Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - pumpkin
Pekné spomienky
| 5. 9. 2014 14:27
Mám len málo známych v okolí, ktorí nikdy nemali Feliciu v rodine. Neviem posúdiť nakoľko bola v dobe svojho príchodu technicky zastaraná, ale dizajn to bol myslím veľmi podarený. Doma sme mali kombi 1.6 z 96. a potom aj klasický hatch 1.3 GLX už s novou tvárou. Pamätám si, že sa mi ten facelift vôbec nepáčil keď som to prvý krát videl, ale postupne som si zvykol a síce to boli len také kravinky vo výbave, tak oproti klasickým LX-kám vyzerala oveľa krajšie.
Obe autá sme predávali s ťažkým srdcom, ale už bolo treba ísť ďalej. Dodnes sa ale rád otočím za zachovalým kúskom (áno, tých je už málo).
Felicii teda prajem všetko najlepšie k dvadsiatke. Významne napomohla omladiť porevolučný autopark a zmazať priepastné rozdiely so západom.
Pekné spomienky
| 5. 9. 2014 15:25
Už ve své době byla Felicia křáp. Je to jen jinak vypadající Favorit. Podlaha stejná, spodní část palubovky úplně totožná s tou z Favorita...atd. Některé Felicie neměly ani příčný stabilizátor na přední nápravě, absence posilovače a 40kW výkonu no prostě zlý sen. Pověstná koroze pátých dveří která plynule přecházela na korozi úplně všeho. Na to, že to byl vlastně Favorit tak se dá Felicie poažovat za obrovský výkon protože i přes tu hrůzu vypadala docela dobře což bylo asi tak všechno. My měli bílou Feldu combi s 1,6 a dokonce s palubním PC! >:D No když do toho přesedneš ze stodvácítky tak úplně jinej svět... bohužel tenhle jinej svět už měl dost let zpoždění. Buďme rádi, že je to pryč. >:D
Avatar - pumpkin
Pekné spomienky
| 5. 9. 2014 15:43
Akurát k nám prišli maliari na jednej totálne zhnitej. Už by som sa na tom bál jazdiť. 8-s
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 6. 9. 2014 13:18
jj
není nad felcku na LPG [odkaz] sudruzi ;-)
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 5. 9. 2014 16:06
jo hezky si ty Feldy kvetou :-) snad ani Favouše jsem nikdy neviděl tak sežranýho korozí, jako mnohé "exempláře" Felicie kupodivu s platnou STK >:D a chraň Bůh v tom bourat
Avatar - pumpkin
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 5. 9. 2014 18:53
To by sa už len tak zaprášilo. >:-[]
Avatar - twistedTSD
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 5. 9. 2014 17:12
Ale tak...Kamarád jednu bez posilovače má a jak si to při svém jízdním stylu chválí, to je aspoň zpětná vazba. >:D Každopádně, v čem Felicia nemá konkurenci, to je prostornost. Pohodlně se v tom dá cestovat v pěti lidech, což mohly závidět i některé podstatně větší vozy té doby. A když se k tomu přidal kufr kombíku...
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 5. 9. 2014 17:24
Pohodlně v pěti?! Děláš si srandu? Tak krátký sedáky jsem zažil naposled v Thalii kde nepodpírají stehna stejně jako u Feldy. Vzadu je to úplně bída protože se sedí nízko a protože není moc kam dát nohy tak máš kolena pěkně vysoko. O nízkých zádových opěrkách ani nemluvě. Chtít po někom aby jel vzadu na té lavici ve třech je vzhledem k malé šířce auta doslova týrání.
Posilovač beru. Vzhledem k žiletkám na jakých to jedí se to dá, ale parkování nic moc.
Kufr jo ten byl dobrej, ale toť vše.
Avatar - twistedTSD
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 5. 9. 2014 18:21
Vzadu se mi v pěti lidech sedělo lépe než v Mondeu mk1/2. Nevím jak sedáky a opěrky, já v tom posledních 5 let delší trasu nejel, ale prostornost mi na model segmentu B připadá prostě překvapivá ve všech směrech.
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 5. 9. 2014 18:48
Absolvoval jsem vzadu v roce 1995 cestu Kladno - Beroun - Rokytnice nad Jizerou (ještě s nějakým blouděním). Nepohodlná zadní sedadla, která jsem zmínil v článku, jsou mojí osobní zkušeností :-) A to jsme cestovali celkově ve třech, tudíž jsem vzadu seděl sám.
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 5. 9. 2014 18:49
To auto je na dnešní dobu prostorově podprůměrný. Tehdy možná OK, ale i tehdy pětimístná byla spíš jen papírově.Naposled jsem jel v pěti lidech v Legacy a to taky nebylo nic co bych si chtěl opakovat. To si člověk připadá v tom autě jak na Prague pride. >:D A to je Legacy pořádnej kus auta! Ve Feldě opravdu ne.
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 6. 9. 2014 07:19
Je to krám nad krámy. Sice neodchází nic většího, ale každou chvíli nějaká maličkost. Hnije to neskutečně, ale to je výrobní chyba.
Prostornost mizerná, sedačky nepohodlný, nenastavitelnej volant, bezpečnost- pojízdná rakev
Jediný co to má je pro škodovku typickej velkej objem převáženýho vzduchu. Po téhle zkušenosti a rodinném řešení problémů s rozvody TSI prarodičů už Škodovku nikdy. To snad radši korejce.
Naposledy jsem jel se známým v nové O3 a když jsem se ho zeptal, co mu tam tak divně skřípe a klape, tak mi řekl, že se to naučil ignorovat, protože autorizák mu tvrdí, že tam nic neslyší. No jo....patriotismus a demagogie. >:D
Avatar - The Spešl Uan
JEDINĚ NA LPG !! JINAK TO HODIT ZE SKÁLy
| 6. 9. 2014 11:56
Máme generaci Mondea z let 1996-2000 a známý Felcla kombi. Jednou jsem nemohl jet tam a tam svým autem, a tak mně musel svézt známý. A upřímně řečeno, vzadu jsem byl sám a po pár vteřinách jsem to auto proklínal. Tak nepohodlné sezení se na světě jen tak nenajde! 8-s 8-s 8-s
stale se vyrabi
| 5. 9. 2014 15:37
"...spousta lidí je totiž přesvědčena,
že se stále vyrábí!" To jako vazne? A kdo proboha?
Jinak ocekavam prispevek od toppera v rozsahu minimlne dvou clanku!
stale se vyrabi
| 5. 9. 2014 18:39
Svět motorů dělal před nedávnem anketu mezi lidmi, které nové auto je nejprodávanější u nás. Hodně respondentů si skutečně myslelo, že je to Felicia...
stale se vyrabi
| 5. 9. 2014 18:50
To zni hodne zvlastne... Nemuze to byt tim, ze to treba spatne pochopili? Budto preslechli nove, nebo mysleli, ze jako "nejprodavanejsi nove auto" lze brat i to, ktere bylo (kdykoliv) zakoupeno jako nove, byt se dnes jiz neprodava (coz je kriterium, ktere splnuje vlastne kazde auto). Kazdopadne si myslim, ze kdyby otazka znela "Vyrabi se stale felicia?", tak by vysledek dopadl jiak, i kdyz par kladnych odpovedi by se asi naslo.
stale se vyrabi
| 5. 9. 2014 19:39
Jenomže anketní otázka zněla jinak. Přítomen jsem akci nebyl, pouze jsem četl výsledný článek a při psaní historie mě napadlo, že tahle informace by mohla být zajímavá. Člověk, který se o auta zas až tolik nezajímá, takto tipovat klidně může, z praxe to znám velmi dobře. Objevily se i jiné tipy, třeba Dacia Logan... Octavia byla pro všechny kromě pár znalých vesměs překvapením.
Avatar - Đawson
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 16:03
Tímto bych rád zavzpomínal na auto, které mě nikdy nikde nenechalo, vše bylo tak přístupné, že to šlo opravit i bez zvedáku na ulici a dokázala projet i to, kam většina SUV-éček ani netroufla!! :-) :-)
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 16:30
Tehdy žádná SUV nebyla, když nepočítám 1. generace BMW X5 a MB M-Klasse, kterých jezdilo pár.
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 11:36
SUV segment oficiálně založila Toyota RAV4, lhostejno na velikosti. Nikoli Mercedes. A Američané by určitě protestovali, kupříkladu takový GMC Typhoon (1992-1993) byl jak užitkový, tak hlavně sportovní...
Avatar - twistedTSD
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 17:02
Nás tedy párkrát nechala, přesto na rodinnou 1.3 f kombíku (dokonce měla i střešní okno!) vzpomínám rád. Možná proto, že je prvním autem, které jsem kdy řídil)...Sice byla za zenitem snad už při svém představení, ale své silné stránky měla.
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 17:49
Nepiš hlouposti! Feldě stačí mokrej zatravněnej svah a nehne se z místa! Tvrdit, že felda s FWD s otevřeným diferákem zvládne víc než SUV s 4x4 je lež jak Brno.
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 20:01
Nie si trošku zaujatý? Prudíš proti Felde, až máš na ústach penu... Kde Dawson píše o SUV s pohonom 4x4?
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 20:11
Zaujatý? Já myslím, že co se týče Felicie tak mám celkem reálný pohled na to co je zač. I kdyby to SUV nemělo 4x4 tak pořád mají výhodu větší světlé výšky tedy lepší přejezdvé úhly. Tvrdit, že Felda projede to na co si SUV netroufne je blbost.
Vastně není protože s Feldou o hodnotě 5000kč si dovolíš víc protože ti to je tak něják jedno. >:D
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 20:52
Ten predchádzajúci príspevok neznel nezaujato.
Felicia bola poplatná dobe a situácii. Nakoniec fakt, že Nemci sa rozhodli po modernizácii Favorita urobiť ešte aj pomerne slušnú rekonštrukciu, ktorej výsledkom bola Felicia, znamenal aj isté uznanie kvalít konštrukcie od nového majiteľa.
Voči nasledujúcej Fabii bola Felda skutočne opticky príjemnejšia, ľahšia, a nevem či aj číslami, ale pocitovo určite priestornejšia. Žiadny zázrak ani vo svojej dobe, ale bolo to spoľahlivé jednoduché auto, za ktorým sa dnes mnohým ešte cnie.
Hodnota tohto auta dnes a jeho kvality dnešnými očami v dnešnom svete sú irelevantné.
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 21:05
Já s tebou souhlasím. Felicia byla taková jak možnosti a okolnosti dovolily. A proto byla Felicie prostě křáp. Já v tom nevidím zaujatost. Nakonec i naše rodina měla Felicii. Tady máš dobový test: [odkaz] tak negativní poznatky jsem v dnešní době neviděl ani na adresu Dacie. Felda vycházela z Favorita který už ve své době vzniku nebyl kdo ví co a Felda převzala kompletnně všechny mechanické části od Favorita. Jediná změna byla u motorů tedy co se týče mechanických změn. Ty optické byly daleko výraznější a nutno říct, že se vzhledově docela povedla.
Nevím proč si tohle spousta lidí odmítá přiznat. Je to sztejné jako u stodvacítky (kterou mám mimochodem rád) byl to strašný šmejd, ale stejně ti budou lidi tvrdit jak to bylo super auto... nebylo!
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 5. 9. 2014 21:26
Nesouhlasím, že byla Felicia oproti Fabii opticky příjemnější. Fabia je špičková belgicko-portugalská práce, nestárnoucí kusanec.
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 21:31
Český Bentley! >:-[]
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 5. 9. 2014 21:39
Počkat počkat, ta spojitost tam znát je. Rozhodně víc, než český kubismus na těch trojúhelnících >:D
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 12:01
Je moderná, zvonka zaujímavá (v interiéri ani náhodou, ten je dizajnovo podpriemerný), ale nijak zvlášť pekná.
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 6. 9. 2014 17:33
Designovo? Ba naopak, design (chápeme-li jej správně) je v kabině Fabie na vynikající úrovni. Pro ty, kteří milují Bauhaus, dvojnásob.
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 20:03
Designove je interier (palubka) prvni fabie tak strohy, ze v nem neni nic, co by nekomu mohlo vadit. Na druhou stranu vsak nenabizi nic pritazliveho. Jedine, cim by mohl, krome sve bezkonfliktnosti, zaujmout i dnes je na male auto velmi dustojna kompozice. Osobne se mi interier prvni fabie libi mnohem vic, nez u druhe, ale hledat v nem neco vylozene pohledneho by bylo, jako obdivovat krabici od bot za to, jak je krasne hranata. I kdyz u milovniku bauhausu jeden nikdy nevi ;)
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 20:17
Pekne napísané. Taký názor beriem. ;-) :yes:
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 7. 9. 2014 02:56
Jo, s tím lze souhlasit :-)
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 20:16
Oko nepoteší, koleno vodiča tiež nie, ani jeho ľavý lakeť, a napríklad hranatá šaltpáka je priam opakom ergonomického tvaru. V drvivej väčšine áut bol interiér v čierno-čiernej úprave, čiže farebne úplne tragický. Strohé, povedal by som, že až primitívne jednoduché tvary nie sú ukážkou dizajnérskeho kumštu, v interiéri sa prakticky nedá nájsť detail, ktorý by pozitívne zaujal. Voči exteriéru auta je interiér biedny, tú vynikajúcu úroveň tam vidieť nie je, ani z estetického, ani z praktického a ani z ergonomického hľadiska. Určite vo väčšine vecí uspokojí. Ale nadchnúť nemá čím.
[odkaz]
[odkaz]
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 7. 9. 2014 02:55
K tvarovému primitivismu (ačkoliv bych byl skoupý na taková silná označení) mívá mnohem blíže snaha za každou cenu oživit tvary. Naopak, Fabia si na nic nehraje a její jednoduché tvary nejsou bezduché. A pokud je v celočerném provedení, může oslovit právě seriózností, důvěryhodností a (osobně s ní nemám problém) i útulností.
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 06:35
Jaké uznání kvalit? Němčouři pochopili že Čechům stačí zmodernizovat Favorita nasadit na to vysokou cenu a zaplatí se jim i to co zacvakali za Škodu jako takovou a vývoj Octavie (zvlášť když to postaví na své platformě která už byla hotová ) a ještě budou Češi učurávat že mají vlastně už VW za pár šupů. Prostě jednoduchý kalkul a vyšel stoprocentně. A že Felda byla zastaralá už jako Favorit je bez diskusi.
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 5. 9. 2014 21:22
na Feldu mám sice vzpomínky, ale přiznejme si to... západní konkurence byla o stovky mil dál. Tenhle křáp, kterým byl maskován podobně archaický základ, byl legrační, možná krapet milý... právě tím, jak maskoval to, co ukrýval >:D
Avatar - pumpkin
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 22:24
Vtipný ako pre koho. Ale to čo si napísal vyznieva rovnako blbo ako keby si sa vysmieval Rumunovi že si hrdo našetril na novú Solenzu.
Nikto predsa netvrdí že to bolo špičkové auto.
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 5. 9. 2014 23:09
Delam si legraci, musel jsem ventilovat nevedomi
Vzpomínka
| 5. 9. 2014 23:59
A sranda byla, kdyz ukryval, jako treba v mem pripade, vyladenou 1.6-ku. To pak ridici v te dobe popularnich TDicek prekvapene zirali, co jim to na dalnici v kopci ujizdi za plecku ...
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 6. 9. 2014 00:30
dyť jasně, já mám vlastně Feldu rád... jako malý jsem se v ní hodně navozil. V bílém kombíku.
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 06:39
Vyladěnou? Jo myslíš obstarožní, to pak ano. Ingot od VW který byl těžký na subtilní přední napravu stavěnou na lehký hliníkový motor.
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 14:35
Mozna obstarozni, ale vyladenou, ato prakticky za par supu. Asi na 72kW/150Nm. Coz v roce 2000 byl v tunovem aute na nasich cestach tezky nadprumer.
Vzpomínka
| 6. 9. 2014 20:22
Definuj ten archaický základ. Čo tým myslíš?
Vzpomínka
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 7. 9. 2014 02:58
Základ spočívá ve Favoritu - a pokud byl překonaný již v době svého uvedení, pak v druhé polovině 90. let byl těžce archaický (o mizerné úrovni bezpečnosti, která je ze všeho nejdůležitější, nemluvě).
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 16:28
Jako druhé auto slouží v rodině už 16 let a ani jednou nás nenechalo ve štychu. Vždycky všude poctivě dovezla. 1.3 MPi 50 kw je držák a vzhledem k váze si člověk užije i trochu té sportovní jízdy. Najeto necelých 200tis Km a podle výrazu (stále atraktivního i po těch letech) vypadá, že se ještě alespoň na 100tis dalších s nadšením chystá :-)

Povedené auto a rozhodně nesouhlasím s tím, že je to jen faceliftovaný Favorit. Felicia je oproti Favoritu opravdu na míle daleko kupředu... :yes:
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 16:29
V čem je na míle daleko kupředu? Stačí věcně v bodech. ;-)
EDIT: Odpovědi už se asi nedočkám >:D
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 16:33
Tipl bych, že ten motor o moc víc než 200 tis. nedá. Bez generálky. Já vím, že jsou kusy, který najezdily víc, ale jakejpak to mělo ještě výkon... ?
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 16:45
S tou generalkou si akosi mimo.
Ta doba, ked sa s karami chodilo na GO este pred 100 tis. je uz davno prec. ;-)
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 16:48
Ehm.... TSI? >:-[]
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 17:24
Já se ale bavím o 200 tisících, eventuálně o 300, nikoliv před 100 tisíci, takže mimo je tady někdo jinej.
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 19:35
BSK 2393, ako chces. Tak, uz aj era GO pri 200 tis. je prec.
P.S. Chod sa popytat majitelov, kolko maju najazdene a ci mali GO motora.
Budu sa na teba pozerat ako na ...
[odkaz]
;-)
Slouží u nás už 16 let...
| 5. 9. 2014 19:09
Ty motory dají mnohem víc než 200 tkm, bez problémů baští i plyn. Ano, leckdy mívají nižší výkon než za mlada, ale to je tím, že málokdo pravidělně seřizuje vůle ventilů a že rozvodový řetěz už bývá často natažený. Staré jednobody ale ani za mlada moc nejely, MPI jedou lépe.
Slouží u nás už 16 let...
| 6. 9. 2014 00:31
měl jsem Fakana poslední model...40kW a sloužil jako služebka v nějaký zelinářský firmě...měl najeto nějakejch 230tisíc a nebral ani kapku oleje,řetěz nechrastil....prostě motor jak víno.
Slouží u nás už 16 let...
| 6. 9. 2014 13:40
1.3 ve felicii najede to co žádný jiný dnešní motor, všechny VW motory i 1.9D jsou dneska už většinou po smrti, ale 1.3 jedou dál, 500 000km žádný problém, s korozí je větší problém, jinak nesmrtelné auto s nesmrtelným motorem, bez kterého by si Škodovku VW asi nekoupil a ani nesouhlasím s tím, že na Felicii by měl nějaké zásluhy VW. Žádný zázrak moderní techniky to nebyl, ale křáp taky ne a většinu svých tehdejších konkurentů přežila, nebo přežije.
Slouží u nás už 16 let...
| 6. 9. 2014 06:43
S čím souhlasíš nebo nesouhlasíš je irelevantní. Zkus nám zde vyjmenovat všechny progresivní řešení proti Favoritu které posouvají Felicii o ty míle vpřed.
Slouží u nás už 16 let...
| 6. 9. 2014 14:10
To bude těžky když jediný rozdíl jsou jiný vnější plechy a vůbec všechny vnější díly jako světla, zrcátka, kliky... vše ostatní pod plechama je Favorit. >:D
Avatar - Dzakobo
Blue Sky
| 5. 9. 2014 17:26
Ségra ještě provozuje Feldu 1,6 Blue Sky, ve výbavě nechybí palubní PC a ani nezávislé topení Webasto. Koroze jenom lehká na podvozku, takže až se toho bude chtít zbavit, určitě to koupím, dám pod plachtu a za 20 let se po tom Škodafans utlučou >:D , což je fakt směšný, protože na tom autě mi snad nic nevyhovuje. Vše s čím se hýbe, jde abnormálně ztuha, při zamykání/odemykání se z auta ozve hodně hlasitý pípnutí, jediný co stojí za řeč, je tah motoru, ale tím to končí.
Avatar - pumpkin
Blue Sky
| 5. 9. 2014 18:59
Blue Sky bola aj v najlepších časoch Felicie u nás rarita. :-) Strecha nezateká?
Avatar - Dzakobo
Blue Sky
| 5. 9. 2014 20:27
Střecha vodu nepropouští, ale před cca 2 roky přišly kroupy a prorazily asi 7 děr do textilie, takže teď jsou tam nalepené nehezké přelepy. Chtělo by to výměnu, ale dokud nebude možné Feldu garážovat, nemá to smysl.
Blue Sky
| 6. 9. 2014 11:21
Dá se ještě dnes střecha koupit nová? Například přímo u Webasta?
Blue Sky
| 6. 9. 2014 14:12
Ano dá. Většinou ty střechy nejsou na konkrétní auto, ale jsou univerzální. Prostě dělají střechy v několika rozměrech, které se pak použijí u více aut.
Blue Sky
| 6. 9. 2014 23:41
i kdyby se nedala sehnat webasto,vejde se tam i ta z Twinga :-)
Blue Sky
| 7. 9. 2014 01:35
Twingo se shrnovací střechou nebylo zas až taková velká vzácnost, takže pokud rozměrově odpovídá, pak ok :-) Elektrický mechanismus byl asi stejný, předpokládám, maximálně se lišily čudlíky :-)
Blue Sky
| 7. 9. 2014 22:33
Twingo má mechanickou plátěnou...na Feldu se vejde jen tak tak...na Trabanta s přehledem a ještě zbejvá místo :-) Poslední dobou je po střechách z Twinga sháňka...za chvíli twinga vychcípou na střechy >:D
Avatar - šmoula nešika
Felda - 20
| 5. 9. 2014 18:41
Z dnešního pohledu není Škoda Felicia ani zdaleka vhodným autem pro průměrného motoristu. Je to vůz podivně smontovaného interiéru, laciné elektroinstalace, jízdních vlastností staré houby na tabuli, přičemž je i komfort dost mdlý; neodolného podvozku, nulové izolace od motoru, zvukové i pachové, a šíleně rezaví. Pak je tu také efekt mnoha potuzených, opotřebovaných a prostě... křováckých kusů na našich silnicích, celkové množství, image obyčejného českého auta a neklesající ceny (dříve zas až moc...) dané neutuchající poptávkou a stále mizernější nabídkou.

Kdo si ji koupí s vidinou mnoha kilometrů za málo peněz, vlastně dokazuje, že o autech nic neví. Úplný trouba. Paličatý čecháček. Kromě cen dílů a prostornosti u Combi nemůže obouchaný hatchback ze třech áček jakkoli obstát vedle modernějšího, mrštnějšího, úspornějšího, bytelnějšího... atd. Fiatu Punto II 1.2 FIRE.

Přesto - pokud si ji budete chtít koupit z pozice fandy do aut, vysloužíte si ode mě :yes: , jako byste přišli s nějakým naprosto iracionálním sporťákem. Mám totiž feldu třináctistovku přes všechny její nedostatky moc rád. Rodiče v ní jezdili. Furt se něco z útrob auta ozývalo, sedačky se trhaly, centrál nefungoval, plasty nedržely, uši zaléhaly, spojka na h*vno, startér též. Ale ten motor... tak krásně sytý zvuk, tak krásný benzinový pach v kabině, takové prosklení, prostě oldschool. Jak já ji měl rád. Byl jsem malý, to jo, ale když pak přišla jiná škodovka, služebák na soukromé ježdění, každý den jsem kolem osamoceného autíčka chodil se slzou v oku. Vyrostl jsem v ní a oni ji nechají ležet ladem. Pamatuji den, kdy jsem šel domů jako vždy, a ona už tam nestála. Měla zrovna kulatiny. Konec, prodáno. :'-( Ze stesku jsem začal kupovat motoristické časopisy... a to už je zase jiná historie. :-) Ten služebák s výkonnou turbo kotelnou pod kapotou si mě samozřejmě nikdy tak nezískal.
No co, auto.
Zato ten „křáp“ spolu s Fáčkem - budoucí klasik. Bez debat. Alespoň pro nás benzinem načuchlé kluky ze sídliště.

Děkuji Ti, Feldo. A Alešovi za poctivý článek. :-) :yes:
Felda - 20
| 5. 9. 2014 18:55
Souhlas do puntíku! :yes: Je to pár měsíců co jsem ve Felícii po delší době jel a když jsem do toho sednul musel jsem se smát. Ty tenké "A" sloupky jak obvod zápěstí novorozeněte nebo už samotný zvuk při zavírání dveří... to je prostě cesta do pravěku. >:D
Svým způsobem to auto mám taky rád protože jsem v něm spoustu zažil, ale i tak si normálně uvažující člověk musí přiznat, že je to strašná popelnice. >:D :yes:
Avatar - pumpkin
Felda - 20
| 5. 9. 2014 19:11
Dnes už je, to bez debaty, ale z nostalgie by som ju raz ako youngtimer bral. :-)
A ešte si pamätám že spolužiakov tatko mal Feliciu Laurin&Klement a rozplýval sa aký je to luxus oproti obyčajnej. >:D Nálepky dreveného dekoru a sedadlá v koži robili zázraky. :-)
Felda - 20
| 5. 9. 2014 19:12
To i dnes. V kategorii supermini není moc aut, do kterých jde objednat kůže a (pseudo)dřevené dekory.
Felda - 20
| 5. 9. 2014 19:21
To pseudo dřevo snad nikomu nechybí :-)
Felda - 20
| 6. 9. 2014 08:05
Pokud je vhodně zakomponované, tak se mi líbí více než pseudokarbonové nebo pseudokovové lišty.
Avatar - šmoula nešika
Felda - 20
| 5. 9. 2014 19:44
Taky že pak kámošův táta měl tu svou málem o dveře kratší, při vystupování jsem je zvyklý na nějakou tu sílu málem vylomil z pantů. >:D >:-[] Co se zvuku dveří týče, je to slabý odvar proti starším škodovkám (s motorem vzadu). Dědovi jsem na jeho 125 dokola otvíral a zavíral, abych si užil to mechanické dovírání a kovové mlasknutí, stejně jako půlmetrové spáry mezi hranou dveří a prolisem kastle. >:-[]
A kvíknutí při řazení zpátečky je taky fajn. :-)
Felda - 20
| 6. 9. 2014 06:50
Myslíš sytý zvuk motoru ala zubní vrtačka? Máš to auto zidealizované spíše jako vzpomínku na vše co bylo krásné v dětství než jako opravdový pohled na kvality toho vozu.
Avatar - jenik3
verze 1.3 MPI byla skvela
| 5. 9. 2014 21:43
Vzpominam si na verzi 1.3 mpi, to byl uplne jiny motor nez starsi 1.3 bez mpi. Vykon stejny, ale ten zatah mi prisel uplne jiny. Motor se dostal do vyroby nekdy kolem roku 1997.
Avatar - šmoula nešika
verze 1.3 MPI byla skvela
| 5. 9. 2014 22:43
MPI nejspíš '96, jak je v článku.

Jiné sání, ventily a myslím ještě něco v roce '98.

Výkon v praxi jinačí bude (u obou úprav), i když ten tabulkový zůstal stále stejný po celou dobu výroby. :-)
Avatar - twistedTSD
verze 1.3 MPI byla skvela
| 5. 9. 2014 23:32
Myslím, že se začal dávat už v roce 1996.
verze 1.3 MPI byla skvela
| 6. 9. 2014 00:01
Ano, lamalo se to v roce '96 a rozdil v obou verzich byl znatelny, sic deklarovany vykon byl stejny. Ale v realu mivalo BMM okolo 47kW, zatimco MPi 53kW.
verze 1.3 MPI byla skvela
| 6. 9. 2014 11:18
Je to uvedeno v článku, 1.3 MPI se montovaly od srpna 1996 (modelový rok 97 po celozávodní dovolené).
verze 1.3 MPI byla skvela
| 7. 9. 2014 18:39
MPI mělo větší krouťák, posunutý dolů někam k 2500ot.. Jiná vačk, větší sání a hlavně komprese.. dynamice přispělo i to, že 50kW verze měla nejkratší převodovku (naopak slabší 40kW měla stejně dlouhou jako 1.6)... I když díky ní to auto se stalo nepoužitelným na dálnici
Sportline
| 6. 9. 2014 00:38
Pěkný článek k výročí Feld :-) Jen drobnost, edice sport line měla žlutý interiér jen v případě černé varianty... Byla ještě červená (častější), s červenými sedačkami a pásy. K dispozicy byly pouze "silnější" motory 1.3 50kW a 1.6 55kW.. Základní výbava byla poměrně bohatá - airbag, malý kožený paket, elektrická okna, litá kola, centrální zamykání s alarmem.. Spolu s Mystery to byla nejvybavenější edice Feld, s vyjímkou LaK
Sportline
| 6. 9. 2014 11:17
Díky za detaily, já jel hlavně podle fotek, které mám k dispozici (a jsou i v galerii). Popisky limitovaných edic, i těch, které se u nás neprodávaly, by vydaly na jeden samostatný článek a určitě delší, než je tenhle. Nejsou tam ani vyjmenované úplně všechny, čehož jsem si také vědom. Ale nechtěl jsem ho psát extrémně dlouhý.
Sportline
| 7. 9. 2014 11:23
Tak ty detaily byly jen pro zajímavost, důležitý bylo, že sportline měla černou-žlutou a červenou variantu :-) já zas do nedávna nevěděl o té černé variantě..
Sportline
| 6. 9. 2014 21:29
Červenou verzi jsem tam ještě pro jistotu doplnil :-)
Avatar - beibej
Úhel pohledu
| 6. 9. 2014 01:30
Záleží na úhlu pohledu. Z čeho se do Felicie přesedalo. Já přesedal z 120L M. A to byla felda sakra fáro. Tiché dynamické a se sportovníma jízdníma vlastnostma. Měl jsem krátkou GLXi 96 MPI 50kw. A ta výbava: metalíza, otáčkoměr, plyšový sedačky, centrál, ostřik světel, tónovaný okna. Za 9 let mě nikde nenechala. Když bylo něco potřeba opravit vždy to stálo pár korun. Byla to poslední levně servisovatelná škodovka. Nadruhou stranu když jsem pak přesedlal na další auto, umožnila mi felina aby i to nový auto bylo zase o dost lepší. A to je fajn, jen se bojím dalšího přestupu. Protože příští auto už mi nic podobnýho asi nenabídne.
Felde chýbala len pozinkovaná karoséria
| 6. 9. 2014 12:28
Keby Felicie mali pozinkované karosérie, tak vydržia večne... Korózia je zväčša hlavný dôvod, prečo idú do šrotu...
Pred 20 rokmi som Feliciu vnímal ako hyper ultra modernú škodovku. Len som tíško závidel spolužiakovi, ktorý si ju kúpil hneď na začiatku výroby.
Avatar - Bristol
Felde chýbala len pozinkovaná karoséria
| 6. 9. 2014 13:42
z tehdejšího úhlu pohledu nejspíš ano... ovšem je potřeba nezujatě dodat že jetý golf nebo escort byl rozhodně lepší volbou... než auto které stálo na základech favoritu...
Avatar - Bristol
Felda
| 6. 9. 2014 13:40
Felicie má v sobě jistou historickou hodnotu zejména zde v tuzemsku... možná i na Slovensku v menší míře... a tedy že se velkou měrou zasloužila o postosocialistickou motorizaci české veřejnosti v druhé polovině 90s... Felicie byla v prvé řadě autem, které nahrazovalo 120ky, favority, trabanty, žigulíky a další socialistické vymoženosti... samozřejmě v menší míře ji pomáhali ojeté golfy, kadety nebo escorty ze západu...

ovšem na druhou stranu je pravda, že toto auto ještě absolutně nesneslo srovnání s jakoukoli dobovou západní konkurencí... ale jak se psalo v článku... někde se začít muselo, ovšem člověk by čekal že pod taktovkou VW by snad aspoň nechali vyrábět přeznačkované Polo a nikoli přeznačkovaný a zaobalený Favorit... :no:
Felda
| 6. 9. 2014 16:03
Přeznačkované Polo by stálo moc peněz a české rodina by se do něj nevešla.
Felda
| 6. 9. 2014 23:56
ale notak...pokud se na Favorita podíváš v kontextu doby kdy vznikal,tak šlo opravdu o převratné auto. A až na komfortní výbavu to auto bylo téměř srovnatelné s konkurencí ze západu. Po příchodu VW se kvalita zlepšila a poslední ročníky Favoritů nebyly špatný. Měl bys smeknout před lidma kteří se podíleli na vývoji tohodle auta v tehdejší nelehké době.Kdyby Favorit bylo tak ukrutně špatné auto,nepřežije v reinkarnaci jménem Felicia do roku 2000. Jediný v čem Favorit nemohl konkurovat západním autům stejný třídy byla nabídka motorů a komfortní výbavy. Přečti si knihu V soukolí okřídleného šípu a pochopíš. Nebýt Favoritu,tak tady dneska montujeme Thalie,nebo Dacie.... Neříkám,že Favorit/Felicia byl na špičce segmentu tehdejší doby,ale rozhodně to nebylo špatné auto. Plivat jed na netu dokáže každej :-) Však ono se říká...hádání se na netu je jako paralympiáda.....i když vyhraješ,pořád jsi kripl
Avatar - Bristol
Felda
| 7. 9. 2014 09:16
Ale ja na Felicii rozhodne jed neplivu, ano favorit optikou doby kdy vznikal bylo rozhodně dobré auto... Vzhledem k tehdejší socialistické produkci dokonce výborný... Ale to mluvíme o konci 80s :-) ovšem optikou doby o deset let později uz byl automobilismus trochu nekde jinde...nez tehdy nova Felicia
Felda
| 7. 9. 2014 22:39
kdyby nebyla poptávka,nebyla by nabídka. Pokud by výroba Felicií byla prodělečná,koncern by výrobu zastavil dřív.Hlavně od doby Felicie nemá Škoda adekvátní náhradu pickupu,čehož využilo Palio pickup a Logan pickup.Toledo se taky vyrábělo řádně dlouho a jezdilo na platformě dvojkovýho golfu.
Jezdím s Felicií už dlouho..
| 6. 9. 2014 13:53
Já sám mám 1.3 MPI o 50 kW a jezdím s tím autem už asi rok. Tohle auto bylo mým snem, tenkrát jsem kdysi v 10 letech viděl plakát Magic. V 21 letech se sen splnil.

Shrnuto jednoduše, je to dobré auto na vesnické ježdění, auto na "začátek", nevhodné na dlouhé trasy nebo dálniční jízdu.

Do kufru u krátké verze se vleze tak akorát nákup, event. oblečení na dovolenou, to je ale tak vše. Sám mám i verzi bez posilovače, párkrát vznikly už nepříjemné situace při parkování a povedlo se mi i odřít auto. Na parkování je to ale dostačující škola, při přesednutí do aut s posilovačem už si tak nějak lépe vychutnáváte snadnost točení volantu.
Koroze je řešitelná, za pár korun jsem vůz zakýtoval a nechal nastříkat. Dokud nezrezne náprava, je to dobré.
Tvrdé sedačky mi nesedí, auto je na delších cestách hlavně nepohodlné, při dálničních jízdách i šíleně hlučné.

Velkými výhodami je především skvělá životnost motorů, bere mi to dlouhodobě i ethanol E85 bez úpravy. Spotřeba s benzinem 1 :1 okolo 5,5 l/100, při dálniční jízdě jsem se dostal na 6 l/100. Nízké ceny dílů, to je pravdou. Dílčích dětských závad je však poměrně dost.

S autem jsem spokojen. pro začátek dostačující. Na řády let bych si ho už však nekupoval. Najeto s Feldou asi 20 tisíc km za rok.
Jezdím s Felicií už dlouho..
| 7. 9. 2014 18:50
jojo, taky ji ještě doma máme. Je mi líto ji hodit do šrotu. Je to přeci jen kus lidské práce. A motorově tato ještě (i dle servisu) prý vydrží, i když už bude asi karoserie sežraná na prach :-) Posilovač taky nemá, ale tak snad jsme nějací chlapi, co mají sílu ne? ;-) Jo, příští rok bude ta naše plnoletá, přemýšlím, zda utrácet za další technickou, ale pak se mi ji vždycky ještě zželí ;-)
Avatar - Deathstar
Felda X Fávo
| 6. 9. 2014 16:31
Je pravda, že Felda opravdu nic nepřinesla..

Favorit přišel po modelech 120/130 a bylo to na poměry Škodovky něco "radikálně jiného" .Proti stodvácám motor vepředu, tišší (v rámci srovnání), prostorný, dokonce to mělo i jakýs takýs hranatý design. Porovná li člověk 120tku a pak Favorita 136, tak to byl po všech směrech skok..

Felda ale navázala na Fávo s minimem změn..Subjektivně je v ní míň místa. Motory spolehlivostí průměr. Jednobody ujdou, ale MPi má strašně drobných závad, hlavně elektrických. Sere se řídící jednotka, vstřiky... Oproti Fávu i víc rezne, hlavně výfuk, podběhy a páté dveře.
Já měl zkušenost s verzí Feldy 40kW MPi kombi a to auto vůbec nechodilo do otáček a prostě nejelo, ač bylo ve vynikajícím stavu a bez závad..Bylo to o strach předjíždět. I můj Favorit byl o řád svižnější.

I dneska bych radši vzal svého starého Favorita 136 s karburátorem (vstřikovačky už zlobily), než Feldu. Klasický první Fávo do r.1993 bylo lepší jako oldtimer, a klidně mě sežerte, ale byl i lepší jako auto..:-)
Felda X Fávo
| 7. 9. 2014 00:02
řekni mi jaký konkrétní závady se opakovaly u Favorita s BMM? Jediná vada na kráse byla VN cívka pod pertlem blatníku,pernamentně ve vlhku a původní originál Telefunken občas probila.Od modernizace v ´93 to bylo mnohem lepší a pohlednější auto. Nehledě na to,že prvním ročníkům při nárazu vyskakovala kapota do kabiny...
Avatar - Deathstar
Felda X Fávo
| 7. 9. 2014 10:41
Já vycházím z názoru pána, který mi moje auto servisoval a pracoval ve Škodovce cca 25 let. Vstřikovačka měla údajně problémy se studenými starty, s cívkou, rychleji rezla a u prvních sérií prý docházelo ke kompletnímu vysrání celé říď. jednotky..
Felda X Fávo
| 7. 9. 2014 22:44
já měl poslední ročník,comfortline a až na cívku mě nikde nenechal. Byla to 40kW verze a měla najeto přes 200 a já s tím jezdil denně CV-PHA a zpět,nějakejch 230km denně. Reznul jen ve výztuze dveří,na zadním límečku a v pertlu předního blatníku. Podvozek byl nevím čím nakonzervovanej,ale nebyla tam ani stopa koroze. Prostě ideální cvička do práce. Dokonce se s ním dalo jet i za 5litrů

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku