Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Insignia ST 2.0 CDTI EcoFlex – Vždy správně nažhaven

39 komentářů

Avatar - fOE
fOE
Cena v základní výbavě: 599 900 Kč
Cena v testované výbavě: 587 550 Kč
;-)
Avatar - sargis
sargis
Asi nieco pred testovanim vymontovali ;-)
topten
nechapu proc merit venkovni tlak milionkrat za sekundu.
tlak je spojita veličina, takze se samozrejme meni kazdym okamžikem, ale ta změna je tak bezvyznamna, ze me to prijde jako totalni hovadina.
jina věc by byla merit tlak primo ve valcich, to by snad nejaky vyznam mohli mit, ale o tom se clanek nezminuje.

Tak mala chybka - meri to milionkrat za minutu, coz v pripade tehle mereni je celkem neobvykly casovy interval.
ale i tak, proc merit venkovni tlak vzduchu 16tis x za sekundu?? to ze to mozne je, o tom nepochybuju, není problém s beznym prosesorem merit vic jak milionkrat za sekundu
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

closed loop má senzory u vstřikovačů, neměří tedy venkovní tlak. Jde tam ale o to, že vnější vlhkost a venkovní tlak může mít vliv na práci motoru, proto probíhá měření tak často.

Edit: I když beru, že je to celkem často. Ale znáte to - je to Němka :-D
Ted
problem je v tom, ze v clanku jnapsano, ze meri vnejsi tlak vzduchu...
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

v článku je napsáno, že closed loop dokáže reagovat na změny venkovního tlaku, avšak měřením ve válcích. Je pravda, že se atmosférický tlak mění jenom minimálně, ale i tato změna se může projevit na práci motoru.

Typickým příkladem je, když z normálních suchých podmínek vjedete třeba do vlhkého tunelu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
v interiéru se cítíš velmi příjemně. To že to je na svůj prostor o 20cm delší a o sto kilo těžší nevidím nijak zásadně. Je to dobré akorát pro hraní s čísly, stejně se lidi raději chválí, že mají auto těžké a ne lehké.
Avatar - qwerty99
qwerty99
Presne,

Auto mam od unora a se svejma 197cm a 110kilama nemam za volantem problem a ani na vahu si nejak nestezuju. najeto mam 14 000 a s autem jsem max spokojen.

qwerty
robsi167
moj pocit
motor lenivy
batozinovy priestor vzhladom k vonkajsim rozmerom a triede vozidla maly a tych 30 cm od hrany naraznika po vyuzitelnu cast kufru je vysmech.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co ti přijde na kufru malého?
Radši tohle, než 600 litrů pod podlahou...

Tenhle kufr je pravidelný, má rovnou ložnou plochu a žádný schod do kufru se nekoná. Z hlediska využitelnosti je to rozhodně o třídu výše, než třeba Golf, nebo Oktávka. Mne by na něm trochu vadila svažující se karoserie a díky masivním 5. dvěřím málo prostoru nad roletkou, oproti některým kufrovým premiantům třídy.

Motor neznám, ale je fakt, že hodnoty nejsou nikterak omračující, jelikož za tohle umí jezdit podobně velká auta se slabším motorem, včetně zrychlení i spotřeby.
robsi167
uz som isiel v novembri platil zalohu. kamarat ju ma a zacal ma prehovarat ze je to super manazerske auto, ale urcite nie rodinne. pozical mi ho na predlzeny vikend s rodinou a hned v pondelok som zobral 165ps zafira tourer.
Avatar - qwerty99
qwerty99
no ano toto je ekoflex po tom se neceka ze to pojede, ale ze to nebude zrat, mam 121 kw v automatu a nejak lenivy mi to neprijde. Pravda 2.8 V6 s 330konmi to neni ;-)

qwerty
Ted
Proc by druha koncova svetla pod vikem kufru mela nabizet konkurence???
Kdyz se u te konkurence nezvedaji spolecne s vikem, jako u tohoto auta????
;-)
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Taky pravda... ;-)
Avatar - sargis
sargis
Myslim, ze nove Picasso to ma rovnako a pri otvorenom kufri svieti hmlovkami v narazniku.
_Teddy_
Modernizovana verzia auta ktore je uz na trhu par rokov, a zase vrzgajuce plasty? Teda malo veci ma vie viac vytocit, ako kadejake pazvuky v interieri. To u auta neznesiem...

Udavanej spotrebe 3.9/100 neveri nikto ani v Opli, no a start/stop system pre diesel, tak to uz nieko musel padnut dobre na hlavu...
Joab
Jojo, a padli na tu hlavu spolu s BMW, Rangem, Mercedesem, Toyotou, Audi, Volkswagenem..
Kasprik
hmm slušnej křáp, vrzání v interiéru, váha jak u tanku. Motor tak do fabie. Hnus. :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Skyactive
V ramci porovnania sa tiez oplati poznamenat, ze Mazda 6 zvlada Euro 6 aj bez vstrekovania mocoviny.
nebezpecnavosa
Ale jak ? Nízké emise jenom přesně v tom kontrolovaném režimu, jakmile je motor pod větší zátěží, emise prudce stoupají, což s použitím močoviny nehrozí. To pro trošku detailnější porovnání.
Skyactive
Mas to podlozene aj realnymi meraniami, alebo len tak teoretizujes z poza klavesnice? Netvrdim, ze to tak nie je, takze ak mas data, sem s nimi. Rad sa na to pozriem. Aj ked musim priznat, ze dizlom som este na chut neprisiel -- 2.0 TFSI som pred ani nie mesiacom vymenil za 2.5 Skyactiv-G.
Avatar - Bubáq
Bubáq
... ty antiekologická zrůdo!!!! ;-)
(myslím to v žertu, moc mi chybí moderní motory, které by měly 2,2 ÷ 2,5 litrů objemu pro použití v autech vyšší střední a vyšší třídy; sorry, mazda při všech svých kvalitách do spektra mnou preferovaných aut ještě nedorazila).
nebezpecnavosa
Četl jsem o tom tuším že v jednom speciálním vydání Světa motorů jenom o dieslech, kde se pojenávalo o tom jaké jsou možnosti plnění normy Euro 6. No a potom stačí nepřímý důkaz, reálné zkušenosti na silnicích s čipo-power-ladiči-tunery.Oxidy dusíku samozřejmě nevidím. V reklamách čip producenti slibují vyšší výkon, nižší spotřebu a plnění norem na STK ! Prostě reklamní zázraky na požádání a to málokdy všechno funguje i v reálu. No a jak se měří emise dieslů na STK ?
Petr80
Přítelkyně měla jako služební a musím říct, že (pro mě tedy) povedené autíčko. Za 600 tis. lepší volba jak Octavie. Není dokonalý, ale dle mě solidní přidaná hodnota.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za poslední sérii testů ŠPONA musí být ROZHODNĚ v plamenech. Je pravda, že to vždy představuje OPRAVDU hodnotnou informaci, po které ROZHODNĚ každá čtenář zde prahne. Až každá jízda na limitu totiž dokáže dokonale prověřit HRANICI PŘILNAVOSTI.

Daný test má jen jeden drobný nedostatek - zadní svítilny ROZHODNĚ ve třídě nikdo jiný nenabídne, jenže on je taky OPRAVDU nikdo jiný nepotřebuje. Vždy totiž zůstává u konkurence s otevřeným kufrem část světel viditelná, a to i při jízdě NA HRANICI PŘILNAVOSTI.

Doufám, že se tu se šponou budu setkávat i nadále, jen bych do testu vrátil minimálně 1,5 l PET lahev, člověk pak nějak ztrácí přehled v kvalitě modelů >:-[] :-!
Will.I.Am
Trefils to přesně >:-[] :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
o kvalite, o bezpecnosti ani o praktickosti tohto velkeho kombi s bleskom v znaku.....

jedine co mi na tom aute vadi je dizajn... nepaci sa mi ani interier ani exterier ... takisto mi vadi nadvaha a akesi plytvanie priestorom..... bocny profil tohto kombika povazujem osobne za najmenej vydareny vo svojej triede [odkaz] .. snad aj stary passat je zboku krajsi .....

paci sa mi nova corsa s maskou na styl adama [odkaz] je vazne sexy ..... ja verim ze opel pride konecne s krasnymi autami ako za cias staruckej vectry, starej corsy, calibry alebo astry coupe/cabrio od bertoneho ..... z mojho pohladu ma teda sucasna insignia nechava chladnym... nepaci sa mi jak sedan tak kombik a ani ich interier.... absolutne ziadne emocie nic... 0 bodov.... nemozem za to... vzdy som uprimny a ani nemam dovod sa na nieco hrat....

prajem oplu viac takych aut ako bola kedysi calibra, astra coupe alebo tigra..... sucasna produkcia ma trosku deprimuje.... kazdopadne drzim palce do buducna.... nova corsicka sa mi zacina pacit..... :yes:
webpaja
...ještě dej tak 15 řádků :-) :yes:

Opel z těch jmenovaných nikdy nevytěžil žádnou krásu, vyjma jedinýho modelu a tím byla Calibra. Jinak to byla definice průměrnosti se vším všudy.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
webpaja
Výmluvná palcová odpověď...co bylo krásnýho na Vectře A? Corse apod? To pro tebe byla krása nebeská?
Jestli je pro někoho VW design šeď, tak Opel vyjma Calibry, Tigry a posledních modelových řad produkoval jen ultrašeď.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Insignia má vizáž sprintera, ale váhu kladivářky.
Insignia má vnější rozměry atakující samotný třídní strop, zato vnitřní prostorností olizuje třídní dno.
Insignia má zadní převis vytvářející dojem furgonu, zato vnitřní objem zavazadelníku se strachy třese i před novou Fabií Combi.
Insignia má kola takového rozměru, že při přezutí na zimní tam průměrný Čech nechá celou výplatu, přesto výsledek vypadá jako sotva použitelný základ...

Jedno se jí ale upřít nedá - její vzhled je jednoznačně impozantní a nadčasový. Už jen proto by v mém výběru rozhodně měla místo.
Avatar - skejpa
skejpa
Ještě jsi zapomněl na nový motor, který má třídní 2 oturbené litry ale přesto zrychluje na stovku pomaleji než Octavie 1.6 TDI...

Je to pěkné auto, o tom žádná ale právě kvůli těmto neefektivitám bych ji nikdy nezvolil.
nebezpecnavosa
A co je tak důležité na tom jak zrychluje Octavia 1,6 TDI ? Zdravě sebevědomý jedinec je sám sebou a nenechá se ovlivňovat jednáním okolí.
Avatar - skejpa
skejpa
Na Octavii a jejim zrychleni neni tady dulezite nic. Ale ze je Insignia s dvoulitrem pomala, to uz dulezite je. I zdrave sebevedomi jedinec chce bezpecne predjizdet.
Vencator
A ty predjizdis z 0-100?? >:D tam by chtelo vedet jine udaje 50-80, 80-120 nebo jak se to meri :-) popravde jsem je nehledal jen me zaujal tvuj koment ;-)
AK
Mohli ste vydrzat a otestovat insigniu s novym motorom 2.0 cdti kt. bude predstaveny v Parizi. Osobne by ma zaujimala jej konkurencie schopnost a nie dosluhujuci motor.. Skoda ;-\
Avatar - Uhlik
Uhlik
Ja mám najazdené v Inisgnii za 4 a pol roka cca 80 tisíc km. Predtým cca 12 tisíc na podobnej verzii. Závada bola jedna - vyhrievanie sedačky > vyriešené zdarma aj napriek tomu, že sa na to už nevzťahovala záruka...

Na 18" sa dá s 2.0 118 kw jazdiť bez toho, aby bol človek brzda premávky okolo 5 litrov reálne. Chce to ale trochu snahy ;-)

Prečo by som išiel do Insignie opäť ?

Pre mňa najdôležitejší je priestor pre vodiča a ten je, resp. bol na úrovni vyššej strednej. Najmä na šírku máte priestoru koľko potrebujete a ešte aj viac.

Volant je perfektný - viem porovnať s tým, s čím jazdím a nič od Škody, Alfy alebo Kie sa vôbec nechytá, ale že vôbec.

Sedačky - tým je Opel známy, v neprémiovej konkurencii asi to najlepšie.

Robustnosť auta nie je len nevýhoda vo vyššej spotrebe a horšom zrýchlení. Naopak na diaľnici a najmä vo vyšších rýchlostiach je to na nezaplatenie.

Ovládanie - stredový panel. Nerozumiem kritike na ovládateľnosť. Práve vďaka väčšiemu množstvu tlačidiel viem všetko navoliť takmer okamžite a bez toho, aby som musel niečo hladať cez menu, prípadne ešte horšie dotykovú obrazovku. Obávam sa, že každé moje ďalšie auto už bude v tomto len horšie.

Kufor v sedane má slušných 500 litrov, čiže cesta na letisko vo dvojici aj s objemnejšími kuframi nie je problém. Takisto sme svojho času zmestili 4 ľudí komplet s batožinou na 14 dňový výlet. Ak má niekto napr. Accord, prípadne iné auto s menším kufrom, má v tomto ohľade obrovský problém.

Prečo nie ?

Spracovanie interiéru je v Insignii jednoznačne najhoršie zo všetkých Oplov za posledných 20 rokov. To však neznamená, že auto stále vŕzga. Pokiaľ je cesta ešte v norme, tak je všade ticho. Problém je na veľkých retardéroch či veľkých výtlkoch.
Len dodám že som už videl podobne vŕzgajúce autá, ktoré mali dvojnásobnú, prípadne ešte vyššiu cenovku. Je to nepríjemnosť, no nič závažné pokiaľ nie ste olizovač plastov :-)

Ak sa niekto plánuje voziť vzadu a má viac ako 180 cm, asi by som mu odporúčil iné auto.

Inak je, resp. bola Insignia dobrou voľbou, ktorá v žiadnej verzii netrpí na zásadné technické choroby/nedostatky a je u nás dostupná za veľmi priaznivé ceny.