Novinky
Stejsn
pro startování. Dvě baterky v sériii pro startér, a když motor drapnul, přepínaly se na paralelní zapojení a standardních 12V pro palubní elektroinstalaci. Taky to často přepalovalo startovací pojistku, ke který se skoro nedalo dostat, ale jinak to funkční bylo.
bludger
Jednoznačně je to krok vpřed, 12V je úplně o ničem, uváděné napětí zredukuje proud na čtvrtinu.
Dinar
Jestli je něco silnoproud nebo slaboproud nesouvisí s hodnotou napětí, silnoproudem se označují silové el. obvody, tj. rozvod a napájení agregátů v případě auta, slaboproud je vesměs záležitost elektroniky, palubní přístroje apod. Jinými slovy silnoproudem se v autě zabýváš, třeba pokud řešíš kabel od alternátoru, jedno jestli je tam 12, 24 nebo 50 V. :-!
megacruiser
proč se rovnou nepřejde na 600 voltů jako mají šaliny a trolejbusy? Třeba by potom mohly mít auta na střeše tykadla a brát elektřinu rovnou z drátů nad silnicí 😄 U autíček komediantů to takhle funguje a pro ekologisty by to mohla být super výzva. Při 600 V už by byl výsledný proud zanedbatelný i při velkých odběrech. A trestem za havárku by se potom mohla stás okamžitá poprava elektrickým proudem >😁
JDM
"Výsledkem je masivní točivý moment 750 N.m v rozmezí od 1250 od 2000 otáček, tedy maximální hodnota k dispozici prakticky od volnoběhu... "
Prakticky od volnoběhu , prakticky asi zlomek vteřiny 😉
Prakticky od volnoběhu , prakticky asi zlomek vteřiny 😉
Cuba66
Dal bych rovnou 400V, aby tuneři mohli nahrazovat elektromotor turba motorem z cirkulárky 😄
P.S.: Ale vážně - otázkou je, jestli by nestačil přechod na 24V, ale přestavět komplet celou síť, nejen udělat invertorem 48V pro turbo.
P.S.: Ale vážně - otázkou je, jestli by nestačil přechod na 24V, ale přestavět komplet celou síť, nejen udělat invertorem 48V pro turbo.
Co jsem slyšel tak přechod na vyšší napětí je nevyhnutelný, problémem je, že se automobilky musí domluvit na nějakém standardu... 😄 Napříkla😜 [odkaz]