Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Emel
Počty
| 25. 8. 2014 09:13
...ve srovnatelné výbavě je hybrid o 80.000 korun dražší než konvenční třináctistovka, odečíst si však musíte hodnotu automatické převodovky...

Musím pouze v případě, že automat chci. Jako důchodce asi chci... jenže zase si prý chci nechat to auto dlouho... a jak budou baterky vypadat za 7, 10 let? Přežijou ony mne nebo naopak?

Ok, za všechno se platí a pokud někoho obtěžuje vytáčení motoru ke 4000 a časté řazení, pak je prostě hybrid odpovědí Toyoty. Jinými slovy, spíš než v ekonomice bych hledal smysl hybridu v jízdním projevu, tou ekonomikou si nejsem tak jistý.
Počty
| 25. 8. 2014 09:18
Myslím, že to tu psal _MT_. Pokud každej rok absolvuješ prohlídku baterií u Toyoty, máš na ně záruku 10 let ;-) . Tohle je jasný auto do měststkýho provozu a já osobně bych nad hybridem neváhal.
Avatar - Emel
Počty
| 25. 8. 2014 09:59
Té úvaze rozumím, ale sám pro sebe bych vzal benzín v manuálu a ušetřených 80 propil v Rožnově :-)
Počty
| 25. 8. 2014 10:02
Není to trochu moc za 3 kávy? >:-[]
Avatar - Emel
Počty
| 25. 8. 2014 10:16
Dobrá káva je k nezaplacení ;-)

Ne, vážně... za jak dlouho se ti s hybridem vrátí 80.000 Kč a jaké je riziko, že během té doby utratíš víc za údržbu? Pokud někdo řekne, že se mu s hybridem jezdí líp, pak to beru, jinak mám pochybnosti.
Počty
| 25. 8. 2014 10:21
Nevrátí se to zřejmě nikdy. Stejně jako se zřejmě nikdy nevrátí koupě jiného auta.
Avatar - Emel
Počty
| 25. 8. 2014 10:27
Auto si člověk kupuje, aby mu udělalo nějakou službu. Pokud mám dát za jiné auto o 80.000 víc, potom:
a) zaplatím vědomě víc za lepší službu (prostě se mi s hybridem jezdí líp tak si připlatím, nebo mě hřeje u srdce pomyšlení na zachráněné rodinky ledních medvědů)
b) doufám, že se mi investice vrátí díky úsporám v provozu a třeba vyšší prodejní ceně ojetiny
c) kombinace a+b
d) ani jedno a pak jsem prostě koupil špatně
Počty
| 25. 8. 2014 10:43
Stačí si to spočítat. Berme automaty. Rozdíl ceny 50 tisíc Kč, tj. zhruba 1350 litrů benzinu. Rozdíl reálných spotřeb dle SM je zhruba 1,6 litru (4,8 proti 6,4), takže to máš splaceno za zhruba necelých 85 tisíc km. To není až tak brutální nájezd. Samozřejmě pokud to počítáme s manuálem, vrátí se to až po 135 tisících km.

Otázkou je samozřejmě cena té údržby. A i kdybys nenajel těch 135 tisíc, ale třeba jen 100, budeš to mít rozdíl nějakých 10 tisíc korun, což je v celkové ceně, kterou tě to auto stojí, zanedbatelná částka. Samotné auto plus minus 350, benzin za ty roky 250, pojistky a údržba dalších několik desítek tisíc, tak tu nějakých 10 tisíc řekněme třeba za 7 let opravdu nehraje významnou roli, když to jsou tak 2% celkových nákladů navíc.
Počty
| 25. 8. 2014 13:13
Hezky spočítané, ale podle mého názoru si hybrida koupí opravdu jen nadšenec, protože z ekonomického hlediska je to přinejlepším "šulnul". Takže chápu nadšené ekology a požírače naklíčené čočky (třeba jako jsem já), že si koupí Priuse, aby ukázali do kterého světonázorového proudu patří. Trochu nechápu Yarise HSD - ono se s tím jezdí tak trochu jinak (někdo by řekl divně), výhodou je automat (který je dost divný) a jezdí to víceméně za stejně jako litr nebo i 1,33 ...
Počty
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 25. 8. 2014 15:09
To su len priame naklady, treba zapocitat aj naklady resp. uspory, ktore nesuvisia ani s cenou benzinu, ani s cenou servisu.

U nas to zatial neplati, v Europe je to uz celkom bezna realita:

Napr.: cestnu dan platis podla emisii, mytne v meste platis podla emisii (napr. hybridy maju vjazd do sirsieho centra Londyna zadarmo, ostatni platia jednorazovo tazke peniaze, najnovsie idu v Londyne zdvihnut sadzbu pre diesle), su nizkoemisne zony, kam sa bez hybridu nedostanes.

Poistne sadzby pre hybridy su casto vyhodnejsie - nielen kvoli emisiam, ale aj kvoli vyssej spolahlivosti, predpokladu, ze kto ma hybrid, jazdi menej agresivne atd.

Ludia, ktori kupuju hybridy, skratka rozmyslaju inak, nez len v jednoduchych intenciach spotreby, ceny auta a nakladov na servis.
Avatar - Emel
Počty
| 25. 8. 2014 15:36
Teď jsi smíchal několik věcí dohromady a zakončil to dost zjednodušujícím závěrem. Lidi mohou kupovat hybrid z různých důvodů a těch čistých nadšenců, kteří ho prostě chtějí i za cenu vyšších nákladů co se nikdy nevrátí je asi menšina.

Pokud se některé země rozhodnou podporovat elektromobily, pak to může samozřejmě vést k tomu, že je nejprodávanějším autem v takové zemi Tesla... vždyť kdo by nechtěl dojet do velkoměsta vlastním pruhem na dálnici a poté bezplatně zaparkovat v přeplněném centru na vyhrazeném místě. Jestli je to ale systémově správné opatření je věc jiná.

PS: samotná definice hybridu je dost ožehavé téma... Yaris hybrid je pořád auto, které v principu spaluje benzín a vypouští zplodiny... tam nevidím pro nějaké razantní úlevy moc důvod.
Počty
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 26. 8. 2014 09:18
Full-hybrid dokaze jazdit v meste s minimalnym vyuzitim spalovacieho motora - to je skratka fakt.

Takze minimalne pri ulavah z mytneho (Congestion Charge) to zmysel ma.

Dovodov je, samozrejme viac. Staci sa spytat taxikarov v Rime ci v Milane - mas problem najst taxik, ktory NIE JE hybrid, podobne v Londyne ma najvacsia sukromna taxisluzba (minicabs, nie black taxi) Addison Lee najvacsiu hybridnu flotilu na svete (udaj cca z roku 2012).
Počty
| 27. 8. 2014 18:34
Mudro hovorite, preto som kupil hybrid, udrzba na nom je lacnejsia.
Avatar - flepper
Počty
| 22. 7. 2015 22:18
cena udrzby pri hybridoch je u toyoty zvyhodnovana, a v servise ste vazeni klienti ...vlastna skusenost ;) hybrid urcite odporucam. prave ta pohoda ked sa e-cvt ustali pri konstantnej rychlosti je super ;)
Počty
| 25. 8. 2014 11:55
Záleží kde a jak jezdíš.
Tady se pořád o hybridu mluví jako o autě do města, ale do jakého města? Ostrav je město? J, je to město, ale hybrid by ti v něm byl k ničemu, je protkáno širokými cestami a obehnáno dálnicí, v každém koutě jsi do patnácti minut, ve špičce za dvacet... Takovej Mnichov, nebo Vídeň - to je jiné kafe, tam bude hybrid jako doma a rozdíl ve spotřebě 4 vs 8 litrů ti vrátí 80k za tři, čtyři roky, ne-li dříve...
Počty
| 25. 8. 2014 12:57
...ta je velmi specifická, pravda...a ve všem ;-)
Počty
| 25. 8. 2014 14:57
No jo, porád... >:D
Počty
| 25. 8. 2014 16:04
O náklady na údržbu bych strach neměl. HSD není složitý, ani poruchový systém.
Avatar - Stefič
Počty
| 25. 8. 2014 10:10
ovšem stále dokola se ptám co lidi motivuje jít k hybridu? Ekologie? Finance? Image? Chtěl bych to reálně vědět
Počty
| 25. 8. 2014 11:13
Na svou otazku jsi si sam odpovedel a ja jeste jeden mozny duvod pridam: technologie, pocit mit neco nove a "budouci".
Avatar - Stefič
Počty
| 25. 8. 2014 11:28
v době, kdy člově dávno přistál na měsíci, posílá sondy s iontovým pohonem mimo sluneční soustavu, mi prostá rekuperace energie zase jako takový technologický výkřik nepřijde.
Osobně je to dle mého názoru (který nikomu nenutím) auto pro pozéry. Kdo chce ušetřit, namontuje LPG/CNG.
"Mít pocit něčeho nového" - říkám, pro pozéry.

U luxusních limuzín to chápu, tam 150k za hybrid nehraje roli, ale u nákupní tašky je to až směšné. Navíc nákupní taška s automatem. Kolik takových asi v benzínu jezdí...

Je to slepá větev. Budoucnost je stejně v CNG. Až budou čerpačky tak hustě jako LPG, pak si na hybrid nikdo nevzpomene.
Avatar - Ondore
Počty
| 25. 8. 2014 12:17
Dobre hovoríš, súvislo, až mi je to divné. Iontové nápoje dnes môžeš mať v každom aute, na iontové pohony možno tiež niekedy príde, sa teším ako budeme tankovať xenon >:-[]

Pozér v hybride - krásne škatuľkovanie ľudí, určite budeš mať takýchto krabičiek viac, rozpíš sa...

"Smiešne" aplikovanie hybridných technológií do "nákupnej tašky" umožní, aby sa vyrábala masovo, lacnejšie a aby boli prachy na jej ďalší vývoj. Možno naše deti budú mať hybridy "naopak" a 70kW elektromotor bude dopĺňať 5kW konvenčný motorček, ktorý zabezpečí, aby sa auto dobíjalo a ich deti budú jazdiť na čistú elektrinu. Som zabudol, to je slepá vetva a Ty poznáš budúcnosť. Moc fandím CNG (pozri si moje príspevky pod G-Tec),ale povedať že je to budúcnosť si netrúfnem a to nehovorím, že odborníci často skloňujú LNG...
Avatar - Stefič
Počty
| 25. 8. 2014 12:53
[odkaz]%C3%BD_motor
nepřipadáš si trochu blbě?
Avatar - Ondore
Počty
| 25. 8. 2014 12:54
a?
Avatar - Stefič
Počty
| 25. 8. 2014 12:54
že nevíš nic a děláš chytráka. Nic víc
Avatar - Ondore
Počty
| 25. 8. 2014 13:03
V mladosti som bol nadšený modelár, niečo o iontových motoroch tuším.
Reagoval som na Tvoj príspevok v zmysle "rekuperácia energie nestojí za reč" - asi preto ju nájdeme v každom aute, lebo to už nepredstavuje žiadnu výzvu pre inžinierov automobiliek...

"co lidi motivuje jít k hybridu? Ekologie? Finance? Image? Chtěl bych to reálně vědět" Dostal si slušnú odpoveď, otočil ju na útok na diskusného kolegu a techniku japoncov, ktorá je konečne dostupná pre masy. Trochu úcty k invencii a práci iných ľudí by nezaškodilo, hybrid tak jednoduchý nie je, nemci ho len teraz začínajú dávať do najdrahších modelov, Toyota ho ponúka v "nákupnej taške"...

Takže akože reálna otázka sa nám tu mení na zámienku na rýpanie a za chytráka si tu hlavne Ty...
Počty
| 25. 8. 2014 12:48
Plyn neni pro kazdeho, ne do kazdeho auta ho namontujes uz ve fabrice, ne kazdy chce prijit o zaruku, ne kazdy chce mit s plynem starosti (serizovani atd.), prijit o misto v kufru nebo rezervu a dalsi nevyhody.

Hybrid setri penizky ne tak jako plyn, ale je to bez starosti pro toho co kupuje funglovku.

Mit pocit neceho noveho je regulerni duvod dat necemu prednost nebo neco vymenit. Rika se tomu moralni zastarani (jestli to chces pro sve potreby nazyvat pozerstvim je to tva vec). S tvou logikou zrejme vidis za prvnim prukopnikem automobilizmu v dobe kdy automobil byl drahy, nebyl schopen poradne jezdit po spatnem povrchu a vlastne ve vsem horsi nez kun taky doboveho pozera. Ja tam vidim novatora. Kdyz to ale pro tebe neni validni duvod tak ty tve zbyvajici 3 by byt meli. Podle spotreb ze SM se hybrid zaplati za 80tis km, v statech kde jsou dane pocitane podle produkce CO2 jeste driv takze to ve srovnani s nakupem konvencniho yarisu dava i ekonomicky smysl (s planovanym najezdem treba 100tis km).
Ekologie je samozrejma, pro nekoho to duvod byt klidne muze pokud je uspora paliva i skutecna a ne jen na papire, a u teto hondy podle vseho skutecna bude. Image? Nemyslim si ze by zrovna yaris byl imagemaker, takze za me osobne u hybridu obecne jako duvod k nakupu ano, u yarise spis ne.
Počty
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 25. 8. 2014 15:14
Tie sondy boli 4, Voyeger 1/2 a Pioneer 10/11. A boli vyslane v 70. rokoch. A ani jedna nemala iontovy pohon. A na Mesiaci sme uz od roku 1972 neboli.
New Horizons bola vypustena len nedavno, v roku 2006.

Mne sa hybridny pohon v priemysle, ktory sa za viac ako 100 rokov nepohol za hranicu spalovacieho motoru, zda byt vyraznym krokom vpred.
Počty
| 25. 8. 2014 22:02
Nevím, jestli je CNG hudbou budoucnosti, i když sám bych rád příští auto na ten pohon vlastnil. Nicméně, vše je o ceně- když dají větší daň na CNG, taky mě to přejde.. A to je i odpověď na tvou otázku pokroku technologie. Sonda s iontovým, či jakýmkoli jiným, pohonem je jen jedna a má mít co největší odolnost, resp. životnost. Auto ne. To je spotřebák, co máš (nejlépe) za 3 roky vyměnit.
Osobně jsem rád, že Toyota hodila elektromotor do tak malého auta, i když je to o 80tis dražší, při provozu ve městě, do kterého je to primárně stavěno, se to vrátí dříve než tu byly ty kalkulace..
Rozporoval bych s tebou jen toho pozéra- myslím si, že je to spíše pro starší páry, či jednotlivce, kteří už nemají děcka doma. Nechce se jim řadit, platit hodně za benzín a protože ještě pracují jezdí ve městě velkou porci km.. V neposlední řadě na to mají peníze :-!
Počty
| 25. 8. 2014 13:03
Ano, párkrát jsem to tu napsal. Pokud se budeme bavit o finanční stránce věci (tedy pomineme, že někdo prostě hybrid chce), jsou tu tři podstatné faktory - nájezd, zvýhodnění hybridů v místě registrace/ provozu a jestli stojíš o CVT. Plus hybridní by měl být o něco lépe vybavený.
Počty
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 26. 8. 2014 09:13
Hybridy od Toyoty nemaju CVT ale eCVT.

A medzi nimi je OBROVSKY rozdiel.
Počty
| 26. 8. 2014 09:44
Čekal jsem, jestli se někdo chytne (jako kdybych potřeboval vysvětlit rozdíl). :-) Jde o projev - s ním má nejeden člověk problém. Anglicky umíš, takže víš, co CVT znamená. Je vícero konstrukcí. Podstatné je, že zvládají plynule měnit převod.

Pokud někdo stojí o CVT, nebo chce samočinnou převodovku a CVT dokáže tolerovat, cenový rozdíl se zmenší a HSD má na své straně po mechanické stránce primitivní konstrukci (potenciálně spolehlivější a s dobrou historií). Pokud někdo nechce CVT, radši vezme manuální převodovku, nejen že je cenový rozdíl větší, ale HSD má na své straně nevýhodu navíc. Proto je to podle mne podstatný faktor.
Počty
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 26. 8. 2014 15:49
Ano, pojem CVT ako mechanicky princip je aplikovatelny na CVT aj na eCVT, preto Toyota pouziva skratku eCVT.

Napriek tomu by som sa neodvazil pouzivat tieto terminy ako synonyma.
Počty
| 26. 8. 2014 20:43
Synonyma? CVT není označení pro konkrétní konstrukci převodovky, ani princip fungování. Píši o CVT obecně, použil jsem tedy obecný pojem. Nebudu tu vypisovat veškerá používaná označení. "Problematický" projev je spojen se silnou stránkou CVT - možností držet motor v optimálních otáčkách nehledě na rychlost. Můžou ho odstranit, ale s ním odstraní i tuto výhodu. To byla z obecného hlediska slabá stránka toho, co jsem napsal. Dalo by se také diskutovat o tom, jestli vůbec HSD má převodovku. Ale jak jsi napsal, sama Toyota ji značí jako eCVT, tedy podle výrobce HSD převodovku má. ;-)

Označení eCVT je jen otázka marketingu. Tenhle druh převodovky vyvinuli v 60. letech a autoři ho značili jako EMT. Toyota se toho chytla až ve chvíli, kdy původní patenty vypršely.
Avatar - Ondore
Irony
| 25. 8. 2014 09:40
Tu je už piaty článok o Toyote za mesiac, nie je to tu nejako prejaponcované? 8-s
Irony
| 25. 8. 2014 09:42
To jó! Tojóta má samá novinka! Yaris, Yaris a tééén...Yaris ;-)
Avatar - Ondore
Irony
| 25. 8. 2014 10:09
A ešte si zabudol na - p o č k a j s i - Yaris ;-)
Máme šťastie, že to redakcia nerozdelila na časti "Zrcátko, přední blatník a klika dveří" a do článku citlivo vložila odkaz na das-polo-auto, nech je to vyvážené. 8-s
Sakra, tak buď riešim 1.33 vs. hybrid, alebo tam prásknem všetku konkurenciu a poviem, že za najmenšie prachy mám (napr.) Twingo... 8-s
Irony
| 25. 8. 2014 10:22
No Twingo za nejmenší prachy bezpochyby bude, jenom mi trochu uchází smysl, proč porovnávat auta různých tříd, Twingo je o třídu níž a konkuruje Aygu.
Avatar - Ondore
Irony
| 25. 8. 2014 10:31
Asi (určite) máš pravdu, zabudol som, že autá pod nižšou strednou sa ešte môžu deliť (mini, mikro a piko? ;-) ). Zatiaľ som mal to šťastie, že som sa nerozhodoval pre tak malé auto.
Avatar - Emel
Irony
| 25. 8. 2014 10:34
Jedna kategorizace je třeba ABCD... kde právě A jsou mini, B jsou subkompakty, C kompakty... atd.
Irony
| 25. 8. 2014 11:58
No jo, to je holt ten podělanej život, jednou je tu moc Škodovky, pak zase toyoty...nakonec si někdo všimne, že je to tu furt o autech a i do toho budou někteří kafrat...
Avatar - Ondore
Irony
| 25. 8. 2014 13:27
Skús si prečítať aj nadpis môjho príspevku a docvakne Ti ;-)

Osobne si myslím, že všetko s mierou, napr. u nás je zvykom v TV reláciách politikov pred voľbami merať každému z nich čas a rozdeľovať ho rovnomerne. Bolo by fajn, keby si redakcia našla podobný kľúč a osobne by som sa vyvaroval situáciám ako bola napr. séria spamu v podobe predstavenia Fabie. Rovnako by som si strážil, nech sa v v článku ktorý má byť porovnaním Toyoty a Toyoty neobjavujú "nenápadné" odkazy na iné automobilky, naopak pri porovnaní s konkurenciou ich tam dať čo najviac. Len na to som chcel poukázať, nič viac a nič menej ;-)
Irony
| 25. 8. 2014 15:01
Abys pak po tom všem vyvarování, odměřování a strážení, rozdělování a porovnávání a odstraňování nenápadných odkazů nezjistil, že je za pět minut uzávěrka a ty máš na stole místo článku(ů) jen prázdnej list...
Avatar - J@...
Jednoduché počty,
| 25. 8. 2014 10:20
Pokud bude hybrid jezdit ve městě, je úspora kolem 100 Kč na sto, tisícovka na tisíc km. Pak už jen srovnám s benzínovou verzí a je jasné po kolika km se mi to vrátí. V testu byl rozdíl 40 tis. pro benzinovku, to je celkem zajímavé.
Článek ukazuje ale jiný fakt. Prius jednička nesnesl srovnání s konvenčním autem, pořizovací cena byla někde jinde, ale srovnání začínají být těsné. Je to signál, že vývoj hybridů jde dobrým směrem.
Avatar - Emel
Jednoduché počty,
| 25. 8. 2014 10:32
V testu byl rozdíl 80.000, s CVT u benzínu 50.000. Pokud to bude jezdit po městě, dejme tomu 10.000 za rok (což je po městě celkem dost), pak jsme na osmi, respektive pěti letech... při skromnějších 5.000 za rok šestnáct a deset let.

Ale s poslední větou rozhodně souhlas, ceny hybridů se dostávají na úroveň, kdy to začíná být zajímavé pro víc a víc lidí.
Yaris
| 25. 8. 2014 10:24
Máme 1.3 Yarise s CVT téměř 2 roky. Jízdy po městě i mimo. Spokojenost 100%. :-)
Avatar - J@...
Yaris
| 25. 8. 2014 10:28
Vy budete Mičkův dědeček, že? >:D
Avatar - JohnyCarWash
Yaris
| 25. 8. 2014 10:38
ticho tam... >:D >:D
Yaris
| 25. 8. 2014 10:45
>:-[] >:-[] >:-[]
Yaris
| 25. 8. 2014 10:43
....že by? ;-)
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 10:56
Pan Micka, mozete mi prosim objasnit co je znamena "méně oblíbenou převodovkou e-CVT" v hybridnej toyote yaris?
dakujem
myslim ze vela fanusikov hybridnych toyot by bolo rado, keby ste im vysvetlili oneoblubenost tejto "prevodovky" (kedze to nie je prevodovka)
Avatar - JohnyCarWash
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 11:15
Dobrý den,

převodovka není špatná, ale řidiči ji často kritizují právě kvůli chování při zrychlení. Motor se zbytečně vytáčí a je hlučný. Má to ale dvě strany - na dálnici je zase auto s e-CVT méně hlučné, protože si převodovka nastaví ideální převod pro udržení rychlosti. Jak často ale s takovým autem vyjedete na dálnici...
Avatar - J@...
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 11:41
Navíc mimo toyotu znamená CVT v autě, skoro vždy setkání se závadou a technickým problémem.
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 13:02
pan micka, motor sa zbytocne nevytaca, on sa vytaca podla sily sliapania na plyn a kedze to je atmosfericky motor, tak je jasne ze pri potrebe vykonu ho hlada vo vyssich otackach
takze ludia sa vlastne stazuju sami na seba, keby mali manual tak ho nevytocia?
3400 otacok pri 130kmh
no pokial si pamatam predchadzajucu verziu tak tam to malo cca 3200 otacok pri 130kmh (tachometrova), neverim ze teraz by zvysovali otacky, nemate tam preklep?
ad dialnica - denne vidim takmer 1/4 aut ktore su v tejto kategorii na dialnici
a novy yaris co som teraz objednal, som vybral koli motoru bez turba a CVT prevodovke
tu prevodovku som skusal v aurise, rav-ke a aj yarise, vsade dobre
Avatar - JohnyCarWash
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 13:06
Dobrý den,

no to víte, že je to o šlapání na plyn, jenže ono se tomu do kopce občas nechce.. :-) . Otáčky jsem kontroloval, protože mi přišlo, že měl kolega Jungmann u testu stejného motoru nějak velké číslo. Je to 3400, tím jsem si stoprocentně jist ;-)
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 12:02
CVT = Continuously variable transmission.
Co to tedy je, když ne převodovka?
Avatar - boost.
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 12:55
[odkaz]
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 25. 8. 2014 15:02
>:D :yes:
s méně oblíbenou převodovkou e-CVT
| 27. 8. 2014 16:14
praveze hybridne toyoty nemaju prevodovku, je to len diferencial ktory rozdeluje silu medzi motorom, elektromotorom, generatorom a kolesami...
nie je tam zmena prevodu ako pri CVT
4 DOVODY PRE HYBRID
| 25. 8. 2014 12:15
1. ZDRAVIE - v meste polovicna spotreba a nizke emisie, na krizovatkach a obchodnych centrach ziaden smrad pre chodcov, t.j. vsetci z toho profitujeme, zvlast mesta so smogom (napr. Torino obmedzuje v niektorych mesiacoch dopravu na parne/neparne SPZ) + diesel sa fakt neda dychat :-)

2. FINANCIE - drahsia je len vstupna investicia (tiez postupne klesa), potom uz len setrim financie, napr. za 20 rokov vymenim 4 hybridy kazdych 5 rokov, rocne 15000km, celkovo 300000km, vstupna investicia sa mi vrati v cca prvej tretine, potom nasetrim takmer na nove auto:), pri predajoch vela nestratim, pretoze hybrid predam za viac ako benzin + setrim na servise cca 10% vdaka menej opotrebovanym brzdam/pneu, niektore casti v hybride nie su, atd.

3. KOMFORT (PASIVNA BEZPECNOST) - je rozdiel jazdit v mestskych zapchach s automatom alebo neustale radit, vseobecne lepsia vybava s tempomatom a klimou, viac bezpecnostnych prvkov, mensia unava, vyssia pasivna bezpecnost, vychytavky ako klima zapnuta aj pri stati, atd.

4. SPOLAHLIVOST - motor a mech. casti ma byt co najjednoduchsi (vid. hybrid s atkinsonovym cyklom), zlozita ma byt elektronika, vtedy je poruch podstatne menej ako pri mechanicky zlozitom downsizingu s turbom
Avatar - Emel
4 DOVODY PRE HYBRID
| 25. 8. 2014 19:07
Zdraví - aktuální benzíny vybavené start / stop taky nejsou žádná pohroma, mnohem zajímavější je nahradit jedno staré auto jakýmkoli novým než deset benzínových Yarisů hybridem.

Finance - to je dost spekulativní výpočet.
- Například... jak jsi přišel na menší opotřebení pneu u hybridu? Jestli něco, tak bych čekal větší opotřebení díky vyšší hmotnosti, v ročních nákladech ale naprosto zanedbatelné. Kolik třeba stojí ta roční kontrola baterií?
- 15.000 za rok zřejmě nenahrkáš v městském provozu a mimo něj se výhoda hybridu minimalizuje.
- Opravdu prodáš hybrid za víc, nebo naopak potenciální kupec ojetiny raděj zvolí jednodušší atmo benzín v manuálu? Zkusil jsem mrknout na inzeráty, ale žádný relevantní vzorek pro srovnání jsem tam nenašel.

Komfort - jaký tempomat a klima? To snad nezávisí na hybridu, ne?

Spolehlivost - atmo benzín je jednodušší než atmo benzín s hybridem...
4 DOVODY PRE HYBRID
| 25. 8. 2014 19:44
I kdyby byl propad ceny hybridu větší (jakože asi bude), pochybuju, že se ve většině případů propadne až na úroveň benzinu, tzn. i při prodeji se část rozdílu vrátí.

Klima sice nezávisí na hybridu, ale tohle je věc, kterou má hybridní Yaris navíc proti benzinové verzi při stejném výbavovém stupni.
Avatar - Emel
4 DOVODY PRE HYBRID
| 25. 8. 2014 20:48
Klimu má Yaris i Yaris hybrid v základu. Hybrid má v základu automatickou. U normálního se připlácí 2000 za paket Cool, ve kterém je autoklima + klimatizovaná schránka, která je u hybridu až v top výbavě.

Druhá možnost je paket Senso Smart, který stojí stejně a u normálního Yarisu obsahuje navíc i paket Cool a omezovač rychlosti.

Sečteno a podtrženo, výbava není velké téma...
4 DOVODY PRE HYBRID
| 26. 8. 2014 10:07
...reakcia/Emel:
* start/stop - najviac emisii vznika pri rozbiehani, kde start/stop nepomoze
* nahradit stare auto - ano, hybridom ;-)
* financie - vypocet strucny a jasny
* opotrebenie pneu - je mensie, pretoze hybrid brzdi aj elektromotorom (ked rekuperuje brzdnu energiu do baterie)
* kontrola baterii atd. - podla vyjadrenia Toyoty je celkovy servis hybrida o 10% nizsi
* 15000km - je mix (mesto/okrska/dialnica) pri uspore cca 1-2l
* predaj hybrida - u 5rocneho urcite nebude problem, napr. jazdeny Prius si v EU udrziava dost vysoku cenu
* tempomat/klima - hybridy sa predavaju uToyoty len s vyssou vybavou, benzin sa da kupit aj s nizsou, t.j. komfort a pasivna bezpecnost je u hybrida vzdy
* spolahlivost - atmo benzin s hybridom vyuziva atkinsonov cyklus, t.j., pomocou aut. prevodovky sa snazi vzdy dostat do najvhodnejsich otacok pre motor cim sa znizuje opotrebenie na rozdiel od atmo benzin

ZAVER:
1. Yaris je male auto do mesta s roznymi zakaznikmi
2. pri vyssej vybave/cene je hybrid vyhodnejsi ako benzin
3. pri nizsej vybave/cene sa da usetrit benzinom, ale prevadzka je drahsia

za mna: hybrid 5xAno vs benzin 3xAno
Avatar - Emel
4 DOVODY PRE HYBRID
| 26. 8. 2014 13:18
Při úspoře 1-2l/100 ušetříš 0,35-0,7Kč/km, dejme tomu 0,5 a 7500 Kč za rok.
Tempomat je u hybridu i benzínu součástí stejného příplatkového paketu.
Jestli brzdíš motorem nebo brzdama je z hlediska opotřebení pneu úplně jedno.

atd...
4 DOVODY PRE HYBRID
| 26. 8. 2014 19:00
NAVRAT INVESTICII - povodne som napisal "vstupna investicia sa mi vrati v cca prvej tretine" z 300 000 km, t.j., po 100 000 km. Je to pravda?
Zoberme si presne hodnoty zo spritmonitor.de:
Hybrid - 4.8 l/100km
[odkaz]
Benzin - 6.24 l/100km
[odkaz]
Rozdiel v spotrebe = 1.44 l/100km
Cena Natural SK = 1.5 Eur
100 000 km -> 2160 Eur = 60 137 Kc
Rozdiel v cene s aut. prevodovkou je 50 000 Kc, t.j., investicia sa vratila (plati to aj v pripade tvojho vypoctu 7500x6.6rokov=50000Kc).
K tomu treba pripocitat cca 10% lacnejsi servis podla vyjadrenia Toyoty.
Dolezite je rozhodnut sa pre hybrid a potom to uz nemenit, vtedy dochadza k dlhodobym usporam voci benzinu.

Dalsie pripomienky nie su podstatne, urcite nemusime mat rovnaky nazor na vsetko
;-)
4 DOVODY PRE HYBRID
| 26. 8. 2014 20:23
este jedna poznamka :-)
niekto by povedal, ze rozdiel 1.44 l/100km je zanedbatelny,
ale z pohladu spotreby hybrida je to 30%(1.44/4.8) v mixe (!)
a pri porovnani voci benzinu v meste je spotreba polovicna

inymi slovami, rekuperovat energiu brzdenia do baterie a spatne ju vyuzit pri rozjazde je vyborna myslienka, ktora sa bude vyuzivat aj pri vodikovych pohonoch

+ malo je v teste spomenute TICHO hybrida, v tom aute je proste za normalnej prevadzky mimo predbiehania ticho
Avatar - petrumr
4 DOVODY PRE HYBRID
| 25. 8. 2014 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
hokus pokus
| 25. 8. 2014 16:40
aky je system vyberania testov, to je snad treti test yarisu za posledne 3 tyzdne... ak nie stvrty .. niektore auta sa vyrabaju roky ale test ziaden, marne tu hladam ;-\

test subaru outback tu mame asi 3 krat "toho isteho" auta, test ceeda s dvojspojkou hladam marne a to nepochybne sa ich preda viac ako tych outbackov

marne hladam test sportbacka 1,6 mivec ( ten by ma obzvlast zaujimal kedze ho mame doma ) , marne hladam test 5 dveroveho ceed GT ktory je uz rok v predaji, marne hladam test spomianneho dvojspojkoveho ceedu ktory je uz tiez dlho v predaji, marne hladam test picanta 1,2 kappa, marne hladam test optimy s GDi ....

suzuki swift 1,2 tu ma dokonca tiez dva testy.....

vie mi odpovedat niekto z redakcie alebo niekto z diskusneho fora kto vidi do tejto problematiky bez osobnych narazok na moju osobu ze aky je system vyberu testovacich aut? a preco niekedy mame 3 testy rovnakeho auta po sebe v priebehu par dni a niektore auta sa netestuju vobec? ...... dakujem pekne ;-) :yes:
hokus pokus
| 25. 8. 2014 17:10
Mohl sis všimnout, že tento Yaris byl otestován ve dvou srovnávacích testech, které rozhodně mnoho lidí zajímají (jak si vede proti konkurenčnímu turbu a jak si vede proti hybridu). Nevidím na tom nic špatného vzít jedno auto do dvou zajímavých srovnávacích testů + sólo test hybridu, který zas pomůže SEO.

Vzhledem k tomu, jak je Yaris úspěšný, zaslouží si určitě pokrýt testy ty nejdůležitější motorizace a srovnávací testy s ním také nejsou vůbec na škodu. Naproti tomu Optimu GDI si tu asi skoro nikdo nepřečte (mě osobně by třeba zajímala, ale čtenářský úspěch by to dle mého názoru nemělo). Totéž se týká toho Mitsubishi. Ostatní auta, která jsi napsal, by mohla být čtenářsky zajímavější. A jednoduše se prostě nestihne otestovat všechno,

Nicméně výjimečně s tebou souhlasím, že některá auta by se nemusela testovat milionkrát s malými úpravami. Každopádně Yaris je prostě úspěšné auto a zvýšené množství testů je naprosto na místě.
Avatar - petrumr
hokus pokus
| 25. 8. 2014 19:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
hokus pokus
| 26. 8. 2014 07:15
Jsi fanda nesprávné značky, to je všechno :-!
Avatar - rohYpnol
Jasný osud
| 25. 8. 2014 19:44
Není vůbec co řešit ani o čem přemýšlet.

Revírem hybridu je město, pro to byl stvořen, tam ukazuje svoji efektivitu, tam dává smysl.

Čím blíže se provoz blíží dálničnímu tempu, tím méně je hybrid obhajitelný. K dobru je třeba mu nechat automat v ceně, i když ... jen pro ty, co nechtějí pravou ruku využít k něčemu přínosnějšímu.

Opravdu tady není co řešit :-!
Avatar - rohYpnol
Dobrý test s předem daným výsledkem
| 25. 8. 2014 19:48
Výsledné hodnocení snad ani nemohlo dopadnout jinak.

Celkově ale pochvala, za text, za video. Konečně video, které neztrapňuje model (ani redaktora), které nepůsobí infantilně. Ne že by tedy mělo video nějaké technické kvality, o tom nemůže být řeč >:-[]

Ale celkově si myslím dobrá práce. A když tu tsty kritizuji, myslím, že bych měl i chválit :yes:
Avatar - JohnyCarWash
Dobrý test s předem daným výsledkem
| 25. 8. 2014 20:37
Dobrý večer,

díky moc, vážím si toho :-) . Přemýšlel jsem, jak test pojmout. Nakonec bylo nejlepší zjistit, jak si proti sobě obě auta stojí. Můžeme to tak dělat častěji ;-)
Tak trochu zbytečný test
| 26. 8. 2014 06:16
Vždyť v předchozím srovnání [odkaz] před pár dny jasně vyšlo, že nejlepší je stejně Polo. Co na tom, že je Yaris levnější, má hodnotnější design, lepší materiály, prostornější kabinu, lepší posez atd.
Prostě nemá pod kapotou turbobenzin, a to je to podstatné, co u malých aut rozhoduje.Proč potom dělat tento test, kde se srovnávají trapné motory bez turba - pro malé auto absolutně nevhodné. Není to koncern VW ;-)
ceny
| 27. 8. 2014 10:22
"trochu" zase pán redaktor zavádza cena Fabie v podstate len za základ výbavu jednotonový klakson má dokonca aj hmlovky a kapse na zad sedadlách >:D
yarisek
| 27. 8. 2014 17:55
V niektorych vyspelych krajinach su hybridy / elektroauta zvyhodnene v ramci podstatne nizsej dane, poistky, popripade v ramci bezplatneho vstupu do centra miest (Londyn).

To si nie som isty, ale mozno niekde je pre tieto auta bezproblemove a vyhradene parkovanie, alebo samostatny jazdny pruh (ako ma napr usa, ked v aute sedi viac ludi mozu vyuzivat extra pruh)... Pri takychto vyhodach 80, resp 50 tis czk cenovy rozdiel je vyborny a stoji jednoznacne za zvazenie.

Otazka je co ponukne SK/CZ zakaznikovi, ktory sa rozhodne kupit ekologickejsie auto. Predpokladam, ze sa docka drahsieho (a kedze tych aut bude ako safranu, tak zrejme aj neodborneho) servisu, ovela vyssich poistiek, kedze sa rataju z ceny auta. Cestna dan pre podnikatov bez vyhody, zakonna poistka bez vyhody, lepsie parkovanie sa nekona. Nizsia spotreba v meste je urcite prijemna (pokial nie som taxikar, tak je to viac menej jedno pri takom cenovom rozdiele), ale pri tychto autach by som si prial vyhody ako popisujem vyssie. Ak chcem jazdit celu dobu po meste, kupim si 1,0 Yaris a i spotrebu budem mat nizku, i nakupnu cenu niekde inde, taktiez poistky, servis...

Samozrejme fandim tymto autam, ale zatial nie su urcene pre nase male a smiesne trhy, kde clovek s nakupom takehoto auta ziska len nizsiu spotrebu v meste (nie vsak rentabilitu). Ak by v mestach boli aspon vyhradene a bezplatne parkoviska pre hybridy/ekoauta, alebo moznost vyuzivat bus/vyhradene pruhy, tak byt trebars prazak ani by som nepremyslal. Resp pre eco zmyslajucich ludi s vyssim financnym obnosom to moze byt volba tiez.
Avatar - Emel
yarisek
| 27. 8. 2014 18:57
Já za sebe jsem rád, že žádné speciální výhody pro hybridy a elektroauta nejsou.
Hybrid je buducnost
| 29. 8. 2014 10:31
u nas to zatial nedava zmysel, a ani tak rychlo nebude, lebo japonci nerobia cenove harakiri a hybridna konkurencia ziadna, ale oproti dieslu a z casti aj turbo(mini)benzinu ma hybrid obrovsku vyhodu - je spolahlivy a usporny a ekologicky zaroven.

Diesel je za zenitom, zo svojej podstaty nie je ekologicky a ani nikdy nebude, snahy o ekologicky diesel ho zrazaju do kolien: robia ho drahsim a nespolahlivejsim.

Alternativne paliva su fajn, ale nikdy nebudu masovka, stat si nenecha ujst prijmy/"vypalne", ak bude masovo fungovat CNG, tak zdani CNG, ak budu masovo elektromobily, prijde nejaka specialna elektrika do aut atd., jednoducho na nasom trhu je najlepsie jazdit na LPG, ale celosvetovo/masovo je najistejsie jazdit na benzin a realne zrazat jeho spotrebu - hybrid, skyactiv...
Avatar - rokyta.p
přecejen obyčejný benzín
| 14. 9. 2014 23:00
Hybrin ano, ale u autobusu mhd. Je těžký, má místo pro zástavbu a pořád akceleruje a deceleruje. Do svého auta to mít nemusím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku