Ekonomika
Verbez. Škoda, že tyhle firmy nemají dost pevnou povahu na to prostě z čínského trhu odejit.
😉
😉
Gilgit
Jen at odejdou. Nikdo jim nebrání. Nikdo není nucen delat obchody nebo vyrábet v Cíne.
Na přetlačovanou s čínskou vládou je jedna automobilka málo... na to by byla potřeba nějaká těžší váha.
Mají tam desítky vlastních automobilek. Kdyby z jejich trhu odešly evropský a americký automobilky tak to bude znamenat ekonomickej kolaps jen pro ně Číňanům to bude úplně volný. Oni si dokážou vyrábět dostatek aut pomocí vlastních automobilek. Jinými slovy na to žádná těžší váha není. Automobilky se musí chovat podle čínských pravidel a nařízení nebo odejít z čínskýho trhu. To by se ale rovnalo ve většině případů skoro sebevraždě.
Číňanům to nebude volný, protože jmenované značky v Číně nejen prodávají, ale taky vyrábí a investují... navíc čínské značky samy nemají všechny potřebné technologie... tedy alespoň legálně nemají.
Přesto ale samozřejmě... automobilky a výrobci dílů potřebují Čínu víc, než Čína je, a tak toho Čína... no, dobře, napíšu využívá, ale na jazyk se mi dere jiná předpona.
A ještě trošku globálnějšího pohledu - zahraniční obchod nejsou jen auta a v ostatních odvětvích potřebuje Čína nutně e😜ortovat na zahraniční trhy, proto by se měla k importérům na svém trhu chovat slušně... aby náhodou někdo nepřibouchl vrátka importu čínského zboží v jiných oblastech.
Přesto ale samozřejmě... automobilky a výrobci dílů potřebují Čínu víc, než Čína je, a tak toho Čína... no, dobře, napíšu využívá, ale na jazyk se mi dere jiná předpona.
A ještě trošku globálnějšího pohledu - zahraniční obchod nejsou jen auta a v ostatních odvětvích potřebuje Čína nutně e😜ortovat na zahraniční trhy, proto by se měla k importérům na svém trhu chovat slušně... aby náhodou někdo nepřibouchl vrátka importu čínského zboží v jiných oblastech.
Ale bude jim to volný. Ty značky tam budou vyrábět a investovat dál, protože čínský trh nezbytně potřebují k životu. Takže jim nezbyde než přistoupit na místní podmínky. Čínské značky mají úplně všechny potřebné technologie a to prosím legálně. V roce 2009 koupila čínská automobilka (tuším Geely) Volvo, takže se žluťáci dostali za pár švestek k nejpokročilejším technologiím jaký v automotive existují. Navíc mají prachy na to aby si zaplatili schopné inženýry z USA nebo Evropy. Shrnuto podrtženo oni od Evropy žádné technologie ani know-how na výrobu aut nepotřebují. Ano Čína toho využívá a čekal, bych že do budoucna bude svýho výsadního postavení a ekonomický síly využívat ještě víc. Hele Čína vytvořila ve zbytku světa závislost na jejich surovinách a produktech, takže se dostali do pozice kdy fakt, že oni potřebují vyvážet je převážený faktem, že my to od nich potřebujeme kupovat. Kupříkladu pár let zpátky Čína omezila vývoz suroviny na výrobu magnetů. Najednou se zjistilo, že oni jsou hlavní dodavatel těchto surovin a cena magnetů během pár měsíců vyskočila skoro na 5ti násobek a od té doby nespadla. Takže oni nepotřebují zbytek světa. My potřebujeme je. Nemám z toho žádnou radost. Je to jen konstatování faktu. ;-\
Myslím, že co se surovin týče, je Čína pořád výrazným čistým dovozcem. Čína potřebuje zbytek světa víc než naopak, což ostatně platí pro každou zemi.
Čína zahraniční know-how v automotive evidentně potřebuje, protože zatím bez dohledu cizí značky nedokázala vyrobit slušné auto schopné obstát aspoň dle evropských lowendových standardů.
Čína zahraniční know-how v automotive evidentně potřebuje, protože zatím bez dohledu cizí značky nedokázala vyrobit slušné auto schopné obstát aspoň dle evropských lowendových standardů.
Samozřejmě jak u čeho. Mraky surovin samozřejmě dováží, takže ano máš pravdu Čína potřebuje zbytek světa co se týče surovin a zbytek světa taky potřebuje Čínu.
No to si už asi dlouho nesledoval co Číňani produkují za auta. Když vezmu kde byli před 10 lety tak je ten pokrok co udělali neskutečnej. V podstatě se dotáhli na světovou konkurenci.
No to si už asi dlouho nesledoval co Číňani produkují za auta. Když vezmu kde byli před 10 lety tak je ten pokrok co udělali neskutečnej. V podstatě se dotáhli na světovou konkurenci.
Zaznamenal jsem celkem solidní výsledky Quorosu, jenže to je právě automobil postavený na spolupráci se zahraničím. Geely, BYD a další na mě zatím velký dojem nedělají... ale přiznám se, že to nijak pozorně nesleduju.
Čína nepotřebuje jen suroviny, ale také potraviny, technologie, investice, vzdělání...
Jasně, dostali se o kus blíž... zdolat ten poslední kus ale bude mnohem těžší, protože k tomu už musí zvládnout aktuální světové technologie, nejen ty, které už jsou k vidění v ulicích.
Čína nepotřebuje jen suroviny, ale také potraviny, technologie, investice, vzdělání...
Jasně, dostali se o kus blíž... zdolat ten poslední kus ale bude mnohem těžší, protože k tomu už musí zvládnout aktuální světové technologie, nejen ty, které už jsou k vidění v ulicích.
Nejde jen o koupi Volva a dalších automobilek. V Číně všichni napůl vyrábí s přiděleným čínským partnerem a dobrovolně je tak učí dělat auta a předávají jim technologie.
K: "Číňanům to bude úplně volný. Oni si dokážou vyrábět dostatek aut pomocí vlastních automobilek"
Ano pokud by chtěli tak dokáží vlastníma značkama množstvím teoreticky pokrýt celou poptávku, jen že činané nechtějí čistě vlastní značky (ad už gely a td) ale chtějí právě ty evropské a americké značky. Auto je v číně (jak skoro všude) hlavně známka sociálního statusu a vždy platí, že budeš mít větší status s Peugeotem 308 (vyráběním v číně) než v Geli 007 ikdyž auta budou za stejné peníze a geli "papírově nabídne více". Čistě činské auta si kupují většinou činané pokud finančně nemohou dosáhnout na konkurenta z EU/USA/JA značky.
Nehledně na vyžší střední třídu MB-E, 5er, A6 tak tam prostě nemůžeš jezdit v činském Hongqi, tedy můžeš pokud jses politik tak máž jeden Hongqi, pro předvadění se před novináři a td ale přesto v garaží máž na normální cestování panameru 😄
Ano pokud by chtěli tak dokáží vlastníma značkama množstvím teoreticky pokrýt celou poptávku, jen že činané nechtějí čistě vlastní značky (ad už gely a td) ale chtějí právě ty evropské a americké značky. Auto je v číně (jak skoro všude) hlavně známka sociálního statusu a vždy platí, že budeš mít větší status s Peugeotem 308 (vyráběním v číně) než v Geli 007 ikdyž auta budou za stejné peníze a geli "papírově nabídne více". Čistě činské auta si kupují většinou činané pokud finančně nemohou dosáhnout na konkurenta z EU/USA/JA značky.
Nehledně na vyžší střední třídu MB-E, 5er, A6 tak tam prostě nemůžeš jezdit v činském Hongqi, tedy můžeš pokud jses politik tak máž jeden Hongqi, pro předvadění se před novináři a td ale přesto v garaží máž na normální cestování panameru 😄
😉
Nevím co tím Čína sleduje, ty 4mld samy o sobě nejsou z pohledu státního rozpočtu zase taková pálka, i když hezký kus dálnice se za to postaví... jestli jen testují co si mohou dovolit, jde jim o ty peníze, nebo chtějí vyboxovat více prostoru pro vlastní firmy...
Nebo [odkaz]