Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG – Nejlepší z řady?

145 komentářů

Tymkoo
A to se vyplatí.. >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
stale podla mna lepsia investicia ako audi RS1 za 800-900 tisic .... vsetko je relativne..... je to topmodel octavie s dsg a 4kolkou.... cena je aka je... skoda nie je dnes uz lacne auto.... za kvalitu sa plati ... aj ked o tom mozeme polemizovat 😉
michalpneu
přesně jsi to vystihnul :yes:
frite
Mě nevadí že škoda není laciné auto - do levných značek nepatří a jsem tomu rád. Problém mám s tím že octavka je dnes už neadekvátně předražené auto - ceny jsou nasazeny úmyslně vysoko a pak se prosazují do fleetu s 18 % slevou, vedení firem vypadávají oči z důlků protože takovou slevu jinde nedostanou a říkají si jak dobře nakoupili. Přestože konkurence je přes menší procentickou slevu často levnější. Ale nekup to s takovou slevou.
Běžný obyvatel na takovou slevu může zapomenout a pro něj je octavka jednoduše nedostupná
radaumacher
Běžný obyvatel je nesmyslný a v reálu neexistující pojem. Tisíce lidí mají na novou Octavii. Když má někdo na Octavii nebo Passata, tak to není běžný obyvatel? A prosím, ušetřete mne argumentů o firemních nákupech. Statisticky dělá většina lidí ve fabrikách nebo menších firmách, kde se s trochou štěstí sdílí tři čtyři firemní vozy a ještě jsou to z poloviny užitkáče. Pokud je tedy Octavia nejprodávanější (spolu s podobně "nedostupnými" Golfy, Focusy, Superby, Passaty apod.), kdo si je tedy kupuje? Bakala s Kellnerem jen tak na hraní??
frite
Tak dobře - dejme tomu běžný zaměstnanec, který bere průměrný plat (jehož větina lidí ve státě stejně nedosahuje), a celý tento plat daní. Měl by mít pozici člena střední třídy a toto auto si moci dovolit, ale tak to u nás prostě není.
Ceník octavie je nastaven na slevy pro fleety a ostatní si můžou . ...
A věřte tomu že prodej octavek do firem dělá mezi 80 ti až 90ti procenty...
Avatar - Emel
Emel
Myslíš, že zaměstnanec beroucí průměrnou mzdu má "právo" na auto se samočinným parkováním, například? Ve čtyřkolce a automatu, s adaptivním tempomatem... ?
frite
Onu Octavku nakonfigurovanou v testu si koupí jen ten, kdo má octavii ve firmě ke své pozici předepsanou a přitom má relativně velký budget, protože něco takového si za své - tzn. soukromé a zdaněné - peníze nekoupí nikdo - a tím myslím doslova nikdo..Nicméně musím trvat na tom že ceník octavky je pro soukromé osoby nadstřelený.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty si viděl někdy auto z německého koncenru, které by nebylo předražené? Zvláště pokud tam "naklikáš" výbavu?

Já nevím čemu se divíš, to je léty profláklý fakt, kdy ve slavných 90. letech měly VW za 600 tis kličky na oknech, látkový sedačky manuálně posuvný, automat byl za příplatek asi 70 litrů vyjma vrcholných motorizací atd....

Prostě sranda no.

Ale lid zmasírovaný reklamou rád zaplatil, místo šedivýho šmirgl plastu tam byl černý o trochu méně šmirlgující plast, mělo to o 10% lepší slícování a tvrdší podvozek, z kterého měl akorát každej vytřesený zádek a zadnici a měnil pořád nápravy.....

Krom střelců s tím pak průměrný zbytek obyvatelstva drandil na kruháči 30 a na 70ce 50.....pro jistotu.

Tak těmhle lidem se ten nákup předraženýho holowagenu ale opravdu vyplatil >😁
michalpneu
Ale to byl vždycky už v době Octavie I, tak nechápu, proč jsou pořád tyto diskuze....jedničkovou octavii v roce 96 si taky nemohl dovolit každý. Pamatuju si, že rodiče ji tehdy v SLX TDI kupovali za 570 tis kč a prakticky za ty peníze stojí i dnes octavie III v TDI, když odečteme rozdíly výbav v roce 97 a v roce 2014...

Jde o to, že jako národ chudneme, ale to není problém škodovky, to je problém společnosti jako takový, že je to v prde*i.
tesnav
Tak na ono "chudnuti" mam i v kontextu uvedenych cisel svuj nazor.

Okta za 570 znamenala v roce '96 pomalu 60 (!) Prumernych platu.dnes se da TDi koupit realne od nejakych 400, coz je platu cca. 15. Takze Oktavka za tech 18 let realne zlevnila az o 75%.
michalpneu
No vida, tak prosím, děkuji za objasnění.😄 Já v té době ještě platy neměl, takže si jen pamatuju, za kolik ji rodiče kupovali.

Tak v tom případě nechápu, co se komu nelíbí. Kvalita toho auta šla stále nahoru,takže myslím, že cena je odpovídající. Jistě, že tam jsou nesmysly co se ceny týče, ale osobně si myslím, že za 400 tis je dobrej kauf.

A pro toho, kdo se na to necítí je dobrá alternativa roční vozy, to je podle mě nejideálnější koupě.
Avatar - Anonym
Anonym
Zapoměl si na takový jeden malý, malinaktý problémek - za kolik platů šel v roce 1996 pořídit byt či dům a za kolik dnes.

Nebo ještě líp za kolik v roce 1989 a kolik dnes.V roce 1989 za cca 15, dnes za 96.

A ted ještě kdo v reálu má těch 26 táců....takže ve skutečnosti se u obyčejné střední třídy pochybujeme u čísla 110-130 a to je docela síla

>😁 >😁
tesnav
V roce ´73 stál mé rodiče 3+1 víc než 30 tehdejších průměrných platů (cena tuším 75), v roce ´89 měl bratranec možnost téhož a tehdy to vycházelo okolo 27 (cena 90), obojí menší město. Dnes dle stáří, typu je to mezi 30 – 60.

A dům? Doma mám těsně předlistopadovou kalkulaci na RD. Bez pozemku 105 průměrných tehdejších platů, což taktéž zhruba odpovídá dnešním cenám (2,7M).

A v reálu těch 26 táců a víc má zhruba tolik lidí, co v roce ´89 mělo tehdejší průměr (3.300) a nadprůměr, protože rozložení platů je podobné.
michalpneu
právě, tak mi vysvětlete, jak je možné, že ti lidé na všechno tohle v době měli a dnes ne?
pargi
Znáš to, kapitalismus má jednu velkou zásadní nevýhodu - nerovnoměrné rozdělení bohatství. Socialismus, na druhou stranu, zas jednu velikou ctnost - rovnoměrné rozdělení bídy 😄
Avatar - Emel
Emel
To je dost všeobecné tvrzení... ale mám po ruce jednu všeobecnou odpověď: bydlení bylo to jediné, do čeho se dal investovat čas a peníze. Totiž... člověk, který chtěl pracovat třeba i nad rámec osmihodinové pracovní doby, neměl moc legálních příležitostí. A ani k utrácení zase tolik příležitostí nebylo - možnosti cestování omezené, trh spotřebního zboží taky. Takže se stavělo - někdo to měl jako melouch, jiný tím trávil vlastní volný čas...
michalpneu
..no a mezi námi právě ti lidé také neutráceli tolik za hovadiny jako dnes.
Avatar - Emel
Emel
Myslíš... utrácíme peníze, které nemáme, za věci, které nepotřebujeme, abychom udělali dojem na lidi, které nemáme rádi?

Máš pravdu, ale je to asi stejně pozitivní, jako že se v kriminále tolik nechlastá (teda myslím) 😉 .
Avatar - Anonym
Anonym
Klidně si ho může koupit i uklízečka. Akorát holt nebude nový nebo nebude mít na kapotě slavné logo z AZNP >😁 >😁

Popř. oželí 4x4 pokud nemá chatrč v bažině a nejezdí 10x ročně na hory, není vůbec potřeba..
nasua23
Běžný kupující získá na Octavii slevu 14%, pokud si to umí vyhádat. Je to ještě pro prodejce přínosná marže.

Ve 4% navíc nevidím pro fleet zase tak velký přínos, bude v tom i něco jinýho😊
MariAchi
Aha, takže top model Octavie je přes mega OK a top model Audi A1 pod mega je blbost?
michalpneu
to porovnání audi A1 od Topera není šťastné....Nicméně, Audi A1 je hovadina, to je auto tak maximálně pro leštičky ebonitové tyče😄
ryccardo
No to je teda srovnání Oktávka a RS1. Já si jen říkám jestli by za ty prachy nebylo lepší BMW. Než dát mega za Oktávku tak to si za ty prachy radši koupím prémii, která je kvalitativně trochu jinde.
michalpneu
I u BMW máš přeskakující rozvodové řetězy, vytrhané šrouby od serva a kvalita už taky není tam kde bývala....to si nevybereš.
ryccardo
To máš sice pravdu, ale když se projedeš Oktávkou a BMW tak hned pocítíš rozdíl. Navíc když si holt nevybereš 318 nebo 320d, který trpěly na problémy s motory tak je pořád BMW dobrá volba.
michalpneu
já mám bavoráky rád, kamarád má dokonce tři, tak mě nechá někdy jet. Před nedávnem koupil tu novou 335xd. Je fakt, že je to pěkné svezení, ale ač má ten adaptabilní podvozek, tak sám nadával, že když tam dá komfort, tak je to strašně netečný řízení a hrozně gumový a na sportu se to nedá vést, protože má run flaty. pětka si s tím poradí daleko lépe, ač se mi ta trojka hrozně designem líbí.
Co se kvality týče, tak uvnitř už to taky není BMW co bývalo. šetří se všude i u premie.

Podle mě, kdo zažil auta, která se vyráběla 10-15 let zpátky, už nebude moci být spokojený s ničím, ať je to škodovka, nebo BMW nebo mergl.

Ty problémy neměla jen 318 nebo 320, ale i 530d a X5 s X6 s tím stejným motorem. Sami v inveltu to potvrdili, že to není záležitost modelu, jestli to dělá jednička, trojka, že je to napříč celou řadou a že těch aut se zničenými rozvody je bohužel čím dál víc..
-------
A to se vyplatí s benzinem :-!

PS:- A to se nevyplatí diesel s DPF :no:
jamp
S 1,8 TSI si pis, ze sa vyplati ...servisu :-!
CenturionCz
S tou cenou je to ošemetné. Jednak člověk nesmí uvažovat v intencích roku 2004. Od toho nás dělí deset let inflace. Za milion jsme si holt v roce 2004 koupili mnohem více než dnes.

Dále je zde určitá změna koncepce. Škoda sice v rámci VW je stále víceméně budgetovou značkou, ale už zdaleka ne v globálním měřítku. To je dáno mimo jiné tím, že nové modely sdílejí technologie VW aktuální generace, nikoliv jednu či dvě generace staré. Nová Octavia je tedy převlečený Golf VII a to do posledního (z hlediska základní technologie), akorát větší. Cena za dobře vybavený vůz je tedy v těchto intencích normální. Že bych si radši koupil roční A4 Allroad 3.0TFSI je jiná debata.
jamp
Pravda, pred par rokmi bol MB E ENTRY zaklad v benzine za 999.999 :yes:
Avatar - Đawson
Đawson
Sejdou se dva a povídají si, jaký auto sis koupil za to mega ?
Ale oktávka, combi, TURBO >😁 co ty ?
Ale Chevrolet Camaro SS 6.2 V8 ... chceš svést ?😁
pargi
Jako že ho ten s Camarem svede? 😉
Avatar - Emel
Emel
Chci... už z více úst jsem slyšel, že bylo Camaro velké zklamání, tak bych to rád vyzkoušel.
IPace
s paketem Lifestyle je za 1.040.000 a ma vpodstate shodnou vybavu, teda krom motoru, Audi spoleha na 2 litrove TFSi se 165kW >😁
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Tak to zrovna není žádný zázrak!!! >😁 >😁 >😁
pargi
Benzín, 180 kobyl, 4x4, "automat", zvýšená světlost. To pak těch 8-9 na 100 až tak špatně nezní.
nomises
M-B R 350, benzín, 200 kW, 4x4, automat, zvýšená světlost. 11/100, dlouhodobě. Auto mnohem větší a těžší. Podle mě to opravdu není žádný zázrak.
Ondřej Chamilla
U spotřeby je nejzásadnější trasa, po které se jezdí. Například pokud člověk bude jezdit z Karlových Varů do Prahy, pak se pod sedm rozhodně dostane. Čistě jen na dálnici či ve městě je to ale horší. 😄
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Mám 2,5T 5válec 2521ccm 154Kw 2,1 tuny a po dálnici 130 a v pohodě pod 8l! Tak kde a v čem je ten zázrak!??? A další problém bude asi náročnost servisu a životnost v nájezdu kilometrů!???

;-\
Avatar - Emel
Emel
2.5T má na Spritmonitoru průměr 10,63... prostě to co už tu mnohokrát zaznělo, záleží na trati a řidiči.

[odkaz]
pargi
A někdy taky na těch 130 po dálnici :-!
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Dlouhodový průměr za 3 roky při dodržování rychlostních limitů + maximálně 10%, 7,8l 98°benzin, LPG 9-10l dle ročního období, převážně delší trasy 150 - 500km, spotřeba ne podle palubního počítače, ale při dotankování plné nádrže! Na dálnici při 130km 2800 otáček! Pochopitelně pokud pojedeš plyn brzda, tak i za 20l, není žádný problém!!! :yes: :-! :-! :-!
pargi
No ale to je hodně veliký rozdíl. Těch v pohodě pod 8 je dlouhodobý průměr, ne aktuální odběr při reálných 130 😄
tesnav
I spotreba pri 130, spis dokonce mensi.

U soucasneho auta sice nemam v PC aktualni spotrebu, ale posledni nocni rychlopresun Plzen - Hranice po dalnici pri tacho 150 byl za 8,6 s 2.5T a 310PS (dlouhodoba 9,00). Predesle auto - zimni dovolena po SK/A dalnici a 150 na tempomat, 1.8T 200PS - 7,4 (dlouhodoba 7,😄. Letos dovolena v Alpach _ 2.4i 170PS - 7,78 vcetne 3 zajizdek na prusmyky. Vse dle tankovani a dnes jiz historicke motory.
pargi
To nelze srovnat takhle, chtělo by to stejného referenčního řidiče a referenční trasu. Ale v kontextu toho, že pan testér po týdenním ježdění třeba s naftovým Subaru XV dosáhl spotřeby 7,5 l nafty na 100, není 9 l benzínu u ještě silnějšího scouta vůbec špatný výsledek.
nomises
Samozřejmě, že nelze. Ale myslím si, že to je pro ilustraci zajímavá informace, protože to Rko je opravdu mnohem větší, těžší, výkonnější a ten rozdíl není rozhodně propastný. Jinak řečeno, myslím si, že by Octavia mohla jezdit za méně.
pargi
Osobně si myslím, že 11 na 100 na tvém "erku" je hodně dobré, třeba by tvým stylem jezdil scout za 7,5, co my víme. Průměr r350 na spritmonitoru je 12,5.
Mig_35
A to jsem ještě velmi překvapen! Tipoval bych, že bude jezdit za 13+. Taková velká kráva!
U první generace jezdil za 11 benzínový třílitr.
Řekl bych, že s tím erkem jezdíš jenom na štreku, protože po městě tam bude 18 jako nic.
nomises
Už ho nějaký čas nemám. Hrubým odhadem 40% město, 40% mimo město, 20 % dálnice. Jezdil jsem normálně - předjížděl a až na výjimky nebyl předjížděn. Rozhodně jsem se netrápil všemi limity, ale jezdit "pilu" s Rkem je taky blbost, protože v první zatáčce má člověk pocit, že vysype celý náklad a dostaví se chuť na kinedryl. O to zajímavější pak bylo srovnání s GT 530d (bez 4x4) - 10,5/100 - stejný styl i složení jízdy. S 550xi 12,5/100. Proto mi to opravdu připadá dost.
pargi
Jediné "dost" tady je 10,5 s GT 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Mě se vždycky líbí, jak se někdo doslova děsí spotřeba. 2 litr, jejda, to sem se lekl, to jezdí za 9, třílitr? Dej, pokoj, pod 13 to nejezdí.
Osmiválec? Seš blázen, to jezdí za 18.

Jo jezdí, vůbec to není problém - soused se služební Fabií HTP jednou dostal pokyn - potřebujeme tohle dodat do Mohelnice co nejdřív, za každou cenu. Plány Dodal a auto vrátil, akorát paní účetní se trochu nepozdávala průměrná spotřeba na trase 12,2 litru >😁 >😁

Tak tímhle stylem s tím vším jde za těch 9, 13 a 20 jezdit.

ALe taky jde ujet trasu Benešov - Bluboká - Kratochvíle - zpět za 10,5 litrů s 400 HP Jaguarem.....
A to sem jel celou trasu mimo vesnice a města 90-100 + po kusu táborský dálnicie 140.
NIkdo mi to nevěří.....stejně jako že když sem v Chrudimi vynuloval u 300C PP, měl sem tam až do začátku hradecký dálnice 9,7....S 5,7 OHV.... A v praze sem tam měl nakonec 10,6....

A že když sem vynuloval PP v Poděbradech, tak až kus za Sadskou sem tam měl 7,2 s 2,7 V6....

Stačí úplně jezdit podle předpisů a hlavou.

Něco jinýho je když se chci projet sportovně o víkendu po prázdný okresce nebo dálnici.....ale to mi vždycky zvýší průměr u V8ky někde z 12,1 na 12,8.....a to zrovna 80 nejedu....
pargi
Motáš a paušalizuješ různé věci dohromady. Jak jel kolega podlahu s htp za 12,2 a pak jak jedeš ty předpisovou ekojízdu s 300kobylovou v8, kde potenciál motoru využiješ z 10%. Taky jezdím se svým víc jak 130 koňovým benzínem dlouhodobě pod 6 a obtěžuju tím tady někoho? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Abych to shrnul - ti co nechápou obykle jezdí jako kolega s tou Fabií.

Takže pak opravdu nejde jezdit nahodnoty uváděné výrobcem, ale kdo umí jezdit rozumě, tak mimo moderní vozy s ekošidítkovými motory a trapnou papírovou spotřebou se na ty hodnoty vždycky dostane a občas to jde i níže, co se týče průměru....

Takže než se začne brečet že něco moc baští, je potřeba se zamyslet na stylem jízdy.
pargi
Tady ale nebrečíme, jenom srovnáváme a uvádíme věci v kontext 😄 jinak se spotřebou souhlas, dostat se na (a pod) hodnoty v techničáku možné je (a snad i s těmi ekošidítkovými motory, i když jsem to s žádným dosud nezkoušel).
tesnav
Tak u současné normy to bude asi vcelku problém, protože současné údaje a měřený jízdní cyklus jsou zcela nereálné. Ale u normy, používané tuším do roku 2006, nebyl problém jezdit se spotřebou 10-20% pod normovanou. Je to jen o stylu jízdy, přičemž úsporná (nebo efektivní) jízda se rozhodně nerovná jízda pomalá.

Viz. taky třeba tento test. V TP je kombi 6,9, ale úsporně v reálu pojede ten, který se dostane na 8.
pargi
Já mám auto r.v. 2014, podle normy 6.1, podle dotankování 5,76. Okresky/dálnice/město 45/29/26 (i když toho města bude reálně asi trochu míň). S jinými auty to umím takhle taky 😄 a souhlasím s tím, že úsporná nemusí být pomalá :yes:
tesnav
A o jaký motor jde? Protože taková "velká" papírová spotřeba se dnes udává u nadprůměrných motorizací typu 1.8TSi nebo 2.5G.
pargi
Je to samotný benzinový vrchol u...Toyoty Auris TS, takže atmo 1,6 97kW 😄
tesnav
Jak lze dohledat na nejmenovaném serveru, máš (u stále nezajetého auta, v kombíku) spotřebu nejlepší a pomalu o 10% nižší, než další řidič. A když vezmu mix krátké/kombi, tak průměr je 7,0 vs. papírových 6,0. Takže taky nic nevybočujícího ze současného průměru v kontextu normy, kterou jsem zmínil.

Tudíž pokud u auta s pohotovostní hmotností 14 metráků, šestnáckou atmo a dynamikou na úrovni silnější 1.2 TSi jsi schopen jet skoro 20% pod průměrem ostatních a přitom svižně a dynamicky, tak máš můj upřímný obdiv.
pargi
No není to jízda jako v 300koňovém focusu, ale je zhruba tak dynamická, jak provoz dovolí. Jinak rychlosti víceméně legální (+10), snažím se trochu využívat potenciál podvozku a nebrzdit zbytečně v každé utaženější zatáčce, nepřijíždět na semafory pod plným kotlem a na 15 metrech zabrzdit, to samé platí pro předjíždějící autobus na dálnici, který mi vjede do levého, sundávat nohu z plynu ještě před tabulí "obec" na těch legálních 50 doplachtit až několik desítek metrů za ní (vím, tohle není úplně správné, ale když to okolnosti dovolí...). No a pak nejezdit vysloveně krátké štreky typu kilometr do sámošky.
Xylo
Já měl s 8-válcem (E 500) Tebou zmiňovaný průměr 18l/100km, je teda fakt, že to bylo firemní auto, takže jsem se nemusel nijak omezovat . Na spotřebu podle mého názoru byl/je úplně úžasný 2,0 TDI ve verzi 110 PS. S nim jsem lítal průměr okolo 100km/hod za 5 l/100km, což považuju za malý zázrak.
Avatar - Emel
Emel
Aktuální 2.0TDI 110kW je stejně dobré, dostat se na dlouhé trati s Octavií pod 5 není problém.
Xylo
Není špatná a docela i jede, ale při podobném stylu jako jsem jezdil já s pašíkem v Drákulově, by chodil okolo 6,5. Teď neplácám žádné vyčtené údaje, bráška má ukrutně modrou Octáviii kombi právě s tímhle motorem. Ono jde o styl jízdy .... podle mého názoru je normálka, když 2,0 benzín chodí okolo 10l/100km ... samozřejmě, že se dá jet ekorally za 8, ale to pak moc nechápu, proč si dotyčný koupil benzín a ne hybrid nebo diesel. Ve větším autě ala BMW 5 asi dává smysl 3,0 diesel, který bude chodil okolo 8-8,5 .
Avatar - Emel
Emel
Dálnice s tempomatem na 140 GPS zvládá kolem těch 5l... mimo jiné díky dost dlouhé šestce. Dostat se přes 6l vyžaduje už hodně těžkou nohu.
Xylo
To je pravda, dneska se jezdí daleko volněji. My bývalí uštvaní manažéři pamatujeme jiné spotřeby 😉
tesnav
Současný benzín 2.0 za 10? Ano, pokud se bavíme o vcholných motorizacích typu R nebo ST. Ale u "normálních" výkonů a aut jako OIII RS za 9 s prstem v nose a pekelně rychle, za 8 kombi stále výrazně nad místními limity ...
Xylo
No nevím, co je u Tebe pekelně rychle. Podle mého třeba Praha-Ostrava (cedule-cedule) za 2 hod 15 minut i s tankováním a to by se asi za 10 jet nedalo 😉
Mino21
Dvoulitr za deset je moc. To musíš jezdit hodně město nebo to fakt hodně valit. Pokud jezdíš plus minus podle předpisů v rámci okolního provozu (předjíždíš i jsi předjížděn), tak se v kombinaci do osmi vlezeš docela bez problémů (samozřejmě záleží, jak moc tam máš dálnice a města, to pak opravdu roste). Ekorally u dvoulitru je tak 5,5 a ne 8 (běžná meziměstská trasa s rychlostí okolního provozu je v pohodě pod 6,5). Osm je běžná kombinace (meziměsto+město) v běžném provozu, pokud při jízdě aspoň trochu myslíš.

Pro představu, teď jsem měl dva dlouhé více než týdenní výlety s plně naloženými auty, provoz zejména meziměsto, lehčí a střední město, kopce. EU4 2,0 atmosféra bez šestky papírově 8,0, dlouhé trasy 5,9, celkový průměr za celý výlet 7,1 dle dotankování. EU5 1,4 tubodiesel papírově 4,5, dlouhé trasy pod 4,6 nešly (to mě dost překvapilo, čekal jsem, že ustálenou 90kou se dostanu ke čtyřem litrům), celkový průměr za výlet 5,3.
pargi
Záleží taky, v čem ten dvoulitr je. Otec má RAV4 ještě předešlé generace právě s benzinovým 2litrem a 4stupňovým hdm automatem, s lehkou nohou 8, jinak spíš 9 (což je taky tovární údaj pro kombinovanou spotřebu). Podle palubáku při ecorally jsem se jednou dostal na 5,9, ale to je dlouhodobě neudržitelný údaj.
Xylo
Mám cca 100 tis km v přechozí Ravce (rv 200😄 a průměr 10l/100km, takže tvůj otec má opravdu lehkou nohu. Opět podotýkám, že jsem nikdy na spotřebu jezdit nemusel, anžto se jednalo o služební auta.
pargi
Nemá, kdyby měl, tak jezdí za těch 8 😄
Xylo
To je super spotřeba. Lancer mi chodí okolo 8,5, ale je pravda, že nějak nad svým stylem jízdy nepřemýšlím.
Mino21
Víš jak, já se třeba řídím tím, že většinou nepředjíždím, pokud bych po dokončení předjíždění musel brzdit (což např. může znamenat, že tam je zatáčka a jde o riskantní předjíždění nebo je tam další auto v koloně a tedy jedním místem dopředu si nijak nepomůžu) nebo když je rozdíl rychlostí velmi malý. Nepředjíždím autobus, když vím, že má za pár metrů zastávku. Pokud vidím, že skočí červená, tak nejedu pod plynem až ke křižovatce, ale dobrzdím to motorem.

Naopak pokud vidím, že se ve městě na čtyřpruhu všichni plouží v pravém a levý je relativně volný, tak to třeba v 60-65 předjedu a projedu kolem těch, kteří mě před pár minutami před městem předjeli ve 120, když jsem jel 90. Když vidím, že někdo chce odbočit (bliká), pustím nohu z plynu, ihned zvětšuju vzdálenost než on začne brzdit a mezi tím stihne přibrzdit a odbočit, aniž bych já musel brzdit a pak se rozjíždět z mnohem menší rychlosti. Ze stejného důvodu se nelepím ostatním na zadek, většinu jejich zpomalení člověk vykryje bez nutnosti brzdit.

Jde o takové prkotiny, které ale nic nestojí, dělají provoz plynulejším a spíše rychlejším, přitom je to ve výsledku znatelně úspornější. Pak jsem v takové situaci, že se mi na novém dvoulitru ještě nepovedlo dostat nádrž přes 8 litrů (u Primery 2.0 jsem se na 10 dostal jedinkrát, a to bylo v zimě). Chce si to jen položit otázku, zda šlápnutím na plyn opravdu získám nějaký náskok nebo jen to, že např. na semaforu budu sice dřív, ale odjedu stejně... Když opravdu získám náskok, tak proč ne, ručička otáčkoměru občas tu červenou navštíví, ale ve většině případů to prostě nemá praktický smysl. A pak fakt není až takový problém jezdit s dvoulitrem kombinovaně za 7,5-8, přitom nebýt brzdou provozu a občas si tu jízdu i užít ve vyšších otáčkách. Pokud tam teda není moc dálnice a města.
Xylo
Já ti rozumím. Už jsem to nahoře psal, když jsem ještě pracoval, šlo mi hlavně o čas, takže jsem jezdil trochu rychle. Teď zase skoro nikam nejezdím, plácám se po Brandýse a okolí, takže se nemůžu divit, že na těch ***čkách mi to bere přes 8. Pokud jedu dál je to o dost lepší, používám systém co nejrychleji na požadovanou (předpisovou) rychlost a pak držet. Můj komentář o 10 u 2.0 benzínu jsem odvozoval od mé zkušenosti s tímhle motorem v RAVce, kde to byla moje normální spotřeba a dolů to moc nešlo. Je to divné, ale jiný atmo dvoulitr jsem asi neměl ...
Mino21
Tak ono v RAVu se to dá docela pochopit, přeci jen je to stavbou docela vysoké auto a ne zrovna úžasnou aerodynamikou, takže se čtyřkolkou bych se takové spotřebě nedivil.
Avatar - Anonym
Anonym
Za 9 sem jezdil s 2,7 V6 DOHC, průměr za provoz za dobu 36 měsíců >😁 >😁 >😁
pargi
Jenomže to jsi ty. Referenční testér jezdil třeba už se zmíněným naftovým Subaru XV za 7,5. S tím to srovnej.
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, všechno je v noze a v tom umět udělat dobrej motor.

A to neznamená že tomu snížíme objem, uberem pár válců a bude to vypadat na oko EKO. To není dobrej motor na spotřebu, na to se musí trochu jinak......

A samozřejmě jde taky o váhu auta.
pargi
Tohle je v podstatě vrcholný benzinový motor pro Octu, na spotřebu jsou zde jiné motorizace. Snad se vyjádříš k dolnímu příspěvku a napíšeš alespoň nějakou podobnou čtyřkolku, která jezdí za míň 😄
Mig_35
Nesrovnávej čtyřkolku s dvoukolkou.
Avatar - Anonym
Anonym
4x4, dobře udělaná nesmí zvednou průměr o víc jak cca 0,7-0,8 Litru na 100. Kor u 4válce >😁
Mig_35
Co je dobře udělaná 4x4? Haldex je podle mého špatně udělaná 4x4😄 nicméně, co se dívám tak skoro vždycky benzínová 4x4 zvyšuje daleko víc, než dieselová, nevím proč,
ale je to tak.
pargi
Tak nám napiš, která to benzínová 4kolka s výkonem kolem 180 koní (ale klidně i o něco míň/výš) a automatem umí jezdit za míň.
tesnav
U ne zrovna lehkého auta se čtyřkolkou a automatem je 9 moc? Být to ve srovnatelné naftě, tak se bavíme o 7 - 7,5 litru.
webpaja
Ahoj Ondro, díky za střízlivej a příjemnej test, jen bych se rád zeptal, která z Octávek se nadšeně vrhá do oblouků 😄 ? A to včetně RS.
Souhlasím, že je obvykle nenuceně a slušně vykrouží. 😉
Avatar - Emel
Emel
Myslíš na poměry kombíku s pohonem na předek a 1400kg?

U žádného takového auta včetně vychvalovaného Focusu jsem vyloženě nadšené vrhání se neregistroval... k tomu je prostě potřeba lehká zadokolka 😄
webpaja
Předokolka, která nadšeně zatáčí? Ale ano známe. Možná mě někteří ukamenují, ale třeba S-Max se vodí zatáčkami tak úžasně, že se až nechce věřit. A to je sakra jinej oddíl. 😉
Ondřej Chamilla
Ano, S-Max je v tomto opravdu dobrý 😄
Avatar - Emel
Emel
Mm-hmm... chceš říct, že S-Max je v tomhle lepší než Focus i Mondeo?

Nejčerstvější zážitek mám z Mondea... a jo, řízení je fajn, ale nadšené vrhání se bych tomu taky neříkal... to auto prostě pluje, pokud na něj zatlačíš tak tě podrží, občas ti dá vědět co se pod koly děje... ale to je tak všechno. Pro mě subjektivně nejlepší asi Mazda 6 (nesměj se), ale rozdíly celkem zanedbatelné.

Předokolka která nadšeně zatáčí - Integra Type-R... ale to jsme jinde.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Možná záleží z čeho přesedáš... Když jsem minulý týden přelezl z díeselové Octy do dieselového Mondea, tak bych to zatáčení Fordu snad nazval i tím nadšeným 😄
Avatar - Emel
Emel
Jel jsem nedávno v poměrně těsném sledu Mondeo (2.0TDCi 120kW Titanium), Octavii (RS 2.0TSI) a Mazdu 6 (2.0G 107kW). Jasně, Mondeo je hendykepované dieslem a věřím, že třeba s 1.6EB by to mohlo být lepší... ale v této konfiguraci mě nijak nenadchlo.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No, to je přesně to, o čem píšu.. 😉
Avatar - Emel
Emel
Takhle okamžitě jsem nepřesedal, ale s dieslovou Octavií jezdím hodně služebně a rozdíl třídy v tom nevidím. Mondeo má "ukecanější" volant, na druhou stranu ale nijak nemaskuje to, že je o hodně větší a těžší. Takže lepší zpětná vazba ano, ale větší ochota zatáčet... nevím, za mě subjektivně ne.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Aha, tak to já přesedal přímo z 2.0 TDI CR na 195/65 15 do 2.0 TDCi na 205/60 16 (možná to bude hodně záviset právě na obutí) a dojem z velikosti, hmotnosti a stáčivosti jsem měl přesně opačný. Octáva se musí do zatáček přemlouvat, Mondeo tam z mého pohledu stačí jen nasměrovat a ochotně mění směr, tudíž subjektivně působí jako lehčí auto a ten rozdíl třídy bych tam viděl...
Avatar - Emel
Emel
Možné to je... a nebo je to taky profilem tratě. Já jezdil s Mondeem po relativně úzkých a točitých okreskách (s dobrým povrchem), kde možná rozměry auta hrály větší roli, než by tomu bylo třeba na silnicích první třídy. Tu trať mám najetou i s Octavií (a dalšími auty) a 20cm a 250kg rozdíl tam byl i pocitově. Mondeo bylo v plné palbě a automatu... ale tím to spíš nebylo.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Asi tak. Já měl takhle možnost přímého srovnání Supa II 2.0 TDI s mým Mondeem a tam ten rozdíl cítíš. Ovšem v konečným důsledku je to stejně těžká, dlouhá kráva, i když celkem schopná, a o nějakým nadšení v zatáčkách lze mluvit jen velmi, velmi opatrně. Viděl bych to spíš takto - schopnosti ano, nadšení si představuju jinak.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Samozřejmě, o nadšení v obecných intencích asi nejde mluvit, ale v rámci dieselů (možná nejen dieselů) střední třídy to je paráda. Škoda že to samé nelze říct o powershiftu, který mi to nadšení trochu vyléčil...
webpaja
Já přesedal z Audi A4 B8, neporovnával přímo s Mondeem, ale můžu svědomitě napsat, že se opravdu chová curve-dychtivě 😉
Mondeo mě neutkvělo tolik v paměti, protože to byl klasickej lift a asi jsem od něj něco podobnýho čekal, z S-Maxu jsem byl u vytržení 😄
Ondřej Chamilla
Ahoj,

bylo to myšleno tak, že Scout se do zatáčky nevrhá o nic méně nadšeně, než běžná Octavia. je to tedy informace na úrovni Octavií. Samozřejmě pořád je to docela veliký rodinný kombík, takže nic "kulervoucího" se očekávat nedá 😄
webpaja
😉 :yes:
frite
"je to poměrně atraktivní kombi, které navíc vypadá draze, což vzhledem ke skutečnosti, že na české poměry se o levný stroj nejedná, je jen a jen dobře"
No nevím, nového scouta jsem si prohlížel minulý týden na živo a vypadá spíš jako Octavka s bodykitem než jako hodnotné auto 😉 . Shodou okolností byl na parkovišti i scout předchozí generace jeho decentnost byla v přímém srovnání rozhodně plusem. Trčící plasty v předu a zadní pseudokryt jakoby ze čtyřech částí vypadají spíše jako od tunera.
Techniku hodnotit nehodlám, co ale považuji za fatální chybu, je nedotaženost zvukové izolace kabiny, která je ještě horší než v předchozí generaci (která v tomto rozhodně nevynikala). Což u auto které se prodává v drtivé většině do firem s předpokladem že v něm zaměstnanec bude trávit dlouhý čas považuji za kritérium hodné pro vyřazení z výběrového řízení
Píšu jako donedávna několikaletý uživatel OII 2. TDI 4x4.
pargi
V červené barvě vypadají ty šedé plasty na nárazníku jako hodně navíc (nemyšleno v dobrém), v bílé a stříbrné jsem si je ani nevšiml. Předchozí generace scouta se mi taky zamlouvala víc (to ovšem platí asi o celé octavii).
4bytelnýkola
což takhle něco opravdovějšího😒br />
[odkaz]
Tymkoo
Jedno z mála opravdu ošklivých aut..
Avatar - Emel
Emel
To je tragédie... dlouhý přední převis zdůrazněný bodykitem, podivné blatníky, podivná světla... Když už Subaru, tak za mě nový Forester.
pargi
Za mě o 2. generace starší Forester 😄
4bytelnýkola
design ponech stranou, na živo je to kus auta, za stejně peněz více muziky, pohodlnější, větší a v terénu lepší vůz, tedy pokud někdo nemá octavii jako vysněný idol, pak je každá rada drahá
Mig_35
Jen mi není jasný, co bych do toho dal za motor a s jakou převodovkou. Jediná slušná motorizace už je out. A jezdit v takovým monstru se 150hp dieselem není žádný kvapík.
Avatar - Emel
Emel
No přece CVT, ne 😉?
4bytelnýkola
s motorem je to bohužel tak, chtělo by to pohledat skladovou v6
pargi
Ono Subaru dělá "véčka"? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
>😒] >😁
4bytelnýkola
myslíš 6ti válec? 😉
pargi
Teď nevím, jestli se rozumíme, písmeno "v" v označení "v6" má jako značit válec? 😄
4bytelnýkola
určítě áno, jak by to mělo být správně
Mig_35
boxer voe
pargi
Správné označení bude b6, jelikož se jedná o motor s protiběžnými písty (boxer), v6 by znamenalo uspořádání válců do V, r6 zase řadový 6vál.
4bytelnýkola
díky za rozšíření znalostí, patřím mezi ty, co se nezajímají o techniku motoru, spíše o obsah a výkon, ale boxer a subaru už jsem někde slyšel 😄
pargi
To jsi slyšel správně 😄 není zač 😄
jamp
To si nevedel ? Robi s uhlom medzi valcami 180 stupnov 😉 . Trochu to zneprijemnuje montaz, lebo obcas ho do auta fuknu vanou hore 😄
pargi
😄 :yes:
simson33
"Trochu nás zklamaly rázy od zavěšení a celkově ne zrovna pohodlný a dobře odhlučněný podvozek." - to je pěkné vysvědčení pro auto, které by mělo zvládat rozbité cesty...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
webpaja
...zase tvoje logika 😉 . Unimog je srovnatelenj se Scoutem?
Tailor
Před několika lety jsem jel svým Focusem asi 15 km po poli rychlostí do 60km/h.
Auto potom vyžadovalo kompletní seřízení přední nápravy. Pokud scout a asi i jeho přední náprava pochází z normální silniční verze, bylo by zajímavé zjistit, zda vydrží i takovou jízdu.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...to musí zaznít především a díky moc, Ondro! :yes:
Teď pár faktů:
1. Cena - úlet
.... za tyto a nižší peníze se dá koupit 508 hybrid 4x4 a jezdím do 5ti, nehledě na kategorii...
2. spotřeba - ano, s tímto se pod 9 podívat moc nedá...

Za mě říkám, byť se mi auto líbí, zvuk motoru je moc příjemný, jedno velké ne. Nejsem tak bohatý, abych utrácel jedna za oktávku....
Dnes velmi zřetelně
BRAVO ONDRA :-! :yes:
tesnav
Ad 1) Zde se bavíme o autě, které má výkonný benzínový motor, 4x4 a přitom je schopné jezdit bez problémů výrazně pod 9 litrů, protože minulý Scout 1.8 TSi (slabší, těžší) měl reálný průměr 8,8.

[odkaz]

A to při ceně (zatím bez oficiální akce) za 695 tKč, reálně tak od 630tKč.

Vy uvádíte auto, které dnes v akci stojí 900tKč (ceník 1.050t.) a jezdí s výrazně slabší za naftou 5,5 - 6.

A i verze bez hybridu dnes stojí 600t. (po 200t. slevě!!!) a žere 7 litrů nafty v předokolce.

[odkaz]

Tak nevím, osobně mne auta této kategorie nezajímají, ale určitě bych nebyl tak bohatý, abych v tomto srovnání naopak vůbec uvažoval o P508.

Ad 2) Dá.
XTad
Otazka je, jestli by to za tech 9 nejezdilo i bez downsizingu.
pargi
Jenomže 1,8 tsi není zas tak typický downsizovaný motor.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
ad 1. lžeš nebo řekněme, jsi hluboce neinformovaný. S tímto motorem se pod 9 podíváš málokdy... a co to je, výrazně pod 9? .... 8,9? ano, to ano. K tomu P508 RXH.... nemám co dodat....
Doporučení: neolizuj papír a běž se projet. 😄 možná pak přehodnotíš své přípisivo....
Ondřej Chamilla
Děkuji za pochvalu, potěší 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle už začíná být u Škodovek pomalu běžný kolorit. U Scoutu mě to zaráží o to víc, že podle prvních informací a jízdních dojmů se právě zde zapracovalo a Scout měl mít mnohem lépe - pohodlněji a tiššeji - zvládnutý podvozek.

Nebo žeby opět nějaké neoficiální nestandardní úpravy při oficiálním představování novinářům >😒] 😉

Za mě se Scout příliš nevydařil. Jak RS dokázala jinak nudnou Octavii vcelku vkusně vyzdvihnout z šedi (a to i v šedém odstínu!), tak Scout je prostě jeden velký kýč, přední nárazník postrádá ono originální tvarování pod světly, přední a zadní atrapa šusplechu je doslova hodno čínské tržnice. Naživo bohužel vypadá Scout stejně lacině jako na fotografiích.

Takže jediné plus pro Škodu je, že je stále prakticky bez konkurence :yes:
Ondřej Chamilla
No uvidíme, jak se bude chovat jiné auto v naftě, zatím nechceme nad komfortem Scoutu lámat hůl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je zase pravda, že něčím VW nad Škodou vynikat musí. Udělat dokonalou Škodu asi není problém, ale co pak s VW, že 😉
simson33
Souhlas, ty stříbrné plasty na předním a zadním nárazníku vypadají fakt otřesně - to by snad bylo lepší i sundat... :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vypadá to jako tuning od Milotecu >😒]
milanka
auto za daleko min penez, daleko prostornejsi, daleko vykonnejsi, po vsech strankach lepsi nez tento predrazeny kostitras a lidi stejne budou vic kupovat toto. Divne, ale v Cesku je mozne vse.
lopatak_lopatkovic
Jsem spokojeným majitelem Scouta předchozí generace a tento rok budu objednávat nového - auto má po třech letech najeto 150.000, tak nastal čas na výměnu. Neberte to prosím jako rýpání, nicméně prozradíte mi, jaké že to auto tedy máte? Pokud to ve svém příspěvku neuvedete, tak Váš příspěvek nemá moc smysl.

Rád si nechám poradit a třeba si koupím stejné, jako máte vy
milanka
Fiat Freemont, 3,6 V6. Viz moje auto.
lopatak_lopatkovic
Nebude to špatné auto,ale jsou lidi (jako třeba já), kteří prostě nechcou řídit SUV o hmotnosti 2t. Navíc při mém ročním nájezdu cca 50.000 ročně činí rozdíl, jestli jezdím za 6,5l nebo 11l na sto, cca 85.000Kč za rok, což už není zanedbatelná částka.

Pro mne je skutečně ideál zvýšené kombi s pohonem 4x4 - jezdím často na lyže, takže neřeším v zimě řetezy - u nás na severní Moravě výjezd např. na Severku, Gruň a pod - v zimě bez řetězů nelze. Navíc se s autem potřebuji dostat na stavby, což Scout plní dostatečně.

Podle mne je řízení SUV za trest - kombi na běžných okreskách je z hlediska řidiče o mnoho příjemnější, ale uznávám, že každý má jiné preference. No a pokud tedy budu trvat na zvýšeném kombi a zároveň nemám 1,5mil na Volvo XC70 nebo 2 mega na Audi A6 Allroad, tak moc jiných alternativ nemám. Audi A4 za podobné peníze neseženu (ve verzi "holobyt" za mega), vybavená na úroveň Scoutu ještě dráž) a osobně nevidím moc rozdíl mezi nevybavenou A4 allroad a vybaveným Scoutem, resp. ten vybavený Scout se mi jeví jako lepší volba.
Insignia Tourer Country mne neoslovuje designem, hmotností auta ani technikou a nic dalšího mne nenapadá.

PS: nenapadlo mne se podívat na "moje auto" 😊
milanka
SUV to je jen skatulka, videl jsi nekdy vubec to auto nazivo? Dale je preci jedno jestli jezdis za 7 litru krat 36 kc nebo za 14 krat 17 kc. Rozdil 85 tis teda nevidim...
lopatak_lopatkovic
Jo, naživo jsem ho viděl. Americká "krabice" od Dodge s logem Fiatu. Nic ve zlém, ale jak jsem psal - každý má své preference a každému se líbí něco jiného.

Přečetl jsem si vaši recenzi - nevěděl jsem, že máte LPG. Když jsem viděl dojezd na plyn, tak jsem si vzpomněl na minulou zimu, kdy jsem jel na lyže s kamarádem do Alp. Má Hondu CR-V benzin. To věčné postávání u benzinek mne pěkně štvalo a to najel víc, než 300km na nádrž. Jasně, dá se přepnout na benzín a jet dál, ale pak je to už o jiných nákladech na km jízdy a LPG ztrácí své kouzlo.

PS: ještě platí zákaz vjezdu do podzemních garáží? Na těch, kde parkuji v kanceláři to svého času bylo. Nesleduji to, ale hovořilo se o tom, že vjezd vozidlům s LPG bude umožněn pouze pokud bude zajištěno dostatečné větrání plus čidla koncentrace plynu. Předpoládám, že pro mnoho majitelů nemovitostí je levnější nechat osazenu zákazovou značku, než řešit nákladné stavební úpravy. Takže pro mne LPG nee, a pak platí těch 85tis Kč ročně navíc na náklady na PHM 😄
milanka
To jsem se od srdce zasmal, tomu postavani u benzinek. Jezdim do Alp tez, plyn beru po ceste jednou, taky najedu pres 300 na nadrz. To asi jezdite na zapad Rakouska do Montafonu a berete to pres Bulharsko... Krabice, no to je vec nazoru, pro me je krabice Cube. Do garazi normalne jezdim, jeste me nikdo nic nerekl, ono se to moc poznat neda, ze ma auto LPG. Jeste jsem nezminil, ze muj motor umi papat lih a ten je za 25 za litr. Cili 85 tis. navic rocne je proste nesmysl. Konec diskuse.
lopatak_lopatkovic
Jsem rád, že jsem Vás pobavil. Jezdím každý týden Ostrava - Praha (392km). Představa, že to neujedu na jednu nádrž mne od koupě auta na LPG odrazuje.

Ohledně podzemních garáží - nevím jak Vy, ale já zákazy respektuji. Takže pokud je tam zákazová značka, tak tam prostě nejedu a neargumentuji tím "že to nikdo nepozná". Asi tusíte, proč ten zákaz byl vydán, že? BTW: Nemají náhodou auta na LPG takovou tu nálepku na skle?

Jo a do toho "po všech stránkách lepšího auta" se například nedají objednat xenony.