Já mám zato, že hlavní rozdíl mezi prémií a ''neprémií'' je více možností personalizace v prémii.
Např. Topper výše trefně poznamenal - nadupaná Octavia RS a základní Áčko.. Samozřejmě, že ta Oktávka bude působit ''prémiověji''. A co teprv mainstreamové Toyoty a VW? Takový Land Cruiser nebo Touareg si to může směle rozdat né jen s nejmenšími a ''nejoholenějšími'' vozítky prémie..
Vím, že to neplatí vždy a všude, ale na druhou stranu, někdy je opravdu rozdíl mezi prémií a mainstreamem jasný na první pohled. Např. porovnával jsem nadupaného ''Kaškaje'' a pak Audi A4 první generace po faceliftu. Ten Qashqai měl snad nejvyšší možnou výbavu - celokožený interiér, navigace i couvací kamera, panoramatické střešní okno a tak dále.. Pak jsem si však sedl do Á-čtyřky, které je přes deset let, a bylo mi jasné co prémie je, a co není. Ten Qashqai může mít libovolnou výbavu, ale např. ta kůže působila jako levná koženka kancelářské židle ve výprodeji (porovnával jsem s Lexusem GS druhé generace - neporovnatelné). Co se týče plastů - Audi A4 má dveře vyplněné několika pohlednými a na dotek příjemnými detaily, zatím co dveře Qashqaie jsou z jednoho kusu na dotek zvlášť nepříjemného tvrdého plastu..
Já osobně nemohu mít dobrý pocit z jízdy autem, které má levné spracování, a je mi jedno jak staré to auto je a jakou má výbavu. Celkový dojem z jízdy jsem měl lepší v Audi A4 z roku 2001, než v Qashqai z roku 2012 v plné výbavě.
pozri small overlap test VOLVO XC60, XC 90, Volvo S60 a porovnaj ho s Audi A4, Audi Q5, BMW 3 atd. Ano, presne definovaný EuroNCAP splnil už aj Číňan na 5 hviezd, ale ten small overlap test dopadol dobre u XC90 tky kontštruovanej pred rokom 2012 ale nie tak dobre u Audi A4 a iných 5hviezdičkových borcov EuroNCAP, lebo metodika je nová a hold niektorá prémia ti dodá pocit bezpečia, ale musíš buchnúť podľa smernice EU, a VOLVO je bezpečné aj keď buchneš inak ako podľa nariadení EU. Nestačí ? príklad z praxe, pre cca. 2 rokmi na ceste z Dolného Kubína na Kraľovany sa maník v A6 ponáhľal a vystrkoval sa spoza kamiónu, a vystrkoval, a vystrkoval.... až sa stalo, že v protismere bola žena vo VOLVO S80 a prebehol neštandardný small overlap test. Chlapík z A6 tky to mal hneď zasebou, žena doudieraná, otrasená, v šoku, asi nejaký zlomený necht, narazené kĺby ale inak ok.
Už je ti jasný rozdiel v bezpečnosti ?
Chytrá prodejní strategie se Volvu upřít nedá. Valná většina jeho kupců pak ocení spíš akcent auta pohodlnýho a nenáročnýho na ovládání.
To, že je synonymem pro bezpečnost je jen přídavek ;-)
S tím rozdílem, že před současným stavem jsi platit v průměru 1500/h a materiál, to teď nemusíš. Cenově se to nijak neprojevilo, naopak je prémie dostupnější než kdy jindy.
To nepopírám, ani předpovídané výkony nezní špatně, ale hybridy mě neoslovují a šestiválec by tomu slušel a určitě by si kupce našel a myslím že by jich nebylo zanedbatelné množství.
auto vypadá hodně dobře a luxusně, hlavně s detaily si tam někdo skutečně vyhrál. Světla s T, no uvidíme jak zapadnou do celku, nebo možná tam pro Rusko budou do jednoho světla dávat kladivo a do druhýho srp :-) Zajímavě působí listové péro na zadní nápravě. Ok, je jasné že je to nějaká bomba kompozitní technologie, ale podobně měl zadní nápravu řešenou Trabant :-)
To mas pravdu, ale poznas par zakaznikov Volvo? Ja ano, a ked sa ich pytam, co rozhodlo pri ich nakupe, nik ti nepovie: jazdne vlastnosti, do detailov prepracovany interier, vyber materialov, spolahlivost a pod.....pocuvam jednu a tu istu odpoved: "Volvo malo a ma najlepsiu bezpecnost". Ale myslis si, ze BMW alebo MERCEDES, ci AUDI ju ma horsiu? Odvazujem sa povedat: Nie
Ale podla celej rady majitelov aut, ktore si vyskusali napr. BMW a Volvo vravia, ze jazdne vlastnosti su na BMW daleko lepsie a preciznejsie ako na Volvo.....cenu maju uz ale rovnaku!
Ale inac mas pravdu, zakaznik kupuje, niet co riesit!
Ono je zdarma a zdarma. S tím servisem bych to viděl malinko jinak. Sice je zdarma, ale kupující si ho stejně předplatil v kupní ceně. Sice ten sevis člověk může při nákupu zrušit, ale slevu nedostane, takže šikovný marketing jak zajistit servisu práci a na oko nabídnout výhodu. Ono zdarma v soukromém podnikání moc nefunguje.
Proč řešíš pořád peníze, nemáš na to nekupuj. Víš co je u M-B třeba prémie? 6let servisu zdarma... Kolik prohlídek dostaneš jinde?
Prémie je o stylu a přístupu, o technologiích, který se do ostatních aut dostanou až časem, o motorech, který nikdo jinej nemá...blablabla...jestli to nejsi schopen rozeznat a vidět, zkus třeba pletení. ;-)
a co by si si skor zobral... mercedes A 1,5dci alebo golf 1,6 Tdi ;-) ... ja asi golfa ;-) ... nejako mi totiz ten medour nedava dovod na usmev ... na premiovy usmev za tie prachy
cely ten pojem premia sa dnes uz akosi rozchadza .... premiovo moze posobit aj nadupana octavia RS a nepremiovo moze posobit aj zakladne Acko s motorom z dacie... teraz je otazne kto ma vacsiu premiu ;-) .. ja myslim ze skor ten v octavii
takze asi tolko k premii.... rovnako A3 audi nie je nicim inym len golfom s logom audi... pritom golf nie je premiovka a audi zrazu uz je premiovka... cele je to len velke halo ... realne ziadna premia nie je... su len normalne auta a predrazene auta...