Testy
Mám pocit, že se tu v posledních testech poněkud slevilo z hvězdičkových nároků. Volvo samozřejmě má své kouzlo, nic proti tomu, ale přesto... není těch záporů na čtyři hvězdy poněkud dost? Moc to nejede, dost to žere, moderní motor je jen v předokolce a výsledná cena není nijak lidová.
Rozumím tomu, že třeba super sedačky nebo dobrá bezpečnostní výbava dokážou ledacos přebít, ale... pokud je XC-60 výrazně nadprůměrné prémiové SUV, která jsou ta podprůměrná?
Rozumím tomu, že třeba super sedačky nebo dobrá bezpečnostní výbava dokážou ledacos přebít, ale... pokud je XC-60 výrazně nadprůměrné prémiové SUV, která jsou ta podprůměrná?
4 hvězdy dostal i v pondělí testovaný Lexus, ale podle toho, jak test vyzněl, bych to hádal na 2. Tohle tak na 3.
buďto mají ti novináři těžkou nohu, případně neumí jezdit, nebo jsou tyhle nové čtyřválce propadákem na plné čáře. S T6 AWD se 6q automatkou jsem při dodržování předpisů jezdil naprosto pohodlně za 11,2l/100km, což od zde prezentovaných 10,9l/km není tak daleko. Nehledě na rozdíl v AWD, výkonu a zvuku motoru
Jen tak mimochodem, když pominu šílenosti jako mikro suv, tak které suv je spořílek ku dynamice, kterou nabízí?
nejde o to spořit, jde o to, proč nahrazovat pětiválce či šestiválce něčím, co má horší všechny parametry.
Jo to souhlas, R4 turbo je nemastný neslaný skoro všude. Naproti tomu R5 Tod volva, jeho modifikace v mondeu ST, RS, to je symfonie pro uši. :yes:
Pod to se musim podepsat. Nechapu jak novinari s temi auty jezdi. Mame XC70 2013 T6 a jezdime 50/50 mest👋dalnice s prumerem presne stejnym jako Vy - 11.2 bez ekojizdy ci cokoli jineho, proste normalni jezdeni. Ve nekolika predchozich testech T6 testeri jezdili v prumeru pres 13.
Predtim jsme meli XC70 D5 a s tou jsme jezdili za 9.5, takze pri vyzkouseni predvadeci T6 jsme vubec nemohli pobrat jak jsme nekdy driv vubec mohli chtit naftovy motor.
Predtim jsme meli XC70 D5 a s tou jsme jezdili za 9.5, takze pri vyzkouseni predvadeci T6 jsme vubec nemohli pobrat jak jsme nekdy driv vubec mohli chtit naftovy motor.
Dobrý den,
v prvé řadě je nutné pochopit, že my musíme v testovacím cyklu vyzkoušet všechny jízdní režimy, tedy i ty, kde se na spotřebu nehledí. Celkový průměr tedy téměř vždy bude o trochu vyšší, než za kolik by mohl jezdit s autem již seznámený majitel. Auta jsou taky často relativně syrová s malým nájezdem.
Na druhou stranu, kolega David Bureš je šetrně jezdící člověk, v tomto případě podle mě jde opravdu spíše o nefungující downsizing, ostatně něco podobného jsem již naznačoval u testu S60 se stejnou motorizací.
S pozdravem, Ondřej Chamilla
v prvé řadě je nutné pochopit, že my musíme v testovacím cyklu vyzkoušet všechny jízdní režimy, tedy i ty, kde se na spotřebu nehledí. Celkový průměr tedy téměř vždy bude o trochu vyšší, než za kolik by mohl jezdit s autem již seznámený majitel. Auta jsou taky často relativně syrová s malým nájezdem.
Na druhou stranu, kolega David Bureš je šetrně jezdící člověk, v tomto případě podle mě jde opravdu spíše o nefungující downsizing, ostatně něco podobného jsem již naznačoval u testu S60 se stejnou motorizací.
S pozdravem, Ondřej Chamilla
Za kolik jsi dokázal jezdit ty s úplně jiným autem na úplně jiných trasách úplně jiným stylem, je zcela nepodstatné. Tohle je referenční údaj, který má docela solidní výpovědní hodnotu.
pokud má výpovědní hodnotu, pak to znamená, že ty nové motory a převodovky jsou k ničemu. Žádný pokrok, naopak dva kroky zpátky.
Rozhodovat se mezi šestiválcem s AWD, který jezdí za 11, a čtyřválcem s 2WD, který jezdí za necelých 11 ... jen blázen by šel do čtyřválce. U takového auta bych očekával maximálně 9 litrovou spotřebu.
PS: moje zkušenost je také s XC60.
Rozhodovat se mezi šestiválcem s AWD, který jezdí za 11, a čtyřválcem s 2WD, který jezdí za necelých 11 ... jen blázen by šel do čtyřválce. U takového auta bych očekával maximálně 9 litrovou spotřebu.
PS: moje zkušenost je také s XC60.
Ha, ha, jenomže tohle za tebe rozhodla kdekterá automobilka. R4 je na výrobu levnější, takže i marže je daleko vyšší, neže technicky a strojírensky náročnější na výrou R5, popřípadě V6.
Na vyrobu asi jo, ale co na vyvoj? Automobilky ted breci, jak je ten downsizing nakladny.
Vývoj je drahý, ale když flákáš stovky tisíc kusů stejných motorů jako např. VW, tak se ti to určitě vyplatí.
když si uvědomíš, kolik musel stát vývoj nové převodovky, která byla nutná k takto zkripleným motorům, případně o kolik stojí více na kusu ... si myslím, že klidně u těch R5 mohli zůstat a ekonomicky by to vyšlo šul nul.
BTW - Volvo v posledních dvou dekádách V6 nedělalo, vždy to byla R6.
BTW - Volvo v posledních dvou dekádách V6 nedělalo, vždy to byla R6.
Převodovka je od Aisinu, ne?
Ano. Její vývoj určitě Volvo neplatilo.
Když si něco kupuješ od externího dodavatele, tak ještě neznamená, že se nemusíš podílet na vývoji toho výrobku, resp. vždy se vývoj promítne do dodavatelské ceny.
vzhledem k tomu, že ji bude nejspíše používat převážně Volvo, tak si myslím, že financovalo velkou část vývoje, případně je vývoj rozpočítán do předpokládaného odběru převodovek. Nepremiové automobilky zatím 8st. automat nepotřebují (zákazníci by to nezaplatili), a z těch prémiových ... kdo staví motory napříč, případně není dlouhodobě zainteresován u ZF?
Používá ji také např. Lexus a těch se určitě neprodá málo.
A montuje se myslím i do VW Amarok k 2.0 BiTDi.
Edit: I když ten bude mít motor asi podélně
Edit: I když ten bude mít motor asi podélně
Ano, Amarok má motor podél a navíc je v něm ZF 8HP.
Tomu se říká trefa, nedal jsem ani směr motoru ani převodovku >😁 opravdu není v amaroku aisin?
Jsem si celkem jistý. Aisin (TR-80SD) je v Cayenne/ Touaregu/ Q7. Jsou výjimkou. Panamera, Phaeton, Bentley i MLB Audi mají ZF (alespoň mě nenapadá jediná výjimka).
Mne ta spotreba prijde celkem konzistentni. Podle referenci jezdi lidi s XC60 T6 v rozmezi nejakych 12-13 litru pri bezne jizde (spritmonitor 12.4), tady je to cca o dva litry mene, to celkem odpovida. Byt bych cekal, ze modernejsi prevodovka usetri jeste o trochu vice, viz zkusenosti treba s nemecke konkurence.
je nutné si uvědomit, že tohle je předokolka. T6 byly snad všechny AWD. Což je cirka litr ve spotřebě. Pak tu máme o 30kW nižší výkon ...
..máte chybně uvedený rozměr pneumatik, Volvo XC60 nemá 235/50 R18, ale 235/60 R18
Tech 10,9 je docela prijatelne, treba by to casem na tech 10 spadlo. Ale kdyz je tady skoro 11 v predokolce, tak kolik bude zrat ten dvoulitr v xc90. To tam bude tak za 15 jen to fikne a to uz je spotreba nekterych osmivalcu. Takze downsizing se tady asi uplne nevyplaci 😉 Uvidime casem... 8-s
To, že volvo umí, dokonale potvrzuje právě horní model. Ten totiž doslova mistrovsky vplul do své subtřídy a zcela přirozeně obsadil čelní příčky. Samozřejmě, že je tu aktuální "vořech", a tím je nová firemní vizáž, definovaná novou devadesátkou. Zde bych se přimlouval za urychlenou obměnu ostatních modelů, nedávná modernizace sice přinesla trochu toho svěžího větérku i směrem k XC60, leč to nestačí.
Čas též ukázal, že "plovoucí" středový panel nebylo řešení z těch, které vstoupí do dějin. Návrat k tradičnímu "pražci" v devadesátce (i když u devadesátky se jedná de facto o pokračování) je estetickou a funkční pravdou do budoucna.
Konečně co se týká motorů a pohonu, pak jasně - stará depět a 4x4, dost dobře nechápu, proč si pořizovat model SUV s pohonem jen jedné nápravy, ausgerechnet na benzínu. Volvo přece bylo, je a stále doufám bude především bezpečný tahoun. Z nové motorizace holt nezbyde, než volit čtyřválcovou naftu, věřme, že Volvo ví, co dělá...
Jezdecky z osobní zkušenosti vnímám horní model jako výborně ovladatelné, až nečekaně "lehké" fešácké volvo, s umírněným prostorem v kabině a kufru.
BRAVOLVO :yes: a speciální bravo za opravdu špičkové fotografie :yes: :-!
Čas též ukázal, že "plovoucí" středový panel nebylo řešení z těch, které vstoupí do dějin. Návrat k tradičnímu "pražci" v devadesátce (i když u devadesátky se jedná de facto o pokračování) je estetickou a funkční pravdou do budoucna.
Konečně co se týká motorů a pohonu, pak jasně - stará depět a 4x4, dost dobře nechápu, proč si pořizovat model SUV s pohonem jen jedné nápravy, ausgerechnet na benzínu. Volvo přece bylo, je a stále doufám bude především bezpečný tahoun. Z nové motorizace holt nezbyde, než volit čtyřválcovou naftu, věřme, že Volvo ví, co dělá...
Jezdecky z osobní zkušenosti vnímám horní model jako výborně ovladatelné, až nečekaně "lehké" fešácké volvo, s umírněným prostorem v kabině a kufru.
BRAVOLVO :yes: a speciální bravo za opravdu špičkové fotografie :yes: :-!
Co se fotek týče, hodně dělá barva auta - a za sebe musím říct, že tahle tmavě modrá fakticky nemá chybu. :yes😒br />
(přiznání od chlapa... myslím, že by u mně při hypotetickým rozhodování mezi standardní a VOR verzí vyhrála VOR už jen kvůli té modré. >😁 Ale vybírat se nic nebude, protože už jednu XC60VOR máme. Byť ještě s oddělenými předními světlomety) 😄
(přiznání od chlapa... myslím, že by u mně při hypotetickým rozhodování mezi standardní a VOR verzí vyhrála VOR už jen kvůli té modré. >😁 Ale vybírat se nic nebude, protože už jednu XC60VOR máme. Byť ještě s oddělenými předními světlomety) 😄
Muže mi někdo vysvětlit, nejlépe autor, co znamená ten "neosobní interiér" a na příkladu ukázat, jak vypadá interiér ne-neosobní? Děkuji předem
osobní interier je takový, který se tě přímo dotýká, který cítíš. Takže tvrdé sedáky VW, laciné tvrdé plasty v low cost škodovkách, případně puch v korejských kárách.
No nevím, měl jsem Yetiho, něco jsem najel se superbem a žádná tragédie to nebyla. Nicméně ta formulace v testu je bezobsažný blábol. Navíc je to opsaný od Vaverky z minuleho testu.
psal jsem o low cost škodovkách. Jel jsem ve Fábce a Rapidu a tak odporně tvrdý interier jsem ještě nezažil. To i když si vzpomenu na 20let starý korejský "povoz", kterým jezdila moje teta, tak bych raději jezdil tím. Yeti a Superb budou asi konkurenceschopná auta, včetně normálního interieru.
Každopádně souhlas, že to "neosobní interiér" je blábol. Zatím jsem od nikoho neslyšel, že by si stěžoval na kvality interierů Volvo. Naopak vždy nadšení, případně s takovým tím povzdechem "to by se mi taky líbilo". Samozřejmě lze narazit na pár exotů, kteří by nejraději měli všechno s LEDkama (aniž by pořádně věděli co to je, jak se dá regulovat jejich jas atp.), případně vše dotykové. Těm se může zdát interier Volva zastaralý. Nicméně ne vždy hraje design prim, pro mnohé lidi je důležitější ergonomie. A tu má Volvo, dle mého názoru, bravurní
Každopádně souhlas, že to "neosobní interiér" je blábol. Zatím jsem od nikoho neslyšel, že by si stěžoval na kvality interierů Volvo. Naopak vždy nadšení, případně s takovým tím povzdechem "to by se mi taky líbilo". Samozřejmě lze narazit na pár exotů, kteří by nejraději měli všechno s LEDkama (aniž by pořádně věděli co to je, jak se dá regulovat jejich jas atp.), případně vše dotykové. Těm se může zdát interier Volva zastaralý. Nicméně ne vždy hraje design prim, pro mnohé lidi je důležitější ergonomie. A tu má Volvo, dle mého názoru, bravurní
Pár věcí by se taky našlo - třeba😒br />
-tlačítka mlhovek jsou maličká a vždycky je trochu hledám (souvisí to samozřejmě s tím, jak málo je používám)
-tlačítko otevření nádrže je hned nad otvíráním kufru a ještě je o milimetr víc vystouplé, osobně bych to chtěl přesně naopak.
- abych věděl, které tlačítko Volvo OnCall je červené a ketré černé, musím se dost nepřirozeně skroutit abych viděl na strop.
- tlačítka na sředové konzole taky nejsou až tak super přehledná, i když část řeší multifunkční volant.
Mluvím o XC70, ale i jiné modely to mají stejně/hodně podobně.
Ale všechno jsou to fakt drobnosti.
Stále čekám, kdy mi autor objasní své hodnocení neosobnosti...
-tlačítko otevření nádrže je hned nad otvíráním kufru a ještě je o milimetr víc vystouplé, osobně bych to chtěl přesně naopak.
- abych věděl, které tlačítko Volvo OnCall je červené a ketré černé, musím se dost nepřirozeně skroutit abych viděl na strop.
- tlačítka na sředové konzole taky nejsou až tak super přehledná, i když část řeší multifunkční volant.
Mluvím o XC70, ale i jiné modely to mají stejně/hodně podobně.
Ale všechno jsou to fakt drobnosti.
Stále čekám, kdy mi autor objasní své hodnocení neosobnosti...
K tomu interiéru: Kabina XC60 řidiče moc neobejme, není tak útulný, je takový švédsky strohý. Je třeba si na něj zvyknout, na poprvé jsem se v něm necítil zkrátka tak příjemně jako v jiných autech.
Děkuji za odpověď. Já si sice nemyslím, že by byl více "strohý" než třeba u X3 nebo GLK (obzvlášť sedadla se jako obvykle povedla), ale je to váš názor.
sa nemozem ubranit dojmu ze toto volvo XC60 uz posobi akosi zastaralo a neforemne ..... akoby bolo z dob davno minulych, mozno to robi aj ta farba vdaka ktorej nevyniknu ziadne krivky a proporcie.... ten pristojovy stit z XC60 si volvo asi tiez do vitriny neda, to je nevkus.
Nevie niekto kedy pride nastupca XC60? Zda sa ze by sa uz volvu zisiel cim skor
osobne by som uz pred tymto XC60 T5 uprednostnil novy land rover discovery sport [odkaz] so 177KW turbom :yes:
Nevie niekto kedy pride nastupca XC60? Zda sa ze by sa uz volvu zisiel cim skor
osobne by som uz pred tymto XC60 T5 uprednostnil novy land rover discovery sport [odkaz] so 177KW turbom :yes:
Pre mna je XC60 v tejto podobe stelesnenim nadcasovasti a elegancie pri, pre mna skvelych kompaktnych rozmeroch, a v edicii VOR je to moj sen. Pan redaktor sa velmi nenadchol pre detaily tejto edicie, ale pre mna tie detaily znamenaju tradiciu, pocit slobody a jedinecnosti a ta ocenska modra... nemam co dodat.
Urcite je vela SUV ktore lepsie jazdia, ktore lepsie zrychluju, ktore maju na palube vsetko mozne aj nemozne, ale ziadne vo mne nevyvolava tolko pokoja a pohody ako Volvo. S motorom D5 a AWD je to pre mna dokonola symbioza. Len tolko som chcel 😄
Urcite je vela SUV ktore lepsie jazdia, ktore lepsie zrychluju, ktore maju na palube vsetko mozne aj nemozne, ale ziadne vo mne nevyvolava tolko pokoja a pohody ako Volvo. S motorom D5 a AWD je to pre mna dokonola symbioza. Len tolko som chcel 😄
[b][url=[odkaz]
ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă?Şă?łă‚Ż… />
ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă… />ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă… />ă?ă?łă?‰ă?łă‚¸ă?Ąă‚¨ă?Şă?Ľă?®… />ă?ă?łă?‰ă?łă‚¸ă?Ąă‚¨ă?Şă?Ľă?®… />
ă?ă?łă?‰ă?łă‚¤ă?¤ă?Şă?łă‚°ă?®ă?Şă?łă‚… blog
ă?ă?łă?‰ă?łă‚¤ă?¤ă?Şă?łă‚°ă?®ă?Şă?łă‚… />
About cheaplinksoflondonjewellery.com blog
ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă?Şă?łă‚Ż… />
ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă… />ă?ă?łă?‰ă?łĺŤ¸ĺٞă?®ă… />ă?ă?łă?‰ă?łă‚¸ă?Ąă‚¨ă?Şă?Ľă?®… />ă?ă?łă?‰ă?łă‚¸ă?Ąă‚¨ă?Şă?Ľă?®… />
ă?ă?łă?‰ă?łă‚¤ă?¤ă?Şă?łă‚°ă?®ă?Şă?łă‚… blog
ă?ă?łă?‰ă?łă‚¤ă?¤ă?Şă?łă‚°ă?®ă?Şă?łă‚… />
About cheaplinksoflondonjewellery.com blog
Pokud chci spořit, pak beru naftu. Pokud chci spořit, ale zároveň jezdit rychle po dálnici, beru třílitrovou naftu. Jen pokud chci spořit ve městě nebo z jakéhokoli důvodu naftu nechci, můžu uvažovat o hybridu.
Pokud už uvažuju o hybridu, pak NX v dané konfiguraci pořád zůstává jeho nekonzistentní charakter hrající si na supersport a jezdící jak auto pro důchodce 😉
Ten RX, kterého se v Evropě prodalo za půl roku 2.500ks, zatímco výběhová XC90 je na 4.500 a leader X5 na 20.000?
Ono je těžké odseparovat to, kolik lidí kupuje Lex kvůli hybridu a kolik navzdory hybridu, a totéž platí pro design...
Mimochodem, včera jsem se díval, že mezi benzínovou a hybridní verzí Lexuse RX je rozdíl 170 tisíc. Argumentovat úsporou paliva je fakt směšné, většina majitelů to auto prodá dávno před tím, než se jim investice vrátí...
Lexus je výborný na klidná a pohodlná/bezkonfliktní auta.
Věřím, že by stačilo odebrat (pro tohle auto) nesmyslnou sportovnost a bude to dobré auto.
Přestaně to pak přehazovat rychlosti, měkčí tlumiče přidají pohodlnosti a to bude podle mě stačit.