Automobilka Hyundai Motor zaplatí majitelům vozů Santa Fe v Jižní Koreji odškodné až 400.000 wonů, tedy přes 8.000 korun, kvůli chybným údajům o spotřebě tohoto modelu.
Klasický trik umožňuje koncern. Palubní ukazatel jde snadno nastavit, aby naměřenou spotřebu přepočítával libovolným koeficientem od 0,85 po 1,15 s krokem po 0,01 to znamená, že když budu chtít motivovat zaměstnance, aby nejezdili jako prasata, nastavím jim 1,1 a někteří se nad sebou možná zamyslí, no a když to budu chtít prodat, můžu tam dát 0,85 protože pak to kupec rád koupí, když je to tak úsporný i při zkušební jízdě, která není ideální, že....
Já to mám zas naopak >:D Ještě nikdy jsem nevlastnil auto, které by jezdilo za víc, než udává výrobce. Ale už jsem takové řídil.
Problém je v metodice, ta nařizuje měřit spotřebu nereálně. Když někdo říká, že se to musí změřit blbě, tak se prostě dle metodiky musí uvést toto blbé číslo. To není podvod. Podvod je ale naměřit dle metodiky nějaké číslo a pak jej snížit.
Musíš rozlišovat dvě věci. Je rozdíl mezi tím naměřit spotřebu pevně danou nepřesnou metodikou a pak uvést to číslo, které jsem ale podle této dané metodiky správně naměřil (byť je reálnému provozu vzdálené) nebo danou metodikou něco naměřit a uvést číslo jiné.
Pokud metodika bude říkat, že kombinace je např. údaj naměřený při 70km/h na nejvyšší stupeň, tak když výrobce uvede, že třeba benzinový dvoulitr má kombinaci 4,5 litru, tak jej za to nikdo pokutovat nemůže. Chyba je v blbé metodice.
Ono záleží na konstrukci motoru. Atmosféry s ježděním za udávanou spotřebu takový problém nemají (sice mám EU4, ale ještě ani jednu nádrž jsem nedostal nad hodnoty výrobce, a to patřím k těm, kteří motor rozhodně nepodtáčí), naopak u turbomotorů jsou rozdíly výraznější (a ty jsem zase nedostal pod hodnoty výrobce).
No na to, že ti kdo si toto auto koupili s ním budou jezdit pár let se fakt s odškodněním moc nevytáhli. 8.000 Kč je snad špatný vtip.
Jako Ford Mondeo III z roku 2007, který jsem před nedávnem prodal. Trvale ukazoval o 12,5% nižší spotřebu... Myslíte si, že jedete za krásných 6 něco a máte tam přes 7...
A nikdo mi nic nedal.
Ještě jsem v životě neměl auto, kde by reálná spotřeba odpovídala údajům prezentovaným v TP... Jen ty rozdíly možná nebyly tak okaté jako u Hyundaie :no:
jj
kprdu sledovat pořát cucmetr a zajíždět na pumpu k vydřiduchům pro sajrajt [odkaz] :-!:-!:-! !!
Není nad to si s [odkaz] brázdit dálky :
v nejhoším za 1Kč/1Km
standartně za 0,5Kč/1km
v lepším případě za 0Kč/1km [odkaz]
anebo v nejlepším doma v pohodičce jako to dělá jeden PAN BOREC z Rožnova [odkaz] [odkaz]
Tak daleko jako on jsem ještě nedošel, chystám se k tomu, ale VELKÝ ALE :-)
POKUD MĚ OVŠEM ELON A JEHO PARTA NEPŘEDBĚHNE PÁNOVÉ A DÁMY !! [odkaz] :-) protože jak se tak dívám tak celkem solidně kvaltujou, ne jako zaprodaný evropský dinomobilky ... 8-s8-s
Lenze to nikoho nezaujima. Podstatny v tomto pripade je len udaj, ktory sa namera v laboratoriu za presne stanovenych podmienok, ktore su pre kazdeho rovnake. Potom aspon mozes ako tak porovnavat.
Samozrejme, idealne by bolo stanovit podmienky zodpovedajuce realnej prevadzke v premavke, ale tak to uz nie je chyba automobiliek, ale toho, kto tie normy vymysla a schvaluje (EU?).
Chybné údaje ? To jako že omylem ? Pravda je taková , že to je úmyslný podvodný údaj
takže žádná chyba , ale podvod a o tomto článku si myslím svoje :no: