Ekonomika
petrumr
co furt máte s tím ruskem, článek je o slovensku. Lidi nemají peníze a automobilky chrlí jeden model za druhým, ford zavírá továrnu za továrnou. Lidi se rozhodli, co budou kupovat a když je tady nová kia a hyundai, tak nějaký auta musí z kola ven...Nebo, že by gilgít chystal s putinem invazi na slovensko ;-\
v Trnave nabehne popri C3 Picasso a P208 aj výroba klasickej C3. Stáť nebudú.
Gilgit
Prestan otravovat normální lidi, blázne.
petrumr
táhni na sibiř, bolševiku jeden, je tady článek o slovensku a ty tady o rusku.
Gilgit
O Rusku jsem nezacal diskutovat já, ale reagoval jsem. Bolševik nejsem. Je na case nahlásit te redakci.
Petrumre, ty nebudes urcovat o cem já budu psát.
Petrumre, ty nebudes urcovat o cem já budu psát.
...ta maska je jako, když si penzista vyndá zuby (protézu). Co nám tím francouzští módní návrháři chtěli sdělit? 😒 (Omlouvám se, že je to mimo téma, ale teď - z toho ilustračního fota - konečně vím, proč to auto vypadá tak podivně.)
Včera oproti mne na parkovisku stala fabie II v krasnej bielej farbe s cervenymi nalepkami nejakej uspesnej potravinarskej firmicky. Foto som si spravil, lebo ma zaujala ta hnusna maska fabky aj s tymi bublinami svetlami, no des sa na to pozerat. Nejaka 208 je aspon robena od predku az po zadok v jednom style. A ked si porovnas 207 a 208, tak vidis, ze dizajn 208 je podstatne modernejsi a prepracovanejsi, nadcasovy. To sa o F II oproti F I. Neda povedat. Samozrejme, ze moderne stylove veci sa clovekovi, ktory nema esteticke citenie nemozu pacit. A vidi v nich napriklad svoj vyberaci chrup.
Ano - Fabia I a II - to je "nebe a dudy" - Manskeho "dvojka" (nesprávně přisuzovaná v médiích Ingenlathovi) je opravdu to, na co se nedá dívat (ale to už dnes všichni víme a vidíme - zde o nadčasovosti není ani řeč). Naopak první generace (od Ingenlatha) je opravdu nadčasová. Souhlas. Ale teď si pojďme povědět něco o nadčasovosti: Kdy lze tuto nálepku či ohodnocení něčemu skutečně dát? Už když vidíme první teaser? Nebo z fotek z autosalonu? Či po ohmatání na showroomu? Ne! K tomu musíš mít celkem výrazný časový odstup. A já myslím, že takových 10 let (od uvedení do prodeje) je tak akorát. Tím chci říct, že věštit onu nadčasovost - jaksi předem - by si (i v případě 20😄 netroufla asi ani Sibyla 😄
O můj chrup se neboj 😄 a o moje estetické cítění také ne (to mě slušně živí).
Jinak hezkou neděli a dík za příspěvek.
O můj chrup se neboj 😄 a o moje estetické cítění také ne (to mě slušně živí).
Jinak hezkou neděli a dík za příspěvek.
Dizajn P208 je divný a nevyzerá dvakrát príťažlivo. Jednotný štýl na celom aute neznamená automaticky, že všetko je dobre. P208 je dizajnovo mimo vkus mnohých ľudí, nie je to už tak sympatický a príjemný pohľad pre všetkých ako bol P206, to zďaleka nie.
Keby naši tlčhubovia čo sa živia na uverejňovaní informácii, teda informácii vytrhnutých z kontextu mali živiť normálne písanými správami, tak už dávno pokapali hladom. Alebo, keby aspoň raz v živote boli v nejakej fabrike, tak by takéto blbosti nepísali, ktorá upratovačka má dva týždne dovolenku, v ktorom lidli menia kachličky, u ktorého dílera škody potkany prehrýzli káble na brzdovej stolici, v ktorom pežote zastavili výrobu vraj pre slabý odbyt.,,, Každá technológia potrebuje reset, nastavenie, zmeny, a to nejde v plnej premávke, tiež je preč doba, kedy mladá boleslav ledva vyrobila 70tis 105l a tri roky pripravovali sériovú výrobu favorita. Zaujímavo je práve aj dnes na titulke infoška, aká je úspešná schade, a aký je slabý pežot, či ford, či iný. Sláva plechovej fabke, čo má plasty horšie ako octavia I. z roku 96, hlavne naplno tlačiť, zaujať, ohovoriť podstatne lepšiu konkurenciu...
Gilgit
Muzes napsat v cem spocívají tvoje problémy? Co tady proboha meles za nesmysly, jaký reset? Automobilka PCA Slovakia v Trnave kvuli nizsí poptávce na dva týdny prerusí výrobu a tento clánek o tom korektne informuje.
v tom má ale azarro pravdu.Všimni si, že takéto správy vždy prichádzajú v páre: jedna pozitívna o tom, že VW/Škoda niekde zvýšila svoj predaj, a zároveň k tomu druhá negatívna o PSA alebo Renaulte alebo Forde alebo Opli. Keď sa škodovke alebo VW niekde predaj prepadne, o tom sa tu nedočítaš.
V Trnave má nabehnúť výroba klasickej C3, doteraz sa tam vyrábali C3 Picasso, takže ten reset v súvislosti s nábehom novej výroby je dosť možný.
V Trnave má nabehnúť výroba klasickej C3, doteraz sa tam vyrábali C3 Picasso, takže ten reset v súvislosti s nábehom novej výroby je dosť možný.
petrumr
C3 se tam už vyráběla, ta I verze.
Gilgit
Normální Citroen C3 se v Trnave nikdy nevyrábel, jenom C3 Picasso.
To, ze na Slovensku pokesol predaj Citigo o 73% ani zmienka. Na celom A-CZ nenajdes jedinu negativnu informaciu na Skoda peněz. Precitaj si cerstvy auto moto sport, kde je polepena plechovica ospevovana ako nieco co prislo na tuto planetu z inej galaxie. A ako vsetci maju za povinnost tuto novu fabku uviest do predaja, zaujat, zmagorit ludi. Pritom je to low end na urovni tlacitkoveho mobilu z tesco za 16,60. ACZ je spolok onanistov, do ktoreho mozes vniknut len ked si deviant alebo magor.
Gilgit
Médium Auto.cz neprinásí kvalitní, objektivní a vyvázené zpravodajství. Znacka Skoda je zde protezována. To je vseobecne známo, práve já to tady casto kritizuji. V tom más pravdu.
Ovsem psát nesmysly jako ze Fabia je "low end na urovni tlacitkoveho mobilu z tesco za 16,60" je hloupé a ubohé.
Ovsem psát nesmysly jako ze Fabia je "low end na urovni tlacitkoveho mobilu z tesco za 16,60" je hloupé a ubohé.
Sledujem tvoje príspevky už dlhšiu dobu. Zväčša začneš dobre a potom to zabiješ nezmyslom ako teraz s tým tesco mobilom. Človeče nebezpečne s azačínaš približovať prejavom topperovi (ktorému ani premenovanie nepomohlo) a čoskoro budeš všade len terčom posmeškov. Skús najprv porozmýšľať a inak to formulovať a máš odo mňa :yes:
Gilgit
Je sice pravda, ze Auto.cz nekdy infomuje neobjektivne a nevyvázene, já to tady pravidelne kritizuji, ale tenktokrát je to zcela OK. Jedná se o aktuální zprávu, ve které ani nevidím zádné chyby, na rozdíl od mnoha jiných zpráv rozsirovaných CTK.
Velice pochybuji, ze se jedná o reset kvuli novému modelu. Takové vetsí veci se bezne delají behem letní nebo vánocní pauzy. Normálne vytízená automobilka kvuli tomu nezastaví výrobu v zárí na dva týdny. Proste je to reakce na nizsí pocet zakázek. To je zcela normální. Takové situace jiz byly v Trnave drív, a to nekolikrát, a stávají se i v jiných továrnách v jiných zemích.
Velice pochybuji, ze se jedná o reset kvuli novému modelu. Takové vetsí veci se bezne delají behem letní nebo vánocní pauzy. Normálne vytízená automobilka kvuli tomu nezastaví výrobu v zárí na dva týdny. Proste je to reakce na nizsí pocet zakázek. To je zcela normální. Takové situace jiz byly v Trnave drív, a to nekolikrát, a stávají se i v jiných továrnách v jiných zemích.
Nechtěji vyrábět hodně. Chtějí mít pohádkové rabaty za minimum práce. Proto nabízí leštěné prdy za nejvyšší ceny v segmentu. Přitom nekvalitní, zastaralé, nespolehlivé.
Je jasné, že většina lidí s alespoň mírným přehledem o autech se PSA vyhne obrovským obloukem.
Je jasné, že většina lidí s alespoň mírným přehledem o autech se PSA vyhne obrovským obloukem.
PSA vyraba hodne.
Rabaty - o to ide predsa kazdemu vyrobcovi. Ceny su take, ake su kupujuci ochotni zaplatit. Nekvalitni, zastarale, nespolehlive? V porovnani s kym?
Rabaty - o to ide predsa kazdemu vyrobcovi. Ceny su take, ake su kupujuci ochotni zaplatit. Nekvalitni, zastarale, nespolehlive? V porovnani s kym?
Gilgit
Nemuzes konecne prestat s tvými ubohými nenávistnými reakcemi?
petrumr
Ne nevyhne, ale koupí pořádný auto, žádnýho picassa, ale granda. :-!
Toto ma vzdy pobavi. Pozri pre istoru do garaze, ci tam nemas nejakeho cinskeho spiona z DFM >😁 .
Vecer pozerame, ako ministri financii hovoria o raste, ministri prace o poklese nezamestnanosti ( zaujimave je, ze nehovoria o rase zamestnanosti, ziadny totiz nie je), ale realita je ina. Minuly rok po takychto spravach o PSA prisli spravy o tom, ze PSA uz zachrani len boh alebo cinani. Som zvedavy, ako to bude v tomto roku.
Je september a firmy uz vedia, ako asi skonci rok, takze prvi zamestnanci sa dozvedaju, ze nebudu koncorocne bonusy, buduci rok rast platov.... Vyrobcovia malych aut ro budu mat tazke, odlozia sa nakupy veci dlhodobej spotreby a prezijeme dalsi rok, ak nova eurokomisia dovoli. Podpiseme obchodnu dohodu z usa a europske e-shopy sa maju po ptakach, bude sa nakupovat bezcolne, europski vyrobcovia pre aftermarket to vyrobia v usa, lebo sa tam zvysi dopyt od ich e-shopov a obchodna bilancia usa sa zacne vylepsovat, dolar zacne mat vacsie krytie produkciou. A nebudeme musiet vysvetlovat colnikom, co bolo v baliku a ze ho musia ! a nie mozu otvorit v colnom konani.
Vecer pozerame, ako ministri financii hovoria o raste, ministri prace o poklese nezamestnanosti ( zaujimave je, ze nehovoria o rase zamestnanosti, ziadny totiz nie je), ale realita je ina. Minuly rok po takychto spravach o PSA prisli spravy o tom, ze PSA uz zachrani len boh alebo cinani. Som zvedavy, ako to bude v tomto roku.
Je september a firmy uz vedia, ako asi skonci rok, takze prvi zamestnanci sa dozvedaju, ze nebudu koncorocne bonusy, buduci rok rast platov.... Vyrobcovia malych aut ro budu mat tazke, odlozia sa nakupy veci dlhodobej spotreby a prezijeme dalsi rok, ak nova eurokomisia dovoli. Podpiseme obchodnu dohodu z usa a europske e-shopy sa maju po ptakach, bude sa nakupovat bezcolne, europski vyrobcovia pre aftermarket to vyrobia v usa, lebo sa tam zvysi dopyt od ich e-shopov a obchodna bilancia usa sa zacne vylepsovat, dolar zacne mat vacsie krytie produkciou. A nebudeme musiet vysvetlovat colnikom, co bolo v baliku a ze ho musia ! a nie mozu otvorit v colnom konani.
Opel zastavuje výrobu v Eisenachu tento rok už niekoľký krát (Corsa, Adam) a výrazne znížil produkciu v Rusku (Astra, Cruze).
Fordu nejdú na odbyt Fiesty, znižuje produkciu v Kolíne.
"Statt 150.000 sollen nun nur noch 120.000 Fahrzeuge gefertigt werden, hier werden der Polo, Tiguan, Skoda Fabia und Octavia gebaut."
škodovka - zastavená výroba v Kaluge aj Nižnom Novgorode.
[odkaz]
mám odkazy aj v ruštine ale neviem či vieš rusky.
Pro informaci co se kde vyrábí/montuje, vetsina médií to má spatne😒br />
1.
Továrna Volkswagen Group Rus, Kaluga
Montáz CK😱 VW Polo Sedan, VW Tiguan, Skoda Fabia (nevim jestli jeste prípadne jak dlouho jeste), Skoda Rapid
Montáz SK😱 VW Touareg, VW Multivan, Skoda Superb, Audi A6, A7, A8L, Q5, Q7
2. Továrna GAZ Niznij Novgorod
Montáz CK😱 Skoda Octavia, Skoda Yeti, VW Jetta
Ale jinak s tebou samozrejme souhlasím.
Ono to ale není úplne presne tak, jak to vidís. U vetsiny vozu VW a Skoda, které se v Rusku vyrábejí, se skutecne jedná o výrobu, nebo alespon montáz CKD s pouzitím lokálních dílu. To znamená, ze vozy se svarují, lakují a montují v Rusku, a nekteré díly se také vyrábejí v Rusku. Nejvetsí podíl lokálních dílu je u modelu VW Polo Sedan, který se jinde v Evrope nevyrábí.
Ale v rámci dohody s ruským státem o svých investiciích v Rusku (ty dohody definují podíl lokálních dílu atd.) mohou nekterí zahranicní výrobci bezcelne dovézt a smontovat systémem SKD urcitý definovaný pocet vozu. A demontáz techto vozu koncernu Volkswagen se delá v Kosicích.
Ono to na první pohled vypadá nelogicky auto nejprve vyrobit a potom zase rozlozit, ale z hlediska organizace výroby a logistiky je to casto levnejsí nez ty díly komplikovane cástecne smontovat a potom v urcité fázi vyclenit z výrobního procesu.
Také mnoho automobilu Kia vyrobených na Slovensku se takovým zpusobem demontuje a e😜ortuje do Ruska.
Montáz SKD ale není jen specialita Ruska. Tímto zpusobem se montují vozy ruzných znacek v ruzných zemích.
Nekteré zeme mají zákony, kdy pri urcité forme montáze jsou smontované vozy cástecne nebo úplne osvobozeny od cla. Z pohledu tech zemí to má urcitou logiku, protoze i pro jednoduchou montáz typu SKD je potreba urcitý pocet pracovníku a proto takový projekt tvorí pracovní místa.
A, jak jsem jiz napsal, cástecné rozmontování úplne hotového auta vypadá na první pohled nesmyslne, ale vyjde to casto levneji nez ty díly vyclenovat z výrobního procesu. Tady jde o náklady spojené s organizací výroby a logistikou.
Neco jiného je samozrejme montáz CKD, kdy se napríklad karosérie svarují a lakují az v cílové zemi.