Ekonomika
ladlen
0
No, pekne si to napísal, len nikde nevidím, žeby v súkromných firmách korupcia a ostatné javy neboli. Všetko závisí od ľudí vo vedení firmy a je jedno, či je súkromná, alebo štátna, pokiaľ to budú chcieť spravovať dobre, tak to pôjde, inak nie. Napokon, ČEZ je štátna firma a aké má výsledky, a u nás je Enel a žiadna sláva. O zahraničných podnikateľoch ma nemusíš poučovať, mám bohaté skúsenosti s Rakúšanmi, ale to vôbec nevylučuje to, čo tvrdím, že aj štátna firma môže prosperovať.
Přejít do diskuze
Ale jdi, ty jsi například nesledoval aféru Volkswagenu a jeho odborářů cca před dvěma lety? Nebo onu kauzu s úplatky u subdodavatelů před pěti lety? A to je VW jenom "polostátní" firma.
Jak dlouho ti tloukli do hlavy, že na západě jsou samí féroví lidé, vymahatelnost práva je tady absolutní a právní řád je dokonalý a perfektně funkční?
Vadí mi podobné lez...rdelolezecká vyjádření, svědčící a neznalosti, absenci minima zdravého sebevědomí a naivní snahy se komusi zalíbit tou zdrcující sebekritikou do vlastních řad. Pokud by jsi s těmi skvělými zápaďáky přicházel bežně a především pracovně do styku, poznal by si, že jsou stejní jako my a vyžírků, šíbrů a bezskurpulózních "podnikatelů" ja tam taky spousta kromě samozřejmně lidí chytrých, seriózních pracovitých a vstřícných. Nakonec pracovnw na Slovensku jsme poznal taky obojí.
A těch afér s korupcí je i třeba v takovém Německu a v jiných oblastech dost. Státní podniky jsou dojná kráva pro politiky všude. V Japonsku stejně jako v Nigérii.
Jinak o skvělé státní správě znárodněných podniků by mohli vypravovat třeba ve Velké Británii. Privatitace po válce znárodněných oblastí tam trvala až do přelomu tisíciletí a mimochodem, automobilový průmysl, tedy ten anglický (masový) prakticky zlikvidovala. Maximu objemu výroby v UK dnes představují Japonci a jeich závody, Ford a GM. Klasicky britské značky dneska představují jenom malou část produkce, o to Mini patří pod BMW. Britové dneska nemají masovou domácí značku, čímž jsou mezi evropskými "velmocemi" raritou. Bohužel po skvělé státní správě v šedesátých a sedmdesátých letech jim ani nic jiného nezbylo, než se spolehnout na cizí investice. A poslední mohykán - Rover - toho byl více než výmluvným příkldem stejně jako peripetie jeho privatizace nejdříve Hondou, pak BMW, potom domácími "investory" až po prodej čínské firmě.
Jak dlouho ti tloukli do hlavy, že na západě jsou samí féroví lidé, vymahatelnost práva je tady absolutní a právní řád je dokonalý a perfektně funkční?
Vadí mi podobné lez...rdelolezecká vyjádření, svědčící a neznalosti, absenci minima zdravého sebevědomí a naivní snahy se komusi zalíbit tou zdrcující sebekritikou do vlastních řad. Pokud by jsi s těmi skvělými zápaďáky přicházel bežně a především pracovně do styku, poznal by si, že jsou stejní jako my a vyžírků, šíbrů a bezskurpulózních "podnikatelů" ja tam taky spousta kromě samozřejmně lidí chytrých, seriózních pracovitých a vstřícných. Nakonec pracovnw na Slovensku jsme poznal taky obojí.
A těch afér s korupcí je i třeba v takovém Německu a v jiných oblastech dost. Státní podniky jsou dojná kráva pro politiky všude. V Japonsku stejně jako v Nigérii.
Jinak o skvělé státní správě znárodněných podniků by mohli vypravovat třeba ve Velké Británii. Privatitace po válce znárodněných oblastí tam trvala až do přelomu tisíciletí a mimochodem, automobilový průmysl, tedy ten anglický (masový) prakticky zlikvidovala. Maximu objemu výroby v UK dnes představují Japonci a jeich závody, Ford a GM. Klasicky britské značky dneska představují jenom malou část produkce, o to Mini patří pod BMW. Britové dneska nemají masovou domácí značku, čímž jsou mezi evropskými "velmocemi" raritou. Bohužel po skvělé státní správě v šedesátých a sedmdesátých letech jim ani nic jiného nezbylo, než se spolehnout na cizí investice. A poslední mohykán - Rover - toho byl více než výmluvným příkldem stejně jako peripetie jeho privatizace nejdříve Hondou, pak BMW, potom domácími "investory" až po prodej čínské firmě.
:yes: díky za fakta, ale jak vidíš, tak i jejich jednoznačnost některým nestačí - výraz pokud je 15% majoritní akcionář tak to stačí mně nesmírně po ránu pobavil.
Toto ale platí len u nás, v postkomunistických štátoch, kde si politici robia zo štátnych firiem dojné kravy. Myslím, že v Nemecku i štátny Opel v rukách dobrých managerov by mohol fungovať v pohode. Ja mu držím palce, bola by ho naozaj škoda.
Taky musíš rozlišovat úspěch a úspěch. On se Megane v prodejích totiž měří s Astrou, Focusem a Golfem,což se o Octavii zrovna říct nedá, že... 😉
Narozdil od Meganu, ktery nebude uspesny nikdy, Octavia bude uspesna i kdyz bude totalne nepovedena, hold musis rozlisovat, znacka a znacka, Renault Megane is totally crap 😉
Nechci Ti brát iluze, ale ten mrňavý křiklounek vlastní v automobilce Renault jen 15% podíl. 😉
[odkaz]
[odkaz]
Hmm, tak na patrola "cakam" ako na "spasenie", ved od roku 1998 by sa nastupca uz hodil (LC uz ide vymenit nastupcu jeho byvaleho konkurenta) ci nie? a to aj tento krasavec mal podvozok, riadenie (ziadne hrebenove! ale vykopavka s obeznimi gulickami) od svojho predchodcu.
Patrol sa pustil do konkurencie pre LC V8 a ono to tak aj vyzera, az velmi (velkym grilom, trochu bocnym profilom, a zadnou tak trochu jemne akoby "stupnovitou" zadnou castou) tu LC V8 aj pripomina, uvidime na techniku a na auto v reali, no zatial som v rozpakoch ;-\ , este nas toho roku caka Sorento a v jeseni nova LC, nastupca 120-tky
Patrol sa pustil do konkurencie pre LC V8 a ono to tak aj vyzera, az velmi (velkym grilom, trochu bocnym profilom, a zadnou tak trochu jemne akoby "stupnovitou" zadnou castou) tu LC V8 aj pripomina, uvidime na techniku a na auto v reali, no zatial som v rozpakoch ;-\ , este nas toho roku caka Sorento a v jeseni nova LC, nastupca 120-tky
Osamostatnění Opelu s účastí státu by bylo asi nejlepší řešení. Opel rozhodně není v takovým marastu jako GM, hlavně co se týká aut...A popravdě jak je to s Renaultem nevím, tam má nějakou podstatnější účast stát ?
Tomu nerozumí asi nikdo, ale nejpravděpodobnější je "facelift za každou cenu"...OII se dobře prodávala, vypadala elegantně, takže skutečnej důvod ji zmršit nebyl. Dneska jsem zrovna proti jedný jel a uplně to zkazilo celkovej vzhled.Děsný. :no:
Tebe sa zdá, že je napríklad Renault zle spravovaný?
Naopak, pri trhovom hospodárstve sa bude tlačiť na to, aby štátny podnik prinášal zisky a bol konkurencieschopný, a pritom má väčšiu istotu existencie ak súkromná firma. lepší Opel v štátnych rukách ako v čínskych...
Naopak, pri trhovom hospodárstve sa bude tlačiť na to, aby štátny podnik prinášal zisky a bol konkurencieschopný, a pritom má väčšiu istotu existencie ak súkromná firma. lepší Opel v štátnych rukách ako v čínskych...
Pořád si říkám: proč? Vždyť Octavia před FL byla tak elegantní, vyvážené auto, i vcelku líbivé...je to škoda, že se vydali "korejskou" cestou...
Já osobně se domnívám, že Opel je docela životaschopnou částí GM. Mají nyní slušné modely, Astra neustále bojuje o špičku v prodejích s Golfem, Focusem a Meganem.
Nová Corsa je velmi povedené auto, Insignia Autem Roku.
Sic já sám jsem z Oplů vyléčen na 15 let, ale dost lidí je dokáže ocenit.
Šanci na život Oplu dávám a byl bych rád, kdyby to soudruzi z Německa vzali do svých rukou a na Američany se vybodli.
Nová Corsa je velmi povedené auto, Insignia Autem Roku.
Sic já sám jsem z Oplů vyléčen na 15 let, ale dost lidí je dokáže ocenit.
Šanci na život Oplu dávám a byl bych rád, kdyby to soudruzi z Německa vzali do svých rukou a na Američany se vybodli.
Úspěchu Meganu věřím. Octavii jsem měl před faceliftem velmi rád. Je to velmi kvalitní auto, před faceliftem i elegantní. Co se stalo po faceliftu... 8-s
A ešte jedna extrémna exkluzivita: NISSAN PATROL. ABSOLÚTNE A ZBRUSU NOVÝ.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jak a čím by se MB postavil VW(Porsche ), tím, že by koupil Opel? Děláš si srandu...? Mercedes si "otestoval" Chrysler?
Spíš tak trochu šlápl do .....!
Spíš tak trochu šlápl do .....!
A důsledek bude ten, že ta auta budou stát více než před krizí.
Opel mně velice mrzí, protože bych jsem si chtěl koupit novou Astru.
Že by se chtěl Mercedes postavit VW a tedy i Škodě? Mercedes nejdříve otestoval Chrysler a nyní i Opel?
Opel mně velice mrzí, protože bych jsem si chtěl koupit novou Astru.
Že by se chtěl Mercedes postavit VW a tedy i Škodě? Mercedes nejdříve otestoval Chrysler a nyní i Opel?
no urcite...predpokladam ze stana sprava to bude spravovat este horsie ako GM. lebo co je statne nepatri nikomu....