Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Ford Mondeo na českém trhu: S 1.5 EcoBoost stojí 611.990 Kč

Nová generace Fordu Mondeo konečně vstupuje na český trh. Nejlevněji jej pořídíte od 611.990 Kč.
Zpět na článek
25. 9. 2014 14:09
25. 9. 2014 14:12
25. 9. 2014 14:15
25. 9. 2014 14:18
25. 9. 2014 14:21
25. 9. 2014 21:41
25. 9. 2014 21:57
26. 9. 2014 08:55
25. 9. 2014 14:23
25. 9. 2014 14:26
25. 9. 2014 19:29
25. 9. 2014 19:52
25. 9. 2014 21:12
25. 9. 2014 22:56
26. 9. 2014 10:07
27. 9. 2014 00:30
25. 9. 2014 14:35
25. 9. 2014 14:38
25. 9. 2014 15:18
25. 9. 2014 15:40
25. 9. 2014 16:40
25. 9. 2014 17:17
25. 9. 2014 18:27
25. 9. 2014 18:43
25. 9. 2014 19:40
25. 9. 2014 19:06
25. 9. 2014 15:21
25. 9. 2014 21:07
26. 9. 2014 06:49
26. 9. 2014 11:42
26. 9. 2014 12:38
25. 9. 2014 22:02
26. 9. 2014 00:31
26. 9. 2014 14:06
26. 9. 2014 15:32
26. 9. 2014 07:00
26. 9. 2014 09:10
26. 9. 2014 10:24
25. 9. 2014 20:31
25. 9. 2014 21:09
25. 9. 2014 23:21
26. 9. 2014 06:37
26. 9. 2014 14:03
26. 9. 2014 14:21
26. 9. 2014 14:35
26. 9. 2014 15:40
26. 9. 2014 16:18
26. 9. 2014 16:02
26. 9. 2014 16:29
26. 9. 2014 17:50
26. 9. 2014 19:03
26. 9. 2014 19:40
26. 9. 2014 20:02
26. 9. 2014 20:28
26. 9. 2014 21:42
26. 9. 2014 21:55
26. 9. 2014 21:57
26. 9. 2014 22:19
26. 9. 2014 22:36
26. 9. 2014 22:50
26. 9. 2014 23:21
26. 9. 2014 23:25
26. 9. 2014 23:33
26. 9. 2014 23:32
26. 9. 2014 21:43
26. 9. 2014 21:53
26. 9. 2014 21:58
26. 9. 2014 22:15
26. 9. 2014 23:03
26. 9. 2014 23:54
27. 9. 2014 08:01
27. 9. 2014 08:12
27. 9. 2014 08:21
27. 9. 2014 07:59
27. 9. 2014 08:10
27. 9. 2014 08:22
27. 9. 2014 08:58
26. 9. 2014 22:12
26. 9. 2014 23:18
26. 9. 2014 23:34
27. 9. 2014 08:16
27. 9. 2014 08:22
27. 9. 2014 08:26
27. 9. 2014 08:36
27. 9. 2014 08:45
27. 9. 2014 08:54
27. 9. 2014 08:08
27. 9. 2014 08:17
27. 9. 2014 08:27
27. 9. 2014 08:28
27. 9. 2014 08:34
27. 9. 2014 08:38
27. 9. 2014 08:42
27. 9. 2014 08:50
27. 9. 2014 09:00
27. 9. 2014 09:13
27. 9. 2014 10:01
27. 9. 2014 11:47
27. 9. 2014 10:02
27. 9. 2014 10:03
27. 9. 2014 11:40
27. 9. 2014 08:46
26. 9. 2014 19:40
26. 9. 2014 19:50
26. 9. 2014 20:07
26. 9. 2014 20:31
27. 9. 2014 11:52
27. 9. 2014 12:17
27. 9. 2014 18:16
27. 9. 2014 18:49
27. 9. 2014 19:39
27. 9. 2014 20:03
26. 9. 2014 14:04
25. 9. 2014 22:03
25. 9. 2014 22:58
25. 9. 2014 23:21
26. 9. 2014 00:22
26. 9. 2014 00:14
25. 9. 2014 22:15
26. 9. 2014 10:03
26. 9. 2014 10:26
26. 9. 2014 10:54
26. 9. 2014 10:00
25. 9. 2014 17:15
25. 9. 2014 19:07
25. 9. 2014 15:59
25. 9. 2014 16:04
25. 9. 2014 16:11
25. 9. 2014 18:02
25. 9. 2014 18:25
25. 9. 2014 18:32
25. 9. 2014 18:48
25. 9. 2014 21:05
25. 9. 2014 21:51
25. 9. 2014 21:51
25. 9. 2014 22:10
25. 9. 2014 23:00
25. 9. 2014 23:27
26. 9. 2014 00:00
26. 9. 2014 00:18
26. 9. 2014 10:35
26. 9. 2014 00:14
26. 9. 2014 07:21
26. 9. 2014 09:38
26. 9. 2014 10:11
26. 9. 2014 11:06
26. 9. 2014 11:16
26. 9. 2014 11:25
26. 9. 2014 11:52
26. 9. 2014 12:35
26. 9. 2014 12:42
26. 9. 2014 11:14
26. 9. 2014 11:26
26. 9. 2014 12:17
Avatar - matii
25. 9. 2014 14:09
ty voe
... se mi zdá, že chce Ford nadobro odradit svým designem evropskou klientelu. Jak korejec z devadesátých let. Tohle bylo auto:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
25. 9. 2014 14:12
Re: ty voe
Tohle je taky auto: [odkaz]

Redakce dává příšerné fotky hybridu na malých kolech, v reálu je hezčí :-)
Avatar - matii
25. 9. 2014 14:15
Re: ty voe
To už vypadá líp, ale stejně mi to dost evokuje něco takovýho:

[odkaz]
Avatar - Ozzman
25. 9. 2014 14:18
Re: ty voe
Tak to teda nevim >:D To, cos poslal je jako noname auto z nějaky počítačový hry, kde nemaj licence na značky >:D
26. 9. 2014 10:28
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
jj
KUPOVAT NADÁLE SPALOVACÍ JEDOVATÝ PŘIDUŠENÝ ... [odkaz] [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Martin911Turbo
26. 9. 2014 17:35
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Tak už Tě konečně odhalili
Psal jsi jak je Tesla bezporuchové auto, tak už máš puntík :-)

[odkaz]
Avatar - iudex
25. 9. 2014 14:21
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Alebo toto: [odkaz]
Avatar - matii
25. 9. 2014 14:25
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
to je hjondé sonata někdy z roku 1991 >:D >:D >:D

a co tohle srovnání designu:

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - iudex
25. 9. 2014 14:36
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Prečo to tomu chudákovi Peugeotu robíš, na tej fotke pôsobí ako angličák, nie ako dospelé auto. >:D >:-[]
Avatar - iudex
25. 9. 2014 14:44
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Nebude skôr bližšie toto?
[odkaz]
[odkaz]
26. 9. 2014 09:48
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Trefil ses barva je podobná >:D Za mě moc podobných prvků tam není.
Avatar - Kubis001
25. 9. 2014 17:16
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Já to viděl v reálu v USA a teda, žádná hitparáda. Ty fotky odpovídají. Kromě předku z toho hodně smrdí staré Mondeo..
25. 9. 2014 14:36
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Zatim kazdy mondeo bylo auto. Tohle je bezzuba hruza.
Avatar - petr164
25. 9. 2014 21:14
Re: ÁÁNO ÁÁNO I PŘIDUŠENÝ EKOBOOST PRÁŠÍ RAKA !!
Naprostý souhlas. Je pozoruhodné, jak evropské vývojové centrum spoléhá na zákazníky, kteří kupují podle zvyku a preferují podvozek před vším ostatním. Zde vše ostatní nenadchne, pokud přímo neodrazuje.
Avatar - KANKUNEN
25. 9. 2014 14:18
Jsem zvědavý jak se chytne,
ale tak nějak je kolem nového Mondea aura, že sem nepatří a je pro ameriku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
25. 9. 2014 14:21
Bez trojvalca
Tak nakoniec žiadny trojvalec (importér zrejme usúdil, že by trojvalec v takto veľkom aute zákazníci neprekúsli). Teda základom je solídny 1,5EB a bežný motorista ani nemusí pozerať ďalej, 160 koní, 222 km/h a 9,2s na sto sú solídne parametre. Z dízlov ako optimum vyzerá 150k TDCI; škoda absencie biturba, aj v doterajšej generácii sa 200k dízel slušne predával.
Na prvý pohľad sú i ceny veľmi solídne, ak predpokladám ešte obvyklé zľavy u Fordu, bude to opäť auto za bezkonkurenčnú cenu. Chce to len lepšiu výbavu (s väčšími kolesami pre optickú elimináciu veľkej hmoty karosérie).
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
25. 9. 2014 19:09
Re: Bez trojvalca
2,0 TDCi 154 kW 210 k biturbo bude od ledna/února. Tento diesel dostanou i SUV.
25. 9. 2014 20:30
Re: Bez trojvalca
1.0 EB není rozhodnutí importéra, tento motor zatím není k dispozici nikde v Evropě, bude k dispozici až později.
[odkaz]
Avatar - Emel
25. 9. 2014 21:41
Re: Bez trojvalca
Na ty slevy bych tolik nespoléhal, ono jsme si tak nějak zvykli, že už se Mondeo vyprodává několik let...

Každopádně cenové srovnání s (výrazně menším) Passatem vypadá na první pohled hodně zajímavě.
Avatar - white label
25. 9. 2014 21:47
Re: Bez trojvalca
On je ten Passat ("výrazně") menší hlavně zvnějšku a pak taky opticky, což není jeho slabina, spíš naopak... ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2014 21:57
Re: Bez trojvalca
Dobře, ale pokud vezmu alfu a omegu, 2.0TD(C)I 110kW, pak jsem na 724 u Passatu a 638 u Mondea... které je zřejmě hůř vybavené, ale jak říkám... na první pohled jsou ceny Mondea dost zajímavé.
Avatar - white label
25. 9. 2014 22:22
Re: Bez trojvalca
To jo, Mondeo je tradičně levnější, než Passat...
Avatar - Stejsn
26. 9. 2014 12:32
Re: Bez trojvalca
Omega se už 11 let nevyrábí a Alfa brzo nebude taky ;-)
26. 9. 2014 07:12
Re: Bez trojvalca
Ono priznajme si, ze sme oba vsetci videli akurat na obrazku, az nazivo sa ukaze, co je vacsie a co mensie.
25. 9. 2014 22:31
Re: Bez trojvalca
633tisíc za trc trc patnáctistovku....to jsme to dopracovali...to jsme to dopracovali..... ;-\
Avatar - Emel
26. 9. 2014 08:55
Re: Bez trojvalca
Ve střední třídě, rozměrově vlastně vyšší střední? Pche, pamatuju si velmi dobře, že ještě před pár lety se kupovala střední běžně přes 800 v nějakém trošku solidním základu.
26. 9. 2014 10:19
Re: Bez trojvalca
......ale ano, ale ne s nějakým svrbínkem motůrkem.......
Avatar - Stejsn
26. 9. 2014 12:34
Re: Bez trojvalca
To máš fuk, třeba moje 406ka stála nová taky přes 800 tisíc, motor má sice benzínovou 2.2, ale na výkon je totožná s touhle fordovou 1.5, obě mají 160 koní, přičemž ta moje ale žere devět litrů. Todle bude počítám výrazně úspornější.
Avatar - iudex
26. 9. 2014 15:39
Re: Bez trojvalca
To určite, už doterajšie Mondeo s 1,6EB žerie pri bežnej jazde 7-7,5l a 1,5EB má byť ešte úspornejší.
25. 9. 2014 14:23
Zrychleni
...i kdyz to neni podstatny udaj, ale zrychleni 1.5 a 2.0 Turbo benzin skoro stejne ? A skoro 180kW verze za 8s ? Vubec to vse pusobi na papire strasne "line", bud je nekde chyba nebo doufejme, ze realne na silnici to bude lepsi (i ty diesely nic moc). :no:
Rozbalit vlákno
157
Avatar - Ozzman
25. 9. 2014 14:26
Re: Zrychleni
Je to dle mne docela "zbytečně horší". Nynější Mondeo s 85kw dieslem v realu zrychlí o vteřinu a půl dříve na sto. 10,5 - .10,7. Přeměřeno, v katalogu mělo 13s.
Avatar - lamal
25. 9. 2014 19:29
Re: Zrychleni
to vies skoda octavia si nadrbe do parametrov 2,0 tdi 110kg 8,6s 0-100 a v reale to nikdy neda tak isto 1,2tsi ma 10s 0-100 takze trhaju asfalt uz na papieri potom sa taketo standartne hodnoty nemozu rovnat... mondeo bude dost tazke tipujem
25. 9. 2014 19:52
Re: Zrychleni
Ale dá
[odkaz]
Optimisté jsou jinde
[odkaz]
Avatar - lamal
25. 9. 2014 21:12
Re: Zrychleni
to jako tomuto veris ?

tu mas video www.youtube.com/watch?… ktore ti viac povie, lemra to je... 9,4s mozes si zmerat a pri 140 zdochol pes na 160 ani za svet >:D
25. 9. 2014 22:56
Re: Zrychleni
Určitě věřím měření a ne nějakému videu z autofora kde je vidět prd. Já vidím, že začal zrychlovat někde v 16 sekundě a to dost blbě a 104 tam měl v 25 sekundě. Měřit něco na desetiny z takového videa je amatérismus. Ale když tomu věříš, tak musíš také věřit tomuto videu, tam to dává za 8,4.
[odkaz]
Avatar - lamal
26. 9. 2014 10:07
Re: Zrychleni
Ako aby som to dal na spravnu mieru, 2.0 tdi ide v pohode, je to standart, ale 8,6s v reale nerobi, aj na pruznom zrychleni vidis, ze to nie je ziadne terno a ani byt nemoze.

Keby si tie videa trocha sledoval tak vies, ze savoman pusta cely koncern z kopca...

ale nevadi, nikomu neberiem to, ze si mysli, ze koncernove 2,0tdi su extra rakety oproti vsetkemu ostatnemu co ma napisane realny udaj zrychlenia v papieri
27. 9. 2014 00:30
Re: Zrychleni
Jak vidíš z reálných měření i z videa, tak 8,6 dává.
25. 9. 2014 14:35
Re: Zrychleni
Videl bych to na eko prevody. Holt by to chtelo petivalec, co by je roztahal.
Avatar - iudex
25. 9. 2014 14:38
Re: Zrychleni
1,5 je s manuálom, 2,0 s automatom; tam hľadaj príčinu.
Naopak 222 kmh/9,2s pre 1,5ku mi rozhodne nepríde lenivé, práve naopak.
25. 9. 2014 15:18
Re: Zrychleni
To se pletes, 1.5 v AT je dokonce rychlejsi !!! nez manual - cti udaj v zavorce.
Avatar - iudex
25. 9. 2014 15:40
Re: Zrychleni
Máš pravdu, nevšimol som si; automat prekvapivo zrýchľuje lepšie (evidentne v dôsledku kratších prevodov, čo vyplýva z výrazne nižšej maximálky). Kde teda bude príčina (keď 1,5ka dynamicky nestráda)? :-|
25. 9. 2014 16:40
Re: Zrychleni
Proč by z nižší maximálky měly vyplývat kratší převody? Můžeš mi to nějak vysvětlit? Ona nižší maximálka může být způsobena klidně i delšími převody.
Avatar - iudex
25. 9. 2014 17:17
Re: Zrychleni
Teda podľa Tvojej logiky lepšie rýchlenie a nižšia maximálka sú dôsledkom dlhších prevodov ako u manuálu?
Avatar - Ham.
25. 9. 2014 18:27
Re: Zrychleni
A není lepší zrychlení tím, že automat není HDM, ale dvojspojka a ta je obecně stejně rychlá nebo i rychlejší než manuál?
A není nižší maximálka tím, že dvojspojka, zvláště s mokrými spojkami má vyšší mechanické ztráty než manuál?
Jinak má Mino21 pravdu, delší převodovka může klidně dosáhnout lepší hodnoty 0-100 např. proto, že dosáhne 100 na dvojku, kdežto kratší musí řadit o jednou víc. A u turbobenzínů s dlouhým pásmem max. výkonu i delší převodovka s delšími přeskoky pořád běží v pásmu max. výkonu.
25. 9. 2014 18:43
Re: Zrychleni
Možné je všechno, také nemusí být všechy delší/kratší, ale jen některé. Kdo ví, možná jsou první převody lehčí, těžší, jedno řadí za tři, druhé to zvládne za dva, těžko říct. Automat může rychleji řadit než manuál. Maximálka je už úplně něco, co nemůžeme odhadnout, protože maximálku ti může zvýšit delší i kratší převod stejně jako obojí ji může i snížit. Co když automat má kratší první stupně a delší ty vyšší nebo naopak? Přece to, jak dlouhé máš první dva tři převody, ti neovlivní maximální rychlost.

P.S. Neříkám, že nemá lehčí kvalty, jen to prostě z těch údajů nemůžeš vědět (a hlavně to u velké části motorů nemůžeš poznat z maximálky).
25. 9. 2014 19:06
Re: Zrychleni
No neco je spatne...uz jsem si to vsiml v Nemeckem ceniku poprve.....moje mondeo s EB 2?0 automat a 149kw ma zrychleni 7,9...nyni to ma 8,6...nic proti ale i blba oktavka ma tohle zrychleni s 1,4Tsi.....?!?!?!?!?! byt je to lehke auto o nicem >:D a jina trida....

a 240 konikovy ma ve stare generaci 7,5 automat 7,3 manual.....a ted 7,9????¨
Avatar - Barrichello
25. 9. 2014 15:17
Re: Zrychleni
chtělo by to V6 Ecoboost no, ale to vy tu zas nikdo nekoupil, známe pomatenou Evropu, že.
25. 9. 2014 15:21
Re: Zrychleni
To mas asi pravdu, ale taky by to pak chtelo benzin za 20Kc ;-)
Spis kdyby nekdo udelal diesel V6 do stredni tridy, ale technicky to asi nejde...
Avatar - Barrichello
25. 9. 2014 15:47
Re: Zrychleni
Sim tě, podle studí renomovaných odborníků si přeci za současnou výplatu koupíš o mnoho litrů benzínu víc než za totáče a rovněž víc než na počátku 90 .let......

Tak kde je problém? Tehdá přeci auta jezdila běžně za 10 litrů průměr, tedy to, co dneska umí žrát V6ka, když se nehoní jak nadmutá koza.

Všechno zalitý sluncem no, teda akorát na detail, že na društevní byt stačilo za totáče 15-20 průměrných výplat, a tak v roce 2005 za stejný družstevní, navíc ale 30 let starý pouhých 110. To je takový nepatrný detail no :o))
Avatar - white label
25. 9. 2014 16:08
Re: Zrychleni
Tahal si už za totáče aspoň kačera, nebo jsi byl ještě na houbách.
Za totáče bylo auto v podstatě poměrně velký luxus, nehledě na skladbu vozového parku, rozhodně neměla auto skoro každá rodina a s autem se běžně jezdilo jen jednou za čas. Ne jako dnes, kdy má rodina často několik aut a jezdí se autem denně a prakticky všude včetně vzdáleností do 1 km. Podívej se na fotku sídlišť ze 70.-80. let a dnes. A cesty byly tehdy taky prázdné ve srovnání s dneškem.
Tak už se konečně prober z toho tvého totalitního snu, který si zjevně příliš nezažil.
25. 9. 2014 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
25. 9. 2014 23:29
Re: Zrychleni
Kolik ti bylo v těch 70.- 80. letech?
Definuj co bylo/je dost a co byli/jsou (v tomto ohledu) normální/nenormální lidi.
Nikde nepíšu, že to tak měl každý, logicky jde o zásadní srovnání tehdejší většiny s dnešní většinou.
26. 9. 2014 06:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
26. 9. 2014 11:27
Re: Zrychleni
Jezdit autem např. každý den do práce byla "zvláštnost" v poměru k současnému stavu. Je vážně těžké pochopit něco tak jednoduchého a jasného?
26. 9. 2014 11:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
26. 9. 2014 11:58
Re: Zrychleni
Píšu o rozdílu mezi minulostí a současností v obecné rovině, nikoli optikou vaší/naší rodiny a okolí. U nás doma se např. většinou střídala tzv. "západní" auta (nová), ale nevidím důvod tvrdit proto, že to tehdy bylo normální/běžné. Např. v Praze apod. to bylo logicky jinak, než v průměru, přesto je ale také rozdíl mezi Prahou tehdejší a současnou propastný, chce to jen zkusit přemýšlet v širších souvislostech. Tak to někdy taky (s Petrkem) zkuste.
26. 9. 2014 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
26. 9. 2014 12:49
Re: Zrychleni
Ve srovnání s dneškem ano, můžeme řešit, jestli je výstižnější "běžně", nebo "převážně" apod., což je víceméně slovíčkaření. A "jednou za čas" není nijak definováno, šlo mi primárně o vyjádření rozdílu mezi minulostí a současností (v průměru).
Čas je pojem typicky relativní, jednou za čas může být i několikrát týdně, stejně jako jednou za měsíc.
26. 9. 2014 13:47
Re: Zrychleni
"U nás doma se např. většinou střídala tzv. "západní" auta (nová)" Pan je z komunistickej rodiny alebo ako ste sa k nim dostali?
Avatar - Barrichello
26. 9. 2014 13:52
Re: Zrychleni
Tak krom velkých straníků měli západní auta většinou šmelináři, dojiči socialismu a pak dělníci z montáží a lidi kolem autoservisů a autobazarů + umělci.
Avatar - white label
26. 9. 2014 14:08
Re: Zrychleni
Taky každý solventní člověk, který se nějak dostal k bonům, třeba přes rodinu v devizovém zahraničí, nebo někoho s rodinou v takovém zahraničí. O nové "západní" auto se stačilo dobře starat (udržovat v čistotě, nenechat ho zrezivět apod.) a prodals ho pak (lehce) ojeté bez finanční ztráty za Koruny, ty se pak daly znovu vyměnit za bony a tak to šlo dokola. Dneska už to tak nejde.
Pamatuji si např., že za otcem stále chodil jeden zelinář, ať mu prodá asi ročního Fiata 128 (tehdy vůz roku) a nabízel za něj v korunách víc, než kolik stál nový v bonech.
Avatar - white label
26. 9. 2014 13:55
Re: Zrychleni
Pán je naopak z antikomunstické! rodiny, takže se zase uklidni dr_voštěpe. ;-)
25. 9. 2014 22:02
Re: Zrychleni
To že to tak bylo u vás doma neznamená že všude.
Avatar - white label
25. 9. 2014 23:33
Re: Zrychleni
Další/druhý bystrý diskutér. Píšu snad někde, že to tak bylo "všude". Všude to není stejné ani dnes, ale jestli nejsi schopen pochopit zásadní rozdíl (v tomto ohledu) mezi většinou tehdy a většinou dnes, tak si byl zřejmě tenkrát taky ještě na houbách...
26. 9. 2014 00:31
Re: Zrychleni
Hlavně že ty jsi místní génius. Ty houbaři. Nesmíš posuzovat podle vaší vesnice všechno. A psát něco o vetšinách nebo menšinách je zavádějící, většina auto neměla vůbec takže nemohlo stát imrvére před barákem. A ti co na auto měli ho i používali. U nás v domě měl jeden dokonce dvě auta už za totáče. A disident ze čtvrtého štoku jezdil aspoň na víkend když už do práce nemusel. ;-)
Avatar - white label
26. 9. 2014 11:34
Re: Zrychleni
Už samotný fakt. že většina auto vůbec neměla jasně potvrzuje rozdíl, o kterém jsem psal především.
Samozřejmě , že to jinak vypadalo v Praze a jinak ve 20 tis. městě, např. dřív samoobsluhy (Pramen/Jednota) nepotřebovaly (větší) parkoviště, bez kterého si dnes neumíme žádný "supermarket" (typu Albert apod.) představit. Stejně jako ani velké továrny nepotřebovaly velká parkoviště pro zaměstnance.
Pamatuji si, když se v Tesle/Loaně píchlo 14:20 při ukončení ranní směny, valily se z fabriky davy lidí pěšky, jak z fotbalu na Bazalech při utkáních Baníku se Spartou, nebo o pohár UEFA.
Stačí srovnávat srovnatelné, tedy tehdejší Prahu s Prahou dnešní a tehdejší maloměsto s maloměstem dnešním apod.
Avatar - Ji/Ri
26. 9. 2014 14:06
Re: Zrychleni
Nechápu jak taková jednoduchá věc nemůže být pochopena a je pitvána.... je mi zvláště, když si uvědomím trend debat webu....
26. 9. 2014 07:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
26. 9. 2014 09:10
Re: Zrychleni
WL má pravdu v tom, že autom bežný človek denne do práce nedochádzal (v mestách sa chodilo hlavne MHD, z dedín dochádzali autobusmi), dennodenné dranie auta bolo aj pri vtedajších nízkych cenách benzínu pomerne luxus, na rozdiel od dnešných dní, keď si ľudia idú aj cigarety do blízkej trafiky kúpiť autom. Pamätám si mnohých, ktorí mali tú svoju Škodovku pekne zaplachtovanú v garáži a vyťahovali ju len cez víkend.
Avatar - Barrichello
26. 9. 2014 09:27
Re: Zrychleni
Jistě že se tehdá tolik nejezdilo, v globálu.
Zaplachotvaná auta stála hlavně na ulicích, to si pamatuju i já, a taky pod tou plachtou hnila 2x rychleji, jak bez ní, ale pár lidí to nedovedlo pochopit no >:D
26. 9. 2014 10:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 10. 2014 21:19
Re: Zrychleni
Proboha, člověče (a to ti fandím), přestaň už konečně argumentovat tou svou rodinou a známými. Přiznej si, že tvoji oponenti měli pravdu. Za socialismu nejenže bylo vlastnictví auta mnohem méně rozšířené než dnes, ale ti, kdo auto měli, najeli v průměru mnohem méně kilometrů. Když jsi tehdy zabloudil do bazaru, deset let stará auta měla běžně 70 000 km, a to už se považovalo za velký nájezd. To, co je u referentských vozidel běžné dnes, tj. 200 000 km za 4 roky, to bylo tehdy zcela neznámé a lidem by to přišlo skoro nemožné. Věř mi, něco o tom vím. Ale klidně se tu dál oháněj svou neprivilegovanou rodinou, když myslíš, že to někoho přesvědčí...
25. 9. 2014 20:31
Re: Zrychleni
Přesně jak píše WL. Každé auto (i ta blbá Škoda 105 nebo 120) byl opečovávaný zázrak, se kterým se vyjelo jen vyjímečně. Žádné jízdy na nákupy, žádné ježdění jen tak. Auto se šetřilo, protože muselo vydržet co nejdéle (vzhledem k pořizovací ceně, nedostupnosti nových aut a náhradních dílů i cenám benzínu). V zimě se nejelo skoro vůbec. Nepoužívaly se zimní gumy. Silnice byly prakticky prázdné a rychlost na nich také zdaleka neatakovala povolené limity....
25. 9. 2014 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
25. 9. 2014 23:21
Re: Zrychleni
u PS VB jste to měli jinak.... ;-)
26. 9. 2014 06:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
26. 9. 2014 14:03
Re: Zrychleni
Nemáš problém s dávicím efektem při pohledu do zrcadla? .... dochází mi tvůj problém s ozačováním psychopat, odpad atp. Když dojdou argumenty tak jsou vyhrůžky bonzáctvím nebo jak tomu mám rozumět? Na rozumnou debatu nemáš odvahu...budu se muset postarat jinak. Je to tvůj boj, guglite...jen tvůj.
26. 9. 2014 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
26. 9. 2014 14:29
Re: Zrychleni
Trestní oznámení za co? Za to "PS VB"? A to píše někdo, kdo druhé označuje jako "místní odpad"..., zajímavé evropské hodnoty.
26. 9. 2014 14:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
26. 9. 2014 15:40
Re: Zrychleni
Někdy mě zaráží, že dospělý člověk s jakous takous úrovní vystupování se umí snížit k něčemu takovému.... ano, utíkej a oznamuj a bonzuj a probreč kapesníček. Používáš praktiky, které měly zůstat v roce 89. Já si pak dám kolekci tvých perel a můžeme to započíst. Co ty na to, hrdino?
Zatím jen tady kvičíš o opakovaném nazvání zlodějem. Přečti si to znovu!!!!!!! a přestaň se tu ztrapňovat anebo běž kopat a vysmívat se topperovi. Mi dej pokoj a běž oznamovat, bonzovat a cokoliv chceš. Nebo se běž věnovat diskuzím s petrumr, kde ses naplno projevil. Už tu někdo napsal, že jedeš lajnu: "zloděj křičí, chyťte zloděje".... nemyslíš, že toho hnoje, co tu kidáš už bylo dost? ... s tebou bych chtěl mít dvojdomek