Euro NCAP zveřejnil nejnovější sadu testů, do nichž byl zařazen Mercedes-Benz GLA, nové Twingo, kolínská trojčata, elektromobil Nissan e-NV200 Evalia a Berlingo s Partnerem.
Vzhledem k tomu, jak si Renault dával na bezpečnosti vždy záležet (a že zde do vývoje kecal i M-B), jsem od Twinga možná čekal více. Respektive, elektronické číčovniny mě nezajímají, ale v ochraně dospělých jej o bod překonalo i kolínské trio.
nove twingo je len jeden velky nepochopitelny booom ... gycovo posobi zvonku aj zvnutra az bolia oci ... ziadny megauspech od tohto auta mimo francie necakam ... taka i10 je o level vyssie aj f500 ....
niekde som cital.....ze uz teraz je jasne ze verzia RS nebude .... kedze sa im tam pod zadok nevojde silnejsi a vacsi motor .. uprimne im gratulujem k tomuto zisteniu .... dalo sa cakat ze toto "genialne" riesenie prinesie viac starosti ako radosti.... boh vie co este pocas predaja tohto "skvostu" konstrukteri casom odhalia ;-) ... ale chapem ze tazisko ako v motokare je pre miniauto to najpodstatnejsie ... saleny svet
Asi moc nemá cenu na ty tvoje bláboly reagovat. Vím, že ti budoucí úspěch Twinga nedá spát a svou flustraci musíš nějak ventilovat. A jen tak mimochodem, Twingo od RenaultSportu bude. Jen to nebude Twingo RS, ale "jen" Twingo GT.
Já bych nezavrhoval ani to RS ;-) Renault už dávno ukázal že si vzadu na motor udělat místo umí.
Mimochodem první kusy už jsou na showroomech. Například v Brně auto-Pokorný už má jednoho žluťáka.
Ani té bezpečnosti se není třeba bát. Jen se je třeba trochu podívat na body a uvědomit si, že od letoška platí nové hodnocení. Při čelním nárazu je twingo bezkonkurenčně nejlepší (je lepší i než většina subkompaktů). Nejlepší je i v ochraně dětí. Whiplach u zadní sedačky dělá momentálně Renaultu asi problém (Mégane taky hodně ztratil). Asi budou muset nějak pozměnit software. Mimochodem tento test není reálný, jde jen o počítačovou simulaci. U Twinga bych však moc whiplash u zadní sedačky neřešil. Přece jenom tam moc dospělých sedět nebude a v ochraně dětí je Twingo špičkové. Pak ještě Twingo ztratilo v nárazu na kůl, ale ani zde to není žádná tragédie. je na tom podobně jako nová Mazda 3, BMW 1 nebo nová Octávka a lépe než nový Ceed a i30.
Pokud má tedy někdo problém s bezpečností Twinga, tak by si asi měl uvědomit, že nic lepšího v této třídě není.
Mimochodemm ceny nového Twinga na Českém trhu startují v základní výbavě na částce 215 000kč. ;) Středně vybavená verze s dockem pro smartphone, autoradiem, asistentem jizdních pruhů, chytrými doplňky - odpadkový koš, kabelka apod. s atmosferickým litrovým motorem Sce za 270 000kč!
Podívej se na ty výsledky trochu podrobněji. Aygo mělo o 0,8 budu víc než Twingo. Přitom Twingo ztratilo na Aygo 0,9 bodů za whiplasch u zadní sedačky. Pokud tedy pomineš tento nový test, tak je na tom Twingo lépe. A třeba v ochraně dospělých pří čelním nárazu není v této třídě nikdo lepší. Také v ochraně dětí a chodců je na tom Twingo lépe.
Ono je potreba si uvedomit, ze Peugeot Partner a Citroen Berlingo jsou proste male dodavky a tam se na bezpecnost nehledi. Samozrejme v tomto kontextu mi prijde malinko zvlastni, ze je nekdo ochoten do dodavky urcene k preprave palet nalozit rodinu, ale to uz je o prioritach kazdeho soudruha.
Vetsim prekvapenim je neprilis presvedcivy vysledek u Twinga, je to sice miniauto, ale i tak bych od Renaultu cekal vice.
veď twingo nedopadlo zle. O 2 % pod 5 u dospelých, asis.barličky nerátam, tie si môžu zapínať úradníci a pri posudzovaní bezpečnosti u mňa nehrajú žiadnu rolu.
Taky si myslím, že to není špatný výsledek. Po změně metodiky hodnocení je pro auta této třídy dosáhnout pěti hvězd celkem problém protože tato auta musí být levná což nedovoluje v základní výbavě různé elektro prkotiny jejichž absence pak sráží bodové hodnocení NCAP.
Motor vzadu by měl být paradoxně pro posuzování nárazu ze předu výhodou. Motor opravdu není řízená deformační zóna.
Twingo mělo jednoznačně vzhledem ke své koncepci kralovat. Tady bohužel má Topper ač to přiznávám nerad, PRAVDU. Na Twingo je vidět, že do toho kecal zcela zjevně Mercedes (až moc) a reálný výsledek tomu odpovídá. To auto podle všeho bude horší než na co jsme běžně u Renaultu zvyklí. Bohužel. Neboť v otázce bezpečnosti mělo Twingo kralovat a ono je horší než nová kolíňata. To je pro něj moc špatně.
Twingo ale při čelním nárazu a v ochraně dětí kraluje. Nikdo nemá tolik bodů. Twingo ztrácí za whiplash u zadní sedačky. Pro palečkáře přidávám čísla. třeba se k nim vyjádří.
Twingo: 14,5 bodů
Adam: 14,5
UP, Mii: 14,2
i10: 14,0
Panda. 13,8
Aygo, C1, P108: 12,5
MINI Countryman: 11,9
Jazz. 11,4
To bohuzel jen potvrzuje to, co sem napsal. Nejlepsi auta klasicke koncepce jsou na tom stejne ci podobne, vostatnich oblastech ztraci. Tam, kde se melo zasadne vytahnout a ostatni rozsekat, tak se tak nestalo... Twingo melo mit 5 hvezd. Netvrdim, ze je to tragedie, ale uspech to rozhodne taky neni. Pratele tohle auto bude muset na trhu vydrzet minimalne 6 dalsich let, neli vic.
P.s.
Panda je na trhu uz oproti twingo v podstate celou jednu generaci... ;-)
Ale Twingo je lepší než ostatní auta v této třídě a je lepší než mnohá auta o třídu nebo dvě výše (třeba z nových - P2008, C4 Picasso). V ochraně dětí je také nejlepší. Ta zadní opěrka je dle mého názoru nepodstatná. A pokud jde o náraz na kůl, tak ti přijdou výsledky na úrovni nové Mazdy 3 a nové Octavie, tedy aut o dvě třídy výš špatné? Podle mě dosáhlo Twingo, stejně jako Aygo dobré výsledky . Problém je jen to, že se na ty výsledky díváme optikou předešlých 5* výsledků a zapomínáme, že ta auta by dnes končila na 3 nebo 4 hvězdách. Twingo a Aygo nemají 5* zcela záměrně, protože nemají autonomní brzdění. Těch 5* jim za to prostě nestálo.
Je to spíš tím, že u 5* aut to už dál nikdo nepitval. Až dnes, kdy je hvězdiček méně se najednou každý děsí té rudé barvy na hrudníku při nárazu na kůl. U 5* BMW 1, X3, Mazdy 3, Octavie 3 a mnohých dalších to nikdo neřešil, protože o tom nevěděl.
Já hodnocení NCAP moc nesleduji tedy ne natolik že bych snad podle výsledků NCAP kupoval auto. S kterýmkoliv autem výše bych neměl problém a nebál se o život. Nakonec jaká je asi pravděpodobnost, že to s autem narvu do překážky přesně jako při tomto testu? Někdy stačí jen nepatrně pozměnit podmínky a ta auta se sesypou jak domečky z karet. Stačí nechat automobil evropské specifikace poslat na US nárazové testy IIHS a výsledky bůdou úplně jiný.