Novinky
Musím říct, že pán je borec. Muselo to být nepředstavitelný práce a hledání dokumentace, dílů atd. To že se mu to povedlo, zaslouží ocenění :yes:
To áno, ale ak to má byť tzv. "čisté" auto tak potom aj s klímou a kúrením nemyslíš? Použitie kúrenia na fosílne palivo celé toto snaženie tak trochu dehonestuje.
Kurenie elektrickou energiou je luxus, na tento ucel je webasto na benzin, naftu, alebo ine kvapalne palivo vyrazne efektivnejsie a lacnejsie….
Tak podráží to tomu nohy. Ale jde o peníze. Snaží se prodat více kusů a někdo to koupí, nehledě na to, že emise z topení můžou být horší, než kdyby to auto poháněl spalovací motor.
Co se topení týče, je to spíš otázka peněz. Odporové topení je levné, ale ne moc účinné. A systém postavený okolo tepelného čerpadla může být účinný, ale nebude levný. Topení na benzín/ naftu tak může být zajímavým kompromisem. I u aut, u kterých při vývoji z nějakého důvodu nepočítali s provozem na hranici subpolárního podnebí.
Co se dojezdu týče, elektromobily v tomhle zkrátka trpí díky vysoké účinnosti.
Co se dojezdu týče, elektromobily v tomhle zkrátka trpí díky vysoké účinnosti.
O usporu nakladu tam vubec neslo a vlaste zadny automobil nema takove naklady jako jizdni kolo, takze pokud setrit, tak poradne, predse jenom novy motor spalovaciho auta stoji od 150tisic Kc a čert ví, jak dlouho vydrží. K tomu nepočítaně hodin práce.
O tom nepolemizujem, len že pri tzv. bezemisnom vozidle mi to príde trochu mimo. To je celé.
Nedehonestuje, premena fosilneho paliva na teplo je ovela efektivnejsia ako premena na pohyb…
V současné době jako jediný smysluplný elektromobil vidím BMW i3 - lehké, karoserie z karbonu, vzhledem k použitým drahým technologiím a defakto ruční výrobě velice solidní cena.