Bezpečnost
vysoké suv nemá losie gény, ale keď niekto silou mocou musí jazdiť teréňakom po cestách, tak holt, nech dá dole nohu z plynu. Zatiaľ stále platí vysoké ťažisko, nízka stabilita, porsche neporsche.
Problém není fyzika, jiná SUV to zvládají. Problém je, že se Porsche holt něco asi nepovedlo. Právě u téhle značky ale problémy s jízdními vlastnostmi velmi překvapují.
A nevím, jestli někdo jezdí "musí jazdiť tereňákom silou mocou..." Cítím z tvého vyjádření despekt k majitelům SUV, což je myslím, zbytečné, ne? Nechci začínat flame, ale uvedl bych ti hned několik dobrých důvodů, proč koupit SUV. Diskutovalo se to nejen tady už mnohokrát.
A nevím, jestli někdo jezdí "musí jazdiť tereňákom silou mocou..." Cítím z tvého vyjádření despekt k majitelům SUV, což je myslím, zbytečné, ne? Nechci začínat flame, ale uvedl bych ti hned několik dobrých důvodů, proč koupit SUV. Diskutovalo se to nejen tady už mnohokrát.
Prošel jím i vyšší a těžší Cayenne. Asi nějaká nová hračka.
Viděl bych to podobně...
Super, Porsche má novou hračku, to jsou hlavičky, že zase něco pěkného vymysleli (když to jinde dokáže pořešit ESP). Že to moc dobře nefunguje? To nevadí, však oni si to na zákaznících časem doladí, důležitý je zatloukat, zatloukat, zatloukat. A když už se to provalí, tak hlavně pozitivní přístup. :-!
Je to průser u každé značky... co ti zrovna Porsche udělalo? Zdáš se jednostranně zaměřený...
Vy nejste jednoznačně zaměření?
Když byl problém u Jeepu, to tu bylo kydů, mam vám to připomenout?
Když byl problém u Jeepu, to tu bylo kydů, mam vám to připomenout?
A viděl jsi, co ten Jeep dělal? Tohle bych nazval spíš zvláštním: proč něco takového zrovna u Porsche udělali?
Viděl. Ale v druhým testu krátce poté už nedělal.
Fordy E😜lorery taky šly v USA jeden čas masivně na boudu. Nu, chyba byla ve špatných penu, že s tím tatíkové a maminy drandily jako se sedanem nebo kupátkem a vono jaksi s SUV takhle projíždět zatáčky nejde... >😁
Fordy E😜lorery taky šly v USA jeden čas masivně na boudu. Nu, chyba byla ve špatných penu, že s tím tatíkové a maminy drandily jako se sedanem nebo kupátkem a vono jaksi s SUV takhle projíždět zatáčky nejde... >😁
Nám? No, mě konkrétně můžeš, schválně, co najdeš 😄
Stát se to může hodně automobilkám. Navíc, to Porsche nebylo tak tragické, jako třeba to Kangoo 😄 Jeep sem snad ani neviděl... Průser je to však tak i tak.
Stát se to může hodně automobilkám. Navíc, to Porsche nebylo tak tragické, jako třeba to Kangoo 😄 Jeep sem snad ani neviděl... Průser je to však tak i tak.
sorry ale špatný jízdní vlastnosti u Porsche to je asi stejný jako Oktávie s 10 litrovým kufrem >😒] Tohle by se u 911 stát nikdy nemohlo a nestane tak proč takhle odladěné není i tohle auto? že by se šetřilo? někdo byl lenošnej? nebo se to prostě vo..balo protože se to přece prodá je to přece porsche ?
PS srovnávat kangoo nebo jeep s porsche???
PS srovnávat kangoo nebo jeep s porsche???
Nech ho slavit, aktuální produkce Hondy jim k tomu dlouhodobě důvod nedává, tak ať si aspoň občas užijí podobný článek svého předsedy...
😉
😉
A z čeho tak usuzuješ? Máme tu snad více aut s podobným chováním a u některého to omlouvám? Ne, losí test zvládli i Korejci, ale u Porsche je něco špatně. Co ti na tom přijde jednostranné? ba dokonce si myslím, že by se nad tím dalo mávnout u Kie (a o co, že by nad tím nikdo nemávl a dostala by pořádně pod ocas), ale ne u údajně nejsportovnjěšího SUV na trhu. Nehledě na tu reakci automobilky. Chápeš to?
Že moc dobře nefunguje?
Losí test se dělá tak, že postupně zvyšuješ rychlost průjezdu, například Cayenne to dal v 67km/h a v 69 km/h (GTS).
Takže Macan, jež začal dělat problémy při 70km/h není zase tak špatný.
Mimochodem abych ti pohladil ego - CR-V to projelo v 71 = je lepší, než Macan.
A s touhle bombou můžeš jít klidně spinkat 😄
Losí test se dělá tak, že postupně zvyšuješ rychlost průjezdu, například Cayenne to dal v 67km/h a v 69 km/h (GTS).
Takže Macan, jež začal dělat problémy při 70km/h není zase tak špatný.
Mimochodem abych ti pohladil ego - CR-V to projelo v 71 = je lepší, než Macan.
A s touhle bombou můžeš jít klidně spinkat 😄
CR-V to projelo v 71 bez splašení elektroniky? No paráda, to musí těšit každého příznivce japonských aut, být lepší, než Macan. CX-5 bys nevěděl?
Ta byla ještě lepší😒br />
[odkaz]
Nejlepší SUV je Xtrail (80).
Japonci jedou a ani k timu nepotřebují bůhvíjaké salámy. 😄 A to ani jeden z nich netvrdí, že má "best handling SUV". >😒]
Jsem zvědavý, kdy se najde přemožitel Xantie Activa.
Mně by spíš zajímalo, jak a čím to v té době měřili 😉
To ano. Ani jsem nečetl, jak přesně to dělají dnes. Protože jejich výsledky jsou někdy zajímavé. Podívej se třeba na tu CX-5, mezi 18" a 19" koly jsou 3 km/h.
Kdo tady co zatlouká??? Přání otcem myšlenky. Tobě tady hlavně chybí nějaký příspěvek ala H-klub (např. šušu), který by psal něco o ve smyslu, jako, že to vůbec není pravda, že je to celé podvod apod. Jenže tu zatím nikdo nic takového nepíše, takže se nemáš čeho chytit. Zkus vydržet, třeba se konečně dočkáš... 😉
A kdyby si tím Porschem tu trať projel 10x tak pokaždý elektronika zareaguje trochu jinak. Nejde brát jeden průjezd jako dogma. Všechno záleží na mraky parametrech na základě, kterých ESP reaguje. Nejde to nasimulovat 2x stejně, tak co řešíš.
Oni s tím během testu nejedou jen jednou, mimojiné zkoušejí i různá zatížení, vliv zapnutého a vypnutého ESP atd...
aha tak proč tu visí jen tohle jedno video. Nebude to náhodou tím, že všechny průjezdy byly v pohodě a z tohodle jednoho se dá udělat nekonečnej příběh o tom jak je Porsche Macan nebezpečný?
tak fyzika tam platí určite, dá sa iba pomôcť elektronikou, aby sa to v lose neprevrátilo a zrejme ju macan nemá dobre nastavenú (hrana medzi prevrátením a zvládnutím losu je pri suv asi sakra tenká). Nie som fanúšik suv, ale ani hejter (ak ho niekto chce, má ho mať, nemám s tým najmenší problém, ale tak ako ja nečakám, že môj smart dá los jak 911, nemal by to čakať ani macaňák).
Ty důvody mne zajímají... Každý si myslím, že má jiné důvody 😄 Povídej.
Vyšší posaz pro starší osoby, tahání karavanu nebo člunu, malá světlá výška prémiových kombi i pro relativně běžné "horší cesty", lepší kompatibilita s aktivním životním stylem (tím myslím... umíš si představit kajak na 7er?)...
Vyšší posaz: To beru, proto si i naši SUV koupili a mne to začíná také přiapdat fajn.
Tahání karavanu: Tady moc nechápu proč i když už mi to nejeden karavanista řekl. Přeci spíš záleží na tom, jak které auto může tahat zátěž. To zvládne i to kombi.
Na horší cesty: Zase záleží... SUV na Runflatech, nebo s tvrdým podvozkem je horší než kdejaký sedan, nebo kombi.
Lepší kompatibilita s aktivním životním stylem: Tady je to dost ošemetné, protože vyjma opravdu velkých SUV je uvnitř menší prostor než u adekvátních kombi, nebo MPV, hlavně v kufru ( Nedávný průzkum RR a GCherokee mne dost šokoval). Navíc 4x4 dnes už není pro SUV výsada. Zde vidím pořád jako lepší kombi, popřípadě zvýšené kombi typui Allroad, Alltrack, nebo XC 70 😄
Tahání karavanu: Tady moc nechápu proč i když už mi to nejeden karavanista řekl. Přeci spíš záleží na tom, jak které auto může tahat zátěž. To zvládne i to kombi.
Na horší cesty: Zase záleží... SUV na Runflatech, nebo s tvrdým podvozkem je horší než kdejaký sedan, nebo kombi.
Lepší kompatibilita s aktivním životním stylem: Tady je to dost ošemetné, protože vyjma opravdu velkých SUV je uvnitř menší prostor než u adekvátních kombi, nebo MPV, hlavně v kufru ( Nedávný průzkum RR a GCherokee mne dost šokoval). Navíc 4x4 dnes už není pro SUV výsada. Zde vidím pořád jako lepší kombi, popřípadě zvýšené kombi typui Allroad, Alltrack, nebo XC 70 😄
Tahání karavanu - obecně je výhoda, pokud je tahač těžší než tažený. Vezmi extrémní příklad - zapojení karavanu za nějaké Clio RS. Utáhlo by to? Jo, zřejmě jo, proč by neutáhlo. Ale nějaká X5 se s tím evidentně popasuje s větší grácií.
Pro běžnou 5er je poměrně limitující světlá výška. Tam, kde s nějakým Focusem normálně projedeš, na nějakou horskou chatu v Krkonoších třeba, můžeš už mít s 5er problémy. Samozřejmě je tu z mého pohledu optimální řešení v podobě Allroadu, který na to jde z druhé strany...
Co se prostoru týče, běžné velké SUV umí být v případě potřeby sedmimístné, to ti kombík nenabídne. To podle mě dobře demonstruje prostorové poměry X5 vs. 5.
Pro běžnou 5er je poměrně limitující světlá výška. Tam, kde s nějakým Focusem normálně projedeš, na nějakou horskou chatu v Krkonoších třeba, můžeš už mít s 5er problémy. Samozřejmě je tu z mého pohledu optimální řešení v podobě Allroadu, který na to jde z druhé strany...
Co se prostoru týče, běžné velké SUV umí být v případě potřeby sedmimístné, to ti kombík nenabídne. To podle mě dobře demonstruje prostorové poměry X5 vs. 5.
Nevím, jestli to dobře demonstruje prostorové poměry, nebo zaměření na trochu jiné trhy. Kombi může být klidně delší. A třetí řadu v SUV většinou považuji za úsměvnou, nikoli užitečnou.
No zrovna právě to X5 prostorem moc neplývá, uvnitř je docela malé, ale to BMW obecně. Proto řikam, že strašné záleží jaké SUV srovnáváš s konkrétním vozem. To SUV, které je bližší Jeepum bude určitě velmi schopné, ale pak ty různé pseudostylovky typu X6 ( i když je moc hezké) praktické zrovna nebude 😄
Je možné, že SUV typicky utáhne více než odpovídající kombi. Moc to nesleduji (a už vůbec nesleduji kombi), ale nepamatuji si, že bych někdy u nějakého viděl třeba 3,5 tuny. Navíc v SUV spíš najdu redukční převodovku, nebo alespoň zkrácenou jedničku.
Sedan s 12 cm světlé výšky (který ji umí snížit i pod 10 cm) skutečně nebude na polní cestě šťastnější než SUV s 20+ (které se umí vyškrábat k 30). Volba pneumatik a podvozku/ jeho nastavení je věc majitele. Na letním silničním obutí jsem zkoušel například Cayenne a problém s ním nebyl, byť nějak zvlášť měkký není.
Sedan s 12 cm světlé výšky (který ji umí snížit i pod 10 cm) skutečně nebude na polní cestě šťastnější než SUV s 20+ (které se umí vyškrábat k 30). Volba pneumatik a podvozku/ jeho nastavení je věc majitele. Na letním silničním obutí jsem zkoušel například Cayenne a problém s ním nebyl, byť nějak zvlášť měkký není.
Jasně, tady je to ale podle mne už o typu auta. Je SUV a SUV... některé nejsou ani 4x4. Já si myslím, že je to prostě dle konkrétního kusu auta a to je i s tím přívěsem. Dobrá, ta světlá výška hraje prim, to je jednoznačné, jen některá auta třeba zvládnou minimálně stejně dobře projet rozbitou okrsku... polní cesta je už jiná 😄
Bavíme se o SUV v prémii, ne? Pak je to prostě o tom, že 3er / 5er je orientovaná příliš na dálnici, X3 / X5 jsou alternativa i pro horší cesty. Kdysi o tom hezky psal Dinar někde na blogu nebo v diskusi...
Já se bavil tedy o SUV obecně 😄 S prémiovkami moc zkušeností nemám, tak nechci být za Toppera... p.s. kde vlastně je? >😁
Mimo prémii je to trošku jiné... kde projedeš s 4x2 Qashqaiem projedeš pravděpodobně i s tím Focusem.
Pořád si myslím, že by SUV mohla utáhnout více (těžko říct, jak je třeba 200 kg navíc důležitých). A pro "karavanisty" může hrát roli pohon všech kol, protože karavany nestojí jen na asfaltu (a může se pozitivně projevit na tom, kolik dané auto utáhne). Magazíny pro tahání karavanů nedoporučují výhradně SUV, ale mají velmi silnou pozici. To by se na to člověk musel podívat důkladněji.
Jo, je to určitě díky 4x4 a taky třeba preferují automat, kvůli cukání při manuální spojce.. je to prý pohodlnější. Jenže tyto věci umí i obyčejny sedan 😄
Automatickou převodovku jsem schválně nepsal, protože sedan/ kombi bude mít pravděpodobně stejnou. Ale zase tolik sedanů pohon všech kol nemá, že. Třeba What Car? minulý rok ocenil Octavii jako auto roku pro tahání a letos ji porazil Qashqai, byť ve své třídě vyhrála. To jak liftback, tak kombi, přičemž liftback dostal pohon všech kol až teď. Jak říkám, člověk by se na to musel podívat důkladněji. Nebo se rovnou zeptat někoho, kdo hodně tahá a tahal s mnoha vozy.
No, já znám dva lidi, vášnivé karavanisty. Jeden tahal v prubehu času Toledem, pak Alhambrou a teď Tigaunem 4x4. Druhý jezdí dvojkovou Oktávkou TDI (předtím měl Passata, tuším B6, ale ukradli mu ho), ale je omezen, jelikož ta jeho má jen 1400Kg. Tiguan dává 2500Kg... pro obraz, moje Mondeo IV dává 2200Kg 😄
To co sem vypsal sou požadavky dnes těchto lidí 😄 Hlavně ten automat a radši 4x4, potom záleží na tom, kolik to auto utáhne.
Ano sedanů/liftbacku se 4x4 je málo, ale v prémii jich už najdeš více. Třeba od D3 😄
To co sem vypsal sou požadavky dnes těchto lidí 😄 Hlavně ten automat a radši 4x4, potom záleží na tom, kolik to auto utáhne.
Ano sedanů/liftbacku se 4x4 je málo, ale v prémii jich už najdeš více. Třeba od D3 😄
Ano, v prémii ti dá světlou výšku, možná nějaký metrák navíc v tahání a v některých případech vzduchový podvozek (samovyrovnávací zadní nápravu, nebo jak se tomu česky nadává). Touareg těch 3,5 tuny dá, kolik zvládne 5er/ A6/ E?
Tak jsem se podíval k Audi. Všechna čísla jsou pro 12% stoupání a jde o strop (negarantovaný, neprohlížel jsem všechny konfigurace).
A6 2100 kg (i Avant)
A6 allroad 2500 kg
A8 2300 kg
Q5 2400 kg
Q7 3500 kg
A6 2100 kg (i Avant)
A6 allroad 2500 kg
A8 2300 kg
Q5 2400 kg
Q7 3500 kg
Ano, zde je krásně vidět ta výhoda SUV 😄 Na druhou stranu, záleží jak těžký karavan taháš. V průměru nejaký pro 4 (záleží na výrobci, na výbavě atd...) s jednou nápravou tak sou kolem 2-2,5Tun 😄 Takové ty starší menší i o tunu méně 😄
Preco by sa nieco nemalo podarit Porsche? Ako uvadzaju, zablokovanie kolesa je nastavene na 300 ms. Ak ti je to vela, alebo nie si s tym spokojny, tak ti to skratia na pozadovanu odozvu. >😁
Zbytocne sa tu robi z komara somar, nejde o ziadnu zavratnu chybu. Preprogramuju elektroniku a diskutujuci na auto.cz budu konecne spokojni, aj ked v Porsche s nimi nebudu suhlasit, ale co pre zakaznika neurobia, ze? >😒]
Zbytocne sa tu robi z komara somar, nejde o ziadnu zavratnu chybu. Preprogramuju elektroniku a diskutujuci na auto.cz budu konecne spokojni, aj ked v Porsche s nimi nebudu suhlasit, ale co pre zakaznika neurobia, ze? >😒]
Docela fail pry nejlepe jezdiciho SVU (pry protoze jsem nezkousel). 8-s
I kdybys zkoušel. Auto běžně plně nezatížím a většinu času strávím ve Sport Plus (když sedím v Porsche za dva a půl milionu, chci si užívat), nemluvě o tom, že běžně nezkouším vyhýbací manévry. Dělám tedy úplně něco jiného než oni. Je škoda, jestli Porsche zvolilo příliš "přísné" nastavení ESP pro standardní režim. Takovou věc od nich nečekám.
Už jsem viděl využití stejného manévru ve městě - šel jsem přes přechod auto zastavilo, to za ním zaspalo a jak byla noc a možná i lehká námraza, tak se rozhodl to vykličkovat. Nic se nestalo, ale kdyby se takhle podivně někam sunul stranou, bůh ví, co by přibral...
To už je trochu mimo, ale přesně z toho důvodu nemám rád na Freelanderu mód snow, to auto se sune rovně dokud nezpomalí na podle něj bezpečnou úroveň a až potom zatáčí...
To už je trochu mimo, ale přesně z toho důvodu nemám rád na Freelanderu mód snow, to auto se sune rovně dokud nezpomalí na podle něj bezpečnou úroveň a až potom zatáčí...
Pokud jsem to dobře pochopil, auto se vyhlo v pohodě, jen se nechtělo okamžitě tak prudce vrátit zpět.
No, nezvládl se ani narovnat, při tom srovnání šel trochu šikmo a smetl hraniční kužele - na nějaké užší silnici by mohl sjet nebo do něčeho narazit. Porsche tvrdí, že srovnávalo 300 ms, tzn necelých 6 metrů to auto nebylo ovladatelné...
Hlavní problém vidím v tom, že nešlo ve správném směru, nevím, jestli to byla chyba řidiče, nebo se to opakovalo...
Hlavní problém vidím v tom, že nešlo ve správném směru, nevím, jestli to byla chyba řidiče, nebo se to opakovalo...
Kolik jejich testů jsi viděl? Do kuželů vlétl myslím i F-Type. Nemažou se s tím; je to Teknikens Värld, ne Vogue. Nestudoval jsem to detailně, ale přišlo mi, že se kolo zablokovalo, když zatočil zpět. I jejich článek hovoří o tom, že se autu nechtělo zpět, nikoli o tom, že měli problém se vyhnout.
Je mi jedno, kolik dalších testů udělali a jak. Koukám na Porsche Macan a čím více na to koukám, tím více se mi to nelíbí. To auto by to možná úplně v pohodě zvládlo bez ESP, kdo ví. Ale z toho záběru je vidět, že se spustil už při rovnání do protisměru ještě v době, kdy jel v úhlu. Jinými slovy mohl by auto po tečně poslat ven ze zatáčky. Děkuji, nechci... :no:
Naštěstí to vypadá, že svůj domácí úkol odflákli jenom v softwarovém oddělení a když dostane aktualizaci, nikdo se nic nedozví...
Naštěstí to vypadá, že svůj domácí úkol odflákli jenom v softwarovém oddělení a když dostane aktualizaci, nikdo se nic nedozví...
Nejsem v tomhle odborník, ale nedotáčivost mi nepřijde jako něco zvláštního. A že auto nezatočí při jakýmkoliv natočení kol taky ne.
Nevím, ale mě přišlo, že se to auto zachovalo správně - předcházelo smyku a srovnalo auto.
Nestačilo prostě napsat 3 sekundy?
To asi jo. Je spise zajimave, ze se pri zkouskach brzd resi, jestli auto zastavi na 35m nebo 33,5m A hned ze je to prave ten rozdil, ktery muze znamenat buhvi co a tady se nikdo nepozastavuje nad tim ze 3s pri 70km/h znamenaji kola ve smyku a neovladatelne auto na draze dlouhe cca 60m. Tomu rikam vychytany system
Za prvé, testy se dělají několikrát, třeba tehdy když se vypouštěly gumy myslím na cherokee, tak tato situace nastala v jednom, nebo dvou případech z 20ti. Tady u porsche to bude podobně, dalších x manévrů macan určitě zvládal.
Ale !!! je tu ještě jeden problém - řidič za volantem. Auto jede určitou rychlostí, volantem točí člověk, jak zajistíme že vždy stejně točí volantem, že třeba při prvním zatočení nedá auto trošku větší impuls, který se může odrazit právě na neochotě se vrátit zpátky. Pochybuji, že vždy reaguje stejně strojově. Sice i to že to jednou nevyjde o něčem vypovídá, ale až tam bude místo řidiče elektromotor, tak můžeme mluvit o objektivitě.
Ale !!! je tu ještě jeden problém - řidič za volantem. Auto jede určitou rychlostí, volantem točí člověk, jak zajistíme že vždy stejně točí volantem, že třeba při prvním zatočení nedá auto trošku větší impuls, který se může odrazit právě na neochotě se vrátit zpátky. Pochybuji, že vždy reaguje stejně strojově. Sice i to že to jednou nevyjde o něčem vypovídá, ale až tam bude místo řidiče elektromotor, tak můžeme mluvit o objektivitě.
Na jednu stranu bych se to nesnažil zlehčovat, na stranu druhou bych z toho ani nedělal drama, prostě to nebyl úplně čistý průjezd, nic víc v tom nevidím.
To je pravda. Ale pokud prudší otočení volantu vede k nějakému problému, pak tam ten problém je i pro reálný provoz.
SUV není motokára, vždycky více či méně bude mít problémy s těmito manévry, i když se tu najde spousta suv-lovers, co ti budou tvrdit opak.
Ve srovnání se sedanem jasně. Ale Porsche by mělo být na špici segmentu, tedy mělo by zvládnout minimálně to co SUV-konkurence. Pokud se ukáže, že při losím testu nestačí na nějakou CX-5 nebo Tiguan, je to z pohledu Porsche problém - už vzhledem k tomu, kolik stojí.
Pravda, srovnání s cx5 nebo tiguanem bude zajímavé.
ja by som rad videl porovnanie s Q5 s podobnym motorom - jedna sa o rovnaky technicky zaklad, tak som zvedavy, ci je to fakt len "chyba" naladenia softwaru, a ci si teda v Ingolstadte urobili svoju robotu dobre...
Q5 testovali s 2,0 TDI a dosáhla 73 km/h. Macan tohle udělal při 70 km/h (zřejmě tedy dosáhl 69 km/h).
joo, vdaka tomu odkazu co tu dal - uz neviem kto, ale dakujem mu 😉 , som tam videl Q5 s 2,0 TDi...lenze zaujimala ma porovnatelna motorizacia...proste Q5 3,0 TDi, alebo SQ5 TDi...tie som tam bohuzial nenasiel. Preco idem tak do hlbky - koli vyvazeniu auta - predsalen 3,0 TDi a BiTDi je este o cosi tazsi na tom predku...
Ak by to taketo verzie mali zvladnut lepsie nez Porsche, potom treba fakt hladat chybu v Stutgarte 😉
hmm, vidim, ze nejaky hochstapler sa musel ukajat minuskom... :-! , rad by som vedel, co tym mal konkretne na mysli...zacinaju ma tie pluska a minuska trochu aj * ! - dylynko si zaminuskuje, ale vyjadrit sa nevie... :-!
Ak by to taketo verzie mali zvladnut lepsie nez Porsche, potom treba fakt hladat chybu v Stutgarte 😉
hmm, vidim, ze nejaky hochstapler sa musel ukajat minuskom... :-! , rad by som vedel, co tym mal konkretne na mysli...zacinaju ma tie pluska a minuska trochu aj * ! - dylynko si zaminuskuje, ale vyjadrit sa nevie... :-!
každý diesel je většinou lehce těžší na předek, holt auto šlo trošku déle za motorem. 😉
Obávám se že odhadem 90% řidičů kteří se pohybují po našich silnicích stejně není schopno takový vyhýbací manévr provést . S jakýmkoliv , sebelepším autem .
Třeba s Trabantem
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
To je fuk , třeba s Ferrari GTO .Myslel jsem to tak , že možná 90% řidičů kteří jezdí po našich silnicích nejsou vůbec schopni normálně takový manévr provést . Ne na letištní ploše a připraveni na manévr , myslím normální den , v normálním provozu , když normálně jedou třeba do práce . Myslím situaci o které ten losí test je , kdy jim ze strany něco vyjede , oni se tomu budou muset rychle vyhnout a pak se zase rychle vrátit zpátky aby je nesestřelilo protijedoucí auto . A dále si myslím že stejný poměr řidičů vůbec netuší jaké jízdní vlastnosti v mezní situaci jejich auto má , jak se chová a co od něj mohou čekat a že vůbec netuší jaké síly na jejich auto , na řízení a na ně samotné v takové situaci budou působit a jak se vůbec mají zachovat až s nimi bude příčné zrychlení mávat v sedačce ...
Ve Švédsku ovšem tento manévr trénují již v autoškole.
Jo ve Švédsku , ale tady není Švédsko . A těmi o kom píšu sebekriticky myslím i sebe . Stále třeba čteme v testech aut o jízdních vlastnostech , že to které je má takové a tamto ne zrovna perfektní , ale myslím si že i to nejhorší moderní auto je má takové že jimi dalece , až na světlé vyjímky , převyšuje schopnosti svého řidiče
To co píšeš ale platí spíš pro rychlost průjezdu zatáčkou... tam je jasné, že na tyhle limity se podívá málokdo. Ale pokud jde o stabilitu při vyhýbacím manévru... tam je naopak úlohou auta ustát třebas i panickou reakci řidiče.
Je jiná situace zvládnout rychlý průjezd zatáčkou kdy síly narůstají pomalu a zvládnout vyhýbací manevr , i psychicky . Při vyhýbacím manévru jsi překvapen a musíš reagovat rychle a razantně . A tady je pro těch 90% řidičů úplně jedno kdyby jejich auto zvládla losí test třeba i ve dvoustovce . Většina jich vytuhne , vteřinu vnímají jako hodinu a na správný manévr se nezmohou , nebo zmohou ale pozdě , nebo zareagují špatně ...
Joooo, bumerang se vrací.
O tom se tu psal už před 3/4 rokem, k čemu že sou lidem ty super podvozky, když s tím jezdí jak s hnojem anebo s tím jezdit neumí. Kruháče projíždí 30kou, rozjíždí se jak se šáde 120, výjezdy ze zatáček jak ve zpomaleným filmu.
Tehdá sem byl těžce sepsut, co to plácám za pindy.
Nu vot, malčikové, ono se Vám to vrátilo odjinud, že.
Pak stačí nejezdit tenhle připosraný styl, a rázem i to Alero je fenoném jízdních vlastností , protože pokud s ním zvolíš úplně jiný styl, si v těch okamžicích mnohem rychlejší jak stádo se svým ploužák stylem.
A nepotřebuješ na to megamoderní podvozek.
O tom se tu psal už před 3/4 rokem, k čemu že sou lidem ty super podvozky, když s tím jezdí jak s hnojem anebo s tím jezdit neumí. Kruháče projíždí 30kou, rozjíždí se jak se šáde 120, výjezdy ze zatáček jak ve zpomaleným filmu.
Tehdá sem byl těžce sepsut, co to plácám za pindy.
Nu vot, malčikové, ono se Vám to vrátilo odjinud, že.
Pak stačí nejezdit tenhle připosraný styl, a rázem i to Alero je fenoném jízdních vlastností , protože pokud s ním zvolíš úplně jiný styl, si v těch okamžicích mnohem rychlejší jak stádo se svým ploužák stylem.
A nepotřebuješ na to megamoderní podvozek.
Bariku, vůbec mi nedochází souvislost toho co píšeš s aktuálním článkem.
Dobré jízdní vlastnosti jsou dobré ke dvěma věcem - 1) můžeš záměrně tlačit auto na hranu možností a 2) mohou tě vysekat z nějaké zaviněné nebo nezaviněné krizovky.
Pokud pojedeš s Alerem "nepřiposraný" jízdní styl a vběhne ti tam děcko, pak se můžeme pobavit o zbytečnosti dobrého podvozku a pneumatik...
PS: v zájmu všech zúčastněných doufám, že na nic takového nedojde.
Dobré jízdní vlastnosti jsou dobré ke dvěma věcem - 1) můžeš záměrně tlačit auto na hranu možností a 2) mohou tě vysekat z nějaké zaviněné nebo nezaviněné krizovky.
Pokud pojedeš s Alerem "nepřiposraný" jízdní styl a vběhne ti tam děcko, pak se můžeme pobavit o zbytečnosti dobrého podvozku a pneumatik...
PS: v zájmu všech zúčastněných doufám, že na nic takového nedojde.
Ne jo? tobě zas nečekaně zbohatli rodiče nebo u vás Kablo Kladno zapomělo cívku s káblem, že se ti prodloužilo vedení?
Souvislost je ta, že tu i mnozí další tvrdí, že lidi se nikdy nedostanou na limit, nebot s tím tak nejezdí. A oni skutečně nejezdí, pokud občas jedeš po český okresce a po městě, nemůžeš to rozporovat.
Děcka na kruháči sem naštěstí ještě neviděl, stejně jako na rovinkách, kde je předepsaná 70, ale drtivá většina národa, v uberwagenech s vesmírným podvozkem, jako sou BMW X5, VW Polo, oktávky, golfy atd se tam plíží 50kou, rozjezd jim trvá tak dlouho, že zastaralá 2,4 atmosféra s letargickým automatem je strčí 3x do kapsy i s navijákem a když jedu v BMW nebo sem jel Jaguaru či 300C, tak ty semafory, co projedou 4 auta bych já stihnul projet se 7-8mi.
Souvislost je ta, že tu i mnozí další tvrdí, že lidi se nikdy nedostanou na limit, nebot s tím tak nejezdí. A oni skutečně nejezdí, pokud občas jedeš po český okresce a po městě, nemůžeš to rozporovat.
Děcka na kruháči sem naštěstí ještě neviděl, stejně jako na rovinkách, kde je předepsaná 70, ale drtivá většina národa, v uberwagenech s vesmírným podvozkem, jako sou BMW X5, VW Polo, oktávky, golfy atd se tam plíží 50kou, rozjezd jim trvá tak dlouho, že zastaralá 2,4 atmosféra s letargickým automatem je strčí 3x do kapsy i s navijákem a když jedu v BMW nebo sem jel Jaguaru či 300C, tak ty semafory, co projedou 4 auta bych já stihnul projet se 7-8mi.
...nebylo ty sebechvály trochu málo Bariku? Ještě prosím 😉
To není sebechvála, to je konstatování faktu. Jedni šetří palivo, druzí u toho volají a esemeskují a fejbukují, třetí svačí a další se bojí a nikam nepospíchaj.
Plynulost dopravy v tahu, akorát to akždej umí osolit na rovince. Jinak potencionál auta využije akorát pár střelců, zbytku by stačil podvozek z 50.let.
A až jednou přijde krizovka, tak než se proberou, tak jim bude podvozek taky naprd.
Plynulost dopravy v tahu, akorát to akždej umí osolit na rovince. Jinak potencionál auta využije akorát pár střelců, zbytku by stačil podvozek z 50.let.
A až jednou přijde krizovka, tak než se proberou, tak jim bude podvozek taky naprd.
A to bys tedy chtěl, at každý na to šlape? Víš jak by to tady pak vypadalo? Ten dobrý podvozek ti pomůže v té krajní situaci do které se právě ani nemáš dostat. Ale to se stává... Správně bys měl jezdit tak, aby ses tam nedostal a pro ty případy, když se to stane to zasáhne... Nejjednodušší příklad. Když projedeš zatáčku na sněhu na letních gumách, ustřelí ti to daleko dříve, než na zimních, ale neznamená to přeci snad, že na zimácích budeš zkoušet co to dovolí že? Je to tam proto, že v nějaké situaci ti ten zimák dovolí více, než by to udělalo letní kolo... a tak je to i s podvozkama.. asistentama a podobně.... Zbytečně riskuješ plechy, v horším případě život...
Ani řádek z té tvé samomluvy nemá žádnou souvislost s tématem - aktivní bezpečností v mezních situacích, například při vyhýbacím manévru.
Auto na silnici v zatáčce při 90 samozřejmě ani zdaleka není na limitu, mohl bys tu zatáčku klidně projet 130, aniž by se cokoli dělo. Ale zkus v té samé zatáčce přibrzdit a utáhnout stopu, třeba proto, že to proti nějakej motorkář neodhadl a zajel do půlky tvého pruhu... zkus schválně jen tak ze srandy zabrzdit v Německu při 200+ v půlce dálničního oblouku... to jsou ty situace, kdy se i běžný řidič na limit dostane ani neví jak.
Aniž bys to tušil, zapadá Porsche přesně do jednoho z tvých příkladů - jedu si 70 po rovince, když tu najednou...
Auto na silnici v zatáčce při 90 samozřejmě ani zdaleka není na limitu, mohl bys tu zatáčku klidně projet 130, aniž by se cokoli dělo. Ale zkus v té samé zatáčce přibrzdit a utáhnout stopu, třeba proto, že to proti nějakej motorkář neodhadl a zajel do půlky tvého pruhu... zkus schválně jen tak ze srandy zabrzdit v Německu při 200+ v půlce dálničního oblouku... to jsou ty situace, kdy se i běžný řidič na limit dostane ani neví jak.
Aniž bys to tušil, zapadá Porsche přesně do jednoho z tvých příkladů - jedu si 70 po rovince, když tu najednou...
Souvislost to má tu, že k tomu extrémní vyhýbacímu manévru se kolik % nedostane, nebot těch 90 ani nejede popř. než na to zareaguje......tak víš co.
To je dobře, že nejedou 90... protože v 90 to většina aut nedá, ani za ideálních podmínek se zkušeným šoférem. Podívej se do tabulky.
Pokud v takové situaci jen zavřeš oči a ječíš, pak souhlasím, že by ti byl lepší podvozek k ničemu... 😉
Pokud v takové situaci jen zavřeš oči a ječíš, pak souhlasím, že by ti byl lepší podvozek k ničemu... 😉
Ano Bariku, plácáš pindy 😄 . Ještě že tě tu máme, aby jsi nám osvětlil svý nadpozemský schopnosti řídit Alero na zimákách v létě a na letních v zimě 😉
Zimáky na Aleru nemam >😁
Jestli ho v zimě neřídíš...
Řídil sem, co bych neřídil. Ale jen za podmínek, kdy na těch letních jde vyjet. Nemam problém jet na letních v listopadu, když je venku 10 nad nulou, sucho a žádný sníh a námraya tedy stejný počasí, jaký třeba bylo v sobotu ráno. A taky ještě všichni ti, co přezouvaj (a že jich ubývá - dělal sem si letos čárky a sem an čísle 258 aut v létě na zimních z těch co sem potkal) jezdí na letních...
Hej ale v to je vo Švédsku a nie v ČR a SR, kde vieš urobiť vodičák aj bez toho aby si chodil do autoškoly >😁 Aj v takom Nemecku musíš ako adept na vodičák zvládať ľavý pruh na autobahne, u nás ťa na diaľnicu ani nezoberú. >😁 Musím súhlasiť s Karlom6, že úroveň na získanie vodičského oprávnenia za posledné roky rapídne klesla z vodiča na cvičenú opicu ktorá sa dokáže pohnúť a ako tak radiť. O krízových situáciách ani nepočuli atď.
S tím řazením bych si nebyl moc jistej.......každej druhej je příznice fofrklacku, ale většině to nandá s přehledem automat.
Aneb když to neumím, tak si to nekupuju >😁
Aneb když to neumím, tak si to nekupuju >😁
Zkus si představit, náhle se před tebou objeví na silnici půltunové vysoké zvíře se zničujícími účinky jako zeď, co uděláš? Následuješ instinkt! Prostě trhneš volantem do strany a pak se pokusíš vrátit na původní stranu. Takhle funguje losí test aaa vo tom to je...
Já ale nevyvracím smysluplnost losího testu . sám jsem rád že moje auto ho zvládne a zvládne ho na úrovni vyšší než jsou možná i moje schopnosti . Tzn. že ho při takovém manévru já sám nedostanu na hranu schopností . A o tom já píšu , kritizuje se tu že Macan se v losím testu dostal do drobných problémů . Do těch problémů ho ale dostal řidič kterému 90% nás co se pohybujeme po silnicích řidičsky nesaháme ani po kotníky a ještě navíc v situaci kdy byl na ni připraven a ůmyslně tlačil na pilu . Já píši o tom že i případný propad nemusí být pro nikoho určujícím parametrem že by to bylo špatné nebo nebezpečné auto . Většina z nás takové auto na limit nedotáhne ani ve vyjimečné situaci , případně naší prací s volantem ho skokově přes limit přehodí .. Příklad , kousek nad blízkým městem je zatáčka , pěkná * mimochodem , z kopce a na jejím nájezdu můstek který mlinko ve vysoké rychlosti nakopává , dá se ale jet docela rychle tak aby to auto zvládlo s rezervou . Ale každou chvíli v ní leží auto na střeše protože ji nezvládne řidič . A tak je to ve většině krizových situacích , auto má rezervy ale za limit se dostane řidič . Úroveň řidičů u nás všeobecně klesá , autoškola je pomalu ani nenaučí rozjezdy , křižovatky je děsí , ale na rovince šlápnout na plyn a jet 150 na okresce strach nemají . Mají přece protiblok , protiskluz , deset airbagů , stabilizaci , pět hvězdiček NCAP .. přitom třeba například aktivace stabilizace v mokré zatáčce je k smrti vyděsí , když jim začne v pedálu pulsovat ABS přestanou brzdit . Jezdí tak že si nedokáží představit situaci kdy ty všemocné systémy nepomohou a nastoupí ta * fyzika se svými kámoši odstředivými silami , zrychlením , adhezí .... A nakonec Typhone k tvému názoru . Obávám se že většina řidičů se na tebou popsaný instinkt ani nezmůže . Trhnout volantem ? No to ne !!! Jak moc , jak rychle ?? Přece se převrátím a budu se koulet ! Když už trhnou tak je překvapí jak se je auto snaží vyhodit ze sedačky a k druhému trhnutí zpátky už nedojde protože místo toho už budou na exkurzi příkopu . Tak jenom zašlápnou brzdu až na doraz , vytuhnou s nataženými pažemi zapřenými do volantu a s hrůzou v očích tu věc převálcují . Zajíc , kočka , slepice ? No problém . Srna , kanec ? * to bude rána , Bože prosím , moc prosím ať to není člověk ..... Asi tak . ......Jestli Macan v losím testu trochu zavrávoral ? Mě osobně to nevzrušuje , pro mě je to v tomhle ohledu bezproblémové auto ! Protože já na jeho jízdní schopnosti a limity svými řidičskými schopnostmi stejně nedosáhnu .
Ahoj, myslím, že máme na věc obecně stejný názor, akorát jsem přesvědčen, že instinkt mě donutí snažit se uhnout obrovité překážce. Což v tom fofru (či spíše leknutí) bude právě stav blížící se trhnutí volantem. No a to by právě měla ona auta zvládat. Jediný a bohužel dost silný protifaktor bude rychlost. U běžné devadesátky to bude znamenat panické brždění a teprve pak prudké vyhnutí se. (a Pánbůh s námi...)
No já nevím, ale podle mně je to docela průšvih. Neřeknu, kdyby v té chvíli řidič prudce brzdil (a auto nemělo ABS), ale aby mně auto "samo od sebe" probrzdilo zatáčku... Samozřejmě nevíme jak by to vypadalo, kdyby bylo ESP vypnuté, ale tady zjevně přední kolo chvíli stálo. A se zablokovanými koly se zatáčet nedá.
[odkaz] >😁
No, velmi zamrzí především podprahově tlačená rovina článku. Na tohle si při návštěvách AUTO.CZ budu zvykat těžko, a je jedno, mělo-li by se jednat o macana či civika... Doufám, že jde o redaktorsky výjimečně nezvládnutého vnitřního losa, lépe řečeno "běsa".
Macan samotný (tradičně) vyšel z testu jako vítěz. Nemít auto aktivované jízdní asistenty, šel by s ním jezdec možná i přes budku. Tohle ovšem naštěstí Porsche zvládl na výbornou. Jak vidíme, je úplně jedno, jak kvalitní řidič sedí za volantem, zda volant přetáčí či zda to drží pevně a v rámci jízdní reality. Porsche zkrátka umí, a jak je vidět umí dokonale i přetaženého losa.
Dnes velmi zřetelně - BRAVO PORSCHE :yes: :-!
Macan samotný (tradičně) vyšel z testu jako vítěz. Nemít auto aktivované jízdní asistenty, šel by s ním jezdec možná i přes budku. Tohle ovšem naštěstí Porsche zvládl na výbornou. Jak vidíme, je úplně jedno, jak kvalitní řidič sedí za volantem, zda volant přetáčí či zda to drží pevně a v rámci jízdní reality. Porsche zkrátka umí, a jak je vidět umí dokonale i přetaženého losa.
Dnes velmi zřetelně - BRAVO PORSCHE :yes: :-!
Uplně ne, to že macan dokáže zvládnout vyšší karoserii je nanejvýš žádoucí. Přesto bych očekával briskní reakci. Stálo by za to vidět jak si vede nejbližší konkurence. 😉
[odkaz]
No, v tom žebříčku jsou mnohá překvapení. Třeba... no třeba onen opěvovaný S-Max 2007 s 55km/h a 2009 s 72,5km/h... kde se vzal takový rozdíl? Berlingo HDI se 74 mezi elitou... nevím, upřímně se mi to moc nezdá.
A co Xantia Activa s 85 = suverénně nejrychlejší (rok 1999)? 😄
Ono je něco jiného jet po trati závodního okruhu, kde se na nějaké centimetříky nehraje a odhození zádě je "hravost", nebo projet losí test přesně a neshodit kužel, proto ta překvapení.
Nicméně i podle mně by Porsche mělo zvládat s grácií cokoliv, jinak nevidím důvod pro jeho koupi.
Ono je něco jiného jet po trati závodního okruhu, kde se na nějaké centimetříky nehraje a odhození zádě je "hravost", nebo projet losí test přesně a neshodit kužel, proto ta překvapení.
Nicméně i podle mně by Porsche mělo zvládat s grácií cokoliv, jinak nevidím důvod pro jeho koupi.
Taky zvláštní... ale tam se aspoň nabízí vysvětlení v podobě hydraulického podvozku. Ale jak může Berlingo v naftě drtit Mini Cooper S (například), to mi hlava nebere.
Nemohla mít taky řiditelnou zadní nápravu?
Asi ne, pouze vylepseny podvozek, ktery eliminoval naklaneni v zatacce na minimum (pise se o 0.5 stupne), coz umoznovalo lepsi kontakt pneumatik, [odkaz]
Já z toho žebříčku čtu, že to rozhodně není úplně exaktní, zřejmě stačí prudšeji cuknout, nebo volant natočit víc o pár stupínků a hned veliký rozdíl ve výsledku.
Bylo to v Praze, do jízdního pruhu mi vjela Škoda 105 bez blinkru, která předtím stála u krajnice. Při pokusu o vyhnutí se staré Škodě (tedy vlastně losu) se mi Felicie také nesrovnala a pokračovala ne rovně, ale ve směru doleva, takže jsem kola srovnal do roviny a napasoval auto mezi příčně stojící auta u druhé krajnice (abych neboural čelně). Vše záleží na rychlosti reakce, pneu, počasí, rychlosti auta... simulovaný test je jednoduchý - překážku vidím na velkou vzdálenost a vše si můžu dopředu připravit (celou akci). Praxe je úplně jiná a jestli se mi kola srovnají za 0,3 s (normální rychlost reakce člověka je 0,4 s) nehraje až tak velkou roli.
Čekáte stejně bulvární pokračování, jako je nadpis? No tak to ani náhodou. Jasně.. Macík neprošel testem... A je to Porsche prece... Fuuuj... Hanba.... Vážně neprošel? Nepleťme si hrušky s hruškovicí. Macan není sportovní Porsche. Je to SUV pro ty, kterí chtějí jezdit Porsche pro ten feeling značky, i když to vlastně Porsche není (pro hnidopichy... Značkou ano, ale pro mne je Porsche prostě sporťák sedící proklatě nízko a hnaný na ***ku, max na čtyři ať neobědvám no... ).
To kritizované setrvání v pruhu nebylo tak tragické a nastavaním času se dá jistě ošetřit. Dle mého nesměrodatného soudu žádná tragédie. To Grand byl větší pjusej...
To kritizované setrvání v pruhu nebylo tak tragické a nastavaním času se dá jistě ošetřit. Dle mého nesměrodatného soudu žádná tragédie. To Grand byl větší pjusej...
Už jsem to tu parkrát napsal - ano, ale zároveň musí mít Porsche i u SUV nutně vyšší ambice než jezdit jako nějakej Grand, protože to zákazníci za své peníze očekávají. S trochou nadsázky - co lze odpustit Defenderu, nelze odpustit Macanu. Článek je zřejmě nafouknutý, ale to ještě neznamená, že na tom nic není.
No možná to vidím špatně, ale Porsche těmito modely sestupuje mezi prostý automobilový park(suv, čtyři dveře... ). Z meho pohledu to zvládlo. A to tím, že pro uplnou objektivitu by musel zahajovat vždy ve stejný okamžik, ve stejném místě. Jako hrají ms roli při aktivaci anti roveru, tak kdyby tim volantem cukl o pulvteriny driv, nemusel do toho kuzelu ťuknout. Jak píšeš, je to nafouknute a nechtěl bych se tu přít, neb si macka nikdy nekoupím, ale přijde mi to, jak zbytečná bouře ve sklenici koncernu...
SUV čtyři dveře už přece byl Cayenne a limuzína = Panamera, ale přesto pořád patří k jízdní elitě v dané třídě.
Ano, je to nafouknuté... ale právě proto že jde o Porsche tak nad tím mávnu rukou až pokud budu přesvědčený, že to fakt problém není - a to zatím nejsem.
Ano, je to nafouknuté... ale právě proto že jde o Porsche tak nad tím mávnu rukou až pokud budu přesvědčený, že to fakt problém není - a to zatím nejsem.
Macan testem prošel a to s resultem 69 km/h.
Neprošel by, kdyby havaroval, nebo zcela opustil dráhu, ani jedno se nestalo.
Grand se málem převrátil při 65km/h, poslední rychlost, kdy trať projel bezpečně byla 61km/h = Grand prošel s resultem 61km/h.
Neprošel by, kdyby havaroval, nebo zcela opustil dráhu, ani jedno se nestalo.
Grand se málem převrátil při 65km/h, poslední rychlost, kdy trať projel bezpečně byla 61km/h = Grand prošel s resultem 61km/h.
Připojuji se ke Gilgitovi, tenhle text by standartně měl skončit někde ve složce s názvem humus. A je přitom celkem jedno, jestli se jedná o Porsche, nebo Logana. Pokud chcete mít z ACZ bulvár na úrovní Petra Novotného, prosím, ale pak bych se přimlouval pro uvádění autora článku (klidně i formou zkratky) hned v menu, ať na ty Foktovy zvratky omylem nekliknu znovu.
Jméno autora máš hned vedle titulku, to nemůžeš přehlídnout. >😒]
Ó čacký (budoucí) ochránče Loganů a dost možná i perzekuovaných japonských značek, měl bych slzu na krajíčku, jenže tohle je od konzumenta topgearu, jenž si na urážkách všeho a všech postavil živnost, dost nekonzistentní, skoro by se chtělo říci zaujatý, přístup.
Bulvár? Vítej v realitě. Bulvár prodává a bulvár se čte, u nás, v Německu, v UK. každý chce být v pozici bulváru. Ale jestli chceš něco sterilního od opisovačů tiskových zpráv, myslím, že ještě vychází Automobil revue.
Bulvár? Vítej v realitě. Bulvár prodává a bulvár se čte, u nás, v Německu, v UK. každý chce být v pozici bulváru. Ale jestli chceš něco sterilního od opisovačů tiskových zpráv, myslím, že ještě vychází Automobil revue.
Koukám až na pár vyjímek jako obvykle rozdělení VW fans proti zbytku světa >😒]
Ani mi nepřipadá, spíš objektivita vs senzacechtivost. 😉
Přesně tak.
Tys s tou crv dneska podal ruku novotnemu... pokud chceme, aby bylo líp, začněme u sebe. Tohle byl flame...
O žádnou CRV tu logicky nešlo, šlo o FoKinga a H-klub, vůbec si to nepochopil a při odsuzování znovu vaříš z vody, viz minule ta AOPC. 😉
Mno...... známe se 😉
No právě..., mohl jsem tam klidně napsat cokoli od Hondy, vůbec nešlo o Hondu jako automobilku, nebo o jakýkoli její konkrétní produkt, kdyby Michal fandil třeba Trabantu, napsal bych tam Trabanta...
Mně až tolik nevadí, že Michal fandí Hondě a třeba Honza Škodovce, ale pokud se to příliš odráží v tom, co a jak kdo z nich píše, není to profesionální...
Mně až tolik nevadí, že Michal fandí Hondě a třeba Honza Škodovce, ale pokud se to příliš odráží v tom, co a jak kdo z nich píše, není to profesionální...
je stejně v losím testu nejhorší na světě [odkaz]
Kdyby se tenhle článek týkal jiné značky z jiného koncernu, to by tady bylo plivanců a škodolibosti. Takhle to zas dopadlo tak, že koncernové ovce se cítí, že jím někdo pošlapal pastvinu a pokud možno nejlepší je si to vybít ihned na autorovi článku, který hned čelí nařčení z bulvarního psaní a neobjektivity >😁 Holt by si mělo hodně lidí vyndat hlavu ze zadku a vylézt se své škatulky a přiznat si, že něco není v pořádku a ''geniální'' Porsche asi tak bezchybné nebude. Holt je to pro značku asi karma, měli by se místo spotřebních aut soustředit na sporťáky, které jim jdou nejlíp. Nebo jestli někomu podobná ''featura'' nepřipadá závažná, je to asi kamikaze z povolání...
Tenkrát když tu byl článek o LaFerrari XX, hned si přišel flusnout každý ohledně špatně fungujících aerodynamických prvků (přitom fungovaly naprosto bezvadně) a potom si tu lidé vydupávají objektivitu a zpochybňují jakékoliv (přitom očividné) problémy. Shodou okolností jsou to ti samí, kteří mě včera nařkli z toho, že se urputně držím jednoho směru, že, Emele a white labele? >😁
Tenkrát když tu byl článek o LaFerrari XX, hned si přišel flusnout každý ohledně špatně fungujících aerodynamických prvků (přitom fungovaly naprosto bezvadně) a potom si tu lidé vydupávají objektivitu a zpochybňují jakékoliv (přitom očividné) problémy. Shodou okolností jsou to ti samí, kteří mě včera nařkli z toho, že se urputně držím jednoho směru, že, Emele a white labele? >😁
>😁 >😁 Máš pravdu, oba tu úplně fanaticky v každém příspěvku tvrdí, že Macan prošel bez poskvrnky a je to spiknutí Ferrari fans >😁 >😁
Ten první odstavec - do puntíku :yes: , bohužel. A to ještě doporučuji diskuzi pod článkem Mazda2 - auto roku. Tam dokonce dochází k nepokrytému pohoršování se nad tím, že se na čaském webu informuje o autě roku v nějakém Japonsku.
A co bys řekl - tyhle móresy sem zanáší tenhle prevít autor. Místo aby držel papulu a krok a psal o vedoucí roli německých značek na globálním písečku, tak plevelí obsah auta.cz články o japonském póvlu všeho druhu. Sprosťák jeden. Nahradil bych ho někým loajálnějším vůči naší evropské věci. 8-s
A co bys řekl - tyhle móresy sem zanáší tenhle prevít autor. Místo aby držel papulu a krok a psal o vedoucí roli německých značek na globálním písečku, tak plevelí obsah auta.cz články o japonském póvlu všeho druhu. Sprosťák jeden. Nahradil bych ho někým loajálnějším vůči naší evropské věci. 8-s
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
>😁 Joo, p. Fokt je takový disident, za zadkem mu stojí s bičem zlý německý vlastník webu a on potajmu hrdinně smolí články o autu roku v Japonsku. A asi jen pro to své disidentství léta používal dvojí identitu, FoKing.
Mateřská školka hadr... >😒] :no:
Mateřská školka hadr... >😒] :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Že by sis třeba taky přečet, co tu píšu? Tyhle móresy neurčitého odkazování na něco, co prý možná někdo někdy řekl, ale ve skutečnosti teda vlastně ne, mi docela vadí...
Pro kontrast ti ocituju třeba hned první svůj příspěvek, abys to nemusel hledat:
Já s autorem do jisté míry souhlasím. Právě proto, jak komplexní je vývoj nového automobilu. Každá značka musí být připravena na to, že se s jejím autem budou provádět podobné věci.
Porsche je tedy zřejmě toho názoru, že je to takhle v pořádku... ale uvidíme, co kolem toho ještě bude... nakonec jak bylo napsáno, nebylo by Porsche první, kdo se dostal do problémů a musel je následně napravovat.
Přijde ti to jako zpochybňování?
Pro kontrast ti ocituju třeba hned první svůj příspěvek, abys to nemusel hledat:
Já s autorem do jisté míry souhlasím. Právě proto, jak komplexní je vývoj nového automobilu. Každá značka musí být připravena na to, že se s jejím autem budou provádět podobné věci.
Porsche je tedy zřejmě toho názoru, že je to takhle v pořádku... ale uvidíme, co kolem toho ještě bude... nakonec jak bylo napsáno, nebylo by Porsche první, kdo se dostal do problémů a musel je následně napravovat.
Přijde ti to jako zpochybňování?
Neboj, všimli jsme si i bez tvých rádoby odvet, že jsme ti minule pěkně šlápli na kuří oko. >😒]
Můžeš tady místo prázdných řečí ocitovat něco konkrétního od nás dvou, kde konkrétně "zpochybňujeme jakékoli (přitom očividné) problémy"? Pokud ne, měl by ses omluvit, nebo aspoň sklapnout, protože já můžu naopak ocitovat věty, které dokazují opak. Příště si nejdřív pořádně přečti celou diskusi 😉
Můžeš tady místo prázdných řečí ocitovat něco konkrétního od nás dvou, kde konkrétně "zpochybňujeme jakékoli (přitom očividné) problémy"? Pokud ne, měl by ses omluvit, nebo aspoň sklapnout, protože já můžu naopak ocitovat věty, které dokazují opak. Příště si nejdřív pořádně přečti celou diskusi 😉
Porsche mi připomíná tiskové prohlášení Eurovie, že mosty na dálnici v Ostravě jsou naprosto bezpečné. Cenou i arogancí k zákazníkovi si mohou potřást rukami...
S tím, jak to zde někteří bagatelizují, příliš nesouhlasím. Řekl bych, že od Porsche se očekává trochu víc než že se po zatočení volantem bude sunout po tečně ven. Že je SUV? Kurňa, vždyť stejný test lépe zvládla i 12letá přerostlá krabice od Volva...Ale věřím, že postačí malý update a bude to o něčem jiném.
Co mě ale zajímá více, je pokračování totálního (!) failu testované i30.
No, trochu jsem googlil, a i30 již díky losímu testu dostala svolávačku zahrnující (jak jinak) update SW. Údajně ale byly zaznamenány podobné potíže i u i40...Každopádně jde o jednoznačnou odpověď na otázky ohledně relevence losího testu. :yes:
Co mě ale zajímá více, je pokračování totálního (!) failu testované i30.
No, trochu jsem googlil, a i30 již díky losímu testu dostala svolávačku zahrnující (jak jinak) update SW. Údajně ale byly zaznamenány podobné potíže i u i40...Každopádně jde o jednoznačnou odpověď na otázky ohledně relevence losího testu. :yes:
Přesně tak. Může nastat situace, kdy člověk potřebuje udělat rychlý uhýbný manévr do protisměru přesto, že v protisměru jede auto. Řidič to vyhodnotí tak, že manévr stihne udělat a zařadit se zpět do svého pruhu. No a skončí to tak, že v řidič v Macanu to nestihne, protože se zdrží v protisměru o trošku déle než je zdrávo. Pravděpodobnost této situace je samozřejmě velmi malá, ale v životě se stávají i větší náhody.
Když už jsi zmínil i ten větší průser u i30, tak očekávam u Porsche stejný postup. Na oko je všechno v pořádku, ale proběhne svolávačka.
P.S.: Štěstí, že se nestalo Hondě, to by tady kluci z Honda klubu dostali pěknou čočku >😁
Když už jsi zmínil i ten větší průser u i30, tak očekávam u Porsche stejný postup. Na oko je všechno v pořádku, ale proběhne svolávačka.
P.S.: Štěstí, že se nestalo Hondě, to by tady kluci z Honda klubu dostali pěknou čočku >😁
😉
U nás to nebude los ale třeba nečekanej kočárek na přechodu. Tohle je manévr kterej se prostě tu a tam může stát. Jinak srna nebo prase ti tam u nás vlítne ani nevíš jak
Tady to nebude los ale třeba nečekanej kočárek na přechodu. Tohle je manévr kterej se prostě tu a tam může stát. Jinak srna nebo prase ti tam i u nás vlítne ani nevíš jak
ty by si mohol/mohla vediet - ta Kylie-na C5ka vychadzala z podvozku Xantie, nie? >😒]
Nebuď trapnej nebo dopadneš jak Simon co řikal >😒]
ved sa hned necerti >😒]
prve co mi napadlo, ked som uvidel Citroen na vrchu bol najlepsia trakcia Kylie-nej kary
prve co mi napadlo, ked som uvidel Citroen na vrchu bol najlepsia trakcia Kylie-nej kary
Kylie nej kára to fakt neni, jen se jí líbila za ty peníze. Teď dočasně jezdí SL 63, to jen k tomu Kylie-nej kára >😒]
No a to vo tý trakci je snad i pravda 😄
No a to vo tý trakci je snad i pravda 😄
na Playstejsne ? >😒]
Trapný. Chápu že jí to tady přestalo bavit
A proto si změnila nick a hraje si na to, že má "koule"..., což zřejmě naopak "trapný" není... :😉 😉
P.S. Ale ještě je tu jedna možnost, že jsi "jen" její (diskusní) jednovaječné dvojče. >😁 >😒]
P.S. Ale ještě je tu jedna možnost, že jsi "jen" její (diskusní) jednovaječné dvojče. >😁 >😒]
Pekne se to tu rozjelo, klasicke dve skupiny kde jedna bagatelizuje a druha si rada kopne.
Pridam svuj pohled😒br /> Jde jen o jeden test v kterem Macan vylozene nepohorel, neodnesl si dobre hodnoceni, zda se ze nereagoval prirozene (v ramci moznosti SUV) a rychlost tomu odpovida (neni spatna, ale ani nezari). Takze je to problem nebo umele nafoukla bublina? Podle me problem. Ne proto, ze bych soudil Macan podle tohoto jednoho testu, ale proto co Porsche symbolizuje. Porsche je uz desitky let pojem, nebudu zapirat a reknu ze to je jedna z mych vysnenych znacek mimojine i pro jejich auru vybudovanou tim, ze jednoduse vzdy bylo nejlepsi. I proto se kazde nove sportovni auto pomeruje s adekvatnim modelem od Porsche. Porsche stanovuje latku.
A proto je to podle me problem, kdyz autor testu napise. ze konkurencni baworak a RR (nutno dodat oba konkurenti za nizsi cenu) zvladnou neco lepe (byt i jen takovy jeden test) dostava ona aura trhliny.
Bylo by podobne chovani a vysledek problem u jakekoliv jine znacky? Nebylo, mozna s vyjimkou BMW, ale Porsche neni jakakoliv jina znacka. Macan za svou cenu ma podle me excelovat ve vsem a tady tomu tak neni.
Pridam svuj pohled😒br /> Jde jen o jeden test v kterem Macan vylozene nepohorel, neodnesl si dobre hodnoceni, zda se ze nereagoval prirozene (v ramci moznosti SUV) a rychlost tomu odpovida (neni spatna, ale ani nezari). Takze je to problem nebo umele nafoukla bublina? Podle me problem. Ne proto, ze bych soudil Macan podle tohoto jednoho testu, ale proto co Porsche symbolizuje. Porsche je uz desitky let pojem, nebudu zapirat a reknu ze to je jedna z mych vysnenych znacek mimojine i pro jejich auru vybudovanou tim, ze jednoduse vzdy bylo nejlepsi. I proto se kazde nove sportovni auto pomeruje s adekvatnim modelem od Porsche. Porsche stanovuje latku.
A proto je to podle me problem, kdyz autor testu napise. ze konkurencni baworak a RR (nutno dodat oba konkurenti za nizsi cenu) zvladnou neco lepe (byt i jen takovy jeden test) dostava ona aura trhliny.
Bylo by podobne chovani a vysledek problem u jakekoliv jine znacky? Nebylo, mozna s vyjimkou BMW, ale Porsche neni jakakoliv jina znacka. Macan za svou cenu ma podle me excelovat ve vsem a tady tomu tak neni.
Problem je, ze on ve vsem excelovat nemuze. Kazde auto je vysledek urcitych kompromisu a tohle je konkretni priklad. Auto nemuze byt soucasne nejstabilnejsi a soucasne nejobratnejsi, protoze tyhle vlastnosti se navzajem vylucuji. Takze se zvoli urcity kompromis a je na rozhodnuti znacky kde ten kompromis bude.
Vysledek testu neni zadna chyba, ale vlastnost vozu. Konstrukteri Macanu se proste rozhodli, ze jejich auto bude preferovat stabilitu pred agilitou. Neni to chyba je to jenom otazka priorit pri nastaveni vozu. Problem je v tom, ze na zaklade statistik nehodovosti se u SUV povazuje za nejvetsi riziko riziko prevraceni. Tomu pak odpovidaji i testy, ktere tato auta podstupuji. Zadny oficialni test bezpecnosti vozidel neresi aktivni bezpecnost SUV, jejich schopnost vyhnout se prekazce, ale treba americke crash testy zahrnuji i rollover test ([odkaz] Tudiz zcela logicky Porsche udelalo auto, ktere bude excelovat v tomto oficialnim testu, byt samozrejme na druhe strane to znamena, ze propadne v tomto minoritnim a neoficialnim testovani.
Nekomu se to muze libit nekomu ne, nekdo by chtel obratnejsi SUV, ale ma proste smulu. Stejne jako ma smulu ten kdo by chtel spolehlivy benzin a misto nej dostane nejakou primovstrikovou biturbo zrudicku co se rozpadne po sto tisicich kilometrech, protoze znacky proste musi plnit zakonne emisni limity.
Nekomu se to muze libit nekomu ne, nekdo by chtel obratnejsi SUV, ale ma proste smulu. Stejne jako ma smulu ten kdo by chtel spolehlivy benzin a misto nej dostane nejakou primovstrikovou biturbo zrudicku co se rozpadne po sto tisicich kilometrech, protoze znacky proste musi plnit zakonne emisni limity.
Čímž se ovšem nechci zastávat Macanu ohledně případných problémům v losím testu.
Porsche prostě něco pohnojilo a zatímco se navenek tváří, že je všechno v cajku, ve Weissachu teď kmitaj jako fretky, aby situaci napravili. Ideálně potichu, jako by nic, reflash softwaru (v nejlepším případě) při další servisní prohlídce. Když jsem naposledy řídil auto, které po zatočení volantu pokračovalo rovně, moc příjemné to nebylo. A je úplně jedno, za jakých podmínek k tomu došlo. Ten "asijskoamerický unisex", respektive "UHO SUV", jak se u vás pracovně CR-V říká, losí test zvládlo bez problémů (jako desítky a desítky dalších SUV), protože pokud by ho nezvládlo, napsalo by se o tom stejně, jako kdysi v případě HR-V. A to je asi ta největší potupa, mám pocit.
Až pojedu z práce, musím se podívat, kde všude visí černé prapory a hoří koncernová auta, ale hlavně, zlavně je třeba zlynčovat všechny, kdo o tom něco nepěkného napíšou, to především. :yes:
V nadšené euforii sis ovšem nestihl přečíst závěrečnou větu mé reakce, ani původní příspěvek na který jsem reagoval.
Jaká je podle tebe hranice pro "nehoráznou" cenu? Na co máš ty, určitě "nehorázná" cena nebude, ale na co mají např, zákaznící Porsche naopak nehorázná cena jednoznačně je? To je ale křeč, co? 😉
P.S. Tak to Hoši hezky oslavte a nepřežeňte to s tím saké, jako minule... >😁
PS: ale tomu poršákovi vážně chybějí baterky v podlaze jinak by ten losí test hravě zvládnul 😄
nejlepší auto z nejlepších [odkaz] s tím problém nemá, to vám můžu osobně dosvědčit a velkej brách Xko [odkaz] jak by smet - TAM TO VÁM ZATÍM NEMŮŽU DOSVĚDČIT
KAŽDOPÁDNĚ TAKOVÁ BATERIOVÁ STABILIZACE V PODLAZE JAKOU MAJÍ VOZY TESLA V KOMBINACI S ROZLOŽENÍM VÁHY 50:50 TO JE VÁM VÁŽNĚ ŽŮZO. TO PROSTĚ SEDÍ JAK PŘIBYTÝ NA TO ŽÁDNÁ SEBENÓBLLAUFPOPELNICE VÁŽNĚ NEMÁ 😄
Macan nehorázné peníze určitě stojí, ať na to koukáš, jak chceš. Auto s velikostí zmiňovaného CR-V (co nemá problémy s ovladatelností) a praktičností horší, nemá nárok stát, co Macan stojí, tedy skoro stejně, jako Cayenne. Je to jen snaha podojit zákazníka, který se podojit z nějakého důvodu (asi logo) nechává. A když už tedy přistoupíme na imič a značku a individualizaci a výkon, tak by to mělo být doladěné do nejmenších detailů. Pak by asi nikdo neřekl ani popel.
S mírou sujektivity souhlasím, ale tohle bych vnímal jako lehce kousavé, rozhodně ne za hranicí slušného chování. Značka se nějakým způsobem prezentuje a takový fail neodpovídá tomu, jaký obraz o sobě značka chce vytvořit. A podle nedůtklivosti některých reakcí je zřejmé, že to od Michala "sedlo".
Chyby děláme všichni.
To se asi ptáš špatného, nepsals, žes byl nějak v kontaktu se šéfredaktorem? Zeptej se ho. Pokud mi nevěříš, podívej se na autofun.cz na testy pár let zpátky. Bývala radost to číst. Čtivé, vysoce odborné a co jsem mohl porovnat se svými zkušenostmi, přísně objektivní a výstižné.
To už bereme moc obecně. Netvrdím, že je to automobilový polobůh, ale v souvislosti s tím si vzpomínám (svého času jsem psal články na web, jen z jiného oboru) na ten hejt po vydání každého článku, kdy se diskuze dokázala hodiny točit na překlepu chybě nebo špatné interpretaci. Zkoušel jsem všechno - diskutovat, vysvětlovat, obhajovat, přiznávat, omlouvat (se) - výsledek vždy stejný. Asi sám víš nejlépe jaký. Vlastně se divím, že to ještě nevzdal a diskuze neignoruje. Takže to, že má někdo vlastní názor, veřejně ho prezentuje a někdy je i omylný a nerad to přiznává (kdo ano?) není důvod ho nenávidět. Přijde mi to takové komunistické.
Na tohle téma už jsem toho na autofun, kde tenkrát ale nakonec vznikla super komunita a i na auto, psal mockrát - diskuzím (diskutujícím, abych byl přesný) na českých webech chybí úroveň, nadhled, úcta a respekt k ostatním. Vždyť být za * je tak snadné. 😒
Na AF jsem nikdy nesledoval autory, ale nepamatuji si, že bych tam četl něco takového, jako někdy předvádí na ACZ. Pravda, četl jsem tam téměř výhradně testy. AF mi jinak neseděl (na můj vkus příliš balastu).
Já někde napsal něco o tom, že to byl pouze osobní útok? Chápu, že by se ti to hodilo, ale bohužel (pro tebe) se nic takového nestalo. Asi tě nemusím přesvědčovat o tom, že s Gilgitem nejsme zrovna dlouholetí kamarádi, ale já soudím příspěvky primárně podle obsahu, nikoli dle nicku. Takže když třeba nedávno Gilgit oslovil Michala "Fokte", byl jsem první, který se proti takovému chování ozval, a to přesto, že věcně jsem s jeho kritikou v podstatě souhlasil už tehdy. Dnes kritizoval věcně trefně a bez zbytečných osobních urážek a proto jsem s jeho příspěvkem souhlasil (navíc zdaleka nejen já).
Kdybych to tady bral vyloženě osobně, třídil bych příspěvky naopak podle autorů, nikoli podle obsahu.
Psal jsem o zdejším virtuálním diskusním H-klubu, takže nevím, proč by jste se nutně museli někde osobně scházet/znát.
Když je podle tebe Michala škoda na psaní cintů o Macanu apod., tak proč je teda vůbec píše, resp. proč to nepíše jinak, tedy ne jako cinty? A proč vlastně jako zkušený (špičkový) motoristický novinář nesedá z auta do auta a nepíše skvělé testy, kterých je v češtině pořád málo? Podle tebe mu zřejmě někdo "ubližuje" jen proto, že místo německé produkce chválí tu japonskou a s jeho profesionálními schopnostmi to naopak nemá nic společného, viz třeba "tragický" článek o tom, jak se správně vyslovuje Dacia apod., který pak navíc zcela neprofesionálním způsobem moderoval.
Zavděčit se typům jako je šušu apod. je velmi snadné, stačí jen vědět co obecně chválit a co naopak ne, takže napsat článek pod který mi přistanou palce značkových ultrafuns je poměrně velmi lehké. Aktuálně považuji Michala za nejslabší článek a.cz, a to i zcela bez ohledu na to, komu/čemu osobně fandí.
Na cenu je vhodnější nahlížet optikou trhu, nikoli optikou vlastní peněženky. To co je levné pro tebe, není levné pro každého a naopak, to co tobě připadá jako nehorázná cena, může být pro někoho jiného cena zajímavá, viz zájem trhu o Macan. Nehledě nato, že ke značce Porsche určitá "křiklavost" ceny patří, a to nejen u automobilů této značky.
A případné přímé srovnání (včetně cenového) Macanu s CR-V považuji spíš za diskusní vtip.
Porsche je tedy zřejmě toho názoru, že je to takhle v pořádku... ale uvidíme, co kolem toho ještě bude... nakonec jak bylo napsáno, nebylo by Porsche první, kdo se dostal do problémů a musel je následně napravovat.
Po takovém testu má zaznít něco jako:
"Děkujem redakci T.V. za upozornění, chování vozu prověříme a vyvodíme z něj důsledky takové, abychom dostáli pověsti jízdně nejlepších vozů na trhu..."
Zejména tím hromadě lidí, kteří se tě chystaj rozmáznout, zavřeš hubu.
Chápu jejich logiku, ale nepřijde mi přijatelné, aby se takhle chovalo Porsche, když se konkurence obejde bez toho.
Aby nakonec nebyl Macan naladěn jako "nejhravější" SUV a tady už by to "bylo příliš". >😁
Každopádně nechci tímto Porsche omlouvat. Je to na zamyšlení.
Ale jak píšu výše - diskusně je třeba mase kecálků zavřít hubu, jinak je rozmáznou všude možně.