímavé odkazy od Beaumonta.
To ale neznamená, že by sa ekológii a znižovaniu spotreby mala rozsvietiť červená. Práve naopak. Plyny z výfukov idú rovno pod naše nosy a každodenný smog je desivou realitou množstva svetových metropolí. To je jeden dôvod. Ďalším je závislosť na fosílnych palivách, ktoré nie je možné čerpať donekonečna, sekundárne ekonomická závislosť na spracovateľoch ropy. Vhodným riešením je vývoj alternatívnych technológií, ktoré reálne znížia produkciu jedov, ktorými si zasviňujeme prostredie. Ak zostaneme pri autách, vedie samozrejme elektrina, momentálne je to skutočne najčistejší zdroj energie. Vývoj pokročil už tak ďaleko, že už v priebehu pár rokov sa elektromobily môžu vyrovnať tým klasickým súčasným, čo sa jazdných výkonov, najmä dojazdu týka. Že elektrina ako taká je je ideálnym zdrojom, ukazujú železnice, ktoré de facto úplne prešli na pohon elektrinou - paradoxne využívajúc svoju najväčšiu nevýhodu - pripútanie ku koľajam im zabezpečilo spoľahlivý a stáôy prísun energie.
Autá si musia "svoju elektrinu" voziť so sebou, prípadne ju vyrábať. Ale nie je to neprekonateľná prekážka.
ValentinoR, máš nejaký podklad na ten tvoj priemer hmotnosť/spotreba? Každé auto má v technických údajoch nejaké zmerané množstvo CO2, tieto údaje sa u všetkých predaných áut spočítajú, a vydelia počtom áut. To je vypočítaný priemer. Hmotnosť áut do toho nepleť. Je jasné, že automobilka, ktorá predáva viac menších áut s nižším obsahom CO2 bude mať lepšie výsledky ako výrobca športiakov alebo off-roadov. Nechcem tým ale nijak znižovať majstrovstvo Fiatu v stavbe motorov, dôkazom jeho majstrovstva je, že motory od neho kupuje a montuje do svojich áut viacero značiek.
Pán Ptáček, takým ako Vy sa hovorí "pseudoekológovia". Jednostranný pohľad absolútne nič nerieši. Benzín je dobrý - nafta je zlá. Máte jedinú fixnú ideu a klapky na očiach. Na to, aby z toho niečo bolo, ľudia na váš hlas počuli a mohli s ním súhlasiť, treba trochu viac. Jediná myšlienka a jediná pravda nemá s reálnym a rozumným uvažovaním nič moc spoločné.
A že bude niečo nejakého pätnásteho? No a čo? Tak to oznámte pätnásteho, že niečo je. Prázdne slová sú k ničomu a sľúbeného sa vždy veľa zmestí.
Mě třeba diesel nějak nevadí, ale nechápu dieslové motory typu 3,0 Tdi, které sice pěkně jedou, ale když už chcete jet, tak máte stejnou spotřebu nafty jako spalovací 2,0 Turbo motor a navíc platíte vysoké povinné ručení...tyto motory bych zakázal...A málo jich srovna není
Ví tady někdo, co je to průměr emisí automobilky? Každý motor a každá převodovka v každém modelu? Nebo se započítávají i emise jednotlivých výbavových verzí?
Brusel ať si trhne Atomiem >😁
Jsem si vědom závádějící hodnoty "papírových" údajů, přesto nezbývá než :yes:
taky v automatu (7G) takže 1,2l oproti BMW... 😉
ano, objemnější, výkonnější, těžší, ALE pomalejší... >😒]
Tupé a nesmyslné je něco jiného, tady na diskuzi... >😒]
P.S.😜reboha-vypnúť motor na 10 sekúnd pre ušetrenie paliva, to skutočne môže presadzovať len europoslanecký kok*t.
P.S.: Ty si vodič? 8-s 8-s :no:
Prý už Žiška tvrdil:Nepřátel.....,a na počet nehleďme...Jen ti nějak tuším,že k tomuhle tématu to asi nevztahoval... >😒]