Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
_MT_
Jenže to je právě jeho pointa. Protože svítíš celý den, budeš svítit i v situacích, kdy jsi hůře vidět.
grifith
Ne není, pokud sis dokázal všimnout, diskuze se zde vede o nesmyslnosti celoročního svícení a ne svícení za ztížených světelných podmínek...
_MT_
Řešení postavená kolem alternátoru (startéru) nejsou sice nejlepší, ale jsou rozšířenější (mnohem lehčí, levnější atd.). Najdeš to dnes v kde čem (například snad ve všech konvenčních BMW, ale třeba i v předchozí generaci Smartu).
unicorn64
Toyota robi hybridy a skutocnu rekuperaciu 25 rokov a vy tu pisete o nejakych alternatoroch a Octavii ??? Aspon upravte nazov clanku, aby sme na to neklikali zbytocne ... :no:
_MT_
Není? A rozsvěceli snad lidé za takových podmínek světla? Za ideálních podmínek nemusíš potřebovat pomoc, ale kolik nehod se stává za ideálních podmínek? Můžeš si někde najít data, z kterých vycházeli. Diskuze byla o tom, jestli odhadované snížení nehodovosti stojí za zvýšení spotřeby paliva a náklady spojené s instalací denního svícení. Nedělám si srandu. To by mělo stát za tím, proč auta nesvítí vzadu.
_MT_
A které jsou ty nejvyspělejší evropské země bez denního svícení? Pokud se tedy bavíme o nových autech.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
twistedTSD
Já si to nemyslím a s denním svícením souhlasím. Rozsvícené auto je prostě už z dálky vidět lépe, zvlášť když se k tomu přidají faktory jako nevýrazná/splývající barva, les, šero...
Ačkoli Tesco-LED pásky kdesi pod nárazníkem svítící do země tomu tedy moc nepomáhají...
Ačkoli Tesco-LED pásky kdesi pod nárazníkem svítící do země tomu tedy moc nepomáhají...
povolldi
"Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do příznivější oblasti zátěžové charakteristiky."
??????????????????????????????????????… />😁DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Myslím, že i na FELu by to napsali líp. 😉
??????????????????????????????????????… />😁DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Myslím, že i na FELu by to napsali líp. 😉
grifith
V setině procenta případů je to možné, ale svícení zejména v letních měsících se mi zdá poměrně zbytečné.
Neurotic
A až na zemi nezbyde ani 0,1% CO2 tak už budou politici spokojení? Nejspíš jo, jenom nevím co budou jíst >😁
Ještě by mě zajímalo kolik, že to ušetří toho plynu? Půjde to vůbec změřit? Pokud to totiž nesníží spotřebu o litr tak si toho nikdo ani nevšimne teda vlastně jo v okamžiku, kdy se to rozbije a přijde účet za opravu :no:
Ještě by mě zajímalo kolik, že to ušetří toho plynu? Půjde to vůbec změřit? Pokud to totiž nesníží spotřebu o litr tak si toho nikdo ani nevšimne teda vlastně jo v okamžiku, kdy se to rozbije a přijde účet za opravu :no:
Neurotic
Kdyby jsi nejezdil po té rovné široké silnici 50 tak se nemusíš bát, že to auto co se k tobě blíží tě sestřelí :-!
Mig_35
No musím říct, že třeba během dne je vidět ve zpětném zrcátku auto s rozsvícenými světly daleko líp, než auto nerozsvícené...
cudzinec11
lacne hybridy od suzuki...
Inak dufam, ze EU uz nenariadi dalsie znizovanie emisii v obdobi po 2021, inak budeme musiet chodit pesi a este aj platit za emisie CO2, ktore pritom vyprodukujeme...
Inak dufam, ze EU uz nenariadi dalsie znizovanie emisii v obdobi po 2021, inak budeme musiet chodit pesi a este aj platit za emisie CO2, ktore pritom vyprodukujeme...
grifith
Můžeš nám vysvětlit, jak souvisí celoroční svícení se zodpovědností, ohleduplností a respektováním pravidel silničního provozu? Osobně také příliš nevidím důvod tohoto kroku po celý rok a považuji jej za zbytečnost.
kalousek
A co na to obrovské kolísání napětí a přetížení při 15 voltech říkají třeba žárovky případně další spotřebiče v autě ?
Klaudius
Zamysli sa ešte raz a spočítaj si, akú blbosť si napísal. Celodenné svietenie je energeticky tak nepatrná strata, že nemá cenu sa ňou zapodievať.
Denné svietenie je plus pre bezpečnosť. Zbytočné môže byť iba ak v krajinách, kde majú atribúty ako zodpovednosť, ohľaduplnosť a rešpektovanie pravidiel cestnej premávky všeobecne na vysokej úrovni.
Denné svietenie je plus pre bezpečnosť. Zbytočné môže byť iba ak v krajinách, kde majú atribúty ako zodpovednosť, ohľaduplnosť a rešpektovanie pravidiel cestnej premávky všeobecne na vysokej úrovni.
Ada je zase tady
Mezi největší zbytečné energetické ztráty patří nesmyslné celodenní svícení :no😒br />
Položil si někdo otázku, proč v motoristicky nejvyspělejších evropských zemích není povinné denní svícení zavedeno? Odpověď je prostá - protože je to blbost!
Položil si někdo otázku, proč v motoristicky nejvyspělejších evropských zemích není povinné denní svícení zavedeno? Odpověď je prostá - protože je to blbost!
Sice se ti může zdát, že v létě to takový problém není, ale právě intenzivní sluneční svit vytváří problematické přechody světlo-stín (například, když auto vyjíždí ze stinného lesa a oči řidiče protijedoucího auta jsou přizpůsobené mnohem prosvětlenějšímu prostředí).
Je otázka, jakou roli hraje, že jsem zvyklý na osvětlená auta, ale za sebe mohu říct, že neosvětlené (nebo špatně osvětlené) auto zaregistruji později než řádně osvětlené. Pořád včas, ale nepochybuji, že jsou osvětlená auta lépe vidět. Ať už v létě, nebo v zimě. A to je základ.