Ano, řadové motory maj samé výhody a proto už je prakticky nikdo nedělá a i slavné BMW je postupně utlumuje....
A všichni dělaj V6ky >😁
webpaja
3
Mercedes připravuje R6, BMW na ně sází taky. Modulárně se dají řešit z R4, co je za problém?
Anonym
1
Problém je, že motor se špatně umístuje, musí být motorový prostor větší a zejména u vozů kde sou jen 4válce a šestiválce to musí být větší, než by nezbytně muselo. problém s crashtesty, je to zbytečně jiná cesta než jde většina trhu a ten přínos je hodně, ale hodně spelkulativní.....
Na dobře udělané V6 se nic nekazí a nižší spotřeba? By mě zajímalo, kolik to dělá v praxi. Ten rozdíl.
Hammunasakra
1
Spotřeba mě nezajímá jinak ale je řadovej šestiválec prostě lepší než dvě R3 spojený krátkou klikovou hřídelí
Anonym
0
Dobre udelana atmosfericka V6 je nesmrtelnej motor, coz se teda o novych R6 Bmw neda rict, procital sem fora a nazory motoraru a bmw podle nich ma u nekerych motoru r6 silne problemy s karbonizaci motoru a to i pri pouzivani predepsaneho oleje a dodrzeni predepsanych intervalu. Nevim, sem stara konzerva a v tomhle na V6 nedam dopustit.
XTad
1
Americani delaji vidlicove motory, takze jsou automaticky to nejlepsi na svete. Trochu jednoduchy pohled na svet, nemyslis?
Anonym
0
Oni je dělaj i japonci, britové, korejci, a někteří evropani
Měl sem dva vidlicové šestiválce, jeden japonský od Mitsubishi a jeden americký a oba byly OK.
Dinar
0
Ty jsi prostě komik, a jinak to nebude. >😁
pargi
0
Srovnávej ty nesmrtelné atmo V6 s řaďáky té doby, ne současnými.
Anonym
0
Ty nesmrtelné atmo V6 se pořád ještě dělaj, je už málo výrobců co je dělá, ale jsou. Jedním z nich je třeba Pentastar od Chrysleru.
RS
2
V zásadě by mi bylo jedno zda V nebo R. Hlavně když to nebude 4, 3 a nebo dokonce 2 😉
Hammunasakra
1
To samozřejmě jo ale když už šestiválec s krátší klikovkou tak B6 :yes:
Dzakobo
0
Boxery jsou fajn, ale jejich achylovou patou je právě klikový mechanismus, kde vše musí být užší (větší namáhání ložisek, i když mají větší průměr než u ostatních motorů), aby se to vešlo. A u přeplňovaných motorů zvlášť, klasický řadový motor má vše bytelné, ale boxer? Zatím u Subaru i 911 Turbo dobrý, ale nechtěl bych, je to o pocitu.
Pekelná Micinka
0
Boxer se k Jagu nehodí.
Hammunasakra
0
Myslel sem to spíš obecně. Do Jagu by se mi ale návrat R6 fakt líbil
Pekelná Micinka
1
:yes:
Hammunasakra
2
R6 je samozřejmě jednoznačně lepší a celkově je to s V6 jednodušší a hlavně levnější, takže k nim bohužel všichni krom BMW přešli 8-s
A u BMW nejde vo žádnej útlum R6, prostě na výkon co eště nedávno byl potřeba šestiválec se dnes používaj levnější 4válce nebo dokonce 3válce - i8 R3 1,5 má 170 kW. Naopak v M3/4 je zase R6 výkonově silnější než V8 4.0
Jestli se k R6 vrátí Jaguar a možná i Mercedes tak jednoznačně :yes:
Dzakobo
2
Z konstrukčního hlediska je R6 lepší než V6, ale pokud jde o zástavbu do os. auta, tak při podélném umístění V6 zabírá cca stejně místa jako R4. Takže pokud není plánované nasazení V8, mohou konstruktéři zkracovat motorový prostor a auto bude stejně bezpečné a přitom bude lépe manévrovatelné a nebo naopak bude moci být zvětšena kabina a kufr.
Takový M-B 350CGI - ten motor má maximum Nm už od cca 2500 ot/min, krásný zvuk a spotřeba snová. Co by na tom kdo, krom CO2 úředníků, chtěl měnit?
Mig_35
2
Snová spotřeba😒br />
[odkaz]
fOE
0
>😁
Dinar
0
Přesně tak, R6 zažije renesanci, je to logické vzhledem ke snahám o modulární stavby motorů. Jak se dívám na poslední jaguary, viz. právě představený XE, tak vzhledem k délce přední části jsem přesvědčen o tom, že se s R6 už počítá. První půjdou do XF, jistě, musí mít jako nový model třídy, ve které jsou šestiválce standard, nějaký trumf při uvedení, ale pak je dostane i XE, crossover a nové XJ. A je to dobře, u MB to dopadne stejně. Za sebe říkám, jen houšť, není lepší motor než R6. (V12 vynechávám záměrně, to je jiná dimenze) 😉
_MT_
0
Tohle dává smysl ve chvíli, kdy plánuješ ukončit vývoj a výrobu osmiválců. Ty dnes nikdo řadové dělat nebude. Pokud plánuješ pokračovat s osmiválci, můžeš udělat modulární řešení pro V6 a V8 (podobně jako u R3 a R4). Nic proti návratu R6, jen v téhle argumentaci vidím konec V8.
Dinar
0
A já souhlasím, bude to konec osmiválců, vyráběné generace dožijí, a pak nastoupí R6 jako standard a místo V8 verzí budou R6 s elektromotory, ve čtyřkolkách. Tak mi to ukázala koule. 😄 😉
white label
0
Takže je to fakt pravda, že už máš jen jednu? 😲 >😁 😉
Anonym
0
Jaguar bez V8? No nevím kdo je tu komik >😁 Ale když ti to ukazuje koule, tak to ptom jooo >😁 >😁
Dinar
0
Jo, smajlíky jsou fajn, jenže bohužel, bariku, současný V8 kompresor nástupce nedostane, stávající poslouží v ještě v této dekádě, posl. kdo jej dostane jsou XE R a příští XJ, pak finito. 😉
fOE
0
Pobavils >😁
Pekelná Micinka
0
Vzhledem k tomu, jak krásně zní R6 v XK120 jsem z toho nadšen, byť je mi jasné, že takový zvuk to už mít nebude.
A všichni dělaj V6ky >😁
Na dobře udělané V6 se nic nekazí a nižší spotřeba? By mě zajímalo, kolik to dělá v praxi. Ten rozdíl.
Měl sem dva vidlicové šestiválce, jeden japonský od Mitsubishi a jeden americký a oba byly OK.
A u BMW nejde vo žádnej útlum R6, prostě na výkon co eště nedávno byl potřeba šestiválec se dnes používaj levnější 4válce nebo dokonce 3válce - i8 R3 1,5 má 170 kW. Naopak v M3/4 je zase R6 výkonově silnější než V8 4.0
Jestli se k R6 vrátí Jaguar a možná i Mercedes tak jednoznačně :yes:
Takový M-B 350CGI - ten motor má maximum Nm už od cca 2500 ot/min, krásný zvuk a spotřeba snová. Co by na tom kdo, krom CO2 úředníků, chtěl měnit?