Mazda: Nový naftový hybrid by mohl jezdit za 2,5 l/100 km
Přestože je řada motoristů pevně přesvědčena, že hybridní automobily nemají vzhledem k vyšší pořizovací ceně velkou šanci na úspěch, realita mnohdy hovoří jinak. Stačí jen se s autem naučit správně jezdit, využívat jeho možnosti a pak není výjimkou ani třílitrová spotřeba, které jsme dosáhli v rámci testu modernizované Toyoty Yaris Hybrid.
Hybridních automobilů je na trhu spousta, většina z nich však k pohonu využívá spojení zážehového agregátu a elektromotoru. Stranou ale nezůstává ani alternativa s turbodieselovým agregátem, což ostatně dokazují některé modely koncernu PSA nebo Volvo V60 Plug-in Hybrid.To v Česku sice ještě moc často nepotkáte, ale třeba v Nizozemsku je jeho pohyb po silnicích běžný.
Což o to, „dieselový hybrid“ funguje, čehož si všimla také japonská automobilka Mazda, jinak odpůrce něčeho, jako je downsizing. Z dostupných informací navíc vyplývá, že by se systém mohl objevit ve větším počtu modelů, a pokud půjde vše podle plánu, tak zhruba za dva roky. Mazda by se tak s největší pravděpodobností stala prvním japonským výrobcem, který by podobný systém uvedl na evropský trh.
Už ze samotné podstaty vznětových motorů vyplývá, že má tato varianta větší šanci na úspěch, než konvenční systémy se zážehovými agregáty (po stránce spotřeby paliva). Mazda navíc hovoří o průměrné spotřebě okolo 2,5 l/100 km, ovšem ne podle evropské metodiky. Zprávy o implementaci hybridního systému do většího množství modelů navíc vybízí k myšlence, že bude elektromotor spojen s více pohonnými jednotkami. V úvahu pak připadají turbodiesely o objemech 1,5 a 2,2 litru, čímž by se teoreticky dalo pokrýt portfolio všech modelů kromě kultovního roadsteru MX-5. Informace však zatím nejsou oficiálně potvrzeny.