Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru odepsalo menší crossover velikosti Juku, prý nemá na vývoj

Ondřej Chamilla
Diskuze (22)
Subaru nebude vyrábět crossover menší než model XV. Ačkoliv má tento segment velký potenciál a Subaru by do něj svým zaměřením zapadalo, automobilka si prý vývoj takového vozu nemůže dovolit.

Automobil, který by konkuroval například Nissanu Juke či Peugeotu 2008 Subaru nevyrobí. Důvod je jednoduchý – i když by mě podobný vůz potenciál vydělat automobilce hodně peněz, Subaru na jeho vývoj momentálně nemá prostředky.

Důvodem proč nevznikne, může být i to, že automobil by se prodával hlavně na evropském trhu, kde ale prodeje automobilky stagnují. Zároveň značka zůstává věrná stálému symetrickému pohonu všech kol, který by zvýšil cenu vozu. Podle magazínu Auto Express se však nyní Subaru zaměřuje na návrat do motosportu, což rovněž není levná záležitost. Otázkou je, jestli se WRX STI vrátí do WRC, kde ale pravidla hrají do karet spíše menším vozům. Ve hře jsou také vytrvalostní závody Le Mans.

Závodní vůz by podle všeho měl být hybrid, aby tak propagoval tuto technologii před příchodem sériových hybridních Subaru v roce 2018. Jednat se bude o vozidla vybavená převodovkou CVT a dobíjením při brzdění. Plug-in hybrid tedy neočekávejte.

Ondřej Chamilla
Diskuze (22)
27. 9. 2014 17:12
Subaru mýtu zbavený ...
... [odkaz]
:-(
Avatar - dolfi
10. 8. 2014 20:19
Hodnotová bublina
Myslím si, že Subaru je dlouhodobě nadhodnocené... Přínos boxerů prostě dlouhodobě trh (hromadně) neoceňuje a za kvalitu "Made In Japan" už si taky není ochotno moc lidí připlácet víc, než je nutné... Malé automobilky to mají stále těžší a nezbývá pro ně jiná cesta, než spolupráce s některým větším výrobcem... Na druhou stranu určitě na trhu existuje místo i pro malé výrobce, ale úzce specializované a jasně vyprofilované... U Subaru mám pocit, jako kdyby si v posledních letech chtěli ukousnout něco i z většinového trhu, ale to právě není cesta pro malé výrobce (nemají šanci konkurovat těm velkým)...
10. 8. 2014 13:01
Re: dvě červený
jistě, každé auto má diferák - ta, která mají pohon na všechny čtyři dokonce - některá tři diferáky - to jsou právě ta s manuální převodovkou - natrvalo není "natvrdo". Který z těch
korejců to má tedy takhle postavené? Viskospojku začínají u manuálů používat až teď - je to v podstatě Haldex a není to haldex - používá to trochu jiný systém tlaku. U automatů používají několik druhů pohonu 4x4 - záleží na typu a například jestli vzadu mají LSD či ne. Jestli mají VTD nebo ne apod. Ale vraťme se k těm máničkám a korejcům....
Avatar - Glaukos
10. 8. 2014 12:36
Re: dvě červený
Já diskuze na auto.cz moc nežeru
10. 8. 2014 11:42
Re: dvě červený
Hm.
Subaru nema podvozek premiovych znacek. A i kdyby, nikdy nikoho z premiovych zakazniku nezaujme, interier byla vzdycky bida, ale zamereni auta je jine a tolerovalo se to dlouho - ted uz to ale moc dobre nejde. Normalni clovek, co nejezdi rally, prida 100k a koupi si tu premii - opravdovou. A jeste bude jezdit o par litru na sto mene.

Hlinik je uplne stejne poctivej material, jen je lehci a pokud se nepletu, i subaru tam ma hlinik, nechapu co jsi tim myslel.

Cena subaru je vysoka, a to i presto, ze je tam 4x4 (krome BRZ).

Kluci, co rikaji, ze je subaru v USA o 40% levnejsi nez v Evrope nejak nepochopili, ze v USA je kazdy auto o tolik levnejsi, duvodem jsou dane - DPH a clo a co ja vim co jeste.

Proste a jednoduse Subaru z pohledu Evropana nejak zaspalo poslednich 20 let a ted uz to pujde dohnat tezko, zvlast, kdyz uz nemaji na vyvoj prodejnych aut, resp. nejsou schopni cenove konkurovat, coz je v businessu tak nejak to podstatne, at uz jsou to auta nebo cokoliv jineho.
Outback je ted asi jediny slusny, jenze to je v kategorii a v cenach, kdy existuje milion dobrych alternativ...

Neznam jejich situaci v Asii.