Ekonomika
je to smutné, ale není se moc čemu divit. Tak jestli někdo chcete Saaba nového, šup do showroomu, protože příští rok touhle dobou budou na trhu už jen ojeté ... 😢
obávám se , že Saab nebude poslední. Je smutné , že se z automobilové mapky vymaže tak výjmečná značka jakou právě Saab je 😒
nevím proč ale stran problémů mne napadá Lancia, v nedaleké budoucnosti Seat, Alfa a také Volvo... z japonců pak Mitsubishi a nedej bože Subaru a Suzuki...
přesně na Lančku jsem v tom příspěvku myslel z Japonců bych takový strach neměl ti se maximálně uskromní a až bude po tom nejhorším opět do toho budou řezat naplno (bohužel to odnáší hlavně motorsport) a Seat? no uvidíme jak trh prijme Exeo a pak se děj vůle boží zatím je asi drží nad vodou hlanvě nová Ibiza
Je to správný postoj vlády. Roky zahnívající podnik nemá význam dotovat. Saab nyní může projít peklem bankrotu, ovšem to peklo není definitiva, naopak, na troskách legendy může opět vzniknout prosperující automobilka. To jsou paradoxy... ze "sociálního" státu jde vítr reality, a echtpravicový euroiškrdlík by nejraději, aby se auta vyráběla výhradně pod šrajtoflí ministra průmyslu.
P.S. Nic horšího, než prodej Jaguaru bývalé kolonii nás v Evropě potkat nemoho, to ostatní bude už jen brnkačka. Nakonec, hele, proč by Evropská unie nemohla být za čas montovnou čínskejch draků? Našlápnuto máme dobře 8-s
P.S. Nic horšího, než prodej Jaguaru bývalé kolonii nás v Evropě potkat nemoho, to ostatní bude už jen brnkačka. Nakonec, hele, proč by Evropská unie nemohla být za čas montovnou čínskejch draků? Našlápnuto máme dobře 8-s
Doktore, uvědom si že podnikatel z bývalé kolonie Jaguar zachránil. Pokud by nedošlo k odprodeji této tradiční britské značky, tak o roka jsme mohli na Jagy už jen vzpomínat... a nejen na Jagy. 😐
Čo si zas za blba? Tu ide o to, že sa to tak vygradovalo, že mu ho vôbec predali a zrovna jemu. Nie o tom, že potreboval záchranu.
Ač je SAAB moje srdcovka (no, možná jsem to už párkrát jemně naznačil tak asi víte >😁 ), souhlasím s GTI-im. Jsem proti dotacím a státním intervencím, možná je můj ekonomický názor nesprávný, ale zatím mně bohužel nikdo nepřesvědčil, že dotace něco vyřeší.
Takže ano, krok švédské vlády schvaluji. Nevidím důvod, proč by měli ze svých kapes vikingové platit neschopnost júes manažmentu, který si dlouhé roky žil víc než v pohodě, zatímco jejich značky se postupně dostávali do klinické smrti.
To bychom pak zítra tady mohli mít X výrobních podniků, které by chrlily Y nesmyslů na trh po dobu Z let, a kdyby to už dál nešlo, prostě by řekli: "tak hele vládo, zaplať za nás dluhy, vem si fabriku, nebo budeš mít 1000 nezaměstnaných..."
A na tomto nic nemění ani tradice Saabu.
Myslím, že jediná šance (vzhledem k tomu, že SAAB už asi těžko někdo koupí jako takový) je řízený zánik současného zadluženého podniku, na troskách kterého by mohl vzniknout, doufám, "nový" SAAB.
Nevím jak vy pánové, ale já si večer dám panáka nejlepší domácí slivovice, kterou schovávám na výjimečné chvíle, a připiju si na SAAB
:yes:
Takže ano, krok švédské vlády schvaluji. Nevidím důvod, proč by měli ze svých kapes vikingové platit neschopnost júes manažmentu, který si dlouhé roky žil víc než v pohodě, zatímco jejich značky se postupně dostávali do klinické smrti.
To bychom pak zítra tady mohli mít X výrobních podniků, které by chrlily Y nesmyslů na trh po dobu Z let, a kdyby to už dál nešlo, prostě by řekli: "tak hele vládo, zaplať za nás dluhy, vem si fabriku, nebo budeš mít 1000 nezaměstnaných..."
A na tomto nic nemění ani tradice Saabu.
Myslím, že jediná šance (vzhledem k tomu, že SAAB už asi těžko někdo koupí jako takový) je řízený zánik současného zadluženého podniku, na troskách kterého by mohl vzniknout, doufám, "nový" SAAB.
Nevím jak vy pánové, ale já si večer dám panáka nejlepší domácí slivovice, kterou schovávám na výjimečné chvíle, a připiju si na SAAB
:yes:
Kéž bys měl pravdu kuko s tím znovuzrozením... jinak s dotacemi od státu - plný souhlas. Stát by neměl být dojnou krávou a dotovat každého neúspěšného podnikatele co přijde plačky s nataženou rukou... večer připij tou slivkou i za mě... 😐
Namiesto automobiliek či podnikateľov sa Švédi radšej rozhodli dotovať každého neúspešného moslima.
jedna věc je prohlášení pro média, druhá skutečná reakce vlády. něco jiného je pád "zahnívajícího podniku" v době ekonomického růstu, kdy propuštění mají velkou šanci najít novou práci. v současné situaci však bezesporu skončí na delší dobu na podpoře. třeba doufat, že si stát spočítal, co ho přijde levněji...
Řada těch tzv. trendů z minulých let byla sice vehmentně vykládána "odborníky" jako racionální, nezbytná a progresivní, ale ukazuje se, že to byl omyl. Aliance se začínají drobit a co se týká třeba Saaba, měl jsem pocit, že na straně Američanů to bylo stejné jako v Slunce, seno a pár facek - když oni (Ford) Volvo, tak my Saaba! Nutnost to ale nebyla, stejně jako "záchrana" naprosto zvráceného projektu korejského výrobce Daewoo.
Prd o tom sice vím, ale představuji si, jak se management Saabu radoval, že tak mocná automobilka jako GM (která vypadal, že tady bude navěky...) nenechá Saab padnout a ten si bude spokojeně žít a naopak management GM si myslel, že čím víc automobilek po světě nakoupí, tím bude mít jistější existenci. Zajímavé je, že podobně v posledních letech postupoval třeba Renault a nad jeho akvizicí v Togliatti loni na podzim zůstává skutečně rozum stát....
Ještě před dvěma třemi lety jsme poslouchali, jak je vytváření aliancí nezbytné pro přežití. Teď to vidíme. Je otázka, jestli všichni ti odborníci, prognostici a ekonomicko-finanční e😜erti něčemu vůbec rozumějí. Jen tak na okraj, loni touhle dobou ještě čeští finanční e😜erti hlásali, že české domácnosti jsou málo zadlužené ve srovnání např. s USA....v půlce roku předvídali ropu za 300 USD za barel a benzín za 40 až 50 Kč a teď prognozují "krizi" a radí, jak jí čelit. Nebohý svět, nešťastné Česko...
Saab bych nevydejchal, ale přál bych si, aby to byl scánář podle toho, co píše GTI a ne oni všeho znalí "odborníci" a "ekonomicko- finanční" e😜erti.
Jinak fakt, že Švédsko má pravicovou koaliční vládu, která má výše naznačený přístup k věci mně přes obavy o Saab jako takový naplňuje malinkou dávkou optimismu do dnešního zasněženého rána. Kromě východního bloku a diktátorských režimů v jižní Evropě totiž neexistoval na našem kontinentu po skončení druhé světové války žádný další falešnější a nestydatější režim, než to, co nastolili sociální demokraté ve Švédsku.....
Prd o tom sice vím, ale představuji si, jak se management Saabu radoval, že tak mocná automobilka jako GM (která vypadal, že tady bude navěky...) nenechá Saab padnout a ten si bude spokojeně žít a naopak management GM si myslel, že čím víc automobilek po světě nakoupí, tím bude mít jistější existenci. Zajímavé je, že podobně v posledních letech postupoval třeba Renault a nad jeho akvizicí v Togliatti loni na podzim zůstává skutečně rozum stát....
Ještě před dvěma třemi lety jsme poslouchali, jak je vytváření aliancí nezbytné pro přežití. Teď to vidíme. Je otázka, jestli všichni ti odborníci, prognostici a ekonomicko-finanční e😜erti něčemu vůbec rozumějí. Jen tak na okraj, loni touhle dobou ještě čeští finanční e😜erti hlásali, že české domácnosti jsou málo zadlužené ve srovnání např. s USA....v půlce roku předvídali ropu za 300 USD za barel a benzín za 40 až 50 Kč a teď prognozují "krizi" a radí, jak jí čelit. Nebohý svět, nešťastné Česko...
Saab bych nevydejchal, ale přál bych si, aby to byl scánář podle toho, co píše GTI a ne oni všeho znalí "odborníci" a "ekonomicko- finanční" e😜erti.
Jinak fakt, že Švédsko má pravicovou koaliční vládu, která má výše naznačený přístup k věci mně přes obavy o Saab jako takový naplňuje malinkou dávkou optimismu do dnešního zasněženého rána. Kromě východního bloku a diktátorských režimů v jižní Evropě totiž neexistoval na našem kontinentu po skončení druhé světové války žádný další falešnější a nestydatější režim, než to, co nastolili sociální demokraté ve Švédsku.....
jenom technická😒br />
GM převzalo SAAB začátkem 90let
jestli se nepletu, Fordi koupili Volvo až pak
opravte mně prosím jestli jsem to spletl
GM převzalo SAAB začátkem 90let
jestli se nepletu, Fordi koupili Volvo až pak
opravte mně prosím jestli jsem to spletl
Tak na automobilwoche pisu, ze dnes (piatok 27.) uz predstavenstvo Saab-u oficialne oznamilo insolventnost. Vyroba este vraj pokracuje, ale prakticky sa to rovna vyhlaseniu bankrotu. Ako mozne riesenie sa sice spomina zlucenie s Oplom, ale velku sancu tomu nedavam...
Co ja vim, tak Saabu hrozi bankrot uz nekolik let a to ze jeste existuje je jen sebevrazedne chovani GM...
jako já teď po přetení článku (viz.odkaz) takhle vypadá dle mého soudu článek na zakázku vlády ČR ke zmírnění krize >😁 [odkaz]
Doba je taková, kdo nemá ostré lokty a nestojí pevně v kramflecích, ten pomalu ale jistě páchá sebevraždu. Saab již bohužel delší dobu není 100% konkurence schopný a tak je konec zřejmě nezadržitelný.
Na druhou stranu si myslím, že to nemusí být úplný konec, ale jen delší přestávka na přežití krize. Saab toho vyrábí mnoho i mimo automobilový svět, takže značka by měla přežít.
Není to přímé srovnání, ale taková Tatra měla podobný osud a po přestávce se zmátořila, teď dokonce chce vyrábět limitované edice osobních aut a kdoví za pár let, desítek let... třeba opět budou sériovky...
Saabu držim palce, legendy by neměly hynout ;-\
Na druhou stranu si myslím, že to nemusí být úplný konec, ale jen delší přestávka na přežití krize. Saab toho vyrábí mnoho i mimo automobilový svět, takže značka by měla přežít.
Není to přímé srovnání, ale taková Tatra měla podobný osud a po přestávce se zmátořila, teď dokonce chce vyrábět limitované edice osobních aut a kdoví za pár let, desítek let... třeba opět budou sériovky...
Saabu držim palce, legendy by neměly hynout ;-\
Značka nezmizí, automobily už jí ale neponesou. Zahynul Rover, teď je řada na Saabu. Kdo bude následovat? Volvo? 😲(
Rover byl stejně technicky zastaralejší, možná i stejně designově odlišný jako Saab, ale měl taky vysoké ceny, vzhledem k tomu co nabízel. Narozdíl od Saabu měl i malé vozy kde vysoká cena nebyla žádoucí. Pokud se také nepletu, tak Rover kromě montování aut nic jiného nedělal.
Co se týče Volva, to je podlě mě nepoměrně úspěšnější než právě zmínění, navíc opět má bohaté portfolium, které ho jen tak nepoloží.
Co se týče Volva, to je podlě mě nepoměrně úspěšnější než právě zmínění, navíc opět má bohaté portfolium, které ho jen tak nepoloží.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
by teď ještě mohlo přestat dotovat tu muslimskou svoloč, kterou tahá po statisících do Evropy. Možná by potom zbylo i na Saab.
po Roveru by byl Saab druhou mojí oblíbenou značkou, která zkrachuje... serou mě lidi, že poslední dobou dávaj přednost různym levnym sr*čkám (Hyundai, Kia a pod.), před tradičníma automobilkama s historií a "duší"... :no: ještě, že si ségra koupila nový 9-3 Sportcombi na podzim, kdyby čekala do léta, možná by se už nedočkala... 😢
tak ono ty levné sr*čky si kupujou lidi asi proto, že třeba na SAABa nemají. Nebo si myslíš, že by si někdo koupil Pikaču kdyby si mohl dovolit Apoštola?
Hyundai a Kia s problémy Saabu podle mně vůbec nesouvisí. On má úplně jiné konkurenty, a tady trošku zaspali.
V 80tých letech se Saab vypracoval do prémiové třídy. Měl výborné motory, originální dizajn, vysokou spolehlivost.
V 90tých letech však trochu zaspal dobu, a když pomineme dílčí problémy (třeba nová generace benzinových turbomotorů, naftový 6 hrnek od Isuzu) tak celkově mu německá prémiová trojku ujela.
V druhé polovině aktuální dekády se jakoby konečně začal stavět na nohy, ale je to furt takové polovičaté. Staré modelové portfolio, e😜erimenty s převlečenými US a Jap kárami, spoždění 9-4X a pod. V takovémto stavu skutečně německé trojce nemůže konkurovat.
Prodeje u nás jsou kapitolou samy o sobě, zajímavé spíš je, že celosvětově až do roku 2007 prodeje každoročně stoupali.
Hyundai a Kia s problémy Saabu podle mně vůbec nesouvisí. On má úplně jiné konkurenty, a tady trošku zaspali.
V 80tých letech se Saab vypracoval do prémiové třídy. Měl výborné motory, originální dizajn, vysokou spolehlivost.
V 90tých letech však trochu zaspal dobu, a když pomineme dílčí problémy (třeba nová generace benzinových turbomotorů, naftový 6 hrnek od Isuzu) tak celkově mu německá prémiová trojku ujela.
V druhé polovině aktuální dekády se jakoby konečně začal stavět na nohy, ale je to furt takové polovičaté. Staré modelové portfolio, e😜erimenty s převlečenými US a Jap kárami, spoždění 9-4X a pod. V takovémto stavu skutečně německé trojce nemůže konkurovat.
Prodeje u nás jsou kapitolou samy o sobě, zajímavé spíš je, že celosvětově až do roku 2007 prodeje každoročně stoupali.
Trochu v tom ta sedma vidět je, hlavně zezadu, ale je to nádhera... krásný auto...
Přestaňte tady bulet, a kupte si Saab, vaše slzy značce nepomůžou... :-!
čekáme ještě na to šrotovné tady v Čechách, a pak bude mít Saab nárůst v ČR o 500% >😒]
Člověče, koukám na tvé přijmení, nemáš doma nějaký volný obraz po dědečkovi? [odkaz] Já že bych pak nějaký ty Saaby koupil... 😉 >😁
>😁
tož taky furt čekám, že jednoho dne zazvoní telefon a na druhé straně právník oznámí, že konečně skompletovali rodokmen a naše dvě jména se propojila.
Stačilo by mi pár obrazů, klidně i nějaké sfušované, nebo nějaká nemovitost v centru Prahy :-! Jsem prostě skromný kluk
A pak hned na druhý den, jakmile zbytkový alkohol dovolí, ti vezu jednoho Saaba grátis :yes:
tož taky furt čekám, že jednoho dne zazvoní telefon a na druhé straně právník oznámí, že konečně skompletovali rodokmen a naše dvě jména se propojila.
Stačilo by mi pár obrazů, klidně i nějaké sfušované, nebo nějaká nemovitost v centru Prahy :-! Jsem prostě skromný kluk
A pak hned na druhý den, jakmile zbytkový alkohol dovolí, ti vezu jednoho Saaba grátis :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Osobně nejsem velký fanda Saabu, jeho auta mě neoslovují - i kdyyyž takový 9-3 Cabrio... Ale když máte souseda Saabistu (2x 9-5, jednou po F/L, jednou před posledním F/L), tak si časem uvědomíte, že ten design má něco do sebe. Uměl bych si představit krach mnohem zbytečnějších automobilek, u Saabu mě to upřímně mrzí. :no😒br />
Kdyby tak chtěla Tata pomoct, když už chce Saaby vyrábět [odkaz] 😲