Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
ze taketo auto si ziada manual ...... :yes😒br />
normalne ze sanka dole ..... a pritom to mala byt uz roky samozrejmost..... ale lepsie prist s manualom neskoro ako nikdy , pochvala pre vw... stale tvrdim ze polo je proste najkrajsi vw.... a teraz zda sa ze uz konecne aj najdokonalejsi bez jedinej chybicky :yes:
normalne ze sanka dole ..... a pritom to mala byt uz roky samozrejmost..... ale lepsie prist s manualom neskoro ako nikdy , pochvala pre vw... stale tvrdim ze polo je proste najkrajsi vw.... a teraz zda sa ze uz konecne aj najdokonalejsi bez jedinej chybicky :yes:
ericn
1.8TSI + 6st manuál = konečně správná kombinace :yes:
Souhlas, ideální kombinace.
Nevíte někdo, jestli existuje i pětidveřová varianta GTI?
Nevíte někdo, jestli existuje i pětidveřová varianta GTI?
Možnost volby je nejlepší řešení, jinak ale dsg obecně horší, než manuál, není. Problémem může být hlavně fakt, že je dražší...
Automaticke prevodovky udelaly za posledni dekadu velky pokrok, podle me uz zalezi jen na preferencich a chutich kazdeho jedince, ale jsem rad, ze aspon v nekterych pripadech je stale na vyber. Tak to ma byt.
A podle točivého momentu to vypadá, že mu dali jinou dvouspojku.
Přesně tak, 320 Nm vypadá logicky na mokré! dsg, což je další skvělá zpráva. Uhnat suché dsg třeba ve Fa2RS nebyl úplně neřešitelný problém.
Educate me, Mr. Label. V cem je rozdil mezi "suchym" a "mokrym" DSG, kdyz motory nad 250 Nm maji "wet" provedeni? A i treba z hlediska jizdy a (dis)komfortu?
Díky olejové lázni bývají mokré dsg o poznání kultivovanější a mívají větší odolnost proti případnému přehřátí. Zejména novější (už kultivovanější) suché verze 7st. dsg (do 250Nm) pracující tzv. s větším prokluzem byly náchylnější na přehřátí, viz třeba Fa2RS.
woody-alien
Upřímně, jsem docela překvapen. O možnosti manuálu se psalo, ale že tam dají 1.8 TSI, to jsem nečekal. :yes😒br />
K topperově žalozpěvu "konečně na to přišli" se vyjadřovat nebudu. Já mu snad zaplatím jízdu na místě spolujezdce u jistého nejmenovaného majitele hot-hatche s automatem. Zn: Náhradní trenky s sebou. >😒]
Jinak ale je možnost volby samozřejmě nejlepší řešení.
K topperově žalozpěvu "konečně na to přišli" se vyjadřovat nebudu. Já mu snad zaplatím jízdu na místě spolujezdce u jistého nejmenovaného majitele hot-hatche s automatem. Zn: Náhradní trenky s sebou. >😒]
Jinak ale je možnost volby samozřejmě nejlepší řešení.
VW avizoval, že se s touhle výkonovou variantou 1.4 TSI do budoucna moc nepočítá, jen nebylo jasné, jestli v Polu GTI "doběhne" až do konce současné g., nebo ji vymění už při FL. Nakonec za Bé bylo správně.
A o 1,8 jsme tu spekulovali.
Tak jsem u toho nebyl....to jsem zrovna možná spekuloval, co si dám k večeři. 😉
>😒] Tak to od tebe bylo rozumné, našich keců o tom by ses stejně nenajedl... 😉
a k comu je dobry automat v sportovom aute.... ja jazdim obcas v pajere s automatom.... a predstava mat neico podobne v sportovom aute..... no musel by som byt *** si kupit auto s takymto niecim...... manual je manual.... vzdy bol je a bude najlepsia volba vzdy a vsade :yes😒br />
automat je mozno dobry v kolone kdesi v zapchach velkomesta ( chvalabohu v takomto smrade nezijem ) ..... takze ak je moznost vzdy je manual jasna volba ... a predstava ze si niekto este za automat priplaca ... tak to je uz na psychiatriu
automat je mozno dobry v kolone kdesi v zapchach velkomesta ( chvalabohu v takomto smrade nezijem ) ..... takze ak je moznost vzdy je manual jasna volba ... a predstava ze si niekto este za automat priplaca ... tak to je uz na psychiatriu
Právě v tom je tvůj problém, myslet si, že ten tvůj automat v pajere je "to isté ako" dvojspojka v hh, může jen někdo, kdo s tím má absolutně nulovou zkušenost.
ja chcem radit rucne..... pakou ..... v tom je cely problem....... chcem mat spojku na medziplyny.... chcem radost z jazdy.....
niektorym to tazko vysvetlis.... su aj taki ktori by najradsej boli keby auto jazdilo samo ..... aj toho sa raz dockame......
niektorym to tazko vysvetlis.... su aj taki ktori by najradsej boli keby auto jazdilo samo ..... aj toho sa raz dockame......
Pokud ti k radosti z jízdy stačí jen tohle, vystačíš si bohatě třeba i s "Moskvičem " apod. 😉
No, já ti nechci brát iluze, ale některé manuály jsou spíš k vzteku než k zábavě... a co se týká těch meziplynů, chraň bůh že bych tě podceňoval, ale máš je opravdu dobře nacvičený...? 😉 Víš, hezky se o tom píše, ale chtěl bych tě vidět. A kontrolní otázka na dobrou noc. Odkdy je (sériovej) hot-hatch "sportovní" auto ?
Nechci být kousavý (a automatickou převodovku bych tedy určitě nechtěl) ale k těm meziplynům: když máš pocit, že to s těmi meziplyny už opravdu umíš, můžeš zkusit řadit manuální převodovku bez spojky. Vyřadit bez spojky není problém, potom meziplyn, aby se srovnaly otáčky ozubených kol v převodovce a foukneš tam jinou rychlost bez spojky, jako by se nechumelilo 😉 Opravdu si to vyzkoušej! Je to možné - a poučné... A pokud ta převodovka zaškvrká, jak se navzájem počítají zuby, tak to bude chtít se s těmi meziplyny ještě trochu pocvičit... 😉
BTW: ideální na procvičení umění meziplynů je vejtřaska 😉 I když ten vůz radost z jízdy bohužel zrovna neposkytuje 8-s
Mně poskytuje dostatečnou radost z jízdy diesel pod kapotou s 380Nm a dobrá manuální převodovka, vybavená synchrony. I když je díky meziplynům dost šetřím, řadit bleskurychle s přesně dávkovanými meziplyny tak, abych ty synchrony vůbec nepotřeboval, ani po 2 milionech km spolehlivě neumím a při řazení zbaběle šlapu na spojku :😉
BTW: ideální na procvičení umění meziplynů je vejtřaska 😉 I když ten vůz radost z jízdy bohužel zrovna neposkytuje 8-s
Mně poskytuje dostatečnou radost z jízdy diesel pod kapotou s 380Nm a dobrá manuální převodovka, vybavená synchrony. I když je díky meziplynům dost šetřím, řadit bleskurychle s přesně dávkovanými meziplyny tak, abych ty synchrony vůbec nepotřeboval, ani po 2 milionech km spolehlivě neumím a při řazení zbaběle šlapu na spojku :😉
ach ach,kámo ty si asi ešte s poriadnym automatom nejazdil,príp. poslednými DSG. Keď najazíš pár desiatok tisíc km/rok a občas si chceš aj "zajazdiť" tak potom je DSG super volba a nielen v Pole.
Arese
Takto do dopadá, když marketing něco naplánuje, aniž by se zeptal zákazníků. Každému, kdo má v autech trochu přehled, přece bylo od začátku jasné, že nabízet malé hot-hatche jen s DSG (který navíc ještě nezanedbatelně zvyšuje jejich cenu) je neskonalá hovadina. Volkswagenu ale patří velký dík za to, že se z této chyby dokázal poučit a sjednat nápravu. Tak teď už jen, aby stejná náprava nedostatků přišla i u Ibizy Cupra. A pokud by dostala verzi RS s manuálem i současná rozšířená a snížená Fabie, vůbec bych o její odbyt neměl strach! 😄 :yes:
Klaudius
...aj nenápadnosti. Neznalý si na ulici ani nevšimne, že nejde o celkom bežné autíčko. Výraznejší športový vzhľad by si GTI zaslúžilo.
MariAchi
Koukám, že všichni potenciální kupci Pola GTi si ho nakonec nekoupili jen a pouze proto, že mělo DSG = automatickou převodovku.
Tak k tomu jde dodat jen jedinej koment: >😁
Ale OK, trochu to rozeberu😒br />
VW obecně není značka, která by se prsila sportovními výsledky (byť nějaké jsou k dispozici) a která by u svých výrobků kladla důraz na zábavnost, či až srandu, za volantem. Obecně jsou VW vozy jakýmisi univerzály, tu lehce poladěnými směrem ke komfortu, tu zase trochu do sportovna, jinde i do terénu, ale obecné ladění VW je univerzál pro každou situaci. Jinými slovy - když nevíš co, kup si VW. Nezklame.
Golf GTi, Scirocco R a odcházející Polo GTi jsou příklady, které to parádně vysvětlují.
Scirocco R je pokus VW udělat opravdu divoké auto - a bohužel se moc nepovedl. Na perfektních silnicích funguje skvěle, ale okruh, nebo pomlácené české okresky trestají řidiče jak za volbu 19" kol, tak za fakt, že koupil auto s 265 koňmi bez Haldexu, nebo aspoň samosvoru. Aktivní diff z dnešního Golfu GTi Performance by to mohl vylepšit, tak uvidíme. Každopádně se Sciroccem R se VW pustil do vod moc divokých, kde nemá zkušenosti, a výsledek tomu odpovídal.
Polo GTi je naproti tomu dokonalou ukázkou univerzálního auta pro každý den, řídí se snadno, jako jeho sesterská verze s 1,2 TSi a DSG, vypadá trošku lépe a pokud je třeba výkon - stačí o něj požádat pravou nohou. Motor táhne, DSG sází kvalty jako zkušený motorkář a s Polem GTi se tak dají dosahovat hodně nelegální rychlostní průměry na normálních cestách. V podstatě zmenšený Golf GTi (V, VI). Tak kde je chyba?
To, co funguje o třídu výše u Golfu, nefunguje vůbec níže u Pola. Golf, jež je typickým rodinným "jedináčkem" je díky GTi verzi žádaný a být tak ultimativní, jako jsou některá jiná auta v kategorii, asi by se po něm časem slehla zem. Jeho síla je v univerzálnosti, kterou tu pořád omílám, a ve faktu, že pokud řidič chce, může být hodně rychlý.
Polo je naproti tomu typickým druhým autem do rodiny.
Pokud je takové auto pro manželku, je GTi verze zcela zbytečná. Pokud je pro taťku na ježdění do práce a občasné pobavení - pak to chce něco "tvrdšího".
Tady už je univerzálnost tak trochu chybou.
GTi styling kit - proč ne. Ale 180+ koní s podvozkem, který neví, jestli chce být pohodlný, nebo sportovní? Taková schizofrenie je v této třídě jen na škodu.
Doplatila na to Fabia RS tím, že ji odpískali - to je logický krok.
A Polo Gti se protě muselo buď odpískat taky, nebo změnit natolik, aby vyhovovalo definici "kapesní rakety", jak to mají chlapi rádi.
Manuální převodovka je v autě proto, že pokud se chceme v autě bavit, tak jdou racionální úvahy stranou, a raději kvedláme, než abychom to nechali na počitači. Jednoduše jde o lepší procítění spojení člověka a stroje, není v tom nic víc, než ta rozkoš z dobře zapadlého kvaltu a puštění výkonu přes spojku na kola - tohle automat neposkytne. Bavit se o rychlosti řazení je zbytečné, automat není o nic horší, nebo pomalejší, nedělá více chyb, než běžný řidič. Ale nedává ten pocit z kontroly nad strojem. Při běžné jízdě, je to OK, ale pokud se chci jízdou bavit, manuál je zábavnější.
Možnost volby je v současné produkci ojedinělá a věřím, že ladění nového Pola bude o dost posunuté směrem k zábavě.
Tak držím palce, ať to nedopadne, jako to Scirocco 😄
Tak k tomu jde dodat jen jedinej koment: >😁
Ale OK, trochu to rozeberu😒br />
VW obecně není značka, která by se prsila sportovními výsledky (byť nějaké jsou k dispozici) a která by u svých výrobků kladla důraz na zábavnost, či až srandu, za volantem. Obecně jsou VW vozy jakýmisi univerzály, tu lehce poladěnými směrem ke komfortu, tu zase trochu do sportovna, jinde i do terénu, ale obecné ladění VW je univerzál pro každou situaci. Jinými slovy - když nevíš co, kup si VW. Nezklame.
Golf GTi, Scirocco R a odcházející Polo GTi jsou příklady, které to parádně vysvětlují.
Scirocco R je pokus VW udělat opravdu divoké auto - a bohužel se moc nepovedl. Na perfektních silnicích funguje skvěle, ale okruh, nebo pomlácené české okresky trestají řidiče jak za volbu 19" kol, tak za fakt, že koupil auto s 265 koňmi bez Haldexu, nebo aspoň samosvoru. Aktivní diff z dnešního Golfu GTi Performance by to mohl vylepšit, tak uvidíme. Každopádně se Sciroccem R se VW pustil do vod moc divokých, kde nemá zkušenosti, a výsledek tomu odpovídal.
Polo GTi je naproti tomu dokonalou ukázkou univerzálního auta pro každý den, řídí se snadno, jako jeho sesterská verze s 1,2 TSi a DSG, vypadá trošku lépe a pokud je třeba výkon - stačí o něj požádat pravou nohou. Motor táhne, DSG sází kvalty jako zkušený motorkář a s Polem GTi se tak dají dosahovat hodně nelegální rychlostní průměry na normálních cestách. V podstatě zmenšený Golf GTi (V, VI). Tak kde je chyba?
To, co funguje o třídu výše u Golfu, nefunguje vůbec níže u Pola. Golf, jež je typickým rodinným "jedináčkem" je díky GTi verzi žádaný a být tak ultimativní, jako jsou některá jiná auta v kategorii, asi by se po něm časem slehla zem. Jeho síla je v univerzálnosti, kterou tu pořád omílám, a ve faktu, že pokud řidič chce, může být hodně rychlý.
Polo je naproti tomu typickým druhým autem do rodiny.
Pokud je takové auto pro manželku, je GTi verze zcela zbytečná. Pokud je pro taťku na ježdění do práce a občasné pobavení - pak to chce něco "tvrdšího".
Tady už je univerzálnost tak trochu chybou.
GTi styling kit - proč ne. Ale 180+ koní s podvozkem, který neví, jestli chce být pohodlný, nebo sportovní? Taková schizofrenie je v této třídě jen na škodu.
Doplatila na to Fabia RS tím, že ji odpískali - to je logický krok.
A Polo Gti se protě muselo buď odpískat taky, nebo změnit natolik, aby vyhovovalo definici "kapesní rakety", jak to mají chlapi rádi.
Manuální převodovka je v autě proto, že pokud se chceme v autě bavit, tak jdou racionální úvahy stranou, a raději kvedláme, než abychom to nechali na počitači. Jednoduše jde o lepší procítění spojení člověka a stroje, není v tom nic víc, než ta rozkoš z dobře zapadlého kvaltu a puštění výkonu přes spojku na kola - tohle automat neposkytne. Bavit se o rychlosti řazení je zbytečné, automat není o nic horší, nebo pomalejší, nedělá více chyb, než běžný řidič. Ale nedává ten pocit z kontroly nad strojem. Při běžné jízdě, je to OK, ale pokud se chci jízdou bavit, manuál je zábavnější.
Možnost volby je v současné produkci ojedinělá a věřím, že ladění nového Pola bude o dost posunuté směrem k zábavě.
Tak držím palce, ať to nedopadne, jako to Scirocco 😄
😉
...nedoplácalo to "Šíro R" aj na obyčajnú torzku vzadu 8-s ?
ako totiž vidno ( Leon Cupra a spol...) ono sa na moje veľké prekvapenie fakt dá celkom slušne - aj keď nie tak efektívne ako podľa "mojich definícií" - poslať aj 250+ PS len na predok...ale vzadu pomáha multilink 😉
No a ďaľšia krutá vec - interiér - auto s cenou vždy vyššiou než porovnateľný Golf bol vnútri proste bieda :-!
...nedoplácalo to "Šíro R" aj na obyčajnú torzku vzadu 8-s ?
ako totiž vidno ( Leon Cupra a spol...) ono sa na moje veľké prekvapenie fakt dá celkom slušne - aj keď nie tak efektívne ako podľa "mojich definícií" - poslať aj 250+ PS len na predok...ale vzadu pomáha multilink 😉
No a ďaľšia krutá vec - interiér - auto s cenou vždy vyššiou než porovnateľný Golf bol vnútri proste bieda :-!
Nevím, jestli se bavíme o tom samém modelu - Scirocco R s 2,0 TSI určitě vzadu nemá torzku.
Jeho problémem není konstrukce náprav, ale naladění tlumičů a pružin hodně do tvrda, což funguje na perfektním asfaltu, ale nikde jinde.
Co se týká interiéru, tak byl sice strohý, ale to je u VW klasika, mně nikdy nějak špatný nepřišel, oproti interiéru takové modly, jako je Mégane RS je to královské apartmá.
Jeho problémem není konstrukce náprav, ale naladění tlumičů a pružin hodně do tvrda, což funguje na perfektním asfaltu, ale nikde jinde.
Co se týká interiéru, tak byl sice strohý, ale to je u VW klasika, mně nikdy nějak špatný nepřišel, oproti interiéru takové modly, jako je Mégane RS je to královské apartmá.
Kdes proboha přišel na torzku vzadu u šíra, natož u eRka? Šíro vychází podvozkově z G5 (GTI), který žádnou torzku neměl ani v zákl. motorizaci.
preboha, veď hneď nekameňuj >😁 - Šíro som v živote na zdviháku nemal, a pokiaľ o ňom bolo písané, tak v takom duchu, že bolo "ochuzené" o multilink, ktorý mali vštky G5, G6...
Kde to psali?
fuuuuuh...to už sú roky...to si fakt už nespomeniem... ;-\ - ale je pravda, že odvtedy ma nikdy nezaujímalo. Vieš, že ja sa zaujímam skôr o väčšie autá 😉
Jo, "překvapivě" třeba o RS6. >😒]
ešte máš toho A6 Allroada ? - poradil som ho ( pred cca 5 rokmi známemu, kúpil...) a je s ním najspokojnejší zo všetkých áut, aké doteraz mal v rukách!!! a to sme testovali aj novú A6 - a áno, stará je aj tichšia, aj s tou prevodovkou sa dá stále pekne žiť :yes:
a prekvapenie najväčšie bolo pre mňa, že v novej som nedokázal dať sedačku tak nízko ako v min.gen. ! :-!
a prekvapenie najväčšie bolo pre mňa, že v novej som nedokázal dať sedačku tak nízko ako v min.gen. ! :-!
Přečti si dobové srovnávačky rR s MRS/FoIIRS, třeba v AUTOCARU. Ve své době patřilo k absolutní hh špičce i bez samosvoru, v jednom okreskovém srovnávačce skončil dokonce první absolutně.
Dnes, po faceliftu, je rR bohužel výrazněji handicapováno (proti GTI Perform/Cupře) stářím technického základu, který jednoduše neumožňuje aplikaci aktivního diffu na přední nápravu.
Jel jsem rR na 18" s adapt. podvozkem a v pohodě, proti tomu je MRSC tak tvrdý, že by mohl ublížit i sám sobě.
Dnes, po faceliftu, je rR bohužel výrazněji handicapováno (proti GTI Perform/Cupře) stářím technického základu, který jednoduše neumožňuje aplikaci aktivního diffu na přední nápravu.
Jel jsem rR na 18" s adapt. podvozkem a v pohodě, proti tomu je MRSC tak tvrdý, že by mohl ublížit i sám sobě.
To je na palec :yes:
Tleskam VW za ten bonusovy pedal a par poniku pod haubnou. Vtipne je, ze jeste pred nekolika lety mel 200 k petkovy Golf... 😐 :-!
Jinak těch "pár" let..., ještě letos tomu bude deset! let, co se na trhu objevil G5 GTI a už tehdy měl o 7 kW víc, než tohle čerstvě inovované Polo GTI. Ovšem ten krouťák (320Nm) je i na dnešních 1.8 docela parádní záležitost. :yes:
Vorsprung! :yes:
1,9 l TDI 81 kW
1,9 l TDI 85 kW (PD)
1,9 l TDI 96 kW (PD)
1,9 l TDI 110 kW (PD)
1,8 l 20V 92 kW
1,8 l 20V Turbo 110 kW
1,8 l 20V Turbo 132 kW
2,0 l 85 kW
2,3 l VR5 110 kW
2,3 l VR5 125 kW
Přesto (nebo možná i právě proto, viz 4x diesel) to byla celkově nejhorší g. GGTI vůbec, ještě že ke konci produkce přišla skvělá R32, i když ta tehdy stála docela majlant.
Těsně za ní (druhá nejhorší g.) je G3 GTI s celkem třemi motorizacemi😒br /> 2,0 l 8V 85 kW/166 Nm,
2,0 l 16V 110 kW/180 Nm
1,9 l 81 kW TDI jako zvláštní výroční model k 20. výročí GTI. Trochu zvláštní oslava v podobě prvního dehtového GTI vůbec. Rozum znovu dostali až od páté g. GTI.
Tohle Polo bude výborné jízdně v rámci segmentu, ale oko nepotěší. Trochu bych se cítil okraden.