Ak by v Opli dokázali túto karosériu upraviť tak, aby zodpovedala dnešným bezpečnostným štandardom, Calibra by sa po jemnom facelifte mohla vyrábať a predávať aj dnes. Techniku by dodala súčasná Astra a Opel by mal o odbyt postarané...
Verím, že príde čas, kedy niektoré nesmrteľné karosérie budú vyrábať malovýrobcovia na štandardizované podvozky elektromobilov. Napríklad túto Calibru.
Už by se vyrábět nemohla. Na Calibře je nejhezčí její krásně klínovitý profil s nízkým ostrým předkem. Neznám hezčí "lidový" sporťák z této doby a kdykoliv potom. Dnešní auta včetně tzv. sportovních mají předek tupý a vysoký, hlavně při pohledu z boku vypadají jak po nárazu do zdi. Snaží se sice od těchto proporčních zhovadilostí odvrátit pozornost různými samoúčelnými prolisy, ale moc to nepomáhá. Čest výjimkám.
A prečo by sa nemohla? Žiadny zákon ani záväzný predpis nízky predok nezakazuje. Výroba a predaj predsa nie sú podmienené výsledkami nárazových testov. A motoristická verejnosť by slabšiu ochranu chodcov pri náraze takému krásnemu kupátku rada odpustila.
Motoristická veřejnost si může odpouštět co chce a čemu chce, ale design - má-li být skutečně dobrý - musí být i praktický a bezpečnostně nezávadný. Proto musí být také neškodný k chodcům.
Zajímalo by mě, kdo mi k příspěvku výše dal minusový bod - a jak by svůj názor zdůvodnil. To si fakticky někdo myslí, že ochrana chodců se dá oželet kvůli nějakému "krásnému kupátku"?
Ja som ti mínusko nedal >:D len rozmýšľam ako to je potom u automobiliek ako sú Ferrari, Lamborghini či Porsche. Ak odpočítam Cayenne a Macan, tak všetky majú nízky a špicatý predok + nejaké to lízatko dole na nárazníku, čo pri kontakte s nohami chodcov pôsobí ako taká kosa. >:D Nejaký fígeľ na to očividne majú, ak im to prejde cez homologizáciu a veselo sa to vyrába a predáva. A nejako takto podobne by sa to zrejme dalo poriešiť aj u iných modelov nie?
Auto musí splňovat bezpečnostní standardy (např. právě pro ty nárazy do chodců), aby získalo homologaci a vůbec se mohlo prodávat. Nízký předek tomuto zrovna nepomáhá a je těžší udělat tak, aby auto mohlo vyjet na cestu. Jen nevím, jak to dělají u supersportů... zda je tam nějaká výjimka.
to je vše.Jednoznačně nejhorší auto,jaké jsem kdy měl i když jsem tenkrát každému vykládal,jaká že to není bomba.Holt mladická nerozvážnost a namachrovanost.Ale z toho většinou člověk časem vyroste. >:-[]
jj souhlasím, pořád je to pěkné auto. Já měl Astru F GSI 2.0 85kW s 15 ráfky právě z Calibry, i s tímhle motorem to slušně lítalo ;-) Btw servis jsem navštěvoval pravidelně 1 měsíčně = pořád se něco dělo. Napsal bych to stejně jako samael - "Holt mladická nerozvážnost a namachrovanost" >:D
A vsadím se,že jsi tenkrát taky všem vykládal,jaký že to je supr sporťák.Hlavně naivním dívkám,pro které byla tehdy Calibra něco naprosto úžasného. ;-)
I to je možné.Ale já měl všechna auta ojetá,ale tohle bylo fakt z těch všech nejhorší.Např. ojeté Mitsubishi mám už 8let a je i dnes lepší než (tehdy) 3 roky stará Calibra.
Přesně tak. Když je auto mizerně postavený tak je jedno jestli si ho koupíš nový nebo jetý. Pořádně udělaný auto je v pohodě i jetý. Tyhle kecy, že se nemůžeš divit, že se ti to sype když sis to nekoupil nový mě rozesmívaj. Já mám už druhou jetou Oktávku a neměl sem ani s jednou zásadní problém. Naproti tomu. Předtím dva Renaulty a jeden Peugeot byla pohroma. Každej měsíc s něčím v servisu. Nebylo to ale tím, že ty auta nebyly nový, ale protože to byly francouzský kraksny, který stály za prd už jako nový. Jejich konstrukční řešení mě zanechávali kolikrát v němým úžasu. Tak mizerně by to nemohl udělat ani průměrnej vysokoškolák strojař.
ty si to nepochopil. Ide o to, kto mal auto pred tebou. Kúpil by si napríklad novinársku predvádzačku? Alebo auto z požičovne? Aká by musela byť zľava?
čo konkrétne ťa u Renaultu a Peugeotu privádzalo do úžasu?
Blbý kecy. Lagunu jsem koupil od kolegy z práce s bláhovým dojmem, že když on je první majitel a auto si hýčká a jakmile v něm něco škytne jede s ním hned do autorizáku, tak to je supr koupě. Kulový. Co měsíc v servisu. To bylo furt něco, startér, lambda, vejfuk, vyteklý tlumiče, prasklý péra, neustále stávkující osvětlení kde tu onde na autě, čepy, ramena, vymlácenej stabilizátor, nefunknční imobilizér, , spojka, stávkující střešní okno, ložiska v kolech. Ke konci začala vypadávat jednička a to auto nemělo ani 200 000 km, když jsem ho prodával. Kupoval jsem ho na 110 000. Prostě pořád něco. Některý věci jako čepy na spojovačkách na ramenech a táhla stabilizátorů jsem měnil vždycky na jaře, protože je zima spolehlivě zlikvidovala. K úžasu mě přivádělo očividně poddimenzovaný podvozky jak na Laguně tak na 306. Takový slabý komponenty jako použili francouzští odborníci bych si dovolil dát tak na motokáru a ne na kočár typu Laguna. I konstruktérskej * by pochopil, že takhle slabej kulovej čep nemůže vydržet a půjde co nevidět do kytek. Kupříkladu na Oktávce je jednou tak masivní. Jejich nápad nepoužívat kombinaci šroub matka, ale slepou díru se závitem a v ní šroub je taky geniální. Nemáš šanci to povolit, takže místo co by si flexou uřízl matku a vyrazil zbytek šroubu ven a dal nový tak si utrhnul hlavičku šroubu (např uchycení tlumiče v těhlici) a pak sis ho mohl odvrtat udělat nový závit. Nechápu, kterýho idiota tohle napadlo. Osobně jsem to auto neservisoval, akorát jsem pak platil servisní hodiny. Takže operace, která na normální autě trvá hodinu na Laguně zabrala půl dne. Prostě konstruktérká pohroma tyhle francouzský stroje.
A keď si videl, že ako je to blbo urobené, prečo si to kúpil? Resp. predtým ako si to kúpil si si to auto nepreliezol a nezozbieral nejaké informácie o danom type? To mi trošku pripadá ako ten týpek čo tu nedávno nadával Subaru XV, a nakoniec vyšlo z toho to , že dal žene prachy do ruky a jej po Fabii I to auto pripadalo ako z vesmíru a jej sa s ním jazdí dobre. >:D
S tou karoserií s tebou velmi souhlasím, ale ani auto jako takové není žadný propadák. Myslím, že by se mohlo prodávat i dnes, s drobným faceliftem a techniko z třeba Astry nebo Insignie ( dle toho, kam ho chce Opel poslat ) a bylo by.
Předem upozorňuji že je to pro mě srdcovka, ale nemůžu souhlasit! >:D Calibra byla moje první, vysněné auto, dodneška mám dva kusy 8V (schovávám si je na důchod coby youngtimery), s jedním jsem nalítal přes 200 tkm... A nikdy jsem neřešil nic jiného, než běžný spotřebák typu tlumiče/brzdy/stabilizátor..
Že to není žádné náčiní na okruh je jasné, ale jako cesťák/všestranné auto jsem si na ni nikdy nemohl stěžovat..třeba možnost složit sedadla a vytvořit vzadu třeba dvoulůžko se střešním oknem:-D Jo..to byly časy..
Pri tejto príležitosti by sa patrilo uctiť si všetky Calibry, ktoré boli znetvorené v rukách tunerov a dnes bohužiaľ je zachovalý kus v pôvodnom stave na cestách už veľkou vzácnosťou. Česť ich pamiatke, pre mňa spolu s Peugeotom 406 Coupé asi najpodarenejšie "ľudové kupé" v 90. rokoch.
Alešovi vďaka za fajn čítanie :-)
jsme měli tenkrát ve firmě. Já ještě chodil do školy a jezdil Favoritem ale když bylo potřeba, ochotně jsem Calibrou cokoliv kamkoliv odvezl. Jednou takhle jedu z Prahy po D8 a na výjezdu ( Cínovecká ul. ) dole u Mekáče ( OMW ) dávám 6.rs a plnej knedlík, jestli se to jako do toho kopce na šestku rozjede. V očích smrt a nahoře u výjezdu na Mělník na tacháči 240. Na krajnici 2 zelené mávající uniformy - můj první infarkt v životě- ale naštěstí to byli stopující vojáci. Asi byli dost překvapeni, že zrovna já jim zastavil. Překvapení z délky brzdné dráhy bylo i na mé straně - to jsem z Favorita neznal. Docela se proběhli, a to jsem ještě couval. Chtěli do Terezína, tam jsem sice nejel, ale proč si cestu trochu neprodloužit, že :-).
Rád na to auto vzpomínám, moc pěkný svezení. Už tenkrát jsem si říkal proč neudělaj třeba litrovej turbomotor pro normální lidi. Že jim to ale trvalo, 20 let. 8-s
Calibra....vůz odařený skvělým dizajnem,charisma,elegance a řádná dávka testosteronu,kupé jak má být(škoda nevydařených motorů,antikorozní ochrany kastle a tragicky nespolehlivého 4X4)...nikdo není dokonalý. :-)
..jak jsem psal výše..samozřejmé záleží na kusu apod..ale mě ani jedna nějak nerezla a motor 8V bez jediného problému a působí že bude jezdit navždycky;) A to jsem jednu sezónu jezdil bez vody v chladiči;) (btw. prorazil jsem chladič o plot, kdyby se toho někdo chtěl chytat! ;-D)
Cca 20 let zpet jsem jezdil s Calibrou V6. Z mraky aut, co jsem mel, na ni vzpominam jako na "bozi karu", ktera vcucla nejedno devce z diskoteky a pak tradaaa :-)
Tehdy byl Opel v Cesku premie...!
>:D To jsme na tom stejně, měl jsem Astru GSi 16V 93, první šestnáctiventil u nás, motor vydržel přesně 53 tis., pak praskla hlava. Ale to už jsem měl v zaměřovači úžasnou cali, takže nebylo co řešit, Calibra V6 94, a jak říkáš, Opel byla tehdy "premie", ty auta byly za peníze, který by dneska za opel nikdo nedal. Ale lepší ještěrkolap než Cali v té době nebyl, porsche a féra to byla ještě jiná dimenze. ;-)
....já byl malej tehdy, ale tohle byl prostě top sporťák ze všech. měl jsem jeho obrázek z německýho časopisu vystřižený a strčený v penálu do školy místo jmenovky. Pak to jednou stálo u školy, jsme tam kolem toho s kamarádama chodili jakou dobu, slintali a snili, že až vyrosteme, tak si to koupíme z prvního platu >:D >:D
to je strašný, jak se ta doba změnila. A když to člověk dneska kolem sebe vidí, jak to nejen v autech jde do pr*ele, tak bych se nejradši do tý doby vrátil. Nakonec jsem ho dostal jako angličáka, to si pamatuju dodnes, červenýho. Jsem to přinesl do školy a byl kingem. A odpoledne jsme šli po škole na stavbu, jelikož to bylo v Praze na sídlišti, kde mimo tý školy stavěli paneláky, takže jediný vyžití dětský bylo chodit na zaprášenou stavbu a koukat jak bagry dodělávají rok po revoluci socialistický model bydlení a já tam v tý jený louži špinavý bahnivý toho angličáka utopil. Si to pamatuju jak dnes, jsem brečel, přišel domů, máma mě seřezala a šli ho do tý louže hledat a už jsme ho nikdy nenašli...
škoda že už se dnes nedá sehnat v původním stavu...to je jako s astrama G opc, ty už v původním stavu taky neexistujou a když tak za 8000 eur, já si jednu postiženou tuzingem koupil a postupně jí dávám do originál stavu, naštěstí na motor nikdo nešahal, tak to neni tak hrozný
Ellie kissed the pearl string from Anne's chin, "I think the boys have been waiting years for this." Her tongue engaged the last of my pearl ribbon on Anne's cheek, swirling, with lips closing.
"Oh, jeez," Anne lowered her head to Ellie's breast, "More like decades, I would say," Her cheek touched the aroused tip as her tongue reached for the last of Jason's cascade. She caressed and corralled from the bottom of Ellie's breast to her nipple, swirling her mischievous tongue around the pearl-inundated nubbin. Anne's lips closed around the tiny frosted cupcake with a passionate kiss, pulling the frosting onto her tongue, leaving a wisp of peach gloss in its place.
Anne brought another finger past Ellie's ridges, into her chalice. Ellie let another digit explore past Anne's petals, delving into the channel, as they pressed their hips together, amplifying each other's motions. Their focus rested on each other's glazed lips, with offering tongues extended.
I glanced over to Jason and saw my reflection; in another dimension, jaw hung open, fixating on the scene unfolding, rising stiffness worthy of flag-flying, and trying not to do anything to interrupt this immeasurable moment. My gaze shifted back to the two glowing, aphrodisiacal sprites before us. https://julienlubrique.com/…e-porno-lesbien/
Anne and Ellie's lips folded into each other, their tongues twirling and comingling their husbands' silky pearl elation, their tummies and breasts merging. Their nostrils flared from deep, volatile breathing, while their lips and tongues fully engaged. Their hips gently coaxed their exploring fingers together as they closed their eyes, savoring. The coaxing morphed into soft surges and thrusts as the women gently bucked their hips upon each other's passionate fingertips. Their lips disengaged to accommodate their breathing, spilling a pearl froth between their undulating breasts.