Škoda dnes prozradila ceny nové Fabie. Ty sice začínají na částce 234.900 Kč, stačí si však připlatit pouhých 5.000 korun za akční paket Active Plus a dostanete i solidní výbavu včetně klimatizace.
Ta 1.2TSI v te nejvyssi vybave s cenou kolem cca 300 000kc mi prijde celkem v pohode.. + nejaka ta pripadna sleva.. tak snad nebudou jezdit same holatka,ale to by jsme asi chteli uz moc :))) jen skoda tech naftovych motoru.. tu 1.6tdi s tema 77kw tam mohli nechat jako nejlepsi tdi.. ty trihrnky jsou fakt hrozne..
... jak se dívám na charakteristiky ve fotogalerii, tak bych s tím slabším dieselem opravdu jezdit nechtěl. Pod 1500ot./min. to bude jako traktor (už i čtyřválcová 1,6TDI zde dost duní) a maximální výkon je v cca 3200ot./min. s dost rychlým následným poklesem. To znamená jen kolem dvou tisíc využitelných otáček. Takže při předjížděcím manévru bude málem potřeba dvakrát přeřadit. :no:
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
jj
DÍKY TOLERANCI STÁTU KE SPALOVACÍM POPELNICÍM [odkaz] JE PŘÍLIŠ LEVNÁ.
PO ZAPOČTENÍ POHONNÍCH HMOT, SERVISU A DANĚ ZA CELOŽIVOTNOSTNÍ ZNEČIŠTOVÁNÍ VZDUCHU A JEHO NÁSLEDKŮ NA ZDRAVÍ OBYVATELSTVA [odkaz] [odkaz] SE CENA LEHCE PŘIBLÍŽÍ K 1.000.000 Kč.
ZA TO SI UŽ VPOHODĚ POŘÍDÍTE:
1) BEZŮDRŽBOVÝ
2) BEZEMISNÍ
ELEKTROMOBIL NISSAN LEAF [odkaz] navíc příští rok už s dvojnásobným dojezdem ;-)
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
Tebe by som dal platiť daň za znečisťovanie tunajších diskusií. Takých 1000 Kč za každý príspevok by ti zrazilo hrebienok. Plus tisícka za každého smajlíka. A bol by kľud. Alebo by na ACZ bolo o niečo menej reklám.
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
kuš babo! do dvou let by mohl vzejít zákon a ZDANĚNÍ NOVÝCH SPALOVACÍCH OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ zhruba 12.000 Kč / rok používání tzn paušálně u každý nový popelnice [odkaz] přírůstek ceny 240.000 Kč, už se na tom pracuje ... ;-)
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
Základní cena nových škodovek je v pohodě... ale příplatky z ní dělají luxusní zboží... Připlácet 18.ooo abych se z 44 dostal na 55kw 3hrnek...? Na slabší tsi dalších 15.ooo už je zkousnutelné. Problémem jsou pak ale věci co by měly být standardem (s vyjímkou Dacie :-) ) jako dálkový centrál, boční ochranné lištičky, palubní počítač, vypínání airbagu spolujezdce atd..
Bojím se až budu zase kupovat nějaký auto, kalkulací skončím v TSI tj na 300tis a tam už jsme u konkurence o třídu výš... Ale na to, že to je nový model od Škodovky.. příjemně překvapili...
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
tento rok som kupoval daciu mcv II s tovarenskym lpg, overeny 1.2 16V, s klimou, par. senzormi, tempomatom, 4xairbag, ESP, radiom s bluetooth,dialkovy central, kufor cez 570l a za to vsetko 9650 euro..., nemyslim, ze u skodovky by som sa dostal na tu cenu - nova fabia nie je skarede auto, ale dat za 1.0 trojhrncek cca 9700 euro je uletene (266.900 Kc za kratku fabiu 55kw)
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
vec nazoru.. i kdybych takovehle auto hledal, coz stejne nikdy nebudu, tak si radsi koupim fabii nez dacii.. klidne si i tech cca 30 000kc priplatim na zhruba tech 300 000kc.. protoze nezlob se na me,ale ta dacia je vzheldove fakt hrozna oproti nove fabce...
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
Nepředpokládáš snad, že by nová Fabia měla v hledáčku zrovna Dacii Logan, že ne? Dacia je nízkonákladovou značkou, ne netvrdím, že je to špatně, ale je to na ní znát. Také jsem vybíral vůz na běžné ježdění v podobné cenové, ale nakonec jsem zakotvil u mateřského Renaultu.
Re: JE PŘÍLIŠ LEVNÁ !! + DAŇ ZA ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU
Ty sa hlavne rozhodni pre nejaký názor, a až potom píš. Najprv nariekaš pre vysoké príplatky a na konci to zaklincuješ, ako príjemne prekvapili. Trochu schíza, nie?
tak i ceny se myslím u nové Fabie povedli... :-) jen by mě zajímala cena mirrorlinku popř. v které výbavě jej dostanu. Nebo bude automaticky k té dotykové obrazovce takže k paketu Style??
tipuju jako u pola... tam je to 2700 radio bolero + 3400 mirrorlink. Jen by mě zajímalo jestli to bude fungovat přes wifi. někde psaly že je to přes kabel ale zase smartgate jde přes wifi tak snad jo.
díky. No vypadá to zajímavě :-) 325 tisíc za 1,2 TSI/81kW prakticky v plný výbavě nebo možná 340 když si budete chtít nechat foukat na hlavu a rozplývat se nad krásnou světa, stylem: ach, nebe! to mi zní jako auto minimálně stojící za uvažování :-)
No plus 10k za paket style plus + 10k za metalízu + 1k za prodlouženou záruku a už by to tam bylo >:D A kdybych si měl vybírat tak 15k snad za kombi. :-) Ale i tak pěkný za novinku s hodně slušnou výbavou ;)
mirrorlink je v rámci rádia Bolero a systému Škoda Surround za příplatek 11.500 Kč u Ambition a 7.500 Kč u Style. Nebo se nachází rovněž v balíčku Style Multimedia Plus
Neví někdo jak mirrolink funguje podrobněji? Je to jen obyčejné řešení "co na mobilu to na displeji" a nebo je tam třeba i vlastní gps anténa? To je u mobilů obvykle nejslabší článek navigace. I když je mobil výkonný, mapové podklady výborné a aktuální, tak gps je slabší. Měl jsem Xperii, pak Note a teď Lumii 925, kde by měla být údajně aktuálně nejlepší navigace, ale signál pokulhává stejně jako u předchozích zmíněných mobilů.
se dozvěděli,že základní Fabia nebude mít ani kliky v barvě vozu a bude se švihadlama.I mlhovky jsem myslel,že jsou dnes už prostě základ. No snad si všichni připlatí těch 5 litrů. To už pak s výbavou nemám problém :yes:
Mlhovky žádný základ nejsou, pro odlišení výbavových stupňů je dnes používá většina automobilek, a to i ve vyšších třídách. Nezřídka jsou standardem jen v nejvyšší výbavě. No a ke švihadlům - zkrátka "již od" nabídka, reálně si každý těch 5000 připlatí.
Ty mlhovky si myslim, ze vetsina klidne ozeli, ja jsem jejich vyznam nikdy plne neocenil. Mozna snad jednou, to byla opravdu mlha co se da krajet, ale bila cara na krajnici chybela, takze stejne byli naprd.
Jake radio je v zakladu ?
Jsi mi připomněl woodyho, který si je na Swiftu musel nechat dodělat u prodejce. Z výroby je má myslím jen Sport. V základu mlhovky nemají kolikrát ani větší auta (jako třeba vyšší střední). Ani si teď nevzpomenu na auto, které by je v základu mělo.
no je fakt,že s mlhovkama jsem ujel >:D Divím se,že je EU nenařizuje povinně,když už nařizuje kde co. Tohle by byla jedna z mála věcí co by smysl měla. Každopádně jsem na holátko bez mlhovek,černýma klikama a tuším tak na 14-tkách zvědav v reálu 8-s
Povinné jsou myslím zadní, aby tě viděli ostatní. Když budou podmínky tak špatné, budeš holt muset zastavit. Ale souhlasím, je to zvláštní, asi se jim mlhovky v žádné statistice neukázaly a nikdo to netlačí. :-)
I na nelakované díly karoserie občas v ceníku narazím, ale na silnici si toho nějak nevšímám - buď to lidé moc nekupují (a tedy nelakování plní svůj účel - motivovat lidi připlatit), nebo to tak nebije do očí. A švihadla, alespoň vzadu, jsou také pořád celkem rozšířená. Z téhle třídy například Yaris, pokud si dobře pamatuji, nemá lakované kliky, ale švihadla má jen vzadu.
švihadla vzadu beru. Vpředu už mě to celkem zaráží. To nelakování klik a zrcátek je tristní. Je mi jasné,že lidi budou připlácet jak diví i když ne všichni. S ohledem na to je asi vybrána základní barva kde to bude nejméně do očí bijící. Na vzhled bez mlhovek jsem zvědav.
na to nemusíš být zvědav, stačí se podívat na základní octavii a rapida bez mlhovek..
No já bych třeba černý kliky ocenil. tím neustálým braním za kliku, hlavně ženský mi ty kliky dost prstýnkama odírají....navíc, když ji poškodí zloděj, tak je to hned dražší kvůli lakování. Já bych praktickou stránku černých klik nepodceňoval.
Zatím okna na kličku si myslím, že je v pohodě. mě je to jedno já jsem řidič a vzadu stejně nikdo nejezdí.....
tak nelakované kliky a zrcátka nemusí být nutně problém. Když člověk zvolí dobrou barvu tak to nemusí být do očí bijící. K některým příplatkovým barvám by mohly dokonce pasovat líp ty černé :-)
14" má jen Active. Vůbec v létě nevidím moc plecháčů, nebo je alespoň neregistruji. Nemyslím si, že bude Active nejprodávanější, a odhaduji, že hodně Active bude s PLUS paketem (ten odstraňuje hlavní neduhy Active) a koly, možná i koženým paketem.
Tady bych to viděl na skladovky, popřípadě produkty operativního leasingu pro FO. Takže záleží na prodejci/ automobilce. Možná se mi to zdá a plecháčů jezdí mnohem víc, ale přijde mi, že metalíza a kola jsou časté příplatky. Tedy, že lidem záleží, jak auto vypadá, klidně na úkor funkční výbavy. Z prodejce bude snad snazší vytáhnout kola "zdarma" než nižší cenu.
Myslím, že ani s plecháčmi by nemusel byť problém, pokiaľ by sa značky výraznejšie venovali ich dizajnu. Dnes sa prevažne používajú nevzhľadné disky nastriekané matnou čiernou a bez plastových krytov je to skrátka tragédia.
Disky bez krytů bývají vidět na zimu. Nevím, kde to lidé kupují. V pneuservisech? Nebo na té hrůze prodávají základní sady zimních kol? Automobilky ozdobné kryty používají, co vím. Fabia není výjimkou.
Myslel som to tak, že sa dajú nadizajnovať a vyrábať pekné disky aj z plechu - len to výrobcovia nerobia a produkujú tú čiernu neforemnú hrôzu, na ktorú sa bez plasťákov nedá pozerať. A pritom to ide [odkaz]
[odkaz]
Jo takhle. Plecháče nesleduji a když je vidím v katalogu, tak těžko říct, jestli mají jen plastový kryt, nebo vidím samotné kolo. Asi nemají zájem dělat pěkné, na parádu ti prodají kola ze slitiny.
základní plechové disky jsou pouze černé, i když Ti je prodá automobilka jako druhou sadu. Poklice se dávají jen z továrny na auta. Poklice nikdy nejsou ale při dalším prodeji součastí, to jen, když to na nich sjede z továrny, tak je tam automobilka dává. Já když lidem prodávám kola, tak samozřejmě bez poklic (originálních), to tak prostě je všude.
Jinak ty poklice na plechu jsou sice fajn, ale počítej, že ten disk pod tím začne rychleji reznout, protože pod tou poklicí se drží bordel, protože tam neturbuluje voda a myčka se k tomu taky přes ty poklice nedostane. Navíc ty poklice odírají při nasazování a sundavání ten plech kolem toho krajního límce, takže to rezne o to rychleji.
Já osobně, když má někdo plechy na zimu, tak doporučuji bez poklic, ten disk pak jednoznačně vydrží déle bez koroze.
Áno, je tam len kus plastu pre parádu. Každý kontakt s čímkoľvek ho pekne poznačí, všimni si, aké množstvo áut jazdí s doškrabanými, pretlaečnými či inak poznačenými predkami. Vymeniteľné lišty či predtým bloky s čiernou gumou mali niečo do seba. [odkaz]
mě příjde, že jednotlivé výbavové stupně obsahují některé věci, které by měly být spíš v příplatcích a naopak. např. XDS, u paketu plus nějaký dekor, který nechci, omezovač rychlosti a front asist, start/stop systém snad ani nemá cenu zmiňovat. místo aby byly standardně věci jako výškově stavitelné a vyhřívané sesle. jinak absence klimy a mlhovek u provedení "již od ..." je akceptovatelná.
To celkem ujde, když vezmu v úvahu, že jde o novinku domácí automobilky. Solidně vybavené TSI se do 300 tis. vleze. Vzpomínám, že před cca 5 lety se za stejnou cenu prodávala FII v rozumné výbavě, ale s HTP...A důstojné MPI s důstojnou výbavou za +- 260 tis.
Přesně, minulá generace byla dražší, takže jednoznačně krok správným směrem a pro škodovku dobrá zpráca, že lidi asi nebudou mít problémy přihodit k tomu 1000 za delší záruku apod.
Upřímně řečenou jsou ceny nové Fabie relativně pozitivním překvapením. Nejvyšší výbava se slabším TSI za něco málo přes 300 tisíc nezní špatně. Je však otázkou, co vše bude v jednotlivých specifikacích přesně za výbavu. Některé příplatky i přijdou vcelku "škodovácké": palubní pc pouze v paketu, v prostřední výbavě nejsou výškově stavitelné sedačky, tempomat pouze za příplatek atd. Bude dobré si počkat na oficiální konfigurátor aby bylo jasné co reálně daná výbava obsahuje a za co vše se připlácí.
Každopádně nastřelená cenová hladina jak jsem již uvedl na první pohled nevypadá až tak zle, příplatek za úspornější motor TSI pouhých 16 000 Kč je vzhledem k získanému mnohem použitelnějšímu pohonu marginální a považuji jej jako "nejnutnější" příplatek.
Určitě by nejen mě zajímalo, jak jsou na tom ceny individualizačních "balíčků"?
On i ten slabší motor bude pro velkou část populace plně dostačující, ale ani příplatek za silnější motor s 6q není vůbec špatný ;-) Ještě, že jde přilatit za zadní kotouče u slabší varianty, bubny by působily přeci jen mírně nepatřičně.
Zaujímalo by ma, aké disky sú v základe. Že sú plecháče je jasné, ide mi ale o rozmer, či 14 alebo 15". Až v najvyššej výbave sú totiž 15" hliníky.
Inak v kontexte tých kolies vyzerá tá možnosť farebnej individualizácie strechy a kolies hneď menej reálne. Ono tie obrázky s dvojfarebným lakovaním a k tomu prispôsobenými 17" diskami vyzerali fajn, keď si ale uvedomíme, že hliníkové 15ky (samozrejme klasicky strieborné) sú až v najvyššej výbave, bude zaujímavé vedieť ceny napr. za tie biele 17ky.
U AMbitionu jsou ty příplatk za větší kola (včetně 15" alu) výrazně přestřelená, u STlu už to je zkousnutelnější. A z příplatků za dvoubarevné variace jsem si popravdě sedl na zadek, o tom jsem už psal dříve, že originalita se cení, ale že až takto, to jsem netušil...
Jestli vidím dobře, u Style to vychází na necelých 11 tisíc (+ příplatek za lak dle tvé volby) za černé provedení (které je dražší). Přitom samotná 16" kola stojí 3 (a to bez lakování). Pravda, jsem zvyklý na jiné ceny, ale 8 tisíc mi tedy nepřijde nějak zvlášť drahé. Zajímalo by mě, jak funguje kombinace dvoubarevného lakování a 17" kol.
No ale podľa toho konfigurátoru v minulom článku to vyzeralo na 17ky. Nie že by som orodoval za 17ky do malého auta s maximálne 1,2kou, to nechajme pre Polo GTI, ale čisto z dizajnového hľadiska tie 17ky autu pomáhajú najviac.
Za originalitu se jednoduše platí, to překvapení není, ale že až tak, to jsem netušil. Stalo se to, o čem jsem psal dříve, ceny ColourConceptu jsou naceněny hodně odvážně v rozmezí od 12 do 34 tisíc, navíc se pro mě bezdůvodně liší podle jednotlivých barev. Pravdou je, že v cenách jsou zahrnuty příplatky za 16" alu, který u Ambitionu je velký.
Každopádně se mi na mysl vkrádá otázka, zda-li není mnohem lepší možnost využití folie, cenově budeme na třetině a když to člověka přestane bavit, sundá nebo vymění.
Musíš to brát v kontextu kola v základní výbavě. V ČR stojí 16" na Golf Trendline 30 tisíc. Ta samá kola stojí v Comfortline 15, ale jiné příplatkové kolo pro nejnižší stupeň výbavy není. A v základu jsou 15" ocelová. Jak je na tom Fabia? Příplatek z ocelových 15" na 16" z lehké slitiny je 15 tisíc. 17" jsou za další 3 tisíce. Chceš snad říct, že se u Golfu dostanu ze 16" na 18" za 3 tisíce?
To se snad díváš na GTI, ne? Protože v Highline stojí 18" myslím 28 tisíc. I když mi přijde, že je teď v českém ceníku Golfu bordel. Předělali ho a možná ho i podělali. >:-[]
Za 17" kola se bude dle výbavy připlácet něco přes 6 nebo 18 tisíc. Což v metalíze a nějaké dvoubarevné variantě u Ambitionu dělá pěknou šestinu cen auta (krásných 50 tisíc korun).
Je také otázkou proč není dvoubarevná možnost vyhrazena také pro litrový motor? Jedinou variantou je ta, že pro něj jsou 16" kola už hodně přes čáru...
Pokud tedy budu chtít 17" kola a dvoubarevnou karoserii, tak mi i přes mnoho balíčků a příplatků nebude mít dealer co nabídnout?
Beru to tak, že 17" budu moct mít, ale nebudou v barvě, ale čistě v barvě hliníku. Nebo se pletu?
Přesně tak. Jelikož 17" kola nejsou vyvinuta v jiném, než stříbrném provedení, tak s Color conceptem nepůjdou (ani se stříbrnou střechou). Takže pokud bude někdo trvat na Color conceptu, musí se spokojit pouze se 16" koly.
A proč by dealer nemohl prodat 17" jako příslušenství? Popřípadě je vyměnit před předáním jako službičku zákazníkovi. Mně se třeba celkem líbí černá střecha, ale z černých kol moc nadšený nejsem.
Bezdůvodně se neliší. Liší se, protože zahrnuje i základní lakování a metalízy (a některé další barvy) jsou dražší než základní. Stejně tak obsahuje příplatek za 16" kola, přičemž každá výbava má v základu kola jiná. Počítal jsem to pro style s metalízou a černou střechou a vyšlo mi to na 8 tisíc (přesněji 7500) za dvoubarevné provedení. Na první pohled to vypadá, že to sedí i pro ostatní kombinace, jen se liší cena za lak a kola.
Příplatek je "stejný", liší se jen o těch 12 tisíc, co stojí 15", které má Style v základu. Tady v praxi vidíš, jak se zachází s cenami příplatků (ve Style už máš ta kola po nějaké základní "slevě", v Ambition je máš za plnou ceníkovou). A proč se při porovnávání ceníkových cen vyplatí brát vyšší výbavy, když dovybavuješ.
Příplatek stejný je, o tom žádná, ale stále mi přijde pěkně tučný. U vyšší výbavy už to tolik nebolí ;-) Zde je vyšší výbava odůvodnitelná, kdo chce pěknou Fabii, Style je jasnou volbou.
To je jednoduché, pokud chceš více prvků, které má Style, může být lepší vzít rovnou Style (příplatek za Style je 23 tisíc a jen kola mají hodnotu 12). Pokud ne, tak ti buď na kola dají dobrou cenu, nebo je nekoupíš, popřípadě půjdeš jinam.
Po letme procteni ceniku je rozdil mezi ambition a style 23000 (1,2 81kW), ale kdyz si k ambition pripocitas vybavu co ma style tak je ambition o 30000 drazsi nez style. Divne poskladane ;-\
Protože Style zahrnuje už nějakou "slevu" na výbavu, kterou má navíc, kdežto u Ambition vidíš plný ceníkový příplatek. To samé u paketů. Také dostaneš za 5 tisíc klimatizaci, za kterou je plný příplatek 20, a k tomu navrch nějaké další věci. Ještě v dobách, kdy měla Alfa širší nabídku, u balíčků rovnou psali, o kolik procent je levnější než jednotlivé položky (možná to tak mají i dnes, ale od těch dob jsem ceník Alfy neviděl). Řada lidí má problém se naučit, že s cenou výbavy lze pracovat a to mnohem více než s cenou "železa", samotného auta. Jinak viz můj příspěvek v 10:47.
Takhle to u Škody funguje, jak dlouho si jen pamatuji (tedy řekněme téměř deset let). Dokonce si pamatuji, že dle konfigurátoru byla Octavia II s 2,0 TDI dražší než Superb, obě auta plně vybavená. Octavia šla přes 1,1 milionu, Superb na tuhle hranici nedosáhl. Pokud mě paměť nešálí. A stejně vybavená byla ve vyšších stupních levnější než v nižších.
Zvláštní je jen dvoubarevné lakování s modrou Pacific, pokud tedy v ceníku není chyba. Mělo by být o 3500 levnější než pro Candy/ Corrida, ale u Style není.
Možné to je, každopádně příplatek za Candy s bílou střechou je fajn >:-[]
PS. Těch paradoxů je tam více, třeba u Stylu je mnohem větší příplatek za bílou či černou střechu s modrou Pacific nez u Ambitionu, čili nejspíše bude chyba v ceně bílé či černé střechy u základní barvy v nejvyšší výbavě, správně by mělo být 13 700.
Také jsem na to koukal (bílá+bílá, ať už Candy, nebo Laser). >:D
Pacific + černá střecha nejde. ;-) A právě o tom jsem psal. V Ambition je mezi Pacific a Corrida v "ColourConcept" správně rozdíl 3500, ale ve Style je to jak se stříbrnou, tak s bílou špatně a s bílou je dokonce dražší jak Corrida.
Tak ambition s klimou za 290k + příplatek za bílou barvu a z
záruky ,může dát snad jen magor. Za 260k mám např. hyundai ix20, s kterým se FII vůbec nemůže srovnávat...a máte špatně tu cenu u i20 - je skutečně za 199k s klimou, ESP, rádiem s USB a předmími okny v elektrice - zajděte si k delerovi Hyundai a pak hnd k psychiatrovi...protože budete muset "strávit" a marketingově zpraccovat další novinku _ nový hyundai i20 - na který se FIII už vůbec nechytá...
Re: Tak ambition s klimou za 290k + příplatek za bílou barvu
Tak já hlavně nějak nemůžu strávit fakt, že sice ceník mluví o základní ceně 260t. ale auta se pak vyprodávají s 25% slevou ... asi proto, že se konkurence nechytá ....
Re: Tak ambition s klimou za 290k + příplatek za bílou barvu
Nemslím si, že by se při startu modelu prodejce začal hned ohánět slevou 25% apod. To je pouze zbožné přání potenciálních zákazníků. Ale chce to čas, jsou to zaváděcí ceny a věřím, že dojde k určité "trhové" korekci.
Re: Tak ambition s klimou za 290k + příplatek za bílou barvu
Skôr si myslím, že je to priznanie si reality. Kto nedokáže priplatiť rozumných 16000 za TSI, ten určite nebude uvažovať o dvojfarebnom lakovaní za 30000.
Re: Tak ambition s klimou za 290k + příplatek za bílou barvu
To byla reakce na i20. Ceník 260, "skladovky" za 200, což prakticky při jedné jediné konfiguraci je vše, co kde stojí v autosalonu.
A samozřejmě, časem dojde i FIII k úpravám ceníku, akčním modelům atd., ale vzhledem k už teď solidně nastaveným cenám a tomu, že auto se evidentně povedlo a bude se prodávat určitě lépe, jak FII, asi nebude tak brzo.
Re: Tak ambition s klimou za 290k + příplatek za bílou barvu
Tu opěvovanou ix20 by si zájemci měli rychle koupit, než jim zruší dealerství...protože to, co se děje dnes v Hyundai...snad jen případ pro psychiatra by si tam šel auto koupit >:D
Je to novinka, takže ceny jsou dle očekávání... přiměřené. Mírně nad 300 je tu Pulsar nebo Ceed nebo Megane se srovnatelnou výbavou a motorizací na úrovni top benzínu ve Fabii, včetně šestikvaltu... na druhou stranu, takové Clio taky není právě levné, prostě za design a status novinky je potřeba zaplatit.
Ja by som to zhodnotil tak, že štandardné ceny sú primerané, tam problém nevidím, slabšie TSI s primeranou výbavou je stále pod 300. Skôr vidím problém v pomerne drahých príplatkoch typu kolesá či dvojfarebné lakovanie, tie sú dosť prestrelené a myslím, že dvojfarebných Fabií na 17kach moc stretávať nebudeme.
Vzhledem k tomu, kolik lze obvykle u Škody ukecat slevu či dostat výbavu navíc, jsou ceníkové hodnoty víc než slušné.
Každopádně největším plusem je možnost skvělé konfigurace a člověk si může připlatit za cokoliv téměř do každé verze.
Konkrétně u Renaultu jsem byl na prášky, když je nabízeno ceníkové auto, které teprve půjde do výroby a výbava je striktně dána.
V ceníku FIII se mi líbí velmi nezvyklá možnost příplatku 2000Kč za kotoučové zadní brzdy. Pro slabší motorizace vesměs zbytečné, ale ta VOLBA tu je :yes:
Ty jsi u Renaultu neměl možnost při zadávání do výrob si auto konfigurovat podle sebe? A u jakého dealera to bylo? Já tedy takovou zkušenost nemám a auto dokázaly udělat dle mých požadavků. Samozřejmě to není stejný systém jako u Škody, ale ta možnost zde stále je.
Proti základu (nutno uznat, že splňuje vše co člověk dnes potřebuje a není to holobyt), jsem uvažoval o hezkém koženém volantu se stříbrným dekorem za lákavých 1000Kč - nešlo. Přední mlhovky za 3000Kč - nešlo (pouze v balíčku s parkovacími senzory za desítku. Tempomat, ESP, Airbagy navíc... nic z toho nešlo přiobjednat, pouze vzít si zcela jiné auto kde byl cenový rozdíl asi 70.000.
Někomu to nevadí, i já jsem to přežil, ale přijde mi to v dnešní době stupidní.
vážená redakcia, budete taký láskavý a rozpracujete porovnanie cien konkurencie aj s výbavami, čo všetko je v cene? (zliatinové kolesá, klimatizácia, el. ovládanie okien...).
ďakujem.
v současné době připravujeme cenové srovnání s předchůdcem, které vychází velmi zajímavě. Tam budou i konkrétní prvky výbavy a další věci. Udělat cenové i výbavové srovnání Fabie s konkurenty je trochu problematické právě z důvodu, že je velmi složité dorovnat výbavu jednotlivých aut tak, aby byla cena opravdu porovnatelná. Vždy bude u nějakého auta něco navíc či něco chybět.
Johooo, tak automatická klimatizace za 30 tisíc pro Ambition, to se jen tak nevidí, a dost opodstatňuje nejvyšší výbavu kde je v ceně. Btw - rodíl cen těch výbav je menší než příplatek za tu klimu 8-s
Věř mi, mám v ruce prodejní program pro dealery a je to tak...
A dává to smysl, když je cenový rozdíl mezi manuálem a automatikou 10.000,-
Jde totiž o tzv. kombinační cenu. Když si například do Octavie koupíš ve verzi Elegance paket Plus, kde máš 17" kola (v sérii 16"), tak pak příplatek za 18" se taky sníží jen na ten rozdílový a nebudeš za 18" platit plnou cenu...
Kdyby se všechny tyto ceny měly uvádět v ceníku pro zákazníky, měl by 10 stran a ne 4 ;-)
Toť otázka. Právě, že nesrozumitelný by byl, kdyby byl plný těchto kombinančních cen, protože věř mi, to je pak slušný guláš. Ale od toho má tyto materiály dealer a ten to zákazníkovi vysvětlí (nebo by teda měl :-D )
A pořád lepší, když pak zákazník zjistí, že za nějakou výbavu zaplatí méně, než předpokládal než naopak.
P.S. Navíc konfigurátor s těmito cenami pracovat umí, takže stačí si auto nakonfigurovat v něm a zákazník uvidí správnou cenu.
Nebylo by to nic nového. Bývá to vidět v konfigurátorech. Bohužel mají ceník udělaný velmi jednoduše a nevypisují veškeré kombinace, jako to mívá/ mívalo Volvo, nebo BMW.
Ceník je udělán jednoduše, takže ty kombinace tam specifikované nejsou a tak pomůže pouze konfigurátor. Já osobně raději přehlednější ceník, konfigurátor využívám méně.
Volkswagen v ČR teď také používá jednoduché ceníky. Smysl mi uniká. Leda by chtěli ušetřit za papír/ šetřit stromy. >:D Klidně by mohli mít oba ceníky. Navíc v ČR například u Golfu nenabízí některé prvky výbavy, takže je z toho pak skutečně krátký ceník. Jen v těch komplexnějších cenících máš pak někdy jednu položku na půl stránky. >:D
Někdy v tomhle udělají chybu i konfigurátory a každý se chová jinak. "Slevu" ti může započíst až po přidání daného prvku. Když ho tedy vybíráš, tak ti ukazuje starou cenu. Ale ze zkušenosti vím, že kombinování funguje, tak s ním počítám. Jen jsou vztahy mezi příplatky někdy celkem skryté.
Jestli je důvodem šetření našich lesů, pak to lze pouze podporovat :yes: Přijde mi, že už spíše dělají jen "výcuc" z dostupného, což zákazníkovi moc nepomůže. Nejdůležitější je samozřejmě finální cenová nabídka prodejce, takže to je z mé strany jen takové rýpnutí nad tím, že by to mohlo jít i lépe.
>:-[] Pokud použiješ ke konfiguraci ceník, tak než skončíš, budeš znát ty kódy z paměti. >:D Vtipné je, když napíší nějaký složitější výrok a nepoužijí závorky. Si pak někdy nejsi jistý, jak to vlastně mysleli. Mně tyhle ceníky vyhovují, ale dá to více práce a není to moc na letmé kontrolování.
Přesně tak, o tom to je...zákazníka odradí se koukat do ceníku, když u jedné výbavy uvidí tři druhy cen, poznámky, co se musí doobjednat a s čím to naopak nejde, apod.
Jen pro porovnání, ceník pro zákazníka má 4 stránky, prodejní program pro prodejce 16.
Fabia vypadá skvěle, ceny jsou nastaveny výborně, tak se nám to flusání na Škodu trošku zadrhlo >:-[] Fabii si můžete nakonfigurovat dle libosti, motorizaci, výbavu, vzhled exteriéru a interiéru. Chválím zachování možnosti výběru béžového interiéru, přibyl dešťový senzor a zmizela odporná loketní opěrka z dob pravěku Octavie první generace. :yes:
Pokud to bude dobře zpřevodované...proč ne. Přece jen nejedná se o dálniční křižník, ale bude to papuča na lítačku kolem komína.... nafta zbytečná, stačí 1,2 tsi 66kw. Spotřeba bude kolem 4,5 - 5.
F3 stojí pod Rapidem sb. Určitě kvituji zmínku o barevných kombinacích a možnostech individualizace. To je to, čím koncern válcuje ostatní. Můžeš si to poskládat jak chceš.
Jsem zvědav na živo jak bude tenhle papuč vypadat. :-)
FIII ma byt zarazena pod R SB, ale kdyz sem se dival do ceniku tak oba modely s 1,2 81kW Fabie a 1,2 77kW RSB ve vybave Style/Style Plus vychazi na 400 000 - jak je tohle mozny?! Konfiguraci beru vzorovou podle mych predstav, ale je defakto stejna
>:D v tomto případě je to důvod k radosti, protože máš důvod volby. Osobně bych bral základní kitový nástřik - je to matné a moderní. Sice z toho nepůjdou mouchy, ale bude to individual ;-)
Pakety jsou v pohodě... jsem zvědav na konfiguraci ve srovnání s konkurencí.
Cena me prijde vyborna pouze se zakladnim motorem a paketem Plus - bohuzel ten motor bude pouzitelny pouze ve meste. Priplatek za silnejsi 55 kw 18 Tis Kc je prehnany v porovnani se Citigem, kde se priplaci 10 Tis Kc. Pouzitelny motor 1.2 Tsi 66 Kw s paketem Plus za 274 tis mi uz tak vyhodny neprijde - srovnani s Fabii II je trochu zavadejici, protoze zde jsou uvadeny neakcni ceny - Fabia II byla pred par lety v akci s motorem Tsi 63 kw a paketem Plus za 259 900 kc.
Cenovy rozdil k Rapidu s podobnou motoryzaci neni velky (teda pokud Rapida brzy nezdrazi), tak jsem zvedavy, jak se hezci Fabii oproti vetsimu Rapidu bude darit.
Nevite nekdo, proc si neni mozne u motoru 1.0 priplatit za automat (myslim ten levny ze Citiga, ne drahe DSG) ???
Za skladbu ceníku bych jako zaměstnavatel dal prémie. Takovou vykutálenost jsem dlouho neviděl.
Na první zdání opravdu levný, ale pokud si do auta dám věci které prostě moderní auto podle mne musí mít aby fungovalo a vypadalo:
- 16 AL kola
- LED denní svícení
- HF bluetooth
- loketní opěrku
- klimu
Tak jsem ať počítám jak počítám pořád někde kolem 330-340 000 za 81KW TSI a to ještě prosím bez příplatkové barvy. Navíc je člověk neustále v pokušení s různými balíčky obsahující výše uvedené + zbytečnosti navíc "jenom" za mírné příplatky. Závěrečná volba dvoubarevných setu lak + kola je prodejní třešnička.
Lákavá a zároveň ďábelsky promyšlená cesta jak vysolit za Fabku 350 000 Kč.
Kubo, nic ve zlém, ale takhle to nelze brát. Je to věc priorit. Třeba podle mě musí mít moderní auto 18" kola, tempomat, HF a nejlépe RS nárazníky a 220 koní...a pak si nesmím stěžovat, že dám za auto 700 tis. :-) každý má priority jinde. 80% lidí budou stačit 15" kola (byť hliníková), LED denní svícení je výbava "nice to have" - líbí se, ale většině bude stačit halogenové svícení a hlavně podíl v % motoru 81kW se dá spočítat na prstech jedné ruky...
Objemové auto, kterého se bude prodávat počítám tak kolem 45-50% bude pod 300tis.
No nezlob se na mě, ale toto opravdu nejsou běžné požadavky českého zájemce o malé auto. Nevím, kolik bys s takovými nároky čekal.
Za sebe dokonce mohu s trochou nadsázky říct, že nepotřebuji z tvého seznamu ani jednu položku (dobře, klima je dnes standard, ale ze zdravotních důvodů ji užívám zřídka). A to včetně 81kW TSI.
Víte někdo, za co si máme připlatit těch cca 18 000 kč mezi verzemi 44 kW a 55 kW totožného motoru?
Přečipování je zadarmo, co jiného tam tedy je, že to zvedá cenu vozu téměř o 8%?
A jak sis myslel, že to funguje? Ani u takového BMW to není jiné. Platí se zkrátka i za výkon. Tedy za to, jak to auto jede. Jestli podle tebe výkon nemá žádnou hodnotu, jistě si vystačíš se slabší verzí. ;-)
Nebyl bych si úplně jistý tím, že tam není žádná změna, ale to nic nemění.
Já jsem měl za to, že tam je třeba lepší spojka, lepší brzdy, silnější hřídele,...
Za kW nemíním platit ani korunu a zároveň jsou pro mě důležité. Jsem ochoten platit za vývoj, za technologie, za práci, za materiály, za výbavu, či jiné, s náklady spojené věci výrobce. Z mojí zkušenosti se výkonové verze lišily např. absencí intercooleru, lepší spojkou a podobně.
Problém je totiž ten, že výrobek A i B mají totožnou výrobní cenu a prodejce mi je nabízí za rozdílnou. Tohle mi nepřijde jako obchod, ale zlodějina! :no:
Slabsi verze ma delsi prevody. Rozdilu bude mozna vic, ale tohle se objevovalo ruzne v clancich. Priskrcena verze silnejsiho motoru je v nabidce kvuli "cene od...". Nekdo muze namitnout, ze pokud jim nedela problem prodat jeden motor se 44kW, tak by nemel byt problem nabizet 55kW za stejnou cenu, jenomze urcita cast zakazniku si priplati za silnejsi verzi, coz by se, v pripade 55kW jako zakladni motorizace, nedelo a pro skodovku by to jiz nemuselo byt tak vyhodne.
Vždyť to je dnes celkem normální přístup. Jeden motor, několik SW naladění a využije se toho marketingově. Jinak jak už psal xtad, silnější verze se liší kratší převodovkou a v minulé generaci měla nejslabší varianta HTP údajně i méně účinné brzdy (byť nevím, kolik je na tom pravdy).
Podstatné je, jakou mají pro zákazníka hodnotu. A to je individuální. Navíc vztah mezi cenou a hodnotou nebývá lineární. Když budou všichni jako ty, nikdo ho nekoupí a časem z nabídky buď zmizí, nebo zlevní (a klidně by mohl být v nabídce od začátku do počtu, ale to platí spíš pro 44 kW). Tady jsme v masové výrobě, zase tolik lidí nezajímá technické řešení. Co sráží silnější MPI, je slabší TSI. Tam ti točivý moment poskočí o nějakých 60 % a právě točivý moment je to, co litru chybí.
Oba motory mají stejný točivý moment, takže klikovka, nebo spojka budou nejspíš stejné. Motory jsou stejně těžké a oba na spodním konci nabídky, brzdy i podvozek bych čekal stejné, pokud slabší verzi schválně "neošidili". Jiný by snad měl být stálý převod. Ale klidně se můžou lišit i v něčem jiném.
Mimochodem, příplatek za 55 kW je v Active 18, ale v Ambition 15 tisíc. Což je buď chyba, nebo to značí rozdíl ve výbavě mezi 44 a 55 kW v Active.
Ale no tak, nebuďte v dnešní době tak naivní :-) tohle je normální proces a tento proces dělají (téměř) všichni...to je jako byste se rozčiloval, kolik stojí tempomat a jaké jsou náklady na jeho pořízení...nebo to samé u Sunsetu, to byste teprve valil oči ;-)
Dobrý den, soutěž o *** je v plném proudu a podpořit svou zemi můžete i vy!
Jak se zúčastnit?
Pod následujícím odkazem naleznete IQ test: [odkaz]
Pozor! Aby se výsledek je započítal do soutěže, je potřeba vyplnit celý test!
Po vyplnění testu získáte podrobné statistiky o hodnotě svého IQ a také zjistíte, jak jste na tom v porovnání s ostatními Čechy i Evropany.
Víte, že zjistit své IQ je otázka několika minut a znalost vlastního IQ může být důležitá pro celý život? Hodně štěstí a správných odpovědí!
Ty ceny myslí vážně nebo je to fór? Za použitelnou Fabii člověk dá skoro víc než za Hyundaie i30 v plné palbě. No každopádně lidi jim rádi i za tu stěrku těch pár tisíc připlatí, přeci jen je to nadmíru užitečná věc. Někdy mám pocit, že u Škodovky se připlácí i za to, že má kovová a ne plastová kola jako atrapy a že to auto jede a není jen na špalkách.
V kombíkovej verzii ideálne auto pre rodinu s malými deťmi
Fabia Combi bude ideál pre rodiny s malými deťmi, ktoré si nemôže dovoliť väčšie auto a nechcú jazdenku. Miesto na zadných sedačkách pre 2 malé deti stačí, do kufra sa bez problémov zmestí detský kočárek plus tašky s detským "príslušenstvom". Perfektné auto pre mladú rodinu na cestu k moru, k rodičom či len na najbližšie kúpalisko...
A keď budú chcieť o 5-6 rokov auto predať, no problem. Len sa tak po nej zapráši...
Nechapem ako moze niekto ponukat auto v takej "vybave" kde chyba klima, elektricke stahovanie aspon prednych okien, alebo dialkovy ovladac k centralnemu zamykaniu. Take veci by mali byt uz v zaklade! Potit sa v lete pri +30 v aute bez klimy, strajchat klucom do dveri pri odomykani a kmitat svihadlami na mieste vodica je skratka nedostojne auta, vyrobeneho v roku 2014...
Bohuzial sa zase potvrdilo, ze prvy stupen vybavy ("Active" bez priplatku) je u skodovky len koli tomu aby mohla uviest do katalogu "ceny uz od 234.900 Kc". Nic ineho. Prva "normalna" vybava je az "Ambition", a prvy slusny motor 1.2tsi. Takze v podstate "zakladna" cena 282.900 Kc.