přesně R12, R16, R11 jsem zažil jako malej kluk u svého otce. Až na vyjimky tehdy člověk nic lepšího nesehnal, stejně tomu konkurovala maximálně lada 1600. Už tehdy to byly časožrouti, protože rezly před očima, ale to jaksi patřilo na denní pořádek.
R16 je skutečně perlou. Další perlou byla R5. I ta R8 byla svého času důstojným reprezentantem úspěšného výrobce. Bohužel se to později poněkud zvrtlo. A dnes dotyčný sběratel asi jezdí do práce něčím spolehlivějším, než je rendlík...
Myslím, že vytvoření muzea Renault v ČR by bylo hezkou cestou, jak českému Pepíkovi pomoci konečně vytáhnou hlavu z písku. Konečně by pak možná pochopil, že:
- Renault má obrovskou tradici (a není to žádná rychlokvaška jako Hyundai)
- již desetiletí patří na špici ve výrobě
- jako každá automobilka má své temnější a světlejší období (všichni ví, že Renault je nespolehlivý na základě období přelomu století, zato nikomu nevadí, že Škoda vyráběla doslova desetiletí zastaralé šméčka...)
Je to krásný koníček, je to nádherný sen. Ale věnovat čas veteránům? Děkuji, tohle s obdivem přenechám odhodlanějším. Já se vždy rád podívám na výsledek ;-)