Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Focus: První jízdní dojmy

Výrazně modernizovaný Ford Focus se sice ukázal již na ženevském autosalonu, první jízdu jsme však absolvovali až nyní v okolí španělské Málagy. Prim hrají nové motory a pokrokový multimediální systém.
Zpět na článek
18. 9. 2014 10:32
18. 9. 2014 10:47
18. 9. 2014 18:02
18. 9. 2014 12:34
18. 9. 2014 12:35
18. 9. 2014 17:13
18. 9. 2014 12:44
18. 9. 2014 13:03
18. 9. 2014 14:06
18. 9. 2014 14:31
18. 9. 2014 12:57
18. 9. 2014 16:46
18. 9. 2014 14:58
18. 9. 2014 22:50
18. 9. 2014 10:27
příliš americký vzhled
...focus mám moc rád, je to pěkné, ale ten původní se mi teda líbil víc. Tohle zavádí příliš amerického vzhledu do Evropy a ten čumák je takový chudý a zbytečně masivní, ale jinak proti gustu....
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2014 12:43
Re: příliš americký vzhled
No ten cumak je podle astonu, coz je evropske auto ;) Ale vim, co chces rict. Hodne chromu a velka maska v cloveku evokuje ameriku. Osobne si myslim, ze velka, vicemene beztvara maska bez znacku na bezna auta nepatri. Delaji to u Kie i Peugeotu a dobre to nevypada. A ani Ford neni vyjimka. Drive si to loupali tuneri sami, dneska to za ne udela automobilka. Auta jsou potom takova bezzuba a vypadaji jako z reklamy na pojistovnu, kam loga nepatri.
18. 9. 2014 14:15
Re: příliš americký vzhled
no přesně tak, tak jsem to myslel, znak mi tam taky chybí. Vidíš, na Aston jsem nekoukal, ten mě nenapadnul. Já v tom vidím bohužel ta jednotvárná americká auta, která jsou designem pro mě o ničem...ale jinak má naprostou pravdu:-)
Avatar - Ozzman
18. 9. 2014 10:32
Zpět na vrchol
Osobně mám radost, že se auto povedlo, protože jsem Focus vždy bral s respektem, hlavně po té, co jsem se svezl kdysi I. generací a poté i dalšími...

Zajímá mne pár postřehů

- plasty: I když jste zmínili sice kvalitu na úrovni německé konkurence, plasty se vám nezdály, jak to je v porovnání s Oktávií? Ta totiž také nehraje prim, nebo s Leonem? Před faceliften mi nepřišly materiály o nic "levnější" než u mainstreamové konkurence.

- Kufr u kombi: Focus se vždy pyšnil rovnou nakládací hranou s podlahou kufru a možností složit zadní sedadla do roviny. Z fotek testovacích kusů bohužel nic vyčíst nejde, chybí fotky kombi. Jak to je u této verze?

- Hlasové ovládání: Toto je uplná novinka pro Focus? Já jen, že Mondeo IV tuto funkci má již před faceliftem (a vyjma navigace, kterou nemám) funguje naprosto totožně a skoro bez chyb... nastavit teplota, pustit radio/mp3 a podobně...

Díky za postřehy. Za mne i s ohledem na nedávný ceník jasná jednička (v kombi) v segmentu nižší střední, kdo nechce jezdit uniformní Oktávkou, určitě si tady vybere ;) Facelift mu prospěl.

Ještě bych dodal, že teda zatím z fotek Focus v kombi netrpí velkou masou karoserie nad zadním kolem, jako kolega Golf kombi :) Ale uvidíme na živo.
Rozbalit vlákno
9
18. 9. 2014 10:45
Re: Zpět na vrchol
Jen k poslednímu bodu o mase karoserie nad zadním kolem.....Ona by Octavie, ani Golf, ani Leon netrpěli tou masou karoserie nad zadními koly, kdyby se koncern držel starého dobrého ET z Rapida a Octavie I, tedy 38, jenže nové modely mají běžně ET48 (v lepším případě u 16" kol), 50 i 55 při zachování těch starých proporcí karoserie, proto ty auta vypadají ze zadu tak blbě. Obzvlášť Golf VII na 16" nedej bože na 15" vypadá, když jedeš za ním jako rozšlápnutý angličák, jehož zadní linie od středy po blatník jde do "A". tohle prostě u VW ač jsem velký koncernista prostě podělali...

U fordu tento problém nebude, jelikož ford svá ET50-55 dává už roky běžně a vypadá to normálně, protože tomu přizpůsobí zadní linii. U VW tomu dali ránu z milosti, aby byl velký vnitřní prostor pro zadní sedadla a kufr....

Na druhou stranu u těch VWček je to detail, který se dá vyřešit neorigo koly a menšími ET a je po problému, párkrát jsem to už zákazníkům dával a speciálně ta octavie tím ze zadu dostane úplně jiný vzhled. U golfu díky tomu "A" nepomůže zezadu nic...
Avatar - Ozzman
18. 9. 2014 10:49
Re: Zpět na vrchol
No, u Octavie to ujde ještě a Leon to maskuje nejlépe, Golf bohužel dost trpí, už je často vídám na cestách a nižší výbavy nejsou nejvábnější, díky menším kolum. Rozumím, ale na druhou stranu... neni to věc, která by mě nějak extra odradila od koupě, jen prostě ten Focus z profilu vypadá lépe, teda zatim na fotce :-)
18. 9. 2014 14:25
Re: Zpět na vrchol
To jednoznačně, volit mezi Golfem a Focusem po stránce designu, beru focus...ten nový golf se extrémně nepovedl u té boční linie....
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 12:48
Re: Zpět na vrchol
Nechci Tě zklamat, hodnotu ET si výrobce volí spíše z důvodu kde chce mít těžiště hmoty kola vůči kolu, resp. spoji disku a příruby. To znamená jestli víc v pomyslném vnějšku, středu, nebo vnitřku. Pokud radikálně mění ET, tak zajisté mění délku osy, na kterou disk sedá a kolo je utopené v blatníku plus mínus stejně. Není to tak, že disk s ET s 35 trčí z blatníku o 20 mm ven z karoserie víc, než dříve používané ET 55 u kola předešlého modelu. Samozřejmě ty si pak s tímto parametrem můžeš hrát a vysouvat, nebo zasouvat kolo dovnitř/ven, ale výrobce svojí volbou ET neřeší velikost prostoru kufru třeba nad zadní nápravou. To je přehnané tvrzení.
18. 9. 2014 14:23
Re: Zpět na vrchol
No nevím, v tomhle s Tebou nesouhlasím. Já už jsem něco obul a viděl, pochybuji, že zrovna u VW se zabývali těžištěm hmoty kola...Ostatně když byl chat s ředitelem Škoda, tak jsem se ho na to ptal, proč to u té octavie je tak blbě vymyšlené s ET a on mi na to odpověděl, že to neví, ale podle něj to souvisí s bezpečností....no, dál jsem to nerozváděl, ale nevím, jak může mít ET vliv na bezpečnost jízdy, možná kvůli odlétající vodě, ale to pochybuju.

No to samozřejmě netrčí o 20 mm. Tam záleží na spoutě faktorech, jaké má disk tvarování, jakou šířku má disk, protože i když bude mít ET 35, tak bude vypadat v podběhu jinak, když bude mít šířku 6,5J nebo 7,5J. Ale zrovna u toho Smaxu, který má ET55 je to docela znát. Dal jsem tam pánovi ET45 a vypadá to daleko lépe, prostě to kolo o ten 1 cm je prostě více ven, neříkám, že je to přesně. Ono taky záleží na nápravách, jak jsou udělané, protože třeba frantíci mají ET kolem 20-28 a kola jsou tam utopená docela dost. Tam jde o to, že ta osová vzdálenost je samozřejmě u každého disku jiná a pokud jsou dva různí výrobci s ET55, tak ještě neznamená, že obě kola budou na milimetr přesně stejně od sebe.

Ono samozřejmě já jsem nenapsal, že by si tím výrobce řešil prostror kufru nad nápravou, tak to myšleno nebylo. Hlavní problém je, že to auto se jakoby opticky rozšišuje, když to starší modely, ať už OI, nebo i Golf VI tu zadní lini stáčeli dovnitř, podobně jako Rapid....
18. 9. 2014 22:26
Re: Zpět na vrchol
Že poloha kol vůči blatníkům u nové Octavie není v pořádku je jasné již z toho, že všechny auta vystavované na autosalonech mají podložky a na reklamních fotkách se kola dodělávají fotoshopem a pomalu vypadávají z podběhů...
18. 9. 2014 13:00
Re: Zpět na vrchol
Ford, hm, no takovy trabant 21. stoleti. Mel jsem tu cest s 2. generaci a? Danke. Nein!
Avatar - Ozzman
18. 9. 2014 13:16
Re: Zpět na vrchol
Já taky, sice sem ho nevlastnil a veskrze pozitivní hodnocení, hlavně jízda a rovnej kufr u kombiku, narozdíl od Oktávky či Golfu. :-)
19. 9. 2014 07:52
Re: Zpět na vrchol
Ty z toho naděláš, jakoby rovný kufr nabízel jedině Focus :-)
Avatar - Kubis001
18. 9. 2014 10:44
Ten design mi nesedí..
Předchozí Focus jsem měl, ale tato generace je svým asijským vzhledem zabitá. Přímo slyším ty dizajnéry:

"Focus se prý lidem nějak nelibí. Co s tím? Proporcemi nehneme! Co tam dát chromovanou tlamu jako kráva, to se bude líbit všem!"

Bohužel jsem od faceliftu čekal, že auto bude zase více řidičtější, ale dle prvních testů mi to přijde naopak.
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2014 10:47
no uvidíme
Dizajn je za mňa lepší, dosť pomohlo zmenšenie zadných svetiel, lebo doterajšie s bizarným tvarom boli ešte aj priveľké. Interiér tiež lepší, kľudnejší. Predtým som niekde čítal, že posunú aj nastavenie jazdy späť ku starým dobrým fokusom, ale to sa zdá sa nestalo, aj keď sú to len prvé dojmy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
18. 9. 2014 18:02
Re: no uvidíme
Připojuji se k Tvému názoru. Mně se faceliftovaný focus líbí, předek i zadek doznaly výrazného zlepšení. Prvotním dojmem je dynamika, to se jeho designerům opravdu povedlo. Kapota motoru je jeden velký designový úspěch, málokdo nabízí tak sportovní dojem. Přístrojovka je rovněž lepší, a to o dost, a to jsem nepatřil k těm, kteří předfaceliftované provedení kritizovali. Spolehlivé hlasové ovládání systémů je jediným řešením nešťastného trendu dotykových obrazovek. Plasty jsou pro dojem důležité, někdy mohou i rozhodnout o nákupu konkrétního modelu, ale nakonec se majitel smíří s průměrem, protože zbytek auta má dost jiných kvalit. Ať už kufr má nebo nemá schod, jeho objem je důležitý; takže kdo ho potřebuje v normální velkosti, musí jít do kombíku, který je ale stejně pohledný, jak hatch. Za mě jednoznačně úspěch, je vidět, že se u fordu pečlivě učili od volva a range rovera.
Avatar - iudex
18. 9. 2014 11:06
Vydarený facelift
Primárne poteší, že aj na normálnych fotkách vyzerá Focus rovnako dobre, ako na profi promo renderoch, takže sa nekoná žiadne rozčarovanie (ktoré sa tak často vyskytuje). Interiér naozaj je o level vyššie, ako doteraz, rovnako tak exteriér (teda aspoň spredu).
Podvozkový posun smerom ku komfortu sa môže javiť ako trochu nečakaný, ale iba pre toho, kto nevnímal medzigeneračné posuny medzi 1. 2. generáciou a najmä medzi 2. a 3. generáciou; skrátka etalónom je Golf, zákazníci pozitívne reagujú na jeho podvozkovú kultivovanosť aj za cenu straty hravosti a Ford ide cielene týmto smerom, obetujúc trochu športovosti za cenu lepšieho komfortu a väčšej kultivovanosti.
Rozbalit vlákno
5
18. 9. 2014 11:09
Re: Vydarený facelift
Ano, lidsky jsi mi odpověděl na nevyřčenou otázku níž...ale kdo se o to sakra prosil? Neznám nikoho, kdo by si stěžoval na nekomfort u FFI.
18. 9. 2014 11:50
Re: Vydarený facelift
Já jsem si občas stěžoval, ale nevlastnil jsem běžnou verzi :-)
Avatar - woody-alien
18. 9. 2014 11:26
Re: Vydarený facelift
Bohužel mi to připadá, jako když "tonoucí se stébla chytá". Je to pochopitelně kravina, protože Focus je prodejně vysoce úspěšný model. Tím spíš mi to nejde pod fousy, protože Focus není a nebyl nekultivované prkno. Nakonec tohle epigonství dojde tak daleko, že přitvrdit bude muset vzor. A Golf se tak stane nekompromisním víkendovým autem a v jeho kokpitu ještě budeš s dojetím vzpomínat na "bavlnkovou"jízdu v Meganu RS-Cup. >:D >:D
Avatar - iudex
18. 9. 2014 11:35
Re: Vydarený facelift
Súhlas, trojkový Focus nebol nijak tvrdé uskákané auto (no, ST možno bolo tvrdšie, než je štandard, ale to je HH) a nepotrebuje nejaké vymäknutie. Otázka je, či ten pocit o mäkšom naladení nie je viac subjektívny dojem daný väčšou mierou utlmenia a odizolovania vonkajších zvukov. Na autoexprese písali o posunoch v jazdných vlastnostiach tak malých, že sa dajú zistiť len priamym porovnaním s predface modelom. Uvidíme v teste.
18. 9. 2014 12:40
Re: Vydarený facelift
vnímal som medzigeneračné posuny podvozku, mal som ff1 aj 2, ale skok na 3 je výraznejší, mal som len jednu skúšobnú po meste, veľa som z toho nezistil, len keď som v zákrute musel niekoľkokrát korigovať volant až som sa cítil vedľa babenky z fordu ako zajac a potom som si tú istú skúsenosť prečítal tuná na testoch, tak som si povedal, že 3 asi fakt niečo obetovala. Každému podľa chuti, u mňa to znamenalo dočasné nie fokusu. Nečakal som vrátenie na ff1, ale keď o tom písali, bol som zvedavý, počkám na test.
18. 9. 2014 11:07
Tak nám asi zgolfovatěl paní Millerová...
...stejně jako se BMW snaží udělat řízení svých aut stejně nenáročný jako to dělá Audi, tak Ford neodolal a šoupe se směrem ke Golfu.
Přitom od první generace platilo, že se dá prominout levnej interiér, když to auto jezdí jako předokolkovej bůh, druhá už něco slevila z exteriéru a znovu utáhla množství jízdních prožitků, třetí zašla znovu dál, ale pořád nám něco málo příjemnýho z řízení zůstávalo.
Od FL jsem očekával právě příklon k jistýmu odlišení se a návratu zpátky, podle prvních dojmů jsem se ale krutě mýlil.
Kašlu na revidovaný motory, upravenou palubku, tlamu z astonu...vše je sice fajn, ale...chci Focus. Auto, který když jsem v první generaci řídil s pouhou 100 koňovou šestnáctkou jezdilo i na bídnejch gumách jako šídlo.
Asi jsem zbytečně přísnej a klienti to neocení, přesto mi nedá se z toho tady nevypsat. GVII je oproti GIV v daným čase lepším autem, u FF si tím tak jistej nejsem. Ikonu tedy nevzkřísili, snad to ostatní bude fungovat dobře.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - woody-alien
18. 9. 2014 11:32
Re: Tak nám asi zgolfovatěl paní Millerová...
:yes:

Přísnej nejsi, jen podobně jako já nechceš z Focuse Golfa v horším kabátě. Přitom k tomu není důvod. Beru, že v Evropě Golf svojí konkurenci drtí na prach a leckdo by měl tendenci zkusit to na něj jeho vlastními zbraněmi, ale Focus je globální auto a celosvětově úspěšné.
Avatar - iudex
18. 9. 2014 11:41
Re: Tak nám asi zgolfovatěl paní Millerová...
Súhlas, jednotkový Focus aj s jedna-šestkou jazdil neskutočne. Či si ten posun smerom ku Golfu žiada európsky trh si netrúfam povedať, celosvetovo to ale má určitú logiku a som presvedčený, že predaje FL verzie pôjdu nahor. Ja osobne to ale vnímam tak, ako Ty: ak Focus, tak nech jazdí ako drak, na univerzálnu komfortnú jazdu je tu Golf.
18. 9. 2014 22:20
Re: Tak nám asi zgolfovatěl paní Millerová...
Zastavím se hned u první věty. Je vhodné, aby auto mělo řízení náročné? Pro koho je pak takové řízení důležité a prospěšné? Beru to tak, že když jedu na autodrom, tak k tomu potřebuji sporťák s výbornou zpětnou vazbou. Ale přece výrobci by se měli spíše snažit udělat řízení nenáročné a příjemné - protože se prostě nacházíme na silnicích a ne na závodní dráze a v provozu prostě "jen jedeš". Možná jsem Tvou úvodní větu jen špatně pochopil.
A potom. Pokud jsi se svezl s FL nového Focusu, jak tedy na Tebe působil? Co bylo špatně a co dobře?
Avatar - simon_sez
19. 9. 2014 06:52
Re: Tak nám asi zgolfovatěl paní Millerová...
uz par mesiacov mam FF2 1.6 benzin kombi, a este stale nechapem ako ten podvozok funguje. 15ky kolesa, auto vysoke ako koza, komfortne, naklana sa to (aspon teda o dost viac ako predchadzajuca magda) a napriek tomu neskutocne obratne, agilne, dokonca mam pocit ze az pretacave auto, ktore miluje zakruty.
Avatar - pallas
18. 9. 2014 11:28
Chúďatko Focus...
... čo to s tebou len porobili ;-\
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2014 11:46
Jízdní dojmy
Vtipné je, že podobný článek právě sepsal i Jiří Červenka na Autorevue a jeho dojmy z řízení jsou v podstatě obrácené. Takže si v tom každý, hádám, může najít, co chce :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - woody-alien
18. 9. 2014 12:00
Re: Jízdní dojmy
No tak jsem to rychle přelétl. Opravdu naprosto odlišné dojmy, jen s dodatkem, že lepší utlumení přináší pocit odtažitosti. Uvidíme, chce to vyzkoušet, na čí straně je pravda. Nevěřím už nikomu. >:D

PS: Tentýž pan Červenka tvrdil v testu, že k přepnutí do Race módu je potřeba s Cliem RS zastavit, že ? ;-) Jen drobné rýpnutí, abych vysvětlil tu svoji nedůvěru k čemukoliv, co si sám nevyzkouším.
18. 9. 2014 12:07
Re: Jízdní dojmy
Přesně tak, je potřeba pořád připomínat, jak to s těmi dojmy ve skutečnosti je, navzdory dobře a sugestivně napsaným textům :-)
18. 9. 2014 14:12
Re: Jízdní dojmy
Upřímně Červenka není zrovna prototyp autisty, kterýmu bych věřil. Ještě za dob mého mládí jsem četl Speed a cca 90% článků bylo jen opsaných, kdo ví, jestli v tom FF vůbec seděl...
18. 9. 2014 14:15
Re: Jízdní dojmy
Jen pozor, že mezi českými automobilovými novináři jsou Červenkové dva :-)
18. 9. 2014 15:16
Re: Jízdní dojmy
Sakra, ruďoši útočí vždy aspoň ve dvou!

OK, dobře, tak já si to přečtu :-)
18. 9. 2014 14:21
Re: Jízdní dojmy
Zrovna tento pan Červenka pro mě není zárukou kvalitního a pravdivýho počtení...
18. 9. 2014 14:45
Re: Jízdní dojmy
No, poté, co vloni předvedla česká novinářská scéna při testech Clia R.S., se už k testům radši stavím jen jako k příjemné kratochvíli, ne jako ke zdroji "objektivních" informací :-) Konkrétně tady jsem nechtěl nijak naznačovat, kdo má nebo nemá "pravdu", spíš jen připomenout, jak se to s jízdními dojmy (i serióznějšími testy) většinou má.
18. 9. 2014 15:21
Re: Jízdní dojmy
To Clio RS hodně v testech utrpělo tím, že přišlo po své předchozí generaci (to je ale pitomá věta, co? Ale jistě chápeš :-D).
Ono to není špatné auto, právě naopak, ale očekávání novinářů byla jiná.
18. 9. 2014 15:46
Re: Jízdní dojmy
Právo na pocit nikomu neberu, ale ty testy byly plné faktických chyb (např. to přepínání režimů jen když auto stojí, jak zmiňoval woody) nebo byly postavené na situacích, které mi dodnes hlava nebere - např. časopis Speed vzal clio na Nordschleife, aby ho tama protáhli v režimu se zaplou automatikou (!) a pak kritizovali, že jim do toho ta elektronika zasahovala (!!). Při typicky sugestivním a autoritativním stylu psaní všech těhle textů je extrémně těžké podobné chyby a zavádějící tvrzení odhalit, proto je z mého pohledu lepší si užívat formu (pokud je dobrá) než věnovat přílišnou pozornost obsahu :-) Až když se 10 novinářů shodne, něco na tom patrně bude.
Avatar - woody-alien
18. 9. 2014 16:54
Re: Jízdní dojmy
Něco k tomu už napsal Borek a já se přidám. Kromě velkého množství faktických chyb, kdy se novináři v nastaveních Clia vyloženě ztráceli, se jednalo (jen pro příklad) o takové zajímavosti jako, že podvozek Clia RS Cup je až "absurdně komfortní i ve verzi Cup" (Svět Motorů) až po "opravdu prkenný" (auto.cz). Takovej rozptyl už se nějakým přehnaným očekáváním omluvit nedá. A takových věcí tam bylo víc. ;-)
18. 9. 2014 18:13
Re: Jízdní dojmy
No tak to jistě ne :-)

Přiznám se, že zase až tak moc testů nečtu.

Ono jde asi taky o to najít si mezi testery někoho, jež jede na stejné autovlně, a pak sledovat hlavně jeho názory, ale to je, holt, dlouhodobý proces.
Avatar - petrumr
19. 9. 2014 08:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
19. 9. 2014 08:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 9. 2014 11:55
jazdne vlastnosti
hehe, pekne diplomaticky popisali jazdne vlastnosti ...
medzi riadkami sa da vycítať, ze novy focus jazdi naprd ... uz to nie je FI ... ako uz mnohí testeri písali, kazda dalsia verzia focusu je horsia a horsia ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
18. 9. 2014 12:04
Re: jazdne vlastnosti
S ohledem na příspěvek Borka B. bych nějaký radikální soudy nechal až po vyzkoušení. Zamést auto od stolu umí každej. ;-)
18. 9. 2014 12:34
Pořád
a pořád mě dojímá hláška " laciný plast". Plast je laciná náhražka od svého původu. Měl lacině nahradit dražší materiály. Jediné kdy vidím plast jako předražený je když jsem kupoval nějaký plastový díl auta ať už interiéru nebo exteriéru. Prostě je to na auto tak plať. Plast je plast není to ušlechtilé dřevo, kov či sklo. Je to plast.
Rozbalit vlákno
11
18. 9. 2014 12:35
Re: Pořád
Ale neni plast, jako plast.
18. 9. 2014 17:13
Re: Pořád
To není, souhlasím. Ale pořád je to plast.
Avatar - Ozzman
18. 9. 2014 12:44
Re: Pořád
Mě dojímá, že laciný plast má každá automobilka vyjma Škodovky, dle novinářů, ale v reálu po ohmatání je to uplně nastejno >:D Někdy je totiž levny plast vyhoda a jindy nevyhoda >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 12:51
Re: Pořád
Ale ono to tak často bývá, že podle interiérů koncernu VW můžeš porovnávat zbytek světa, sice u oholeného zákl. modelu škodovky to je přehnané tvrzení, ale jinak je to tak.
Avatar - Ozzman
18. 9. 2014 13:03
Re: Pořád
Budu upřímný - porovnával jsem všechny výbavové stupně vyjma Scouta a RS zrovna u Octavie a mimo stříbrných cingrlátek jsou ty plasty stejné. Obdobná zkušenost je i u Rapida. Znatelný rozdíl vidím u Golfu, kde to je již od Trendline poznat. Na druhou stranu Leon je na tom obdobně Octavii.

V kontextu tohoto jsem porovnával třeba namátkou Ceeda (ten na tom neni vubec špatně), i30 ( ten mi přišel nejhorší), 308 (super, na úrovni Golfu, ale teda ve vyšší výbavě), Focus ( taky úroveň Golf/Škoda), Megane ( v základu lepší než základy Škodovek, jinak ve vyšších výbavách škoda válcuje) atd..... Pořád nechápu tohle naddržování koncernu. Chápal sem to před 5-7lety, kdy se dvojková Oktávka opravdu nadřazovala, máme doma třeba VW Jettu a ta je uvnitř daleko lépe zpracována plná měkčených plastu a textilních výplní dveří, kam se na to O III i s novým Golfem hrabou.

Schválně si to chodím osahat na vlastní kůži, nehodnotím ergonomii, ale ten pocit z kvality interieru, ano... stal se ze mne olizovač palubních desek! >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 13:52
Re: Pořád
Tak sám říkáš, že podle golfa, jetty, nebo lépe vybavené oktávky se to rovnat dá. Já ještě přidám dá se to i podle passatu, např. A4, nebo i dvojkového superbu. To je právě třeba to, co mě trochu jako fandovi mazdy vadí na M6, když do ní vlezeš, byť slušně spasované, tak to není ono. A to nepočítám totálně "ojeb...u" střed. konzolu a výplně dveří, které pruží jak plasty v meganu, ještě že to aspoň nevrže.
Avatar - Ozzman
18. 9. 2014 14:06
Re: Pořád
No zrovna v Mazdě 6 sem se taky byl podívat a moc se mi tam líbilo, interiér pěknej, kožený volant příjemný do ruky, nesmrdělo to tam tak azijsky, o hodně lepší, než starší Mazdy vůči konkurenci. Passat mne tak nedostal... ten je takovy obyč, nebo i Tiguan a to mluvím o highline verzích. Tvrdé plasty u kolen, ve dveřích...

Neříkám, že je to špatné, ale už to není prost žádný vrchol. Stojím si třeba za tím, že Mondeo IV vs Passat B6 není žádný rozdíl, navíc Mondeo je všude měkčené i u kolen, včetně měkčených zadních dveří a textíliíích ve výplni. Highline vs Titanium.

Určitě by se našlo dost aut, které se jim minimálně vyrovnají, proto si to hezky olížu sám a nedám na ty novinářské trochu zaujaté žvásty :-) Nedejbože na některé diskutéry >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 14:19
Re: Pořád
Lízat můžeš ;-) , stříkat bys už neměl. :-| >:D
Avatar - Ozzman
18. 9. 2014 14:31
Re: Pořád
Leda leštěnkou na plasty! >:-[]
18. 9. 2014 12:57
Re: Pořád
Ohmataval jsem uz hodne aut, prave me zajimal ten rozdil, a proste plast je plast.
18. 9. 2014 16:46
Re: Pořád
Ale neni. Porovnej si rozdil palubky u rapidu a octavky. Madla dveri u skodovek a vw, pripadne tech modelu audi, kde nejsou v kuzi. Ty rozdily tam jsou.
Avatar - tfu
18. 9. 2014 13:55
pripomina Aston Martin
povedeny facelift, pripomina Aston Martin :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zaplosak
18. 9. 2014 14:58
maska
Nevím, jsem z toho auta trochu rozpačitý, takové nijaké, co se mi ale nelíbí je maska a umístění víčka palivové nádrže.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - manitou
18. 9. 2014 22:50
NAKLÁDAČKA
je to tak, jeden o koze a druhý o voze, Mička vs. Červenka. takže nakonec stará dobrá pájovština - sednout a vyzkoušet a pak teprve soudit. sám jsem ale více zvědav, kdy budou první jízdní dojmy faceliftu c-maxe, snad tam bude taky posun u podvozku. zpět k focusu: konkurence poskočila a tak musí lídr zase prásknout bičem, dle mého soudu zatím podle fotek a dat - exteriér za 1, vnitřek za 1, motory za 1, nové technologie za 1, ceny za 1 - tenhle facelift se zkrátka vydařil, v evropě byl potřeba jako sůl, tak díky za něj, držím focusu palce. takže neplkat, jít a vyzkoušet, 16.9. to zkusím i s novým mondeem, přeci jen se blíží doba obměny obou vozů >:-[] :yes:
PS pájo, nelámat hůl předem ;-)
Rozbalit vlákno
0