Design
Avantime považuji za zosobnění dřívějšího sloganu automobilky- Renault, tvůrce automobilů.
A dnešní modely se po letech začínají opět designově dařit (Clio,Ceptur).
A dnešní modely se po letech začínají opět designově dařit (Clio,Ceptur).
Avantime se mimořádně povedl, ale vidět ho dnes na vlastní oči je takový malý motoristický svátek. Vzpomenul bych ještě na studii extrémního Renaultu Racoon. Tvar i technika se vymykaly čemukoliv co bylo do té doby známé - hlavně ty masivní klouby umožňující variabilní výšku podvozku.
[odkaz]
[odkaz]
No upřímně se mi Avantime moc nelíbil, když přišel na trh, ale postupem času mi přijde velmi zajímavý. Dokonce až tak, že bych se rád svezl 😉
Koncepční Avantime je skutečně průlomový model, který předjímal (dnes aktuální) éru karosářského e😜erimentování. Sériový vůz však tuto studii rozvinul jen z hlediska karosářské a tvarové myšlenky - velmi mu ublížil velkosériový charakter, užití běžného spalovacího agregátu (mnohem více by mu slušel bzučivý elektromotor) a křehčí (kroutící se) forma...
To mu krivdíš, ukáž mi dobového konkurenta bez B-stĺpikov, s pantografovým mechanizmom otvárania dverí alebo s výklopnými dverami kufra z horčíkovej zliatiny...
Ale inak fajn článok.
Ale inak fajn článok.
Průkopnická řešení jsou jedna věc, druhá věc je jejich výsledné zpracování. Jsem v kontaktu (kromě několika dalších) s jedním majitelem vozu Avantime, který si jej pořídil coby srdeční záležitost. Proto mu odpouští kroucení karoserie a podobné nešvary.
V každém případě musí být cestování s Avantimem docela zážitek 😉
Ale to predsa nijak neodporuje tomu, čo som napísal. Nepleť sem spracovanie a nejaké "nešvary", odkedy sa to má čo robiť pri hodnotení dizajnu, novátorstva či priekopníctva?
Má-li být požitek z designu úplný, zpracování nelze opomenout. A pokud vím, v článku o ničem takovém není řeč - nešvary se začaly řešit zde, v diskusi. Ovšem, mezi kvalitou provedení a designem je pevný vztah - mezery ve zpracování dokáží nebývalým způsobem katapultovat výsledný dojem.
Padla však zmínka o absenci sloupku B. V čem je tento prvek tak průkopnický a jaký má praktický význam? Právě tento zásah do karoserie má nemalý podíl na onom kroucení.
Padla však zmínka o absenci sloupku B. V čem je tento prvek tak průkopnický a jaký má praktický význam? Právě tento zásah do karoserie má nemalý podíl na onom kroucení.
Mali by sme sa spýtať amerických dizajnérov a majiteľov oných vozov, čo na tomto riešení videli.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Je to niečo ako medzistupeň ku kabrioletu, panoramatický výhľad proste má svoje čaro.
Kto v Európe niečo podobné ponúkal sériovo? Tak v tom priekopnícke.
priekopnícky neznamená bezchybný a dokonalý, to sa pletieš.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Je to niečo ako medzistupeň ku kabrioletu, panoramatický výhľad proste má svoje čaro.
Kto v Európe niečo podobné ponúkal sériovo? Tak v tom priekopnícke.
priekopnícky neznamená bezchybný a dokonalý, to sa pletieš.
Nikde netvrdím, že průkopnický znamená bezchybný a dokonalý.
Ano, výhled je jedním z kladů tohoto řešení. Zásah do karoserie však musí být proveden souběžně s opatřeními, která zabrání kroucení karoserie.
Ano, výhled je jedním z kladů tohoto řešení. Zásah do karoserie však musí být proveden souběžně s opatřeními, která zabrání kroucení karoserie.
Ja by som sa skôr zameral na tie dvojkĺbové dvere, prípadne koncepciu prístrojovky, pretože absencia B-stĺpika a bezrámové bočné okná už v čase Avantime neboli také revolučné (európska prémia to od Ameriky odkukala už dávno predtým).
Možno máš pravdu, ale ja som to ako plus vnímal a vnímam. Pripomeň mi, kto ďalší to mal alebo má v ponuke. Teraz ma žiadny model nenapadá.
Väčšina Mercedesov vo verzii coupé to má už od nejakých 60. rokov dodnes, určite sa nájdu aj nejakí japonci, napríklad v českom filme Jízda brázdili cesty v Mazde 626 coupé (tam si znej spravili kabriolet), hm, osmičkové BMW, ale predtým už aj CS-ko...ďalšie mi teraz asi nenapadnú. Môžme tam zaradiť aj C3 Pluriel, určite ich je viac.
Je to bez debaty krásny prvok. :yes:
Je to bez debaty krásny prvok. :yes:
to je nejpotentnější fabrika na krásné studie a prototypy, ale až na výjimky, v sérii je z toho mršina. >😁 Například z poslední doby - Velsatis, Wind, Modus......... . Má však i skvosty, viz. stará nová Alpina, Spider, i Aventime se dá zařadit, i když byl neúspěšný. :yes:
Pěkný článek, obsáhlý, až dá práci jej celý prolouskat :yes😒br />
Za mne bych vyzdvihl asi dvě období... za Patricka le Quementa a to současné :yes:
Za mne bych vyzdvihl asi dvě období... za Patricka le Quementa a to současné :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jedna kreatura horší než druhá :no: :no: :no: Ostatně jako všechny rendlíkovské kreatury během posledních 15 let. Asi poslední hezký a zároveň praktický vůz byla R5 a předtím R16.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vida, z prasklého vředu opět vyteklo něco hnisu >😒]
Nerozčiluj se, já jsem ho neviděl nikdy reagovat na článek. Vždy pouze přátelsky a vesele ryje do ostatních.
jednoznačně nejslabší období renaultího designu. ty přídě byly hodně ufo a nikam to nevedlo. jinak hranatý renault design přelomu tisíciletí je dodnes inspirací a studnicí tvarů i pro současné vozy. je velká škoda, že se renault tohoto konzervativně dynamického pojetí vzdal, resp. na něj nedokázal navázat. téměř všechny nové osobní modely po roce 2007 byly, podotýkám designově, nepříliš podařené. až do příchodu nového clia. mimochodem ten avantime :yes: :yes: :yes:
Já považuji za dobré Renaulty R19 a Magnum, ať chcete nebo ne, dvě desetiletí to obstojně sloužilo :yes: ... Zbytek je za takový ...mdlý 😐
VelSatis podle mě předběhl dobu, cross overy teprve přijdou, až SUV ještě víc vyměknou a oplastované cross kombi budou málo. 😉 Z praktického hlediska to bylo super a ty křesla, luxuska. Škoda přední masky a že to byl Rencek.
VelSatis podle mě předběhl dobu, cross overy teprve přijdou, až SUV ještě víc vyměknou a oplastované cross kombi budou málo. 😉 Z praktického hlediska to bylo super a ty křesla, luxuska. Škoda přední masky a že to byl Rencek.
ŠKODA PŘEDNÍ MASKY A ŽE JE TO RENCEK .... Co k tomu napsat?? Není tomu tak dávno když jsme s obdivem okukovali Korejský Opel Kadet - Deawoo a kupovali Oldcit :-! Fiat či Ford byl naším snem .... Kdyby Volc nekoupil a nevyhrabal Škodu se sraček, tak zanikla a žádná škoda. I ten Wartburg byl pohodlnější a "živější" něž 120 či Favorit. Jasně, čas pokročil a stále jsou na světě značky, které jedou svůj vlastní proud a někdy udělají chybu, ale to je dobře. Nikdo není neomylný a bez vady na kráse i tak tomu je v autodesignu. VIVAT AVENTIME :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Přál bych všem prožít to co jsem já prožil s Avantime. Červená knihovna by se červenala 😉
To jo, na "ohnutí" baby může být dobrej 😉 , ve sportovním autě nebo limuzíně se přes středový tunel tyhle věci špatně řeší.
Avantime jako nástroj barbarského šovinismu? Ale ne 😄
Ale no tak - trošku života do tej strnulosti. 😉
Kritika "ohýbání bab" a jejich lov na automobil je strnulost? 😄
Naopak, je to nechuť k barbarským a divošským praktikám. Bohužel, nezřídka živených i ženami.
Naopak, je to nechuť k barbarským a divošským praktikám. Bohužel, nezřídka živených i ženami.
Strnulosť. Áno. Definuj barbarské a divošské praktiky. Vo svojej podstate sme skrátka živočíchy. Bez ohľadu na vyspelosť či inteligenciu. 😉
Někdy se mi zdá, že si tímto způsobem mnozí lidé omlouvají leccos, i odporné perverze... ach, jo! 😄 Kdyby Ti někdo vykradl a rozebral dům, znásilnil ženu a roztřískal auto, bral bys to jako normu? Když tedy poukazuješ na faunu...
Co je na mém postoji strnulého? Kritika lovu žen nebo kritika "ohýbání bab"?
Poukazuješ na naše živočišné kořeny, ale nad některými projevy zde přítomných se pohoršuješ... co to má být? 😄
Upravuji Kafkův citát - čím víc názorů a postojů lidí člověk zná (a že jsem těch podivných a necitlivých slyšel v poslední době přespříliš), tím narůstá jeho touha zemřít.
Co je na mém postoji strnulého? Kritika lovu žen nebo kritika "ohýbání bab"?
Poukazuješ na naše živočišné kořeny, ale nad některými projevy zde přítomných se pohoršuješ... co to má být? 😄
Upravuji Kafkův citát - čím víc názorů a postojů lidí člověk zná (a že jsem těch podivných a necitlivých slyšel v poslední době přespříliš), tím narůstá jeho touha zemřít.
Zdá sa, že nerozlišuješ medzi vtipnou poznámkou a vulgárnym prejavom. Potom je vysvetľovanie ťažké. Chce to menej filozofovania viac života. Nič v zlom.
To není odpověď na můj druhý odstavec.
Tím, co jsi právě napsal, se jen vykrucuješ. Navíc mi podsouváš něco, s čím nemám nic společného.
Tím, co jsi právě napsal, se jen vykrucuješ. Navíc mi podsouváš něco, s čím nemám nic společného.
Jen malé vysvětlení z osobního poznání- Avantime byl více sexy než Porsche 911. Po 911 šly fakt divný holky toho typu, ze kterého dostaneš astmatický záchvat. Víme? 😉
Jinak balit holky na auto je samozřejmě "špatné", ale na druhou stranu je to urychlovač. Něco jako místo úsměvů v kavárně a místo předehry... Holkám to za zlý nemám, od přírody a od pradávna mají pud najít zajištění pro potomka.
Jinak balit holky na auto je samozřejmě "špatné", ale na druhou stranu je to urychlovač. Něco jako místo úsměvů v kavárně a místo předehry... Holkám to za zlý nemám, od přírody a od pradávna mají pud najít zajištění pro potomka.
Jenže potomek má být vychovaván především v lásce. Materiální zabezpečení je sice důležité, ale není-li doplněno láskou, nelže hovořit o výchově, nýbrž o odchovu (což nemá s výchovou pranic společného).
Velmi často je normálně (nebo i méně) movitý muž lepším otcem, než movitější muži - neřkuli klasičtí šovinisté, kteří balí ženy na automobily... žena, která se nechá takto sbalit na auťák, patrně nebude dobrou matkou rodiny, protože jakmile se rodina dostane do úzkých, může mít tendenci vycouvat a utéct za movitějším mužem. Nejen z toho důvodu je pro výchovu a zajištění (po VŠECH stránkách) potomků důležitější zvolit v prvé řadě někoho charakterního.
Majetek nesmí bránit laskyplné výchově. Naštěstí existují lidé (v pravém slova smyslu), kteří si to uvědomují 😄
Velmi často je normálně (nebo i méně) movitý muž lepším otcem, než movitější muži - neřkuli klasičtí šovinisté, kteří balí ženy na automobily... žena, která se nechá takto sbalit na auťák, patrně nebude dobrou matkou rodiny, protože jakmile se rodina dostane do úzkých, může mít tendenci vycouvat a utéct za movitějším mužem. Nejen z toho důvodu je pro výchovu a zajištění (po VŠECH stránkách) potomků důležitější zvolit v prvé řadě někoho charakterního.
Majetek nesmí bránit laskyplné výchově. Naštěstí existují lidé (v pravém slova smyslu), kteří si to uvědomují 😄
Tvoje příspěvky pod články o Renaultu jsou opravdu hloupé a nemyslím si, že pocházejí od dospělého nebo vyzrálého člověka.
Mohl bych tě slušně poprosit, abys to nějak omezil? Značka Renault je moje srdcová záležitost a moje zkušenosti s Renaulty jsou velice dobré.
Mohl bych tě slušně poprosit, abys to nějak omezil? Značka Renault je moje srdcová záležitost a moje zkušenosti s Renaulty jsou velice dobré.
Svojho času ma fascinovala štúdia Mégane. Mal som asi 16, a pozeral som na ten voz s otvorenými ústami. A má čím fascinovať dodnes.
Krásna bola štúdia užitkáča Modus. Škoda, že tie tvary nepretavili do sériovej podoby, s vozíkom veľkosti Citroenu Nemo mohli prísť oveľa skôr ako PSA.
No a naposledy ma zaujala Nepta. Tak nádherné tvary sa len tak niekomu nepodaria. Bol by z nej krásny kabriolet aj kupé, šesťvalec pozdĺžne a zadný náhon - sen...
Krásna bola štúdia užitkáča Modus. Škoda, že tie tvary nepretavili do sériovej podoby, s vozíkom veľkosti Citroenu Nemo mohli prísť oveľa skôr ako PSA.
No a naposledy ma zaujala Nepta. Tak nádherné tvary sa len tak niekomu nepodaria. Bol by z nej krásny kabriolet aj kupé, šesťvalec pozdĺžne a zadný náhon - sen...
...téma zajímavé, ale ty píšeš tak složitě, že to prostě nedokážu číst.
Snažíš se pracovat s jazykem, ale mi to připadá, že se snažíš "jen" mluvit jinak, aby bylo vidět, kolik znáš cizích slov - jakobys jen pózoval s cizími slovíčky, sorry...
Co si mám představit pod pojmem "Paradigmatický obrat"?
Snažíš se pracovat s jazykem, ale mi to připadá, že se snažíš "jen" mluvit jinak, aby bylo vidět, kolik znáš cizích slov - jakobys jen pózoval s cizími slovíčky, sorry...
Co si mám představit pod pojmem "Paradigmatický obrat"?
Nesnažím se ani pracovat s jazykem, ani "mluvit jinak". Článek o designu vyžaduje své, ovšem v patřičných mezích, aby byl text srozumitelný pro většinu čtenářů.
Paradigmatický obrat - tím je myšlena komplexní změna hodnot v designu, chceš-li nové designové paradigma. Příchodem zcela nových hodnot, které nemají s předchozím tvarovým směrem nic společného.
Paradigmatický obrat - tím je myšlena komplexní změna hodnot v designu, chceš-li nové designové paradigma. Příchodem zcela nových hodnot, které nemají s předchozím tvarovým směrem nic společného.
No, keby si viac bral v úvahu, že Tvoje články čítajú aj laici a ľudia nie tak zbehlí vo svete cudzích, hoci sebepresnejších výrazov, je pravda, že by sa to čítalo aj chápalo ľahšie. Myslím, že mariachi dal celkom dobrý tip, ako dobré ešte zlepšiť. No chápem, vyjadriť to isté jednoduchšími slovami môže byť náročnejšie. Určite by si ale vyšiel v ústrety viacerým.
ty vaše krásný koncepty popelnic úplne kničemu >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D protože lidi nebudou mít ani na chleba natoš na mateřskou >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D