Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saabu hrozí bankrot, švédská vláda GM nepomůže

Saabu dochází finanční prostředky a hrozí mu krach v průběhu několika nejbližších dní. Švédská vláda odmítá financovat dluhy automobilky, které vznikly pod vedením Američanů, a ze současného stavu viní GM, který se jako majitel Saabu chová nezodpovědně.
Zpět na článek
20. 2. 2009 10:47
neregistrovaný "DannyD"
20. 2. 2009 09:13
20. 2. 2009 10:49
neregistrovaný "DannyD"
20. 2. 2009 09:31
20. 2. 2009 09:33
20. 2. 2009 12:17
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 12:21
20. 2. 2009 09:45
20. 2. 2009 09:57
20. 2. 2009 10:24
neregistrovaný "nick02"
20. 2. 2009 11:09
20. 2. 2009 11:43
20. 2. 2009 10:34
20. 2. 2009 10:12
20. 2. 2009 10:48
20. 2. 2009 10:50
neregistrovaný "DannyD"
20. 2. 2009 11:04
20. 2. 2009 11:50
20. 2. 2009 23:49
20. 2. 2009 23:49
21. 2. 2009 11:11
21. 2. 2009 12:17
21. 2. 2009 13:22
21. 2. 2009 18:48
21. 2. 2009 22:34
22. 2. 2009 18:27
22. 2. 2009 22:23
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 09:04
Smutné oznámení
Tak mám panstvo upřímnou obavu, že Saab ná jde do *... tohle se nemělo stát... :-( :'-(
Rozbalit vlákno
5
20. 2. 2009 09:10
Re: Smutné oznámení
Vyvěste černé prapory. Saab umírá....
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 09:13
Re: Smutné oznámení
No mám obavu že tomu tak bude... fakt je mi z toho smutno...
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 09:14
Re: Smutné oznámení
Bojím se že Saab dopadne jako Rover... :'-(
Avatar - King
20. 2. 2009 09:27
Re: Smutné oznámení
Bohužel má ta ministryně pravdu - GM se na Saaba prostě vysr... Pardon, že to musím říct zrovna takhle. Modelová obměna vázla, portfolio taky a samotná auta měla k prémii trochu daleko. 8-s

Osobně nejsem velký fanda Saabu, jeho auta mě neoslovují - i kdyyyž takový 9-3 Cabrio... Ale když máte souseda Saabistu (2x 9-5, jednou po F/L, jednou před posledním F/L), tak si časem uvědomíte, že ten design má něco do sebe. Uměl bych si představit krach mnohem zbytečnějších automobilek, u Saabu mě to upřímně mrzí. :no:

Kdyby tak chtěla Tata pomoct, když už chce Saaby vyrábět [odkaz] :-O
neregistrovaný "DannyD"
20. 2. 2009 10:47
Re: Smutné oznámení
Je to blbý, ale třeba se něco najde, hlavně, že to není Volvo.
Avatar - element5
20. 2. 2009 09:13
No jo no,
je to smutné, ale není se moc čemu divit. Tak jestli někdo chcete Saaba nového, šup do showroomu, protože příští rok touhle dobou budou na trhu už jen ojeté ... :'-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - radhro
20. 2. 2009 09:24
začátek konce pro mnohé
obávám se , že Saab nebude poslední. Je smutné , že se z automobilové mapky vymaže tak výjmečná značka jakou právě Saab je :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 09:31
Re: začátek konce pro mnohé
nevím proč ale stran problémů mne napadá Lancia, v nedaleké budoucnosti Seat, Alfa a také Volvo... z japonců pak Mitsubishi a nedej bože Subaru a Suzuki...
Avatar - radhro
20. 2. 2009 09:36
Re: začátek konce pro mnohé
přesně na Lančku jsem v tom příspěvku myslel z Japonců bych takový strach neměl ti se maximálně uskromní a až bude po tom nejhorším opět do toho budou řezat naplno (bohužel to odnáší hlavně motorsport) a Seat? no uvidíme jak trh prijme Exeo a pak se děj vůle boží zatím je asi drží nad vodou hlanvě nová Ibiza
neregistrovaný "DannyD"
20. 2. 2009 10:49
Re: začátek konce pro mnohé
Alfu neeee :-O
Avatar - da_b0mb
20. 2. 2009 10:51
Re: začátek konce pro mnohé
Alfa ani Volvo nepadnou...toť můj názor.
20. 2. 2009 09:31
PÁÁÁD
Je to správný postoj vlády. Roky zahnívající podnik nemá význam dotovat. Saab nyní může projít peklem bankrotu, ovšem to peklo není definitiva, naopak, na troskách legendy může opět vzniknout prosperující automobilka. To jsou paradoxy... ze "sociálního" státu jde vítr reality, a echtpravicový euroiškrdlík by nejraději, aby se auta vyráběla výhradně pod šrajtoflí ministra průmyslu.

P.S. Nic horšího, než prodej Jaguaru bývalé kolonii nás v Evropě potkat nemoho, to ostatní bude už jen brnkačka. Nakonec, hele, proč by Evropská unie nemohla být za čas montovnou čínskejch draků? Našlápnuto máme dobře 8-s
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 09:33
Re: PÁÁÁD
Doktore, uvědom si že podnikatel z bývalé kolonie Jaguar zachránil. Pokud by nedošlo k odprodeji této tradiční britské značky, tak o roka jsme mohli na Jagy už jen vzpomínat... a nejen na Jagy. :-|
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 12:17
Re: PÁÁÁD
Čo si zas za blba? Tu ide o to, že sa to tak vygradovalo, že mu ho vôbec predali a zrovna jemu. Nie o tom, že potreboval záchranu.
20. 2. 2009 12:21
Re: PÁÁÁD
nechcem ťa poučovať, je to tvoja vec, ale keby si skúsil vynechať tie urážky, nič by si tým nepokazil.

to že s niekým nesúhlasíš, sa dá predsa vyjadriť aj slušne :yes:
20. 2. 2009 09:45
Re: PÁÁÁD
Ač je SAAB moje srdcovka (no, možná jsem to už párkrát jemně naznačil tak asi víte >:D ), souhlasím s GTI-im. Jsem proti dotacím a státním intervencím, možná je můj ekonomický názor nesprávný, ale zatím mně bohužel nikdo nepřesvědčil, že dotace něco vyřeší.

Takže ano, krok švédské vlády schvaluji. Nevidím důvod, proč by měli ze svých kapes vikingové platit neschopnost júes manažmentu, který si dlouhé roky žil víc než v pohodě, zatímco jejich značky se postupně dostávali do klinické smrti.
To bychom pak zítra tady mohli mít X výrobních podniků, které by chrlily Y nesmyslů na trh po dobu Z let, a kdyby to už dál nešlo, prostě by řekli: "tak hele vládo, zaplať za nás dluhy, vem si fabriku, nebo budeš mít 1000 nezaměstnaných..."
A na tomto nic nemění ani tradice Saabu.

Myslím, že jediná šance (vzhledem k tomu, že SAAB už asi těžko někdo koupí jako takový) je řízený zánik současného zadluženého podniku, na troskách kterého by mohl vzniknout, doufám, "nový" SAAB.

Nevím jak vy pánové, ale já si večer dám panáka nejlepší domácí slivovice, kterou schovávám na výjimečné chvíle, a připiju si na SAAB
:yes:
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 09:57
Re: PÁÁÁD
Kéž bys měl pravdu kuko s tím znovuzrozením... jinak s dotacemi od státu - plný souhlas. Stát by neměl být dojnou krávou a dotovat každého neúspěšného podnikatele co přijde plačky s nataženou rukou... večer připij tou slivkou i za mě... :-|
neregistrovaný "nick02"
20. 2. 2009 10:24
Re: PÁÁÁD
Namiesto automobiliek či podnikateľov sa Švédi radšej rozhodli dotovať každého neúspešného moslima.
20. 2. 2009 11:43
Re: PÁÁÁD
asi to vidí jako dobrou investici do budoucnosti :-!
20. 2. 2009 15:04
Re: PÁÁÁD
mel sem rad ty stary saaby,1990 to byly v pohode kary,ty novy uz sou jen nekvalitni predrazeny sracky
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 10:34
Re: PÁÁÁD
P.S. kuko máš SZ... ;-)
Avatar - prekladys
20. 2. 2009 09:40
osud malých...
jedna věc je prohlášení pro média, druhá skutečná reakce vlády. něco jiného je pád "zahnívajícího podniku" v době ekonomického růstu, kdy propuštění mají velkou šanci najít novou práci. v současné situaci však bezesporu skončí na delší dobu na podpoře. třeba doufat, že si stát spočítal, co ho přijde levněji...
Rozbalit vlákno
0
20. 2. 2009 10:02
Dejte na odborníky!
Řada těch tzv. trendů z minulých let byla sice vehmentně vykládána "odborníky" jako racionální, nezbytná a progresivní, ale ukazuje se, že to byl omyl. Aliance se začínají drobit a co se týká třeba Saaba, měl jsem pocit, že na straně Američanů to bylo stejné jako v Slunce, seno a pár facek - když oni (Ford) Volvo, tak my Saaba! Nutnost to ale nebyla, stejně jako "záchrana" naprosto zvráceného projektu korejského výrobce Daewoo.

Prd o tom sice vím, ale představuji si, jak se management Saabu radoval, že tak mocná automobilka jako GM (která vypadal, že tady bude navěky...) nenechá Saab padnout a ten si bude spokojeně žít a naopak management GM si myslel, že čím víc automobilek po světě nakoupí, tím bude mít jistější existenci. Zajímavé je, že podobně v posledních letech postupoval třeba Renault a nad jeho akvizicí v Togliatti loni na podzim zůstává skutečně rozum stát....

Ještě před dvěma třemi lety jsme poslouchali, jak je vytváření aliancí nezbytné pro přežití. Teď to vidíme. Je otázka, jestli všichni ti odborníci, prognostici a ekonomicko-finanční experti něčemu vůbec rozumějí. Jen tak na okraj, loni touhle dobou ještě čeští finanční experti hlásali, že české domácnosti jsou málo zadlužené ve srovnání např. s USA....v půlce roku předvídali ropu za 300 USD za barel a benzín za 40 až 50 Kč a teď prognozují "krizi" a radí, jak jí čelit. Nebohý svět, nešťastné Česko...

Saab bych nevydejchal, ale přál bych si, aby to byl scánář podle toho, co píše GTI a ne oni všeho znalí "odborníci" a "ekonomicko- finanční" experti.

Jinak fakt, že Švédsko má pravicovou koaliční vládu, která má výše naznačený přístup k věci mně přes obavy o Saab jako takový naplňuje malinkou dávkou optimismu do dnešního zasněženého rána. Kromě východního bloku a diktátorských režimů v jižní Evropě totiž neexistoval na našem kontinentu po skončení druhé světové války žádný další falešnější a nestydatější režim, než to, co nastolili sociální demokraté ve Švédsku.....
Rozbalit vlákno
2
20. 2. 2009 11:47
Re: Dejte na odborníky!
jenom technická:

GM převzalo SAAB začátkem 90let
jestli se nepletu, Fordi koupili Volvo až pak

opravte mně prosím jestli jsem to spletl
20. 2. 2009 15:45
Re: Dejte na odborníky!
"Jen tak na okraj, loni touhle dobou ještě čeští finanční experti hlásali, že české domácnosti jsou málo zadlužené ve srovnání např. s USA" - to je pravda, s tim mas nejaky problem? :-) Kdyby v USA pujcovali na zaklade takovych podminek jako v evrope/cesku tak ted neni cely svet v pr...li ;-\
20. 2. 2009 10:11
R.I.P., Saab...
Tak na automobilwoche pisu, ze dnes (piatok 27.) uz predstavenstvo Saab-u oficialne oznamilo insolventnost. Vyroba este vraj pokracuje, ale prakticky sa to rovna vyhlaseniu bankrotu. Ako mozne riesenie sa sice spomina zlucenie s Oplom, ale velku sancu tomu nedavam...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - prekladys
20. 2. 2009 10:27
Re: R.I.P., Saab...
Tak tak, taky tam píší o omezování produkce v závodech Audi a o tom, že Karmann nemá na odchodné pro propouštěné zaměstnance...
20. 2. 2009 10:12
Postreh
Co ja vim, tak Saabu hrozi bankrot uz nekolik let a to ze jeste existuje je jen sebevrazedne chovani GM...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - radhro
20. 2. 2009 10:29
v krizi se i pobavíš
jako já teď po přetení článku (viz.odkaz) takhle vypadá dle mého soudu článek na zakázku vlády ČR ke zmírnění krize >:D [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
20. 2. 2009 10:48
to be continue...
Doba je taková, kdo nemá ostré lokty a nestojí pevně v kramflecích, ten pomalu ale jistě páchá sebevraždu. Saab již bohužel delší dobu není 100% konkurence schopný a tak je konec zřejmě nezadržitelný.
Na druhou stranu si myslím, že to nemusí být úplný konec, ale jen delší přestávka na přežití krize. Saab toho vyrábí mnoho i mimo automobilový svět, takže značka by měla přežít.

Není to přímé srovnání, ale taková Tatra měla podobný osud a po přestávce se zmátořila, teď dokonce chce vyrábět limitované edice osobních aut a kdoví za pár let, desítek let... třeba opět budou sériovky...

Saabu držim palce, legendy by neměly hynout ;-\
Rozbalit vlákno
5
20. 2. 2009 10:58
Re: to be continue...
Značka nezmizí, automobily už jí ale neponesou. Zahynul Rover, teď je řada na Saabu. Kdo bude následovat? Volvo? :o(
20. 2. 2009 11:03
Re: to be continue...
Rover byl stejně technicky zastaralejší, možná i stejně designově odlišný jako Saab, ale měl taky vysoké ceny, vzhledem k tomu co nabízel. Narozdíl od Saabu měl i malé vozy kde vysoká cena nebyla žádoucí. Pokud se také nepletu, tak Rover kromě montování aut nic jiného nedělal.
Co se týče Volva, to je podlě mě nepoměrně úspěšnější než právě zmínění, navíc opět má bohaté portfolium, které ho jen tak nepoloží.
Avatar - Ricardo
20. 2. 2009 11:52
Re: to be continue...
Saab jako automobilka taky nic jiného nedělá. Divizi aut prodal SAAB AB právě GM [odkaz]
20. 2. 2009 12:35
Re: to be continue...
Aha, tak to jsem nevěděl. Myslel jsem, že fungují stále pohromadě.
Avatar - petrumr
22. 2. 2009 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "DannyD"
20. 2. 2009 10:50
to be continue...
Exeo by možná mohl být uspěch, pokud bude kvalitní jako starší A4.
Rozbalit vlákno
0
20. 2. 2009 11:04
Švédsko
by teď ještě mohlo přestat dotovat tu muslimskou svoloč, kterou tahá po statisících do Evropy. Možná by potom zbylo i na Saab.
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2009 11:50
Re: Švédsko
kdyby si ti ručníkáři z těch dotací alespoň kupovali ty Saaby a Volva!

nechápu, kam ti peníze cpou >:-[]
Avatar - euro89
20. 2. 2009 15:34
to nééé!!!!:-(
po Roveru by byl Saab druhou mojí oblíbenou značkou, která zkrachuje... serou mě lidi, že poslední dobou dávaj přednost různym levnym sr*čkám (Hyundai, Kia a pod.), před tradičníma automobilkama s historií a "duší"... :no: ještě, že si ségra koupila nový 9-3 Sportcombi na podzim, kdyby čekala do léta, možná by se už nedočkala... :'-(
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2009 16:03
Re: to nééé!!!!:-(
tak ono ty levné sr*čky si kupujou lidi asi proto, že třeba na SAABa nemají. Nebo si myslíš, že by si někdo koupil Pikaču kdyby si mohl dovolit Apoštola?

Hyundai a Kia s problémy Saabu podle mně vůbec nesouvisí. On má úplně jiné konkurenty, a tady trošku zaspali.
V 80tých letech se Saab vypracoval do prémiové třídy. Měl výborné motory, originální dizajn, vysokou spolehlivost.
V 90tých letech však trochu zaspal dobu, a když pomineme dílčí problémy (třeba nová generace benzinových turbomotorů, naftový 6 hrnek od Isuzu) tak celkově mu německá prémiová trojku ujela.
V druhé polovině aktuální dekády se jakoby konečně začal stavět na nohy, ale je to furt takové polovičaté. Staré modelové portfolio, experimenty s převlečenými US a Jap kárami, spoždění 9-4X a pod. V takovémto stavu skutečně německé trojce nemůže konkurovat.
Prodeje u nás jsou kapitolou samy o sobě, zajímavé spíš je, že celosvětově až do roku 2007 prodeje každoročně stoupali.
20. 2. 2009 23:49
7
Trochu v tom ta sedma vidět je, hlavně zezadu, ale je to nádhera... krásný auto...
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2009 23:49
Re: 7
a vůbec to sem nepatří, patří to k RR4 >:D
Avatar - Dylan McKay
21. 2. 2009 11:11
?
Přestaňte tady bulet, a kupte si Saab, vaše slzy značce nepomůžou... :-!
Rozbalit vlákno
4
21. 2. 2009 12:17
Re: ?
čekáme ještě na to šrotovné tady v Čechách, a pak bude mít Saab nárůst v ČR o 500% >:-[]
Avatar - Dylan McKay
21. 2. 2009 13:22
Re: ?
Člověče, koukám na tvé přijmení, nemáš doma nějaký volný obraz po dědečkovi? [odkaz] Já že bych pak nějaký ty Saaby koupil... ;-) >:D
21. 2. 2009 18:48
Re: ?
>:D

tož taky furt čekám, že jednoho dne zazvoní telefon a na druhé straně právník oznámí, že konečně skompletovali rodokmen a naše dvě jména se propojila.
Stačilo by mi pár obrazů, klidně i nějaké sfušované, nebo nějaká nemovitost v centru Prahy :-! Jsem prostě skromný kluk

A pak hned na druhý den, jakmile zbytkový alkohol dovolí, ti vezu jednoho Saaba grátis :yes:
Avatar - Dylan McKay
21. 2. 2009 22:34
Re: ?
Tak to mi nezbývá nic jiného, než doufat, že se o mě ve stáří postaráš! Držím palce! >:D
Avatar - petrumr
22. 2. 2009 18:27
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
22. 2. 2009 22:23
Re: pod kytky
kupředu levá! zpátky ni krok!