Subaru nebude vyrábět crossover menší než model XV. Ačkoliv má tento segment velký potenciál a Subaru by do něj svým zaměřením zapadalo, automobilka si prý vývoj takového vozu nemůže dovolit.
Naopak, Subaru nabízí opravdu pevný a poctivý podvozek na úrovní prémiových vozů, z poctivých materiálů a ne z hliníku, pořádný a funkční systém 4x4 nad úrovní premiových vozů, propracovaný a přehledný interiér, ve vrcholných verzích s McIntosh aparáturou. To, ale idiotům nic neříká, není to cool a idiotů reklamožroutů je většina a tak holt Subaru zkrachuje a borci si všichni koupí Mercedes Áčko přemaskovaný na tereňák za mnohem vyšší cenu a budou všichni originál a cool.
Zabudol si ešte na "prémiovú cenu". Skutočne si Subaru pýta trochu priveľa. Keď si pozrieš ich autá ako celok a bez emócii zistíš ,že sú to síce solídne autá , ale nič extra. Skús si pozrieť cenník ich Top modelu (WRX STi) v JP alebo USA a zistíš prečo sú v Európe tak mimo.
Hm.
Subaru nema podvozek premiovych znacek. A i kdyby, nikdy nikoho z premiovych zakazniku nezaujme, interier byla vzdycky bida, ale zamereni auta je jine a tolerovalo se to dlouho - ted uz to ale moc dobre nejde. Normalni clovek, co nejezdi rally, prida 100k a koupi si tu premii - opravdovou. A jeste bude jezdit o par litru na sto mene.
Hlinik je uplne stejne poctivej material, jen je lehci a pokud se nepletu, i subaru tam ma hlinik, nechapu co jsi tim myslel.
Cena subaru je vysoka, a to i presto, ze je tam 4x4 (krome BRZ).
Kluci, co rikaji, ze je subaru v USA o 40% levnejsi nez v Evrope nejak nepochopili, ze v USA je kazdy auto o tolik levnejsi, duvodem jsou dane - DPH a clo a co ja vim co jeste.
Proste a jednoduse Subaru z pohledu Evropana nejak zaspalo poslednich 20 let a ted uz to pujde dohnat tezko, zvlast, kdyz uz nemaji na vyvoj prodejnych aut, resp. nejsou schopni cenove konkurovat, coz je v businessu tak nejak to podstatne, at uz jsou to auta nebo cokoliv jineho.
Outback je ted asi jediny slusny, jenze to je v kategorii a v cenach, kdy existuje milion dobrych alternativ...
Děda měl Tribecu a to bylo parádní auto (až na spotřebu), ale srovnávat ix35 s Foresterem je naprostá blbost - projeď Forester XT a uvidíš. Jinak interiér je věc vkusu, mě se třeba nelíbí "zadek tvého Grandu" a nechávám si to pro sebe
Tak pre snehovu kalamitu v Prahe a okoli je haldex alebo borg warner v ix35 dobry, ale trochu viac snehu, alebo piesok a tieto pohony sa stanu dvojkolkami - jednoducho sa prehreju a softwarova ochrana rozopne lamely. Stalo sa mi to na snehu. Potom pride subaru forester a vytiahne ta. To je prax, ale teoreticky haldex funguje, len to nesmies dlho skusat.
jistě, každé auto má diferák - ta, která mají pohon na všechny čtyři dokonce - některá tři diferáky - to jsou právě ta s manuální převodovkou - natrvalo není "natvrdo". Který z těch
korejců to má tedy takhle postavené? Viskospojku začínají u manuálů používat až teď - je to v podstatě Haldex a není to haldex - používá to trochu jiný systém tlaku. U automatů používají několik druhů pohonu 4x4 - záleží na typu a například jestli vzadu mají LSD či ne. Jestli mají VTD nebo ne apod. Ale vraťme se k těm máničkám a korejcům....
Myslím si, že Subaru je dlouhodobě nadhodnocené... Přínos boxerů prostě dlouhodobě trh (hromadně) neoceňuje a za kvalitu "Made In Japan" už si taky není ochotno moc lidí připlácet víc, než je nutné... Malé automobilky to mají stále těžší a nezbývá pro ně jiná cesta, než spolupráce s některým větším výrobcem... Na druhou stranu určitě na trhu existuje místo i pro malé výrobce, ale úzce specializované a jasně vyprofilované... U Subaru mám pocit, jako kdyby si v posledních letech chtěli ukousnout něco i z většinového trhu, ale to právě není cesta pro malé výrobce (nemají šanci konkurovat těm velkým)...