Ford S-Max se představil v roce 2006 a v roce 2010 prodělal facelift. Turbodiesely jsou poměrně spolehlivé a oblíbené, na benzinovou jednotku v bazaru téměř nenarazíte.
V článku se zmiňuje, že v závislosti na modelu jste dostali buď dvouspojku, nebo klasický hydroměnič. Docela by mně zajímalo, u kterých modelů se který typ používal. Nebyla by tato informace k mání? Protože s fordovským powershiftem jsem jezdil a velmi mně zklamal...
Jj, jak píše webpaja. V Mondeu od faceliftu to samý. Všude byl Powershift s vyjímkou 2.2 TDCI 147kW. Co se týká Powershiftu, docela mě překvapuje tvoje zklamání. Jinak slyším vesměs chválu. Já ovšem bral ten HDM Aisin. A vzhledem k určení auta jsem byl spokojen. Snad až na spotřebu, ale tam bych za hlavního viníka označil ten motor, protože vyšší spotřebu vykazuje i s manuálem.
Nevím, odkud čerpal autor informace, podle jednoho z největších Ford servisů (neoficiálně :-) ):
- opravdu spolehlivý byl 2.0 diesel od Fordu, PSA diesel v S-Maxu se mu spolehlivostí ani neblíží
- spolehlivější než 103 kW verze je 120 kW, kvůli pozdějším úpravám
- 2.2tdci PSA je braný je jednoznačně nejporuchovější motorizace, vůbec nedoporučovaná
- automat od Aisinu u 2.2tdci spolehlivý je, ale je na konstrukčním maximu krouťáku a je třeba v něm měnit olej nad rámec předpisu výrobce (cca každých 80 kkm)
- 2.0 ecoboost má designovanou životnost pouze 150 kkm a pozdější problémy, taky vysokou spotřebu v zátěži
- Powershift je totální past (vysoké servisní náklady, častá výměna spojek, výměny oleje, repase, totální selhání nezřídkakdy ve 100-130 kkm)
- za nejspolehlivější je braný 2.5T (v daném servisu nikdy evidovaná porucha, ovšem vyšší spotřeba kvůli relativně kratším kvaltům), 1.8tdci (výkonově nedostatečný ovšem) a pak 1.6 ecoboost (s kvůli navrhované životnosti a malému objemu pochybnostmi o životnost, ale kvůli nižším nájezdům doteď nepotvrzenou), z diesel dvoulitrů 120kW verze.
Servis se, jako klasicky u Fordu, dá zařídit levně, to se ovšem netýká především Powershiftu.
2,0 EB je designovany tak jako kazdy EB na min 250 tis. Já sam mam 192 tis a zatim ani jedna porucha.
2,5 T mel otec a menilo se pomerne brzo tesneni - jinak bez poruchy, ted ma EB 240 a krom "horsiho - tichsiho" zvuku..jen same pozitiva..pri stejnych jizdach o 1-1,5 l mensi spotreba pri vyssim vykonu (srovnavam manual/manual)
opet ke me..mam powershift a viz vyse mam najeto pres 192 tis km a ani jedna zavada!!!
To stejne plati pro 1,6 EB a vsechny ostatni..maji navrhovanou zakladni vydrz na 250 tis. tzn. ze do te doby se nredpokladan byt sebemensi oprava/udrzba (krom oleje filtru pripadne remene)
v minule generaci jsme meli 2,2Tdci (nez jsme se vratili k benzinum) a motor celkem ok..tah uzasny...ale spolehlivost po 180 tis nic moc..kuckani...dym...atd.
Mne sa paci ako vsetko nespolahlive aa zvali na francuzov. Motory 2,0 a aj 2.2 si vyrabal ford sam. Obvykle setril na spracovani motora ford viac ako psa, montoval plastove diely tam kde psa kovove, toto som cital niekde na ford fore kde sami odporucali ist kupit diel do pezotu( prepad oleja od turba sa mi zda ze to bol) A divim sa ze nikto nespomenul asi najznamejsi problem vsetkych fordov do 2011 s dpf a to narast hladiny nafty v oleji a to dost vyrazny, preto sa odporuca nalievat len po spodnu risku.
2,2 mal len jedno turbo oproti psa 2,2 a bol spolahlivejsi, na urovni 2,0tdci
2.0 EB - Sice souhlasím, že ten motor má v zátěži vysokou spotřebu, jenže prostě když využíváš těch 200-240 koní (dle verze, a skoro všechny jsou k dipozici již od 4.5 tis. otáček), tak to z principu věci žrát musí. Navíc ten výkon je takový, že při dlouhodobé jízdě v zátěži buď rychle přijdeš o papíry nebo přesuneš trvalou adresu na krchov.
@Powershift: Dolezite je nezabudnut na vymeny prevodoveho oleja a pripadne s nim nejazdit ako prasa.
Neviem ako si prisiel k tej zivotnosti?
Ked som sa na nu pytal v servise technika, tvrdil ze 300tis. by mal v klude zvladnut.
Mna by hlavne zaujimalo, aketoze ma scenic3 problemy s elektrikou....sceni2 mozno ale posledne modely uz boli ok(okrem stredoveho displeja, ktory sa naucili kutily lacno opravovat
Všem doporučuji zkusit 1.6 EB v S-MAxu. Je to přijemně živý motor, který lze točit v celém spektru otáček. Určitě s ním lze jezdit pod 8l mimo město, párkrát jsem to i vyzkoušel, ale chce to moc velkou sebekontrolu. Jezdím za 9,5l bez jakéhokoliv omezování a většinu km po městě. Dovolená s 5 lidmi, kufr po strop, rakev na střeše za 9l. Nejvěší bonus je ale kultivovanost. Ve 150km/h na dálnici je v autě absolutní klid. V zimě to hned topí, ne jako diesel po 15 minutách. Výkonová rezerva je dostatečná. V neděli Porsche 911 (starší) nechápalo, jak za ním ve 220 může být něco tak velkýho jako S-MAX :-) Už nikdy nechci diesel... Až tohoto S-MAXe budu měnit tak S-MAX 2.0 EB v automatu. 1.6 EB totiž asi v příští generaci nebude a nahradí ho 1.5EB 110kW a navíc pro tento menší EB nedává Ford do S-MAXe automat :-(
Ale musím se přiznat, že by mě asi neskutečně moderní diesel s dpf :no: , takže nicméně opět souhlas s tím, že na benzínu je mnohem víc dynamické jízda i velmi příjemná spotřeba :-)
Filtr pevných částic s otevřeným neřízeným systémem:-
NEVÝHODY:
- nízká účinnost filtrace již v ideálních podmínkách (od 30 do 70%), při převažujících jízdách na kratší vzdálenosti dokonce nulová
- výfuk od sazí (složitější prokazování horlivému policistovi nebo ouřadovi, že viditelná kouřivost je u tohoto druhu DPF opravdu normální)
Filtr pevných částic s aditivy:-
- větší složitost (vyžaduje systém dávkující aditivum do paliva)
- nutnost stálé přítomnosti aditiv, motor sám je přitom nepotřebuje – naopak některé druhy aditiv špatně reagují s biosložkami v palivu
- nižší životnost filtru DPF (právě aditiva jej paradoxně rychleji sytí nespalitelnými zbytky)
Filtr pevných částic bez aditiv:-
- zbytečně vysoké namáhání motoru při regeneraci
- nejvyšší citlivost na správnou kondici vstřikovačů i regulačních prvků
- proti aditivnímu systému vyšší teplotní zatížení výfukového systému
nejdelší doba regenerace
- vyšší riziko ředění motorového oleje
Filtr pevných částic s externím vstřikovačem:-
- je nejsložitější (dva oxidační katalyzátory, další vstřikovač s vedením a kabeláží, často separátní palivové čerpadlo)
- v budoucnu i o něco vyšší riziko investic a poruch
Hele, na německé dálnici není problém vytáhnout 210 z Octavie 1.6TDI... dle GPS. A stačí na to normální dálniční klesání. S-Max samozřejmě trpí se stoupající rychlostí víc, ale 220 věřím... z kopečka i reálně, na rovince podle tachometru asi taky.
A kolik tam bylo tachometrových, když dle gps tam na té oktávce bylo 210? /jen připomínám, že nejlepší tachometry přeměřují o 5%, ale většinou je to spíš 10%/
Jen taková technická, tachometry přeměřují o procenta, takže křivka reálné rychlosti s tachometrovou se se zvyšující rychlostí hodně rozchází. A pokud na 130ti reálných ti ukazuje tacho 137 /což je velmi pravděpodobné/, tak ti odchylka činí 5,38 % a to je u rychlosti 210 gps 221 tacho. U 1,6 tdi mám na to svůj názor, ale hádat se nebudu.
Souhlas že by to tak logicky mělo být. Těmi +7 jsem si jistý, okolo reálných 130-140 jezdím často na tempomat, takže vidím srovnání GPS vs. nastavení tempomatu.
Mám ale pocit, že při reálných 50 je na tacho něco těsně pod 55, naopak při 160 tam je rozdíl pořád znatelně pod 10km/h... což by úplně neodpovídalo. Ne že by to bylo podstatné pro tuto diskusi, ale zkusím se na to ještě trošku zaměřit.
55 místo 50 by bylo 10%, skoro mám pocit, že při menší rychlosti je ta odchylka procentně vyšší... ale těžko říct, +-2km/h člověk moc neřeší / nepozná, pokud tou rychlostí nejede dvě hodiny na tempomat.
To není diskuse o Škodovce... spíš o vztahu mezi deklarovanou maximální rychlostí, reálnou maximální rychlostí a rychlostí, která se objeví na tachometru nebo GPS.
Abych tomu teda dal nějakou formu:
- deklarovaná maximální rychlost je to co udává výrobce
- reálná maximální rychlost je rychlost, na kterou se auto dokáže dostat na rovince za bezvětří; v reálu se měří podle nějakých pravidel (jízda v obou směrech atd.)
- maximální dosažená rychlost je reálná rychlost dle GPS, na kterou se auto jednou někde dostalo... třeba v závěsu za jiným autem, z kopce a po větru :-)
Jo, taky mi někdo tvrdil, že dal s Oktávkou s tím MPI 240 tacho.... to už je přitažené za vlasy. Nicméně GPS rychlosti to jsou kolem 190-200. U Mondea sem to neměřil, ale u Jetty to bylo asi 195 a ještě sem letěl z Kopce po D5 směrem na Lodenici, tam je to dost dlouhé a prudké :-)
Stačí se domluvit s někým co má auto, které doopravdy minimálně papírově jede nad 200, třeba s maximálkou 240-250, kde je snaha, aby i tachometry ukazovaly co nejreálněji. Jeďte za sebou, pak jedno auto jede tacho 200 a druhé /většinou to silné až o 15 míň/ . S tím silnějším překročíš 200 a dějí se divy. A nechci tady blbě kecat, ale auta s velkým Cx, hlavně suv a mpv mají nad 180 hodně velký problém, tam potom potřebuješ přidávat koně po desítkách, abys jel o pár km více.
Že u aut s maximálkou 240-250 "je snaha, aby i tachometry ukazovaly co nejreálněji"... na to jsi přišel jak? Já tedy nepozoroval, že by silnější auta měla přesnější tachometr... není lepší se řídit podle GPSky?
Jen tak mimochodem, myslím, že S-Max bude mít docela slušné Cx, na úrovni osobních aut... problém je spíš velká čelní plocha.
V tom se nějak motáš... Cd je totéž co Cx, Cd se označuje jako drag coefficient.
Fyzikální vzoreček je potřebný výkon = 1/2 C x S x Ró x Vé na druhou, kde C je koeficient (tj. kolikrát větší je odpor daného tvaru než odpor rovné desky o stejné ploše) a S je ta plocha (Ró je hustota vzduchu a Vé je rychlost).
Já mám na maximální rychlosti taky svůj názor, ale je potřeba zohlednit pár věcí.
1) Vítr - vítr o rychlosti 10km/h je spíš větřík, ale pokud fouká do zad, fakticky ti umožňuje dosáhnout třeba +8km/h, protože odpor vzduchu je hlavní faktor
2) Klesání - občas to člověk ani nemusí postřehnout, ale i mírné klesání dělá docela dost (tohle je hezky vidět když jedeš na tempomat a koukáš na okamžitou spotřebu)
3) Reálný výkon - není výjimkou, že se u auta naměří větší výkon, než jaký deklaruje výrobce.
Pokud se měří maximálka seriózně, pak se jede autem v obou směrech, aby se eliminovaly první dva faktory. Proto bych nikdy netvrdil, že Octavia s 1.6TDI má maximálku 210, to je blbost. Ale pokud mi někdo řekne, že se mu na tachometru objevilo 220, je to něco jiného. A není to vůbec o Škodovce, stejné "pokusy" jsem dělal i s jinými auty, s obdobným výsledkem.
Tak třeba u tohoto motoru je velmi pravděpodobné, že reálný výkon je větší, než deklarovaný. Mám 2 kolegy, kteří si jej neskutečně pochvalují v Mondeu a viděl jsem i graf renomovaného úpravce, který naměřil sériovému motoru 181 PS.
To v kombinaci s výše uvedenými parametry dává reálný předpoklad toho, že se to auto dá vytáhnout na tacho 220, což v reálu bude někde mezi 200 -205.
Ty hodnoty v rámečku o přítomnosti DPF filtru máte obrácenně. Odborník v Auto ESA je opravdu odborník. Je to tzv. smoke level, tedy čím nižší tím nižší kouřivost a ne obrácenně :-), 0,5 je vždy s filtrem.
Má pravdu předsedo, odborník z AutoESA se trochu seknul ;-) Ale asi je to normální a taková odbornost k tomuto bazaru tak nějak patří... Třeba jim křivdíme a bylo jen špatně přepsáno...
...S-max se mi hrozně líbí, je to velký prostorný auto, ideální pro mě....ale bohužel je to nové poněkud drahé a ojetého forda bych se bál :-/ s tím mám v okolí zkušeností víc než dost.
Ale jinak na auto nemůžu říct křivého slova, jede to jako prase.
Dobré auto, ale škoda octavia nebo jakákoliv škodovka toto auto poráží - má škrabku na led ve víčku palivové nádrže, háčky v zavazadlovém prosotoru, baterku v kufru a deštník ve dveřích. Aoto které tyto vychcávky nemá nené auto.
Tak teda Ferrari bych nechtěl ani zadarmo. Jen ten krám živit musí stát hrozný peníze - spotřeba, pojistky, servis. No ale abych tady jen neštval místní majitele pseudoaut typu Ford a Rencek, tak auto se vybírá podle jiné všeobecně známé pravdy: Když husa, tak pečená, když slečna, tak svlečená, když hudba, tak Abba, když auto, tak SAABA.
Myslím že už jen tím že jsi napsal tyto slova "všeobecně známá pravda " jsi dokázal jak moc toho netušíš o tomto světě. Při koupi toho Saaba ti přeji hodně štěstí. Když hudba tak Abba platilo když mi bylo deset . A to už je hooodně let zpátky.
Neviem prečo, ale asi každý dieslový Ford, ktorý na cestách vidím, dymí z výfuku jak lokomotíva, stačí trochu pridať plyn. Je to leb dojem, alebo fakt? Možno s výnimkou fungláčov, čo sa ešte lesknú novotou. Kozmetická záležitosť, alebo...?
So Škodovkami a Peugeotmi máš tiež pravdu, ale u Octavií si toho nejak nevšímam, beriem to nejak automaticky, že čierny dym k nim patrí - skôr mi to príde nepatričné u toho Fordu. Volkswageny tiež dymia, ale zväčša to vidím u ešte trochu starších vozov.
Ja to pozorujem u TOYOTY vsetko 2,2 d4d. A ten Ford, asi im to ti francuzi robia schvalne take dymive. U Peugeotu a Citroenu tuto vlastnost nahodou nepozorujes ?
Jedinym zmysluplnym motorom do S-Max a Mondea je 2.5T. Ako nove boli tie auta s tym motorom drahe, ale teraz ich ceny spadli na prijatelnu uroven. 2.5T perfektne znasa instalaciu LPG, ten motor vydrzi bez problemov pol miliona kilometrov, a nic sa mu nevyrovna akusticky ani dynamicky. Komu nestaci 220k, bez problemov sa da ten motor naladit na ~250-260k bez mechanickych zmien.
Najst diesel s relativne nizkym naletom je prakticky nemozne, 2.5T s naletom okolo 100tis je obrovske mnozstvo. Staci najst dobry, nerozbity kus.
Jenže u tohodle motoru se obvykle každý zarazí u "děsivé" spotřeby (což týká se obecně všech aut s tímto motorem), která je reálně něco pod 11 liitrů a odpovídá jak jeho objemu a výkonu, tak i hmotnosti a kategorii auta.
Takže obvykle sáhne, když už, po "úsporném" menším a slabším dieselu, který si ve vrcholné objemové verzi 2.2 verzi stáhne 7,7 litru (175PS)., resp. 8,5 (200 PS).
A jak píšeš, jde o neskutečně bytelný a trvanlivý motor, navíc bez jakýchkoliv zásadních konstrukčních vad nebo obecně známých nedostatků. A v případě, že tam někdo nechá dát upgrade SW, tak je to už vcelku zajímavé hotMPV.
Ahoj, size suhlasim s tebou ze motor 2.5T benzin je uplne super hlavne po prerabke na LPG, podobny motor ma aj volvo, podla nemeckych for sa javi zatial ako spolahlivy, AVSAK skus zohnat tuto motorizaciu, tak isto ako vacsina motorov outback 3.2 a ine, ktore su LPG bezproblemove, sa predavaju uz pomerne s vysokym najazdom, aj pri LPG sa ti po case riskuju urcite investicie (sedla ventilov, hlavy valcov, podpalovanie ventilov).
Volvo nemá podobný motor, Volvo má stejný motor, protožeev době, kdy patřilo pod Ford se tento jejich motor dostal i do Fordů (S-max, Mondeo, Focus, Kuga).
A pokud člověk hledá takovou ojetinu, tak se musí podívat na západ od našich hranic, protože u nás je kvůli posedlosti naftou nabídka velkých benzínových motorů výrazně nižší, než třeba v Německu (tam je třeba 21 kousků s nájezdem do 100tkm).
Motor je původem právě od Volva pětiválec 2,4 103 a 125Kw, kde byl tento jako základní benzínový motor dále doplněn přeplňováním a dále byl od něj odvozen i motor naftový 2,4D! :yes: