To je mazec že? >:D
Já si prvních pár km v golfu říkal, že mám buď ruce šejdrem nebo to auto je polámané, když mi pořád utíká volant pod rukama. Pak mi došlo čím to je a od té doby je vypnutý.
No právě kvůli téhle fičuře jsem si nepřiplácel za automatické přepínání dálkových světel...bylo to jen v paketu s Lane Assist a připlácet si za něco, co vím že bych hned vypnul jsem nechtěl.
Ano je to bohužel tak, ale dynamic light je tak paradní věc, že jsem to nakonec zkousnul a ten paket vzal s tím že lane asistenta mám vyplého. Nechápu proč to nejde koupit zvlášť :-(
Ale jde. Tedy musíš mít dešťový senzor (celý paket viditelnost a osvětlení, nebo jak tomu říkají) a správné xenony. Překvapilo by mě, kdyby český importér trval na tom, že to nejde, byť to v Německu není problém.
Že to není možné, ti řekl prodejce? České ceníky pro veřejnost jsou totiž nějaké zjednodušené (co jsem teď koukal, paradoxně obyčejný Golf tuhle možnost má i v ceníku). Co se Cupry týče, nemají automatické přepínání LED světla v základu? Nikdy jsem to u Leonu nestudoval a jsem zvyklý, že tyhle funkce LED mají.
Ne ne teď jsem mluvil s prodejcem....dodělat to samostatně vyjde na balík...tak že jedině zaplatit z celým paket a pak vypnout Lane Assist.....ale například u Alhambry to jde zatrhnout v konfiguraci samostatně a stojí to 3 tisíce....
PS: dešťový senzor zaplacený mám, ale hlídání dálkových světel je samostaná položka jen v paketu s Lane Assist.
Nepsal jsem nic o dodělání, ale z výroby. V Německu ta možnost je a v ČR je u obyčejného Golfu. Tak jaképak nejde? Tímhle by mě naštvali. Stejně tak čekám, že mi prodají třídveřový Golf, byť v ceníku nic takového není. U Seatu nevím.
PS: Podíval jsem se na německý konfigurátor Seatu a mají to tam jen v paketu, pokud jsem někde něco nepřehlédl. Překvapivě málo možností. :-O
Dyť jsem ti to povídal.....sledoval jsem to půl roku...český a rakouský kofigurátor je na tom ještě o malinko líp než Německo nebo Uk.....co jde objednat ještě mimo nevím, ale v oficiálním je Česko dost pružné pokud to seat ve Španělsku uvolní...
PS:podívej se co je všechno už v základu...pak tě možná nepřekvapí málo možností :-)
Soudil jsem z VW. Seat moc nesleduji a už vůbec ne v Německu.
Základní výbava je slušná. Koukal jsem i na nižší stupně (co v nich je, jsem nezkoumal) a příplatků o moc více nebylo. Český ceník dal dojem většího počtu.
Právě kvůli řízení bych nechtěl auto mladší 20 let... Jděte do * s elektronikou, to nemůžete vyrobit auto bez toho? Já chci řídit a ne se nechat vést. To můžu rovnou jezdit MHD... >:D
Jezdit v ojetinách za cenu šrotovného je třeba patřičně obhájit hlavně před sebou samým, tak bojuj dál >:D
Mimochodem jízda v kočaru taženém koňmi má své kouzlo ale výzkum a vývoj nezastavíš.
Byly doby, kdy měl dvoulitr 115koní a dnes má i 360. Mně to vůbec nevadí.
Čoveče tady s takovým názorem neprorazíš. Tady je to samej řidič na baterky, kterej by nejradši kdyby auto řídilo samo a on by se jenom vezl. Ideálně v 2 tunový jarmaře aby byl naprosto bezpečnej. >:D Za tyhle názory si tady maximálně vysloužíš posměch, že nemáš na nový auto plný elektroniky tak jezdíš ve starý herce. Jinak s tebou ale souhlasím. Není to ještě, ale tak strašný. Dají se koupit auta kde si řízení užiješ, akorát musíš hledat ve vodách typu Golf GTI, Focus ST a podobně, kde se ti různí asistenti ještě dají povypínat. U konfekčních aut je to už v háji.
Možná tě to překvapí, ale řízení s proměnlivým převodem a elektrickým posilovačem se myslím jako první ukázalo v Hondě S2000. To je jarmara pro řidiče na baterky, viď. >:-[]
A právě Golf GTI má řízení popisované v článku. Navíc proměnlivost převodu je mechanická záležitost (jde o tzv. nelineární).
Já jsem ale nikde nepsal o tom, že se mi tohle ostřejší řízení nezamlouvá. To asi špatně čteš. Já jen psal, že mi vadí auta plný elektroniky co řídí skoro sama.
Já si to myslel, ale souhlasíš s člověkem, který si stěžuje na řízení - právě kvůli němu by nechtěl auto mladší 20 let. Pokud myslel elektroniku obecně, tak auto bez ní jen těžko homologují.
Neviem čo si myslel že sa dá vypnúť v GTI, ale premenlivý prevod riadenia je mechanická záležitosť a o nejakom vypnutí teda nemožno uvažovať. ;-) A ak si myslel všeobecne obmedzujúcu elektroniku á la ESP, tak Ťa tiež sklamem: v GTI sa nedá úplne vypnúť, len čiastočne (protipreklz).
Potlačené je, úplne sa ale nevypne. Ak stlačíš tlačidlo ESP off, síce sa Ti objaví varovná ikonka v prístrojovke, môžeš gumovať pri rozjazde a pod., ale reálne stále ESP môže zasiahnuť, ak by bolo napr. v zákrute zrejmé, že to auto nezvládne.
Nevidel by som to tak negativne. Pokrok nezastavime a zrovna tu sa jedna skor o vylepsenie mechaniky a nie o elektronicku hracicku. Ten kto sa plazi po okreskach 70 a po dialnici 110 tak tuto ficuru naozaj nepotrebuje... Je to na presnu pilotaz vysokymi rychlostami pri zachovani obratnosti. V konecnom dosledku je to lacnejsie riesenie ako prilis komplikovana predna naprava s oddelenou tehlicou a podobne.
Karburátor, švihadla, diagonální pneumatiky, 3-4stupňová převodovka, rovné přední a zadní časem navíc mléčné sklo, asfalt v podbězích a na podvozku, halogenové světlomety, startování motoru klikou, sytič, tuhá zadní naprava, bubnové brzdy...
Běžte staromilci masturbovat do muzea a otestujte ty nové věci, než vynesete soudy ;-)
jak vůbec poznám, že mám ten super výdobytek Volkswagenu? Ani si nepamatuji, kdy jsem naposled použil plný rejd a už vůbec si nedokáži představit, jak bych při něm poznal 1/2 otáčky volantem! Podle mě se jedná pouze o reklamní tah, nic jiného nedává smysl v době posilovačů (např. u Hyundaje i nastavitelných), lepších podvozků (tj. bez odskakujících zádí) a omezení rychlosti. Nebo má smysl, jednou za 10.000 km, ušetřit 1/2 otáčky lehounce jdoucím volantem?
Píšeš absolutní nesmysl. Mám 4 měsíce OIII RS která tohle řízení má. Projíždění ostřejších zatáček a nebo třeba kruhových objezdů je prostě úplně jiná liga. Pokaždé když přesednu do auta s normálním řízením, připadám si (hlavně na těch kruháčích), že se volantem umotám. Kdo nevyzkoušel, nepochopí. Ale věřím, že někdo jiný může mít jiný názor.
Nevznika treba problem, kdyz chci poslat auto rychle do prudke zatacky, ze instinktivne zatocim (trhnu volantem) hodne, takze prevodka natoci kola vic nez chci ja a tim padem vznikne nedotacivost? Preci jen jestli je tohle progresivni rizeni aktivni az nekde kolem 60 stupnu, tak si na to clovek nejspis nezvykne tak rychle, nebo se mylim? Nikdy jsem nemel moznost si to vyzkouset, jen spekuluju.
Nevzniká. Prostě do toho sedneš a okamžitě pochopíš co jak s volantem. Je to jako když sedneš na motokáru. Ta má vůbec od rejdu k rejdu asi půl otáčky a přitom s tím hned dokážeš řídit aniž by sis na to musel zvykat. Akorát ti pak přijde divný sednout zpátky do běžnýho auta. ;-)
Pokud pojedeš rychle klikaté úseky tak si na to zvyknout trochu musíš...přeci jen je člověk z běžného auta zvyklý na pozvolnější řízení a tady to má rychlejší nástup...ale není to nic nepříjemného.
Zatím jsem neřešil žádnou krizovou situaci, takže nemůžu říci z praxe. Každopádně jsem si na to zvykl velmi rychle a spíše se mě stává, že když sednu do manželky auta, tak řeším opačný problém, že skoro nestihnu zatočit. A o to víc si pak užívám ve svém autě tuhle "fičuru".
Hochu zkoušel jsem to v O3 RS. Je to náhodou výborný nápad. Štve mě jak si můžeš u běžnýho auta ruce umotat, když potřebuješ rychle měnit natočení kol. 1/2 otáčky je myslím na každou stranu takže jestli to správně chápu tak ze 3 otáček od rejdu k rejdu si na 2. Nezkoušel jsem to sice, ale rozdíl je hodně cítit. Dokážeš měnit rychle natočení kol aniž by sis pletl z rukou vánočku. Dává ti to mnohem jistější pocit za volantem při řešení nestandartních situací. Škoda, že to nedávají jako standart do všech aut.
Jednoduché - když si za něj připlatíš, nebo máš GTI/ R/ S/ RS/ Cupru. Ani tak nejde o plný rejd jako o ostřejší zatáčky (ale pomůže to i při parkování, nebo vyhýbacích manévrech). Poznáš to okamžitě.
není to přesná informace, ale volantem na doraz jsem tak cca 1x/10.000km. V autech mám (pokud je to možno) pořád zapnutý mód parkování, aby volant šel pěkně lehce. Řekl bych proto, že na autech je rozhodně co zlepšovat, ale lineární řízení to rozhodně, alespoň pro mně, není. Při parkování točím volantem dlaní a asi mi vyhovuje, že mám v natočení větší cit, než kdybych měl "prudké" řízení v krajních pozicích. Podle popisu v článku se opravdu jedná jen o krajní pozice. Tj. kýhošlaka, k čemu to je dobré? Ať se raději auto. cz zaměří na kouřící diesly šodovek, to udělá lépe a bude to mít navíc přínos pro všechny.
Krajní pozice? V článku píší, že strmější převod nabíhá zhruba v šestině otáčky, když budu parafrázovat. Ze zkušenosti mohu říct, že to na okresce poznám.
Ještě se mi nestalo, že bych v GTI přetočil zatáčku kvůli nelineárnímu řízení. Když to auto rídíš, tak ti skoro ani nedojde, že je "něco jinak". Přijdeš na to víceméně ve dvou situacích. Jak už tady někdo psal, tak na kruháčích a hlavně u projíždění serpentin si uvědomíš, že nemusíš ručkovat a to je snad sakra výhoda!
Za mě jednoznačně :yes:
Presne tak. A podotýkam, že ešte strmšie než GTI (2,1 otáčky od-do) to má Focus ST, kde je len 1,8 otáčky od dorazu po doraz. Žiadne motanie rúk, akúkoľvek zákrutu spravíš s obomi rukami na volante, žiadne rúčkovanie či zamotané ruky.
Ako píše Roman1, ak presadneš z auta s týmto riadením (Octa RS, GTI, Cupra...) do bežnej verzie, zrazu budeš mať v kruháčoch pocit, že sa Ti zamotajú ruky, prípadne musíš rúčkovať. A to nie je ani príjemné, ani bezpečné a v konečnom efekte ani rýchle.
je hrocení názorů ve smyslu, komu se variabilní převod řízení líbí, je pasažér a ne řidič, nebo naopak, kdo ho nechce, ať se vrátí ke kočárům. Tahle fičúra je podle mého jedna z věcí, které jsou a budou čistě na vkusu každého soudruha.
Mě se řízení s proměnným převodem líbí ve velkých autech, kde dokáží navodit dojem větší mrštnosti auta a přitom zůstává komfortní pocit jízdy v limo nebo velkém SUV. U sporťáků to je docela sporné v tom smyslu, že pokud dokáže řízení i přes el. posilovač poskytovat nějakou zpětnou vazbu, pak variabilní převod její zbytky spolehlivě zabije. Je to jistě otázka zvyku, osobně bych ale takové řízení v GTI nezatracoval, ale třeba v caymanu bych ho nechtěl. ;-)
Kdy potřebuješ zpětnou vazbu? Podle mě je v době elektroniky již naprosto škodlivá a bývá příčinou bouraček. Motor si sám přidává nebo ubírá, brzdy si samy přibrzďují a ty by ses jim do toho ještě chtěl plést? Jó, řízení moderních aut už není ten adrenalin jako kdysi.
udělat lehčí auta - potom by se obešly bez posilovače i progresivního řízení. Já teda mám auto bez posilovače a utočím ho levou rukou ve všech situacích - pravou beztak řadím. Volant s posilovačem ani za nic, to se potom absolutně nedá poznat po čem se jede - bez posilovače naprosto přesně cítím změny přilnavosti - odezvu kol a tomu přizpůsobím styl jízdy.
Řízení moderních aut je jako řízení auta ve videohře - sice se dá jet super rychle a auto sedí jako přilepený, ale asi právě proto už to není ono. Jak říkal Nicky Lauda - dnes jsou F1 super bezpečné, ale taky super nudné. A běžná auta jsou na tom úplně stejně.