Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Eolab Concept: Se spotřebou 1 l na 100 km

Michal Fokt Michal Fokt 17. 9. 2014 • 14:31
65
17
Zobrazit náhledy (65)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Prezentovat téměř 100 nových technických řešení a současně nastínil možný vzhled nové generace Clia - takový je účel studie Eolab pro pařížský autosalon.

Podíváte-li se na předoboční snímek konceptu Renault Eolab, dozajista vás napadne, že půjde o nějaký sportovní subkompakt. Má dravou příď s úzkými světlomety a výrazně tvarovaným nárazníkem, výrazné prolisy na bocích a dynamicky stoupající linii oken. No vidíte - přitom to má být koncept extrémně úsporného ekoauta, které má jezdit za pouhý litr benzinu na 100 km.

Ekologickou povahu vozu naznačují aerodynamické kryty kol a také pohled z profilu a zezadu je takový ...hybridní, dává najevo, že se pod karoserií ukrývá speciální technika. V zaměřovači je Volkswagen XL1 a nejde jen o neurčité plácání do větru, jehož řecký bůh Aeolus se dostal i do označení vozu, Renault je překvapivě konkrétní, co se technických řešení týče a většina z nich se prý ještě před rokem 2020 objeví v produkčních vozech značky.

Srdcem vozu je litrový atmosférický tříválec 1,0 l SCe o výkonu 55 kW a točivém momentu 95 N.m, zkombinovaný s elektromotorem a Li-Ion akumulátorem s kapacitou 6,7 kWh a třístupňovou převodovkou. To by ale samo o sobě nestačilo, vůz má díky kombinaci oceli, hliníku a kompozitů o 400 kg menší hmotnost, než současné Clio, je u něj použita například magnéziová střecha (-4,5 kg), tenčí 3mm čelní sklo (-2,6 kg), přepracovaná sedadla (-12 kg), speciální brzdy (-14,5 kg), ale třeba i odlehčené plasty se vzduchovými bublinkami ve struktuře. Eolab tak váží i s hybridní technikou jen 955 kg.

Vůz také využívá úzké pneumatiky Michelin 145/45 R 17 s extrémně nízkým valivým odporem a neméně klíčovou roli hraje též aerodynamika. Eolab má o 30 % menší součinitel odporu vzduchu než Clio (cd=0,235), aktivní aerodynamika je použita na krytech kol, které reagují na teplotu brzd, ale také na předním a zadním nárazníku, aktivní je dokonce i světlá výška vozu s režimy Access, Urban a Extra-Urban s rozsahem 25 mm.

Co je ovšem ještě zajímavější, design vozu nám prý ukazuje vůz budoucnosti, jenž Renault do segmentu B pošle v příštích deseti letech. Je snad řeč o novém Cliu nebo o speciálním ekologickém autě, které bude alternativou k tradičnímu francouzskému supermini?

Související články

Témata
22. 9. 2014 08:47
Re: 1 litr na 100 km ?
Něvěřte všemu, co se o VW 1-Litr napsalo - už jsem se tady o tom zmínil. Početně to neodpovídá. A navíc ono. Cx=0,16 - to jestli bylo -, tak základní tvar beze všech spár, klik, ... a možná i bez kol.
20. 9. 2014 01:03
Re: 1 litr na 100 km ?
Ale přeci víte, jak je to se spotřebou plugin hybridů. Je to litr v kapalině a zbytek v elektrice. Ale o spotřebě elektřiny se už v žádném titluku nehovoří.
18. 9. 2014 10:56
Re: i kdyby to byla pravda,
Nemohl to myslet jinak.Ada totiž nemyslí !!! :-!
18. 9. 2014 08:55
Re: 1 litr na 100 km ?
Ano, omlouvám se, je to obrácený poměr, jak píšeš, protože jeden litr benzínu nebo nafty má asi 0,8kg - to vím, ale v rychlosti jsem se spletl - nemá to být, promiňte.
Lepší účinnost naftového motoru je hodně dána způsobem spalování s přebytkem vzduchu - výkon se reguluje palivem, kdežto benzíňák pracuje s regulací škrcením vzduchu - ztráta účinnosti při částečných zatíženích - a hlídáním poměru benzín/vzduch. Otázka zápalnosti směsi pouhým teplem od stlačení vzduchu, nebo nutnosti ji zapálit el. jiskrou, již je mimo rozsah této diskuse.
17. 9. 2014 23:16
Re: Koncept pohonu?
ctu ze tam je tristupnova předovka, takze primy nahon na kola, alespoň v nejakych rezimech

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud