Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nástupce Nissanu Primera nebude, značka věří crossoverům a SUV

58 komentářů

Avatar - pelikoš
pelikoš
správné rozhodnutí. ikdyž nikdy neříkej nikdy... :-!
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
popravde mne nissan v strednej triede chyba a chyba mi aj nissan vo vyssej strednej triede ( maxima QX ) ..... bez ohladu na teoriu a predajne cisla a uvahy e😜ertov na zisky znacky .... by som nissan v strednej triede rad videl.... vzdy som rad ked je cim viac modelov na vyber.... clovek ktory fandi autam sa predsa musi tomu len a len potesit
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jenže zisk značky a prodejní čísla jsou pro Nissan podstatně důležitější než tvůj názor na modelovou řadu. 😉 Přicházet dnes s novým modelem do (neprémiové) střední třídy je patrně dost neperspektivní, když si podstatnou část prodejů zabírá D3 s Passatem a o zbytek se pere dalších x automobilek. No a pro alianci R-N to platí dvojnásob, když se na důstojné pozici ve třídě nedovedl udržet ani domácí Renault s Lagunou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To je síce pravda čo píšeš, ale myslím si že by v rámci prestíže a celkovej prítomnosti na trhu nemuselo stáť veľa prispôsobiť nejaký ten model, ktorý Nissan predáva trebárs doma alebo v USA. To platí aj pre ostatné japonské automobilky, ktoré sa z EU zo strednej a vyššej strednej v podstate stiahli. Boli by tu síce len do počtu a za exotov, ale nemuselo by to by až také márne.
Avatar - lamal
lamal
tiez si myslim, ze faceliftovana altima by to tu kludne mohla skusit,,,

aj ked Kizashi je odstrasujuci priklad asi pre vsetky automobilky, super auto ale bez dieslaku a moznosti indiviualizacie vybavy a je to pochovane...

altima v USA pokial viem tiez nema dieslak a vybavy by boli presne take ako pri kizashi ... v zaklade takmer vsetko a doplatok uz len za najluxus prvky a ziadne dieslove holatko s el oknami klimou centralom a pripadne navi... takze asi aj altima by to mala tazke s 3,5V6 by tu bola nepredajna a ani 2,5ka so 180ps by to nezachranila navyse ked ponukaju vyhradne CVT co europe smrdi

vlastne som si odpovedal sam >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Myslím, že adaptovať niektorý diesel/benzín od Renaultu alebo niečo menšie z vlastnej dielne by nemusel byť až taký drahý špás.
pargi
V podstate stiahli? Dnes máš na výběr: Avensis, Accord, Ma6, Legacy/Outback, Kizashi, IS, Q50. "Zítra" sice bude výběr o něco chudší, ale na nějaké japonské stahování z neperspektivní střední třídy to zas tak moc nevypadá, konec konců, těch evropských modelů ve střední není o moc víc.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno, IS a Q 50 sú v podstate prémia, v mainstreame nový model ponúkla v poslednej dobe akurát Mazda a Subaru. Kizashi končí, Accord už má nejaký ten krížik a Avensis je už dlnú dobu taký nemastný - neslaný. A ako si správne podotkol aj Európa sa veľmi nepretrhne s ponukou v tejto triede, takže "ďalší do partie" by nebol na škodu. >😁
pargi
Jde o to, že prodeje v této třídě nijak dramaticky nerostou. Já si myslím, že další do party by hodně ostrouhal.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čo ja viem, uvidíme ako sa chytí konacept predaja Pulsaru, teda za menej peňazí viac muziky - to by mohlo fungovať aj o triedu vyššie nemyslíš? Nakoniec sám Nissan, resp. aliancia Renault - Nissan musia najlepšie vedieť čo sa im a hlavne kedy vyplatí.
pargi
To u Suzuki věděli taky 😉
Avatar - Norge
Norge
..mne chyba tento japonsky zastupca v segmente, ..hlavne ten pohlad a zacielenie zakaznika, ktory Germani uz zabudli, ci nevedia, nechcu robit ...(cest modelovym vynimkam), ci pre ludi ktory nie su "pozeri", ale hladaju sympaticky klud v dave...
Primera okrem poslednej generacie, bolo skvele "priemerne" vozidlo s vybornou spolahlivostou, ktora bola dava za vzor ..a motorova divizia NISSAN je pojem aj dnes !

Kolko ludi ani netusi, ze napr. model Maxima A32 ci neskor A33 boli take japonske "W124" ..., a motory V6 (VQ30 a VQ35) ocenovane vsade, len nie v Europe, lebo tu vladne ropa ...

Iba pre predstavivost : atmosfericky 3L V6 s manualom (!) 200PS, .. s hmotnotnou pod 1,4t, s dlzkou atakujucov 5m s apetitom pod desat ..s prikladnou spolahlivostou ..., to je sen motoristu, ale nocna mora automobilky..., tak vitajme v 21.stor. ...

Ano, uz sa to nevrati, ano, skoda ... a ANO chybaju ...
Mino21
Jenže problém je, že střední třída je v úpadku a chodit do trhu, kde nemá moc šancí uspět... Proč? Ostatní výrobci ze střední třídy asi nemizí jen tak pro nic za nic z rozmaru. To by muselo být sakra dobré a pěkné auto, aby se dnes dokázalo postavit vedle německé trojky a Passata. V poslední době se tohle povedlo jen Mazdě. Neumím si představit, jak by Nissan mohl prorazit s běžnou technikou z jiných modelů.
Avatar - lamal
lamal
Asi nemas predstavu co nissan ponuka v USA, ale techniky ma habadej, sa cudujem uz dlho, ze to tu neskusil s Altimou, pripadne pouzitim jej platformy.

Tak isto ma aj maximu..
Mino21
Jenže to, co se prodává v USA, se ani zdaleka nemusí tak dobře prodávat v Evropě. A v tom je ten problém. Mazda přišla s velkým balíkem SkyActiv, který možná není až tak úžasný jako na papíře, přesto ale funguje dost dobře, přišla s podařeným designem, a proto prorazila.

Já nevím, ale tobě Altima přijde, že má pro Evropana stravitelný design? Technika možná nemusí být špatná, ale jestli chceš prorazit vedle zavedené německé trojky a Passatu, tak potřebuješ něčím vyniknout.
Avatar - lamal
lamal
s tym sa da suhlasit, no staci zmenit predok a zadok ako pri vyraznom facelifte a da sa pouzit takmer cele auto... na nejakom podorise velke rozdiely nenajdes ani medzi tymi usa vs eu modelmi
Avatar - Norge
Norge
..no veru skoda, ze NISSAN tu neponuka svoje sedani ..ako Altimu tak Maximu ...

Ved Altima zacina na 22.tis dollaroch cennikovej ceny, co je uplna lahoda ...a s best V6 VQ35DE ..iba 31.tis. dollars ..a to si dovolim povedat, ze je dobra investicia, vzhladom na povod, motorizaciu, atd. ... :yes: :-!

Holt v Europe hra NISSAN hru podla EU politiky ..takze V6 a vyssie iba ak v Z370 ci GT-R ...
Avatar - dewill
dewill
Já jsem rozerván....na jednu stranu chci Primeru zpět, na druhou stranu mě děsí, co by z toho mohlo vzniknout....Pulsar je mi varováním
Avatar - pelikoš
pelikoš
pulsar má výborně nakročeno :yes:
Avatar - lamal
lamal
k predajnym vysledkom ano, ale ku korenom almery sa nevracia, ziadna originalna multilink naprava a nesmrtelne benzinaky, teraz to stoji na podvozku renault clio a jazdi aj s ich motormi az kym nepride 1.6 T

ako jedine na odhlahcenie je, ze aj platformu pre clio navrhoval nissan spolu s rendom tak to nie je len prevzaty stary vybehovy srot, nissan si ho este moze v ramci moznosti odladit, ale stale sa kvalitou nedostane na uz nepouzivany multilink z almery a primery p11
patrikzx
no asi ako pre koho 😉 pre teba je asi najvacsi problem to ze je to v podstate renault 😉 nastastie niet nad skusenosti a hovorim ze nastastie je to renault aj ked by som bol rad ak by vznikla taka primera aka mi stoji v garazi
inak k tomu pulsaru... ak si pozries slovenske testy tak su vcelku dost pozitivne
pargi
Z pozitivní slovenské recenze automobilka žít nebude, prodeje mají být pozitivní.
patrikzx
testy nie ale ma prekvapuje ako je to auto na ceskych weboch doslova oplute aspon tak to pôsobi na mna tak plus pesimizmus ktory tu davaju niektory patricne najavo...na sk to bolo odprezentovane ovela optimistickejsi a dufam ze pulsar bude mat uspech
pargi
Na mě to auto působí dosti nemastně neslaně, asi jak předešlý Auris. Ve stejném duchu se nesou taky recenze. Osobně Pulsar nepovažuji za žádný zázrak, je to takové to auto, co když se za rok přestane vyrábět, ani si nepovzdechnu. Tím neříkám, že by to byla špatná koupě, ale co by dnes taky byla, že?
patrikzx
pulsar sa mi paci...ale zhodneme sa 😄
pargi
😄
patrikzx
chapes zatial sa mi paci... uvidim neskôr ked opadne nadsenie s noveho modelu ale myslim ze je to dobra alternativa k ceedu a spol dufam ze v predaji bude trocha uspesnejsia 😄
Avatar - dewill
dewill
To je výstižné shrnutí mých obav :-!
briza
Problém je, že se při celém tom deklarovaném soupeření s něměckou prémií ani neobtěžují udělat Q50 kombi.
Také nevím co je v tomto případě příčina a co důsledek, ale ten jeden jediný prodejce pro celou ČR zájmu zákazníků nejspíš odpovídá. ;-\
Avatar - pelikoš
pelikoš
jo,těch prodejců infiniti u nás je k.revsky málo
Daffy Duck
Nez nieco ako posledna generacia Primery, tak to uz fakt radsej nic.
Avatar - pelikoš
pelikoš
to já ji hodnotím, z vlastní zkušenost, pozitivně 😉
patrikzx
to urcite 😄 nenapada ma jedina vec preco by som mal uprednostnit(resp.oco je horsia) ochcavku alebo ine auto s tej doby pred p12 bola ina ako predosle ale urcite mala co ponuknut a dokonca vo verzii sedan a kombi vypada celkom pekne
Avatar - Variotek
Variotek
Jak píše kolega nebyl to bůhvíjaký krasavec a sportovec jako předešlé generace, ale pořád to bylo spolehlivé a pohodlnné auto, které za málo pěněz dalo hodně muziky...
Arese
Nissan Bluebird a ještě více Primera I a II byly velmi dobrá auta, Primery na svou dobu dokonce vynikající. Pak ale přišla katastrofa jménem Primera III a to byla jedna z největších automobilových katastrof své doby. Nissan na tomto autě zkazil, co mohl - design (ten především - jak něco tak hrozného někdo mohl schválit do výroby?), ergonomii ovládacích a kontroních prvků (naprostá katastrofa) a prudký sešup zaznamenala i kvalita a dřívější pověstná životnost (šetření za každou cenu). A ani dřívejší vyhlášená ovladatelnost už nebyla co dříve.... Pokud by Nissan nepostupoval takto (nenapadá mě bohužel žádný slušný výraz), Primera zde s námi mohla být doteď a zle zatápět Insignii, Mazdě 6 či Mondeu. Čítankový příklad toho, jak lze marketingově úplně blbě naplánovaným modelem bleskově pohřbít po dvě generace pracně budouvanou skvělou tradici.... 😒 :no: :no: :no: Zajímalo by mě, jestli u Nissanu zodpovědné managery za Primeru III alespoň vyhodili...
Mino21
Tak třetí Primera nebyla zas tak ošklivé auto. Je pravda, že mírné rozšíření světel by ji pomohlo a udělalo dynamičtější (na pohled širší), ale designem to alespoň dle mého názoru až taková tragédie nebyla. Nicméně tohle je subjektivní, takže chápu, že někomu se to mohlo ošklivit. Bohužel i ve všem ostatním se hodně odchýlila od předchůdců, kteří byli vynikající (sám jsem měl P11 a super auto).
Avatar - Anonym
Anonym
Z mého subjektivního pohledu to bylo jednozačně nejošklivější auto střední třídy té doby ... vlastně dlouho předtím ani dlouho potom nic takového nebylo. A věřím, že právě tato věc odehnala nejvíce zákazníků.
Avatar - pelikoš
pelikoš
soudíš z příspěvků, nebo si to auto někdy řídil?
briza
Já ano. Při předváděcí jizdě. Pak jsem přesedl do své Primery II generace a cítíl se jak při přechodu z dodávky do osobního auta. S Primerou jsem byl velmi spokojený a koupě další generace mi přišla jako přirozená volba. Po té testovací jízdě bylo ale jasné, že tohle prostě ne. ;-\
Nakonec jsem koupil Accord (a nikdy té změny nelitoval)
Mino21
Jak vidim, tak skoro vsichni sli z Primery do Accorda. Ja taky 😄
Avatar - lamal
lamal
je to skoda, altima si v pohode ficala v USA myslim, ze keby sa po 3gen primery nissan spamatal a vratil sa ku korenom a povesti primery kt vybudoval tak poboku s accordom a M6 by nebol stratovy... kazdopadne renault asi nezniesol vypalovanie rybnika krachujucej laguny, ktora do dnes je šunka
patrikzx
altima ma rovnaku platformu ako ta "sunka" laguna keby nieco 😄
Avatar - lamal
lamal
>😁 laguna ale nema v zadu multilink darmo zdiela platformu... ale keby aj ma v zadu multilink, kvalitu prevedenia hlavne interieru a kvalitu odladenia celeho chasis nezachranis multilinkom jazdi to mizerne a je to cele rozvrzane a rozhrkane po 150 tisicoch km... veziem sa v jednej pravidelne od prveho majitela viem co pisem ma 160 tisic
patrikzx
nie som si prave isty tym ze by sa altima v europe predviedla v lepsom svetle ako ta laguna ...no vidis sused ma lagunu 3 2008 2.0dci a ten sa vobec nestazuje a ta kvalita interieru??? chod von a pozri sa ci je to vlastne laguna 3 osobne sa mi paci interier velmi ako aj na novom grand sceniku tak aj na "novom" fluenci taktiez si nemyslim ze to jazdi horsie ako passat ale to vies aky pan taky kram asi len tolko k tebe 😉 a zmen prosim slovnik posobis na mna detinsky 😉 a skus sa previest v lagune s 4 controlom najlepsie 2.0t potom hovor ako to jazdi
Avatar - lamal
lamal
Altima sa v EU ani nepredava tak mas recht nepredviedla sa v ziadnom svetle.

Jaj sused sa nestazuje ? pozdravujem, ja sa v nej zas pravidelne veziem a nehodnotim dizajn pokial si nepochopil o com som pisal, tak o kvalite spracovania, ze to hrka a klepe a podvozok je spatne odladeny kratke nerovnosti aj diery prenasaju razy aj hluk a inak sa naklana a nestoji za nic ani v zakrutach, nie ze by vyslovene nezvladala rychlejsie tempo ale nic viac nez priemer...to je pri tom komforte slabom dost mizerne... takze ak si nepochopil ani nema take vyspele napravy ako Altima.

No passat jazdi v kazdom smere daleko lepsie ako laguna 3 v kratkej verzii, nedaj sa vysmiat pises kraviny, chod tento svoj nazor konzultovat dalej , alebo sa aspon odvez, odporucam >😁

Laguna coupe 4 control je pekna hracka, ale nic viac, ako coupe GT je robena a v tom smere je dobra... to nie je accord type R ty šašo to je GT tak neviem z coho by som mal byt na makko, z toho ze vybera zakruty trocha viac hyperaktivne kvoli natacaniu zadnych kol ? Je to predovsetkym auto na dlhe cesty... GT chapes.. Ty sa sa v nej viezol tak sudis podla vlastnych skusenosti.

Ja posobim na teba detskym slovnikom, ty zas posobis na mna detskym rozumčekom, kazdopadne svoj slovnik si ponecham, dik za odporucenia. Ty s tym rozumom radsej nieco urob.

Howgh
patrikzx
suhlasim ze niekedy je podovozok hlucnejsi viac ako by a patrilo ...neviezol som sa v accorde type r neporovnavam to s accordom typer,viem aky je rozdiel medzi multilinkom a torzkou(multilink ale neznamena automaticky ze krajas zakruty ako solberg obvzlast ak je to auto pre usa), viem ze altima sa v eu nepredavala a keby sa predavala silno pochybujem ze by nieco dosiahla aj napriek tym jej super napravam ako hovoris ty obycajna laguna(do 2010) je priemer ja sa nehadam ale to iste plati aj o passate teda b6(urcite lepsi ako b5 ) mimochodom po facelifte dostala 4c aj ta najbeznesie verzia a myslim si ze tvoj opis na to nesedi a urcite sa tu nehodia vyrazy ako sra*ka atd

mam detinsky rozumcek? chcel by som vediet ako si na to prisiel?
Avatar - lamal
lamal
je fajn ze fandis aj p12ke ale ani kvalitativne nesiahala uz na p10 a p11 a aj p11c facelift uz mal zopar dielov od boscha ktore robili len problemy aj spolu s 1.8 16v.. ktora zerie olej kvoli francuzkym kruzkom a mava problemy s snimacom klukoveho hriadela tipujem ze dalsi franticky dielik alebo vydareny bosch...
tesnav
Měli jsme jeden kousek ve firmě a mně bylo pořád záhadou, proč to auto pořád stojí v garáži. Pak jsem měl jednou to „štěstí“, že jsem to vyfasoval na delší štreku a pochopil jsem to hned. Podvozek naprosto nekomunikativní a nečitelný. Auto se naklánělo tak, že v první ostřejší zatáčce, kterou jsem najel tak, jak jsem byl zvyklý s „normálními“ auty, jsem málem vypochodoval z cesty. Motor na svůj objem (diesel 2.2) nevýrazný a tupý, zato se solidním apetitem na úrovni benzíňáku - běžně okolo 7,5 litru.

A vzhledem k tomu, že zkušenosti kolegů byly obdobné, stejně jako chuť se tímto přepravovat, tak se to auto nakonec za pár šupů a na diesel celkem malým nájezdem raději odprodalo.
Avatar - lamal
lamal
s cim si to porovnaval ked primera mala nekomunikativny nepredvidatelny a makky podvozok co sa naklanal tak, ze si skoro nevybral zakrutu ?

to je kravina co pises aj ked teda P12 primeru rozhodne nehajim tak jazdnymi vlastnostami a prave komunikativnostou a predvidatelnostou bola urcite nad nejakymi passatmi B5 ci B5,5 octaviou 1 generacie ani nehovoriac... je pravda, ze 2,2 nebol nijak extra vykonny ani usporny to je fakt
tesnav
A máš zkušenost konkrétně s tímto dieselem? Pro mne historicky jednoznačně nejhorší auto co do naladění podvozku, které jsem řídil (možná celkem nějakých 2.000 km), a to i proti SI nebo OI.

Na dálnice pohodlné, ale se spotřebou na úrovni výkonově srovnatelného benzínu. Na zatáčkovité okresce "přesýpací hodiny". Jako komunikativní podvozek si já představuji takový, který řidiči zprostředkovává dění pod koly, ale tahle Primera teda rozhodně nebyla tento případ. Tohle auto byl ten typ, kdy se napřed otočilo volantem a za sekundu zatočilo i auto. Ano, pokud se to člověk naučil "předvídat", tak si jakž takž zvykl, ale svezení rozhodně nebylo ani špetce zážitku nebo radosti.

Kdyby to byl jen můj dojem, tak se možná pletu. Ale bylo to služební auto pro x lidí, kdy všichni kolegové, ve většině nadšenci do aut, po tomhle sáhli vždy jako po posledním (tzn. po všech OI nebo olítaných jedničkovýh Focusech) .
Avatar - lamal
lamal
S 2,2d nemam skusenosti ako sa sprava no uz len z podstaty nevidim dovod taku zmenu oproti 2,0 16v
patrikzx
to co si robil v lotuse? alebo si trhal normy ked si potrebolva rezat zatacky? >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Za poslední rok jsem viděl snad jednu ... jela přede mnou na dálnici a kouřila (ne jak načipované Oktávky při akceleraci nebo přeřazení, ale konstatně). Holt renaultovy diesely.
Avatar - lamal
lamal
ja ich vidavam tak 3-4 pravidelne cestou do prace...
Avatar - Anonym
Anonym
Myslel jsem, že řeč je o trojkové Primeře.
BTW Nejvíce rozšířené se mi zdály jedničkové Primery, ale ty už teď kvapem ubývají.
Avatar - lamal
lamal
aj ja som pisal o 3 primere... ano P10 tych bolo najviac aj dnes obcas nejaku vidim, ale vacsinou su uz otlcene malokedy zachovalu vidiet...
Avatar - Anonym
Anonym
Tři trojkové Primery cestou do práce? To dojíždíš z Košic do Bratislavy? >😁 (nemohl jsem se udržet)
Lucan
Som tiez jeden z majitelov ktory vlastni P12 ku 2,2DI no ked to mam cele zhrnut to auto nie je spatne ale! mi v nom uz hrkoce hadam cela pristrojovka naprvy idu vyskocit a to mam len 17´´ a nizkoprofily(komplet po generalke podvozok) ,nahradne diely to je otras drahota a motor to je asi omyl nissanu lenive ..ale podotykam 900km SVK- Makarska Chorvatsko som spravil nalozeny 5,8L priemerna spotreba takze spotreba je v norme kym sa nejazdia kratke trasy ....este kvalita sedaciek to je asi zly sen aby sedacka vrzgala po 120tis km no hanba a zadne uchyty sedaciek tiez vrzgaju v zakrutach ked tam niekto sedi a sedak za vodicom sa sedacka prepadava co tam od vyroby chyba kus molitanu takze Nissan Primera viac uz nikdy predat to a jedine uz len Nemca stym v rodine nemame nikto ziadne problemy ako tu kazdy nadava na VW ale zatial kazdy u nas mal a ma VW/audi/bmw a no problem....stacilo by keby nissan spravil eu verziu Altimy alebo Maximy s 2,2DCI od divizie mercedes a z toho by bolo vynikajuce auto ale ten motor uz ma infinity takze to je passe