Novou generaci Meganu potřebuje Renault jako sůl. Ta aktuální začne kroutit sedmý rok a to už je opravdu hodně. Patrné je to zejména na designu 5 dv.hatchbacku. Kombi či kupé dokážou ty roky zakrýt lépe. Interiérem určitě nemůže urazit, i když i zde se nějaké ty výtky najít mohou. Motorově si myslím není možno vyčítat téměř nic.
Pokud tedy Nový Megane naváže designem na aktuální Clio a Captur, přidá něco málo na prostornosti a zachová si stávající dobré vlastnosti, pak bude moci soupeřit o korunu vícekrále třídy. Prodejní král je přeci jen jasný...
Ano, téměř nelze nic vyčítat - atmosférická 1,6, turbo 1,2 ve dvou výkonových variantách a dvoulitr dokonce ve třech. Verze GT220 za exkluzivních 523 tisíc. Copak ti chybí?
Chybí TSI ? >:D Ne, já si zrovna myslim, že Megane nemá špatnou paletu motorů, navíc... Nyní jsem si sedl do GT 220 a za ty prachy nezlobte se na mne... mne to auto uvnitř přišlo opravdu pěkné, z venku taky, sedačky super, i místo a kufr nebyly nejhorší. Navíc super motor... Přijde mi, že Megane svůj věk dobře maskuje a uvnitř je kvalitně zpracován, aspon jako nové auto..
Možná to TSI chybí >:D:yes: Paletu motorů Meganu bych také rozhodně neviděl zle.
GT220 je podle mého jedna z nejlepších nabídek na trhu pro ty, kteří chtějí výkonné a prostorné auto nižší střední. Zde v kombi verzi věk až tak viditelný není, ale jak jsem psal u 5dv HB už to pro mé oko tolik nehraje... Vnitřní zpracování a materiály rozhodně nejsou slabinou.
Co mi na Mégane vadí dnes, mi na něm vadilo i při uvedení. Nemohu to tedy připsat stárnutí. Palubní systém se snad měnil a nový jsem nepoužíval, tam nemohu soudit (ano, dnes jsou v trendu větší obrazovky). Jinak si myslím, že stárne dobře. Jen karoserie nezraje tak jako u předchozí generace.
Renault však docela umí i ty méně obvyklé varianty, třeba 3dv coupé, nebo i kabriolet nevypadají zle. Oproti tomu ta "nejsociálnější" 5dv verze opravdu nepůsobí moc aktuálně. Výhoda je v ceně, kdy ho dovybavíš za levno a nejsi v cenové střední třídy :-)
Kombi se mi ze všech verzí Mégane líbí nejvíc. A vadí mi to. Protestuji proti tomu, aby byl kombík nejhezčí a po vzhledové stránce jediný přijatelný. :-) Ostatní nemám nějak seřazené, ale spokojený nejsem ani s jedním provedením. Ještě třídveřový bych vzal na milost, i když s karoserií nejsem spokojený.
Chybí něco mezi 1.2 a 2.0. Přiznejme si, že 2.0 je už trošku jiný příběh, pro běžné kupce je tu 1.2 a pak už nic, zatímco konkurence obvykle má ještě aspoň jeden motor (1.6EB, 1.6THP, 1.4TSI, 1.8TSI atd.) - a pak teprve ten dvoulitr. Ale vcelku to asi stačí, nic proti.
Proto jsem dvakrát napsal téměř nic nechybí - někomu by motor podobný 1,4 TSI chybět mohl, uznávám. Ve velké většině případů právě turbo motory o objemu 1,2 zákazníkům postačí. Přihlédnu-li k cenám zmiňované 1,4 TSi (neřku-li 1,8 TSi), pak odstup od 2,0T v GT220 je relativně malý a rozdíl v dynamice neporovnatelný...
GT nemusí být marný, ale přece jen... poměrně rozežraný, poměrně tvrdý, jen manuál... zkrátka, není to pro každého. Cenová politika mu teď docela přeje, ale přesto je tam rozdíl skoro 150t oproti silnější 1.2TCe Limited, tam by se ještě něco vešlo.
U Octavie považuju právě 1.4TSI za takové rozumné optimum, 1.2TSI je spíš minimum. Ale jasně, 1) TCe má o 20kW víc, 2) Megane je o kousek menší/lehčí a 3) Megane je aspoň u nás lacinější model a asi víc kupovaný v nižších specifikacích.
Ano, jeden motor by se ještě vešel, uvidíme jestli to bude v nové generaci napraveno. Se zbytkem souhlas, téměř 100kw je pro Megane solidní hodnota a pro danou třídu dostatečný pohon. Já bych řekl, že právě Megane je díky své ceně model, u nějž se prodávají spíše vyšší (akční) výbavové pakety.
Clovece, co mam zpravy, tak fakt vic se prodava zaklad... Ja mam plne vybaveny auto, a diky objednani jeste v lonskem roce jsem stihnul slevy. A celkem me vysel novy grandtour 1,2 TCe 97kw na 370 tisic.I diky znamostem.
Co jsem slyšel ze zdejší oblasti, tak tu základ není to nej, ale letí akční nabídky, aktuálně Limited, který vychází opravdu dobře. Ono se to bude lišit město od města. ;-)
Proti 1,4 TSI klidne muzes postavit 1,2 TCe 97kW. Ten motor jede srovnatelne,a jamam v grandtouru po pul roce dlouhodobou spotrebu 6,7, a to fakt nejsem za brzdu. Vetsina provozu po meste. Nafta taky staci. Octu si porizuje vetsina kupujicich na odpocet,pro soukrome ucely uz silnejsi motorizace asi nejsou tak casty.
Stejne bydhom mohli debatovat u nove fabie. Tam ta paleta je hodne slaba. Ale i presto bude stacit.
Tak uvidime,jak to Megane doklepe. A verim,ze kdyby Renault brecel nad prodejnimi cisly, uz je tady davno nova generace. Asi se model uz zaplatil ated uz jen udrzuje cerna cisla. ;)
Slabá je podle tebe kvůli té díře mezi MPI a TSI? Nebo pro vrchol? A skutečně u 1,4 necítíš tu sílu navíc? Čekal bych, že se 45 Nm projeví. Navíc pěkně dostupných.
K té většině provozu, myslíš tím většinu času nebo většinu kilometrů? To je totiž docela rozdíl. A v jakém městě? Někdo totiž říká Říčanům (u Prahy) taky město :-) jak víš, že Octu si pořizuje většina kupujících na odpočet? Předem díky za odpovědi.
1.2TCe by možná stačila na 1.4TSI 90kW, ale to už je minulost.
No jak by to doklepal... letos bude někde pod 130t, 2015 třeba někde na 110, doklepe svůj život na konci první desítky v kompaktech. Otázka dne je, jestli se pak ještě vrátí na těch 300t, nebo jestli už se mu zákazníky zpátky získat nepodaří.
Jenže jak je znám, tak budou řešit jenom design. Kde by co pokroutili a kde co ohnout. Zda-li dát kilo chromu, nebo dvě. Však ušetří jinde, třeba na podvozku nebo motoru. Prostě klasika ;-\
Ale nepovídej, vždyť ty o tom autě nevíš vůbec nic... Kvalita je vzhledem ke konkurenci solidní, ale pokud víš o něčem jiném u Meganu, klidně sem s tím ;-)
Současný megane je vzhledem ke svým cenám solidní volbou, myšleno ve verzi kombi. Podvozkově lze mít určité námitky, ale nic hrozného a motorově téměř bez problému, jak jsem psal výše. Ale klidně argumentuj, jak se podvozkově a motorově Megane zhorší, máš možnost :-!
Zkus ty svoje pravdy něčím podložit. Rád si s tebou podiskutuji. Věřím, že pak tu diskusi ukončíš radostným zjištěním, že Mégane je nejspolehlivějším mainstreamovým kompaktem.
to chcu este dalsie dva roky predavat sucasny megane? to je odvazne riesenie
a co im bude vynasat? twingac? scenic? ved tam stale pomaly nic poriadne nemaju okrem clia s capturom, este ze sa renault nechysta za ocean, to by tam nepredal ani polovicu toho co tam predava chudak volkswagen
Rok 2016 tu máme za necelých 15 měsíců, to není tak hrozné, to stávající Megane nějak doklepe a to i vzhledem k cenové politice Renaultu.
Co jim bude vydělávat fakt nevíš? Pokud ne, tak se zkus podívat jak moc úspěšné Clio a Captur, čeká se jak trh uvítá nové Twingo a také Espace. To myslím aktuálně bude do uvedení Meganu stačit.
To samozřejmě je "odvážné" řešení. Megane je z 270t prodaných v roce 2010 na 150 v roce 2013, letos byl do srpna včetně dalších -14% a je pravděpodobné, že ten propad bude pokračovat, Leon a Auris už si brousí tesáky.
Je možné, že určitá část kupujících zkrátka sáhla po Capturu, který fakticky dokáže uspokojit podobné potřeby jako Megane (nemluvím o Grandtour).
Twingo, Scenic, Clio, Captur... no to není zase tak málo.
Jsou to spekulace, ale můj názor - Espace se nechytne, bude to okrajová záležitost pro podivíny. Megane rozhodne, jestli Renault dokáže zvednout hlavu a vrátit se do vyšších pater autotrhu.
A ty si z ktorej višne spadol? Stále tu čosi pletieš o akýchsi rendlíkoch...
V rendlíkoch si môžeš uvariť polievku, ty v nich jazdíš? Výrobcú áut takého mena, navyše s malým r nikto nikdy nevidel ani nepozná, lebo neexistuje. Často trpíš halucináciami?
Hlavně že ten tvůj koncern dělá auta 17let stejný jen na jediný co se zmohli je udělat z kulatýho auta hranatý to je teda umění to ti povím. A postavit na rapidu 90% vzhledu na další modely. Radši se probere.