Jak je někdy trh zajímavý, směšný, nic nemající společného s normální logikou. Růst suv je jasný, nemá cenu to vůbec rozvíjet, náš zákazník náš pán, ok. Ale největší pokles - mini mpv, relativně velký nárůst mini - suv. To mě dostalo, tyhle dvě auta se z praktického hlediska liší jen velikostí přední kapoty a 1 cm nad silnicí, jinak je to prašť jak uhoď. Ale je z toho vidět tu zoufalost zákazníka - nemůžu mít teď moderní suv, tak si koupím aspoň to mini-suv. To, že je úplně k h.......u, nevadí. :-!
Je to tak, ale co nadelas, kdyz se MPVcka zacala naprosto nesmyslne prezentovat jako auta pri lidi, ktere prestal bavit zivot, zatimco SUVcka jako neco nesmirne atraktivniho. Asi je potreba sirit osvetu o tom, ze SUVcka jsou pro blondyny.
Ať si každej koupí co chce, ale můj názor je, že ten kdo rád řídí a trochu je schopen to auto vnímat, tak s suv nemůže být kamarád.
/teď čekám sprchu argumentů co cayene a x5, x6, ale stojím si za svým, řídit výkonné auto, není to samé co řídit komunikativní a dobře ovladatelné auto/
Tohle byla z mé strany samozřejmě provokace, nd se ještě neprodává tak není co počítat. Jen ventiluji svoje rozčarování, nc vs. nd /nd zatím z fotek/ na mě nepůsobí extra dospělým, nebo minimálně ostrým sportovním dojmem, nevím. ;-\
Kdyz tak koukam na ty tabulky, neni mi jasny, kdo urci, co patri do nizsi stredni tridy a co do luxusni nizsi stredni tridy... Atd atd... V tom aby se prase vyznalo... Chapu, ze je tfeba oddelit a vyzdvyhnout nektere vyrobce, ale napr. ta nizsi stredni je nizsi stredni... Kam tedy patri napr. Golf, Octavia, Megane, MB A, BMW 1???
Vážený pane redaktore, nedomníváte se, že ilustrační foto je poněkud nevhodně vybrané? Kabrioletům se možná celkově nedaří, ale MX-5 se daří, a to velmi. Důkazem budiž téměř milion prodaných vozů za existenci modelu.
Proboha nebuďme až dětinsky úzkoprsí. Nadpis/článek je o segmentech, nikoli o konkrétních modelech konkrétních automobilek... s takovou si ty články můžeme dělat sami doma a sem už ani nemusíme chodit... ;-)
Napsat, že nejlépe rozvíjejícím se sektorem jsou elektromobily už chce vážně velkou porci...
Mám nápad - letos prodám bráchovi jednomístnou čtyřkolku.
A příští rok prodám dvě - oběma svým bratrancům... a budu mít jasného vétěze!
Zdvojnásobí se prodeje...
:-!
p.s. nemám bratrance... ale to ničemu nevadí, ne? ;-)
Pokud nebude jednotný výklad, které auto patří do jakého segmentu, a určené segmenty, tak jsou to jen hry s čísly.
Já třeba budu operovat s tabulkou kde small MPV je v plusu 8% a small SUV 54%.
A prodeje malých SUV jsou jen 280.857 ks.
ma dost velky percentualny pokles automobilov segmentu kupe..... tu sa priznam necakal som takyto prepad.... ale na druhej strane to moze byt sposobene aj tym ze mame dnes aj 4 dverove kupatka ( cls, passat cc ) a niektori zakaznici proste zvolia skor taketo nieco ako 2 dverove menej prakticke varianty...... takze mozno aj tie 4 dverove kupatka ( nezmyselne to znie ) su z casti pricinou poklesu klasickych 2 dverovych kupatok.... alebo zeby v poklese kupatok sme mali zaratane aj verzie so 4 dvermi? .... hadam nie.... verim ze ide len o 2 dverove auta ..... lebo ak by som to ratal aj so 4 dverovymi kupatkami tak hadam takyto velky percentualny pokles by tento segment nezaznamenal..... dalsia vec .... kupatka klesaju mozno aj preto ze ic hje na trhu cim dalej tym menej ... kedysi mala takmer kazda znacke nejake to kupe ( calibra, coupe, corrado/scirocco , cougar, puma, C30, rover rada 800, subaru SVX a podobne..... ) a dnes? fakticky bezna nepremiova znacka ani kupatko neponuka.... je ic hcim dalej tym menej.... a kabrioletov to iste..... kedysi ich bolo snad 15 ... dnes naratam mozno 8 .... ( DS3 s odsuvacou strechou alebo f500 s posuvnou neratam, to nie su kabria ) miznu nam tie kupatka aj kabria... a nove nepribudaju.... ale taketo percentualne prepady som skutocne necakal
Tahle "kupé" totiž budou auta jako Astra GTC, Mégane Coupé, Scirocco, nebo Veloster. :-) Třeba Veloster šel dolu meziročně o 76 % a GT86 o 45 %. Ostatní jmenovaní mají ztráty kolem 20 %, stejně tak RCZ.
20 alebo 50 percent.... tak ci onak je to hodne velky pokles..... 20 percent je ako vieme patina zo 100 percent ... cize ak si vezmeme priklad ze povedzme z 10 000 kusov klesnu predaje kupatok na 8 tisic ..... to uz je citelny pokles.... veloster sa uz ani nepredava v mnohych statoch europy a jeho zivot v eu je uz na konci.....
ono kupatka su zvacsa aj kratkodobejsia zalezitost.... par nadsencov si ich kupi ked pride novinka na trh .......rok dva prevlada boom a takzvany narastajuci cyklus predaja modelu.... ( lebo ide o novinku ) a potom ide ich zivotny cyklus do fazy prezivania .... predsa len o klasicke auto je stale zaujem..... ale kupatka by som povedal to maju take narazovejsie.... rok dva slapuuu a potom dalsich 5 rokov ich predaje len tak prezivaju...... lebo trh s tymito autmami je maly a rychlo sa nasyti.... zakaznici ktori uz chceli tak si to auto kupili a novych zakaznikov kupatok nepribuda kazdy den ......a ani ich nie je tolko.... ako beznych zakaznikov beznych rodinnych aut.....
a este jeden postreh...... niektori ludia si kupuju kupe aj kvoli prestizi a kvoli tomu ze sa chcu ukazat a uzivat si luxus... a ja si myslim ze nejeden milionar uz dnes mozno dokonca uprednostni nejake SUV ( evoque ) pred nepraktickymi kupatkami alebo kabriami..... takze mozno aj prave narastajuca SUV trieda je taka dalsia rana pod pas ..... pre tieto kupatka a kabria..... nejedneho namakaneho prachaca uz vidim skor za SUV ako za nejakymi sportiakmi..... proste kupatka nie su uz in.... nie su v kurze..... a tych dovodov je urcie viac.... ako len praktickost.... za volantom Range roveru sa clovek urcite citi aj pohodlnejsie a bezpecnejsie ako za volantom carrery....
kazdopadne by ale bola skoda keby kupatka uplne zmizli... ono aj take RCZ vraj uz ani nebude mat nastupcu.... takze si mozeme pomaly ale isto uz dalsie kupatko odfiknut ..... nevyzera to dobre s tymto segmentom.....a trosku ma to aj mrzi..... kedysi sme tych kupatok mali vcelku dost
podla mna sa totalne mylis, SUV nikdy nebude konkurovat kategorii coupe/cabrio. Najma v luxusnej triede, je SUV urcene ako auto na bezne vozenie a k nemu sa kupuje nieco sportovejsie menej praktickejsie v podobe kupatka, na vikendy ... pre radost ... SUV+cabrio pre mna idealna kombinacia