Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda: Nový naftový hybrid by mohl jezdit za 2,5 l/100 km

Jan Mička
Diskuze (51)
Většina hybridních systémů využívá kromě elektromotorů hlavně zážehové motory. Kombinace se vznětovým agregátem však na sebe ve větším množství nenechají dlouho čekat.

Přestože je řada motoristů pevně přesvědčena, že hybridní automobily nemají vzhledem k vyšší pořizovací ceně velkou šanci na úspěch, realita mnohdy hovoří jinak. Stačí jen se s autem naučit správně jezdit, využívat jeho možnosti a pak není výjimkou ani třílitrová spotřeba, které jsme dosáhli v rámci testu modernizované Toyoty Yaris Hybrid.

Hybridních automobilů je na trhu spousta, většina z nich však k pohonu využívá spojení zážehového agregátu a elektromotoru. Stranou ale nezůstává ani alternativa s turbodieselovým agregátem, což ostatně dokazují některé modely koncernu PSA nebo Volvo V60 Plug-in Hybrid.To v Česku sice ještě moc často nepotkáte, ale třeba v Nizozemsku je jeho pohyb po silnicích běžný.

Což o to, „dieselový hybrid“ funguje, čehož si všimla také japonská automobilka Mazda, jinak odpůrce něčeho, jako je downsizing. Z dostupných informací navíc vyplývá, že by se systém mohl objevit ve větším počtu modelů, a pokud půjde vše podle plánu, tak zhruba za dva roky. Mazda by se tak s největší pravděpodobností stala prvním japonským výrobcem, který by podobný systém uvedl na evropský trh.

Už ze samotné podstaty vznětových motorů vyplývá, že má tato varianta větší šanci na úspěch, než konvenční systémy se zážehovými agregáty (po stránce spotřeby paliva). Mazda navíc hovoří o průměrné spotřebě okolo 2,5 l/100 km, ovšem ne podle evropské metodiky. Zprávy o implementaci hybridního systému do většího množství modelů navíc vybízí k myšlence, že bude elektromotor spojen s více pohonnými jednotkami. V úvahu pak připadají turbodiesely o objemech 1,5 a 2,2 litru, čímž by se teoreticky dalo pokrýt portfolio všech modelů kromě kultovního roadsteru MX-5. Informace však zatím nejsou oficiálně potvrzeny.

Jan Mička
Diskuze (51)
18. 8. 2014 21:47
Re: JAPKA versus DIESELHYBRID těpic
no vidis ty vole, to je super, ze mas teslu.. ja bohuzel nemam dva mice na to, abych si ji poridil a pak jeste nemam ten volny cas, abych se prohanel po evrope. ale kdyz uz to mas, tak bys misto tech kravin, co tu postujes, mohl sepsat nejakou peknou recenzi (i trocha kritiky by nezaskodila ;-) ). moc rad bych si to precetl... kdyz uz se tedy timto autem nemohu svezt, coz by me take lakalo :-).

protoze na recenzovani tesly se tady na auto.cz zatim nezmohli, a kdyby jo, daj to treba vaverkovi a ten jestli by to nahodou nerozplac jako toho ceeda s nefunkcnimi airbagy, tak by o tom stejne napsal nehorazne plky...
17. 8. 2014 22:17
Re: JAPKA versus DIESELHYBRID těpic
hele no nevim jak ty, ale ja sem tydle teoretický kravoviny ani neřešil, já to rovnou probnul a se sazbou za českou elektřinu 4kč za 1kilowathodinu to jest 4*85kwh = 340Kč plný baterky na standartní 350km jízdy ba dokonce po evropě (zatím) s SUPERCHARGERem [odkaz] jízdy zadára - tak to řešit myslím si není vůbec nutný ;-)

A já osobně rovnou s modelem TESLA MODEL S 85kW Performance na německých dálnicích, křížem krážem něco mezi 160 až 200 kmh permanentně s dojezdem při těchhlech rallysprintech se pak samozřejmě snižoval na těch kolem 250km +/- záleží jesi to bylo víc k tý 160tce anebo k tý 210 maximálce >:D >:D hele podobně jak píšou na těchhle serverech [odkaz] [odkaz] [odkaz] nebo i jinde v testech, vygoogli si to, na fórech apod. info dost a dost :-) puc
17. 8. 2014 21:59
Re: JAPKA versus DIESELHYBRID těpic
no souhlas, moc jsi me nepotesil:.
1) RTU je nesmysl
2) Tesla model S je nadherna limuzina, ktera ma ale par hacku:
- uz na te strance, co jsi postnul se uvadi spotreba 23kwh/100km. to je ferova hodnota. znamena to, ze prumerny prikon auta na sto km je 23 kw, s nejakou ucinnosti a ztratami na podpurne systemy se da mluvit o tom, ze motoricky vykon z toho bude treba 18 kw (to jen pro predstavu vykon trabanta) to je vcelku realne na realny provoz, urcite si ale budes muset odpustit nejakou tu akceleraci a maximalku. na nejakych 225kw vykonu, ktery ma ten nejzakladnejsi model, muzes zapomenout. kdyz pojedes na plne kule, bude prikon vozu nejakych 250kw a to s akumulatorem ve verzi 60kwh vydrzi jet max. 15 minut! hodnota spotreby navic zasadne protireci hodnotam dojezdu ve vztahu ke kepacite akumulatoru. i ten vetsi z akumulatoru s kapacitou 85 kwh dava tusit, ze pri spotrebe 23 kwh/100km dojezd nebude 480km, ale 85/23=370km, pote je potreba rici, ze lion se nemuze vybit do mrte a jeho kapacita casem pujde dolu, takze realne muzu pocitat s dojezdem napr. 250km. no a pak? minimalne hodinu nabijet. to je problem. nedovedu si predstavit, ze bych s tim jel do chorvatska na dovolenou. no a porizovaci cena je take silena. sumasumarum musim komstatovat, co uz jsem tu psal - az bude mit akumulator desetinasobnou objemovou kapacitu a az bude nabijeni cca o rad rychlejsi, pak uz to bude jen o cene toho akumulatoru a fosilove pujdou na smetiste dejin.

a jeste pro poradek, vyroba elektricke energie ma pomerne vysoky podil z fosilnich paliv. z tesly s sice zadny coud nejde, ale jak se ti zije s faktem, ze na kazde tve nabiti musel neco vycoudit uhelna elektrarna? (mimo jine)
17. 8. 2014 21:09
Re: JAPKA versus DIESELHYBRID těpic
ty blaho nejsem šaman od RTU, ti hoši by si před světem pr_del nedělali jestlis pozorně četl DICKA... [odkaz] Tak rozum dá logika taky = bádali nad tím pár roků, stálo to pár mega, garáž vytuněnou mají supr, zadára to lidu poskytovat nehodlají [odkaz] (trochu mě zklamali) tak asi to nějak vyřešili, když jim to funguje jako že asi johoho :-)
Popravdě dodat, že mě to ale ted už zas až tak moc nezajmá, protože problém sem si vyřešil jinak [odkaz] a navím o třídu vyšší techno, no prostě jiná liga >:D a vačky páčky bary čáry máry sou mi už fu(c)k rozuměj, sorry jesi sem tě zas až tak moc nepotěšil ;-) ALE JE TO PROSTĚ ÚÚÚÚÚPLNĚ JINEJ POCIT JEZDIT BEZ VYDÍRÁNÍ A UBLIŽOVÁNÍ/ZATĚŽOVÁNÍ OKOLÍ [odkaz]
17. 8. 2014 21:02
Re: JAPKA versus DIESELHYBRID těpic
no tak ja ted momentalne o prázdninách popravdě řečeno především vysávám evropský SUPERCHARGERY [odkaz] >:D >:D či špíše abych se přiznal ŽDÍMU JE JAK CITRÓN !!!!!!!!!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D