Novinky
Pekelná Micinka
3
Clia? Snad Mégane, ne? EDIT: Je pravda, že je to trochu menší, i tak si myslím, že jde o to, ověřit reakci veřejnosti na některé prvky, co se objeví na Méganu.
Přejít do diskuze
Tiež sa mi to nezdá. Píšu, že je o 400kg ľahší, ako súčasná verzia, a pritom má vážiť 955kg. To by ma zaujímalo, v akej verzii a výbave má nejaké Clio 1355kg??? Iba ak plne naložené.
Ahoj Ádo, ústav dostal vycházky?? >😁 >😁 >😁 >😁 ...Rychle zase něco duchaplného napiš, než Tě ošetřovatel přivede zpět, nebo než Ti vypne Wifi.... >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
ale uprimne si povedz ... nema pravdu? pravda sa niekedy zle pocuva
tebe sa to auto snad paci?
tebe sa to auto snad paci?
Něvěřte všemu, co se o VW 1-Litr napsalo - už jsem se tady o tom zmínil. Početně to neodpovídá. A navíc ono. Cx=0,16 - to jestli bylo -, tak základní tvar beze všech spár, klik, ... a možná i bez kol.
Ale přeci víte, jak je to se spotřebou plugin hybridů. Je to litr v kapalině a zbytek v elektrice. Ale o spotřebě elektřiny se už v žádném titluku nehovoří.
Ano, omlouvám se, je to obrácený poměr, jak píšeš, protože jeden litr benzínu nebo nafty má asi 0,8kg - to vím, ale v rychlosti jsem se spletl - nemá to být, promiňte.
Lepší účinnost naftového motoru je hodně dána způsobem spalování s přebytkem vzduchu - výkon se reguluje palivem, kdežto benzíňák pracuje s regulací škrcením vzduchu - ztráta účinnosti při částečných zatíženích - a hlídáním poměru benzín/vzduch. Otázka zápalnosti směsi pouhým teplem od stlačení vzduchu, nebo nutnosti ji zapálit el. jiskrou, již je mimo rozsah této diskuse.
Lepší účinnost naftového motoru je hodně dána způsobem spalování s přebytkem vzduchu - výkon se reguluje palivem, kdežto benzíňák pracuje s regulací škrcením vzduchu - ztráta účinnosti při částečných zatíženích - a hlídáním poměru benzín/vzduch. Otázka zápalnosti směsi pouhým teplem od stlačení vzduchu, nebo nutnosti ji zapálit el. jiskrou, již je mimo rozsah této diskuse.
musim te opravit
benzin ma cca 32MJ/litr, tedy necelých 9kWh/litr
nafta ma cca 36MJ/litr, tedy 10kWh/litr
v prepoctu na hmotnost ma benzin i nafta stejne, tedy tech cca 12kWh.
vyssi energie v nafte vztazeno na objem (litr) je i jeden z duvodu nižší spotreby naftaku.
logicky by spotrebni dan na benzin mela byt o 10% nižší nez na naftu, opak je pravdou, spotrebni dan na benzin je cca o 20% vetsi nez na naftu.
nafta je tak oproti benzinu zvyhodnena i ohledne produkce tolik fanaticky sledovaného CO2.
o jedech a rakovine co jdou z vyfuku naftových motoru je snad lepsi uplne pomlcet
benzin ma cca 32MJ/litr, tedy necelých 9kWh/litr
nafta ma cca 36MJ/litr, tedy 10kWh/litr
v prepoctu na hmotnost ma benzin i nafta stejne, tedy tech cca 12kWh.
vyssi energie v nafte vztazeno na objem (litr) je i jeden z duvodu nižší spotreby naftaku.
logicky by spotrebni dan na benzin mela byt o 10% nižší nez na naftu, opak je pravdou, spotrebni dan na benzin je cca o 20% vetsi nez na naftu.
nafta je tak oproti benzinu zvyhodnena i ohledne produkce tolik fanaticky sledovaného CO2.
o jedech a rakovine co jdou z vyfuku naftových motoru je snad lepsi uplne pomlcet
vinimocne davam like ak budu jazdit auta typu ampera prius leaf vodicak uz nebudem potrebovat 😒 jedine co sa mi paci je honda fx clarity :yes: aj ked ada to mohol mysliet aj inak ale dnes budem dobry 😄
Potvrzuji, že 1l/100km není v reálném provozu s os. vozem se čtyřmi pohodlnými místy a zavazadelníkem možný (a to ani u zmíněného laboratorního VW-u XL1 - tam je k dispozici víc údajů, a ty nejsou početně pravdivé). Jen upřesňuji: benzín i nafta obsahují tak kolem 12kWh/kg, tj. asi 15kWh/litr.
Nikde se zatím nepíše o konceptu pohonu, ale je pravděpodobné, že tu byl spal. motor osvobozen od úkolu trakce a jen přes generátor dobíjí akumulátor, z něhož trakci dělá druhý el. stroj (motor-generátor). Tím se hodněkrát zvýší účinnost spal. motoru (trvale běží v optimálním zatížení v oblasti minim. spotřeby a trvale např. s chudou směsí) a spotřeba je tak opravdu malá -spotřeba se někde uvádí 2l/100km (a čistě el. dojezd do 60km). To je reálnější číslo a to by odpovídalo již několika takovým skutečně jezdícím prototypům z posledních let. Ovšem z obrázku, kde je trochu vidět do pohonu, to tady moc vidět není.
1litr benzinu je priblizne 10kWh energie. 10kWh/100km je spotreba lehkeho elektromobilu za idealnich podminek. Zoe od Renaltu ma 20kWh baterii a dojezd 200km. Ucinnost konvertoru a elektromotru Zoe je na spicce, bude to zrejme pres 90%. Pochybuju, ze je takova ucinnost mozna u vozu se spalovacim motorem, byt hybridu. Mezni hodnota bude neco jako 2,5l/100km. 1litr s autem na obrazku - to proste neni mozne. Neverim.