Zkusím být stručný. Všechny tyto řeči o budoucím LFA jsou neopodstatněné a nepravdivé. Nikdo z Lexusu, dokonce ani Akio Toyoda nic takového neřekli. Samozřejmě, Auto.cz jen převzalo zprávu, která se od konce minulého týdne šíří jako lavina napříč internetem, na tom nevidím nic špatného. I dnes další a další světová média nadále zveřejňovala radostnou zvěst o příštím LFA, a to už za tak dobré nepovažuji. Již o víkendu bylo totiž známo, kde se tahle legenda vzala.
Pohádka vznikla v Japonsku během akcí pro média v souvislosti s zahájením výroby NX. Jeden žurnalista vedl řeč s panem Toyodou o stávajícím LFA a následně také (společně s jinými novináři) s VP Lexusu Templinem. Debata se však točila v obecné rovině kolem názorů Lexusu na halo car, třeba jako byl naposledy LF-LC. Mark Templin neřekl nic, z čehož by bylo možno usuzovat, že se v Lexusu kdokoliv vážně zabývá myšlenkou na stavbu budoucího LFA.
Pokud média spekulovala o období 20-30 let, je to jen odkaz na slova pana Toyody o tom, že se v Toyotě a v Lexusu dějí velké věci vždy zhruba s tímto časovým odstupem, a také na jeho slova o tom, že je nakloněn myšlence, aby každá generace dostala svůj mimořádný automobil. Nic víc za tím vším není.
Pokud média spekulují o tom, že nový LFA bude v horizontu 20-30 let, je otázkou, jakou hodnotu taková zpráva má. Výroba aut není kosmický program ani stavba dálnice, situace se může změnit ze dne na den. Taková zpráva není nic jiného, než pohled do křišťálové koule, a to ještě nepříliš čisté.
Z rozhovoru s Markem Templinem existuje písemný záznam nahrávky, není obtížné jej najít na Facebooku, na Twitteru, ve vyhledávačích. Tato bublina splaskla velmi rychle. Ještě jednou raději zopakuji, že tohle není útok na Auto.cz, ale jen snaha o zpřesnění zveřejněné informace.