Mazda MX-5 letos oslavila půlkulatiny, tedy celé čtvrtstoletí existence. XCar postavil všechny tři dosud existující generace vedle sebe včetně speciálů a sehnal k nim jejich britské inspirace.
prave ta uplne prva verzia s vyklapackami ( mrkacka ) bola podla mna najkrajsia a dodnes je najkultovejsia .... ;-) .... a myslim ze aj v usa mala velky uspech .... zlate 90te roky...
To víš, Angláni to vzdali, Italové prodávali tehdy (ze všech Fiatů atd.) snad jen AR Spider jen s mírnými úpravami už skoro čtvrt století a taky to nakonec vzdali, no a Japonci se inspirovali, narvali tam svůj motor (Hondou skvěle zavedené), oblíkli do fešné kastle a spustili kampaň o souznění jezdce s koněm, čímž zacelili díru na americkém trhu malých roadsterů. Jediné co, tak na Amíka je to auto malé, ale zase umí driftovat i na zpátečku. :-)
fiat mal tiez uz v r 1996 barchettu ;-) ... len bohuzial ta sa uz nastupcu nedozila... ale svojho casu to bolo auto velmi blizke prave mx5ke .....povedal by som ze asi najblizsi konkurent..... predsa len slk Z3 boxter a podobne auta z tych rokoch z nemecka boli uz trosku inej cenovej hladiny a inych vykonov ako mx5 s barchettou
barchetta bola vazne krasne auto.. male sikovne.... taka europska MX5ka... dodnes neviem preco skoncila.... a fiat coupe takisto... hrozne ako si to taliani sami dosrali
Pokud vím, tak Barchetta byla předokolka, do USA se novozila a měla v nabídce jen jeden motor, ale jinak auto zajímavé a fajnové. Byla to hlavně zakázka pro jednu karosárnu, co krachla. I tak se auto kupodivu vyrábělo 9 let plus rok přestávky.
Snad se brzy dočkáme nástupce - sestřičky MX-5 ND. Severní Amerika a Japonsko taková auta chtějí.
Tak tak, Barchetta byla předokolka. Sice vypadala podobně, jako Mx5, ale to bylo tak všechno. Kvalita zpracování úděsná, zvlášť střecha a její mechanismus. Navíc byla postavená na podvozku z Punta, takže jízdní vlastnosti se mazdě ani nepřibližovaly. Vlastně asi neexistoval jedinej důvod, proč si jí koupit namísto mazdy.
Nicméně zrovna u mě sehrála důležitou roli. Měl jsem Barchettu půjčenou ze servisu jako náhradní auto na dva tejdny uprostřed léta 2007. A od tý doby jsem pořád myslel na to, že prostě kabriolet musim mít. A dneska vesele drandim každej den MX5-kou (2010) a mám krásný léto... :-)
Barchetta nesiahala a ani nesiaha MX-5 ani po členky... Takže žiadna európska MX-5. MX-5 je tak európska ako len môže byť, je to čistokrvný anglický športiak s japonskou technikou.
Už rok je pryč a už rok mi je smutno... Ať si říká kdo chce co chce o autech pro holky a kadeřníky, MX-5 je výborný sporťák. >:D
Kdyby chtěl někdo namítat, že nemá výkon, tak to je opravdu úplně ta poslední věc k nářku - kdo chce může si ho lehce dodat. Já bych vyzdvihl hlavně jednoduchost a spolehlivost. Za spoustu zážitků žádá MX-5 jen malou míru peněz, takže majitel může jen jezdit, jezdit, a jezdit, jedno jestli to je NA, NB nebo NC - všechny tři jsou robustní a technicky neprůstřelné.
Akorát panové z videa mají velké mínus za to, že na tak krásné mokré silnici jezdili jak s hnoj... dajem coupé a ne jak s MX-5 :-!
PS: Věřím, že dokud budou existovat auta tak, jak je známe, bude existovat i Miata
u nás pred barákom je jedná nová mx-5 (má tak 2 roky max) a jazdí na nej mladá baba s dlhými blond vlasmi, plátená strecha vždy dole. Veľmi jej to auto sluší!