Free 2 byl takovej pro chlapy. Udělali z toho stylovku jako je Evoque. Nějaký teréní dovednosti to pořád má ale bude jezdit mnohem víc po silnicích než dvojka. No hlavně že to má kolečko jako volič převodovky. :no:
Free2 byl spíš pro páprdy, dalo se s ním jezdit až po posledním FL. Jestli se domníváš, že ho někdo kupoval kvůli něčemu jinýmu než aby se dostal na chatu nebo na ryby jsi na omylu.
Jestli chce JLR vydělávat, pak udělal to nejlepší co mohl.
Tento Discovery sport má očividne veľa spoločného s Evoque - vidím jeho zacielenie ako o čosi lacnejšia alternatíva k nemu. Povedal by som že takto z fotiek sa mi páči viac ako predloha. >:D A tiež úprimne neverím, že sa nájde veľa majiteľov, ktorí by s týmto plánovali nejaké brutálne off-road dobrodružstvá.
suhlasim... spravili z toho bezne "mestske" SUV ...... ale doba si to ziada bohuzial, podobne dopadne aj vitara..... doba sa uz trosku zmenila a bohuzial skutocne SUV uz maju na trhu stale cim dalej tym menej miesta a nie su ziaduce..... tato problematika je na dlhu debatu.... a asi sa radsej podme venovat autu
za mna osobne .. velmi pekny dizajn.... taky mix evoquea s RR sport ale co je podstatne ten napadny C stlpik ostal nadalej zachovany a to je podla mna fajn.... sekne mu to a je to jeden z mala rozpoznavciach znakov ( kedze ten dizajn je uz podobny s inymi modelmi znacky ) ze nejde o evoque ani o iny range ...... ale o discovery sport .......
povedal by som ze land rover ten svoj dizajn piluje a cibri do dokonalosti a tento styl mu ozaj sekne... evoque je krasny..... neskor ho prekonal novy velky range rover.... potom prisiel rr sport sport ktory je zase este krajsi .... a teraz tu mame discovery sport a opat posuva latku vyssie... jednym slovom dokonalost ... nemam vyhrady ani k prednym svetlam ani k zadnym ani k maske ani k bocnemu profilu a aj interier je famozny uz len na pohlad.... land rover ma opat zarobene na dalsi megauspech :yes:
Připadá ti, že je světlá výška přes 200mm málo? Tyhle auta nejsou jako firemní montážní. Kdo by jejich off-roadový vlastnosti ocenil?
Za mě málo odlišností zepředu oproti RRE.
V zásade dobre píšeš, len si mýliš pojmy Off-road a SUV. SUV nikdy neboli určené na zdolávanie ťažkého terénu. Z princípu majú zvládnuť max. poľnú cestu ku chalupe resp. zasneženú neodhrnutú cestu v zime. Toto zákazníci chcú, tak im to výrobcovia vyrobia a predajú. Ono dnes nie je problém niečo vyrobiť, ale tú vec predať. Takže ak má nejaké SUV aj sčasti off-roadové schopnosti ako je aktívny pohon všetkých kolies, uzávierku diferenciálu, tak to je len veľké plus, za ktoré si ale nechá výrobca patrične zaplatiť.
Dovolím si upozornit na mírné pomíchání názvů motorů. Aktuálně nabízená slabší verze TD4 není dvoulitr, ale má objem 2,2l. Dvoulitrový motor přijde na trh až v průběhu roku 2015 s označením ED4. ;-)
V tomto modelu bude jako ED4 označován nový dvoulitrový motor, jenž bude mít velmi podobné parametry jako TD4, který nahradí. Výkon shodný a točivý moment o něco málo nižší.
Nechci spekulovat, jelikož tuto informaci zatím netuším. Nejspíše bude motor ED4 nabízen s oběma druhy pohonu pod stejným názvem, ale ber to jako nezaručenou informaci.
Jelikož zjevně nezůstane pouze u jednoho výkonového stupně nového motoru, je možné, že se označení modelu nebude měnit, ale stále jde pouze o spekulaci.
Těch 110 a 140 kW je podle mého názoru jako konkurence pro X3 nebo Q5 už dneska hodně málo... Jinak design je super (jako obvykle u Land Roveru :yes: )
Konstrukčně je tento motor již za zenitem, jízdním projev a jeho spojení s devítistupňovým automatem je však stále na velmi dobré úrovni, což je dle mého nejdůležitější.
To je otázka spíš na RRE, LR vidím jako levnější brand. Navíc i s malým Evoquem si vystačí se čtyřválci a to v cenový hladině, která je až neuvěřitelná.
No pokud bys Discovery nechtěl srovnávat s prémiovou produkcí, ale třeba s VW nebo Toyotou, což je možné (a možná i logické), tak by stálo zato napsat, že cena 900 a výše je trochu vysoká...
Presne, na autoexpresse píšu, že kapacitne LR nevie súčasne nasadiť nový dvojliter ako do XE, tak aj do Discovery Sportu a nový sedan je pre nich významnejšou novinkou, tak má prednosť. Budúci rok po rozšírení kapacít by už nový nafťák mal dostať aj LR.
tych 150 koni je zakladny motor.... ja tam vidim aj silnejsie verzie ;-) .... navyse to auto je len o 2cm dlhsie ako toyota RAV4 ..... ak chces nieco silnejsie mas tu RR sport ;-) .... ale v tychto beznych kompaktnych SUV je podla mna nezmysel chciet po aute aby malo 300 koni.... na to su ine auta inej triedy
to ze vykonove extremy ponuka nemecka D3 este neznamena ze kazdy ju musi v tomto nezmysle kopirovat, ja tu nevidim zmysel tunovat to auto na nejake extremne vykony ..... motorova ponuka aku vidim v tabulke plne postacuje :yes:
dovolim si nesuhlasit. Obcas jazdim ja ix35-ke s 135kW a este aj to je na take auto malo. Ked potrebujes zrychlit tak optimalny motor na take auto je okol 240 PS pri tej vahe.
tak mozno by to chcelo ine auto.... mozno sedan strednej triedy s nejakymi 200 konikmi.... od SUV chciet nejake sportove vykony proste je nezmysel ... nikdy nebude tak rychle a agilne ako bezny podobne vykonny sedan to je jasne.... to by potom bezne sedany uplne stratili vyznam keby ich SUVecka porazali v dynamike
Preco by som mal chciet napr. sedan ?
Raz zacnes jazdit na aute s vyssim podvozkom a keby aj pripojitelnom 4x4 alebo trvalom, uz sa k sedanu nevratis. Naco, aby som sa s nim bal vyjazdov ? Skrabal ho pri parkovani, volal odtahovku ked nejaky bulo zastane tak ze sa neda prejst po ceste a obrubnik je vysoko ?
O tom vykonny sedan vs vykonne SUV si dovolim polemizovat ... V poslednej dobe jazdievam aj na Foresteri X.T. a to ma 240ps. V zakratuch, na vyjazdoch, v rozbehu, na rovine s tym vycvicis hocijaky 200PS "sedan" uplne v pohode, aj na maximalke ;-). By si sa divil, ako Ti ta stvorkolka vyssi a podvozok ulahci zivot. A ked pojdem na hriby alebo na ryby nemusim sa bat ze si sedan poskodim ...
Nie ja chcem vykonne SUV aj do buducna. A mam v plane si v dohladnej dobe kupit dalsie, podstatne vykonnejsie ako mam doma teraz. Lebo 150PS je na take auto malo ...
Jsou lidé, kterým by ani 300k v takovém autě nestačilo... Ale o tom toto auto není, LR nebyla a není značkou, která by nabízela širokou motorovou paletu. Doporučuji se s SD4 v automatu svézt a třeba změníš názor.
lenze to tazko vysvetlis..... ludia su uz namlsani a rozkekeseni.... ocakavaju v SUV 300 koni a zrychelnie 6 sekund.... na dosiahnutie takychto vykonov odporucam skor sportove kupatka alebo luxusne limuziny ... a nesilit to v SUV a hrat sa v nich na pretekarov ..... od miniauta tiez nikto necaka 600 litrovy kufor a jazdenie 4 osobami denno denne ..... tak nechcime od SUV dynamiku na urovni golfa gti ..... ;-)
ja si pamatam ked este stara L200-ka mala 74 kw turbodiesel 2,5 litra.... siel som s nou.... a nikto sa v nej nestazoval... a auto malo 2 tony..... dnes su ludia hrozne zzenstili namlsani... a nic im nie je dost dobre... tu je ten problem .. najradej by v SUVeckach predbiehali sportiaky....
Kdo chce vyšší výkon, má ho mít, benzínový Si4 je plně k dispozici se svými 240 koníky. Jsem na něj sám zvědavý, zatím s ním žádnou zkušenost nemám, ale parametry slibují zajímavé svezení. ;-)
L200 bych sem moc nenosil, je to čistě pracovní nástroj, který podává i takové výkony a není pro nějaké srovnání relevantní. Dříve se jezdilo i s mnohem méně výkonnými vozy, ale dobe jde neustále dál.
Si4 jsem jel v RRE na adaptivním podvozku. Jízdně příjemně překvapí, ale minimálně se 6°ZF užírá benzín po kýblech, pokud na něj šlápneš. Možná, že to 9° napravil.
Moje MPV má 106 Kw a 2,2 tony prázdne. A skôr mi chýba 6. stupeň ako zopár koní naviac. Ak to dobre zladili s prevodovkou bude dosť aj tých 150 koníkov na normálnu jazdu stačiť. Ak to ale človek naloží až po strechu a bude chcieť drtiť ľavý pruh na autobahne tak to už také ľahké nebude. >:D
Na normálnu jazdu to iste stačí, ale jednak Disco nie je rodinné MPV (rozumej kde sa dynamická jazda neočakáva) a jednak od prémie aj motoricky čakáš niečo viac, ako od nejakej ix35ky.
Ani nejde o sportování. Argumentace předjížděním není každému po chuti, ale takový nájezd na dálnici také dokáže protáhnout spřežení. Schopnost bez problémů srovnat rychlost je pro mne důležitá. Bude to chtít vyzkoušet.
Zvlášť u těch, kteří nevědí, že připojovací pruh má obvykle dostatečnou délku na to, aby nabrali zrychlení a ne to fláknout okamžitě po nájezdu do průběžnýho pruhu.
Řekl bych, že by připojovací pruhy mohly být klidně delší. Nechápu ty, kdo potřebnou rychlost nenaberou a plné délky nevyužijí. Ani bych se nedivil, kdyby nevyužívali plného výkonu svého auta. Však jim někdo uhne.
Ja to skôr vidím tak, že mnoho ľudí akoby sa bálo potočiť pri pripájaní alebo predbiehaní motor do vyšších otáčok a preto potom vyžadujú niekoľko sto koňové stádo, kedy ten pravý pedál stačí hladkať. >:D Týmto ľuďom by nepostačilo ani predĺženie tých pripájacích pruhov na dvojnásobok.
Celkově design za 1- tedy :yes: Velmi oceňuji linii střechy a současné zachování c sloupku. Středovou konzoli bych viděl raději více prostorově výraznou, ale nemáme vnitřní míry... sedm sedadel snad nebude standard, protože ta dvě navíc jsou legrační...Optika světlometů taky zajímavá....
s tymi dvoma zadnymi sedackami v tretom rade suhlas.... mozno nebudu standard... ale ktore SUV pod 4,6 metra ti dnes ponukne 3 rady sedadiel... ( isto ich nie je vela ) takze tento tah landroveru tiez treba ocenit.... samozrejme ze uplne vzadu vojdu maximalne nejake mensie deti... ale aj to sa pocita :yes:
Vypadá moc pěkně. Současný designový jazyk JLR je moc pěkný. Evoque dodnes vypadá úžasně a nový RR je dle mého názoru asi nejhezčí ve třídě. :yes:
Po designové stránce je v současné době jak Jagu, tak LR těžko co vytknout.
Umělecký dojem dosahuje razance přímého direktu od profíka těžké váhy, auto, které vypadá, auto, které jede. Byly doby, kdy tato charakteristika pasovala v rámci daných tříd na kdejaký vůz, dnes abys prstíčkem v garážích světa pohrabal.
Tedy ano, dávám bezvýhradnou výbornou. První dojem dokonce nabízí až kacířskou úvahu, že totiž firemní "základ" je vizuálně to nejharmoničtější co značka nabízí. Je to ovšem dáno především novostí, rozměrovou uměřeností a dokonalým stylem.
suhlast... novost... a aj prakticke rozmery ... tomu davaju osobitny smrnc... :yes:
casom samozrejme uz to bude zase stary dobry discovery sport.... boom trosku opadne .... ako opadol aj po evoque a inych modeloch.... ale za mna osobne skutocne asi najkrajsi model znacky..... a prave ta umiernenost a akasi "dostupnost" ktoru ty nazyvas firemny zaklad je prave to co u mna vyvolava sympatie u tohto auta.... nic sa nema prehanat to je pravda.... a RR sport alebo velky range akokolvek su nadherne ... predsa len na bezne pouzitie by pre vacsinu z nas uz boli vzhladom k rozmerom a vykonom ako aj cene za prevadzku uplne na nic..... ale novy discovery sport je prave taky ten zdravy "dostupny" a na bezne ucely "pouzitelny" zaklad .... a mozno by sa s tym clovek uz nebal prejst ani nejaky ten teren.... na rozdiel od drahsich rangeoch....
za mna najkrajsi model znacky.... teda zatial ;-) ... lebo kazdym novym modelm znacka posuva hranice vizualnej dokonalosti dalej :yes:
...jsem zvědavej jak vizuálně obstojí na šourůmu vedle RRS, ale nevypadá to marně. Příď naznačuje jaká to byla trefa s novým designovým jazykem. Interiér má míň vytříbený tvary než RR brand, ale nevypadá zle ;-)
Jo, ten interiér je slabší, ale odstup od RR musí být někde znát. Zvenku ok, je to široké a bez designových ústupků, takže to vedle RRS vizuelně ustojí, těch 20 cm rozdílu na délku bude poznat spíš uvnitř a v kufru. U mně dobrý. :yes:;-)
S vizuálnym dojmom a dizajnovou vydarenosťou bezvýhradný súhlas; presne ako píšeš, dizajnovo to najlepšie od LR a nemusí sa hanbiť stáť vedľa drahších bratov od RR. Len s tým "autom, které jede" by som počkal, 110 a 140 kW nafťáky pre SUV nie je na ovládnutie ľavého diaľničného. Ale inak bravo. :yes:
Souhlas. Velmi "jemnocitně" trefili i cenovou politiku, věštím tomu úspěch.
Ohledně onoho "dokonalého stylu" mi tam trochu skáče analogie se starým Pajerem Sport (s přihlédnutím k tomu, jak trh vypadal tehdy a jak vypadá dnes).
Mám rozpolcené pocity. Na jednu stranu je to krásný design, jaký předvádí LR/RR v posledních letech. Na druhou stranu mě mrzí ztráta jakéhokoliv odkazu předchozího Freelanderu. Tomu jsem s radostí říkal krabice a líbí se mi tak. Tohle vypadá, jako by vzali balónek ve tvaru Evoqua a přidali dalších pár hektopaskalů. Je to takové podivně kulaté na to, že by to mělo nahradit nejoffroadovatější SUV na trhu. Jinými slovy, je na tom až moc vidět, kam většina těch aut půjde...
K interiéru mám jedinou připomínku - krásné materiály, kůže (imitace, origo, kdo ví) i na palubce, postranní výdechy v hliníku, olemování středové konzole z hliníku. Bomba. A pak nějaký d***l udělá celou střední část z toho nejobyčejnějšího plastu v kombinaci s něčím co vypadá jako nejlevnější černý lesklý plast. To mi hlava prostě nebere... 8-s
... jen jednu chybku. Všechny klady již popsali mí předřečníci zde, je tedy zbytečno je opakovati, lze toliko se pod ně spolupodepsati. A fčíl k té chybce, kterážto jest asi chybkou jen pro mne (?) - najde se prosím někdo kdo mi zde vysvětlí smysl sedmi ziclí? Já to vidím jen jako jakýsi módní frikulínský nepraktický výstřelek (a doufám že půjde učiniti objednávka i na klasický počet oziclování, a to zde, i u větších bratříčků). Kdybych snad chtěl autobus, tak si přece koupím autobus .......
7 ziclí ocení zejména vidláci, kteří o víkendu objíždějí početné příbuzenstvo aby se chlubili že oni mají na 7 ziclí oproti ostatním kteří mají jen na 5 ziclí. U každého příbuznýho zastaví, zadarmo se nažerou a pak na ty zadní 2 zicle násilím vecpou 120 kg příbuznýho s jeho 115 kg starou + jejich 3 haranty aby jim po dědině předvedli, jaký to má vodpich a jak je to tichý a pohodlný. Prostě to slouží k jednomu jedinému účelu: "my na to máme a voni na to nemají". Tož asi tak >:D
Tohle je jediné SUV, které bych dokázal ve své garáži vystát, co vystát, dokonce po takovém RR dost toužím :-) S RR a Evoque je tohle auto další trefa do černého, pokud to budu brát v rámci ''koncernu'', tak kombinace RR a Jaguaru F-Type Coupe V6 S na víkendy představuje velmi lahodnou dvojku :-)
Teda jsem upřímně překvapen, že se to tady líbí tolika lidem.. ten profil připomínající nemaželskou dceru MLka a SSangYongu vám nikomu neva?:) Chtěl bych říct že je to zklamání, ale bohužel jsem asi něco podobnýho čekal. Jak nemám rád Evoque, tohle mi jede ještě míň. Takový.. rozplizlý. Já vim že nemůžou furt dělat krabice stylu Defenderu 110, ale mrzí mě to.
Toliko pohled teoretika, kterej seděl v Land Roveru jednou v životě:)
1.interier,ktory posobi ako keby bol priamo z minuleho discovery,outdated uz dnes,nie to este o pol roka pri spusteni predaja
2.auto z vonku vyzera uzasne,az na zadnu partiu,a specialne zadne svetla. tie posobia ako nejake lacne tuzingove garazove vylepsenie....
ano viem,ze toto nema byt rovnaky level ako luxusnejsie rr a rr sport,ale mohli to spravit aj lepsie.premarneny potencial podareneho dizajnu (az na to zadne celo...).pri titulnom obrazku som si nahlas povedal WAUW ,ale celkovo to uz take wauw nie je. je tam nesulad medzi exterierom a interierom :'-(
Za vzhled by si u L-R zasloužili metál. Každému je na 1000 yardů jasné, že je to Land-Rover, a přitom každému modelu dokáží vštípit osobitost.
Discovery sice ztratil hodně ze své dobrodružnosti, nicméně celková podoba mistrně balancuje nad metrosexuálním vzhledem Evoque a neotřesitelností původního Discovery.
Za mě tedy dávám více předost starému Discovery, nicméně i tak musím uznat, že novinka se povedla na 100%. Jen zkrátka změnila charakter a evidentně cílí na mladší, resp. mladistvěji smýšlející klientelu.
A přitom stačilo, kdyby sis přečetl ten článek. Hned v prvním odstavci se píše, že tohle auto se jmenuje Discovery Sport a je nástupcem Freelanderu. Tedy, nejde o nové Discovery, a tím celý tvůj příspěvek postrádá smysl. :-!
Vypadá to, že Rohypnol si dneska dal Rohypnol. Anebo naopak nedal?
V poutavém románu jednoho severského autora detektivek jsem četl, že lu*** si dávají
rohatýho před bankovní loupeží. Že jsou pak ledově klidní a nedělají chyby. Upřímně,
moje osobní zkušenost s tímto lékem tomu dost odporuje :-) nebyl jsem schopen vůbec
ničeho:-)
Pokud bys chtěl použít něco, co tě má uspat, musíš zmenšit dávku. Jinak by sis mohl dát uprostřed fušky šlofíka. :-) Řekl bych, že budou na trhu lepší volby.
suhlas.... dobry postreh ... ista podobnost tam je...... aj ten masivny C stlpik je podobny [odkaz]
samozrejme kazde auto ma svoj styl a vyzeraju osobitne ..... ale par detailov je podobnych pricom kazde z oboch aut ich ma svojsky spracovane po svojom ..... :yes: