Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - M1chal
Calibra
| 7. 9. 2014 14:27
Chudák Calibra, ja ji mám hlavně spojenou s tím, jak se na ní "vyřádili" tuningáři 8-s
Mohla by sa predávať aj dnes
| 7. 9. 2014 15:08
Ak by v Opli dokázali túto karosériu upraviť tak, aby zodpovedala dnešným bezpečnostným štandardom, Calibra by sa po jemnom facelifte mohla vyrábať a predávať aj dnes. Techniku by dodala súčasná Astra a Opel by mal o odbyt postarané...
Verím, že príde čas, kedy niektoré nesmrteľné karosérie budú vyrábať malovýrobcovia na štandardizované podvozky elektromobilov. Napríklad túto Calibru.
Mohla by sa predávať aj dnes
| 7. 9. 2014 18:48
Už by se vyrábět nemohla. Na Calibře je nejhezčí její krásně klínovitý profil s nízkým ostrým předkem. Neznám hezčí "lidový" sporťák z této doby a kdykoliv potom. Dnešní auta včetně tzv. sportovních mají předek tupý a vysoký, hlavně při pohledu z boku vypadají jak po nárazu do zdi. Snaží se sice od těchto proporčních zhovadilostí odvrátit pozornost různými samoúčelnými prolisy, ale moc to nepomáhá. Čest výjimkám.
Mohla by sa predávať aj dnes
| 7. 9. 2014 20:25
A prečo by sa nemohla? Žiadny zákon ani záväzný predpis nízky predok nezakazuje. Výroba a predaj predsa nie sú podmienené výsledkami nárazových testov. A motoristická verejnosť by slabšiu ochranu chodcov pri náraze takému krásnemu kupátku rada odpustila.
Mohla by sa predávať aj dnes
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 7. 9. 2014 21:39
WTF?

Lidské životy, nebo plechový aušus?

Motoristická veřejnost si může odpouštět co chce a čemu chce, ale design - má-li být skutečně dobrý - musí být i praktický a bezpečnostně nezávadný. Proto musí být také neškodný k chodcům.
Mohla by sa predávať aj dnes
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
| 7. 9. 2014 23:45
Zajímalo by mě, kdo mi k příspěvku výše dal minusový bod - a jak by svůj názor zdůvodnil. To si fakticky někdo myslí, že ochrana chodců se dá oželet kvůli nějakému "krásnému kupátku"?
Avatar - wakantanka
Mohla by sa predávať aj dnes
| 8. 9. 2014 13:21
Ja som ti mínusko nedal >:D len rozmýšľam ako to je potom u automobiliek ako sú Ferrari, Lamborghini či Porsche. Ak odpočítam Cayenne a Macan, tak všetky majú nízky a špicatý predok + nejaké to lízatko dole na nárazníku, čo pri kontakte s nohami chodcov pôsobí ako taká kosa. >:D Nejaký fígeľ na to očividne majú, ak im to prejde cez homologizáciu a veselo sa to vyrába a predáva. A nejako takto podobne by sa to zrejme dalo poriešiť aj u iných modelov nie?
Mohla by sa predávať aj dnes
| 8. 9. 2014 09:36
Auto musí splňovat bezpečnostní standardy (např. právě pro ty nárazy do chodců), aby získalo homologaci a vůbec se mohlo prodávat. Nízký předek tomuto zrovna nepomáhá a je těžší udělat tak, aby auto mohlo vyjet na cestu. Jen nevím, jak to dělají u supersportů... zda je tam nějaká výjimka.
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 15:25
to je vše.Jednoznačně nejhorší auto,jaké jsem kdy měl i když jsem tenkrát každému vykládal,jaká že to není bomba.Holt mladická nerozvážnost a namachrovanost.Ale z toho většinou člověk časem vyroste. >:-[]
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 15:38
Třeba kdyby jsi se k němu dostal jako k novému, měl by jsi jiné zkušenosti. Ovšem i dnes je to krásné auto. :yes:
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 15:46
jj souhlasím, pořád je to pěkné auto. Já měl Astru F GSI 2.0 85kW s 15 ráfky právě z Calibry, i s tímhle motorem to slušně lítalo ;-) Btw servis jsem navštěvoval pravidelně 1 měsíčně = pořád se něco dělo. Napsal bych to stejně jako samael - "Holt mladická nerozvážnost a namachrovanost" >:D
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 16:01
A vsadím se,že jsi tenkrát taky všem vykládal,jaký že to je supr sporťák.Hlavně naivním dívkám,pro které byla tehdy Calibra něco naprosto úžasného. ;-)
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 16:13
Hahaha jasně, fakt to jelo parádně. Nicméně po zkušenostech s jeho spolehlivostí, už jsem si nikdy jiný Opel nekoupil ;-)
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 15:56
I to je možné.Ale já měl všechna auta ojetá,ale tohle bylo fakt z těch všech nejhorší.Např. ojeté Mitsubishi mám už 8let a je i dnes lepší než (tehdy) 3 roky stará Calibra.
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 16:43
Přesně tak. Když je auto mizerně postavený tak je jedno jestli si ho koupíš nový nebo jetý. Pořádně udělaný auto je v pohodě i jetý. Tyhle kecy, že se nemůžeš divit, že se ti to sype když sis to nekoupil nový mě rozesmívaj. Já mám už druhou jetou Oktávku a neměl sem ani s jednou zásadní problém. Naproti tomu. Předtím dva Renaulty a jeden Peugeot byla pohroma. Každej měsíc s něčím v servisu. Nebylo to ale tím, že ty auta nebyly nový, ale protože to byly francouzský kraksny, který stály za prd už jako nový. Jejich konstrukční řešení mě zanechávali kolikrát v němým úžasu. Tak mizerně by to nemohl udělat ani průměrnej vysokoškolák strojař.
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 20:29
ty si to nepochopil. Ide o to, kto mal auto pred tebou. Kúpil by si napríklad novinársku predvádzačku? Alebo auto z požičovne? Aká by musela byť zľava?
čo konkrétne ťa u Renaultu a Peugeotu privádzalo do úžasu?
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 8. 9. 2014 11:01
Blbý kecy. Lagunu jsem koupil od kolegy z práce s bláhovým dojmem, že když on je první majitel a auto si hýčká a jakmile v něm něco škytne jede s ním hned do autorizáku, tak to je supr koupě. Kulový. Co měsíc v servisu. To bylo furt něco, startér, lambda, vejfuk, vyteklý tlumiče, prasklý péra, neustále stávkující osvětlení kde tu onde na autě, čepy, ramena, vymlácenej stabilizátor, nefunknční imobilizér, , spojka, stávkující střešní okno, ložiska v kolech. Ke konci začala vypadávat jednička a to auto nemělo ani 200 000 km, když jsem ho prodával. Kupoval jsem ho na 110 000. Prostě pořád něco. Některý věci jako čepy na spojovačkách na ramenech a táhla stabilizátorů jsem měnil vždycky na jaře, protože je zima spolehlivě zlikvidovala. K úžasu mě přivádělo očividně poddimenzovaný podvozky jak na Laguně tak na 306. Takový slabý komponenty jako použili francouzští odborníci bych si dovolil dát tak na motokáru a ne na kočár typu Laguna. I konstruktérskej * by pochopil, že takhle slabej kulovej čep nemůže vydržet a půjde co nevidět do kytek. Kupříkladu na Oktávce je jednou tak masivní. Jejich nápad nepoužívat kombinaci šroub matka, ale slepou díru se závitem a v ní šroub je taky geniální. Nemáš šanci to povolit, takže místo co by si flexou uřízl matku a vyrazil zbytek šroubu ven a dal nový tak si utrhnul hlavičku šroubu (např uchycení tlumiče v těhlici) a pak sis ho mohl odvrtat udělat nový závit. Nechápu, kterýho idiota tohle napadlo. Osobně jsem to auto neservisoval, akorát jsem pak platil servisní hodiny. Takže operace, která na normální autě trvá hodinu na Laguně zabrala půl dne. Prostě konstruktérká pohroma tyhle francouzský stroje.
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 8. 9. 2014 11:55
Já myslel,že se tady řeší Calibra a ne nejaký francouzi a koncerny. To nikoho,kdo četl tento článek samozdřejmě nezajímá!!!! :-)
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 8. 9. 2014 12:56
V pořádku. Uznávám. Já jen, že se Pallas ptal.
Avatar - wakantanka
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 8. 9. 2014 13:27
aha, tak tento nižší tvoj príspevok som nevidel, až teraz >:D
Avatar - wakantanka
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 8. 9. 2014 13:26
A keď si videl, že ako je to blbo urobené, prečo si to kúpil? Resp. predtým ako si to kúpil si si to auto nepreliezol a nezozbieral nejaké informácie o danom type? To mi trošku pripadá ako ten týpek čo tu nedávno nadával Subaru XV, a nakoniec vyšlo z toho to , že dal žene prachy do ruky a jej po Fabii I to auto pripadalo ako z vesmíru a jej sa s ním jazdí dobre. >:D
Avatar - The Spešl Uan
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 15:44
S tou karoserií s tebou velmi souhlasím, ale ani auto jako takové není žadný propadák. Myslím, že by se mohlo prodávat i dnes, s drobným faceliftem a techniko z třeba Astry nebo Insignie ( dle toho, kam ho chce Opel poslat ) a bylo by.
Karoserie je opravdu nadčasová a pěkná,ale
| 7. 9. 2014 18:51
Předem upozorňuji že je to pro mě srdcovka, ale nemůžu souhlasit! >:D Calibra byla moje první, vysněné auto, dodneška mám dva kusy 8V (schovávám si je na důchod coby youngtimery), s jedním jsem nalítal přes 200 tkm... A nikdy jsem neřešil nic jiného, než běžný spotřebák typu tlumiče/brzdy/stabilizátor..
Že to není žádné náčiní na okruh je jasné, ale jako cesťák/všestranné auto jsem si na ni nikdy nemohl stěžovat..třeba možnost složit sedadla a vytvořit vzadu třeba dvoulůžko se střešním oknem:-D Jo..to byly časy..
Ty jo, Calibra.
| 7. 9. 2014 15:51
To už snad ani není pravda, jak ten čas letí.
Avatar - pumpkin
Minúta ticha
| 7. 9. 2014 16:24
Pri tejto príležitosti by sa patrilo uctiť si všetky Calibry, ktoré boli znetvorené v rukách tunerov a dnes bohužiaľ je zachovalý kus v pôvodnom stave na cestách už veľkou vzácnosťou. Česť ich pamiatke, pre mňa spolu s Peugeotom 406 Coupé asi najpodarenejšie "ľudové kupé" v 90. rokoch.
Alešovi vďaka za fajn čítanie :-)
Avatar - speedfred
Minúta ticha
| 7. 9. 2014 18:10
calibra turbo - môj nikdy nesplnený sen.Na to auto sa dá pozerať aj po takej dlhej dobe.
Avatar - baca42
4x4 turbo
| 7. 9. 2014 19:17
jsme měli tenkrát ve firmě. Já ještě chodil do školy a jezdil Favoritem ale když bylo potřeba, ochotně jsem Calibrou cokoliv kamkoliv odvezl. Jednou takhle jedu z Prahy po D8 a na výjezdu ( Cínovecká ul. ) dole u Mekáče ( OMW ) dávám 6.rs a plnej knedlík, jestli se to jako do toho kopce na šestku rozjede. V očích smrt a nahoře u výjezdu na Mělník na tacháči 240. Na krajnici 2 zelené mávající uniformy - můj první infarkt v životě- ale naštěstí to byli stopující vojáci. Asi byli dost překvapeni, že zrovna já jim zastavil. Překvapení z délky brzdné dráhy bylo i na mé straně - to jsem z Favorita neznal. Docela se proběhli, a to jsem ještě couval. Chtěli do Terezína, tam jsem sice nejel, ale proč si cestu trochu neprodloužit, že :-).
Rád na to auto vzpomínám, moc pěkný svezení. Už tenkrát jsem si říkal proč neudělaj třeba litrovej turbomotor pro normální lidi. Že jim to ale trvalo, 20 let. 8-s
Proč neměla nástupce?
| 7. 9. 2014 20:28
Jen se divím, proč Opel nepokračoval, když to byl takový prodejní hit? Nemáte někdo informace?
Avatar - twistedTSD
Proč neměla nástupce?
| 7. 9. 2014 20:48
Pokud vím, nástupcem Calibry se měla stát Astra G Coupé, ne?
Avatar - rokyta.p
krasavec
| 7. 9. 2014 20:39
Jak to technicky drží nevím (holt Opel), nicméně vzhledově je to hezké dodnes :yes:
kdeže lonské sněhy jsou...?
| 7. 9. 2014 21:36
Calibra....vůz odařený skvělým dizajnem,charisma,elegance a řádná dávka testosteronu,kupé jak má být(škoda nevydařených motorů,antikorozní ochrany kastle a tragicky nespolehlivého 4X4)...nikdo není dokonalý. :-)
kdeže lonské sněhy jsou...?
| 8. 9. 2014 13:01
..jak jsem psal výše..samozřejmé záleží na kusu apod..ale mě ani jedna nějak nerezla a motor 8V bez jediného problému a působí že bude jezdit navždycky;) A to jsem jednu sezónu jezdil bez vody v chladiči;) (btw. prorazil jsem chladič o plot, kdyby se toho někdo chtěl chytat! ;-D)
Avatar - Machýrek
Bejvavalo
| 7. 9. 2014 22:59
Cca 20 let zpet jsem jezdil s Calibrou V6. Z mraky aut, co jsem mel, na ni vzpominam jako na "bozi karu", ktera vcucla nejedno devce z diskoteky a pak tradaaa :-)
Tehdy byl Opel v Cesku premie...!
Bejvavalo
| 7. 9. 2014 23:22
vtedy bola prémia všetko, čo nebolo z RVHP
Avatar - Machýrek
Bejvavalo
| 7. 9. 2014 23:23
Mas pravdu ;)
Avatar - Dinar
Bejvavalo
| 8. 9. 2014 06:40
>:D To jsme na tom stejně, měl jsem Astru GSi 16V 93, první šestnáctiventil u nás, motor vydržel přesně 53 tis., pak praskla hlava. Ale to už jsem měl v zaměřovači úžasnou cali, takže nebylo co řešit, Calibra V6 94, a jak říkáš, Opel byla tehdy "premie", ty auta byly za peníze, který by dneska za opel nikdo nedal. Ale lepší ještěrkolap než Cali v té době nebyl, porsche a féra to byla ještě jiná dimenze. ;-)
to je v prde*i jak ten čas letí
| 7. 9. 2014 23:24
....já byl malej tehdy, ale tohle byl prostě top sporťák ze všech. měl jsem jeho obrázek z německýho časopisu vystřižený a strčený v penálu do školy místo jmenovky. Pak to jednou stálo u školy, jsme tam kolem toho s kamarádama chodili jakou dobu, slintali a snili, že až vyrosteme, tak si to koupíme z prvního platu >:D >:D

to je strašný, jak se ta doba změnila. A když to člověk dneska kolem sebe vidí, jak to nejen v autech jde do pr*ele, tak bych se nejradši do tý doby vrátil. Nakonec jsem ho dostal jako angličáka, to si pamatuju dodnes, červenýho. Jsem to přinesl do školy a byl kingem. A odpoledne jsme šli po škole na stavbu, jelikož to bylo v Praze na sídlišti, kde mimo tý školy stavěli paneláky, takže jediný vyžití dětský bylo chodit na zaprášenou stavbu a koukat jak bagry dodělávají rok po revoluci socialistický model bydlení a já tam v tý jený louži špinavý bahnivý toho angličáka utopil. Si to pamatuju jak dnes, jsem brečel, přišel domů, máma mě seřezala a šli ho do tý louže hledat a už jsme ho nikdy nenašli...

To byla krásna doba..
Avatar - KANKUNEN
Calibra je neúžasnější Opel všech dob
| 8. 9. 2014 06:54
a Astra coupé byla naopak nejhnusnější coupé všech dob. Za nepokračování Calibry by měl někdo sedět. Takový Adam může Calibře tak čistit kola.
Avatar - marek.g
Calibra je neúžasnější Opel všech dob
| 8. 9. 2014 09:33
tak tragicky bych to neviděl. Nějaká návaznost na Calibru tam je a mě se to líbí [odkaz]
super auto
| 8. 9. 2014 18:47
škoda že už se dnes nedá sehnat v původním stavu...to je jako s astrama G opc, ty už v původním stavu taky neexistujou a když tak za 8000 eur, já si jednu postiženou tuzingem koupil a postupně jí dávám do originál stavu, naštěstí na motor nikdo nešahal, tak to neni tak hrozný

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku