Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jaguar F-Type S Coupé – Expres do ráje

Po více než roce se nám opět dostal do rukou Jaguar F-Type S. Tentokrát s karoserií kupé, ovšem neméně emotivními jízdními vlastnosti.
Zpět na článek
10. 10. 2014 08:58
10. 10. 2014 09:21
10. 10. 2014 10:35
10. 10. 2014 19:05
10. 10. 2014 20:30
10. 10. 2014 09:13
10. 10. 2014 20:31
10. 10. 2014 09:14
10. 10. 2014 09:30
10. 10. 2014 11:34
10. 10. 2014 20:32
10. 10. 2014 12:15
10. 10. 2014 20:36
10. 10. 2014 11:35
10. 10. 2014 20:34
10. 10. 2014 20:30
10. 10. 2014 19:02
10. 10. 2014 09:05
10. 10. 2014 09:10
10. 10. 2014 09:19
10. 10. 2014 09:27
10. 10. 2014 09:33
10. 10. 2014 09:48
10. 10. 2014 10:53
10. 10. 2014 20:40
10. 10. 2014 09:53
10. 10. 2014 12:34
10. 10. 2014 14:20
10. 10. 2014 14:46
10. 10. 2014 10:57
10. 10. 2014 11:43
10. 10. 2014 14:23
11. 10. 2014 11:59
11. 10. 2014 13:06
10. 10. 2014 12:35
10. 10. 2014 09:38
10. 10. 2014 09:44
10. 10. 2014 09:50
10. 10. 2014 14:58
10. 10. 2014 17:28
10. 10. 2014 20:38
10. 10. 2014 09:25
10. 10. 2014 10:33
10. 10. 2014 11:24
10. 10. 2014 12:42
10. 10. 2014 11:03
10. 10. 2014 11:45
10. 10. 2014 12:09
10. 10. 2014 13:19
10. 10. 2014 15:03
10. 10. 2014 12:45
10. 10. 2014 20:44
10. 10. 2014 21:59
12. 10. 2014 20:06
13. 10. 2014 10:23
Avatar - iudex
10. 10. 2014 08:58
Fascinujúce
F-type je naozaj fascinujúce auto a pri spomienke na jazdu s ním sa mi doteraz trasú kolená. Pravda, bol to ešte výkonnejší V8 (tam sa stotožňujem s tvrdením autora, že na takýto výkon už treba zbrojný pas), ktorého zvuk bol neskutočný a otáčal hlavy ľudí pol kilometra ďaleko :-) Ale ako optimum sa javí práve testovaný silnejší šesťvalec.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:02
Re: Fascinujúce
Dobrý den,

když nad tím tak přemýšlím, tak tohle auto má všechno, co má mít: pořádný motor, samosvor a rychlou prevodovku. Esko je strašně rychlé a myslím si, že Erko už by u nás bylo trochu moc. V přímce dobré, ale efektivně využít ten výkon v zatáčkách? Nevím, tohle je z mého pohledu optimum :-)
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2014 09:10
Re: Fascinujúce
idealna verzia zo vsetkych F typov.... suhlas... nie vzdy najsilenjsi musi byt najhravejsi a najovladatelnejsi a zaklad zase ma tiez iste nedostatky.
precital a pozrel som si xyz testov na toto S coupe..... a javi sa to ako ideal zo vsetkych tych verzii ake jag ponuka :yes:

neskutocne auticko, priznam sa ze nazivo som ho este nevidel..... ale musim sa pochvalit... presne pred tyzdnom v piatok ked som sa vracal asi okolo pol piatej mestom tak som videl RR wraith .... taky modro strieborny dvojfarebny .... myslel som ze sa mi sniva u nas stretnut taketo auto... napadlo ma ci to aj nie je nejaky test alebo nejaky tester ci nahodou prave netestuje to auto a nemal cestu cez nase mesto ( KE )... neviem..... ale rozhodne to nebol bezny smrtelnik ( bohuzial znacku som si nevsimol lebo som cumel na auto ) .... ak tento moj prispevok cita nejaky tester ktory priapdne vie nieco o tomto aute nech sa ozve :-) ...... pomohlo by to ako dokaz .... ze si nevymyslam .... ozaj som wraitha videl.... co videl.... presiel meter vedla mna... skoda ze nemam v aute kameru..... ach jaj .....
10. 10. 2014 10:08
Re: Fascinujúce
Wraith určite nebol žiadny test, a pokiaľ mám správne informácie už by aj mal mať KE značky ;-)
Avatar - iudex
10. 10. 2014 09:21
Re: Fascinujúce
Rozhodne pre mňa 5,0 V8 kompresor už trochu moc bol, to auto vybočuje zadkom okamžite a dať plný plyn sa dá len v priamke (a aj tam má zadok chuť lietať). Keď sa mi auto pri trochu prudšom pridaní plynu v zákrute rozlietalo po celej ceste, nebolo mi všetko jedno. Verím teda, že V6 bude stále viac, ako dostatočný.
Avatar - praděda7
10. 10. 2014 10:23
Re: Fascinujúce
.....jen ten manuál pro opravdové řidiče chybí....jen ten manuál............. ;-\
Avatar - Kolouš
10. 10. 2014 10:35
Re: Fascinujúce
len ta trůba im chýba, len ta tůba...

souhlas, takhle malý auto s šestiválcem v manuálu a poháněným zadkem by bylo fajn.
Primárně to není auto na lámání rychlostních rekordů, hravost z něj čiší. Ten manuál by byl vážně fajn.
10. 10. 2014 19:05
Re: Fascinujúce
na českém netu je k mání aktuální verze 335i s manuální převodovkou. Už se s jejím prodejem trápí půl roku a jsou sto tisíc pod cenou v DE. S manuální převodovkou je to auto pomalejší, víc žere. Opravdoví řidiči takové auta nekupují:-)
10. 10. 2014 20:30
Re: Fascinujúce
Dnes jsem dal eSkem 500km...Honzo, je toho fakt hodně, ale ne příliš ;-) . K V6 na normální silnici jsem se ještě nedostal, na okruhu ale V8 funguje líp :-)
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 09:13
Re: Fascinujúce
Souhlasím, tohle je ideál, V8 byl takový atraktivní prdolet, který spíše než srdce pobavil uši. ;-)
10. 10. 2014 20:31
Re: Fascinujúce
Ale ty brepto...povíme si o tom příští tejden v Beskydech :-)
Avatar - Emel
10. 10. 2014 09:14
Re: Fascinujúce
Těžko říct, jezdil jsem krátce s oběma těsně po sobě... V8 taky není žádná neovladatelná bestie... V6 samozřejmě stačí v tom nejlepším slova smyslu, z racionálního pohledu je to jasná volba... až na to, že jakýkoli výkon se časem "ochodí" ;-)
Avatar - iudex
10. 10. 2014 09:30
Re: Fascinujúce
No neovládateľná... to je samozrejme subjektívne, ja ako človek s malými skúsenosťami so silnými zadokolkami som bol celkom roztrasený, keď mi náhle Fko odstrelilo do strany, úplne bez varovania, a to som nedal nejak plný plyn, skrátka ten motor je natoľko výkonný. Pripisujem to samozrejme svojej šoférskej neschopnosti, ale intenzita toho lietania zadku z jednej strany na druhú ma dosť prekvapila. Asi som ideálny kandidát na Toyobaru: naučiť sa driftovať pri relatívne bezpečných rýchlostiach. ;-)
Avatar - Barrichello
10. 10. 2014 10:01
Re: Fascinujúce
Ustřelit umí každá zadokolka s V8. Stačí trošku mokro a osolit to na výjezdu s kruháče, a už to jde do boku :o)))

Jenže když o tom víš, tak tě to nepřekvapí...
Avatar - iudex
10. 10. 2014 11:34
Re: Fascinujúce
No mne to ustrelilo práve na suchu, na mokrej ceste by som rozhodne nemal takú (sebevražednú) odvahu. ;-)
10. 10. 2014 20:32
Re: Fascinujúce
Jenže to je napoprvý, napodruhý už víš a ustřelení se nekoná...jen kontrolovanej powerslide :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 10. 2014 10:28
Re: Fascinujúce
Už to tu někdy psal webpaja - F-Type je na první dojem děsič, ale v konečném důsledku je prý strašně hodný. Nicméně, vypouštěl jsem trus podobně jako ty. >:D Také to byl můj první kontakt s V8 zadokolkou, a i přes všechen respekt mě monstr drift cca v 80km/h na čtyřku na čtvrt plynu, víc než překvapil a srovnání se událo spíš reflexivně než vědomě. Snaha o tanec na dálnici ve 160 už děs jen potvrdila...

Pravda, na vlhku asi nebylo nejvhodnější zapínat ten sportovní mód >:-[]

Výsledkem byla kombinace fascinace z auta, strachu a deprese z vlastní neschopnosti. CHtělo by to sucho a víc času...
Avatar - Barrichello
10. 10. 2014 10:36
Re: Fascinujúce
Největší zábava je na sněhu, to si jde tak zablbnout, že když zastavíš, máš prostě na xichtu úsměv od ucha k uchu a takovž blažený výraz. Na suchu se zapnotou kontrolou trakce atd. už s tím musí jet dost na hraně, abys jezdil s ustřelující zádí, na mokru to jde naopak velmi snadno a je jedno zda je to sporták nebo sedan.

Jak to má tak 350 HP a zadní náhon, tak to jde s čímkoliv.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 10. 2014 11:44
Re: Fascinujúce
F-Type je ale natolik potentní, že to sucho bude spíš ku prospěchu věci. Na sněhu se obávám bude zcela nepoužitelné.

Ať mě doplní zkušenější, ale F-Type mi přišel oproti ostatním R Jagům jako z jiné planety. Mnohem napruženější, horlivější. Z XFR nebo XKR-S s ještě o kus větším výkonem jsem nevystupoval tak zpocený a na plynový pedál se dalo sem tam i šlapat a ne ho jen lechtat...
Avatar - Emel
10. 10. 2014 12:15
Re: Fascinujúce
Moje očekávání úplně nenaplnilo... nebo dobře, radši řeknu nepřekonalo... XKRS. Z XFR jsem byl ale nadšený, normální velký sedan s automatem a přitom docela velká porce zábavy. Jasně, pro Dinara asi žádné překvapení, ale já zatím takhle potentní sedan neřídil.
10. 10. 2014 20:36
Re: Fascinujúce
Příští týden velmi rád napíšu řádný pocity z jízdy kompletní paletou ;-)
Avatar - iudex
10. 10. 2014 11:35
Re: Fascinujúce
Tá predposledná veta to úplne vystihuje. :yes:
Avatar - woody-alien
10. 10. 2014 13:48
Re: Fascinujúce
...sucho a víc času. No, nejlépe ho asi mít doma a naučit se s ním jezdit. ;-) Jenže řečeno s Jirkou P. - Kdo z nás to má ? >:D
10. 10. 2014 20:34
Re: Fascinujúce
Je hodnej, jako ochočená šelma (netoč se k ní zády), ale zároveň umí bejt mazel a bič pro introverty.
Na vlhku si po tréninku maximálně vypnu mokrej mód :-)
Avatar - praděda7
10. 10. 2014 10:26
Re: Fascinujúce
Kdysi jsem také tak racionálně uvažoval a koupil R6 místo V8..................dodnes toho lituji... :*)
Avatar - Barrichello
10. 10. 2014 10:28
Re: Fascinujúce
Jo někdy je potřeba si udělat radost. V8 je prostě jinej level, na to šetiválec nemá, byt sebelepší.
Avatar - praděda7
10. 10. 2014 10:43
Re: Fascinujúce
Taktak. Teď řídím F15 X5 x-drive 40d. Další racionální volba......... >:D Ikdyž krouťák je téměř level s 4.4l V8 ten zvuk V8 tam není. ... ;-\
Avatar - Barrichello
10. 10. 2014 10:52
Re: Fascinujúce
To není no, a celkově ten charakter je trochu někde jinde.
Avatar - praděda7
10. 10. 2014 14:43
Re: Fascinujúce
Snad až příště......Mustang V8 s manuálem.......ono totiž už těch V8 s manuálem moc není. Snad ještě Camaro nebo Corvette. ta má dokonce 7 rychl. manuál jako Porsche.911 Carrera........ :-! Na druhé straně nová Honda CTR také vypadá slibně. Jestli bude točit do 8000 ot/min. Měl jsem kdysi upravenou Hondu Integru Type R, co točila do 9500 ot/min. To byla píseň. No je na co vzpomínat.
Avatar - woody-alien
10. 10. 2014 13:45
Re: Fascinujúce
Tu jízdu ti závidím.... ;-) ale to, že bys půlkama mohl štípat jízdenky ve vlaku, zase moc ne. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2014 09:03
proste auto snov
a patri aj medzi tie moje auta snov :yes:

dalsi 5 hviezdickovy skvost, verzia S vyzera byt nalepsim kompromisom zo vsetkych moznych verzii.... prave tuto verziu a prave kupatko sa mi najviac pozdava :yes:

neuveritelne auto, proste jednym slovom jaguar :yes:

hrozna zavist, neskutocne auto :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:05
Re: proste auto snov
Oni vás pak ale sousedi opravdu nebudou mít rádi... >:D
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2014 09:13
Re: proste auto snov
ved to... treba mat dobru garaz a plot z kamena ;-) :yes:
Avatar - peV
10. 10. 2014 19:02
Re: proste auto snov
Čert všem sousedy >:-[]
Fascinující.
Avatar - eLzyx
10. 10. 2014 09:05
sen
málokteré auto zařadím do vysněné garáže ... případně jsem ochoten kvůli němu nějaké ty korunky šetřit, aby za pár let bylo. Neoslovují mne Ferrari, Lamborghini ani Pagani, dokonce ani Porsche. Ale tohle ... tohle je paráda. Anglická noblesa s vyváženým výkonem, zvukem, ale i cenou. Tohle jednoznačně jednou musím mít.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 09:08
Aristokratický hlas z MM
>:D to mě pobavilo. Ale jinak pěkně napsaný test, tedy spíše slohovka. Ale pěkné počtení. Jo, je to krásné nářadí, ale mít v kapse tenhle budget, tak by nakonec stejně zvítězila Carrera S. Je rozdíl mít Porsche nebo Jaguára.
Bravo Kuguár, bravo test! :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:13
Re: Aristokratický hlas z MM
No ale opravdu >:D. Vzpomínám si na Clarksona, jak jenou komentoval hlas navádění v nějakém Mercedesu a tohle je naprostý opak. Člověk čeká, kdy mu z přístrojovky vyjede šálek čaje >:D .

Ona původní verze byla ještě více slohovka, ale pořád to má být test... Každopádně děkuji :-)
Avatar - eLzyx
10. 10. 2014 09:15
Re: Aristokratický hlas z MM
občas jezdím do Německa ... vzal bych Jaguara. Mě by štvalo, že to Porsche tam má skoro každý. Nerad zapadám do davu.
10. 10. 2014 17:14
Re: Aristokratický hlas z MM
Tak si obarvi vlasy narůžovo. >:D Když zaplatíš, 911 ti udělají třeba duhovou. O nějaké zapadnutí pak nemusíš mít strach. ;-)
10. 10. 2014 19:06
Re: Aristokratický hlas z MM
Porsche tam má skoro každý? To jsem tedy nepozoroval...
Avatar - iudex
10. 10. 2014 09:26
Re: Aristokratický hlas z MM
Prečo "by"? ;-)
Ja by som naopak túto dilemu asi rozriešil v prospech Jaga. Pravda, Carreru S som neskúšal (nechceli mi ju požičať ;-) ), ale Jag je natoľko jazdne presvedčivý, že veľké rozdiely v jazde neočakávam a mimo jazdy F-type jednoznačne vedie (dizajn exteriéru i interiéru).
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 11:21
Re: Aristokratický hlas z MM
;-) promiň
10. 10. 2014 10:52
Re: Aristokratický hlas z MM
Máš pravdu, je to spíš takový slohový cvičení, ale v tomto případě jde pana Mičku chápat, to auto je fakt jak z Říše snů. Vysněnej kousek, kde emoce převažují nad realitou všedního dne. A tomu odpovídá taky styl napsanýho testu.

Za mě :yes: :yes: :yes:
10. 10. 2014 17:16
Re: Aristokratický hlas z MM
Sice také preferuji 911, ale Jaguar není zrovna ořezávátko. A proč ne GTS?
Avatar - peV
10. 10. 2014 19:08
Re: Aristokratický hlas z MM
Máš štěstí, že už to máš vyřešený :-) Já naštěstí taky-podle grafu tak za 20 let to bude prekérka ;-\
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 09:10
Dotaz:
Honzo, rád bych se zeptal, zkoušel jste rozdíl v jízdním projevu při načepování plnotučného benzínu a obyč 95? Děkuji.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:19
Re: Dotaz:
S testem auta to bylo trochu složitější, protože mělo omezený limit na ujeté kilometry. Každopádně původní nádrž mi vystačila asi na 300 kilometrů, a když jsem pak natankoval klasickou 95, tak jelo auto naprosto stejně. Buď tam tedy už při převzetí byla 95, nebo žádný znatelný rozdíl s vyšším oktanovým číslem nepřichází :-)
Avatar - eLzyx
10. 10. 2014 09:27
Re: Dotaz:
a to ta nádrž byla plná, nebo z ní bylo už "upito"? Protože pak by spotřeba vycházela cirka 20 na 100.
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:33
Re: Dotaz:
Podle stavu ukazatele plná a ta spotřeba by odpovídala :-) . Že to pod plynem žere je pochopitelné, překvapil ale provoz na dálnici, kde se auto skutečně vejde pod 9 litrů. I to ale bude majiteli auta asi úplně jedno ;-)
Avatar - iudex
10. 10. 2014 09:48
Re: Dotaz:
Jeden kolega dokonca spravil diaľničný úsek (keď kvôli zápcham nemohol ísť rýchlo) s priemerkou 7,8 l (s V8). Samozrejme to nie je účel tohto auta, ale poteší, že sa to (najmä vďaka tej 8st. ZF) dá dosiahnuť. ;-)
10. 10. 2014 10:53
Re: Dotaz:
Potěší to, že na to ten motor prostě má :yes:
10. 10. 2014 20:40
Re: Dotaz:
Teď jsem to zkontroloval a hodina blbnutí plus 4 hodiny víceméně předpisový dálnice (včetně cukání v kolonách) za 11,1 ;-)
Avatar - eLzyx
10. 10. 2014 09:53
Re: Dotaz:
nespoléhal bych na to, že to majiteli bude úplně jedno, tohle je obecně rozšířený omyl. Pracháči si nechají pro korunu vrtat koleno.
Pokud to byla jízda převážně pod plynem, tak je to velice dobrá spotřeba. Já se se svým bývalým Volvo C70 T5 dostával i přes 40 v průměru, ale to byla jízda víceméně brzda plyn, co nejčastěji 250.
I ta dálniční spotřeba je dobrá. S takovým autem musí být radost křižovat Evropou. A to by při 15litrové spotřebě dost možná nešlo, resp. po chvíli by to kazilo radost.
10. 10. 2014 12:34
Re: Dotaz:
Neřekl bych zrovna, že si pracháči nechají pro kačku vrtat koleno, ale každý platí nerad.
Avatar - eLzyx
10. 10. 2014 14:20
Re: Dotaz:
no, přesnější by bylo, že se kroutí jako hadi, aby zaplatili alespoň to, co ukládá faktura, smlouva, či ústní dohoda. Ještě smlouvají. Kdežto "chuďas" nemá problém dát nějakou tu kačku bokem navíc.
10. 10. 2014 14:46
Re: Dotaz:
Slyšel jsi někdy slovo "generalizovat"?
10. 10. 2014 10:57
Re: Dotaz:
Pane redaktore, dovolím si s vámi nesouhlasit. Speciálně boháči, kteří si kupují takováto auta, jsou ve výsledku ty největší držgrešle a pro každou korunu navíc si nechají málem provrtat koleno. Takže podle mě změřená spotřeba (a to velmi nízká) je dobrým signálem pro zákazníky i pro Jaguar. Věřím, že si toto auto najde dost zákazníků i tady v Čechách. Těším se na to. :yes:
10. 10. 2014 11:43
Re: Dotaz:
Boháči, který si nechaj pro každou korunu vrtat koleno, si hlavně v mym světě nekupujou nový dvoumístný sporťáčky s kompresorem za dva a půl.
A ty, který si ho koupěj, tak počítaj s tim, že to za pět jezdit nebude..
Avatar - eLzyx
10. 10. 2014 14:23
Re: Dotaz:
ale ano půjdou si koupit sporťáčka za 2,5. Ale při nákupu budou smlouvat, jak kdyby šlo o plesnivého žigulíka. A to ještě budou zkoušet, že by první rok-dva mohli mít servis úplně zadarmo, případně se dohadovat o koberečky zdarma. Pár takových znám.
11. 10. 2014 11:59
Re: Dotaz:
Ty jsi ale psycholog. Je to obchod jako každej jinej. Jeden prodává, druhej kupuje...obě strany zkoumají hranice. O nic víc nejde...
Avatar - Ji/Ri
11. 10. 2014 13:06
Re: Dotaz:
...je to stejný nákup jako u každého jiného auta. Jen více emoční >:D
10. 10. 2014 12:35
Re: Dotaz:
To o držgrešlích nelze paušalizovat na všechny.
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 09:38
Re: Dotaz:
Děkuji za odpověď. Mám zkušenost u Carrery, že je naopak velký rozdíl mezi 95 a plnotučným. 95 chybí ta výbušnost, drzost, říz.
Avatar - iudex
10. 10. 2014 09:44
Re: Dotaz:
To môže byť dané aj koncepciou. Vysokootáčková atmosféra s vysokým kompresným pomerom vs. turbokompresor s nižším kompresným pomerom. Ja som tiež rozdiel medzi N95 a 98 nezaznamenal.
Avatar - praděda7
10. 10. 2014 14:58
Re: Dotaz:
Vše záleží na nastavení ECU. Pokud je nastavené na 98 oct. benzin, ale spokojí se i s 95 oct., pak je rozdíl mezi 95 a 98 znát. Dlouhodobé užívání 95 oct paliva se pak nedoporučuje. Při nastavení ECU na 95 oct. benzin, při použití 98 nebo 100 oct. benzinu pak rozdíl ve výkonu nebude.
10. 10. 2014 17:28
Re: Dotaz:
Carrery jsou naladěné na 98 RON. 95 stráví, ale okrádáš se.
10. 10. 2014 20:38
Re: Dotaz:
Jirko, dnes jsem zkoušel a nepoznám to...možná je to mezi sedačkou a volantem. Ale jen pár chvilek blbnutí při jinak dlouhý cestě to neodhalí. Zkusím to ještě řádně znovu.
10. 10. 2014 09:25
SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Výjimečné auto žádá výjimečný text. Málokoho asi překvapí, že auto báječně jede, zde je však nutno ocenit především ponor pana testera do roviny emočních konsekvencí. Totiž máme nyní opravdu špičkovou možnost číst o šoférských důslednostech v autě, které přesahuje samo sebe. Člověku se při čtení nastartují ty správné garážové receptory. Kdo někdy jel jaguára ví, že genetika těchto vozů je jedinečná, nezaměnitelná. Kouzlo jízdy umocňuje těžko definovatelný mix pocitů, v nichž dominuje dejinné ostrovní sebevědomí Spojeného království. Ať chceš nebo nechceš, v Jaguaru se z tebe tak trochu stává jezdec s modrou krví. Tedy... měl by.

No, dnes velmi uznale - BRAVO TEST :yes: :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:31
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Dobrý den,

moc Vám děkuji, tento test se psal v podstatě sám :-) . Škoda jen, že z něj vypadly některé pasáže...
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 09:36
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Musím souhlasit s GTIm. Jedno z nejlepších čtiv v poslední době vůbec! .... a které to byly pasáže? .... např. Kuwa hoši to jede jako čert a tak? >:D ;-) ...skvělé, Honzo, prostě skvělé, ponor do roviny emočních konsekvencí vyšel na výbornou. :yes:
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:40
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
O čertech se psalo, ale byli to ti s plácačkou >:D . Každopádně ještě jednou moc děkuji :-)
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 09:51
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Honzo, a měl jste při testu na sobě tu pověstnou blankytnou bundu? >:D sorry, já musel ono se to nedá ovládnout vždycky.... ;-)
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 09:54
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Neměl, bylo to teprve nedávno a uvnitř jsem se navíc docela zapotil >:D . Každopádně můžu prozradit, že se s klesající venkovní teplotou představí bunda nová, rovněž blankytná, ale více hi-tech. Stay tuned.. >:D >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 11:23
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
>:D :yes: stay tuned.... >:D :-!
13. 10. 2014 08:33
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Pane Mičko, za test, za ochotu diskutovat, za míru vtipu... :yes: :yes: :yes:
Avatar - šmoula nešika
10. 10. 2014 16:14
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Už jsem se bál, že se s tím zase nevytasíš. >:-[] A heleme se...

Moc příjemný testík, Honzo. ;-) :yes:
10. 10. 2014 14:28
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
:-) :yes:
Avatar - wakantanka
10. 10. 2014 18:13
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
Naozaj fakt vynikajúci text aj test. Myslím, že zrejme každý človek po testovaní tohto auta by chcel mať príjem ako Clarksson či Hammond, pretože užiť si to s takýmto autom a potom ho vracať s vedomím, že niekedy možno raz... Odo mňa máte :yes: :yes: :yes:
Avatar - CarlosOstrava
10. 10. 2014 09:54
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
také naprosto souhlasím s GTI, test byl úžasný, už teď se těším na cestu domu až zase sednu do auta... :yes: :yes: :yes:
10. 10. 2014 14:29
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
:yes:
10. 10. 2014 20:40
Re: SRDCE JMÉNEM JAGUAR
;-) :yes:
Avatar - praděda7
10. 10. 2014 10:33
Krásné auto,
ikdyž mě přední část hodně připomíná Datsun 240Z ze 70tých roků minulého století. Já v tu dobu řídil Ford Capri GT 1600...také krásné auto, ale R6 je R6... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 10. 2014 10:34
postav dům...
...zasaď strom, zploď syna a kup si F-Type... pak můžeš umřít.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 11:24
Re: postav dům...
...a proč bych to dělal? ...teď máš premenckovní období ty? ... nějaký přecitlivělý >:D >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 10. 2014 11:52
Re: postav dům...
No kdyby mi ho někdo koupil, tak bych je snad i dostal >:D
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 12:42
Re: postav dům...
Původně jsem ti ho chtěl koupit, ale bylo by mi tu po tobě smutno..... takže píšťalka..... >:-[] :-( >:D
10. 10. 2014 10:37
hmotnost/zatazenie
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2419 / 731 ?

to snad nemyslite vazne >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 10:48
Re: hmotnost/zatazenie
No jo, to asi ješte zbylo z mustru k testu Jumperu :-D. Omlouvám se, opraveno ;-)
10. 10. 2014 10:49
Re: hmotnost/zatazenie
dakujeme :-)
Avatar - peV
10. 10. 2014 19:20
Re: hmotnost/zatazenie
Po tom co jste předvedl v testu, máte dneska bianko šek. :yes:
Avatar - Kolouš
10. 10. 2014 10:40
příjmně čtivý a pěkný test
za test i auto samotné palec nahoru!
:yes:
Rozbalit vlákno
1
10. 10. 2014 10:43
Re: příjmně čtivý a pěkný test
Přidávám se s :yes:
Avatar - Magister
10. 10. 2014 11:03
Výběr
Těší mě, že se vyrábějí krásná auta jako je toto. A máme tu hned tvrdou konkurenci - F-Type R vs. Carrera GTS vs. AMG GT ... hodně dobré!

F-Typa bych osobně chtěl v osmiválci. Měl jsem šanci se s ním projet a je to šílené auto. Představoval bych si ho v klasické british racing green a karbon keramickými brzdami... benzínem ovoněná poezie. Děkuji redakci za pěkný test.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
10. 10. 2014 11:45
Re: Výběr
No zrovna tá GRG mu vôbec nesekne, je nevýrazná a zabíja tvary Fka. Najlepšie vyzerá v červenej metle Italian Racing: [odkaz] alebo bielej Polaris white: [odkaz]
Avatar - Magister
10. 10. 2014 12:09
Re: Výběr
Sekne nesekne, anglický sporťák má být zelený :-) ..a k zelené slušně jdou ty karbon keramické brzdy. Ale uznávám, že i červená je pěkná. Ale je to krásné sluší mu mnohé barvy. Akorát já bych určitě nevybral modrou nebo bílou.
Avatar - iudex
10. 10. 2014 13:19
Re: Výběr
Anglický športiak má byť zelený, Ferrari červené a Lambo žlté... to sú prekonané klišé, nemyslíš? ;-) F-type je síce nádherné auto, ale ak ho zabiješ ponurou farbou, ktorá skrýva jednotlivé línie, to ho zbytočne degraduje. K emocionalite Fka sa najlepšie hodí spomínaná červená metla, prezentačná oranžová ale aj biela, ktorá - hoci ju inak nemusím - pekne zvýrazňuje línie auta a nechá vyniknúť červeným prvkom (brzdy, zadné svetlá). A napr. Dinar si naživo chválil tú modrú Indigo.
P.S. stále sú to všetko veľmi decentné farby oproti takému Huracánu: [odkaz] ;-)
Avatar - praděda7
10. 10. 2014 15:03
Re: Výběr
Taktak....jen ty DCOE Webery chybí........... ;-)
Avatar - positivemind
10. 10. 2014 11:27
Je jasné pane redaktore
Že jste se do toho auta na první pohled zamiloval. Vůbec se vám nedivím, já taky >:D

Jezdil jsem asi před 3 měsíci taky bílé s coupe a to auto je skvělé. Jen ten hluk dělá i s ze zavřenou klapkou, otevření to jen zhorší >:-[] to je asi škoda, na delších cestách by vám z toho explodoval mozek.

Co je na tomhle autě hrozně krásný je to, jak funguje už od pomalých rychlostí. Prostě se pořád bavíte a ani nemusíte hnát okresku na krev. Ten vyrvál, hrubiánství, powerslide v obleku kdekoli na požádání... nenechal jste si od něj náhodou druhé klíče, že? >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Honza Mička
10. 10. 2014 11:44
Re: Je jasné pane redaktore
Nenechal, ale při vrácení jsem předem říkal, že to dělám nerad a jenom v rámci dodržení smluvních podmínek >:D
10. 10. 2014 12:29
natural 95 vs.98/100
Myslím, že šetření na palivu tím, že budu čerpat natural 95 místo plnotučného, není na místě. Při rozdílu 2 Kč/litr ušetříte 5 % a za to máte v nádrži benzín ředěný řepkou. Nevím, u takového auta s duší mi připadá škoda.
A taky takové auto s duší není pěkné v "módní" barvě, v té otřesné bílé.
Rozbalit vlákno
2
10. 10. 2014 14:50
Re: natural 95 vs.98/100
Auto má nějaký tip paliva předepsaný. Takže pokud píšou na nádrži 95, brát 98ku nebo stovku je zbytečné fanfarónství. Naopak, některé auta, např. dřívější 55 AMG, které měly doporučeny 95ku, mívaly při 98čce dřív nebo později problémy s motorem
10. 10. 2014 17:37
Re: natural 95 vs.98/100
To není tak jednoduché, protože palivo není jen o oktanovém číslu. Je však naivní si myslet, že auto pojede díky vyššímu oktanovému číslu lépe, byť na to motor není stavěný/ naladěný.
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 12:45
Dotaz na redakci:
- vznikne po sklopení sedadel rovná ložná plocha?
- najdou se ve voze takové ty fičurky, které se dají obecně označit jako simply clever řešení? háčky.... odpadkový koš...
- vleze se do vozu 4 metrový hliníkový žebřík?

Děkuji.
:-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - iudex
10. 10. 2014 13:21
Re: Dotaz na redakci:
To vôbec nie je dôležité; dôležitá je jednak nosnosť, teda či to odvezie 20 mechov cementu a či sa dá namontovať ťažné a či utiahne miešačku. ;-) >:-[]
Avatar - woody-alien
10. 10. 2014 13:42
Re: Dotaz na redakci:
Tažné... >:D Hned jsem si vzpomněl na tohle...ze soutěže. ;-) [odkaz]
10. 10. 2014 17:42
Re: Dotaz na redakci:
[odkaz] :-)
Avatar - white label
10. 10. 2014 18:16
Re: Dotaz na redakci:
>:-[]
Jak tam dali to závěsné, když ta GT3 má výfuky uprostřed?
10. 10. 2014 21:00
Re: Dotaz na redakci:
Myslím, že trčí z pod značky. >:D
Avatar - white label
10. 10. 2014 22:03
Re: Dotaz na redakci:
Jako mezi (na výšku) RZ a výfukem? >:-[]
10. 10. 2014 22:57
Re: Dotaz na redakci:
Jako pod značkou, která je díky tomu nakloněná. Něco jako na prvním odkazu.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - woody-alien
10. 10. 2014 18:26
Re: Dotaz na redakci:
>:D Trumfuješ... ;-)
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 14:26
Re: Dotaz na redakci:
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2014 14:07
Re: Dotaz na redakci:
ale aspon to nema cislice na tachaci hore nohami ;-)

uzasne auto.... len vyrabat a vyrabat... kludne aj 100 rokov.... dokonalost.... netreba nic menit.... toto auto je uz teraz nesmrtelne :yes:

jaguar ;-) :yes:
Avatar - _Karel_
10. 10. 2014 15:17
Re: Dotaz na redakci:
No tak se nestyď, a zeptej se rovnou- dá se tam š.ukat? ;-)
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 15:47
Re: Dotaz na redakci:
všude se dá.... >:D ;-)
Avatar - _Karel_
10. 10. 2014 15:55
Re: Dotaz na redakci:
Ale někde jenom na kapotě >:D
Avatar - Ji/Ri
10. 10. 2014 19:24
Re: Dotaz na redakci:
např. v tom coupé od Smartu. Tam je problém uhnout před prdem natož se ještě hýbat >:D
Avatar - white label
10. 10. 2014 20:26
Re: Dotaz na redakci:
Myslíš šuškat? :-O ;-)
Avatar - šmoula nešika
10. 10. 2014 20:41
Re: Dotaz na redakci:
Mmm... [odkaz]
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2014 14:19
Vypráší tomu na okruhu slabší
Corvetta a to je ostuda.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
10. 10. 2014 14:41
Re: Vypráší tomu na okruhu slabší
>:D
Jakože já Jaguary ůžu a mam je rád, tak mě F-type nesedí designově, mnohem radši bych bral starší XKR. To je sice spíš GT, ale to neva.

Takže pokud by mi někdo dal an výběr F-type nebo Vette, v tomhle případě bych asi volil Vette.

Nopak Vette v základu vs. XKR bych volil XKR.
Avatar - iudex
10. 10. 2014 15:17
Re: Vypráší tomu na okruhu slabší
XK a F-type sú uplne iná liga; F-ko je zábavný obratný športiak, XK je gétéčko, ktoré zákruty moc nemiluje. Raz som jazdil na okruhu, kde bol i týpek s XKRS a teda rozhodne by som tomu autu ten výkon netipoval, hlavne v zákrutách nijak neexcelovalo.
Avatar - Barrichello
13. 10. 2014 16:00
Re: Vypráší tomu na okruhu slabší
Jistě to já vím, že XK je GTko.
Ale to mě osobně nijak nevadí, spíš naopak.
10. 10. 2014 20:43
Re: Vypráší tomu na okruhu slabší
...a to by tě trápilo? Když by mě sedla líp Vette, vzal bych jí...stejně tak v případě F-T a je mi putna, kdo byl na okruhu lepší ;-)
11. 10. 2014 11:13
Re: Vypráší tomu na okruhu slabší
:yes:
Avatar - 3_diamanty
11. 10. 2014 21:57
Re: Vypráší tomu na okruhu slabší
F - type je uplne ina dymenzia casopriestoru a charizmy a uzivania si jazdy a zivota ... ale touto logikou to proste nikdy nepochopis.... to auto ani nie je pre ludi s takymto trivialnym myslenim

ak by chcel jaguar postavit sportiak na okruh tak to spravi inak......
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2014 15:47
pacil sa mi test aj video
od pana testera ;-) .... s tou ledvinou to nie je daleko od reality, co by clovek nedal za takuto paradu, minimalne oba malicky na nohach aj rukach by som obetoval celkom rad

ale je vidiet ze je to fanda jaguaru a srdce a oci ma na tom spravnom mieste :yes:

dokonalost, dokonaly balik, auto pre ktore sa oplati umriet, auto ktore vas nuti zaroven aj zit a drzi pri zivote, auto ktore dava zmysel aj nezmyselnym veciam.....

jednoducho jaguar..... ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2014 20:44
Honzo...
...perfektní páteční počtení ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2014 21:59
Vďaka za test..
naozaj dobrý test...dobre napísaný..proste dobrý test..auto samotné som skúšal na predvádzacej jazde v Jaguari...vyskúšal som ako type s tak aj najvýkonnejší R-S..myslím si že klasické S-ko s 340koňmi stačí, nehovoriac o tom že je aj o 20 koní výkonnejšia verzia..auto ale rozhodne nie je slabé..výkonu až až, zvuk je proste fenomenálny, a o dizajne ako interiéru tak aj exteriéru sa asi netreba vyjadrovať znova..taktiež súhlasím aj s názormi vyššie že také R-S dá pri plnom plyne zabrať..ale ten zvuk a ťah nemá chybu..ale aj to len za dobrých podmienok..pri mierne vlhkej ceste trakčný zasahuje aj na trojku a auto sa chová ako maniak... sú to ale príjemné starosti..aj tak môcť si vybrať tak vyberiem klasické S-ko..jediný dôvod prečo by som toto auto nevzal je nový AMG GT alebo taká Carrera 4S...trojica zaujímavá ale vyberať bude dosť ťažké.. :-) :-)
Rozbalit vlákno
3
11. 10. 2014 06:55
Re: Vďaka za test..
- R-S ještě není ;-) pouze R
- když by jsi vzal S (který má 380 ne 340HP), tak AMG GT je výkonově i cenově jinej level, stejně tak Carrera ve čtyřkolce asi je jiný speifikum :-)
11. 10. 2014 10:19
Re: Vďaka za test..
aha sorry..moja chyba...som z toho dopletený lebo som tam skúšal aj XFR-S a to označenie mi akosi ostalo..

no s tým S-kom tiež..akosi mám v tom hokej..ale tak čo..doučím sa..dik za opravu.. ;-)

ono ja viem že nemôžem zrovnávať S-ko s AMG alebo 4S, ja som to skôr myslel na model R..že mal by som brať R-ko tak by ma vedeli odradiť AMG alebo 4S. ;-)
11. 10. 2014 12:38
Re: Vďaka za test..
Čtyřkolkovou Carreru bych nechal páprdům ;-) . Jinak souhlas, je to o tom, komu co sedne :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 10. 2014 11:47
F-Type vs. Carrera
Docela hledím v kolika příspěvcích tu ty dvě auta stojí vedle sebe. Přitom jsou imho charakterově úplně jinde. Když udělám blbé přirovnání, tak jak Legolas a Gimmli. Možná mají oba za cíl zabít olifanta, ale první k tomu použije jednu efektivní a chirurgicky přesně mířenou ránu šípem, přičemž jeho účes stále drží, kdežto druhý ho bude půlhodiny mlátit kladivem, jednou si u toho uprdne, 5x ugrgne aby mu nakonec s obrovským řevem ukous chobot >:D

PS: ano chápu, v běžném životě to jsou oba fantas(y)tická stvoření se spoustou jedinečnosti :-)
Rozbalit vlákno
6
11. 10. 2014 11:57
Re: F-Type vs. Carrera
>:-[] hezký přirovnání...
Avatar - woody-alien
11. 10. 2014 12:00
Re: F-Type vs. Carrera
Gimli kladivem ? Snad sekerou.... ;-) Kladivo je v repertoáru Thóra, případně Grabthara. Jistě, jen detail. >:-[]
11. 10. 2014 12:08
Re: F-Type vs. Carrera
Přišel jsi na oběd? >:-[]
11. 10. 2014 18:16
Re: F-Type vs. Carrera
Hezké přirovnání :yes: Mě na nových jaguarech vadí spousta tlačítek na volantu. Nestačí to tak jak to máme na Xf? Nestačí to tak Pájo?Vždyť jeden roler vydá za 2 tlačítka a ještě vypadá tak elegantně a je funkční.
12. 10. 2014 06:32
Re: F-Type vs. Carrera
Rolery jsou fajn, na F-T volant se musí zvykat. Nicméně po jednom dnu už nechceš jinak.

;-)
Avatar - Dinar
13. 10. 2014 09:11
Re: F-Type vs. Carrera
On je Ftype opravdu k jednotlivým modelům porsche těžko přirovnatelný, sám jsem ho původně vůbec ke carreře nestavěl, ale musím uznat, že alespoň ve verzi s osmiválcem má ke carreře blíž než k boxster/caymanu. Naopak základ i V6S bych porovnával spíše s nimi. Měl jsem zrovna min. týden možnost projet nového caymana S v manuálu a musím říct, že v mých očích je to řidičská dokonalost na kolech, které se Ftype V6S nevyrovná. Ovšem podstata Ftype V8 je v něčem jiném, vidím ho spíše jako jízdně velmi schopný muscle car, chuligána, který nádherně "řinčí řetězy", ale u toho taky umí, kouzelné auto. ;-)
12. 10. 2014 20:06
Blahopreju k testu
Dobry den, Honzo,

blahopreju, cte se to velmi prijemne, je to zdaleka vas nejlepsi test. Puvodne jsem to ani cist nechtel, protoze jsem ocekaval snusku mensich ci vetsich klise, ale jsem rad, ze jsem se hodne spletl. Kdyz srovnam s jinymi vasimi testy, je videt, jak se do nekterych musite asi strasne nutit. Rad verim, ze tohle se vam psalo samo. Nevim, nakolik jste v redakci svazani tim, ze nemuzete napsat vyslovene negativni test (asi dost), ale kdyz jste schopen podat takovej literarni vykon jako tady, zkuste byt opravdu profik a tomuhle nadstandartu se snazte priblizit i priste. Ale berte mou vyzvu, prosim, v dobrem a nenechte si dnesni party zkazit, protoze tenhle test je opravdu vynikajici!
Rozbalit vlákno
0
13. 10. 2014 10:23
Jag
Měl jsem možnost se pár desítek kilometrů svézt a bylo to pěkné svezení. Přepnutí výfuku do otevřeného módu dělalo neskutečný kravál (v tom dobrém slova smyslu). Sousedi by člověka s takovým zvukem opravdu asi rádi neměli. Zadupnutá dvojka mezi domy a bylo z toho prvotřídní zvuková nirvána.

Ale...na ten interiér bych si zvykal těžko. Stačí kouknout do M4 a do Jagu bych se už nevrátil. A ta automatická převodovka mi přišla jako největší slabina. Do takového auta si představuju buď manuál (co taky jiného do šestiválcového benzínového zadokolkového kupátka, že?) anebo, když už to musí být, tak rychlou dvojspojku. Automat v tomhle Jagu mi přišel ve svých reakcích dost pomalý, což je u sporťáku škoda.

Jinak ale pěkné auto, jakkoliv bych si ho místo Mkové (1M, M4) konfekce BMW nevybral.
Rozbalit vlákno
0