Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar může nahradit V6 řadovými motory

Britská značka se může vrátit ke své slavné tradici řadových šestiválcových motorů.
Zpět na článek
10. 9. 2014 15:46
10. 9. 2014 15:51
10. 9. 2014 15:57
10. 9. 2014 16:32
10. 9. 2014 19:44
10. 9. 2014 19:58
11. 9. 2014 09:01
11. 9. 2014 10:30
11. 9. 2014 09:03
12. 9. 2014 09:39
10. 9. 2014 15:52
10. 9. 2014 16:32
10. 9. 2014 16:46
10. 9. 2014 17:37
10. 9. 2014 16:30
10. 9. 2014 16:55
10. 9. 2014 19:33
11. 9. 2014 13:10
11. 9. 2014 10:35
11. 9. 2014 14:56
11. 9. 2014 15:13
11. 9. 2014 15:21
12. 9. 2014 09:41
12. 9. 2014 10:34
11. 9. 2014 13:12
Avatar - Barrichello
10. 9. 2014 15:46
R6
Ano, řadové motory maj samé výhody a proto už je prakticky nikdo nedělá a i slavné BMW je postupně utlumuje....

A všichni dělaj V6ky >:D
Rozbalit vlákno
26
10. 9. 2014 15:51
Re: R6
Mercedes připravuje R6, BMW na ně sází taky. Modulárně se dají řešit z R4, co je za problém?
Avatar - Barrichello
10. 9. 2014 15:57
Re: R6
Problém je, že motor se špatně umístuje, musí být motorový prostor větší a zejména u vozů kde sou jen 4válce a šestiválce to musí být větší, než by nezbytně muselo. problém s crashtesty, je to zbytečně jiná cesta než jde většina trhu a ten přínos je hodně, ale hodně spelkulativní.....

Na dobře udělané V6 se nic nekazí a nižší spotřeba? By mě zajímalo, kolik to dělá v praxi. Ten rozdíl.
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2014 16:32
Re: R6
Spotřeba mě nezajímá jinak ale je řadovej šestiválec prostě lepší než dvě R3 spojený krátkou klikovou hřídelí
Avatar - Barrichello
10. 9. 2014 19:44
Re: R6
Dobre udelana atmosfericka V6 je nesmrtelnej motor, coz se teda o novych R6 Bmw neda rict, procital sem fora a nazory motoraru a bmw podle nich ma u nekerych motoru r6 silne problemy s karbonizaci motoru a to i pri pouzivani predepsaneho oleje a dodrzeni predepsanych intervalu. Nevim, sem stara konzerva a v tomhle na V6 nedam dopustit.
10. 9. 2014 19:58
Re: R6
Americani delaji vidlicove motory, takze jsou automaticky to nejlepsi na svete. Trochu jednoduchy pohled na svet, nemyslis?
Avatar - Barrichello
11. 9. 2014 09:01
Re: R6
Oni je dělaj i japonci, britové, korejci, a někteří evropani

Měl sem dva vidlicové šestiválce, jeden japonský od Mitsubishi a jeden americký a oba byly OK.
Avatar - Dinar
11. 9. 2014 10:30
Re: R6
Ty jsi prostě komik, a jinak to nebude. >:D
11. 9. 2014 09:03
Re: R6
Srovnávej ty nesmrtelné atmo V6 s řaďáky té doby, ne současnými.
Avatar - Barrichello
12. 9. 2014 09:39
Re: R6
Ty nesmrtelné atmo V6 se pořád ještě dělaj, je už málo výrobců co je dělá, ale jsou. Jedním z nich je třeba Pentastar od Chrysleru.
10. 9. 2014 15:52
Re: R6
V zásadě by mi bylo jedno zda V nebo R. Hlavně když to nebude 4, 3 a nebo dokonce 2 ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2014 16:32
Re: R6
To samozřejmě jo ale když už šestiválec s krátší klikovkou tak B6 :yes:
Avatar - Dzakobo
10. 9. 2014 16:46
Re: R6
Boxery jsou fajn, ale jejich achylovou patou je právě klikový mechanismus, kde vše musí být užší (větší namáhání ložisek, i když mají větší průměr než u ostatních motorů), aby se to vešlo. A u přeplňovaných motorů zvlášť, klasický řadový motor má vše bytelné, ale boxer? Zatím u Subaru i 911 Turbo dobrý, ale nechtěl bych, je to o pocitu.
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2014 17:37
Re: R6
Myslel sem to spíš obecně. Do Jagu by se mi ale návrat R6 fakt líbil
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2014 16:30
Re: R6
R6 je samozřejmě jednoznačně lepší a celkově je to s V6 jednodušší a hlavně levnější, takže k nim bohužel všichni krom BMW přešli 8-s
A u BMW nejde vo žádnej útlum R6, prostě na výkon co eště nedávno byl potřeba šestiválec se dnes používaj levnější 4válce nebo dokonce 3válce - i8 R3 1,5 má 170 kW. Naopak v M3/4 je zase R6 výkonově silnější než V8 4.0
Jestli se k R6 vrátí Jaguar a možná i Mercedes tak jednoznačně :yes:
Avatar - Dzakobo
10. 9. 2014 16:55
Re: R6
Z konstrukčního hlediska je R6 lepší než V6, ale pokud jde o zástavbu do os. auta, tak při podélném umístění V6 zabírá cca stejně místa jako R4. Takže pokud není plánované nasazení V8, mohou konstruktéři zkracovat motorový prostor a auto bude stejně bezpečné a přitom bude lépe manévrovatelné a nebo naopak bude moci být zvětšena kabina a kufr.
Takový M-B 350CGI - ten motor má maximum Nm už od cca 2500 ot/min, krásný zvuk a spotřeba snová. Co by na tom kdo, krom CO2 úředníků, chtěl měnit?
10. 9. 2014 19:33
Re: R6
Snová spotřeba:
[odkaz]
Avatar - Dinar
11. 9. 2014 10:35
Re: R6
Přesně tak, R6 zažije renesanci, je to logické vzhledem ke snahám o modulární stavby motorů. Jak se dívám na poslední jaguary, viz. právě představený XE, tak vzhledem k délce přední části jsem přesvědčen o tom, že se s R6 už počítá. První půjdou do XF, jistě, musí mít jako nový model třídy, ve které jsou šestiválce standard, nějaký trumf při uvedení, ale pak je dostane i XE, crossover a nové XJ. A je to dobře, u MB to dopadne stejně. Za sebe říkám, jen houšť, není lepší motor než R6. (V12 vynechávám záměrně, to je jiná dimenze) ;-)
11. 9. 2014 14:56
Re: R6
Tohle dává smysl ve chvíli, kdy plánuješ ukončit vývoj a výrobu osmiválců. Ty dnes nikdo řadové dělat nebude. Pokud plánuješ pokračovat s osmiválci, můžeš udělat modulární řešení pro V6 a V8 (podobně jako u R3 a R4). Nic proti návratu R6, jen v téhle argumentaci vidím konec V8.
Avatar - Dinar
11. 9. 2014 15:13
Re: R6
A já souhlasím, bude to konec osmiválců, vyráběné generace dožijí, a pak nastoupí R6 jako standard a místo V8 verzí budou R6 s elektromotory, ve čtyřkolkách. Tak mi to ukázala koule. :-) ;-)
Avatar - white label
11. 9. 2014 15:21
Re: R6
Takže je to fakt pravda, že už máš jen jednu? :-O >:D ;-)
Avatar - Barrichello
12. 9. 2014 09:41
Re: R6
Jaguar bez V8? No nevím kdo je tu komik >:D Ale když ti to ukazuje koule, tak to ptom jooo >:D >:D
Avatar - Dinar
12. 9. 2014 10:34
Re: R6
Jo, smajlíky jsou fajn, jenže bohužel, bariku, současný V8 kompresor nástupce nedostane, stávající poslouží v ještě v této dekádě, posl. kdo jej dostane jsou XE R a příští XJ, pak finito. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 9. 2014 17:02
Jaghurá
Vzhledem k tomu, jak krásně zní R6 v XK120 jsem z toho nadšen, byť je mi jasné, že takový zvuk to už mít nebude.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
15. 9. 2014 10:22
Tak BMW nám testuje V6
vida,co jsem říkal [odkaz]

:-)
Rozbalit vlákno
0