Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo XC60 T5 Drive-E (180 kW) – Modrá jachta

71 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
papírové hodnoty jsou často jen papírové. Včera jsme tu měli podobné suv, stejná velikost, dokonce stejná cena, tohle v praxi jezdí za 10, což je pro suv celkem běžná hodnota, NX jezdí prakticky za 7. Rozdíl celkem významný. Proto včerejší navážení se do lexusu nebylo na místě, je to čistě na zákazníkovi, jestli chce spořit, nebo preferuje dynamičtější jízdu. 😉
Avatar - Emel
Emel
Že by NX jezdil za 7 jsem se nikde nedočetl, spíš za 8+. Dynamicky je Volvo o třídu jinde...

Pokud chci spořit, pak beru naftu. Pokud chci spořit, ale zároveň jezdit rychle po dálnici, beru třílitrovou naftu. Jen pokud chci spořit ve městě nebo z jakéhokoli důvodu naftu nechci, můžu uvažovat o hybridu.

Pokud už uvažuju o hybridu, pak NX v dané konfiguraci pořád zůstává jeho nekonzistentní charakter hrající si na supersport a jezdící jak auto pro důchodce 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To jsou právě ty předsudky a komentáře od papíru. Představ si, že těch lidí co bere design od lexu je dost, stejně tak co chtějí benzin a dynamika lexu jim stačí. RX je toho důkazem.
Avatar - Emel
Emel
Určitě se ten design někomu líbit může (mohl bych kontrovat hláškou sira Humphreyho: jmenujte aspoň dva), já poukazoval spíš na tuhý podvozek sportovní image v kombinaci s jinak nesportovním projevem auta.

Ten RX, kterého se v Evropě prodalo za půl roku 2.500ks, zatímco výběhová XC90 je na 4.500 a leader X5 na 20.000?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Nikde nepadlo, že lexus vede tabulky prodejnosti. Ale známe se, že?
Avatar - Emel
Emel
Píšeš, že RX je důkazem toho, že se design Lexu hodně lidem líbí... tak to by se měl hodně prodávat, ne? Já 2500ks za půl roku jako důkaz neberu.

Ono je těžké odseparovat to, kolik lidí kupuje Lex kvůli hybridu a kolik navzdory hybridu, a totéž platí pro design...
Mig_35
Předsudky jsou předsudky, realita je taková, že turbobenzín si do takového auta koupí tak 5% lidí, zbytek půjde do nafty. Kdyby byl u Lexuse na výběr mezi naftou a benzínem, popř. hybridem, dopadnulo by to tady v Evropě stejně.
Mimochodem, včera jsem se díval, že mezi benzínovou a hybridní verzí Lexuse RX je rozdíl 170 tisíc. Argumentovat úsporou paliva je fakt směšné, většina majitelů to auto prodá dávno před tím, než se jim investice vrátí...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Směšné to není, tady máš dvě stejně drahé auta volvo , lexus, rozdíl tří litry na sto, osobně preferuji dynamiku, nafta není moje parketa, ale je spousta lidí co kupuje v této cenové kategorii a budeš se divit, o spotřebě uvažuje. Jestli je to logické, nebo jinak odůvodnitelné je na jinou diskusi.
pargi
Samozřejmě, že i člověk, co má na auto typu xc60 nebo zmíněného Lexe o spotřebě uvažuje. I bohatí lidi platí neradi 😄
pargi
Náklady na provoz ale netvoří jenom účtenky za tankování. Někde je koupě hybridu zvýhodněná i daňově, nemusíš platit (nebo platíš míň) za vjezd do města atd. Pak se návratnost o dost zkrátí.
Mig_35
Tak řešit takové věci je jako říct, že v Rusku stojí benzín pět korun (střílím). Ano, je, ale my jsme na českém motoristickém webu...
nasua23
Já si myslím, že největší problém testovaného NX je jeho balíček F-sport.

Lexus je výborný na klidná a pohodlná/bezkonfliktní auta.
Věřím, že by stačilo odebrat (pro tohle auto) nesmyslnou sportovnost a bude to dobré auto.

Přestaně to pak přehazovat rychlosti, měkčí tlumiče přidají pohodlnosti a to bude podle mě stačit.
Avatar - Emel
Emel
Proto důsledně píšu "NX v dané konfiguraci"... taky tuším, že by to bez paketu asi dávalo lepší smysl. :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Navíc je tu holý fakt, že pokud chci jezdi sportovně, užívat dynamiku, cítit jak zavěšení funguje, adhezi kol - tak nikdy nepolezu do SUV, to ať se na mě nikdo nezlobí, s tímto je každé suv totálně na štíru. Takže směr kterým se vydal lex, že obětoval trochu dynamiky jiným směrem je logičtější.
Avatar - Emel
Emel
Mám pocit, že se tu v posledních testech poněkud slevilo z hvězdičkových nároků. Volvo samozřejmě má své kouzlo, nic proti tomu, ale přesto... není těch záporů na čtyři hvězdy poněkud dost? Moc to nejede, dost to žere, moderní motor je jen v předokolce a výsledná cena není nijak lidová.

Rozumím tomu, že třeba super sedačky nebo dobrá bezpečnostní výbava dokážou ledacos přebít, ale... pokud je XC-60 výrazně nadprůměrné prémiové SUV, která jsou ta podprůměrná?
pargi
4 hvězdy dostal i v pondělí testovaný Lexus, ale podle toho, jak test vyzněl, bych to hádal na 2. Tohle tak na 3.
Avatar - Emel
Emel
Přesně to jsou ty "poslední testy" o kterých mluvím. Možná by neškodilo si připomenout, vůči čemu se ty hvězdy udělují... já měl za to, že tady je to v rámci kategorie "prémiová SUV", ale možná se pletu... pokud bych to srovnával s nějakou ix35, tak asi jako proč ne 4* 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
buďto mají ti novináři těžkou nohu, případně neumí jezdit, nebo jsou tyhle nové čtyřválce propadákem na plné čáře. S T6 AWD se 6q automatkou jsem při dodržování předpisů jezdil naprosto pohodlně za 11,2l/100km, což od zde prezentovaných 10,9l/km není tak daleko. Nehledě na rozdíl v AWD, výkonu a zvuku motoru
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jen tak mimochodem, když pominu šílenosti jako mikro suv, tak které suv je spořílek ku dynamice, kterou nabízí?
Avatar - eLzyx
eLzyx
nejde o to spořit, jde o to, proč nahrazovat pětiválce či šestiválce něčím, co má horší všechny parametry.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jo to souhlas, R4 turbo je nemastný neslaný skoro všude. Naproti tomu R5 Tod volva, jeho modifikace v mondeu ST, RS, to je symfonie pro uši. :yes:
Mig_35
není ten pětiválec ve Volvu naopak od Fordu?
Avatar - eLzyx
eLzyx
dej si facku ... pak si sedni k internetu a hledej, než napíšeš takovou blbost.
Mig_35
Já jsem se slušně zeptal. Ale facku můžu dát tobě a umím takovou, že budeš mít z hlavy dvanáctiválec.
pepapol
Pod to se musim podepsat. Nechapu jak novinari s temi auty jezdi. Mame XC70 2013 T6 a jezdime 50/50 mest👋dalnice s prumerem presne stejnym jako Vy - 11.2 bez ekojizdy ci cokoli jineho, proste normalni jezdeni. Ve nekolika predchozich testech T6 testeri jezdili v prumeru pres 13.
Predtim jsme meli XC70 D5 a s tou jsme jezdili za 9.5, takze pri vyzkouseni predvadeci T6 jsme vubec nemohli pobrat jak jsme nekdy driv vubec mohli chtit naftovy motor.
Ondřej Chamilla
Dobrý den,

v prvé řadě je nutné pochopit, že my musíme v testovacím cyklu vyzkoušet všechny jízdní režimy, tedy i ty, kde se na spotřebu nehledí. Celkový průměr tedy téměř vždy bude o trochu vyšší, než za kolik by mohl jezdit s autem již seznámený majitel. Auta jsou taky často relativně syrová s malým nájezdem.

Na druhou stranu, kolega David Bureš je šetrně jezdící člověk, v tomto případě podle mě jde opravdu spíše o nefungující downsizing, ostatně něco podobného jsem již naznačoval u testu S60 se stejnou motorizací.

S pozdravem, Ondřej Chamilla
pargi
Za kolik jsi dokázal jezdit ty s úplně jiným autem na úplně jiných trasách úplně jiným stylem, je zcela nepodstatné. Tohle je referenční údaj, který má docela solidní výpovědní hodnotu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
pokud má výpovědní hodnotu, pak to znamená, že ty nové motory a převodovky jsou k ničemu. Žádný pokrok, naopak dva kroky zpátky.
Rozhodovat se mezi šestiválcem s AWD, který jezdí za 11, a čtyřválcem s 2WD, který jezdí za necelých 11 ... jen blázen by šel do čtyřválce. U takového auta bych očekával maximálně 9 litrovou spotřebu.
PS: moje zkušenost je také s XC60.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ha, ha, jenomže tohle za tebe rozhodla kdekterá automobilka. R4 je na výrobu levnější, takže i marže je daleko vyšší, neže technicky a strojírensky náročnější na výrou R5, popřípadě V6.
XTad
Na vyrobu asi jo, ale co na vyvoj? Automobilky ted breci, jak je ten downsizing nakladny.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Vývoj je drahý, ale když flákáš stovky tisíc kusů stejných motorů jako např. VW, tak se ti to určitě vyplatí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
ono to ani s tou nižší cenou výroby nebude tak slavné. Ty R4 mají tušímže dva vyvažovací hřídele, což také není za pusinku. Za pusinku není ani dvouhmota předřazená HDM měniči ...
Avatar - eLzyx
eLzyx
když si uvědomíš, kolik musel stát vývoj nové převodovky, která byla nutná k takto zkripleným motorům, případně o kolik stojí více na kusu ... si myslím, že klidně u těch R5 mohli zůstat a ekonomicky by to vyšlo šul nul.
BTW - Volvo v posledních dvou dekádách V6 nedělalo, vždy to byla R6.
Avatar - Emel
Emel
Převodovka je od Aisinu, ne?
Mig_35
Ano. Její vývoj určitě Volvo neplatilo.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Když si něco kupuješ od externího dodavatele, tak ještě neznamená, že se nemusíš podílet na vývoji toho výrobku, resp. vždy se vývoj promítne do dodavatelské ceny.
Avatar - eLzyx
eLzyx
vzhledem k tomu, že ji bude nejspíše používat převážně Volvo, tak si myslím, že financovalo velkou část vývoje, případně je vývoj rozpočítán do předpokládaného odběru převodovek. Nepremiové automobilky zatím 8st. automat nepotřebují (zákazníci by to nezaplatili), a z těch prémiových ... kdo staví motory napříč, případně není dlouhodobě zainteresován u ZF?
Mig_35
Používá ji také např. Lexus a těch se určitě neprodá málo.
pargi
A montuje se myslím i do VW Amarok k 2.0 BiTDi.
Edit: I když ten bude mít motor asi podélně
_MT_
Ano, Amarok má motor podél a navíc je v něm ZF 8HP.
pargi
Tomu se říká trefa, nedal jsem ani směr motoru ani převodovku >😁 opravdu není v amaroku aisin?
_MT_
Jsem si celkem jistý. Aisin (TR-80SD) je v Cayenne/ Touaregu/ Q7. Jsou výjimkou. Panamera, Phaeton, Bentley i MLB Audi mají ZF (alespoň mě nenapadá jediná výjimka).
pargi
Njn, zní to docela přesvědčivě. Nebýt tebe, hádal bych se, že je s Amaroku Aisin 😄
_MT_
Předpokládal jsem, že si to pleteš s Touaregem. Ale můžeš zkusit najít zdroj, který uvádí, že je v Amaroku Aisin. 😉
pargi
Hledat to nebudu, radši dám na mylné domněnky >😁 ale jo, už su ponaučen 😄
Atila_
Myslim, ze je to jenom otazkou casu. Predchozi radu techle prevodovek krome Volva pouzivala i spousta nepremiovych znacek napriklad vsichni Francouzi. Ted ji bude mit jenom par znacek, ale verim ze v pristi generaci vetsich Francouzu bude tahle prevodovka standardem.
_MT_
Je třeba si uvědomit, že je tenhle vývoj motivovaný pokutami.
Atila_
Mne ta spotreba prijde celkem konzistentni. Podle referenci jezdi lidi s XC60 T6 v rozmezi nejakych 12-13 litru pri bezne jizde (spritmonitor 12.4), tady je to cca o dva litry mene, to celkem odpovida. Byt bych cekal, ze modernejsi prevodovka usetri jeste o trochu vice, viz zkusenosti treba s nemecke konkurence.
Avatar - eLzyx
eLzyx
je nutné si uvědomit, že tohle je předokolka. T6 byly snad všechny AWD. Což je cirka litr ve spotřebě. Pak tu máme o 30kW nižší výkon ...
XTad
Tady v testu jezdili kdysi s T6 za 13. To byla ctyrkolka s o 30kW vetsim vykonem, starou prevodovkou a verim, ze mezigeneracni vyvoj by tak jako tak srazil spotrebu o trochu dolu. Takze pokud by jediny rozdil mezi T5-e a T6 byl v poctu valcu, tak by se spotreba rozhodne nelisila.
michalpneu
..máte chybně uvedený rozměr pneumatik, Volvo XC60 nemá 235/50 R18, ale 235/60 R18
admin badge
Renata (Auto.cz)
dobry den, omlouvam se, jiz opraveno
Sjacob
Tech 10,9 je docela prijatelne, treba by to casem na tech 10 spadlo. Ale kdyz je tady skoro 11 v predokolce, tak kolik bude zrat ten dvoulitr v xc90. To tam bude tak za 15 jen to fikne a to uz je spotreba nekterych osmivalcu. Takze downsizing se tady asi uplne nevyplaci 😉 Uvidime casem... 8-s
GTI
To, že volvo umí, dokonale potvrzuje právě horní model. Ten totiž doslova mistrovsky vplul do své subtřídy a zcela přirozeně obsadil čelní příčky. Samozřejmě, že je tu aktuální "vořech", a tím je nová firemní vizáž, definovaná novou devadesátkou. Zde bych se přimlouval za urychlenou obměnu ostatních modelů, nedávná modernizace sice přinesla trochu toho svěžího větérku i směrem k XC60, leč to nestačí.

Čas též ukázal, že "plovoucí" středový panel nebylo řešení z těch, které vstoupí do dějin. Návrat k tradičnímu "pražci" v devadesátce (i když u devadesátky se jedná de facto o pokračování) je estetickou a funkční pravdou do budoucna.

Konečně co se týká motorů a pohonu, pak jasně - stará depět a 4x4, dost dobře nechápu, proč si pořizovat model SUV s pohonem jen jedné nápravy, ausgerechnet na benzínu. Volvo přece bylo, je a stále doufám bude především bezpečný tahoun. Z nové motorizace holt nezbyde, než volit čtyřválcovou naftu, věřme, že Volvo ví, co dělá...

Jezdecky z osobní zkušenosti vnímám horní model jako výborně ovladatelné, až nečekaně "lehké" fešácké volvo, s umírněným prostorem v kabině a kufru.

BRAVOLVO :yes: a speciální bravo za opravdu špičkové fotografie :yes: :-!
Avatar - Atlis
Atlis
Po príchode XC90 vyzerá XC60 ako z iného storočia... ;-\
scadar
Co se fotek týče, hodně dělá barva auta - a za sebe musím říct, že tahle tmavě modrá fakticky nemá chybu. :yes😒br />
(přiznání od chlapa... myslím, že by u mně při hypotetickým rozhodování mezi standardní a VOR verzí vyhrála VOR už jen kvůli té modré. >😁 Ale vybírat se nic nebude, protože už jednu XC60VOR máme. Byť ještě s oddělenými předními světlomety) 😄
Avatar - Emel
Emel
Barva super... v detailech ale ten lak zase tak dobře nevypadá. No, možná je to nasvícením.

[odkaz]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...trošku hnidopich.... >😁 😉
Avatar - white label
white label
Lepší hnidopich, než hnidoopich... >😒]
Avatar - peV
peV
Muže mi někdo vysvětlit, nejlépe autor, co znamená ten "neosobní interiér" a na příkladu ukázat, jak vypadá interiér ne-neosobní? Děkuji předem
Avatar - eLzyx
eLzyx
osobní interier je takový, který se tě přímo dotýká, který cítíš. Takže tvrdé sedáky VW, laciné tvrdé plasty v low cost škodovkách, případně puch v korejských kárách.
Avatar - peV
peV
No nevím, měl jsem Yetiho, něco jsem najel se superbem a žádná tragédie to nebyla. Nicméně ta formulace v testu je bezobsažný blábol. Navíc je to opsaný od Vaverky z minuleho testu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
psal jsem o low cost škodovkách. Jel jsem ve Fábce a Rapidu a tak odporně tvrdý interier jsem ještě nezažil. To i když si vzpomenu na 20let starý korejský "povoz", kterým jezdila moje teta, tak bych raději jezdil tím. Yeti a Superb budou asi konkurenceschopná auta, včetně normálního interieru.
Každopádně souhlas, že to "neosobní interiér" je blábol. Zatím jsem od nikoho neslyšel, že by si stěžoval na kvality interierů Volvo. Naopak vždy nadšení, případně s takovým tím povzdechem "to by se mi taky líbilo". Samozřejmě lze narazit na pár exotů, kteří by nejraději měli všechno s LEDkama (aniž by pořádně věděli co to je, jak se dá regulovat jejich jas atp.), případně vše dotykové. Těm se může zdát interier Volva zastaralý. Nicméně ne vždy hraje design prim, pro mnohé lidi je důležitější ergonomie. A tu má Volvo, dle mého názoru, bravurní
Avatar - peV
peV
Pár věcí by se taky našlo - třeba😒br /> -tlačítka mlhovek jsou maličká a vždycky je trochu hledám (souvisí to samozřejmě s tím, jak málo je používám)
-tlačítko otevření nádrže je hned nad otvíráním kufru a ještě je o milimetr víc vystouplé, osobně bych to chtěl přesně naopak.
- abych věděl, které tlačítko Volvo OnCall je červené a ketré černé, musím se dost nepřirozeně skroutit abych viděl na strop.
- tlačítka na sředové konzole taky nejsou až tak super přehledná, i když část řeší multifunkční volant.
Mluvím o XC70, ale i jiné modely to mají stejně/hodně podobně.
Ale všechno jsou to fakt drobnosti.

Stále čekám, kdy mi autor objasní své hodnocení neosobnosti...
Avatar - rimow11
rimow11
:yes:
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
K tomu interiéru: Kabina XC60 řidiče moc neobejme, není tak útulný, je takový švédsky strohý. Je třeba si na něj zvyknout, na poprvé jsem se v něm necítil zkrátka tak příjemně jako v jiných autech.
Avatar - peV
peV
Děkuji za odpověď. Já si sice nemyslím, že by byl více "strohý" než třeba u X3 nebo GLK (obzvlášť sedadla se jako obvykle povedla), ale je to váš názor.
Avatar - Iv8
Iv8
Kdyby byl interiér ve světlé kůži, byl by osobní ? A ve kterých autech jste se cítil napoprvé "tak příjemně" ? Interiér v SUV těžko může někoho obejmout, na to jsou jiná (sportovní) auta.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sa nemozem ubranit dojmu ze toto volvo XC60 uz posobi akosi zastaralo a neforemne ..... akoby bolo z dob davno minulych, mozno to robi aj ta farba vdaka ktorej nevyniknu ziadne krivky a proporcie.... ten pristojovy stit z XC60 si volvo asi tiez do vitriny neda, to je nevkus.

Nevie niekto kedy pride nastupca XC60? Zda sa ze by sa uz volvu zisiel cim skor

osobne by som uz pred tymto XC60 T5 uprednostnil novy land rover discovery sport [odkaz] so 177KW turbom :yes:
majcco
Pre mna je XC60 v tejto podobe stelesnenim nadcasovasti a elegancie pri, pre mna skvelych kompaktnych rozmeroch, a v edicii VOR je to moj sen. Pan redaktor sa velmi nenadchol pre detaily tejto edicie, ale pre mna tie detaily znamenaju tradiciu, pocit slobody a jedinecnosti a ta ocenska modra... nemam co dodat.
Urcite je vela SUV ktore lepsie jazdia, ktore lepsie zrychluju, ktore maju na palube vsetko mozne aj nemozne, ale ziadne vo mne nevyvolava tolko pokoja a pohody ako Volvo. S motorom D5 a AWD je to pre mna dokonola symbioza. Len tolko som chcel 😄
dicksonhines
[b][url=[odkaz]
ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă?Şă?łă‚Ż… />
ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă… />ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă… />ă?ă?łă?‰ă?łă‚¸ă?Ąă‚¨ă?Şă?Ľă?®… />ă?ă?łă?‰ă?łă‚¸ă?Ąă‚¨ă?Şă?Ľă?®… />
ă?ă?łă?‰ă?łă‚¤ă?¤ă?Şă?łă‚°ă?®ă?Şă?łă‚… blog

ă?ă?łă?‰ă?łă‚¤ă?¤ă?Şă?łă‚°ă?®ă?Şă?łă‚… />
About cheaplinksoflondonjewellery.com blog