Druhá novodobá generace modelu Beetle je bez nadsázky tím nejstylovějším, co můžete v současné nabídce Volkswagenu najít. Speciální edice GSR však má jednu velkou vadu…
Ono stačí se podívat na točivý moment - 280Nm vs. 350Nm v nové generaci TSI je rozdíl 25%, fakticky v celém spektru otáček... to musí být znát.
K té spotřebě takhle těžko říct, záleží na hodně faktorech... z testu to na mě dělalo dojem, že je spotřeba o litřík až dva vyšší než třeba u GTI... ale nevím.
Není to tak, že nová generace pasuje do MQB a Beetle je ještě stará platforma, která by pro instalaci nové generace TSI potřebovala konstrukční úpravy?
V první řadě asi proto, že se jim nechtělo. V článku to není přesně napsané, i standardní Beetle má dnes tenhle motor (a ne starší 147 kW verzi). Neviděl bych za tím ochranu Golfu, jako spíš plánování (jak dlouho ho plánují držet na živu, jestli byl daný motor v Mexiku k dispozici, jestli měli vůbec volnou kapacitu atd.), kdy jim za něco takového Beetle nestojí.
Byla řeč o akceleraci??? /což nezpochybňuji/ řešila se spotřeba, i ta hmotnost má samozřejmě vliv na spotřebu, jinak to jsou reálné hodnoty. Ta spotřeba byla vyšší i u šestky I a II, kde jsou identické dvoulitry, a vyšší hmotnost samozřejmě je v neprospěch, takže jako vždy končíme v tvém případě u argumentů pro argumenty.
Nechápu co jsi teď chtěl říct, tak se vrátím o krůček zpět.
Hmotnost v těchto případech nerozhoduje
Tahle věta je nesmysl. Hmotnost nemá velký vliv na spotřebu při ustálené rychlosti, ale v běžném provozu samozřejmě roli hraje, protože prostě rozpohybovat větší hmotnost dá větší práci (= stojí více paliva), která se částečně promrhá při brzdění.
Co se MX-5 týče, je potřeba počítat s tím, že s takovým autem se jezdí jinak než s Mazdou šest, tedy ty spotřeby na Spritmonitoru nemusí být srovnatelné. Více vytáčení, více akcelerace a brzdění, méně poklidné jízdy.
Nechápu o co se dohaduješ, to že vzrůstající hmotnost auta se podílí na jeho celkové spotřebě, nepříznivě na jeho akceleraci, a nároky na energii z toho vyplývající jsou jasné dětem na zš. Takže když se vrátím k tvému prvnímu argumentu, ač je mx5 o 200 kg lehčí, má skoro identický dvoulitr /rozdíl s M6 je kosmetika, stejně tak jak je rozdíl mezi dvoulitrem první a druhé gen. šestky/, tak má o litr vyšší spotřebu. Těžko říci proč, nebude to jen tím, že s mx5 se jezdí jinak, to by bylo vidět i na spritmonitoru, kde by byla skupina těch spořílků, ale mx5 už začíná celkem na vyšší spotřebě.
Ale jsou to celkem detaily, nemá cenu se dohadovat.
Pamatuj že srovnání 6 a MX-5 byl tvůj argument. Takže... co jsi tím chtěl vlastně říct? Já myslel, že jsi tím chtěl dokázat, že na hmotnosti nezáleží... a pak s tebou nesouhlasím.
Proč by si spořílek kupoval MX-5? Může za tím být i horší aerodynamika roadsteru, kratší převody, cokoli... ale pořád nevidím, co by z toho srovnání hrušky s jabkem mělo vyplývat.
Ti si děláš pr....., že? >:D To byl argument, že i lehčí auto může brát víc, že to srovnání s bmw 5 pokulhává. Opět se vrátím na začátek, GSR není spořílek, ale rozhodně to není nějaký žrout. Zdar.
Hele, tak naposled:
Choochoo: Spotreba neni adekvatni, je vysoka jak na vykon, objem, tak na vahu auta
J@W: Hmotnost v těchto případech nerozhoduje, podívej se třeba na dvoulitr mx5 na spritmonitor, je o 200 kg lehčí než šestky a je o litr výš.
Jinými slovy tu píšeš, že hmotnost nemá vliv na spotřebu a ilustruješ to dost absurdním srovnáním MX-5 a 6. O BMW 5 se v tomto vláknu nic nepsalo (a ten příklad je taky mimo).
GSR je o litr žravější než GTI a dynamicky sotva stíhá třeba Leona s 1.8TSI, to je celé.
Spotreba je v kontexte sedmičkového GTI (alebo i iných koncernových hatchov s poslednou generáciou EA888) vysoká. Sedmička pri ustálenej stotridsiatke žerie o liter menej a aj jej priemer je tak o liter nižší, ako GTI 6.
ako spravne pise emel ... aj 4 hviezdy su az az... mna teda ani dizajn na tomto aute moc neoslovuje... co je u tohto typu auta dost pruser.... kdeze sa statila charizma povodneho brouka to nevie snad ani sam Winterkorn.... a mozno to ani nechce vediet.... je to naslahane .... ok.... ale zerie to aj travu pri ceste.. technicky sa nejedna o ziaden skvost.... emel to dobre napisal .... tentokrat je hodnotenie redakcie az moc priaznive
No to je strašnej průser, že se Käfer jednomu bačovi z Piešťan nebo odkud nelíbí. To aby VW přispěchal ne s faceliftem, ale rovnou novou generací a omluvným dopisem všem dosavadním majitelům.
Kdy už konečně pochopíš, že obsah i forma tvých příspěvků se rovnají nule? Dokonale se tu odrovnáváš.
BMW 5, vaha pohotovostni 1870 kg, atmo 8 valec, objem 4,4 l, 245kW, 450Nm, zrychleni 5,9 s a spotreba prumerna 10l.
Kdyz to porovnam tak je Beetle male auticko, s malym vykonem a velkou spotrebou. Jak rika Emel, neni to zadna hitparada. Ty polepi vypadaj divne, jak garazovy tuzing.
4 hvezdy je ve vysledku az az, tu pulku bych spise ubral nez pridal ;-)
Bereš papírové hodnoty? Tu má beatle 7,5 l . Auto s tímto výkonem nebude jezdit pod 7 litrů, to jezdí 1,2 Tsi. Slušná jízda mezi 7-9, ostřejší kolem nebo přes 10 je normální, spíš slušná hodnota. Polepy se mi také nelíbí. Tohle auto se nemusí líbit, ale odsoudit ho za spotřebu je dost nefér.
Beru spotrebu z palubaku, po meste je to tak za 12. Brouk ma o vic jak polovinu nizsi vykon, skoro o polovinu nizsi hmotnost. No an to ze je to opevovany moderni turbo to zdaleka nestaci na stare velke atmo
Nic proti 545i E60, ale je to historie, hlavně je to ještě Euro 4, a atmosféra, existují desítky jiných aut podstatně vhodnějších ke srovnání s tímhle beetlem.
Jinak, 545i E60 nevážila 1870kg ale nějakých 1700kg a spotřeba v mixu tak 12 litrů, deset je klobouk a níž to už nejde ani s peřím místo pravé nohy. Naopak klobouka s tímhle turbo dvoulitrem můžeš jet za 7 a ostřeji za víc než s tím atmo osmiválcem. Což je jen tisíckrát omletý a všem dobře známý efekt turbomotorů, tvůj argument atmo osmiválcem je prostě zcestný.
Jojo, 7,5 l ale horkotezko mimo mesto, to je 545 take pod 10l. Zcestny je tvrdit ze tohle je usporne vzhledem k vaze a vykonu. Kombi 545 ma tech 1800 plus minus.
Shrnuto, tenhle Beetle je male, lehke auto bez kufru s velkou spotrebou a horsima dynamickyma vlastnostma jak stare velke atmo.
Tohle se proste moc nepovedlo a obhajoba prodejce tomu proste nijak nepomuze ;-)
taky záleží dost na zpřevodování, točit při 130km 3tis otáček je dnes trošku proti trendu při tomhle výkonu, i přeplňovaný 1,2 různých výrobců točej míň. fakt je, že to odpovídá předpokládanému používání a že to je postavený asi pro něco jiného, než řazení ve dvou tisících a kocháním se spotřebou v cíli.
Nikde v diskusi nečtu, že by kdokoliv tvrdil, že je ten beetle úsporný, to je čistě tvoje fabulace a klasický problém diskusních adolescentů, vytvořit si vlastní hypotézu a pak ji s velkým humbukem rozbíjet. :no:
545i v kombíku má 1765 kg, navíc jsi psal 1870, prostě informace zcela mimo.
Zcestné je porovnávat starý V8 atmo, konstrukčně řešený s ohledem na emise své doby, s aktuálním turbeným dvoulitrem. To se nepovedlo, obhajoba takového nesmyslu prostě nijak nepomůže. ;-)
Taktéž přeji hezký den. Kufr byla trošku narážka a provokace na české chataře. Auto má samozřejmě anti-aerodynamickou dost vysokou siluetu, takže ve vyšších rychlostech bude určitě GTI a uzeměné Scirocco lepší. To ale případného majitele určitě mrzet nebude.
Protože si ho nikdy nekoupíš. /není myšleno hanlivě, ale že prostě koupíš to GTI nebo něco jiného/
Nemusíš mě teď pronásledovat, nerad diskutuji s lidmi, kterým snaha mít za každou cenu pravdu a něco si dokazovat, převáží nad obsahem diskuse, a normálním pokecem.
Pokud tě fakta nezajímají a chceš jen tak tlachat, tak to řekni rovnou. Pro mě jsou právě fakta tím obsahem diskuse... a snažím se fakty podpořit své tvrzení, že za hezkou tvářičku Beetla je potřeba platit dost vysokou daň.
Při hodnocení GSR je pro mě nejdůležitější číslo -70Nm ve srovnání s novou 2.0TSI - to mi říká, že dynamicky hraje GSR spíš ligu 1.8TSI (jo, Leon SC 1.8TSI je na stovce o 0.2s dřív).
Pokud se k tomu ten tvůj případný majitel staví tak, že ho dynamika ani spotřeba nezajímá, hlavně že to je žluté, pak fajn... ;-)
Akorát honíš machra a o takové lidi opravdu nestojím. Pokud vím, tak zrychlení jsme měli pořešeno hned na začátku a dal jsem ti více méně za pravdu, cenu jsme neřešili, ale i s tím se dá s tebou souhlasit. Koupit foukanou 1,8 Tsi, nebo 2,0 Tsi na cca. 150 kw je dnes opravdu věc jen osobní volby. Pořád se točíš do kola. Díky.
Fajn, takže co nám zbývá? Diskuse o hmotnosti a spotřebě. Ten příklad s MX-5 a 6 jsem pořád nepochopil... ale dobře, nemusím rozumět všemu :-) .
Litřík u GSR jistě není žádná katastrofa, nepříjemné je to ve chvíli, kdy si člověk hodí do tabulky maximálku / zrychlení / spotřebu a zjistí, že má pomalé auto s velkou spotřebou ;-)
2,0 Tsi z golfa VII by bylo určitě lepší, o tom žádná. Když pominu konfrontační tón, tak řešit litr benzínu u auta, kde spotřeba letí mezi 7-14 l podle stylu jízdy je trochu hnidopištví. Maximálka je u téhle bubliny horší, a lepší nebude.
A to mě zrovna napadá ještě jiná věc, zrovna před pár dny se tu někdo holedbal, jak mu ford S-max ecoboost 118 kw jede 225. Když jsem to zpochybnil, diskutéři se na mě sesypali. A nyní se tu řeší, že GSR se 155 kw víc jak 225 nejede. Ale to jen tak na okraj.
Souhlas, spotřeba je ten méně důležitý kousek skládačky.
Co se maximálky týče, odkážu tě zpět na původní diskusi - je potřeba rozlišovat:
- maximální rychlost modelu udávaná výrobcem
- skutečná maximální rychlost konkrétního kusu (tedy rychlost, jakou auto zvládne vyvinout na rovince za bezvětří, dle GPS nebo radaru)
- nejvyšší rychlost, kterou s tím autem někdo dosáhl (tedy klidně z kopce a po větru, v závěsu za Veyronem - a třeba ještě jen podle tachometru)
225 u S-Maxu byla z té poslední kategorie, já celkem nepochybuju, že nebude problém vidět u GSR na tachometru třeba 240... a že ten odstup proti konkurenci tam bude pořád.
Dobrá někde z kopce po větu si té hodnoty rafička lízne, ale trochu soudnosti to chce. Ještě kdyby to byla limuzína budiž, ale u mpv tomu osobně nevěřím, vidím co dělají mpv a suv po překročení dvoustovky.
Ale jsem rád že tahle diskuse spadla do normální roviny.
Taky jsem rád, na začátku to bylo fajn, pak se to nějak zvrtlo do vzájemného nepochopení :-)
Nechci tu opakovat všechno z té minulé diskuse, ale vem si třeba jen ten vítr... 10km/h do zad dělá hned nějakých +8km/h na maximálce, i u MPV. A 10km/h žádný velký vítr není. Na tachometru jsem viděl klidně i +30km/h oproti udávané maximálce... i u aut s maximálkou 200+.
Trošku mě zaráží pohled na tabulku technických údajů - na první pohled je Beetle s maximálkou 225 a 0-100 za 7.3 tak na úrovni větší a těžší Octavie s 1.8TSI.
Jako stylovka budiž, ale na mě Beetle moc velký dojem nedělá... zejména tedy v kombinaci žluté a černé, ty polepy na kapotě se mi vyloženě nelíbí. Ne, díky, pro mě raděj jedno Scirocco (které mimochodem ani s 1.4TSI nebylo o moc pomalejší).
suhlas ... ani na mna to auto dojem nerobi.... problem bude asi dizajn ;-\ ( charizma povodneho stareho brouka je uz bohuzial kdesi uplne v pr.deli ) ... musim priznat ze interier sa mi paci o hodne viac ako exterier.... a to pritom tiez nie je ziadna hitparada
Proti Beetlu jako takovému nic nemám, snížená střecha tomu dává šmrnc, oproti předchozí kulaté generaci jednoznačně krok vpřed. Jen ta stylizace do sportovního náčiní mi nějak nesedí... a tenhle názor podporuje i starší technika.
Takže... s nějakým menším motorem, bez polepů, třeba v bílé nebo té pastelové modré... je to pořád spíš dívčí auto, ale uměl bych si ho představit i pro sebe. U této verze by mě mrzelo, že jsem mohl mít po všech stránkách lepší GTI Perf.
Naopak táto vizuálna štylizácia do športovna á la Porsche je super. Chalan od nás z ulice, čo predáva VW občas chodí domov s Beetlom v bielej, s decentnými červeno-modrými pásikmi a retro diskami a vyzerá to perfektne, fakt štýlové retro.
No počkej počkej, teď to mícháš dohromady... mně se právě líbí Beetle jako retro, ale už tolik ne jako žlutočerný supersport, navíc s vědomím horší techniky pod kapotou.
Naopak, mne sa tento továrensky vytunený Beetle veľmi páči a tie doplnky zvyšujú tú vizuálnu ponášku na 911ku. Dynamika holt zodpovedá nie najnovšej technike a horšej aerodynamike oproti Golfu. Scirocco pri všetkej úcte nemá imidžový faktor Beetla a nik sa za ním na ulici neotočí, na rozdiel od takéhoto Beetla.
Žiadne falošné soby, ale historické súvislosti, práve Chrobák si môže dovoliť hrať sa na Porsche.
[odkaz]
S tou aerodynamikou to bol odhad, nezisťoval som presné Cx, ale tipujem, že u bítla bude horšie, ako u Golfu.
Já bych si naopak vsadil na kulatějšího Beetla, který se se splývavou zádí více blíží ideální kapce. Navíc bych si myslel, že je Beetle i nižší... ale možná není, nechce se mi to teď hledat.
Zde máte reálný pohled na motor 2,0 TFSi se stejným výkonem. Takže hodnoty, které redaktor napsal a reálně zažil, nejsou nijak nadsazené, patří spíše k těm lepším. Opravdu odsuzovat tento beetle za spotřebu může jen ten, co si čochtá benzín v hatlapatce, nebo nějakém i20.
[odkaz]
[odkaz]
Ta kritika se týká právě toho motoru (ať už v A4 nebo v Beetlu), protože nová generace se zdá být o něco úspornější.
motor při rychlosti 130 km/h požaduje rovných 9 litrů
Tohle mi přijde prostě dost... možná by se k tomu mohl vyjádřit někdo z majitelů GTI, případně z redakce? Mám představu, že aktuální generace je minimálně o litr níž...
nová generace, nebo spíše evoluce motoru, je skutečně úspornější. Nebudu napovídat náplň dalších testů, ale se současným motorem s výkonem skoro 170 kW jsem docela nedávno jel na dálnici za 8. Bylo to při cca 3000 otáčkách, ale auto mělo manuální převodovku.
Díky za odpověď, něco takového jsem čekal. Jen tak na okraj... pokud vím, je převodovka 6DSG u 2.0TSI "delší" než manuál, takže teoreticky by spotřeba při konstantní rychlosti na dálnici mohla být i nižší než s manuálem.
Zopakuju co už bylo řečeno - ve srovnání s dnešním standardem VW je to -14kW (oproti perf, jinak -7), -70Nm (!), +1l/100, -25km/h maximálka, +0.9s 0-100... to je relativně dost argumentů proti, které z mého pohledu logicky musely Beetle o tu pátou hvězdu připravit.
Co se otáček při 130 km/h týče, jsou oba motory srovnatelné s jednou i druhou převodovkou. Oba se přitom nacházejí ve fázi, kde stačí lehce přišlápnout plyn a nechybí moc k tomu, abyste měl Superb s majáčkem v závěsu.
Spotřeba je jedna věc a být to pouze na mém úsudku, tak bych o ní vůbec nemluvil, ale je třeba být trochu objektivní. Na druhou stranu to ale není ten typ auta, kterému byste odpustili totéž, co třeba dřevěnému Morganu :-)
Octavia RS 2.0TSI Man má stálé převody 3,45 (1-4) a 2,76 (5+6), pětka má poměr 1,17 a šestka 0,97. Obvod kola je 1,992712. Výsledek je 133km/h při 3000.
Automat má samozřejmě stejný obvod kola, ale stálé poměry 4,77 (1-4) a 3,44 (5+6) v kombinaci s 0,8 pro pětku a 0,64 pro šestku.
Pokud dobře počítám, má 6DSG při 3000 otáček 163km/h, což je dost podstatný rozdíl... nebo z druhé strany, při 133 točí jen 2467 otáček.
Myslíte dvojkovou Octavii? To je možné, já jsem měl na mysli motor 2.0 TSI v Beetlu a 2.0 TSI v sedmičkovém golfu. Tam jsou i navzdory rozdílným převodovkám otáčky při 130 km/h okolo těch 3000, ale spotřeba je u Golfu o litr nižší.
Ne, tohle jsou hodnoty pro Octavii 3 RS TSI (převzato z autoforum.cz). Předpokládám, že G7 GTI na tom bude stejně, tedy automat bude mít delší kvalty než manuál (a tedy možná nižší spotřebu).
Presne, s ohľadom na princíp fungovania DSG, ťažšie prevody a vyhlásenia samotného VW, že DSG je dokonca úspornejšie by som taký rozdiel (resp. žiadny) v neprospech DSG nečakal. Každopádne to v prípade GTI/RS/Cupry asi nebude majiteľov priveľmi trápiť (akurát mám argument navyše pri debate s labelom, tvrdým to zástancom DSG). >:-[]
Pokud se bavíme o normované spotřebě, tak mají automatické převodovky výhodu v tom, že si můžou řadit, jak chtějí. Což zkresluje porovnání manuál-automat. Účinnost by u nich měla být pořád menší. I když litr rozdíl čistě převodovkou nebude. Řekl bych, že mám s DSG tendenci jezdit ostřeji než s manuálem.
No ale DSG nie je automat (mysdlím HDM automat), ale prevodovka s klasickou spojkou, akurát sú dve, takže žiadne trecie straty oproti klasickému manuálu, tak nevidím dôvod hovoriť o menšej účinnosti. Na druhej strane papierové čísla o menšej spotrebe DSG oproti modelu s manuálom pripisujem práve tomu, že ten software radí vždy optimálne oproti človeku, ktorý často nevie správne (z hľadiska spotreby) radiť.
A ja to naopak vnímam tak, že s DSG (alebo iným automatom) jazdím pohodovejšie, proste ma ten automat zvádza skôr k ležérnejšej jazde.
P.S. Ty máš auto s DSG?
Z hlediska normované spotřeby je to samočinná převodovka a může si tedy řadit, jak chce. Na rozdíl od manuálních, které mají v současné normě pevně předepsané řazení, nehledě na převod, výkon, počet stupňů, nic. To je jasná výhoda.
Proč menší účinnost? Protože je složitější. Bráno obecně. DSG nemá ztráty spojené s HDM, ale i moderní automaty umí měnič uzamknout. Ostatně, pořádně se podívej na DSG vs. manuál. Uvidíš, že v některých případech má manuální nižší normovanou spotřebu.
Nahoře jsi psal o GTI Performance. Když s ním jedu, tak mi skutečně přijde, že mám tendenci mu při běžné jízdě víc šlapat na krk. Jinak řečeno, s DSG strávím více času blbnutím, protože to vyžaduje z mé strany méně úsilí.
Auto vysloveně s DSG nemám, ale mám auto s dvouspojkovou převodovkou. Co jsem psal, se týkalo konkrétně GTI. Jak se k autu chovám, ovlivňuje více faktorů než jen druh převodovky.
Sice už jsem byl tady taky zato "osočován" >:D , ale mimo popojíždění po městě je nejlepší s DSG pádlovat sám, krásně to odsejpá na výjezdech ze zatáček, a krásně se podřazuje při brždění.
O tom žádná... všeobecně by ale měly vést k tomu, že dálniční spotřeba klesne... a okresková by se podle mě příliš změnit neměla, u takto silného motoru vždycky najdeš nějaký převod, na který to pojede s odpovídající dynamikou... pokud chceš jet pilu, stejně točíš do červeného všechny kvalty >:-[]
Trošku by som ťa poupravil, bavme sa konkrétne o modeli GTI, kde sa dá predpokladať podobný spôsob využitia/jazdy.
Šestka jazdí priemerne za 8,63 l: [odkaz]
sedmička za 8,08 l: [odkaz]
Takže jasný pokles spotreby tam medzigeneračne je a mať Beetle novší/modernejší motor, jazdil by úspornejšie.
O novější motor není sporu, ještě aby jezdil a za víc. Ale i GTI 7 tam má rozmezí mezi 7 litry a 14ti, to je "skoro" pořád to samé jako zde u GSR. Nemůžu přece říci že GTI 6 žere trávu kolem cesty a GTI 7 už je super, přitom rozdíl je kolem litru, navíc u auta a motoru, kde hodně rozhoduje styl jízdy.
To ani nikto netvrdí, možno, že ten rozptyl u Beetle bude od 7 do 15 litrov a u GTI7 od 6 do 14 litrov, každopádne tam v každom režime úspora bude. A autor testu píše, že pod 7,5 litra nie je reálne s Beetlom GSR jazdiť, zatiaľ čo GTI7 vie dať priemerku aj pod 7.
Vnímam to úplne rovnako. Skrátka VW vsadil pri Beetlovi skôr na štýl a spoľahol sa na to, že imidžovosť auta vyváži ústupky v dotiahnutosti a sofistikovanosti (v porovnaní s Golfom). Obdobne ani Jetta nie je úplne rovnaká liga, ako Golf.
Mel jsem tu cest potkat srsne na krizovatce. Rikam si hezka divcina za volantem, auto polepeny rychlejma samolepkama, tak ukaz co umis a jestli mych 160PS bude stacit. No nestacilo :-) Az potom jsem zjistil na netu, co se ukryva pod kapotou a bylo mi vse jasne.