Novinky
ze fiat robi chybu ze nepride s novym bravom ani puntom ale ze vsetko stavia na 500ke ... tak ste ma tu niektori mali za blazna....
pravda je taka ze klasicke male auto ani klasicky hatch nizsej strednej triedy nejde nahradit nejakym polompv-eckom ani SUVeckom.......a o tieto klasicke hatchbacky auta vzdy bol , je .......a bude vzdy zaujem...... ziadny 500L nemoze nahradit bravo ani punto a bola len otazka casu kedy ten boom okolo 500L pominie.... horsie vsak na tom je to ze pravdeopodobne nema fiat v zalohe nic ako nastupcu punta ani brava..... ale mozno keby ten americko-cinsky dart-viaggio dotiahli do eu tak by sa to este dalo zachranit .. ako nastupca fiatu bravo.... uvidime
osobne nie som prekvapeny ze 500L nie je v eu ziadny superseller..... osobne ma viac prekvapilo prave to ze fiat ignoruje nastupcu punta a brava .... a vymysla ine rozne z dlhodobeho hladiska neproduktivne modely.... je to skoda..... lebo casy barchetty, fiatu coupe, marey brava alebo punta so seicentom mali nieco do seba.... nevravim ze vsetko je zle..... ale ignoracia maleho auta aj nizsej strednej triedy nie je spravny krok a zda sa ze fiat to uz pomaly zistuje.......
pravda je taka ze klasicke male auto ani klasicky hatch nizsej strednej triedy nejde nahradit nejakym polompv-eckom ani SUVeckom.......a o tieto klasicke hatchbacky auta vzdy bol , je .......a bude vzdy zaujem...... ziadny 500L nemoze nahradit bravo ani punto a bola len otazka casu kedy ten boom okolo 500L pominie.... horsie vsak na tom je to ze pravdeopodobne nema fiat v zalohe nic ako nastupcu punta ani brava..... ale mozno keby ten americko-cinsky dart-viaggio dotiahli do eu tak by sa to este dalo zachranit .. ako nastupca fiatu bravo.... uvidime
osobne nie som prekvapeny ze 500L nie je v eu ziadny superseller..... osobne ma viac prekvapilo prave to ze fiat ignoruje nastupcu punta a brava .... a vymysla ine rozne z dlhodobeho hladiska neproduktivne modely.... je to skoda..... lebo casy barchetty, fiatu coupe, marey brava alebo punta so seicentom mali nieco do seba.... nevravim ze vsetko je zle..... ale ignoracia maleho auta aj nizsej strednej triedy nie je spravny krok a zda sa ze fiat to uz pomaly zistuje.......
To nevim, jestli neco zjistuje... Treba to omluvi vyvojem trhu a na podvozku 500L predstavi SUVcko. Jinak me docela prekvapuje, ze ma byt jednim z nejprodavanejsich MPV u nas. Nevzpominam si, ze bych kdy nejake videl.
500L ale nenahrazuje Punto a ani Bravo. Ani Fiat toto auto takhle neprezentuje tak nechápu jak jsi na to přišel? Je to jednoduše malé MPV.
To bylo přímo v článku tady, nahrazuje to od Punta vše nahoru, sen pana Slibotechny.
Defacto nahrazuje, protoze se u fiatu naivne na Punto i Bravo vykaslali a bouchaji akorat petistovky.
Za blázna tě máme kvůli tomu, že ty prostě blázen jsi.
Ať se už vyjadřuješ k Fiatu, nebo k čemukoliv jinému.............. >😁
Ať se už vyjadřuješ k Fiatu, nebo k čemukoliv jinému.............. >😁
pořád dokola vyprávět stejný vtip. Navíc asi kvůli pana slibotechny odchází pan Montezemolo.
Na retro designu postavilo celé své portfolio například Mini a to docela úspěšně. Takže retro vzhled rozhodně není krokem zpět. Dokonce ani ten unifikovaný vzhled všech modelů není na škodu a zrovna Mini si na vzhledu Mini Cooperu vypracovalo vlastní identitu.
To, že se Fiat snaží o něco podobného s Fiatem 500 není špatný nápad, ale zatím se jim to nijak výrazně nedaří. Těžko říct čím to je.
To, že se Fiat snaží o něco podobného s Fiatem 500 není špatný nápad, ale zatím se jim to nijak výrazně nedaří. Těžko říct čím to je.
Podle čísel, co jsem viděl, je 500l stále nejprodávanější MPV ve třídě (Meriva, B-Max, ix20, Venga, atd). Ale pravda je, že je docela drahý právě ve srovnání s třídní konkurencí.
No a tam je pes zakopaný. Je celkom drahý. No je to relatívne novinka spolu s B-Maxom a ten sa tiež nepredáva neviem ako. Asi mali vo Forde ale aj vo Fiate "veľké oči" (odhadli predaje zle). Zvyšok už je na trhu nejaký ten rok a čaká sa na Facelift a medzičasom aj o čosi padli ceny, ergo predávajú viac. Napríklad taký Fusion sa začal predávať dobre až keď výrazne padli ceny taký posledný rok - dva pred koncom modelu. U Fiatu očakávam niečo podobné, o nejaký čas spustia ceny a predaje sa pohnú, zatiaľ to zrejme urobiť nemusia, to je celé.
Vím, že to o mnohém nevypoví, ale Merivy potkávám (ty asi nejvíc), pak ix20, pak Vengy s B-Maxy. Nejprodávanější třídní model ovšem nikoliv. Kde jsou? 😄
Všetky tebou vymenované modely sa ale predávajú oveľa dlhšie ako tento Fiatik. Ja som sa donedávne tiež čudoval ,že ich nevidno a práve v posledných týždňoch sa začali objavovať v čoraz väčšom počte (aspoň čo vídam u nás v meste a na cestách po Slovensku). Nehovoriac o tom, že u nás som nezaznamenal nijakú marketingovú kampaň na 500 L, Teraz začali púšťať reklamu na 500 L Living a vzhľadom k tomu ako ju poňali neverím v nejaký výraznejší úspech. V oblasti marketingu majú (teraz neviem či samotný Fiat alebo jeho dovozca na SK) čo doháňať.
Lenže Mini je prémia, taká imidžová divízia BMW. 500-ka je síce veľký úspech, ale predávať masovo autá v retrodizajne naprieč segmentami mi príde naivné. Fiat má oveľa väčší potenciál, na imidžovky si mohli nechať Lanciu. Pri tomto vedení mám skutočne strach o budúcnosť samotného Fiatu, o Alfe a Lancii škoda hovoriť... ;-\
O budoucnost Fiatu se nebojím. Mini sice prémií je, ale až v novodobé historii této značky. Původní Mini bylo malé levné auto a i z tohoto mála se podařilo přeměnit značku na téměř prémiovou. Když to jde u Mini tak to může jít i u kterékoliv jiné značky.
Spíš než problém v počtu prodaných kusů bych viděl problém v přehnaně optimistické výrobní kapacitě, kterou není současná poptávka schopna plně vytížit.
Spíš než problém v počtu prodaných kusů bych viděl problém v přehnaně optimistické výrobní kapacitě, kterou není současná poptávka schopna plně vytížit.
to hej, ale k modelovej ofenzive u Mini doslo az potom, co sa znacka vypracovala na jasneho premianta. Fiat na to ide z druheho konca ;-\
Dobre, len Mini je úplne iná filozofia, klientela, všetko. Jediné spoločné je retro dizajn. Je to len môj pohľad, ale robiť z legendy gýč považujem za chybný krok a fakt neviem kam Fiat do budúcna mieri. Zatiaľ čo BMW popri svojom potrfóliu oživil Mini, tak Fiat sa obmedzuje na rad 500, respektíve na ňom stavia. A to mi je ľúto, lebo 500 by som radšej videl len ako alternatívu, imidžovú diviziu á la DS pri Citroene.
Možno sa už klasických segmentov vzdávajú, čo vzhľadom na bohatú históriu považujem za malú tragédiu. (áno, obed mi dnes nechutil, preto to pesimistické naladenie, prepáčte).
Možno sa už klasických segmentov vzdávajú, čo vzhľadom na bohatú históriu považujem za malú tragédiu. (áno, obed mi dnes nechutil, preto to pesimistické naladenie, prepáčte).
Však pokud se mě zeptáš na to, co si myslím o Mini s rozměry RangeRoveru, taky neuslyšíš moc slov chvály.
Vypadá to strašně na fotkách a co teprve naživo. kamarád byl teď v Itálii na dovolené a úplně tam z toho úpěl, prý jedno 500L na druhém, všechno s dvouválcem. Smutná degradace kdysi vytříbeného vkusu. 😢
Nazivo je to lepsie ako na foto.
Auto obecně žádný krasavec není.
Tvoj nazor nie je obecny, takze sa nevyjadruj obecne.
Víš, existuje mainstreovový názor na to, co hezké je a co není. Platí to o lidech, domech, autech, jídelních servisech. Když se většina lidí shodne, že to hezké není (vím, pouštím se na tenký led, protože jsem s většinou lidí nemluvil 😄 ), i když to třeba vyčnívá, zaujme a pod., dá se to zobecnit.
Naopak - patřím mezi ty, kterým se tento vůz designem i uspořádáním velice líbí. Co člověk, to názor. :-!
Jsou lidé, kterým se líbila i Multipla, nic proti gustu. Tady jde spíš o to, že tahle nestvůra je dneska jediné malé italské auto v segmentu, tedy když nepočítám okrajové Mito. zatímco dříve Ital jezdil v pohlednách Puntech, teď v tomhle krabicoidním monstru.
A pak je tu ještě jeden aspekt - v souladu s ekonomickou situací Itálie, ale i kvůli socanskému pravidlu o zabavování drahých aut, do auta téhle velikosti šli i ti, kteří dřív jezdili ve větších a tím je neštěstí dokonáno.
A pak je tu ještě jeden aspekt - v souladu s ekonomickou situací Itálie, ale i kvůli socanskému pravidlu o zabavování drahých aut, do auta téhle velikosti šli i ti, kteří dřív jezdili ve větších a tím je neštěstí dokonáno.
TeeJay, z posledneho odstavca vlastne vyplyva, ze ti co presadli do Fiatu "tejto velkosti", tak vlastne robia nevedomky Marchionnemu milost. Som zvedavy, dokedy to vsak Fiat ustoji. Jedneho dna sa ludia Fiatu 500 prejedia a to bude neodvratny koniec.
P.S. Fiat 500 sice je legenda, avsak nikdy nebude takou, ako napr. nesmrtelne Porsche 911.
P.S. Fiat 500 sice je legenda, avsak nikdy nebude takou, ako napr. nesmrtelne Porsche 911.
a pôvodné 500 mali pod kapotou čo ? môžeš trikrát hádať prečo sa celý model už od počiatku volal 500. Teraz to má pod kapotou oveľa viac. >😁
Co s tím má co dělat původní 500? Dřív se auta startovala klikou, měl bych jí tedy v autě chtít? Nehledě na to že je tu řeč o malém MPV, původní 500 bylo miniauto. Ten motor je stylový v 500, ale v čemkoli jiném to musí působit dost hrozně. A 500L opravdu 500 není.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mne ty prodeje zas tak spatny neprijdou, podle nadpisu to vypada na totalni propadak.
Za pul roku v Evrope prodali 55tis, takze se da ocekavat prodej pres 100tis, coz je 1/6 prodeju Fiatu.
[odkaz]
Mozna cekal Sergio vyssi cisla, ale byt nejprodavanejsi auto ve sve tride v Evrope mi neprijde jako neuspech.
Za pul roku v Evrope prodali 55tis, takze se da ocekavat prodej pres 100tis, coz je 1/6 prodeju Fiatu.
[odkaz]
Mozna cekal Sergio vyssi cisla, ale byt nejprodavanejsi auto ve sve tride v Evrope mi neprijde jako neuspech.
Psát něco o nejprodávanějším autě ve své třídě... Ano, je to pravda, ale ta třída stojí v podstatě na okraji zájmu jak zákazníků, tak i automobilek.
Šlo by parafrázovat, mezi slepými je i jednooký králem...
Šlo by parafrázovat, mezi slepými je i jednooký králem...
Ja to vidím takto: Hlavnou príčinou neúspechu 500L je podľa mňa príliš sebavedome určená cena. Hlavne voči takej tvrdej konkurencii akou je Opel Meriva.. napríklad.. Opel má tak agresívne ceny a to do konca aj na najnovší 1.6 CDTI, že kupujúcim príliš nevadí ani vysoká hmotnosť a iné slabiny Merivy. Navyše tým, že si Opel nerobil vrásky s hmotnosťou je celé auto hodne robustné a koniec koncov má aj presvedčivé výsledky v euroncap. Nemusel robit reparat..
Taktiež je možné Merivu kúpiť s fabrickým LPG za pomerne slušné peniaze.
500L proste z tohto porovnavania nevychadza dobre. Premianti triedy su jasni.. Golf Sportsvan (je ale tiez hodne drahy) a Opel Meriva (do dokonalosti Sportsvanu hodne chýba ale zase je o hoooodne lacnejší)
Taktiež je možné Merivu kúpiť s fabrickým LPG za pomerne slušné peniaze.
500L proste z tohto porovnavania nevychadza dobre. Premianti triedy su jasni.. Golf Sportsvan (je ale tiez hodne drahy) a Opel Meriva (do dokonalosti Sportsvanu hodne chýba ale zase je o hoooodne lacnejší)
Sportsvan by som supol o triedu vyssie - nielen kvuoli rozmerom (pol triedy), ale hlavne kvuoli technike. to je celkom iny level, comu zodpoveda aj cena...
Fiat uplne bezne auta zabije cenou. Tak skoncila aj Croma 2. Zrejme tak idu vykryt nizsiu kvantitu alebo co tym sleduju.
Cena i technika jsou podle mě v pořádku. Problém je, že tento typ aut se obecně prodává v Evropě málo (Ford také několikrát musel přerušit výrobu B-Maxu). Největší trh je samotná Itálie a další chudší země, ale ani v součtu za celou Evropu není tento segment nijak velký (cca 230-250 tis. aut). 500L prodal loni přes 50% doma v Itálii a ta jak známo ekonomicky klesá, takže domácí poptávka také klesá a 500L má tudíž doma problém s odbytem. Cenu by samozřejmě mohl Fiat snížit, ale pak bude na autech prodělávat a to asi není cesta, prodávat za hubičku a zkrachovat to umí s prominutím každý blbec. Takže jediná šance jak navýšit odbyt je prorazit s těmito auty na jiných kontinentech, což se částečně daří, ale asi ne tak rychle jak se plánovalo.
Myslete si o mně co chcete, ale mě se to auto docela líbí. Na rozdíl od natažené verze 500L Living, ta se opravdu nepovedla.
Obecně ale Fiat asi neprožívá super období a citelně jim chybí hatchback jako "konkurent" Golfu, 308 nebo Aurisu. A Punto je už taky starý, chtělo by to omladit...
Obecně ale Fiat asi neprožívá super období a citelně jim chybí hatchback jako "konkurent" Golfu, 308 nebo Aurisu. A Punto je už taky starý, chtělo by to omladit...
Fiat okrem ineho (kvalita; srbsky zavod asi k montaznej spicke nepatri) pada hlavne na tom, ze prezentuje max. jednu novinku za rok, tu ho priama konkurencia totalne valcuje. potom nech sa nedivi, ze upada...schvalne, kolko novych modelov predstavil za ostatne 4 roky? fiha, tusim az dve. Freemont samozrejme nepocitam.
...za cvíli se tu stejně dovíme, že to Fiat dělá proto, aby zvýšil 500L exclusivitu, holt teď, když odejde od Ferrari Montezemolo, potřebuje Fiat dvě exclusivní značky na "F", Marchionne není troškař.
je něco, bez čeho se analýza neobejde.... tady bych jednu měl....
[odkaz]
takže ono je "nezájem" a nezájem.... holt kapacita té fabriky je naddimenzovaná a ni jasná prodejní jednička ji nenaplní.... co už....
Lepší prodávat 100.000 ročně a využít fabriku na 60% než prodávat 15.000 ročně....
Jinak je samozřejmě trapárna že redakce ty čísla nedodá sama, ale to už je obehraná písnička...
PS: 500L je nejen nejprodávanější auto segmentu, ale taky nejdražší.... myslím že k pláči není důvod....
[odkaz]
takže ono je "nezájem" a nezájem.... holt kapacita té fabriky je naddimenzovaná a ni jasná prodejní jednička ji nenaplní.... co už....
Lepší prodávat 100.000 ročně a využít fabriku na 60% než prodávat 15.000 ročně....
Jinak je samozřejmě trapárna že redakce ty čísla nedodá sama, ale to už je obehraná písnička...
PS: 500L je nejen nejprodávanější auto segmentu, ale taky nejdražší.... myslím že k pláči není důvod....
Už jsem to psal ke starším článkům, ale tady to zatím nezaznělo😒br />
Ano, v rámci třídy je to fajn, ale je potřeba vnímat také to, že ta třída je momentálně na ústupu, protože hitem jsou malá SUV. Renault vsadil místo modernizace Modusu na Captur a tato sázka jednoznačně vychází, zatím se zdá, že se tento trend ještě nějakou dobu udrží.
Ano, v rámci třídy je to fajn, ale je potřeba vnímat také to, že ta třída je momentálně na ústupu, protože hitem jsou malá SUV. Renault vsadil místo modernizace Modusu na Captur a tato sázka jednoznačně vychází, zatím se zdá, že se tento trend ještě nějakou dobu udrží.
souhlasím.... Fiat teď konečně (pozdě, jako vždy) přijde i s F500X (+ Renegade), tak uvidíme jak zamíchá karty....
Nic to ale nemění na tom, že prodat těchto malých a relativně drahých MPV nějakých 110.000ks ročně je úspěch, i když si možná Fiat maloval prodejní čísla ještě vyšší....
Bolehlav by měli spíš mít u Fordu a Opelu, protože ty jejich auta museli něco stát na vývoji (už jen to specifické otvírání dveří u obou) a těžce nestíhají....
Nic to ale nemění na tom, že prodat těchto malých a relativně drahých MPV nějakých 110.000ks ročně je úspěch, i když si možná Fiat maloval prodejní čísla ještě vyšší....
Bolehlav by měli spíš mít u Fordu a Opelu, protože ty jejich auta museli něco stát na vývoji (už jen to specifické otvírání dveří u obou) a těžce nestíhají....
Uvidíme... tvary 500 na SUV... nechme se překvapit.
Opel má ve hře i Mokku... takže tam mohou být asi celkem spokojení.
Opel má ve hře i Mokku... takže tam mohou být asi celkem spokojení.
Vidím to podobně. Absolutní král segmentu, jedině 500L a Note rostou vysokým tempem (500L +52procent) a celý segment je +8procent za půlrok, takže nevidím důvod opouštět rostoucí segment kde jsem jednička.
Chtělo by to v tom závodě vyrábět ještě nějaký model, ale to je obehraný dotaz.
Chtělo by to v tom závodě vyrábět ještě nějaký model, ale to je obehraný dotaz.
Jednak cena a jednak výzor. Imidž Fiat je iná téma, tú rozoberať nechcem. Vôbec mi nevadí, že točia 500 dookola, ale nepodarilo sa im preniesť vydarený 500 dizajn na L. Je to vysokánske a má to krpaté kolesá, vyzerá to skôr smiešne, toto sa oveľa lepšie podarilo kaktusu, aj keď asi to nie je úplne rovnaká koncepcia.
Náhodou, toto je podľa mňa v pohode. To 500 Living je designová tragédia.
Ve výběru byly obě auta, ale vyhrálo Picasso s 1,6. Díky motoru a spotřebě, díky interiéru, který je útulnější...hlavně ve Fiatu se sedí vysoko a sedačky jsou malý, je levnější o 40tis, a mně se500L líbí, ale pořád pocitově auto do města a pocitově nafouklá malá 500... A pak prodejce měl předváďečku 1,6 v max výbavě a Fiat upocenou 1,4 co vůbec nejela... Škoda Fiatu...Fiat míval auta s charakterem, inovativní, krásná, ale teď variace na retro, pandu a nedoceněné Bravo bez kombíka a faceliftu snad sto let...Když už šetří na vývoji nových modelů, mohl by slevnit...alespoň...
Aneb účetní - jenom účetní , v roli CEO ... "Inaugurace" účetních, či nekompromisních "zabijáků nákladů" do těchto postů, mívá - i přes častý mediální standing ovation - "vedlejší účinky" ne nepodobné finální tečce onoho příběhu o krávě, co ji odnaučovali žrát ... >😒]
Ještě jedna automobilka má v osobě CEO takového zabijáka, a léta trvající masivní "taktický ústup" pod jeho vedením ( hezky pojmenované konsolidace ) z pozic nebyl dodnes i přes oživení jednoznačně zastaven ...
Ještě jedna automobilka má v osobě CEO takového zabijáka, a léta trvající masivní "taktický ústup" pod jeho vedením ( hezky pojmenované konsolidace ) z pozic nebyl dodnes i přes oživení jednoznačně zastaven ...
Pointa je, ze si kupil Picasso kvoli cene, lebo bola predvadzacka s 1.6. Nie preto, ze je lepsie.
Je lepší. Jsem s ním plně spokojen. Pětičlenná rodinado Itálie za 6 litrů, všechno sebou. Krásně tahá motor, i když netrhá asfalt. Je pěkně od spodu. Prostor jak v Octavii, jen zadní dveře by se mohli otvírat do většího úhlu. A na rozbitých cestách je tvrdý, na pěkný silnici jede nádherně. 500L s 1,4 vůbec nejelo, ale bylo nový. Interiér barevný,nápaditý ale neútulný. Cena byl jenom bonus.
To je divné srovnávat atmosférickou 1,4 s 1,6 turbodieselem. To je potom jasné, že se ti zdá, že ta 1,4 nejede. Proč neporovnáš u obou 1,6TD?
Mimochodem, nezdá se mi, že by v C3 Picasso bylo místa jako v Octávii. Je to úžovka, o délce nemluvě. Je výrazně užší i než 500l. Vůbec si nedokážu představit jet v tom v 5 do Itálie.
Mimochodem, nezdá se mi, že by v C3 Picasso bylo místa jako v Octávii. Je to úžovka, o délce nemluvě. Je výrazně užší i než 500l. Vůbec si nedokážu představit jet v tom v 5 do Itálie.
5-člennou rodinou asi nemyslel 5 dospelých. A užovka? Oktávka II. je vnútri na šírku rovnaká, vpredu určite.
Nemyslím TD, mám atmosféru benzín. V době když jsem vybíral, ještě u 500L nebyla 1,4T...nejsilnější benzín byla 1,4...tedy o obsahově a dvouválec jsem fakt do relativně velkého auta nechtěl. Tři auto sedačky se tam vedle sebe nevejdou, ale to už není můj problém. A když si sednu za sebe, tak mám před koleny ještě min 6cm místa. A to mám 193cm...ve dvojkové Octavii tolik podélnýho místa není...
Ten Fiat je úplně v koncích, na dně, vůbec to auto nikdo nechce... >😁
nebo? [odkaz]
Speciálně pro Toppera, mrkni na Vengu a ix20 ty šlapou co! >😒]
nebo? [odkaz]
Speciálně pro Toppera, mrkni na Vengu a ix20 ty šlapou co! >😒]
Zatím nejvěcnější příspěvek do diskuze.
Jen Fiat a Nissan zaznamenal procentuální nárůst... no dobře ještě Opel s +2% ale to se dá považovat za stagnaci. Abych pravdu řekl tak nevím kdy šel v roce 2013 Fiat 500L do prodeje. To může tu hodnotu nárůstu prodaných kusů hodně zkreslit nicméně čísla prodaných kusů v 2014 hovoří jasně a nemohou být ničím zkreslena.
ten Fiat je ale úplnej břídil - a představte si, že má i svolávačku v USA!
Krach je na spadnutí.. na 4 dny zastaví výrobu v Zastavě.
K odkazu vrkuboy přidám ještě jeden😒br /> [odkaz]
V jiné třídě se "německých" trojčat prodalo asi stejně, jako samotné 500. Původní 500.
😉
Trojčata mají dohromady za první pololetí 49.478 kousků... když sečtu 500 + Panda + Y10 = italská trojčata, tak vidím za 6 měsíců 105.760 kousků...
Ne, fakt si o Fiata nedělám starosti. Ale tady na té kdysi stránce o autech už je to fakt humus.
😒
Mimochodem dneska ráno jsem byl u dealera řešit detaily... poslední otázka, kterou řeším je, jestli do trekkinga chci 1.4T nebo 1.6 diesel.
Howgh.
Krach je na spadnutí.. na 4 dny zastaví výrobu v Zastavě.
K odkazu vrkuboy přidám ještě jeden😒br /> [odkaz]
V jiné třídě se "německých" trojčat prodalo asi stejně, jako samotné 500. Původní 500.
😉
Trojčata mají dohromady za první pololetí 49.478 kousků... když sečtu 500 + Panda + Y10 = italská trojčata, tak vidím za 6 měsíců 105.760 kousků...
Ne, fakt si o Fiata nedělám starosti. Ale tady na té kdysi stránce o autech už je to fakt humus.
😒
Mimochodem dneska ráno jsem byl u dealera řešit detaily... poslední otázka, kterou řeším je, jestli do trekkinga chci 1.4T nebo 1.6 diesel.
Howgh.
Samozřejmě že chceš 1,4T >😁 :yes: No jinak jak říkáš Fiat se zmítá v posmrtné křeči... prostě agónie. Asi by toho Fiata chtěl někdo vidět v pozici na kolenou. Tryzna se nekoná. 😉
F500L s T-jetem mám a třeba oproti Giuliettě s tím samým motorem je to o dost línější (jasně, jsou tam kila navíc....). Jezdí pěkně, ani v záběhu to nejde přes 7,5 při normálním svižnějším ježdění, ale dynamiku jsem čekal lepší....
těžko říct, ale chybu neuděláš ani s jedním....
V nějaké předváděčce F500L 1.4T jsi jel?
Ale kup honem, než to celé krachne.... 😒
těžko říct, ale chybu neuděláš ani s jedním....
V nějaké předváděčce F500L 1.4T jsi jel?
Ale kup honem, než to celé krachne.... 😒
Ještě by mě zajímalo, za kolik to bude 😉
ale no ták.. to je jako se ptát dámy na věk!
No já jen, jak moc velký blázen do Fiatu jsi. Když vidím konfigurátor, chce se mi brečet >😁 ikdyž je tam sleva 70k. Tj pokud to bude víc jak 450k, tak to nemá smysl...
hmm - a proč?
Ono teda víc než 450 to v případě 1.4T určitě nebude... ale i kdyby - tak Rapid s podobným motorem stojí ceníkových 466.800,- Kč!
A to nemá zvýšenou světlost a uzávěrku, byť jen "elektronickou"...
Jasně, zase má DSG.. který ale nechci, takže je to ke škodě. A bez toho to koupit nejde.
Mně přijde, že cenová nabídka 500L je prostě fér.
Je to vevnitř i útulné - neplatí pro úplněj základ. Ten se podobá tomu Rapidovi. 😉
Ono teda víc než 450 to v případě 1.4T určitě nebude... ale i kdyby - tak Rapid s podobným motorem stojí ceníkových 466.800,- Kč!
A to nemá zvýšenou světlost a uzávěrku, byť jen "elektronickou"...
Jasně, zase má DSG.. který ale nechci, takže je to ke škodě. A bez toho to koupit nejde.
Mně přijde, že cenová nabídka 500L je prostě fér.
Je to vevnitř i útulné - neplatí pro úplněj základ. Ten se podobá tomu Rapidovi. 😉
ne-e, nevidím to na krach.. takže nespěchám.
Ba co dím - právě naopak: nechal jsem si poradit, že bude lepší to objednat až po Paříži... po lehké modernizaci bude mít ty sedačky lepší... asi jediná drobná výhrada tím odpadne.
Interiér trekingu se mi líbí.. kolotočové plasty to připomíná jen v tom základním provedení. Už Plus je OK.. ale Trekking je ještě hezčí.
A ano.. asi chci 1.4T .. jen přesvědčuji svědomí, že 1.6d není rozumější volba - ročně dost najezdím.
Ba co dím - právě naopak: nechal jsem si poradit, že bude lepší to objednat až po Paříži... po lehké modernizaci bude mít ty sedačky lepší... asi jediná drobná výhrada tím odpadne.
Interiér trekingu se mi líbí.. kolotočové plasty to připomíná jen v tom základním provedení. Už Plus je OK.. ale Trekking je ještě hezčí.
A ano.. asi chci 1.4T .. jen přesvědčuji svědomí, že 1.6d není rozumější volba - ročně dost najezdím.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já ti rozumím a gratuluju k novému autu. Co se těch prodejů týče, je to hodně dané domácím trhem... pro relativně bohaté Německo je Up! méně významné auto, než pro Itálii 500. Němci si většinou mohou dovolit toho Golfa... a proto se prodá víc italských mini než německých a naopak víc německých kompaktů než italských (ne že by to byl jediný důvod).
No, jo.. v zasade mas pravdu.
Akorát, že Evropa chudne.. a italské portfolio je na to lépe připraveno než německé.
😉
Ale co je pro mě mnohem podstatnější: souhlasím i v širším významu toho, cos napsal!
Takže důvodem, proč se absolutně skutečně prodává víc německých než italských aut je to, že Němci nakupují víc, a ovládají víc firem, které nakupují. Ne proto, že německá auta jsou lepší.
Takže pokud platí, že se mi italská auta víc líbí, lépe se mi v nich "žije", jsou postavená pro tu méně majetnou část evropanů = jsou méně nákladná na provoz, a přitom mám lepší osobní zkušenosti s jejich spolehlivostí - tak nemám co řešit!
😉
Akorát, že Evropa chudne.. a italské portfolio je na to lépe připraveno než německé.
😉
Ale co je pro mě mnohem podstatnější: souhlasím i v širším významu toho, cos napsal!
Takže důvodem, proč se absolutně skutečně prodává víc německých než italských aut je to, že Němci nakupují víc, a ovládají víc firem, které nakupují. Ne proto, že německá auta jsou lepší.
Takže pokud platí, že se mi italská auta víc líbí, lépe se mi v nich "žije", jsou postavená pro tu méně majetnou část evropanů = jsou méně nákladná na provoz, a přitom mám lepší osobní zkušenosti s jejich spolehlivostí - tak nemám co řešit!
😉
Jak moc Evropa chudne je složitá diskuse, podle prodejů aut by se zdálo, že to zase taková hrůza nebude.
Když mluvíš o firmách, jaké italské auto si dnes umíš představit v roli služebáku u nezaujaté středně majetné firmy třeba někde ve Finsku? Řekněme na úrovni Octavie nebo Passatu? Giuliettu v naftě? Dejme tomu, já bych si Giuliettu představit uměl, ale jistě sám cítíš, že z pohledu fleet managera je to dost chabé. Ukaž obchoďákům 500L a vynesou tě v zubech 😉 .
Pokud tobě Fiat vyhovuje a máš s ním dobré zkušenosti, pak nezbývá než popřát hodně štěstí a spokojenosti... a to nemyslím nijak negativně, to potřebuje každý u libovolné značky 😄
Když mluvíš o firmách, jaké italské auto si dnes umíš představit v roli služebáku u nezaujaté středně majetné firmy třeba někde ve Finsku? Řekněme na úrovni Octavie nebo Passatu? Giuliettu v naftě? Dejme tomu, já bych si Giuliettu představit uměl, ale jistě sám cítíš, že z pohledu fleet managera je to dost chabé. Ukaž obchoďákům 500L a vynesou tě v zubech 😉 .
Pokud tobě Fiat vyhovuje a máš s ním dobré zkušenosti, pak nezbývá než popřát hodně štěstí a spokojenosti... a to nemyslím nijak negativně, to potřebuje každý u libovolné značky 😄
Porad maji vyborne pracanty Qubo, Doblo a Scudo, pro jednoho cestaka Bravo ale to je bohuzel vse. ;-\
Otazka je, co je zle na 0.6m kratsom, rovnako priestornom (pre posadku) aute s tichsim podvozkom ako spomenuta Octavia, ze by sa nemohlo pouzit ako sluzobak?
Motory to nebudu, lebo mnoho sluzobakov jazdi so zakladmi.
Este je aj za nizsiu cenu.
V tom je nejaka divna nevola voci znacke alebo co, pripadne voci samotnej kostrukcii MPV.
Motory to nebudu, lebo mnoho sluzobakov jazdi so zakladmi.
Este je aj za nizsiu cenu.
V tom je nejaka divna nevola voci znacke alebo co, pripadne voci samotnej kostrukcii MPV.
Správně je za b.) konstrukce MPV nevhodně reprezentuje firmu. Liftback nebo Combi je preferováno. Navíc FIAT nemá vhodnou reputaci, také Leasingovky jej budou znevýhodňovat při nákladech na servis - budou výrazně vyšší než koncern a zůstatková hodnota (následný prodej) je o dost nižší. Neco podobného se mi stalo i při kalkulaci Renaultu - Grand Scenic měl 2x vyšší náklady na servis ve splátce než OII...
Já na rozdíl od zde diskutujících 500l vlastním. vlastnil jsem spoustu aut od golfu po Z3 ,které ještě stále mám. A s tou cenou a jízdníma vlastnostmi a žvástu některých novinářů je mě zle. např.nemohu si opřít ruku o okno sedadla jsou více ve středu atd. vysvětlím je to proto že boční náraz absolovoval 500l podle nových tvrdších testi NACP atd. ptejte se rád zodpovím jak to doopravdy je.
Šéf Fiatu v USA dokonce musel tisku vysvětlovat, že za to může náběh výroby nového modelu 500L, a že je to normální. Že se prý u nového modelu vždycky ladí drobnosti až za pochodu. Na výsledcích se prý nová problémová 500L promítla z více než 90 %.
Údajně za to také může pozdní příchod upraveného modelu 500 s novou automatickou převodovkou a modernějším palubním systémem. Vypadá to ale, že Američanům Fiat prostě nesedí a tento nelichotivý výsledek na pověsti značce asi moc nepřidá.
[odkaz]
Pre mňa je stále záhadou prečo u nás nevidím nové Pandy.