Možná, ale přesto je trvale v top 3 v rámci svého segmentu. V ČR je za současné ceny skoro neprodejná, a to jsou naše ceny jedny z nejnižších v Evropě. Z pohledu té pozice v top 3 není důvod zlevňovat, co se navyšování nebo naopak útlumu týče, to už je otázkou, kolik Fiat na jedné pandě vlastně vydělá (ona ta výroba v Itálii bude na pracovní sílu dražší než v Polsku).
Ona celková politika českého zastopení Fiatu (včetně Alfy a Lancie) je více než směšná. Jak jinak si vysvětlit podřezání vlastní větve u modelu Bravo atd.? Ač mám italská auta rád, tak ve svém výběru jsem jej pro své další voz zatím vyloučil právě z výše uvedeného důvodu.
Otec v roce 2008 i já v roce 2012 jsme na brava dostali velmi slušné ceny. Vlastně jediné auto, kdy jsme se nedomluvili, bylo grande punto - tehdy jsem místo něj koupil fusiona. Jsem ale zvědavý na ceny 500X, tím bych bravo rád nahradil. Ostatně i na 500L, co byla tehdy na podzim 2012 absolutní novinka, mi nabídli takovou cenu, že jsem nad tím uvažoval, i když jsem vyloženě chtěl bravo. Ale dealer přece jen nějaké mantinely má, proto uvidíme, jak je importér nastaví pro 500X.
Italská auta jsou sice opravdu dobrá, za posledních 10 let máme jen Fiaty a bez problémů , ale opravdu se u nás prodej snižuje. Bohužel je to asi reklamou, která u nás takřka není, a taky hláškami rádoby odborníků typu: Fiat nikdy! Ale takovej chytrák s Fiatem většinou žádnou zkušenost nemá a přesto pindá. A že takových znám osobně mnoho! Ale když Pandu koupíte za stejný peníze, nebo dráž, než Punto,
není divu, že u nás prodeje klesají
S tou reklamou a vůbec marketingem je to pravda, ale už dlouhodobě. Některé modely propluly svou výrobní periodou skoro bez povšimnutí. Já mám v autech jakžtakž rozhled, ale třeba poslední Croma, nebo Scudo, Dobló, Ulysee, Idea, Sedici? U některých z nich si člověk ani nevybaví jak vypadají, natož aby je běžně potkával na silnici. A ze současných reklam, pokud nějaké jsou, si vybavuju jen tu svatební s 500L Living a ta mě upoutala jen díky tomu, že se mi to auto strašně nelíbí.
Jelikož jsem vlastnil produkci italských výrobců za posledních dvacet let, tak o tom něco málo tuším. Auta určitě Fiat nabízí kvalitní vozy, ale mě ty jejich ceny opravdu nedostaly. Nabídka modelů vyšších tříd vymizela, což je škoda. ;-\
souhlas. vymizela pro mě logika řady panda - uno - tipo - tempra - croma, vyšperkované o nějaký fešný kabrio nebo coupé na základě existující platformy a techniky. Současná modelová řada je taková divná, bez koncepce. Fleetové prodeje musí mít podle mě úplně v troskách , mimo divizi professional a tahouna strada......
Tak reklama se čas od času objeví, ale ono hlavně jaksi není CO prodávat. Panda "ekonomicky" moc nedává smysl, o 500 v naších poměrech ani nemluvě, Bravo - to se ještě vyrábí? (teď koukám - ono se už dokonce fakt nevyrábí!), Punto je sice stále zajímavé, ale morálně zastaralo a dávno netáhne, no a zbývá 500L s Freemontem, což jsou možná modely povedené, ale pro úzký okruh zákazníků.
Fiat jsem si celkem oblíbil, ale faktem je, že na Evropu těžce hází boba...
Drahe? Citigo 5D 55kW od 206900Kc, Panda 1.2 51kW od 211000Kc.
citigo CNG od 269000, Panda LPG od 269000.
Rozdiel je akurat 20tis.Kc pri top vybavach, ale rozdiely medzi nimi sa mi hladat nechce.
Kazdopadne v miestnom podnebi je problem dakde inde.
Jako srovnávat koncern a nějaký Fiat je úplně mimo. Taliáni by měli být podstatně levnější než Škoda. Už jenom proto, že kvalita je někde úplně jinde. Jakou image si vybudovali, takovou mají a ani rozčilování odborů to nezmění.
Potom srovnávat cenu obecně dražšího CNG a levnějšího LPG a ukazovat na tom, že jsou ty auta cenově srovnatelná... to je fakt přešlap
Sis to popletl. Levnější by měl být německý koncern, protože 1.) na Slovensku je levnější práce, 2.) VW nemá v daném segmentu know-how, které by prodával. V podstatě vstoupil do segmentu, kde už 2x propadnul (jednou to udělal kvalitně, ale draho, podruhé sem přitáhnul levný krám z Brazílie), čili o tom, že napotřetí to udělal dobře za přiměřenou cenu, o tom už musí přesvědčovat hlavně cenou.
Obdobně je to s alternativními palivy - tovární CNG nabízel Fiat už u předchozí generace pandy a samožrejmě je k mání i u současné. Vzhledem k tomu, že motor 0.9 TwinAir se s benzinem v ČR neprodává a VW do NSF žádný srovnatelný motor nedává, tak to nejde cenově úplně dobře porovnat.
Jenomže teď sem zase pro změnu dotáhnul levný krám z Brazílie Fiat - současná Panda je jen lehce upravené jihoamerické Uno. Proto je taky docela hnusná ve srovnání s předchozí generací, která byla stavěná od začátku. K čemu křáp, který je defakto horší než předchozí generace?
Fiat jako nemá koncern nebo co? A upřímně, CNG není dražší než LPG. Sis to nějak poplet. Přešlap je tak maximálně to, že přispíváš do této diskuze. A, když se podíváš na Citigo, nenepadne tě moc věcí, kde by byla kvalitnějsí než Panda. K tomu se přidává podařený design Fiatu. No rozhodně lepší než Citigo. I větší. A za de facto stejnou cenu. Já myslím, že by ses měl léčit nadále a doktoři by měli své rozhodnutí pustit tě k počítači zásadně přehodnotit.
maros, kvalitu ich aut po...l ich management a nie chlapici na montaznom pase, takze hnev odborov chapem.
P.S.To je tak, ako keby niekto tvrdil, ze Nokia skrachovala preto, ze robotnici nekvalitne skladali mobily. ;-)
Velký ´četní už slibuje o 60% větší prodeje v roce 2018, takže odstávka je jen dočasná.
Však on Sergio najde nějaké auto, které nikdo nekupuje a na které půjde snadno nalepit logo Fiatu.
kedysi bola panda oblubena aj u nas.... mala hranata sikovna krabicka.... lenze dnes je to predrazena nacencana mini krabica za cenu o triedu vacsieho maleho auta.
staru pandu vidim 5 krat denne ak nie viac.... ale novu pandu stretnem raz za tyzden..... nuz asi tak ..... neviem ci toto je to co fiat s pandou mimo italie chcel dosiahnut....
pohlad do cennika vravi jasne... este aj punto je lacnejsie
No Panda spíš osciluje mezi 1.a 2. místem ;-) Up se dívá s o 17% nižšími prodeji a i10 je na polovině Pandy. Takže za mě, žádný propadák ;-) Spíš hodně lidí, možná až nečekaně hodně jde do 500 na úkor Pandy.
problem nie je v mene..... panda ma u fiata legendarne meno ... takze tu nie je problem a v italii sa jej dari.. a darilo sa aj starej pande a to aj u nas....
problem vidim v cene.... dat za miniauto 11 tisic eur to je dost.... to uzna snad kazdy.... navyse stylovka to nie je.... a kto chce stylovku ma tu f500 za podobnu cenu ako panda...
keby panda stala o 1500 eur priemerne menej tak ma uspech aj u nas.... ale za tie ceny ake ma je to draheeee
suhlas. uplny zaklad Panda 8.130,- eur, zaklad Punto 8.260,- eur (samozrejme zaklad si takmer nikto nekupi, ale na porovnanie je to ok); pritom zakladna Panda ma podstatne horsiu vybavu (bez klimy, DO centralu a vela inych) a to nehovorim o realnej uzitkovej hodnote o triedu odlisnych aut! kto si vyberie z tychto dvoch Pandu, asi nema rozum...urcite to nie je ziadna imidzovka.
Nevim kdys byl naposledy v italii, moc novych pand tu nejezdi. Dlouhodobe tu pracuju, vidim denne realne to cemu se rika ztrata trhu pro fiat. Italie uz neni to co pred 10ti lety kdy vsichni meli fiata. Nejde ani primarne o cenu, ale o image . O to se v italii hraje primarne. Nove pande se nepovedlo najit si misto na trhu- neni uz jednoducha jako kdysi, stylovka to taky neni. Vetsina mladych rodin tu radeji jezdi mercedesem A, smartem, polem, cliem atd.
Fiatu se moc nedari oslovit zakaznika, ani v italii. Podivej se na aktualni modelove portfolio, nic z ceho by cloveku srdce poskocilo radosti.
To ze je v troskach alfa i lancia nema smysl komentovat, velky Sergio vede do sracek vsechno na co byla italie pysna a co si ti lidi kupovali jak na bezicim pase.....
Nejsem privrzenec fiatu a ani militantni odpurce , mel jsem AR 156 a Gt a kazdy by si to mel vyzkouset a teprve pak tu blit kraviny o italskych autech. Jsou -lepe receno v minule dekade byly to skvele auta s dusi a charakterem coz v pripade koncernu vw nikdy nenastalo ale to sem nepatri.
Je velký rozdíl mezi jihem a severem. Na jihu je fiatu fura,na severu jsou hodně vidět německé značky. Jinak fiat jako koncern má tržní podíl 30 procent a prvních pět nejprodávanějších modelu,což na tu modelovou bídu není zas tak špatný.
prodejnost tu obávám se dělá flotila telecomu, ENI, Enelu apod. v soukromých rukách už to tak divoké není. Jsem v Lombardii a je fakt že tady už italských aut moc nejezdí. Drtivá většina jsou dražší miníci pod......
Jih neni uplne ekonomicky srovnatelny se severem, vetsinu tvori auta s malou marzi tj. Zakladni motory a holatka. Sever utraci o poznani vic, tady fiat hodne ztratil pozici myslim. A je to skoda.
to je prilis zjednoduseny pohlad, veci si musis rozmenit na drobne - europsky trh isiel od zaciatku roka hore. sice len velmi mierne, ale isiel. "velka trojka" na cele s Nemeckom a Francuzskom isla dole, naopak su tu krajiny, kde predaj vyrazne narastol. co je ale najpodstatnejsie, je struktura vramci znaciek, resp. samotnych modelov. su auta, ktorym sa dari napriek krize mimoriadne dobre a su aj take, ktore padaju. takze ziadne take, ze je kriza a nema kto kupovat ;-)
Blbost. Lidi mají peněz, že neví co s nima. Fiat prostě nedokáže obstát v konkurenčním prostředí. Pokud se někde vůbec prodává, tak je to kvůli nacionálním důvodům.
By mě zajímalo, co si Italové slibovali od toho, že naroubují 500stovku na všechny modely? >:D Potřebuje tohle další komentář >:D
Jo? Tak sem můžeš 100 tisíc hodit, dyž teda jako nevíš co s penězma! A proto u nás roste nezaměstnanost, protože lidi neví co s penězi ( abych tě jako opravil ). Hochu, já tě nemám v Hate-Listu jen proto, abych si mohl zlepšit den přečtením tvých blitků! A zrovna dnes se ti to celkem daří.
totální kravina. Fiat dělá to co všichni - unifikuje tvář svých aut. Možná nešťastně zachovává zmínku 500 v názvu - podle mě to činí nabídku nepřehlednou.
proč pak vypadá zepředu pašík stejně jako polo nebo touran ? je to věc vkusu. mě osobně se transmutace původní 500 nuovo na další modely nelíbí ale to neznamená že to je blbě, svoje místu na trhu to má. Stejně tak se mi nelíbí přenos pořád stejné myšlenky u Mini kde se už taky přestávám orientovat co je co..... . Fiatu zazlívám to, že ho vedou diletanti kteří potenciál italského umění dělat pěkné auta poslali do kopru. Vyšší řady nemůžou dostat jiný kukuč, když fiat žádné vyšší řady v reálu nemá. a to je škoda, croma byla na svou dobu velmi povedené auto. Myslím tu původní cromu, ne to tržně nedoceněné pseudo MPV
Prostě Fiat už dlouho s ničím normálním nepřišel a tak ztrácí důvěru u zákazníků. Na solidní auto nejde narvat retro 500. Vůbec nechápu, proč nemá fiat dvojče k pětistovkám s moderním designem. Prostě jiný jen kabát, ale nedokážu odhadnout, jak hodně by to ovlivnilo náklady.
Já v tom vidím jen snahu Fiatu ušetřit v rámci kolektivní smlouvy peníze a nevyrábět na sklad. Prodej Pandy je -5,26 2013 vs 2014, v kusech to je 5231 což nepovažuju za tragický propad. Spíš viděli, že v minulém roce byly prodeje slabší tak radši utlumí výrobu, než hromadit auta. Zase se tu dělá aféra jak Fiat krachuje, ale chce to vidět souvislosti ;-)