Italská organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo hodlá zažalovat automobilky Fiat a Volkswagen kvůli údajnému nadhodnocování palivové úspornosti jejich vozů. Informovala o tom dnes agentura Reuters.
Ty jsi ale zlý! Místo abys redakci pochválil za to, že zprávu uveřejní ještě tento měsíc, tak jí spíláš nějaký zpoždění pár dní. Bojím se, že redakce se naštve a už tu žádné zprávy ze zahraničí nebudou :'-(
;-) v pohodě, moje reakce měla být s nadsázkou, protože chtít po redakci auto.cz aktuálnost...hledám slova...prostě nejde...nechtějí to, neumíto, je jim to jedno...
Treba pro me je to nova zprava, nemam tolik casu, abych prolezal cely net.
Gilgite zacinas byt silne otravny a zadam redakci auto.cz o zamysleni, zda takovyto uzivatel ma mit pravo psat prispevky a otravovat tak ostatni.
Ty by ses měl zamyslet koho se zastáváš...oprávněná kritika se asi moc nemůže...vlastně může, ale nic se nezmění, protože redakci je to fuk...udělá každý týden článek o fabii III a má vyděláno..
Jako kdyby těch zpráv o autech byly stovky denně...stačí sledovat pár stránek, umět nějaký jazyk a je vystaráno...ale asi je to zde utopie. No hlavně mít co nejvíc kliků pod klejakým článkem...a stádo, které je rádo že má nej server o autech...jo sny..probuzení pak bolí
Metodika je špatná, to je jasný. Nejvíc bije do očí spotřeba těch 2-tunových hybridních SUV. Nechci hledat co to bylo naposledy za auto, ale mělo průměrnou spotřebu 1,5 litru/100km. :-):no:
............ přesně tak .............
a nyní se ukáže že úspora za posledních 5 až 10 let je ................. 0 ...... nebo blízká nule pouze místo 8-válců máme 6-válce, místo 6-válců 4-válce, místo 4-válců máme 3- válce a dokonce 2-válce.
Je dost dobře možné, že se nyní s vylepšováním techniky trend obrátí protože v reálném měření, kdy se měří ve středním a vysokém zatížení motoru a ne v nízkém a středním, se downsizing ukáže jako zbytečný a budeme mít upsizing.
Nevim, kdy chteji tu novou metodiku spustit, ale aby se nahodou neukazalo, ze velke a male motory jsou ve spotrebe +- nastejno, takze resenim bude elektromobil do kazde rodiny.
EuU stanovila metodiku a stanovila sankce, aby si mohla nahrabat a uživit se. Ti by měli platit veškeré pokuty. Nejlépe ze svého, ale vím, tak to nefunguje.
Vsichni vedi, jak jsou soucasne hotnoty spotreby absurdni a vylhane, posedlost CO2 nesmyslna, ale stejne se vyrobci dmou pychou za kazdy usetreny gram a jsou prijimany stale prisnejsi limity diky kterym se produkuji stale ulhanejsi a nespolehlivejsi motory. Kam az to zajde?
si v te vete nejak protirecis. ohybani pravidel nema nic spolecneho s jejich dodrzovanim. jestlize automobilka u automobilu (a casto na prvni strance) deklaruje spotreby, kterych v provozu nedosahnu (protoze bych krom prehustenych pneu, prelepenych spar karoserie nebo prekryte mrizky chladice musel jeste predehrivat motor, nesmel bych si nikdy zapnout klimatizaci a autoradio), tento stav jistojiste pri tvorbe normy nebyl zamyslen, ucelem bylo objektivni mereni s realnym odrazem v beznem zivote, a pak se nejedna o nejake ohybani normy, ale o cistokrevny podvod na zakaznika a je jen a pouze na soudu, jak tohle posoudi. co se bruselskeho uredniho simlu tyce, tak ten je teoreticky podveden hned trikrat. primarne vylhanou spotrebou, sekundarne narustem produkce sklenikovych plynu se zvysenou konstrukcni slozitosti motoru, tercialne pak produkci vetsiho mnozstvi nahradnich dilu, vcetne celych aut vlivem nizsi zivotnosti techto novych motoru.
Jak říkám, z toho, co jsem četl (jinde), jsem pochopil, že chtějí napadnout praktiky automobilek. A to dává smysl. Pokud automobilka normu nijak neporušila (ať už literu, nebo ducha), nikam to podle mne nepovede.
no jak myslis. v usa uz to par automobilek schytalo, tady v eu automobilky meri spotrebu na "jinych" autech nez realne koupis (pricemz ji inzeruji prave k tem autum, co si kupujes) podle meho soudu jasne klamani spotrebitele, takze bych si tou tvou argumentaci nebyl tak jist.... to ze totiz norma na mereni spotreby nezakazuje prelepovani spar auta a jine drobne modifikace jeste neznamena, ze zakaznik neni automobilkou podvaden (zcela vedome).
Asi každý mluvíme jiným jazykem. Že dodržíš literu, neznamená, že ti soud nemůže dát přes prsty za porušení ducha. Těžko soud jedním dechem řekne, že normu nijak neporušily (jak jsem napsal, ať už literu, nebo ducha), a druhým jim uloží pokutu. Když automobilka použije spotřebu v reklamním materiálu, tak si typicky kryje zadek normou.
neuvadzaju nejaky realny "vazeny priemer" spotreby....... ale balamutia nas laboratornymi udajmi spotreby kdesi pri idelanych nerealnych podmienkach ..... preco jednoducho nenatestuju s tym autom v praxi stovky kilometrov a nestanovia nejaky "vazeny priemer" .... ktory by samozrejme uz daval ovela realnejsi obraz o spotrebe
ved je uplne jasne ze take 120 konove benzinove auto nemoze zrat 5,1-5,2 litra ... a to ani dole kopcom pri brzdeni motorom.... to je nezmysel......
rozdiel v spotrebe u vacsiny vyrobcov je stale aj liter aj viac ako liter oproti papierovej spotrebe ... preco je tomu tak neviem.... snad len japonci su jedini ktori dokazu spravit auto s papierovou spotrebou podobnou aj tej realnej.... z praxi to mozem potvrdit... spokojnost
No napriklad moj 3,6l V6 v Journey zerie pri jazde z kopca 3l/hod benzinu. Pri velkoobjemovych motoroch je standardom privstrekovanie paliva aj pri brzdenim motorom, pretoze odpory motora su dost velke a pri brzdenim motorom by dochadzalo k az neprijemne prudkemu brzdeniu.
ak tym 120k autom myslis mazdu 3 tak ver, ze 5,2l je dosiahnutelnych pri dodrzani prepisanej dynamiky v lete bez pouzitia klimy a vôbec netreba ist z kopca. Ako sa tu uz pisalo, probem je v metodike, ktora vôbec nema nic spolocne s normalnym jazdenim. Mesto podla metodiky je nase prazdne nocne mesto. Mimo mesto je zase prazdna rovinata okreska bez zakrut , prudenia vzduchu a premávky. Za týchto podmienok tie auta katalogove spotreby aj dosiahnu. Aj ked niektore len dla PP :-)
jsou škodovkáři se svými na sobě smontovanými dvěma hranatými krabicemi. Tam spotřebu navíc honí ještě Maxi Dotem. Takové škodovce svítí údaj 100 km, ale po dálnici ujela tak v průměru 92-95 km. To by chtělo také zažalovat. Další a lehce změřitelný (zvážitelný) je její podvod s hmotnosti, kdy jako dárek přidává kila ve skutečnosti až 100 kg zdarma :-). Zkuste si zajet na šrotiště (tam jistě váha ukazuje spíše méně než více) se svým hranatým "miláčkem" a reklamujte.
Tak oni tam mají někde malým písmem, že ta hmotnost je pro základní výbavu. U jedničkové Fabie udávali ještě rozmezí hmotností (základní vs. plná výbava), já mám v TP uvedeno 1220-1310 kg.
Právě proto jsou to mistři podfuku. Do výbavy na přání patří např. i kryt motoru a jiné věci, které jsou u ostatních značeki v základní výbavě. kromě toho, že si pak lidi myslí, jakéže to nekupují lehkou krabici, zaplatí navíc ještě za všelijaké dovybavení (případ souseda s Oktávii III.). Prostě jak jsem psal, mistři podfuku. Hmotnost uvádějí jako hmotnost auta s nejomezenější výbavou a www.auto.cz místo převážení (hodně lehce získaný parametr) papouškuje škodovácké podfukáře. Spotřeba je dtto. Co na tom, že motor žere, kouří a nejede, když papírově zastaralé motory jsou úspornější a výkonější než moderní u konkurence. Hlavně, že se prodává.
Někteří by si mohli uvědomit, že žijeme v umělém světě médií a v době, kdy nesmyslné ratingové agentury placené z think tanků bohatých mocnářů jsou schopny zruinovat nejeden stát natož automobilku.
Už vidím, jak nějaká automobilka bude udávat reálnou spotřebu, ale na tiskovkách říkat:
"nee, to nee, to si nesmíte špatně chápat! to jen metodika špatná, to my nežrat víc než ostatní! hjundaj dobrý! "
opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
když budete dodržovat rychlosti a nejezdit stylem brzda-plyn?
ja u 1.8tsi mam psanej prumer 6.9, když jedu s davem okresky, tedy cca do 100km/h, tak se vejdu do 6.
Moje standardni trasa 4km město, 50km okresky, 50 km dalnice, při dodrzovani rychlosti (zejména po dalnici), jezdim kolem 6.5.
ted s autem jezdi manželka (rozvoz a svoz deti ze skoly a skolky), tedy vylozeny ***cky se studenym motorem, a spotřeba podle tankovani necelých 7.
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
Záleží na autě. U staré benzinové Fabie jsem měl dlouhodobý průměr zhuba litr pod normovanou spotřebou. U novější superúsporné Fabie 1.6 TDI při stejném stylu jízdy zhruba litr nad normovanou spotřebou, přičemž na normovanou jsem se nedokázal dostat ani při klidné jízdě po okreskách.
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
Tak pokud jde o tu "starou Fabiu" tak jde zrejme o to, ze spotreba byla urcena dle predchozi metodiky (ke zmene doslo tusim v roce 2006).
Doma mam 2 auta, ktere typove maji take spotrebu dle stare metodiky. Jedno pouzivame hlavne na delsi trasy a na letnich gumach to dle podilu dalnice bere 15 - 20% pod kombinovanou. Prelozene a na zimnich, stale 10% pod kombi.
Se druhym, se stihackou, ktera se serii uz nema co do motoru moc spolecneho, a kterou jezdim denne hlavne kratke trasy, jsem taky v pohode pod papirovou, dle trasy a podilu mesta o 5-15%.
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
Zánovní OC II. kombi 1,8 TSI jsem jezdil a na dlouhé tratě spotřeba byla cca 8,5l/100km. Měřeno dle tankování a počtu kilometrů dle GPS, popř. po přepočtu tachometru dle ujetých km dle GPS nebo kilometrovníků dálnice. Myslím si, že na krátké tratě do 5 km má ještě větší spotřebu než na dálnici.
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
za 8.5 pojedu po dalnici při 150-160.
kratkou trat (7km) s prevysenim 100 metru a studenym motorem jezdim mezi 8-10, samozrejme, urcite bych umel i za 15, nazpátek, opet se studenym motorem, standardne 6, ekorely za necely 4, a opet - když budu chtit, urcite pujdu přes 10, ale to uz hranici s odebranim ridicaku
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
Moje zkusenost s firemni 1.8 TSi (tudiz spotrebu resit nemusim). Dlouhe trasy s prevahou dalnice (CZ, SK, A) a velmi svizne presuny - bezne 7.8 - 8.0. Po okreskach bez problemu pod 7.
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
Sólo jízda a prázdné auto? To dovede každý průměrně zdatný pozemšťan.
Zkus si tam naložit dalšího člověka nebo rovnou dva, spotřeba je měřena (počítána) na plné auto.
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
Ty veris pohadkam? Nehovorim, ze sa to uplne neda, ale v tvojm pripade tazko...
Bud si naivny a klame ta palubny pocitac alebo chces klamat sameho seba ;-)
"***cky se studenym motorem" by som bol mozno ochotny verit za 8, aj to by som mal pochybnosti...
[odkaz]
Co sa tyka dostania sa na normovanu spotrebu, u novych aut to naozaj nie je dlhodobo mozne. U starsich aut normovanych podla starej metodiky to este slo, teraz nie.
Re: opravdu nejste schopni se dostat na normovanou spotrebu?
A to si vzpomínám, jak se v dobách zavádění nové EU metodiky tvrdilo, že oproti starému předpisu EHK (město/90/120) bude reálnější a bude vykazovat vyšší spotřebu.
Dostat se na normu dá i dnes, ale za předpokladu, že v autě jezdíš sám nebo nanejvýš dva lidé bez zavazadel.
Teď opravdu nevím, jak to myslíš. Komunistou být nemůže, protože by jednal čestně a nedal se podplatit škodovkou, nebo proč? Jakože podplatná mafie ODS je pro prodej škoda auto to nejlepší?
435xi jede za 12 místo 8mi
GT-R jede za 21 místo 12.
Já ale vím, čím to je a jsem blažený.
Kdo kupuje vůz podle tabulkové spotřeby, je d e b i l a není důvod to řešit :-!
Jazdis tak, aby si mal z toho pozitok. Za d e b i l a by som kupujuceho podla spotreby (pokial to nie je jedinym parametrom) neoznacil, kludne to moze byt clovek neznaly, ktory ma auto a jazdenie ako nutnost
Jde o to, že člověk by měl mít při koupi auta trochu tucha kolik si veme třeba benzínová 1,4T v 1200kg těžkém autě v jízdních režimech, v jakých jezdí.
Víš třeba, jaký má odběr tvůj počítač? Já vůbec, jelikož se o počítače moc nezajímám (i když ho denně využívám) a uvedenému údaji o průměrném odběru bych klidně věřil. Pak si dovedu představit, že si někdo koupí auto a bude čekat, že bude žrát tolik, co má napsané v techničáku.