Škoda je na domácím trhu s novými osobními automobily stále suverénní. Bratrovražedný boj mezi Hyundaiem a Volkswagenem neutuchá, nahoru šplhá také Opel.
proč to umí oni a evropské automobilky často chtějí předělávat zákazníka. Aspoň i40 se moc nepovedla, chybí silnější diesel a benzíny přes velký výkon moc nejedou.
mna dost zaujima ake predaje mala v septembri u vas kia kedze bola vyse 120 aut v minuse oproti roku 2013 a zrazu je v miernom pluse, musel to byt dobry mesiac,
ale jesen je vseobecne predajne bohata, asi to nie je nic zvlastne, pekne stupa seat :yes:
Re: K ČEMU TO PRVENSTVÍ ?? POKUD PADNE POČASÍ, PADNE I EKONO
jj
vylez na kopec a rozlídni se na tu mlhu !! [odkaz]
TO JE BORDÝLEK V ČESKÝ KOTLINĚ PANEČKU CO DÝCHÁTE, NO ŠKŮDKA NA TOM MÁ TAKY SVŮJ PODÍL TO SE NEBOJ, UŽ JE TO JAKO V ČÍNĚ [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Re: K ČEMU TO PRVENSTVÍ ?? POKUD PADNE POČASÍ, PADNE I EKONO
zákazníkům možná, ale maximálně tak sociálům z CZ a SK. Podívej se na prodeje H/K v západní Evropě. Já jsem se teď vrátil po 14 dnech ze Švýcarska a za celou dobu bych tam napočítal auta od H/K na pár prstech >:-[] V Německu toho jezdí o něco víc, ale taky žádná sláva, něco jako u nás Dacia...
Re: K ČEMU TO PRVENSTVÍ ?? POKUD PADNE POČASÍ, PADNE I EKONO
Tak to beres trochu neobjektivne....hovoris o zapadnej europe a spominas svajciarsko. Co tak si zajst hned kusok za nas, do rakuska, kde je Hy druha!!! najpredavanejsia znacka, alebo co tak si zajst do jednej zo skandinavskych krajin.....asi by sa ti ten obraz hodne zmenil.
Re: K ČEMU TO PRVENSTVÍ ?? POKUD PADNE POČASÍ, PADNE I EKONO
Ja len podotknem, ze zase si od miestnych VAGinistov dostal 11 minusiek (v case pisania) za odvolanie sa na statistiku a zosmiesnenie pseudoargumentu ineho diskutera :-)
povedal by som ze ten bratovrazedny suboj je skor u nas na slovensku kde sa kia bije s hyundaiom o pozicie vpredu ;-) , v cechach je kia slaba oproti hyundaiu
v auguste sa u nas dobre darilo rapidu spaceback [odkaz] tiez zaujimave, s akou lahkostou uz poraza klasicky liftback
sam neviem, hlavne si vsimni citigo, predalo 8 kusov , u nas tieto auta neletia, su malicke a drahe, tusim fiat panda u nas predal 6 aut za cely polrok.... to je hrozna mizeria
co sa tyka samotnej skodovky vidim rapid ako alternativu k octavii, ktora je uz dost velka a draha, ved fakticky rapid ma razvor vacsi ako predosla octavia a kufor ma rapid tiez obrovsky takze dokonale nahradi predoslu octaviu. Sam som prekvapeny kolko spacebackov vidim a dokonca aj tych v top vybave s presklennym zadnym celom a strechou .... spaceback je sikovny a bol to dobry tah od skody.
Hlavne je zaujimave ze kia rio predava u nas 100 aut mesacne a u vas sotva 50 a pritom ste viac nez dvojnasobne vacsim trhom, pritom rio sa nevyraba u nas ale dovaza sa ...... asi je to vsetko aj kvoli cene.....
rovnako zaujimava je pozicia znacky ford u vas a u nas.... u vas bol ford tusim v minulosti niekolko rokov na pozicii c1 ak neratam skodu...... a u nas sa ford sotva vzdy dostane do prvej 10tky v tabulke.... tie odlisnosti tu su to je pravda... alebo suzuki, u nas je SX4 bezne v top 10 napredavanejsich aut... u vas v top 10 nebola asi nikdy...... ako vravim je to asi aj o cene .... a o tom ake cesty mame a kde auto vyuzivame... v nasich horskych podmienkach je SX4 pochopitelna volba ale kdesi v holandsku by to auto asi nedaval odovod ku kupe....
velmi zaujimava je pozicia peugeotu v britanii voci renautlu alebo citroenu..... preco je prave peugeot tam tak oblubeny a renault s citroenom tahaju za kratsi koniec je tiez svojim sposobom ista anomalia europskeho trhu
automobilove trhy som uz sledoval fakticky odmalicka ked som si z casopisov vystrihoval rozne tabulky a grafy a robil si z toho doslova poznamky, neviem preco ale bavi ma to
momentalne je uz vstetko na nete takze nie je potreba pisat nejake almanachy ;-) a hrat sa na kronikara.... vsetko mam v exceli alebo v odkazoch akurat ma stve ze sucasne statistiky ZAPSR su u nas uz asi dva roky spoplatnene... a tak treba cucat info z kade tade ....
Tie rozdiely u ostatných značiek ak nepočítam Škodu sú spôsobené zrejme inou veľkosťou predajnej a servisnej siete plus ďalším marketingom. A čo sa tých miniáut týka, tak sa začína ukazovať, že v SR proste nie sú veľkomestá pre ktoré sú tieto autá primárne určené a kde dávajú najväčší zmysel aj napriek "kvázi" vyššej cene.
na druhej strane ale pozorujem takyto fakt ze kazdy stat ( narod ) kazdy kraj a lokalita ma iste anomalie a niekedy v nic tazko hladat logicke odovodnenie .... preco prave napriklad v pobaltskych statoch je oblubena honda a preco naopak v grecku zase opel s toyotou drvia takmer vsetkych ... alebo preco v rakusku seat poraza ovela vacsie mena..... to su iste anomalie, u nas je svojim sposobom anomalia pozicia suzuki ..... aj ked je to pochopitelne ze sa im dari kedze vyrabaju cenovo dostupne a sikovne auta a 4kolky.......
alebo si zoberme poziciu mitsubishi v australii alebo novom zelande.... malokde sa tejto znacke vo svete dari tak ako prave tam.... ale preco prave tam sa jej dari? to su tie zvlastnosti.... ktore tazko niekedy odovodnit
ako je mozne ze mitsubishi preda v australii ( ktora ma 25 milionov obyvatelov ) viac aut rocne ako v celej europe?
ale prave to je na tom to krasne .... ze kazdy trh je iny a kazdy ma svoje zahady, v tom je to caro
tiež sa pridávam, dobré postrehy. Aj keď je v tom väčšinou normálna logika. Kia - sloveský výrobca - slovenská značka, Peugeot - slovenský výrobca - slovenská značka. Malé autá na Slovensku - toľko peňazí za malé auto - nepriechodné, navyše na slovensku sú len 2 mestá, Bystricu krížom prečurám a to nie som blavák ani košičan. A podobne, vždy sa nájde normálne vysvetlenie zdanlivo nepochopiteľných vecí
Mestá nad 100 tisíc ľudí (Bratislava, Košice). Píšem to s ohľadom na kúpu auta, pri menších mestách (trnava, bystrica, nitra, žilina, prešov) nemá cenu kupovať špeciálne auto do mesta.
tak aj my už máme nad 100 000 - ZA ;-) - tak na nás nezabúdaj ! ale je pravda, že ja som nikdy neriešil problém - "auto do mesta" - tých cca 4,8-4,9m dĺžky mi vôbec nevadí >:-[]
neviem neviem, na webe svieti, že máte k 2014 - 83, ibaže že by ste stihli za pár mesiacov nabúchať 20 tisíc malých prckov (žilinčania sa nezdajú), nesmieš do toho rátať čadcu a slotov rab.
vidíš, už sa nedá veriť ani webu ;-) A s Kysučanmi na mňa nechoď !!! 8-s >:-[]
...ale späť k problematike - neviem kedy si u nás bol naposledy, totiž - áno - v meste hlavne ráno a tesne poobede - už je dosť husto. Teda možno už niektori "Šošoni" - tí, ktorí na to majú a teda ich žienky by mohli upredňostňovať tzv. mestské nákupne tašky na 4 kolesách... to ale nieje ani prípad môj, ani väčšiny mojich známych. Najmenšie čo občas registrujem je A4 jedného kamaráta...Ináč poväčšinou A6, a väčšie... ;-)
Jedného známeho žena behá ( vďaka mojmu pričineniu spred 6 rokov ) na Q5...aby som teda neklamal ;-)
Jen do určité míry. Když si koupíš skříň z Aska, je všechno jasné a můžeš začít odpočítávat poločas rozpadu. U aut je to o dost složitější už jenom tím, že ne vždy je jejich jediným účelem sloužit. Pokud by tomu ale tak bylo, může se ti snadno stát, že ti levnější produkt (třeba i proto, že má jednodušší, levnější techniku) bude sloužit lépe a déle než produkt dražší. Řekl bych že je to případ od případu...
no povedzme ze chces SUV ... a koleos s daciou ti nesadnu ( dizajn, cena, imidz, zaruky, servis ) .... ale sportage sa ti zapaci..... tak pojdes tam..... jednoduche nie? alebo zvolis yetiho alebo ASX .... proste dnes mas na vyber ....
Koleos, to jsi nezvolil právě nejsilnějšího hráče v segmentu ;-) . V této třídě je nutné se primárně vypořádat s Qashqaiem, v druhé řadě pak teprve s evropským mainstreamem v podobě Tiguana, Kugy, Yetiho apod.
len som chcel fandovi renaultu naznacit ze ked nedostane to co chce u svojej znacky tak musi ist k inej znacke ;-)
dovolil by som si spomenut aj sportage aj ix35..... tieto auta dost robia vrasky prave tvojej spominanej trojici SUVeciek
sportage ak sa nemylim bol v r 2013 tretim najpredavanejsim SUV v europe prave za kaskajom a tiguanom..... a napriklad z takej yetiny alebo kugy spravil doslova len statistov
je na case aby niektori europski vyrobcovia si uvedomili silu SUV inak sa k uspechu na domacom trhu paradoxne nedopracuju nikdy .....
Zásobárna inteligentních zákazníků, kteří slyší na reklamy typu SM cesta do Frýdku, nad auto, dostupná prémie, nejlepší český kombík a podobných zhovadilostí, je bezedná :yes: Hjundai musel hodně čarovat aby pokryl výpadek prodejů způsobený odchodem některých prodejců a vytěžil z toho celkový nárůst prodejů. >:D
jeden mudry clovek raz povedal takuto myslienku: ak niekoho neustale kritizujeme a hladame same chyby tak podvedome ho vlastne obdivujeme len to nechceme dat najavo
alebo lepsie povedana neustala kritika maskuje nas tajny obdiv, je to tak
a priznam sa ze to plati aj na mna ( kritika na francuzov v podstate skryva moj tajny obdiv ) ... neplati to vzdy ale niekedy to je tak... priznavam sa bez mucenia
twingo v podstate obdivujem a zavidim ho renaultu aj zakaznikom len to nemozem dat najavo.... preto ta kritika ... sedi to
skoda je dost popularna a aj dobre predavana znacka ci uz na sk alebo cz ...aj vzdy bude cize nema zmysel uvazovat o tom ,ze ju niekto predbehne .... mna osobne odradza na skodovke len jedna vec... cena auta v pomere ku vybave auta ...stale neviem spracovat priplatkovu vybavu skodovky ked u inej znacky v tomto pripade hyundai ju mate automaticky uz v zaklade... to iste ked chcete mat v skodovke bude vzdy drahsie ako v hyundai... skoda tomu hovori individualizacia .... este jeden faktor je dost na pobavenie a to zaruka auta na odjazdene km alebo na roky podla toho co nastane skor ... ako je mozne ze hyundai dokaze dat 5 rokov a neobmedzene km a u skodovky si musim aj za tuto sprostost doplacat ... ved ked je tak dobra coho sa obavaju ? ;-):-)
emel piseme o skodovke a hyundai .... :-) tak podme pisat o tejto znacke a nie co stoji kia ... ;-) tiez som ju nikde nespomenul .... hyundai xenonove adaptivne svetlomety stoja 900 ecok na hyundai i 30 ta ista trieda je spaceback tam stoja 540 ecok ale nie su adaptivne ;-)
To že je Kia nechce nabízet samostatně je snad její problém.
Nicméně tento výbavový TOP jako value for money poráží octavii 3 zcela drtivým způsobem - určitě více než 200k CZK.
Tady je jediným důvodem koupě litráž kufru (ne přístupnost apod.), žadný další neexistuje.
Ano, a kolik si Škoda nechá zaplatit za jednotlivé prvky výbavy je zase její problém. Jak ukazují prodejní čísla, větší problém má Kia... a to nejen ve srovnání se Škodou, ale hlavně ve srovnání s Hyundai (což třeba osobně úplně nechápu).
Top u Kie znamená 1.6GDI 99kW. Proti tomu musíš postavit defacto základ 1.2TSI 77kW... a pak můžeš srovnávat. Jakmile bys chtěl něco lepšího, musíš u Kie sáhnout po GT (a zapomenout na kombík atd.).
Já při výběru porovnával dieselovou 1.6CRDi (94kW) s 6kv, proti tomu pouze 5kv 1.6TDI (77kW), variantně s 6kv GreenLine (případně ještě dražší 2.0 TDI který se ale při mém náběhu zcela nevyplatí).
Mě osobně vyhovuje kultivovaný a sametový diesel od Kie.
Proti silnějším variantám 1.6 (dCi, CRDi) staví VW/Škoda dvoulitr, kterému bych já osobně dal přednost. Silnější motor se nemá vyplatit...
Pokud by nutně stála volba mezi CRDi / dCi na jedné straně a TDI 77kW s 5st. na straně druhé, taky bych zřejmě sáhl spíš po silnějším motoru... motor u mě má velkou prioritu :-)
zaujimavostou je napriklad slaba pozicia skody v juznej europe .... pripadne vo francuzsku, da sa to mozno odovodnit tym ze tieto narody su dost patriotmi a proste kupuju skor domace znacky alebo renomovanych japoncov ( toyota )
Třeba ve Španělsku je ale Škodovek spousta... o jakých jižních zemích teda mluvíš? Asi o Itálii, že?
Myslím, že Italové nejsou nijak nadprůměrní nacionalisté, spíš Fiat historicky uměl dělat auta pro ně, stejně jako Škoda umí vyrábět auta pro... no, řekněme pro nás, s nějakým příklonem k Německu.
no napriklad korejska kia predava v taliansku viac aut ako europska/nemecka skoda alebo seat .... [odkaz] v tejto tabulke je dost dobre vidiet rozdiely ....
kazdy trh je iny to je jasne.... napriklad zase vo finsku je octavia lidrom tabulky a tam by sme nejake fiaty marne hladali alebo citroeny
povedal by som to asi takto.. v juznej europe skor leti pekny dizajn a v strednej a severnej europe ( geograficky je nemecko stale stredna europa ) skor konzervativnejsie auta... stretnut citroen vo finsku je urcite tazsie ako skodovky
niečo na tom bude, celkovo sú južné národy voľnejšie a divokejšie ako aj ich autá. Zas úplne normálne vysvetlenie, južan nechce tvrdý podvozok a presné pravidlá, južan sa chce zabávať od jednej strany cesty po druhú. Nemec alebo dán to chce zaradiť teraz a presne na mm a na sekundu. To vidíš aj v obchodnom styku, skús niečo dojednať s talianmi a zistíš, že viac nerobia jak robia termíny plávajú, u nemcov naopak. Samozrejme sú výnimky, neplatí to vždy a všade, ale paušálne to platí.
Nechápeš jednu zásadní věc. Když dokáže škodovka prodávat auta navzdory "nedostatkům", které ty zmiňuješ, v hojném počtu a "draze", proč by je měla prodávat "levně"? Je to jednoduché, trh ceny škodovek akceptuje, škoda by byla hloupá, kdyby šla s cenou dolů. Myslíš, že hjondé by nechtěl prodávat za víc kaček a s kratší zárukou? Ovšem, že chtěl, ale nenašel by kupce.
pargi a preto ja ju nikdy nebudem akceptovat... hovori sa tomu sadol si jej na lep ;-) bol by som hlupak keby som kupil tu istu vec drahsie ako ked ju mozem mat od inej znacky lacnejsie a v konecnom dosledku splni tu istu vec .... odviest sa z bodu a do bodu b ... ved na to nam sluzi auto podla mna a nie znacka :-)
renault opel ford nie je nic pre mna :-) dnes si kupim a za par rokov by som si trhat moje huste krasne vlasy ... :-) teraz skor pokukujem bud po novej 308 mazde 3 alebo vw golf
No já jen, žes tady naznačil (renault opel ford nie je nic pre mna dnes si kupim a za par rokov by som si trhat moje huste krasne vlasy), že zmíněné značky stojí za houby, zatímco pokukuješ (kromě jiného) po 308. Je to pro mě zvláštní úvaha, protože PSA spolehlivostí zmíněné značky rozhodně nepřevyšuje....a to jsem to ještě řekl politicky korektně. ;-)
A to já bych ji na lep sednul rád, ale jelikož jsem na ni v požadované konfiguraci neměl, koupil jsem jinde. Jenomže na něco nemít, z toho nelze vinit značku, že ne ;-)
netusil som ,ze sa to nesmie a ani nechapem celkom tu tvoju otazku ... na tieto stranky mozu chodit len co nemaju auto ako dopravny prostriedok ? :-) tak si postavil tvoju otazku ... na sprostu otazku sprosta odpoved :-)
tak u niekoho, kto sa zaujima o auta by som cakal iny sposob vyberu ako prelistovanie katalogov a cennikov, nahodenie dat do exelu a z toho vyberiem najlepsieho kandidata, ved do miesta b ma odvezie - tolko k mojej sprostej otazke.
podobne ti aj hore radili (tiez to sprosto pochopili) nejake 15 rocne auto, alebo ked nove, tak Sandero.
cena je aka je.... skoda je na domacom trhu jasnym lidrom, nema dovod teda cenovo nejako podliezat konkurenciu.... cas ukaze kde si este moze dovolit zajst cenou, nova fabia mi ale skutocne nepride ako predrazena aspon teda pri pohlade na Vas cennik
skoda podla mna vyuziva aj fakt ze je domaca znacka, ludia automaticky inklinuju ku skode a tak nejako 300-500 eur hore dole neriesia....
poznam to sam ked bratranec kedysi kupoval fabiu sedan.... proste siel rovno do skodovky.... nejaku thaliu si ani nepozrel ani nepoznal ... zbytocne by som ho aj prehovaral ... a skoda presne to vyuziva... zakaznici im pridu sami lebo skodu stale vnimaju ako tu jedinu a spravnu volbu
Snad každá domácí značka prodává doma o něco dráž než venku, žádná anomálie. A škoda prodává výborně nejen doma, z toho titulu bych řekl, že cenovou politiku vedou dobře.
A k tomu našel/nenašel kupce, to můžeme říct dopředu velice lehce. Znáš křivky nabídky a poptávky? Zvedni cenu (bez dalších technických, marketingových opatření), klesne poptávka, tudíž kupec se nenajde.
v sucasnosti sa mi uz zda aj cena rapidu vcelku prijatelna.... to treba uznat, ano mas pravdu.... o skodu je u vas / u anas zaujem a nema dovod ist cenou dole....
v sucasnosti snad len jedine citigo u nas sa nevie presadit co sa tyka skody.... mesacne predaje na urovni 5-8 kusov je slabota ale aby som bol ferovy tak musim uznat ze nielen skoda ale komplet vsetky miniauta to maju u nas tazke.... lebo su drahe a pomaly za ceny o triedu vacsich aut... hold sme slaby a chudobny trh a malokto zvoli miniauto ked moze mat o triedu vacsie auto za fakticky podobnu cenu, v tomto je s miniautami u nas problem.
Neda mi ale nespomenut ze ked tu bola stara panda tak ta predavala u nas slusne.... samozrejme ale aj jej cena bola inde .... ako cena dnesnej pandy
jednoznacne u nas chyba na trhu nejake sikovne dostupne miniauto s cenou okolo 6000 eur... to by bola pecka... veril som ze dacia s nim pride, boli tu clanky o moznej malickej dacii za 5000 eur ale nic z toho.... skoda
Asi jste si nevšiml, že např. Hyundai si v tichosti již za manual klimu, zrcátka v el., čaloněné dveře apár drobností začal účtovat 28.000,- (1.000,-€) v případě i30. Tak kde je sakra ta ukrutná cenová výhoda?
Pokud proti sobě postavím i30 (trikolor) a rapid spaceback (active +) je cena 322/309. Tyto dva z důvodu stejná třída a hatchback. U i30 je plusem přeci jen trochu materiálově hodnotnější interiér. Octavia je sice trochu jiné auto (liftback ve stejné třídě) ale i tak za nějakých 350 tis. Ve srovnatelných výbavách a základních motorizacích.
spolupracujem v CR s jednou firmou a tam vymenili vsetky superby za i40 - jednoduchy dovod,zaruka.Najazdia rocne cca 80-100.000km a tam sa to uz oplati.V niecom bol lepsi sup a v niecom je lepsia i40,ten diesel je ale slabsi.
Docela by mě zajímalo, co ta záruka bez omezení kilometrů znamená. Záruka totiž neříká, že ten produkt má vydržet 5 let. Pokud si koupíš boty se zárukou 2 roky a po roce jsou prochozené, není to nutně vada těch bot. Totéž turbo, pokud po 300.000km potřebuje výměnu, kryje to záruka nebo nekryje? Jinými slovy - je prosakování oleje u turba po 300.000 výrobní vada, nebo běžné opotřebení?
tak samozrejme ze muze byt vyrobni vada i na guferu, napriklad spatne navulkanizovane k plechovemu krouzku ale to se projevi velice rychle a bude to poznat. ja mel ny mysli opotrebeni gufera, jeho tesniciho britu.
Spotřebka je evidentně olej. Když člověk chvíli přemýšlí, tak jsou to destičky a kotouče, které se běžnou činností "spotřebovávají". Jsou to ale i tlumiče, které se sice neopotřebovávají, ale prostě se časem zničí. Stejně tak se zřejmě časem zničí i ostatní díly - spojka, dvouhmota, turbo, výfuk.
Pokud odejde tlumič po 1.000km, můžeš ho reklamovat. Pokud odejde po 100.000km, zřejmě ne. A ve stejném duchu moje otázka - není po 4 letech a 400.000km zničené turbo prostě běžným opotřebením?
Teď to nemyslím vůči žádné konkrétní značce, spíš to vidím jako všeobecnou otázku.
Jsou věci, které můžeš udržovat velmi dlouho, dalo by se říct věčně, ale prakticky všechno má omezenou životnost, obzvláště v kontextu konkrétního plánu údržby. Výrobce je v suchu, pokud životnost uvede a komponenta jí dosáhne. Pokud ne, tak je to na soudci a znalcích. Pokud se, jak jsem napsal, neoběsili na formulaci.
Automobilka může samozřejmě turbodmychadlo vyměnit z dobré vůle.
neviem ako to majú presne ošetrené,ale pri cca 220.000km im menia na záruku čapy,stabilizátory a pod. prkotiny.V záručných podmienkach asi tažko bude ,že po 250tis km je auto po životnosti,ked záruka je bez obmedzenia počtu km.
Ne, ale pokud je na vady, nemůžeš očekávat, že bude krýt opotřebení. Maximálně se je můžeš u soudu snažit dostat na to, že životnost neuvádí. Pokud je nedokážeš donutit plnit, nemá cenu ani toho papíru, na kterém je vytištěná. Je to jen o jejich dobré vůli. A jak jsem napsal, jsou firmy, které v tomhle jdou za hranice rozumu.
tak pukud dali za ty i40 jako za supa, tak tam máj celkem slušnej poštář... :-)
jinak koncern celkem bez problému na vady davá kulanci až snad do pěti let stáří, záruka-nezáruka. aspoň teda moje zkušenost - velká firma hodně aut. ale i pár známých jako soukr. osoby na ni dosáhlo.
Docela by mě zajímalo, kolik kritiků H/K, kteří je považují za asijskou Dacii, v nich někdy jelo, nebo aspoň sedělo. Pokud SM, který obecně považuji spíše za fandy koncernu, dá do srovnávacího testu Golf a i30, a i30 prohraje velmi těsně s třídním etalonem, něco to podle mě vypovídá. A totéž platí o dalších modelech. Určitě nejsou špičkou, ale ani nejsou ve srovnání s konkurencí nijak podřadná. To, že se někomu v 50tkm oloupe volant, není o nic horší než kolaps motoru u konkurence.
ono sa to uz vsetko globalizuje a zrovnava..... ano niekedy bol rozdiel ci mas mercedes opel alebo seat ci kiu ..... dnes uprimne je to uz vlastne jedno.... a aj majitel sa uz dnes moze v ktoromkolvek z tychto aut citit uplne v pohode a nemusi mat mindraky z toho cim jazdia druhi..... ono sa uz celkovo vsetko zrovnava a automobilova produkcia nie je vynimka....
No, souhlasil bych, až na tu část "dnes je jedno jestli MB nebo Opel,Seat, Kia". Rozdíl mezi prémií a neprémií vidím pořád. I když ne každý to, v čem se prémie liší, ocení.
V jízdních vlastnostech bych to nehledal (viz Audi,MB), výbavu umí i Mondeo, Passat, ale komfort, "luxus" a spousta user friendly drobností navíc- to vidím já.
tady se zase spousta korejských diskutérů ukájí nad prodejem H/K v CZ a SK a chlácholí se tak, že ta naleštěná bída, co jim stojí v garáži je vlastně supr stroj >:D Podle vaší logiky ale potom i Dacia dělá lepší auta než Kia >:-[]:yes:
Vždyť do toho nemontují ani pořádné motory, akorát kafemlýnky, co se udýchají v každém prudším stoupání >:D S tím se dá jezdit akorát po městě na nákup, jako sockou... :no:
Gilgit - jediný kdo tu píše zvratky jsi ty.
Soudě dle tvého vyjadřování je mi jasné, s čím jezdíš a že to tak i zůstane. To je ale jen tvůj problém, já za to nemůžu. Napsal jsem pouze svůj názor, nikde jsem se o prodejích v Austrálii ani Rakousku nebavil, tak nevím proč to stále dokola opakuješ. Pokud už chceš reagovat, tak jsem se bavil o Švýcarsku a Německu. Já ti jasně napsal jak to je a můj názor nezměním.
A ano, v Rakousku si opravdu kupují Hyundai - třeba na pendlování po městě jako sockou (jako druhé auto do rodiny, u toho se dá orientovat podle ceny, když už jedno pořádné auto máš), nebo taky jako služebák pro cesťáky díky 5 leté záruce.
Někdy se zkus podívat za hranice tvé vesnice a nehltej pouze články z netu - internetový kovboji. :no:
P.S. Jak jsem psal - dle tvého pohledu dělá lepší auta než Kia i Dacia (když teda u nás víc prodává) a nepotřebuje k tomu ani 7 letou záruku... >:D Bože!
No já teda nevím, ale to je pořád dohadů, škoda versus hyundai.Oboje jsou dobrá auta, tak to prostě je....to už není potřeba řešit.Obě dvě automobilky. :yes: