V seriálu Lidé se zajímavými vozidly už jsme viděli ledacos. Ale aby si někdo postavil elektrické auto skoro od nuly jako Václav Heřman, to jsme zažili poprvé!
stály 300 tisíc a čert ví, jak dlouho vydrží. K tomu nepočítaně hodin práce. OK, když to někoho baví, lepší než sedět v hospodě, ale o nějaké úspoře čehokoliv nemůže být řeč. Na elektromobilech mě vždy fascinuje benzínové topení Webasto, na tom je krásně vidět, jak se do tohoto podnebného pásma elektromobily nehodí. Pokud má elektromobil klimatizaci, jeho dojezd to taky celkem sníží.
V současné době jako jediný smysluplný elektromobil vidím BMW i3 - lehké, karoserie z karbonu, vzhledem k použitým drahým technologiím a defakto ruční výrobě velice solidní cena.
To áno, ale ak to má byť tzv. "čisté" auto tak potom aj s klímou a kúrením nemyslíš? Použitie kúrenia na fosílne palivo celé toto snaženie tak trochu dehonestuje.
Tak podráží to tomu nohy. Ale jde o peníze. Snaží se prodat více kusů a někdo to koupí, nehledě na to, že emise z topení můžou být horší, než kdyby to auto poháněl spalovací motor.
O usporu nakladu tam vubec neslo a vlaste zadny automobil nema takove naklady jako jizdni kolo, takze pokud setrit, tak poradne, predse jenom novy motor spalovaciho auta stoji od 150tisic Kc a čert ví, jak dlouho vydrží. K tomu nepočítaně hodin práce.
Co se topení týče, je to spíš otázka peněz. Odporové topení je levné, ale ne moc účinné. A systém postavený okolo tepelného čerpadla může být účinný, ale nebude levný. Topení na benzín/ naftu tak může být zajímavým kompromisem. I u aut, u kterých při vývoji z nějakého důvodu nepočítali s provozem na hranici subpolárního podnebí.
Co se dojezdu týče, elektromobily v tomhle zkrátka trpí díky vysoké účinnosti.