Jihokorejský konglomerát Hyundai Motor Group zaplatí za pozemek pro své nové ústředí rekordních deset miliard dolarů, v přepočtu zhruba 215 miliard korun.
Když se to přepočítá na roční produkci aut, tak by to znamenalo skoro 30 tisíc Kč z každého prodaného vozu... Kupujte Hyundaje a dotujte pozemek pro vedení v Koreji... :-) To jsem zvědav, kolik ještě bude stát ta vlastní výstavba.
A psal by si to stejné, pokud by to koupil Samsung a přepočítával na jeho produkty? Teď možná klesly o 10%, než se to postaví, budou jak na horské dráze, ale pak po slavnostním otevření zase vyletí nahoru - takže nula od nuly pojde a nekupují to snad jen za to, co vydělají za jeden rok. Hyundai nezaložil nikdo až v roce 2013
Psal jsem to proto, aby si každý mohl jednoduše udělat obrázek o velikosti a nesmyslnosti této investice. Navíc koupě pozemku je jen první krok, další investice do vlastní stavby sídla a zábavního parku budou následovat... Takže je to cca. zisk ze dvou úspěšných let této firmy, i když samozřejmě půjde o úvěr rozložený do více let. Spíš pro zákazníka je na zváženou, zda je pro něj zajímavé, aby docela podstatná část z ceny auta šla do podobných nesmyslů nebo zda by Hyundai třeba neudělal líp, kdyby tuto částku investoval do vývoje a zkvalitnění svých produktů.
To je dost rychlý a určitě zjednodušený pohled. Korejci mají většinou vše dobře promyšlené. Ale jedno je jisté, pokud chtějí udržet vysokou marži, musí A) optimalizovat náklady a výrobu a také B) zvyšovat image značky. V konečném důsledku se jim to možná vyplatí. Kdo ví co bude za 10let, možná bude značka Hyundai ve stejné společnosti jako BMW,Mercedes... a to jí umožní i s vyšší přidanou hodnotu na každém prodaném autě.
neviem, či dokážem, ale skúsim. Rešpektujem, keď si niekto robí so svojimi peniazmi čo chce, ale ak na jednej strane žobroní o daňové úľavy a dotácie (výrobca v našich krajinách) s argumentáciou, že sú ťažké časy a potom ti dá facku nezmyselnou čiastkou za ego pozemok, tak sa u mňa degraduje. Doteraz ich zdobila skromnosť a pracovitosť, menia sa na nafúkancov. Možno robím závery na základe nepodstatnej info, ale pocit z toho takýto mám. Nemám nič proti značke aj keď ich nekupujem, ale takto sa pozitívny imidž nebuduje.
Z pohledu automobilky je každá ušetřená "koruna" dobrá. Ovšem z pohledu našeho je to cpaní peněz nenasytným konglomerátům... ;-) Pokud však továrna zaměstná místní lidi, dodržuje zákony daného státu, případně přivede další svoje dodavatele, podniká v dané lokalitě dlouhodobě a v budoucnu (po daňových prázdninách) platí daně, není důvod takového investora očerňovat.
Slečny, alkohol a chlebíčky to jo. Ale auta? Ne, děkuji!
30 tkč z každého auta na barák, X - desítek tkč z každého auta do reklamy. Pak se není co divit, že jsou ty plečky postaveny z bláta a ještě nekvalitně. Byť vymývací marketing a placený diskutér se snaží přesvědčit o opaku. Říkám pořád:
OD HIJŮNDAJÍ CO NEJDÁL, BRRR
Re: Slečny, alkohol a chlebíčky to jo. Ale auta? Ne, děkuji!
A kolko stal Autostadt ? Asi vela, ked riadenie golfu je z ciny, dosticky retaze vraj vrtaju tupym vrtakom ( myslim, ze to bolo oficialne vyjadrenie pre TSI pruser ), elektrokabel sa prederie po 60.000 km. Mozno je drahsi Phaeton a preto sa na low coste setri. Ber to tak, ze Hyundai Kia sa za par rokov stal myslim 4 ty najvacsi vyrobca na svete, aj ked planoval 5te miesto a tie prasule z nizsieho podielu fixov na auto do niecoho vrazi, aby demonstroval uspech. Tieto debaty nemaju zmysel, co tak povedat, ze v europe sa miesto 13.000.000 aut pred 2009tym vyraba maximalne 11.000.000 aut a tie 2.000.000, co chybaju, zvysuju fixy , 20 % ny pokles vyroby je dost, a k tomu nemas nic...
I když proti Hyundai nic nemám, jezdím ve služební iX20, se kterou mám najeto už přes 40 tis. km zatím bez problémů a nelíbí se mi tupé útoky typu "korejské auto bych si nikdy nekoupil", musím uznat, že tato zpráva mně šokovala... Z mého pohledu prestiž automobilky nevidím v honosných sídlech, ale v zavádění pokrokových technologií, optimalizaci výrobních procesů atd., což v důsledku umožňuje nabízet zákazníkům stále lepší a cenově přístupnější auta... Oč víc bych ocenil např. zprávu, že Hyundai místo předraženého sídla investoval do nového vývojového centra apod.... Zbytnost luxusních centrál se ukázala na případech firem, které se dostaly do potíží (sice v jiné branži, ale myslím že poučení je univerzální) - Nokia a Research In Motion (výrobce telefonů BlackBerry) - obě firmy v rámci záchrany sídla, která draze a zbytečně vystavěli v uplynulých letech, nyní narychlo (a tím pádem pod cenu) museli prodat, aby si alespoň prodloužili naději na přežití...
Obecně taky nemusím mramorové podlahy ve spořitelně, kam si důchodci v zašívaných gatích chodí do konta pro pár šestáků důchodu. A samozřejmě vysoutěžení pozemku na nějakých 3x tržní hodnoty na I.A lokalitě je prostě pompéznost. Ale koukni na to info dole, co jsem vybrouzdal. Nakonec je možné, že hoši vypočítali, že se jim bude víc rentovat koupit "dům na Národní", než ty peníze držet. O vývojová centra tady imho nejde - ta má Hyundai v kombinaci s Kiou v každém důležitém regionu. Těžko říct, kde by měli zřizovat zase další. A rozšiřování výrobních kapacit ve světě, který jede na hraně mezi chronickou krizí a velkým konfliktem, a ve kterém zůstává odbyt aut nejistý, to chce taky hodně chladnou hlavu.
zdejší redakce zvolila Bleskový formát - vykuchala původní zprávu na pahýl a použila titulek, který ve zkratce rovnou nabádá ke spravedlivému rozhořčení pracujícího lidu.
Tady je úplnější česká verze stejné zprávy: [odkaz]
Navíc - věc není tak jednoduchá, jak to vypadá. Nejde nejspíš jen o to, že si Hyundai chce vybudovat Hrad srovnatelný s tím, jaký mají jeho největší konkurenti z Velké Pětky (Protože když chcete být car hosudar, musíte si pořídit korunu na hlavu, aby to každej z dálky poznal, a ta koruna musí být přinejmenším stejně velká a nablýskaná, jakou má sousední císař z Wolfsburgu. A navíc se díky uvolnění obranných cel začínají přímo v Koreji nebezpečně roztahovat evropské prémiové značky, takže i těm je třeba ukázat, kdo je v domě pánem.).
V korejském tisku se spekuluje i o tom, že jihokorejská vláda si brousí daňovou sekeru na hotovostní rezervy vypasených čebolů - a Hyundai a spol. mají ty rezervy opravdu tučné. V tomhle smyslu může být nehorázně drahá koupě prémiového pozemku (za ty cash rezervy) manévrem, jak se takovému zdanění vyhnout, nebo ho aspoň zmírnit. Navíc, vláda údajně bude vyplácet "daňové benefity" firmám, které své prachy vloží do "nových investic a nákupu nemovitostí pro podnikatelské účely". Někdo už odhadl, že by se tudíž z utracené částky za nákup pozemku naopak mohlo konsorciu Hyundai-Kia-Mobis od vlády vrátit nějakých 10-15 %. Nepochybně je to celé složitá hra borců s ostrými účetními tužkami a daňových optimalizátorů a ne nějaké pomatené plácnutí stárnoucího Velkého Předsedy. A pokud jde o momentální propad ceny akcií, jeho vlastností je, že je momentální. A krom toho podle korejského tisku činily hotovostní fondy Hyundaie ke konci roku 2013 nějakých 112 trilionů wonů versus 10,5 trilionu za nákup pozemku.
Tady je komentář z Koreje (anglicky, v pohodě): [odkaz]
A zdrojová zpráva od Reuters: [odkaz]
Díky za super objasnění. Auto.cz doopravdy udělala z této informace akorát senzaci, která patří do Blesku. Jíná média informovala seriózněji. Je jen škoda, že poslední dobou je tu pomálu přispívajících, kteří přinesou nějakou zajímavou informaci. Většina se pouze snaží "setřít" ostaní, kteří mají jiný názor. Dříve jsem považoval za takovou studnici "zákulisních" informací např. Gilgita...
Nechci tě nijak soudit, na to nemám právo, ale dříve jsi více informoval a méně se pouštěl do konfliktů. Kašli na provokatéry typu Petrumra a spol., kterým dělá dobře, že reaguješ na jejich kolikrát přiblblé příspěvky... Stejně s nimi nic nezmůžeš, toto by měla být práce redakce, která by měla zodpovídat za úroveň diskuzí...
To: Gilgit, augustin, honysek: Díky, jsem rád, že fakta ještě někoho zajímají :yes::-) Já sem už moc nechodím|/nepíšu, jednak se redakce opravdu moc nesnaží o vlastní zpravodajství a komentáře, jednak ty věčné diskusní tahanice, kdo ho má většího, jsou po těch letech fakt únavné. To honysek: švanda je, že všechny ty informace jsou k mání na webu, v žádném zákulisí, a kdybych se byl lepší učil německy, určitě bych se toho dozvěděl ještě víc ;-). Ne nadarmo Velký GTI pravil: "Studuj, uč se jazyky!" Zdar!
Jenže lenost je mnohem větší a je mi snazší nechat hledat na webu vás ostatní, než abych se snažil já sám ;-) Sem bohužel nechodí víc lidí, díky kterým zde ještě před pár lety diskuze doopravdy žily...
Ahoj. Za mlčící většinu snad mohu promluvit, že bychom alespoň občas rádi četli tvé příspěvky na této jinými diskutéry "rozrýpané" zdi.
BTW, na ČSFD je celkem oříšek psát příspěvky - musíš "vstoupit do klubu" (= prokázat testem znalosti atp.). To něco stojí. Každého. A tak mají diskuse jinou úroveň. Také je zajímavé, že na diskusích u receptů na vaření vládne taková poobědová siestová pohoda :-)
Taky bych řekl, že to nedělají jen z rozmaru ;-) A kdyby jo, co dělají se ziskem, je jejich věc. Při nesprávné interpretaci (jako tady) jim hrozí slušný pád popularity...
Zdravím Patriku, jako vždy super, a tak snad jen jeden dodatek pro všechny.
Využijte poklesu akcií a nakupujte!!! U nás sice nejde akcie koupit napřímo(pokud vím), ale lze koupit tzv. "Pink sheets", což je něco jako zástupce akcie s nárokem na dividendu, ale bez hlasovacích práv. ;-);-);-)