Testy
s paketem Lifestyle je za 1.040.000 a ma vpodstate shodnou vybavu, teda krom motoru, Audi spoleha na 2 litrove TFSi se 165kW >😁
Tak to zrovna není žádný zázrak!!! >😁 >😁 >😁
Benzín, 180 kobyl, 4x4, "automat", zvýšená světlost. To pak těch 8-9 na 100 až tak špatně nezní.
M-B R 350, benzín, 200 kW, 4x4, automat, zvýšená světlost. 11/100, dlouhodobě. Auto mnohem větší a těžší. Podle mě to opravdu není žádný zázrak.
U spotřeby je nejzásadnější trasa, po které se jezdí. Například pokud člověk bude jezdit z Karlových Varů do Prahy, pak se pod sedm rozhodně dostane. Čistě jen na dálnici či ve městě je to ale horší. 😄
Mám 2,5T 5válec 2521ccm 154Kw 2,1 tuny a po dálnici 130 a v pohodě pod 8l! Tak kde a v čem je ten zázrak!??? A další problém bude asi náročnost servisu a životnost v nájezdu kilometrů!???
;-\
;-\
2.5T má na Spritmonitoru průměr 10,63... prostě to co už tu mnohokrát zaznělo, záleží na trati a řidiči.
[odkaz]
[odkaz]
A někdy taky na těch 130 po dálnici :-!
Dlouhodový průměr za 3 roky při dodržování rychlostních limitů + maximálně 10%, 7,8l 98°benzin, LPG 9-10l dle ročního období, převážně delší trasy 150 - 500km, spotřeba ne podle palubního počítače, ale při dotankování plné nádrže! Na dálnici při 130km 2800 otáček! Pochopitelně pokud pojedeš plyn brzda, tak i za 20l, není žádný problém!!! :yes: :-! :-! :-!
No ale to je hodně veliký rozdíl. Těch v pohodě pod 8 je dlouhodobý průměr, ne aktuální odběr při reálných 130 😄
I spotreba pri 130, spis dokonce mensi.
U soucasneho auta sice nemam v PC aktualni spotrebu, ale posledni nocni rychlopresun Plzen - Hranice po dalnici pri tacho 150 byl za 8,6 s 2.5T a 310PS (dlouhodoba 9,00). Predesle auto - zimni dovolena po SK/A dalnici a 150 na tempomat, 1.8T 200PS - 7,4 (dlouhodoba 7,😄. Letos dovolena v Alpach _ 2.4i 170PS - 7,78 vcetne 3 zajizdek na prusmyky. Vse dle tankovani a dnes jiz historicke motory.
U soucasneho auta sice nemam v PC aktualni spotrebu, ale posledni nocni rychlopresun Plzen - Hranice po dalnici pri tacho 150 byl za 8,6 s 2.5T a 310PS (dlouhodoba 9,00). Predesle auto - zimni dovolena po SK/A dalnici a 150 na tempomat, 1.8T 200PS - 7,4 (dlouhodoba 7,😄. Letos dovolena v Alpach _ 2.4i 170PS - 7,78 vcetne 3 zajizdek na prusmyky. Vse dle tankovani a dnes jiz historicke motory.
To nelze srovnat takhle, chtělo by to stejného referenčního řidiče a referenční trasu. Ale v kontextu toho, že pan testér po týdenním ježdění třeba s naftovým Subaru XV dosáhl spotřeby 7,5 l nafty na 100, není 9 l benzínu u ještě silnějšího scouta vůbec špatný výsledek.
Samozřejmě, že nelze. Ale myslím si, že to je pro ilustraci zajímavá informace, protože to Rko je opravdu mnohem větší, těžší, výkonnější a ten rozdíl není rozhodně propastný. Jinak řečeno, myslím si, že by Octavia mohla jezdit za méně.
Osobně si myslím, že 11 na 100 na tvém "erku" je hodně dobré, třeba by tvým stylem jezdil scout za 7,5, co my víme. Průměr r350 na spritmonitoru je 12,5.
A to jsem ještě velmi překvapen! Tipoval bych, že bude jezdit za 13+. Taková velká kráva!
U první generace jezdil za 11 benzínový třílitr.
Řekl bych, že s tím erkem jezdíš jenom na štreku, protože po městě tam bude 18 jako nic.
U první generace jezdil za 11 benzínový třílitr.
Řekl bych, že s tím erkem jezdíš jenom na štreku, protože po městě tam bude 18 jako nic.
Už ho nějaký čas nemám. Hrubým odhadem 40% město, 40% mimo město, 20 % dálnice. Jezdil jsem normálně - předjížděl a až na výjimky nebyl předjížděn. Rozhodně jsem se netrápil všemi limity, ale jezdit "pilu" s Rkem je taky blbost, protože v první zatáčce má člověk pocit, že vysype celý náklad a dostaví se chuť na kinedryl. O to zajímavější pak bylo srovnání s GT 530d (bez 4x4) - 10,5/100 - stejný styl i složení jízdy. S 550xi 12,5/100. Proto mi to opravdu připadá dost.
Jediné "dost" tady je 10,5 s GT 😄
Mě se vždycky líbí, jak se někdo doslova děsí spotřeba. 2 litr, jejda, to sem se lekl, to jezdí za 9, třílitr? Dej, pokoj, pod 13 to nejezdí.
Osmiválec? Seš blázen, to jezdí za 18.
Jo jezdí, vůbec to není problém - soused se služební Fabií HTP jednou dostal pokyn - potřebujeme tohle dodat do Mohelnice co nejdřív, za každou cenu. Plány Dodal a auto vrátil, akorát paní účetní se trochu nepozdávala průměrná spotřeba na trase 12,2 litru >😁 >😁
Tak tímhle stylem s tím vším jde za těch 9, 13 a 20 jezdit.
ALe taky jde ujet trasu Benešov - Bluboká - Kratochvíle - zpět za 10,5 litrů s 400 HP Jaguarem.....
A to sem jel celou trasu mimo vesnice a města 90-100 + po kusu táborský dálnicie 140.
NIkdo mi to nevěří.....stejně jako že když sem v Chrudimi vynuloval u 300C PP, měl sem tam až do začátku hradecký dálnice 9,7....S 5,7 OHV.... A v praze sem tam měl nakonec 10,6....
A že když sem vynuloval PP v Poděbradech, tak až kus za Sadskou sem tam měl 7,2 s 2,7 V6....
Stačí úplně jezdit podle předpisů a hlavou.
Něco jinýho je když se chci projet sportovně o víkendu po prázdný okresce nebo dálnici.....ale to mi vždycky zvýší průměr u V8ky někde z 12,1 na 12,8.....a to zrovna 80 nejedu....
Osmiválec? Seš blázen, to jezdí za 18.
Jo jezdí, vůbec to není problém - soused se služební Fabií HTP jednou dostal pokyn - potřebujeme tohle dodat do Mohelnice co nejdřív, za každou cenu. Plány Dodal a auto vrátil, akorát paní účetní se trochu nepozdávala průměrná spotřeba na trase 12,2 litru >😁 >😁
Tak tímhle stylem s tím vším jde za těch 9, 13 a 20 jezdit.
ALe taky jde ujet trasu Benešov - Bluboká - Kratochvíle - zpět za 10,5 litrů s 400 HP Jaguarem.....
A to sem jel celou trasu mimo vesnice a města 90-100 + po kusu táborský dálnicie 140.
NIkdo mi to nevěří.....stejně jako že když sem v Chrudimi vynuloval u 300C PP, měl sem tam až do začátku hradecký dálnice 9,7....S 5,7 OHV.... A v praze sem tam měl nakonec 10,6....
A že když sem vynuloval PP v Poděbradech, tak až kus za Sadskou sem tam měl 7,2 s 2,7 V6....
Stačí úplně jezdit podle předpisů a hlavou.
Něco jinýho je když se chci projet sportovně o víkendu po prázdný okresce nebo dálnici.....ale to mi vždycky zvýší průměr u V8ky někde z 12,1 na 12,8.....a to zrovna 80 nejedu....
Motáš a paušalizuješ různé věci dohromady. Jak jel kolega podlahu s htp za 12,2 a pak jak jedeš ty předpisovou ekojízdu s 300kobylovou v8, kde potenciál motoru využiješ z 10%. Taky jezdím se svým víc jak 130 koňovým benzínem dlouhodobě pod 6 a obtěžuju tím tady někoho? 😄
Abych to shrnul - ti co nechápou obykle jezdí jako kolega s tou Fabií.
Takže pak opravdu nejde jezdit nahodnoty uváděné výrobcem, ale kdo umí jezdit rozumě, tak mimo moderní vozy s ekošidítkovými motory a trapnou papírovou spotřebou se na ty hodnoty vždycky dostane a občas to jde i níže, co se týče průměru....
Takže než se začne brečet že něco moc baští, je potřeba se zamyslet na stylem jízdy.
Takže pak opravdu nejde jezdit nahodnoty uváděné výrobcem, ale kdo umí jezdit rozumě, tak mimo moderní vozy s ekošidítkovými motory a trapnou papírovou spotřebou se na ty hodnoty vždycky dostane a občas to jde i níže, co se týče průměru....
Takže než se začne brečet že něco moc baští, je potřeba se zamyslet na stylem jízdy.
Tady ale nebrečíme, jenom srovnáváme a uvádíme věci v kontext 😄 jinak se spotřebou souhlas, dostat se na (a pod) hodnoty v techničáku možné je (a snad i s těmi ekošidítkovými motory, i když jsem to s žádným dosud nezkoušel).
Tak u současné normy to bude asi vcelku problém, protože současné údaje a měřený jízdní cyklus jsou zcela nereálné. Ale u normy, používané tuším do roku 2006, nebyl problém jezdit se spotřebou 10-20% pod normovanou. Je to jen o stylu jízdy, přičemž úsporná (nebo efektivní) jízda se rozhodně nerovná jízda pomalá.
Viz. taky třeba tento test. V TP je kombi 6,9, ale úsporně v reálu pojede ten, který se dostane na 8.
Viz. taky třeba tento test. V TP je kombi 6,9, ale úsporně v reálu pojede ten, který se dostane na 8.
Já mám auto r.v. 2014, podle normy 6.1, podle dotankování 5,76. Okresky/dálnice/město 45/29/26 (i když toho města bude reálně asi trochu míň). S jinými auty to umím takhle taky 😄 a souhlasím s tím, že úsporná nemusí být pomalá :yes:
A o jaký motor jde? Protože taková "velká" papírová spotřeba se dnes udává u nadprůměrných motorizací typu 1.8TSi nebo 2.5G.
Je to samotný benzinový vrchol u...Toyoty Auris TS, takže atmo 1,6 97kW 😄
Jak lze dohledat na nejmenovaném serveru, máš (u stále nezajetého auta, v kombíku) spotřebu nejlepší a pomalu o 10% nižší, než další řidič. A když vezmu mix krátké/kombi, tak průměr je 7,0 vs. papírových 6,0. Takže taky nic nevybočujícího ze současného průměru v kontextu normy, kterou jsem zmínil.
Tudíž pokud u auta s pohotovostní hmotností 14 metráků, šestnáckou atmo a dynamikou na úrovni silnější 1.2 TSi jsi schopen jet skoro 20% pod průměrem ostatních a přitom svižně a dynamicky, tak máš můj upřímný obdiv.
Tudíž pokud u auta s pohotovostní hmotností 14 metráků, šestnáckou atmo a dynamikou na úrovni silnější 1.2 TSi jsi schopen jet skoro 20% pod průměrem ostatních a přitom svižně a dynamicky, tak máš můj upřímný obdiv.
No není to jízda jako v 300koňovém focusu, ale je zhruba tak dynamická, jak provoz dovolí. Jinak rychlosti víceméně legální (+10), snažím se trochu využívat potenciál podvozku a nebrzdit zbytečně v každé utaženější zatáčce, nepřijíždět na semafory pod plným kotlem a na 15 metrech zabrzdit, to samé platí pro předjíždějící autobus na dálnici, který mi vjede do levého, sundávat nohu z plynu ještě před tabulí "obec" na těch legálních 50 doplachtit až několik desítek metrů za ní (vím, tohle není úplně správné, ale když to okolnosti dovolí...). No a pak nejezdit vysloveně krátké štreky typu kilometr do sámošky.
Já měl s 8-válcem (E 500) Tebou zmiňovaný průměr 18l/100km, je teda fakt, že to bylo firemní auto, takže jsem se nemusel nijak omezovat . Na spotřebu podle mého názoru byl/je úplně úžasný 2,0 TDI ve verzi 110 PS. S nim jsem lítal průměr okolo 100km/hod za 5 l/100km, což považuju za malý zázrak.
Aktuální 2.0TDI 110kW je stejně dobré, dostat se na dlouhé trati s Octavií pod 5 není problém.
Není špatná a docela i jede, ale při podobném stylu jako jsem jezdil já s pašíkem v Drákulově, by chodil okolo 6,5. Teď neplácám žádné vyčtené údaje, bráška má ukrutně modrou Octáviii kombi právě s tímhle motorem. Ono jde o styl jízdy .... podle mého názoru je normálka, když 2,0 benzín chodí okolo 10l/100km ... samozřejmě, že se dá jet ekorally za 8, ale to pak moc nechápu, proč si dotyčný koupil benzín a ne hybrid nebo diesel. Ve větším autě ala BMW 5 asi dává smysl 3,0 diesel, který bude chodil okolo 8-8,5 .
Dálnice s tempomatem na 140 GPS zvládá kolem těch 5l... mimo jiné díky dost dlouhé šestce. Dostat se přes 6l vyžaduje už hodně těžkou nohu.
Současný benzín 2.0 za 10? Ano, pokud se bavíme o vcholných motorizacích typu R nebo ST. Ale u "normálních" výkonů a aut jako OIII RS za 9 s prstem v nose a pekelně rychle, za 8 kombi stále výrazně nad místními limity ...
Dvoulitr za deset je moc. To musíš jezdit hodně město nebo to fakt hodně valit. Pokud jezdíš plus minus podle předpisů v rámci okolního provozu (předjíždíš i jsi předjížděn), tak se v kombinaci do osmi vlezeš docela bez problémů (samozřejmě záleží, jak moc tam máš dálnice a města, to pak opravdu roste). Ekorally u dvoulitru je tak 5,5 a ne 8 (běžná meziměstská trasa s rychlostí okolního provozu je v pohodě pod 6,5). Osm je běžná kombinace (meziměsto+město) v běžném provozu, pokud při jízdě aspoň trochu myslíš.
Pro představu, teď jsem měl dva dlouhé více než týdenní výlety s plně naloženými auty, provoz zejména meziměsto, lehčí a střední město, kopce. EU4 2,0 atmosféra bez šestky papírově 8,0, dlouhé trasy 5,9, celkový průměr za celý výlet 7,1 dle dotankování. EU5 1,4 tubodiesel papírově 4,5, dlouhé trasy pod 4,6 nešly (to mě dost překvapilo, čekal jsem, že ustálenou 90kou se dostanu ke čtyřem litrům), celkový průměr za výlet 5,3.
Pro představu, teď jsem měl dva dlouhé více než týdenní výlety s plně naloženými auty, provoz zejména meziměsto, lehčí a střední město, kopce. EU4 2,0 atmosféra bez šestky papírově 8,0, dlouhé trasy 5,9, celkový průměr za celý výlet 7,1 dle dotankování. EU5 1,4 tubodiesel papírově 4,5, dlouhé trasy pod 4,6 nešly (to mě dost překvapilo, čekal jsem, že ustálenou 90kou se dostanu ke čtyřem litrům), celkový průměr za výlet 5,3.
Záleží taky, v čem ten dvoulitr je. Otec má RAV4 ještě předešlé generace právě s benzinovým 2litrem a 4stupňovým hdm automatem, s lehkou nohou 8, jinak spíš 9 (což je taky tovární údaj pro kombinovanou spotřebu). Podle palubáku při ecorally jsem se jednou dostal na 5,9, ale to je dlouhodobě neudržitelný údaj.
To je super spotřeba. Lancer mi chodí okolo 8,5, ale je pravda, že nějak nad svým stylem jízdy nepřemýšlím.
Víš jak, já se třeba řídím tím, že většinou nepředjíždím, pokud bych po dokončení předjíždění musel brzdit (což např. může znamenat, že tam je zatáčka a jde o riskantní předjíždění nebo je tam další auto v koloně a tedy jedním místem dopředu si nijak nepomůžu) nebo když je rozdíl rychlostí velmi malý. Nepředjíždím autobus, když vím, že má za pár metrů zastávku. Pokud vidím, že skočí červená, tak nejedu pod plynem až ke křižovatce, ale dobrzdím to motorem.
Naopak pokud vidím, že se ve městě na čtyřpruhu všichni plouží v pravém a levý je relativně volný, tak to třeba v 60-65 předjedu a projedu kolem těch, kteří mě před pár minutami před městem předjeli ve 120, když jsem jel 90. Když vidím, že někdo chce odbočit (bliká), pustím nohu z plynu, ihned zvětšuju vzdálenost než on začne brzdit a mezi tím stihne přibrzdit a odbočit, aniž bych já musel brzdit a pak se rozjíždět z mnohem menší rychlosti. Ze stejného důvodu se nelepím ostatním na zadek, většinu jejich zpomalení člověk vykryje bez nutnosti brzdit.
Jde o takové prkotiny, které ale nic nestojí, dělají provoz plynulejším a spíše rychlejším, přitom je to ve výsledku znatelně úspornější. Pak jsem v takové situaci, že se mi na novém dvoulitru ještě nepovedlo dostat nádrž přes 8 litrů (u Primery 2.0 jsem se na 10 dostal jedinkrát, a to bylo v zimě). Chce si to jen položit otázku, zda šlápnutím na plyn opravdu získám nějaký náskok nebo jen to, že např. na semaforu budu sice dřív, ale odjedu stejně... Když opravdu získám náskok, tak proč ne, ručička otáčkoměru občas tu červenou navštíví, ale ve většině případů to prostě nemá praktický smysl. A pak fakt není až takový problém jezdit s dvoulitrem kombinovaně za 7,5-8, přitom nebýt brzdou provozu a občas si tu jízdu i užít ve vyšších otáčkách. Pokud tam teda není moc dálnice a města.
Naopak pokud vidím, že se ve městě na čtyřpruhu všichni plouží v pravém a levý je relativně volný, tak to třeba v 60-65 předjedu a projedu kolem těch, kteří mě před pár minutami před městem předjeli ve 120, když jsem jel 90. Když vidím, že někdo chce odbočit (bliká), pustím nohu z plynu, ihned zvětšuju vzdálenost než on začne brzdit a mezi tím stihne přibrzdit a odbočit, aniž bych já musel brzdit a pak se rozjíždět z mnohem menší rychlosti. Ze stejného důvodu se nelepím ostatním na zadek, většinu jejich zpomalení člověk vykryje bez nutnosti brzdit.
Jde o takové prkotiny, které ale nic nestojí, dělají provoz plynulejším a spíše rychlejším, přitom je to ve výsledku znatelně úspornější. Pak jsem v takové situaci, že se mi na novém dvoulitru ještě nepovedlo dostat nádrž přes 8 litrů (u Primery 2.0 jsem se na 10 dostal jedinkrát, a to bylo v zimě). Chce si to jen položit otázku, zda šlápnutím na plyn opravdu získám nějaký náskok nebo jen to, že např. na semaforu budu sice dřív, ale odjedu stejně... Když opravdu získám náskok, tak proč ne, ručička otáčkoměru občas tu červenou navštíví, ale ve většině případů to prostě nemá praktický smysl. A pak fakt není až takový problém jezdit s dvoulitrem kombinovaně za 7,5-8, přitom nebýt brzdou provozu a občas si tu jízdu i užít ve vyšších otáčkách. Pokud tam teda není moc dálnice a města.
Já ti rozumím. Už jsem to nahoře psal, když jsem ještě pracoval, šlo mi hlavně o čas, takže jsem jezdil trochu rychle. Teď zase skoro nikam nejezdím, plácám se po Brandýse a okolí, takže se nemůžu divit, že na těch ***čkách mi to bere přes 8. Pokud jedu dál je to o dost lepší, používám systém co nejrychleji na požadovanou (předpisovou) rychlost a pak držet. Můj komentář o 10 u 2.0 benzínu jsem odvozoval od mé zkušenosti s tímhle motorem v RAVce, kde to byla moje normální spotřeba a dolů to moc nešlo. Je to divné, ale jiný atmo dvoulitr jsem asi neměl ...
Za 9 sem jezdil s 2,7 V6 DOHC, průměr za provoz za dobu 36 měsíců >😁 >😁 >😁
Jenomže to jsi ty. Referenční testér jezdil třeba už se zmíněným naftovým Subaru XV za 7,5. S tím to srovnej.
Jojo, všechno je v noze a v tom umět udělat dobrej motor.
A to neznamená že tomu snížíme objem, uberem pár válců a bude to vypadat na oko EKO. To není dobrej motor na spotřebu, na to se musí trochu jinak......
A samozřejmě jde taky o váhu auta.
A to neznamená že tomu snížíme objem, uberem pár válců a bude to vypadat na oko EKO. To není dobrej motor na spotřebu, na to se musí trochu jinak......
A samozřejmě jde taky o váhu auta.
Nesrovnávej čtyřkolku s dvoukolkou.
4x4, dobře udělaná nesmí zvednou průměr o víc jak cca 0,7-0,8 Litru na 100. Kor u 4válce >😁
Co je dobře udělaná 4x4? Haldex je podle mého špatně udělaná 4x4😄 nicméně, co se dívám tak skoro vždycky benzínová 4x4 zvyšuje daleko víc, než dieselová, nevím proč,
ale je to tak.
ale je to tak.
Ahoj Ondro, díky za střízlivej a příjemnej test, jen bych se rád zeptal, která z Octávek se nadšeně vrhá do oblouků 😄 ? A to včetně RS.
Souhlasím, že je obvykle nenuceně a slušně vykrouží. 😉
Souhlasím, že je obvykle nenuceně a slušně vykrouží. 😉
Myslíš na poměry kombíku s pohonem na předek a 1400kg?
U žádného takového auta včetně vychvalovaného Focusu jsem vyloženě nadšené vrhání se neregistroval... k tomu je prostě potřeba lehká zadokolka 😄
U žádného takového auta včetně vychvalovaného Focusu jsem vyloženě nadšené vrhání se neregistroval... k tomu je prostě potřeba lehká zadokolka 😄
Předokolka, která nadšeně zatáčí? Ale ano známe. Možná mě někteří ukamenují, ale třeba S-Max se vodí zatáčkami tak úžasně, že se až nechce věřit. A to je sakra jinej oddíl. 😉
Mm-hmm... chceš říct, že S-Max je v tomhle lepší než Focus i Mondeo?
Nejčerstvější zážitek mám z Mondea... a jo, řízení je fajn, ale nadšené vrhání se bych tomu taky neříkal... to auto prostě pluje, pokud na něj zatlačíš tak tě podrží, občas ti dá vědět co se pod koly děje... ale to je tak všechno. Pro mě subjektivně nejlepší asi Mazda 6 (nesměj se), ale rozdíly celkem zanedbatelné.
Předokolka která nadšeně zatáčí - Integra Type-R... ale to jsme jinde.
Nejčerstvější zážitek mám z Mondea... a jo, řízení je fajn, ale nadšené vrhání se bych tomu taky neříkal... to auto prostě pluje, pokud na něj zatlačíš tak tě podrží, občas ti dá vědět co se pod koly děje... ale to je tak všechno. Pro mě subjektivně nejlepší asi Mazda 6 (nesměj se), ale rozdíly celkem zanedbatelné.
Předokolka která nadšeně zatáčí - Integra Type-R... ale to jsme jinde.
Možná záleží z čeho přesedáš... Když jsem minulý týden přelezl z díeselové Octy do dieselového Mondea, tak bych to zatáčení Fordu snad nazval i tím nadšeným 😄
Jel jsem nedávno v poměrně těsném sledu Mondeo (2.0TDCi 120kW Titanium), Octavii (RS 2.0TSI) a Mazdu 6 (2.0G 107kW). Jasně, Mondeo je hendykepované dieslem a věřím, že třeba s 1.6EB by to mohlo být lepší... ale v této konfiguraci mě nijak nenadchlo.
No, to je přesně to, o čem píšu.. 😉
Takhle okamžitě jsem nepřesedal, ale s dieslovou Octavií jezdím hodně služebně a rozdíl třídy v tom nevidím. Mondeo má "ukecanější" volant, na druhou stranu ale nijak nemaskuje to, že je o hodně větší a těžší. Takže lepší zpětná vazba ano, ale větší ochota zatáčet... nevím, za mě subjektivně ne.
Aha, tak to já přesedal přímo z 2.0 TDI CR na 195/65 15 do 2.0 TDCi na 205/60 16 (možná to bude hodně záviset právě na obutí) a dojem z velikosti, hmotnosti a stáčivosti jsem měl přesně opačný. Octáva se musí do zatáček přemlouvat, Mondeo tam z mého pohledu stačí jen nasměrovat a ochotně mění směr, tudíž subjektivně působí jako lehčí auto a ten rozdíl třídy bych tam viděl...
Možné to je... a nebo je to taky profilem tratě. Já jezdil s Mondeem po relativně úzkých a točitých okreskách (s dobrým povrchem), kde možná rozměry auta hrály větší roli, než by tomu bylo třeba na silnicích první třídy. Tu trať mám najetou i s Octavií (a dalšími auty) a 20cm a 250kg rozdíl tam byl i pocitově. Mondeo bylo v plné palbě a automatu... ale tím to spíš nebylo.
Asi tak. Já měl takhle možnost přímého srovnání Supa II 2.0 TDI s mým Mondeem a tam ten rozdíl cítíš. Ovšem v konečným důsledku je to stejně těžká, dlouhá kráva, i když celkem schopná, a o nějakým nadšení v zatáčkách lze mluvit jen velmi, velmi opatrně. Viděl bych to spíš takto - schopnosti ano, nadšení si představuju jinak.
"je to poměrně atraktivní kombi, které navíc vypadá draze, což vzhledem ke skutečnosti, že na české poměry se o levný stroj nejedná, je jen a jen dobře"
No nevím, nového scouta jsem si prohlížel minulý týden na živo a vypadá spíš jako Octavka s bodykitem než jako hodnotné auto 😉 . Shodou okolností byl na parkovišti i scout předchozí generace jeho decentnost byla v přímém srovnání rozhodně plusem. Trčící plasty v předu a zadní pseudokryt jakoby ze čtyřech částí vypadají spíše jako od tunera.
Techniku hodnotit nehodlám, co ale považuji za fatální chybu, je nedotaženost zvukové izolace kabiny, která je ještě horší než v předchozí generaci (která v tomto rozhodně nevynikala). Což u auto které se prodává v drtivé většině do firem s předpokladem že v něm zaměstnanec bude trávit dlouhý čas považuji za kritérium hodné pro vyřazení z výběrového řízení
Píšu jako donedávna několikaletý uživatel OII 2. TDI 4x4.
No nevím, nového scouta jsem si prohlížel minulý týden na živo a vypadá spíš jako Octavka s bodykitem než jako hodnotné auto 😉 . Shodou okolností byl na parkovišti i scout předchozí generace jeho decentnost byla v přímém srovnání rozhodně plusem. Trčící plasty v předu a zadní pseudokryt jakoby ze čtyřech částí vypadají spíše jako od tunera.
Techniku hodnotit nehodlám, co ale považuji za fatální chybu, je nedotaženost zvukové izolace kabiny, která je ještě horší než v předchozí generaci (která v tomto rozhodně nevynikala). Což u auto které se prodává v drtivé většině do firem s předpokladem že v něm zaměstnanec bude trávit dlouhý čas považuji za kritérium hodné pro vyřazení z výběrového řízení
Píšu jako donedávna několikaletý uživatel OII 2. TDI 4x4.
což takhle něco opravdovějšího😒br />
[odkaz]
[odkaz]
To je tragédie... dlouhý přední převis zdůrazněný bodykitem, podivné blatníky, podivná světla... Když už Subaru, tak za mě nový Forester.
design ponech stranou, na živo je to kus auta, za stejně peněz více muziky, pohodlnější, větší a v terénu lepší vůz, tedy pokud někdo nemá octavii jako vysněný idol, pak je každá rada drahá
Jen mi není jasný, co bych do toho dal za motor a s jakou převodovkou. Jediná slušná motorizace už je out. A jezdit v takovým monstru se 150hp dieselem není žádný kvapík.
s motorem je to bohužel tak, chtělo by to pohledat skladovou v6
Ono Subaru dělá "véčka"? 😄
myslíš 6ti válec? 😉
Teď nevím, jestli se rozumíme, písmeno "v" v označení "v6" má jako značit válec? 😄
určítě áno, jak by to mělo být správně
Správné označení bude b6, jelikož se jedná o motor s protiběžnými písty (boxer), v6 by znamenalo uspořádání válců do V, r6 zase řadový 6vál.
"Trochu nás zklamaly rázy od zavěšení a celkově ne zrovna pohodlný a dobře odhlučněný podvozek." - to je pěkné vysvědčení pro auto, které by mělo zvládat rozbité cesty...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
...to musí zaznít především a díky moc, Ondro! :yes:
Teď pár faktů:
1. Cena - úlet
.... za tyto a nižší peníze se dá koupit 508 hybrid 4x4 a jezdím do 5ti, nehledě na kategorii...
2. spotřeba - ano, s tímto se pod 9 podívat moc nedá...
Za mě říkám, byť se mi auto líbí, zvuk motoru je moc příjemný, jedno velké ne. Nejsem tak bohatý, abych utrácel jedna za oktávku....
Dnes velmi zřetelně
BRAVO ONDRA :-! :yes:
Teď pár faktů:
1. Cena - úlet
.... za tyto a nižší peníze se dá koupit 508 hybrid 4x4 a jezdím do 5ti, nehledě na kategorii...
2. spotřeba - ano, s tímto se pod 9 podívat moc nedá...
Za mě říkám, byť se mi auto líbí, zvuk motoru je moc příjemný, jedno velké ne. Nejsem tak bohatý, abych utrácel jedna za oktávku....
Dnes velmi zřetelně
BRAVO ONDRA :-! :yes:
Ad 1) Zde se bavíme o autě, které má výkonný benzínový motor, 4x4 a přitom je schopné jezdit bez problémů výrazně pod 9 litrů, protože minulý Scout 1.8 TSi (slabší, těžší) měl reálný průměr 8,8.
[odkaz]
A to při ceně (zatím bez oficiální akce) za 695 tKč, reálně tak od 630tKč.
Vy uvádíte auto, které dnes v akci stojí 900tKč (ceník 1.050t.) a jezdí s výrazně slabší za naftou 5,5 - 6.
A i verze bez hybridu dnes stojí 600t. (po 200t. slevě!!!) a žere 7 litrů nafty v předokolce.
[odkaz]
Tak nevím, osobně mne auta této kategorie nezajímají, ale určitě bych nebyl tak bohatý, abych v tomto srovnání naopak vůbec uvažoval o P508.
Ad 2) Dá.
[odkaz]
A to při ceně (zatím bez oficiální akce) za 695 tKč, reálně tak od 630tKč.
Vy uvádíte auto, které dnes v akci stojí 900tKč (ceník 1.050t.) a jezdí s výrazně slabší za naftou 5,5 - 6.
A i verze bez hybridu dnes stojí 600t. (po 200t. slevě!!!) a žere 7 litrů nafty v předokolce.
[odkaz]
Tak nevím, osobně mne auta této kategorie nezajímají, ale určitě bych nebyl tak bohatý, abych v tomto srovnání naopak vůbec uvažoval o P508.
Ad 2) Dá.
Otazka je, jestli by to za tech 9 nejezdilo i bez downsizingu.
Tohle už začíná být u Škodovek pomalu běžný kolorit. U Scoutu mě to zaráží o to víc, že podle prvních informací a jízdních dojmů se právě zde zapracovalo a Scout měl mít mnohem lépe - pohodlněji a tiššeji - zvládnutý podvozek.
Nebo žeby opět nějaké neoficiální nestandardní úpravy při oficiálním představování novinářům >😒] 😉
Za mě se Scout příliš nevydařil. Jak RS dokázala jinak nudnou Octavii vcelku vkusně vyzdvihnout z šedi (a to i v šedém odstínu!), tak Scout je prostě jeden velký kýč, přední nárazník postrádá ono originální tvarování pod světly, přední a zadní atrapa šusplechu je doslova hodno čínské tržnice. Naživo bohužel vypadá Scout stejně lacině jako na fotografiích.
Takže jediné plus pro Škodu je, že je stále prakticky bez konkurence :yes:
Nebo žeby opět nějaké neoficiální nestandardní úpravy při oficiálním představování novinářům >😒] 😉
Za mě se Scout příliš nevydařil. Jak RS dokázala jinak nudnou Octavii vcelku vkusně vyzdvihnout z šedi (a to i v šedém odstínu!), tak Scout je prostě jeden velký kýč, přední nárazník postrádá ono originální tvarování pod světly, přední a zadní atrapa šusplechu je doslova hodno čínské tržnice. Naživo bohužel vypadá Scout stejně lacině jako na fotografiích.
Takže jediné plus pro Škodu je, že je stále prakticky bez konkurence :yes:
No uvidíme, jak se bude chovat jiné auto v naftě, zatím nechceme nad komfortem Scoutu lámat hůl.
auto za daleko min penez, daleko prostornejsi, daleko vykonnejsi, po vsech strankach lepsi nez tento predrazeny kostitras a lidi stejne budou vic kupovat toto. Divne, ale v Cesku je mozne vse.
Jsem spokojeným majitelem Scouta předchozí generace a tento rok budu objednávat nového - auto má po třech letech najeto 150.000, tak nastal čas na výměnu. Neberte to prosím jako rýpání, nicméně prozradíte mi, jaké že to auto tedy máte? Pokud to ve svém příspěvku neuvedete, tak Váš příspěvek nemá moc smysl.
Rád si nechám poradit a třeba si koupím stejné, jako máte vy
Rád si nechám poradit a třeba si koupím stejné, jako máte vy
Fiat Freemont, 3,6 V6. Viz moje auto.
Nebude to špatné auto,ale jsou lidi (jako třeba já), kteří prostě nechcou řídit SUV o hmotnosti 2t. Navíc při mém ročním nájezdu cca 50.000 ročně činí rozdíl, jestli jezdím za 6,5l nebo 11l na sto, cca 85.000Kč za rok, což už není zanedbatelná částka.
Pro mne je skutečně ideál zvýšené kombi s pohonem 4x4 - jezdím často na lyže, takže neřeším v zimě řetezy - u nás na severní Moravě výjezd např. na Severku, Gruň a pod - v zimě bez řetězů nelze. Navíc se s autem potřebuji dostat na stavby, což Scout plní dostatečně.
Podle mne je řízení SUV za trest - kombi na běžných okreskách je z hlediska řidiče o mnoho příjemnější, ale uznávám, že každý má jiné preference. No a pokud tedy budu trvat na zvýšeném kombi a zároveň nemám 1,5mil na Volvo XC70 nebo 2 mega na Audi A6 Allroad, tak moc jiných alternativ nemám. Audi A4 za podobné peníze neseženu (ve verzi "holobyt" za mega), vybavená na úroveň Scoutu ještě dráž) a osobně nevidím moc rozdíl mezi nevybavenou A4 allroad a vybaveným Scoutem, resp. ten vybavený Scout se mi jeví jako lepší volba.
Insignia Tourer Country mne neoslovuje designem, hmotností auta ani technikou a nic dalšího mne nenapadá.
PS: nenapadlo mne se podívat na "moje auto" 😊
Pro mne je skutečně ideál zvýšené kombi s pohonem 4x4 - jezdím často na lyže, takže neřeším v zimě řetezy - u nás na severní Moravě výjezd např. na Severku, Gruň a pod - v zimě bez řetězů nelze. Navíc se s autem potřebuji dostat na stavby, což Scout plní dostatečně.
Podle mne je řízení SUV za trest - kombi na běžných okreskách je z hlediska řidiče o mnoho příjemnější, ale uznávám, že každý má jiné preference. No a pokud tedy budu trvat na zvýšeném kombi a zároveň nemám 1,5mil na Volvo XC70 nebo 2 mega na Audi A6 Allroad, tak moc jiných alternativ nemám. Audi A4 za podobné peníze neseženu (ve verzi "holobyt" za mega), vybavená na úroveň Scoutu ještě dráž) a osobně nevidím moc rozdíl mezi nevybavenou A4 allroad a vybaveným Scoutem, resp. ten vybavený Scout se mi jeví jako lepší volba.
Insignia Tourer Country mne neoslovuje designem, hmotností auta ani technikou a nic dalšího mne nenapadá.
PS: nenapadlo mne se podívat na "moje auto" 😊
SUV to je jen skatulka, videl jsi nekdy vubec to auto nazivo? Dale je preci jedno jestli jezdis za 7 litru krat 36 kc nebo za 14 krat 17 kc. Rozdil 85 tis teda nevidim...
Jo, naživo jsem ho viděl. Americká "krabice" od Dodge s logem Fiatu. Nic ve zlém, ale jak jsem psal - každý má své preference a každému se líbí něco jiného.
Přečetl jsem si vaši recenzi - nevěděl jsem, že máte LPG. Když jsem viděl dojezd na plyn, tak jsem si vzpomněl na minulou zimu, kdy jsem jel na lyže s kamarádem do Alp. Má Hondu CR-V benzin. To věčné postávání u benzinek mne pěkně štvalo a to najel víc, než 300km na nádrž. Jasně, dá se přepnout na benzín a jet dál, ale pak je to už o jiných nákladech na km jízdy a LPG ztrácí své kouzlo.
PS: ještě platí zákaz vjezdu do podzemních garáží? Na těch, kde parkuji v kanceláři to svého času bylo. Nesleduji to, ale hovořilo se o tom, že vjezd vozidlům s LPG bude umožněn pouze pokud bude zajištěno dostatečné větrání plus čidla koncentrace plynu. Předpoládám, že pro mnoho majitelů nemovitostí je levnější nechat osazenu zákazovou značku, než řešit nákladné stavební úpravy. Takže pro mne LPG nee, a pak platí těch 85tis Kč ročně navíc na náklady na PHM 😄
Přečetl jsem si vaši recenzi - nevěděl jsem, že máte LPG. Když jsem viděl dojezd na plyn, tak jsem si vzpomněl na minulou zimu, kdy jsem jel na lyže s kamarádem do Alp. Má Hondu CR-V benzin. To věčné postávání u benzinek mne pěkně štvalo a to najel víc, než 300km na nádrž. Jasně, dá se přepnout na benzín a jet dál, ale pak je to už o jiných nákladech na km jízdy a LPG ztrácí své kouzlo.
PS: ještě platí zákaz vjezdu do podzemních garáží? Na těch, kde parkuji v kanceláři to svého času bylo. Nesleduji to, ale hovořilo se o tom, že vjezd vozidlům s LPG bude umožněn pouze pokud bude zajištěno dostatečné větrání plus čidla koncentrace plynu. Předpoládám, že pro mnoho majitelů nemovitostí je levnější nechat osazenu zákazovou značku, než řešit nákladné stavební úpravy. Takže pro mne LPG nee, a pak platí těch 85tis Kč ročně navíc na náklady na PHM 😄
To jsem se od srdce zasmal, tomu postavani u benzinek. Jezdim do Alp tez, plyn beru po ceste jednou, taky najedu pres 300 na nadrz. To asi jezdite na zapad Rakouska do Montafonu a berete to pres Bulharsko... Krabice, no to je vec nazoru, pro me je krabice Cube. Do garazi normalne jezdim, jeste me nikdo nic nerekl, ono se to moc poznat neda, ze ma auto LPG. Jeste jsem nezminil, ze muj motor umi papat lih a ten je za 25 za litr. Cili 85 tis. navic rocne je proste nesmysl. Konec diskuse.
Jsem rád, že jsem Vás pobavil. Jezdím každý týden Ostrava - Praha (392km). Představa, že to neujedu na jednu nádrž mne od koupě auta na LPG odrazuje.
Ohledně podzemních garáží - nevím jak Vy, ale já zákazy respektuji. Takže pokud je tam zákazová značka, tak tam prostě nejedu a neargumentuji tím "že to nikdo nepozná". Asi tusíte, proč ten zákaz byl vydán, že? BTW: Nemají náhodou auta na LPG takovou tu nálepku na skle?
Jo a do toho "po všech stránkách lepšího auta" se například nedají objednat xenony.
Ohledně podzemních garáží - nevím jak Vy, ale já zákazy respektuji. Takže pokud je tam zákazová značka, tak tam prostě nejedu a neargumentuji tím "že to nikdo nepozná". Asi tusíte, proč ten zákaz byl vydán, že? BTW: Nemají náhodou auta na LPG takovou tu nálepku na skle?
Jo a do toho "po všech stránkách lepšího auta" se například nedají objednat xenony.
Běžný obyvatel na takovou slevu může zapomenout a pro něj je octavka jednoduše nedostupná
Ceník octavie je nastaven na slevy pro fleety a ostatní si můžou . ...
A věřte tomu že prodej octavek do firem dělá mezi 80 ti až 90ti procenty...
Já nevím čemu se divíš, to je léty profláklý fakt, kdy ve slavných 90. letech měly VW za 600 tis kličky na oknech, látkový sedačky manuálně posuvný, automat byl za příplatek asi 70 litrů vyjma vrcholných motorizací atd....
Prostě sranda no.
Ale lid zmasírovaný reklamou rád zaplatil, místo šedivýho šmirgl plastu tam byl černý o trochu méně šmirlgující plast, mělo to o 10% lepší slícování a tvrdší podvozek, z kterého měl akorát každej vytřesený zádek a zadnici a měnil pořád nápravy.....
Krom střelců s tím pak průměrný zbytek obyvatelstva drandil na kruháči 30 a na 70ce 50.....pro jistotu.
Tak těmhle lidem se ten nákup předraženýho holowagenu ale opravdu vyplatil >😁
Jde o to, že jako národ chudneme, ale to není problém škodovky, to je problém společnosti jako takový, že je to v prde*i.
Okta za 570 znamenala v roce '96 pomalu 60 (!) Prumernych platu.dnes se da TDi koupit realne od nejakych 400, coz je platu cca. 15. Takze Oktavka za tech 18 let realne zlevnila az o 75%.
Tak v tom případě nechápu, co se komu nelíbí. Kvalita toho auta šla stále nahoru,takže myslím, že cena je odpovídající. Jistě, že tam jsou nesmysly co se ceny týče, ale osobně si myslím, že za 400 tis je dobrej kauf.
A pro toho, kdo se na to necítí je dobrá alternativa roční vozy, to je podle mě nejideálnější koupě.
Nebo ještě líp za kolik v roce 1989 a kolik dnes.V roce 1989 za cca 15, dnes za 96.
A ted ještě kdo v reálu má těch 26 táců....takže ve skutečnosti se u obyčejné střední třídy pochybujeme u čísla 110-130 a to je docela síla
>😁 >😁
A dům? Doma mám těsně předlistopadovou kalkulaci na RD. Bez pozemku 105 průměrných tehdejších platů, což taktéž zhruba odpovídá dnešním cenám (2,7M).
A v reálu těch 26 táců a víc má zhruba tolik lidí, co v roce ´89 mělo tehdejší průměr (3.300) a nadprůměr, protože rozložení platů je podobné.
Máš pravdu, ale je to asi stejně pozitivní, jako že se v kriminále tolik nechlastá (teda myslím) 😉 .
Popř. oželí 4x4 pokud nemá chatrč v bažině a nejezdí 10x ročně na hory, není vůbec potřeba..
Ve 4% navíc nevidím pro fleet zase tak velký přínos, bude v tom i něco jinýho😊
Co se kvality týče, tak uvnitř už to taky není BMW co bývalo. šetří se všude i u premie.
Podle mě, kdo zažil auta, která se vyráběla 10-15 let zpátky, už nebude moci být spokojený s ničím, ať je to škodovka, nebo BMW nebo mergl.
Ty problémy neměla jen 318 nebo 320, ale i 530d a X5 s X6 s tím stejným motorem. Sami v inveltu to potvrdili, že to není záležitost modelu, jestli to dělá jednička, trojka, že je to napříč celou řadou a že těch aut se zničenými rozvody je bohužel čím dál víc..
PS:- A to se nevyplatí diesel s DPF :no:
Dále je zde určitá změna koncepce. Škoda sice v rámci VW je stále víceméně budgetovou značkou, ale už zdaleka ne v globálním měřítku. To je dáno mimo jiné tím, že nové modely sdílejí technologie VW aktuální generace, nikoliv jednu či dvě generace staré. Nová Octavia je tedy převlečený Golf VII a to do posledního (z hlediska základní technologie), akorát větší. Cena za dobře vybavený vůz je tedy v těchto intencích normální. Že bych si radši koupil roční A4 Allroad 3.0TFSI je jiná debata.
Ale oktávka, combi, TURBO >😁 co ty ?
Ale Chevrolet Camaro SS 6.2 V8 ... chceš svést ?😁