Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ryccardo
No za ty prachy je to teda kup jak sviňa. To se nemá šanci majiteli nikdy vyplatit. Pokud budu chtít malý auto do města, tak je mnohem lepší varianta Up s benzínovým nebo ještě lépe s CNG. Tohle si může koupit jen nějakej antidiesel pošahanec. >😁
samozrejme ze sa ti to nikdy nevrati..... keby si kupil bezny up za 300 000 na benzin a jazdil s tym ako blazon desatticice rocne tak tych zvysnych 300 000 o co je e-up drahsi na benzin nedas ani za dlhe roky.... nehovoriac o tom ze aj elektricke auto potrebuje raz za cas menit baterku za ja neviem mozno tisic eur a plus nejaky ten servis.. zadarmo tiez nejazdi to je len blabol..... teraz si zober dojazd e-upu... fakticky mimo mesta nepouzitelne auto.... tadial buducnost ozaj nevedie
[odkaz]
Návratnost investice 16 let
Návratnost investice 16 let
uff - tomu sa povie navratnost jak svina :yes:
A jaká je návratnost investice do plastových oken, zateplení, tepelných čerpadel, LED televizorů nebo "smartfounů"? Nelze na všechno nahlížet tak, že to musí nutně mít nějakou návratnost. Některé věci jsou o postoji nebo prostě o tom, že je chceš.
je mi líto, ale marně se snažíš obhájit neobhajitelné a svou dětinskou naivitou se začínáš zesměšňovat. Nic proti...
Všechno je o ekonomické návratnosti. Jestli tohle nechápeš, pak jsi buď naivní nebo je ti tak maximálně 16 let. Nebo snažíš zachránit poslední zbytky argumentů kolem nesmyslu zvaný elektromobil >😁
Všechno je o ekonomické návratnosti. Jestli tohle nechápeš, pak jsi buď naivní nebo je ti tak maximálně 16 let. Nebo snažíš zachránit poslední zbytky argumentů kolem nesmyslu zvaný elektromobil >😁
Hele to se musím ale pargiho zastat. Ne u každý věci si každej počítá TCO a ekonomickou návratnost. Prostě si ji lidi koupí protože na ni mají a chtějí ji. A to je fakt. Jinak by se totiž tohle auto nemohlo prodat ani jedno.
Pane Stefiči, všechno je o ekonomické návratnosti ? Proč si někdo koupí autorádio za 10 000 Kč a jiný za 1 000 Kč ? Vyplatí se koupit si rádio za 10 tisíc ?
Co se zateplení atp. týče, na návratnost se skutečně hledí. Souhlasím s tím, že ne vždy a ne vždy má nejvyšší prioritu. Faktorem samozřejmě je, jak ji počítáš (z jakých dat vycházíš, co předpokládáš atd.).
Mohl jsem napsat u dodatečného zateplení bytových domů, kde třeba pronájem a stavba lešení je taková pálka, že to snad nejde protopit 😄
ještě edit: Topper napsal o návratnosti 16 let, že je to návratnost jaxviň (vím, u auta), tak třeba zrovna u toho zateplení to není špatné číslo.
ještě edit: Topper napsal o návratnosti 16 let, že je to návratnost jaxviň (vím, u auta), tak třeba zrovna u toho zateplení to není špatné číslo.
Já třeba u zateplení návratnost nepočítal. Zateplil jsem kvůli tomu, abych měl doma teplo. To že míň protopím jsem bral jako vedlejší produkt toho, že jsem zateplil zdi. Prostě takovej bonus. 😉
I když zrovna to je věc, u které se dá návratnost dobře vyčíslit a za jistých okolností se i docela vyplatí.
Dá se ale předpokládat, že reálná cena phm poroste rychleji, než reálná cena elektřiny. To tu návratnost mírně zkrátí, pořád je to ale auto spíš o postoji, než o ekonomické výhodnosti.
jj přesně tak jak píšeš. Je to víc o postoji. To si koupí jen někdo kdo nemá hluboko do kapsy a snaží se chovat jako ekologicky.
takže top manager s vysokým příjmem bude jezdit v...v eUP >😒]
Spíš si koupí Mercedes >😒]
Spíš si koupí Mercedes >😒]
TOP manažer v tom jezdit nemusí, ale může si to dovolit "bohatá" firma (které náklady na e-UP! sníži daň ze zisku) na podporu "pokrokové" a ekologické image firmy, e-UP! je zatím vlastně "exot" a takové svezení po městě s ním je překvapivě působivé (kdo nezkusil možná neuvěří), okamžitých 210Nm pod akcelerátorem je docela návykové.
To věřím. 😄
Bohatý firmě je částka, kterou si sníží daň ze zisku nákupem e-upu úplně ukradená. >😁
Nejvyšší čas, aby ti někdo konečně vysvětlit že to co je v závorce, je (obecně) méně podstatné, než "otevřený" text.
P.S. Co o tom konkrétně víš, vlastníš nějakou bohatou firmu? 😉
P.S. Co o tom konkrétně víš, vlastníš nějakou bohatou firmu? 😉
Tak to nepiš když se z toho pak snažíš vykecat. Nevlastním žádnou firmu, ale v jedný bohatý firmě s 250 lidma pracuju, tak do toho tak trochu vidím. Služební auta se kupují naftový Škodovky bez ohledu na to kolik se s nima najezdí. Provoz těch pár služebních aut představuje pro firmu tak mizivý náklady, že řešit nějakou úlevu na daních nebo levnější provoz je naprosto nepodstatný.
ten už třeba má, tak si jen tak pro srandu koupí tenhle elektrickej zázrak, protože ten ještě nemá.
Josef 1
Pohon na elektřinu je vyřešen, viz. autobusy a trolejbusy.
Problém je jedině v tom, že pro ty trolejbusy nejsou baterky, aby mohly jezdit tam kde autobusy.
Nedávno byl na Auto..... článek, že baterky do Nissanu Leaf přijdou na 5700 USD, tedy to samé v Eurech a ty baterky mají omezenou životnost.
To auto stojí tolik, protože je to kusovka a značnou část stojí baterky.
Chtěl bych vidět test těch baterek po 5ti letech.
Problém je jedině v tom, že pro ty trolejbusy nejsou baterky, aby mohly jezdit tam kde autobusy.
Nedávno byl na Auto..... článek, že baterky do Nissanu Leaf přijdou na 5700 USD, tedy to samé v Eurech a ty baterky mají omezenou životnost.
To auto stojí tolik, protože je to kusovka a značnou část stojí baterky.
Chtěl bych vidět test těch baterek po 5ti letech.
jozephko
Najzaujímavejší údaj je, že pomocou jednosmerného prúdu sa auto dá dobiť za pol hodiny - na 80%. To už je zaujímavá hodnota aj pre väčšie elektroautá s väčšou batériou. Neviem, či to má nejaký logický význam, ale pri väčší autách s väčšou batériou by mohlo byť konektorov na dobíjanie niekoľko.
Len pred pár dňami som čítal článok, že Japoncom sa podarilo e😜erimentálne vyrobiť články (myslím, že lítium-kadmiové), ktoré majú kapacitu 2,5 kWh na kilogram hmotnosti batérie. Ak priemerné auto má spotrebu cca 20 kWh/100 km, tak na 100 km jazdy by stačili batérie s hmotnosťou 8-10 kg. A na tisíc kilometrov 100 kilogramová batéria. A to by už bolo veľmi slušné. Každý normálny vodič si dá po 500 km aspoň polhodinovú prestávku. A tá by na dobitie batérií mala bohato stačiť.
Len pred pár dňami som čítal článok, že Japoncom sa podarilo e😜erimentálne vyrobiť články (myslím, že lítium-kadmiové), ktoré majú kapacitu 2,5 kWh na kilogram hmotnosti batérie. Ak priemerné auto má spotrebu cca 20 kWh/100 km, tak na 100 km jazdy by stačili batérie s hmotnosťou 8-10 kg. A na tisíc kilometrov 100 kilogramová batéria. A to by už bolo veľmi slušné. Každý normálny vodič si dá po 500 km aspoň polhodinovú prestávku. A tá by na dobitie batérií mala bohato stačiť.
Missouri
Padesát kilometrů denně při dojíždění do zaměstnání činí za 22 pracovních dní 1100 km. Náklad na 100 km je zaokrouhleně 60,- kč, tedy měsíční rozpočet na pouhé dojíždění je 660,- Kč. Je zapotřebí mít k dispozici chráněné parkování s možností dobíjení přes noc.
Základní cena modelu up! je podle ceníku 216 900,- Kč. Motor 44kW má podle výrobce kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km. Řekněme 5 litrů na sto. To je 55 litrů benzínu měsíčně. Při ceně 38,- Kč za litr Naturalu 95 činí měsíční částka za dojíždění do zaměstnání 2090,- Kč. To je bez sto dvaceti korun trojnásobně víc, než u e-up!
„Éčko“ je cca třikrát dražší, než základní up! Teď vše násobme dvanácti. 1100 km měsíčně je 13 200 km ročně. To je za elektřinu 7 920,-Kč. Za benzín 25 080,- Kč. Rozdíl činí 17 160,- Kč. Za nereálného předpokladu, že se příštích 10 let ceny el. energie a benzínu nezmění, ušetří majitel elektromobilu za tuto dobu 171 600,- Kč. I kdyby to bylo 200 000,- Kč, rozdíl v ceně mezi elektrickým a benzínovým autem je cca 400 000,-Kč.
Hovořit zde o „návratnosti“ je ztráta času. E-up! je jen technologická hračka. Ukázka, že to jde. Testovat ji v reálném provozu je fajn zábava. Ale k ničemu...
😄
Základní cena modelu up! je podle ceníku 216 900,- Kč. Motor 44kW má podle výrobce kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km. Řekněme 5 litrů na sto. To je 55 litrů benzínu měsíčně. Při ceně 38,- Kč za litr Naturalu 95 činí měsíční částka za dojíždění do zaměstnání 2090,- Kč. To je bez sto dvaceti korun trojnásobně víc, než u e-up!
„Éčko“ je cca třikrát dražší, než základní up! Teď vše násobme dvanácti. 1100 km měsíčně je 13 200 km ročně. To je za elektřinu 7 920,-Kč. Za benzín 25 080,- Kč. Rozdíl činí 17 160,- Kč. Za nereálného předpokladu, že se příštích 10 let ceny el. energie a benzínu nezmění, ušetří majitel elektromobilu za tuto dobu 171 600,- Kč. I kdyby to bylo 200 000,- Kč, rozdíl v ceně mezi elektrickým a benzínovým autem je cca 400 000,-Kč.
Hovořit zde o „návratnosti“ je ztráta času. E-up! je jen technologická hračka. Ukázka, že to jde. Testovat ji v reálném provozu je fajn zábava. Ale k ničemu...
😄
Počkej, až až až,
budou mít baterky 4x větší kapacitu a 4x menší cenu.
Pak již tato diskuze bude mít smysl.
Jinak elektrický pohon tak drahý není.
budou mít baterky 4x větší kapacitu a 4x menší cenu.
Pak již tato diskuze bude mít smysl.
Jinak elektrický pohon tak drahý není.
netreba ani nejake zlozite pocty 😉 aby clovek videl ze sa elektromobil moc neoplati, a to si este neratal s vymenou baterie..... aj ta sa po par rokoch musi menit... a to este nehovoriac o kompromisoch elektomobolu ( mizerny dojazd, dlhe nabijanie, vlyvy pocasia a styl jazdy velmi vplyvaju na kapacitu baterie )
Těch 60 Kč/100 km je při denní sazbě elektřiny 5Kč/Kwh. Elektromobil se bude nabíjet hlavně přes noc a každý majitel elektromobilu si dá noční tarif, který je 2 Kč/Kwh - t.j. 2,5x levnější. Tedy nebudete jezdit za 60 Kč, ale za 20 Kč/100 km. Dále nebudete platit výměny olejů a filtrů, emisní kontroly a životnost brzd se prodlouží na dvojnásobek. Pochopitelně, i tak to na peníze vyjde víc, než spalovač. Odměnou nám bude čistější vzduch. A taky je tam požitek z jízdy, kdy neslyšíte téměř nic a auto je zcela bez vibrací. Jel jsem v Peugeotu 106 electric a v Tesle S a i v tom P 106, přestože motor má pouhých 20 Kw je to něco úžasného. Pro ty, co se zdá v P 106 je 20 Kw málo, bych chtěl uvědomit, že výkon u elektromobilu je jmenovitý-trvalý a elektromotor na rozdíl od spalovače lze krátkodobé přetížit na dvou až tří násobek, tedy na 40-60 Kw třeba při předjíždění. Pouze dojde k poklesu otáček a motor se víc zahřívá. U spalovače se při přetížení zastaví.
Splinter
Až budou mít baterie násobně menší kapacitu a cena bude na poloviční úrovni (chápu, že vývoj něco stál a je potřeba to zaplatit), pak ano. Do té doby když budu chtít nové auto do města s minimální spotřebou (a držel bych se VW), pak mi ekonomicky daleko větší smysl dává nové Polo za 350tis (1,4TDI, komb. spotřeba 3,4l) - ten cenový rozdíl v rámci životnosti (a následné hodnoty při prodeji)auta vychází stále lépe pro staré řešení.
Do mesta male auto OK, ale s naftou? Kratke trasy, caste startovanie, motor sa nestihne ani zahriat, kde a kedy regenerovat DPF, atd. Nemam nic proti dieselom, ale toto zas nedava zmysel mne...
Klaudius
Zas sa tu zišla pekné čeliadka. Rozum v menšine... Kam to tá Európa takto dopracuje...
Evropa? Muži už nemusí živit rodinu a nemusí se stydět za své submisivní tendence. Žijeme v krásné době, Evropa jde kupředu 😄
8-s
Muži dlouho trpěli tím, co od nich společnost očekávala. Dneska už je možné všechno - po této stránce žijeme v krásné době.
Apropo, minule měly mé komenty ohledně mužské submisivity několik lajků. Přátelé, těší mě, kolik vás tu je. Osobně nejsem jednoznačný (řadím se k normálu), ale fandím vám!
Apropo, minule měly mé komenty ohledně mužské submisivity několik lajků. Přátelé, těší mě, kolik vás tu je. Osobně nejsem jednoznačný (řadím se k normálu), ale fandím vám!
The Spešl Uan
že jsem nečetl článek, ale myslím, že to nedává smysl. Naco auto do města na elektřinu? Stačil by maloučký benzíňák, třeba 0.8, a bylo by to lepší.
Máme tady různá alternativní paliva😒br /> 1. CNG - poměrně drahé palivo se slabou sítí čerpacích stanic. Ekologicke a zásoby jsou obrovské.
2. Elektřina - "ekologická" elektřina vyráběná většinou spalováním uhlí... Paráda, ekologie, jak stehno. Tomu říkám krok vpřed.
Dojezd s takovým prdítkem 150km.
3. LPG - nenáročné, levné, zásoby zdrojů nevyčerpatelné, leč stále opomíjené.
A teď mi někdo vysvětlete proč...
U e-Up mi vychází návratnost cca na 190.000 km, což je u takového autíčka při uvažovaném denním nájezdu 50 km absurdní. Roční nájezd je totiž cca 10-15 tisíc kilometrů...
Je trochu škoda, že v testu není kapacita baterie vůbec uvedena a chybí i přibližná ekonomická rozvaha. To je totiž dnes zásadní, jinak ta auta jezdí velmi pěkně.
Jinak CNG je v současném okamžiku (až na tu síť stanic) zřejmě nejideálnější... Domáci plnička stojí cca 100 tisíc a více, tam tedy ta návratnost pro běžného smrtelníka s jedním autem také není...
Takže tvé vidění na cca 200 tis. Kč, je zatím zcela mimo realitu, zjednodušeně dostaneš auto za 200 a baterii k němu za 400, celkem tedy za 600 tis. 😲 😉
s tou ekologiu si to vystihol [odkaz] ... pokial nebudeme vediet vyrabat elektrinu ekologicky tak je to cele na prd.... vid viac v clanku v odkaze
ta vsade spominana ekologickost elektromobilov je len zamienka .... ako ich vobec predat.... a presadit nove technologie ktore nemame podchytene v zaklade ... problem je ale ten ze nemame zaopatrene to aby ich vyroba a prevadzka bola ekologicka... a to je vacsi pruser ktory akosi nikto nechce vidiet
Moc si nepomůžeš. Nehledě na to, že kolem uhelných elektráren také žijí lidé...
Existuje čínská studie poukazující na to, že zhruba 1/3 Číny je natolik pokrytá tepelnými elektrárnami, že provoz EV tam nemá smysl a nic nepřináší.
Když se budeš trochu víc namáhat a podíváš se na mapu umístění tepelných elektráren v ČR, budeš překvapen jak mnoho je jich a jak blízko k aglomeracím.
Takže nic nikam nepřenášíš.
1. zloženie je úplne iné. Z elektrárne ide pomerne málo prchavých uhľovodíkov, značne to karcinogénnych vecičiek, pomerne málo oxidov dusíka, zato pomerne veľa oxidov síry.
2. tým, že sú komíny vysoké sa spaliny dostanú na pomerne veľkú plochu tým pádom so značne menšou koncentráciou na m2. Oproti tomu výfuky áut sú nízko a najväčšia koncentrácia áut je práve v miestach s najväčšou koncentráciou ľudí - v mestách.
3. pár komínov môžeš emisne vyčistiť podstatne ľahšie než státisíce áut - aj sa to robí, že - síra sa zachytáva, popolček takisto.
4. komín môžeš (netvrdím, že sa to vždy robí) vyčistiť vždy najnovšími technológiami. Ale z auta s EURO 0, auto s EURO 6 nespravíš ani omylom.
Cesta vede přes jádro...
za 20-30 let si povime jak to dopadlo a cim bude jezdit treba polovina lidi, pocitam ze ty budes straaasne nasranej 😄
nicmene E-UP je drahej nato jake to je "auto" a nema smyl o nem vubec uvazovat
Nic jiného co funguje v současné době není, jako náhrada za neobnovitelné zdroje (ropa, plyn).
navíc ta elketřina se dá vyrobit i ekologicky (větrníky, vodní elektrárny, solarní elektrány a panely, biomasa, atom)
Jinak nasranej zcela jistě nebudu. Budu jezdit na to co je pro mě nejvýhodnější. Teď je to LPG. Mám ho a ok. Jestli ty máš cokoliv jiného, troufám si říct, že jsem výrazně ekologičštější než ty...
to cemu bych se vyhnul jsou odkazi zdejsiho "genia" KIA-World 😄 nasledne i textum na autoforu protoze jim Tesla a cokoliv elektrickeho asi doslova nahani hruzu a tak o nich lzou tak krasne ze je to as vtipne >😁 (oni to ale berou desne vazne)
v prvni rade treba dokumenty o vyrobe elektriny z uhli, treba na uloz.to je dost dokumentu, clovek zjisti ze vyrobit z uhli elektrinu as ta neekologicke neni, protoze emisni limity u elektraren jsou asi na takove urovni, ze kdyby takove filtry melo mit auto, tak je vozi zasebou na vozejku a vazi to okolo 1 tuny, rozhodne je to mnohanasobne ekologictejsi, nez tezeni a vyroba benzinu a nafty, mimochodem na vyrobu jednoho litru benzinu se spotrebuje jen v rafinerii asi 0.5kW elektriny a bez ni proste benzin ani naftu nevyrobis, takze odpurci elektriny by si meli uvedomit, ze bez elektriny by jejich milacci neujeli ani 1km, protoze by nemeli na co jezdit
pak budoucnost opravdu neni v baterkach jak tu nekteri jedinci hanici elektromobili siri, budoucnost je v OLEV, tedy online electric veficle, kde baterky slouzi zhruba podobne jako v plugin-hybridech na ujeti jen par desitek km, a to ze prozatim nemame infrastrukturu, neznamena ze do treba 30 let nebude neco takoveho v kazdem vetsim meste, testy probyhaj v Jizni Korei, v Norsku kde tak zacinaji fungovat nektere autobusy, a od pristiho roku i v Nemecku, v EU se oto zasazuji Volvo a BMW, a jiste se pridaji dalsi automobilky, aneb auto nebude potreba vubec tankovat nebo pripojovat k zasuvce, v Nemecku takto stavi zatim parkovaci mista prave ve spolupraci s BMW a ma se takto zacit stavet i jeden usek dalnice v Nemecku nekde u Mnichova
1.Podle českého Institutu pro Ekologickou a Ekonomickou Politiku, pokud v ČR bude jezdit 10 % elektromobilů (450 tisíc), vzroste spotřeba elektřiny o 1125 GWh ročně. Při celkové výrobě 86 000 GWh je tak toto navýšení zanedbatelné - takže zvýšení emisí elektráren díky elektromobilům v tomto počtu prakticky nulové,ale představte si že by současně ubylo 450 tisíc spalováků jejichž průměrné stáří v ČR je 14 let a chrlí vám škodliviny přímo pod nos.
2.Pokud by došlo k úplné výměně vozového parku a přechodu ze spalovacích motorů na elektrické, tak se celková spotřeba elektrické energie nezvýší, spíše sníží v případě, že se úměrně sníží i výroba ropných produktů. Rafinérie jsou totiž takovým žroutem elektrické energie, že lehce předstihnou všechny elektromobily.
Pro úplnost je potřeba dodat, že hodně rafinérií má i vlastní elektrárnu, takže by se zřejmě snížila i výroba elektrické energie, protože jí vyrábějí pro vlastní potřebu.
3.Drtivá většina veškerých nabíjení elektromobilu probíhá přes noc (skoro každý kdo nemá vlastní obnovitelný zdroj energie se snaží dobíjet v levném pásmu nočního proudu) Tím pádem využíváme přebytky proudu který stejně nikdo nevyužívá - elektrárny vyrábějí 24hodin denně včetně tepelných,které pouze sníží výkon,ale nevypínají se z důvodu velké nárazové energetické náročnosti při spuštění)