Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda: Nový naftový hybrid by mohl jezdit za 2,5 l/100 km

51 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
že diessel-hybrid ne, vypadá to, že mazda to prolomí.
Kharl.ANTIDIESEL
jj
slušelo by se na úvod napsat😒br />
Mazda Motor Corporation (japonsky: ŢÄŔ*>, Macuda Kabušiki Gaiša) je japonský výrobce automobilů se sídlem v Hirošimě ...
Kharl.ANTIDIESEL
jj aneb😒br /> PROČ TO DĚLAT JEDNODUŠE KDYŽ TO JDE SLOŽITĚ
V dnešním velice zaproblémovaném Japonsku, totiž existují Japonci a Japonci. Jedni jako Mazda o které se ted píše pytlíkují tydle hybridy a Ti druzí jako třeba Panasonic dělají skvělý baterky pro nejúžasnější auto na světě 😉 [odkaz] no hádejte který 😄

Takže bych těm japoncóm položil otázku proč nemají patenty na snadný systém RTU [odkaz] ? který má😒br /> 1) poloviční spotřebu
2) dvojnásobný výkon
3) desetinové emise
4) absenci katalyzátoru
5) absenci chladiče

když už se chtějí nadále vrtat v těch spalovacích popelnicích 😉
vrkuboy
Dej už pokoj Ptáčku.
Kharl.ANTIDIESEL
padej vrkáči.
vrkuboy
Pane Ptáček divím se, že Vám tady v diskusi to promo na vaše stránky (mimochodem dost hrozné) tak tolerují.
Kharl.ANTIDIESEL
nazdar ferdo to seš ty, tys mě poznal !! 😄 nazdáár dloho sme se neviděli. zajem na plzeň jo

JO A HELE : DRUHÁ STRANA JAPONSKA [odkaz]
vrkuboy
Můj názor na elektromobily je asi stejný jako názor majitele tohoto vozu https😐/www.youtube.com/watch?…… 😉
Kharl.ANTIDIESEL
jako tvůj názor na elektromobily mě nezajmá a odkaz aby ti ho auto.cz sežralo se vkládá BEZ "s" (http...) takhle víme prd cos plknul 😉
tempe73
Co ty zachraněný potrate? >😁
Kharl.ANTIDIESEL
Dick Kvetňanský říká, že automobilky jsou jediné, s kým slovenská firma RTU nejedná. Má na to vysvětlení: "Rád používám analogii s mobily - nabíjemí si mobil za 40 minut a funguje 50 hodin. Mám v něm HD kameru, přístup na internet, čtyřjádrový procesor, prostě vše, na co jsme v minulosti potřebovali velké počítače. Za deset let nastal ohromný pokrok. Ale to neplatí u spalovacích motorů. Za sto let jsme se posunuli možná o deset procent. Henry Ford měl ve svých autech 15procentní účinnost spalovacího motoru, a to měli dřevěné kola. Nyní mají motory 25procentní účinnost. Za ten čas se všechno neuvěřitelně posunulo, ale motory až tak ne. Jak je to možné? Já si to vysvětluji tak, že každých pět let automobilka představí nový model nějakého auta. Vždy má o nějaké procento vyšší výkon ao chlup nižší spotřebu. Takto to budou v dalších a dalších modelech zlepšovat jen postupně. Kdyby udělali odrazu revoluci a vyrobili by dokonalý motor s výkonem 300 koní a se spotřebou dva litry, narazily by na strop možností spalovacích motorů a více by je už nedokázali zlepšovat. Z marketingového hlediska by to byla pro ně katastrofa. " [odkaz]

Vydíte, PRDĚJ NA VÁS !! Jediný kdo nás má rád je Elon [odkaz] 172 superchargerů grátis 08/2014

VIVÁÁ LAS TESLAS >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
kuny
ty jsi fakt osel. je asi zbytecne tady debatovat technicky, ale budiz ti jako informace, ze ucinnost spalovacich motoru se neumi priblizit k tem 100%. cyklus plynu ma nejaky teoreticky strop, ke kteremu se postpne motory blizi a ani toto teoreticke maximum neni dosazitelne. jednak jsou motory konstruovane na urcite spektrum pracovnich otacek (optimum muze byt pouze v jednom bode) a jednak snahy posunu k optimu vedou k vyraznemu zeslozitovani motoru. vzdy se dostanes do bodu, ve kterem zvysovani ucinnosti motoru je zanedbatelne ve srovnani s vynalozenim usili (mnozstvi kurvitek okolo). takze motory narozdil od cipu se moc nezlepsuji, protoze neni kam. posledni vlna downsizingu je takova trochu falesna cesta - prinos z hlediska spotreby pro koncoveho zakaznika je ve srovnani s naklady neumerny a tato reseni se zacal objevovat pote, co tento segment zacala pokrivovat legislativa.
Kharl.ANTIDIESEL
ty jsi fak osel. je asi zbytecne tady debatovat technicky, nebot budizkničemu ani informací neoslníš. ucinnost spalovacich popelnic s už desetiletí táhne od 20% ke 30% ni krok kupředu víc. Proto se Elon cyklus plynu motory konstruovane na urcite spektrum pracovnich otacek a snahy posunu k optimu vedl svou cestou elektromobilů [odkaz] K vyraznemu zjednodušení automobilu použil baterky lcdčko linux a dostal se do bodu, kde mnozstvi kurvitek okolo motoru downsizingu je takova trochu legrace - 0% prinos z hlediska koncoveho zakaznika. Navíc lidem staví to co dávno už tu mělo byýt a to SUPERCHARGERY [odkaz] podobně jako GOOGLE solární elektrárny. A proto lidi prděj na nějaký motory, ropu a tankování, vklidu doma nabíjej at se ropáci vymlátej mezi sebou >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
kuny
no dobry no a ted tu o snehurce... za me jen dodam, ze se tesim a doufam, ze prijde doba, kdy skladiste elektriny bude mit oproti soucasnosti desetinasobnou objemovou kapacitu, desetinovou cenu a desetinovou dobu nabijeni. to vse za rentabilni cenu. pak uz k elektromobilu nebude alternativa.
Kharl.ANTIDIESEL
no tak doufat doma podpežinkou alebo ve fabrice mužeš jakoo to joo na to máš svatý právo jako jo pro mě za mě si klidně doufej nebo zoufej jak je libo, každopádně za srpen chlapečku jen za srpen přibylo 12 zástrček s energy grátis [odkaz] jen pro ty co jen nedoufaj ale navíc podporujou 😉
kuny
no dobry, no a co ty, krom postovani stupidnich linku, co delas ty pro svetlou budoucnost automobilismu? podel se s nami o to... dik.
Kharl.ANTIDIESEL
no tak ja ted momentalne o prázdninách popravdě řečeno především vysávám evropský SUPERCHARGERY [odkaz] >😁 >😁 či špíše abych se přiznal ŽDÍMU JE JAK CITRÓN !!!!!!!!!! >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kharl.ANTIDIESEL
Prestan sem psát to propagndu jak to pořát nejde ty propade >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kuny
hele, koukal jsem na ty tvoje linky o tech nesmyslech toho slovenskeho samana (slovensti kolegove prominou). a jen by me na zacatek zajimala jedna otazecka: jak chce ten rtu saman zajistit, ze za turbem s pretlakem 2,8 baru bude do motoru dodavat vzduch podchlazeny na -20 stupnu celsia? povidej, prehanej... ono totiz uz tohle samo o sobe pekne smrdi podvodem.
Kharl.ANTIDIESEL
ty blaho nejsem šaman od RTU, ti hoši by si před světem pr_del nedělali jestlis pozorně četl DICKA... [odkaz] Tak rozum dá logika taky = bádali nad tím pár roků, stálo to pár mega, garáž vytuněnou mají supr, zadára to lidu poskytovat nehodlají [odkaz] (trochu mě zklamali) tak asi to nějak vyřešili, když jim to funguje jako že asi johoho 😄
Popravdě dodat, že mě to ale ted už zas až tak moc nezajmá, protože problém sem si vyřešil jinak [odkaz] a navím o třídu vyšší techno, no prostě jiná liga >😁 a vačky páčky bary čáry máry sou mi už fu(c)k rozuměj, sorry jesi sem tě zas až tak moc nepotěšil 😉 ALE JE TO PROSTĚ ÚÚÚÚÚPLNĚ JINEJ POCIT JEZDIT BEZ VYDÍRÁNÍ A UBLIŽOVÁNÍ/ZATĚŽOVÁNÍ OKOLÍ [odkaz]
kuny
no souhlas, moc jsi me nepotesil:.
1) RTU je nesmysl
2) Tesla model S je nadherna limuzina, ktera ma ale par hacku😒br /> - uz na te strance, co jsi postnul se uvadi spotreba 23kwh/100km. to je ferova hodnota. znamena to, ze prumerny prikon auta na sto km je 23 kw, s nejakou ucinnosti a ztratami na podpurne systemy se da mluvit o tom, ze motoricky vykon z toho bude treba 18 kw (to jen pro predstavu vykon trabanta) to je vcelku realne na realny provoz, urcite si ale budes muset odpustit nejakou tu akceleraci a maximalku. na nejakych 225kw vykonu, ktery ma ten nejzakladnejsi model, muzes zapomenout. kdyz pojedes na plne kule, bude prikon vozu nejakych 250kw a to s akumulatorem ve verzi 60kwh vydrzi jet max. 15 minut! hodnota spotreby navic zasadne protireci hodnotam dojezdu ve vztahu ke kepacite akumulatoru. i ten vetsi z akumulatoru s kapacitou 85 kwh dava tusit, ze pri spotrebe 23 kwh/100km dojezd nebude 480km, ale 85/23=370km, pote je potreba rici, ze lion se nemuze vybit do mrte a jeho kapacita casem pujde dolu, takze realne muzu pocitat s dojezdem napr. 250km. no a pak? minimalne hodinu nabijet. to je problem. nedovedu si predstavit, ze bych s tim jel do chorvatska na dovolenou. no a porizovaci cena je take silena. sumasumarum musim komstatovat, co uz jsem tu psal - az bude mit akumulator desetinasobnou objemovou kapacitu a az bude nabijeni cca o rad rychlejsi, pak uz to bude jen o cene toho akumulatoru a fosilove pujdou na smetiste dejin.

a jeste pro poradek, vyroba elektricke energie ma pomerne vysoky podil z fosilnich paliv. z tesly s sice zadny coud nejde, ale jak se ti zije s faktem, ze na kazde tve nabiti musel neco vycoudit uhelna elektrarna? (mimo jine)
Kharl.ANTIDIESEL
hele no nevim jak ty, ale ja sem tydle teoretický kravoviny ani neřešil, já to rovnou probnul a se sazbou za českou elektřinu 4kč za 1kilowathodinu to jest 4*85kwh = 340Kč plný baterky na standartní 350km jízdy ba dokonce po evropě (zatím) s SUPERCHARGERem [odkaz] jízdy zadára - tak to řešit myslím si není vůbec nutný 😉

A já osobně rovnou s modelem TESLA MODEL S 85kW Performance na německých dálnicích, křížem krážem něco mezi 160 až 200 kmh permanentně s dojezdem při těchhlech rallysprintech se pak samozřejmě snižoval na těch kolem 250km +/- záleží jesi to bylo víc k tý 160tce anebo k tý 210 maximálce >😁 >😁 hele podobně jak píšou na těchhle serverech [odkaz] [odkaz] [odkaz] nebo i jinde v testech, vygoogli si to, na fórech apod. info dost a dost 😄 puc
kuny
no vidis ty vole, to je super, ze mas teslu.. ja bohuzel nemam dva mice na to, abych si ji poridil a pak jeste nemam ten volny cas, abych se prohanel po evrope. ale kdyz uz to mas, tak bys misto tech kravin, co tu postujes, mohl sepsat nejakou peknou recenzi (i trocha kritiky by nezaskodila 😉 ). moc rad bych si to precetl... kdyz uz se tedy timto autem nemohu svezt, coz by me take lakalo 😄.

protoze na recenzovani tesly se tady na auto.cz zatim nezmohli, a kdyby jo, daj to treba vaverkovi a ten jestli by to nahodou nerozplac jako toho ceeda s nefunkcnimi airbagy, tak by o tom stejne napsal nehorazne plky...
kuny
pane Micka, gratuluju. clanek neobsahuje nic, co by nebylo v titulku. tolik odstavcu o exkrementu, to chce odvahu.
Avatar - Atlis
Atlis
Peugeot 508 SW 1.6THP - 1521kg
Peugeot 508 SW 2.0HDi - 1681kg
Peugeot 508 RXH diesel hybrid - 1910kg

Mazda síce robí momentálne jedny z najľahších áut (aj na úkor zvukovej izolácie atď.) ale kto by pre boha chcel mať v aute najzložitejší hybridný systém s hmotnosťou okolo 200kg+ len preto, aby reálne ušetriť 1-1.5l nafty na sto? Nehovoriac o návratnosti investície...
Petr80
Tak jedná se o e😜eriment..oni ti asiati pořád něco zkoušejí. Jinak taková filozofická otázka, proč a kdo by to kupoval...To lze využít skoro na vše. Třeba - kdo a proč si kupuje auto za 2,5 mil. a pak se chlubí, že ušetří za palivo a jezdí potichu, nedej bože ekologicky.
Avatar - Atlis
Atlis
Pokial narazas napriklad na Teslu Model S, tak ta je aspon autom, ktore je priestorna ako plnohodnotna limuzina a mozno aj viac, ma pouzitelny dojazd, dynamicky sa vyrovna najvykonnejsim autam vo svojej triede, nevazi o nic viac a dokonca ani cenou nevybocuje z radu. Spotreba je v jej pripade len bonusom.

Ale Mazda je znackou mainstreamovou, kde je cena najdolezitejsia. Jednoduchou matematikou a selskym rozumom dojdes sam k zaveru, ze spojenie diesel + hybrid v mainstreame je jednoducho slapnutim mimo.

A aj ked si viem predstavit, ze dieslovy hybrid by vyeliminoval najvacsiu vadu benzinoveho hybridu - na dialnici prakticky rovnaku spotrebu ako klasicky pohon, je viac jak jasne, ze jeho cena ho spravi nerentabilnym...
kuny
hele, ciste filosoficky - ja si myslim, ze hybridy jsou naprosto mrtva zalezitost, ktera je v globalu jak z ekonomickeho tak ekologickeho hlediska nesmyslna. slysel jsem ale jeden zajimavy nazor, ktery rikal, ze v japonsku jde o to, aby auto projelo na elektrinu mestem a mimomesto jelo dal na fosila. to ma jistou logiku - snizovani exhalaci tam, kde je to nejvice potreba.

jestlize ale rikas, ze hybrid diesel je nesmyslny, pricemz oproti hybridu benzinovemu ma vyhodu, jaky je tvuj nazor na hybrid benzin?
Avatar - Atlis
Atlis
Hybridny benzin - teda jednoducha atmosfera + elektromotor je 1. podstatne jednoduchsia sustava, 2. podstatne lacnejsia sustava, 3. podstatne lahsia sustava ako hybridny diesel. S radostou by som videl hybridne benziny s instalaciou LPG, kludne aj bez nadrze na benzin - pri realnej spotrebe okolo 4-5l LPG na sto by to bolo skutocne lacne jazdenie nielen v meste ale aj mimo mesto so slusnym dojazdom a bez potreby nabijania. A dokonca aj emisie by boli nizke.

Vseobecne hybridy? Ako medzistupen ano. Dlhodobo - urcite nie. Elektrina/palivove clanky ano - len nech to netreba nabijat 10 hodin. Ak bude mat elektricka dojazd 500km a potom ju bude treba nabijat 15-20 minut, beriem vsetkymi desiatimi.
kuny
hm.. s tou jednoduchosti benzinoveho hybridu se asi uplne neshodmeme, chapu co rikas, benzinova atmosfera vazi mina je jednidussi nez turbodiesel, nicmene porad tu mame dva v podstate plnohidnotne systemy pohonu auta, ktere zabiraji mraky mista a vazi spousty kil a podle meho soudu tam jeden nebo druhy nema co delat. jako mezistupen to nevidim, elektromobilu k nastupu chybi presne to, co pises. dojezd 500km (pohodlny, ne, ze v realu se jezdi 250) a nabijeni za ctvrt hodiny. k tomu jeste dodam, ze akumulator (nebo proste jakykoliv alternativni zdroj elektriny) musi vazit kolem metraku a idealne by nepresahoval velikost nejake standarni palivove nadrze.. pak je tu jeste hledisko cenove (cena akumulatoru?), ale pokud vsechny tyto faktory dojdou k reseni, spalovaci motory v automobilech konci.
Avatar - Atlis
Atlis
pockaj, pockaj - hovorim o jednoduchej benzinovej atmosfere v ramci sustavy benzin hybrid a jednoduchsej sustave benzin hybrid ako diesel hybrid. hybrid, ako taky samozrejme jednoduchy nie je. 😉

co sa tyka ceny atd - s tym suhlasim, myslim, ze som to napisal uz aj vyssie.
kuny
ale jo, to jsem pochopil, ja jen namitam, ze celek (hybrid) at uz s atmosferou benzinakem nebo turbodieselem je tak slozity, ze to v mem chapani hybridu nehraje az tak zasadni roli. tot muj nazor.
Kharl.ANTIDIESEL
hele atmosfera planety zeme je vzduch ktery vylít obohacen o minerály z tvýho vyprdenyho laufu [odkaz] a pak vdechli tvoje plice. Jestli tomu chces vázne pomoc, dej si cígo. Jinak zdravejsi cesta je HHO [odkaz] 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to snad nejen v Japonsku ne? 😄
kuny
no urcite, ale tohle mela byt filosofie pro priuse, tedy v japonsku to takto pojali. primarne tam neslo o usporu paliva, ale o distribuci znecisteni. tady v evrope se hybrid prezentuje vzdy jako uspora paliva, protoze pojmout to takto kolektivne (ze budeme o krapet vic spinit venkov, abychom o krapet min spinili mesta) by vyvolal akorat vlnu nevole mezi venkovem a mesty, tady v evrope jsme proste jina mentalita! proto taky se tady jede na usporny diesel a hybrid tuv podstate nema sanci prorazit...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlasim jen to špinění venkova vs města je spíš blbost. Při víceméně plynulý jízdě to s tim špiněnim neni až tak zlý, nesrovnatelně horší je to právě při poskakování v ucpanejch velkejch městech kde je pohon na elektriku fakt nezaplatitelnej a nafta přesně navopak
Petr80
Tesla je povedený auto, o tom žádná. Ale úspěch v tomto segmentu bude, až podobných kvalit (dojezd, prostornost, vzhled) dosáhne auto typu Octavie a bude v cenách nejběžnější střední a nižší třídy. Nový směr dle mě nebude nějak jednoduchý, je tu několik směrů - od hybridů, čistokrevných el.pohonů, alternativní pohonné směsi pro spalovací motory až po kombinace všeho dohromady. Těžko dneska říci, co a jaký směr bude optimální.
Avatar - Atlis
Atlis
Ale to ano. 😄 Prave preto hovorim, ze pre mainstream bude diesel hybrid priliz drahy (benzin hybrid je niekde na urovni dieslov). Plnohodnotna elektricka v mainstreame u nas prakticky neexistuje a taky Ford Focus Electric predavany v USA je 2x drahsi ako standardna verzia, co by u nas bolo absolutne nepredajne a pochybujem, ze aj v Statoch trha predajne rekordy.

Bump: zabudol som na Nissan Leaf - to asi ani komentovat netreba.
Nicco
Jedna vec je hmotnost a druha, este podstatnejsia, je komplikovanost takeho riesenia - uz sammotny diesel je extremne zlozity = drahy a nachylny na poruchy a este k tomu prirazili hybrid, to uz je prilis. Dalsia vec je ze hybrid ma zmysel v meste, kde vykriva spicky, no a kazdy vie, ze diesel do mesta nepatri, bud ze nema DPF (a dymi) alebo prave preto, ze ho ma a postupne sa upcha.
Asi tak sa da opisat tato diskusia.

Ani jeden z diskutujucich nema ani sajnu o tom, aky motor Mazda pouzije, ake hybridne ustrojenstvo pouzije, ale kazdy sa citi opravneny vynasat sudy.

A to len na zaklade toho, ze niekto iny uz podobne riesenie pouzil.

Pritom plati, ze ked dvaja robia to iste, nie je to to iste.
Mig_35
Benzínový motor vyniká určitou kulturou chodu. Zatímco "kopání" dieselu při každém nastartování systému start/stop naznačuje, že provoz takové hybridu bude značně
uživatelsky nepříjemný. Nezávisle na tom, "aké hybridné ustrojenstvo" použije.
A zatímco u moderního dieselu se dá ten start/stop vypnout, u hybridu se tomu člověk
bohužel neubrání...
IPace
hybrid s benzinem ma většinou jednu strasne podstatnou vyhodu, bejva to jednoducha atmosféra která se proste a jednoduse nekazi, viz třeba Prius 😄

diesel bude jen další dil který diky turbum a buhvyjakym vymozenostem bude proste casti která bude zarucovat ze to bude vydelavat servisum na zivobiti 😄

přitom Mazda ma v soucasnosti naprosto uzasne atmosfericke benziny se super spotřebou, tak proc nevyuzit u hybridu i jich?

Mazda 6 wagon je podle me v soucasnosti nejhezci kombik v dane tride na trhu a s tou 2.5 litrovou atmosférou uzasne auto, kdyby k tomu ještě pridali hybridni pohon tak ólaláááá >😁 😄
Mig_35
Co přijde dřív? Ztráta kapacity baterií, nebo závady na dieselovém motoru? Protože mi přijde, že prodejnost dieselu s 200 tkm je pořád relativně dobrá, naopak hybrid s najetými 200 tkm už nikdo nechce, protože argumentuje tím, že baterky se za chvilku
odporoučejí do věčných lovišť...
IPace
a nato jsi prisel kde? odkud ty udaje beres? z ***akova jmenem CR, nebo z nejakeho většího zdroje? kdys kouknu na autoskaut tak to je trosku v rozporu s tim co pises 😉

a ztrata kapacity baterii hrozi tak po 10 letech a to ještě na kapacity které nikoho netrapej
Avatar - Ham.
Ham.
Ztráta kapacity až po 10 letech? Ty asi budeš velký optimista, s každým nabíjením kapacita klesá a to tím rychleji, čím větší proudy (rychlejší nabíjení) jsou používány. Tady baterka nevydržela ani desetinu z těch tvých deseti let.
[odkaz]
IPace
Toyota poskytuje záruku na baterky 10 let, pokud si je nechas odnich každý rok zkontrolovat (1300,- rocne, tedy 13000 za tech 10 let), tak ti za ne ruci 10 let ze neklesne kapacita pod 80% puvodni hodnoty

nove baterky do Priusu, Aurisu stoji 18 tisíc, takze je to rozhodne levnejsi nez kupříkladu resit turbo u dieselu 😉

ostatne sak se zeptej majitelu priusu jak desne nakladne je resit opravy u Priusu 😄

ne fakt me nenapada jedina automobilka která by davala na motory takovou záruku jakou poskytujou záruku automobilky na baterky u hybridu, třeba ze by nejaka automobilka nabízela třeba na turbo záruku 10 let bez omezeni ujeti km
_MT_
To si ale protiřečíš, že. Ke ztrátě kapacity skutečně nedochází až po 10 letech, kapacitu baterie ztrácí od prvního dne. Jak jsi správně napsal, negarantují ti plnou kapacitu. Baterie může samozřejmě odejít rychleji, jen ti ji v tom případě vymění.
_MT_
Podstatný rozdíl je, jestli auto provozovatel může nabíjet, nebo ne. Když to není plug-in, má baterie potenciál vydržet déle.
Mino21
No když vidím, kolik závad a jak brzo řeší majitelé naftových motorů (zejména při nevhodném používání), tak spíše to druhé. Nafta určitě může vyjít o něco lépe, ale je tu spíše problém v tom riziku, že nemusí. Nemusíš opravovat skoro nic, ale také se můžeš dostat i na šesticifernou částku, když budeš mít smůlu. U hybridu máš podstatně větší pravděpodobnost, že výměna baterky bude jediná větší investice a víš, kolik tě to bude stát. U nafty nemusíš měnit nic, ale také se ti to může začít kazit tak, že se bude měnit půlka motoru.

Hybrid s atmosférickým benzinem mi přijde jako dobrá myšlenka (spotřeba obvykle lehce pod úrovní nafty nebo zhruba stejně, hmotnost lehce nad úrovní nafty), ale kombinovat naftu a elektromotor je v osobním autě docela nesmysl. Už tak těžké naftové auto bude ještě těžší, start/stop tomu dieselu také moc neprospívá. Umím si to představit tak v autobusech ve městě, kde by to při stání mohlo na volnoběh dobíjet akumulátor a pak při jízdě používat zejména elektromotor.