Nepříjemný vyhýbací manévr původem ze Skandinávie nám poněkud pošramotil image nového sportovně-luxusního SUV značky Porsche. Elektronikou našlapaný vůz při něm měl tendenci jet rovně.
Souhlas, taková typická "foktovinka", ale kdyby se jednalo třeba o CR-V volil by určitě jiná slova a celkově odlišný "tón" textu článku. Nehledě na slovosled citované věty.
Čímž se ovšem nechci zastávat Macanu ohledně případných problémům v losím testu.
Nezklamals. >:D Je tu tnuto do živého, někdo si dovolil kousavou poznámku na überznačku mezi německými überauty, výkladní skříň německé, potažmo koncernové automobilové produkce za nejhorázné peníze a co hůř - naprosto oprávněnou. To se musí ztrestat ideálně poznámkou o tom, u jakého auta by se nic takového URČITĚ nenapsalo. To je ale křeč, co, když se na to takhle s odstupem pár desítek minut podíváš zpětně, viď? Nebo ne?
Porsche prostě něco pohnojilo a zatímco se navenek tváří, že je všechno v cajku, ve Weissachu teď kmitaj jako fretky, aby situaci napravili. Ideálně potichu, jako by nic, reflash softwaru (v nejlepším případě) při další servisní prohlídce. Když jsem naposledy řídil auto, které po zatočení volantu pokračovalo rovně, moc příjemné to nebylo. A je úplně jedno, za jakých podmínek k tomu došlo. Ten "asijskoamerický unisex", respektive "UHO SUV", jak se u vás pracovně CR-V říká, losí test zvládlo bez problémů (jako desítky a desítky dalších SUV), protože pokud by ho nezvládlo, napsalo by se o tom stejně, jako kdysi v případě HR-V. A to je asi ta největší potupa, mám pocit.
Až pojedu z práce, musím se podívat, kde všude visí černé prapory a hoří koncernová auta, ale hlavně, zlavně je třeba zlynčovat všechny, kdo o tom něco nepěkného napíšou, to především. :yes:
Nezklamal jsi hlavně ty a poslušně přispěchal podpořit předsedu místního H-klubu. A předseda se přece kritizovat nesmí. >:-[]
V nadšené euforii sis ovšem nestihl přečíst závěrečnou větu mé reakce, ani původní příspěvek na který jsem reagoval.
Jaká je podle tebe hranice pro "nehoráznou" cenu? Na co máš ty, určitě "nehorázná" cena nebude, ale na co mají např, zákaznící Porsche naopak nehorázná cena jednoznačně je? To je ale křeč, co? ;-)
P.S. Tak to Hoši hezky oslavte a nepřežeňte to s tím saké, jako minule... >:D
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
v ČR?? zatím nula [odkaz] , chystá se 4ks [odkaz] ;-) [odkaz]
PS: ale tomu poršákovi vážně chybějí baterky v podlaze jinak by ten losí test hravě zvládnul :-)
nejlepší auto z nejlepších [odkaz] s tím problém nemá, to vám můžu osobně dosvědčit a velkej brách Xko [odkaz] jak by smet - TAM TO VÁM ZATÍM NEMŮŽU DOSVĚDČIT
KAŽDOPÁDNĚ TAKOVÁ BATERIOVÁ STABILIZACE V PODLAZE JAKOU MAJÍ VOZY TESLA V KOMBINACI S ROZLOŽENÍM VÁHY 50:50 TO JE VÁM VÁŽNĚ ŽŮZO. TO PROSTĚ SEDÍ JAK PŘIBYTÝ NA TO ŽÁDNÁ SEBENÓBLLAUFPOPELNICE VÁŽNĚ NEMÁ :-)
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Takže jsi se vlastně přiznal, že to byl jen a pouze osobní útok. Bravo, zakomplexovaného Gilgita asi nikdo neřeší, ale ty působíš dojmem, že máš na víc. S předhazováním nějakých klubů jdi do háje, nikdy jsem v žádném nebyl (což neznamená, že nesleduju cvrkot) a ani Michala osobně neznám, párkrát jsme si napsali, v době, kdy dělal autofun, tenkrát to byl nejlepší web o autech. Už tam se s ničím nemazal a nebál se napsat vlastní názor a to i na německé značky, což byl v té době (dost na tom, že stále je) dost ojedinělý jev. Spousta lidí ho od té doby nemůže vystát, asi budeš jeden z nich. Já si toho naopak cením, je ho škoda na psaní cintů jako že má macan chybu v elektronice, měl by sedat z auta do auta a emotivně nám zprostředkovávat dojmy, jak to dělával.
Macan nehorázné peníze určitě stojí, ať na to koukáš, jak chceš. Auto s velikostí zmiňovaného CR-V (co nemá problémy s ovladatelností) a praktičností horší, nemá nárok stát, co Macan stojí, tedy skoro stejně, jako Cayenne. Je to jen snaha podojit zákazníka, který se podojit z nějakého důvodu (asi logo) nechává. A když už tedy přistoupíme na imič a značku a individualizaci a výkon, tak by to mělo být doladěné do nejmenších detailů. Pak by asi nikdo neřekl ani popel.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Zatím nemám důvod proti tobě cokoli osobního mít, spíš si všímám, jak vycházíš s jinými a konstatuji, že to není zdravý přístup. Moje žena je psycholožka a tuhle agresivitu skrytou za anonymitu sítě by klasifikovala v lepším případě jako poruchu chování, v horším jako poruchu osobnosti.
S mírou sujektivity souhlasím, ale tohle bych vnímal jako lehce kousavé, rozhodně ne za hranicí slušného chování. Značka se nějakým způsobem prezentuje a takový fail neodpovídá tomu, jaký obraz o sobě značka chce vytvořit. A podle nedůtklivosti některých reakcí je zřejmé, že to od Michala "sedlo".
Chyby děláme všichni.
To se asi ptáš špatného, nepsals, žes byl nějak v kontaktu se šéfredaktorem? Zeptej se ho. Pokud mi nevěříš, podívej se na autofun.cz na testy pár let zpátky. Bývala radost to číst. Čtivé, vysoce odborné a co jsem mohl porovnat se svými zkušenostmi, přísně objektivní a výstižné.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Neříkám, že ti má povinnost něco vysvětlovat, jen říkám, že se asi ptáš nepravého a pokud tě to zajímá, obrať se jinam. :-)
To už bereme moc obecně. Netvrdím, že je to automobilový polobůh, ale v souvislosti s tím si vzpomínám (svého času jsem psal články na web, jen z jiného oboru) na ten hejt po vydání každého článku, kdy se diskuze dokázala hodiny točit na překlepu chybě nebo špatné interpretaci. Zkoušel jsem všechno - diskutovat, vysvětlovat, obhajovat, přiznávat, omlouvat (se) - výsledek vždy stejný. Asi sám víš nejlépe jaký. Vlastně se divím, že to ještě nevzdal a diskuze neignoruje. Takže to, že má někdo vlastní názor, veřejně ho prezentuje a někdy je i omylný a nerad to přiznává (kdo ano?) není důvod ho nenávidět. Přijde mi to takové komunistické.
Na tohle téma už jsem toho na autofun, kde tenkrát ale nakonec vznikla super komunita a i na auto, psal mockrát - diskuzím (diskutujícím, abych byl přesný) na českých webech chybí úroveň, nadhled, úcta a respekt k ostatním. Vždyť být za * je tak snadné. :-(
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Tak za tento příspěvek klobouk dolů a palec nahoru :yes: Nebo rovnou tři :yes::yes::yes: , protože takový nadhled se hned tak nevidí. Je prostě znát, že s tím máš osobní zkušenost. Osobně si myslím, že by si to někteří zdejší diskutéři měli jít do redakce vyzkoušet, jako na stáž, něco napsat a pak si za to nechat od diskuzních kolegů posypat popel na hlavu. Rázem by se tu žilo líp >:-[]
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Skoro stejně? U S si bez dorovnávání výbavy za Cayenne připlatíš 22 tisíc €. U Turba 48 tisíc €. Příplatky cenu vyženou nahoru, ale to i u Cayenne.
Na AF jsem nikdy nesledoval autory, ale nepamatuji si, že bych tam četl něco takového, jako někdy předvádí na ACZ. Pravda, četl jsem tam téměř výhradně testy. AF mi jinak neseděl (na můj vkus příliš balastu).
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Macan hraje úplně jinou ligu než CR-V, už z výkonového rozpětí 260-400 koní u kompaktního SUV by se dnešním inženýrům u Hondy orosilo čelo. Takový motor v relativně malém autě si ale mohl vyžádat nějaká "nestandardní řešení" v naladění elektroniky. Ty problémy nechci relativizovat, počkejme co se z toho vyvine... po zvážení dostupných informací si předběžně myslím, že to moc velké drama nebude.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
To je tvůj styl, vlastní konstrukci jiným vkládat do úst.
Já někde napsal něco o tom, že to byl pouze osobní útok? Chápu, že by se ti to hodilo, ale bohužel (pro tebe) se nic takového nestalo. Asi tě nemusím přesvědčovat o tom, že s Gilgitem nejsme zrovna dlouholetí kamarádi, ale já soudím příspěvky primárně podle obsahu, nikoli dle nicku. Takže když třeba nedávno Gilgit oslovil Michala "Fokte", byl jsem první, který se proti takovému chování ozval, a to přesto, že věcně jsem s jeho kritikou v podstatě souhlasil už tehdy. Dnes kritizoval věcně trefně a bez zbytečných osobních urážek a proto jsem s jeho příspěvkem souhlasil (navíc zdaleka nejen já).
Kdybych to tady bral vyloženě osobně, třídil bych příspěvky naopak podle autorů, nikoli podle obsahu.
Psal jsem o zdejším virtuálním diskusním H-klubu, takže nevím, proč by jste se nutně museli někde osobně scházet/znát.
Když je podle tebe Michala škoda na psaní cintů o Macanu apod., tak proč je teda vůbec píše, resp. proč to nepíše jinak, tedy ne jako cinty? A proč vlastně jako zkušený (špičkový) motoristický novinář nesedá z auta do auta a nepíše skvělé testy, kterých je v češtině pořád málo? Podle tebe mu zřejmě někdo "ubližuje" jen proto, že místo německé produkce chválí tu japonskou a s jeho profesionálními schopnostmi to naopak nemá nic společného, viz třeba "tragický" článek o tom, jak se správně vyslovuje Dacia apod., který pak navíc zcela neprofesionálním způsobem moderoval.
Zavděčit se typům jako je šušu apod. je velmi snadné, stačí jen vědět co obecně chválit a co naopak ne, takže napsat článek pod který mi přistanou palce značkových ultrafuns je poměrně velmi lehké. Aktuálně považuji Michala za nejslabší článek a.cz, a to i zcela bez ohledu na to, komu/čemu osobně fandí.
Na cenu je vhodnější nahlížet optikou trhu, nikoli optikou vlastní peněženky. To co je levné pro tebe, není levné pro každého a naopak, to co tobě připadá jako nehorázná cena, může být pro někoho jiného cena zajímavá, viz zájem trhu o Macan. Nehledě nato, že ke značce Porsche určitá "křiklavost" ceny patří, a to nejen u automobilů této značky.
A případné přímé srovnání (včetně cenového) Macanu s CR-V považuji spíš za diskusní vtip.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Já s autorem do jisté míry souhlasím. Právě proto, jak komplexní je vývoj nového automobilu. Každá značka musí být připravena na to, že se s jejím autem budou provádět podobné věci.
Porsche je tedy zřejmě toho názoru, že je to takhle v pořádku... ale uvidíme, co kolem toho ještě bude... nakonec jak bylo napsáno, nebylo by Porsche první, kdo se dostal do problémů a musel je následně napravovat.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Pochybuji však, že by podobný test opomenuli. Jen mohou mít jinou metodiku. Pokud reagovali rychle, tak je to asi nepřekvapilo. Uvidíme, jestli to bude mít nějakou dohru.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Samozřejmě souhlas, taky nevěřím, že při testování jízdních vlastností opomenuli losa, tím spíš po aférce s Jeepem. Na druhou stranu, nemyslím, že by za tím byla jen snaha o lacinou senzaci... jak říkáš, uvidíme, je to Porsche a tak na něj logicky musí být vyšší nároky než na nějaký Freemont.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Tak dokonce v odpovědi napsali, že testují vyhýbací manévr VDA, který je prý podobný jejich losímu testu. Co mě překvapilo, tenhle systém funguje i s vypnutým ESP.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Upřímně řečeno já nechápou tu polodementní reakci Porsche.
Po takovém testu má zaznít něco jako:
"Děkujem redakci T.V. za upozornění, chování vozu prověříme a vyvodíme z něj důsledky takové, abychom dostáli pověsti jízdně nejlepších vozů na trhu..."
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Svým způsobem tím říkáš, že jsi to dosud testoval nedostatečně. Protože pokud jsi provedl tisíce jízdních testů a jsi si 100% jistý svým vozem... tak co chceš prověřovat? To je to PR riziko, které je s takovým prohlášením spojené...
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Teknikens Varld onehdá přiměl M-B změnit konstrukci nového Áčka a fakticky jej i donutil začít montovat ESP, které měli u MB přichystané pouze pro top modely. Dost podstatně tak změnil pohled na konstrukci a výbavu aut doslova celosvětově. Ignorovat, co napíšou, není na místě, tohle není bulvár ála ACZ s křečovitým honda fanem za klávesnicí.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Protože MB měl máslo na hlavě. Má ho i Porsche? Upřímně - nevím, abych si udělal názor, chci si ještě něco přečíst a podívat se pořádně na videa. z toho co jsem zatím četl mi to zní tak, že kdyby to byl VW, bylo by vše v naprostém pořádku. Jestli je to v naprostém pořádku i podle vyšších standardů Porsche je potřeba ještě prozkoumat.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Lenze ak je niekto presvedceny, ze prave takto sa ma zachovat auto, tak ich vyjadrenie uplne chapem (tiez si stojim za svojim, ked som o niecom na 100% presvedceny). To zablokovanie kolesa ako sa aj pise v clanku nie je len tak zo srandy, predchadza sa tym situacii, ktora by zrejme nikoho nepotesila, ak by sa auto prevratilo.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
K zablokovani kola pri teto rychlosti a tomto manevru nema vubec nastat, svedci o velmi spatnem nastaveni podvozku a to bych zvlaste u znacky Porsche necekal. Pri losim testu jde primarne o to se vyhnout prekazce a tady zradilo ridice, ktery reagoval spravne, zradilo auto a muze to vest k narazu do prekazky.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Mrazik, mal by si si nieco o tom precitat, ako sa auto chova a ako zasahuje elektronika do riadenia ak sa jedna o auto typu SUV, s motorom vpredu a pohonom prednej napravy.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
No konecne zacinas chapat... je predsa rozdiel, ci mas tazisko o pol metra vyssie, ako mas rozlozenu hmotu, ako sa prenasa vykon na vozovku, ake je auto siroke a tak dalej.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Autu se asi nelíbila rychlost, s jakou řidič otočil volantem, a snažilo se zabránit přílišnému odlehčení vnitřní strany. Některá auta tuhle fázi dávají po třech, nebo i dvou kolech. Z jejich odpovědi plyne, že je tohle pro ně důležitější.
Chápu jejich logiku, ale nepřijde mi přijatelné, aby se takhle chovalo Porsche, když se konkurence obejde bez toho.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Ještě mne napadá, jestli se elktronika nesnažila zabránit možnému přetáčivému smyku. Impulz řízením, přenos váhy, rotace kolem svislé osy..... ;-\
Aby nakonec nebyl Macan naladěn jako "nejhravější" SUV a tady už by to "bylo příliš". >:D
Každopádně nechci tímto Porsche omlouvat. Je to na zamyšlení.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Upřímně nechápu proč se kolem toho dělá takový humbuk. Nic převratnýho to auto neprovedlo. Elektronika ho ve spolupráci s řidičem ho udržela ve směru, tak co? To že elektronika s autem v extremní situaci různě cvičí není žádná novina. Hlavně, že to díky zásahu ESP neskončilo na boudě. Podle mě je to jen nafouknutá bublina. Že by kvůli tomuhle nesmyslu mělo auto přijít o zákazníky si nemyslím. Z toho taky pramení ta polodementní reakce Porsche. Prostě jim je to ukradený a ani se nedivím.
Re: BODEJŤ BY TAKY NEZAVÁHALO, KDYŽ NEMÁ V PODLAZE BATERKY !
Zrovna u Porsche bych cekal, ze ESP bude naladeno o neco volneji, ale asi pocita s tim, ze za volantem bude nejkcasteji nezne pohlavi s blondatou hrivou.
vysoké suv nemá losie gény, ale keď niekto silou mocou musí jazdiť teréňakom po cestách, tak holt, nech dá dole nohu z plynu. Zatiaľ stále platí vysoké ťažisko, nízka stabilita, porsche neporsche.
Problém není fyzika, jiná SUV to zvládají. Problém je, že se Porsche holt něco asi nepovedlo. Právě u téhle značky ale problémy s jízdními vlastnostmi velmi překvapují.
A nevím, jestli někdo jezdí "musí jazdiť tereňákom silou mocou..." Cítím z tvého vyjádření despekt k majitelům SUV, což je myslím, zbytečné, ne? Nechci začínat flame, ale uvedl bych ti hned několik dobrých důvodů, proč koupit SUV. Diskutovalo se to nejen tady už mnohokrát.
Super, Porsche má novou hračku, to jsou hlavičky, že zase něco pěkného vymysleli (když to jinde dokáže pořešit ESP). Že to moc dobře nefunguje? To nevadí, však oni si to na zákaznících časem doladí, důležitý je zatloukat, zatloukat, zatloukat. A když už se to provalí, tak hlavně pozitivní přístup. :-!
Fordy Explorery taky šly v USA jeden čas masivně na boudu. Nu, chyba byla ve špatných penu, že s tím tatíkové a maminy drandily jako se sedanem nebo kupátkem a vono jaksi s SUV takhle projíždět zatáčky nejde... >:D
Nám? No, mě konkrétně můžeš, schválně, co najdeš :-)
Stát se to může hodně automobilkám. Navíc, to Porsche nebylo tak tragické, jako třeba to Kangoo :-) Jeep sem snad ani neviděl... Průser je to však tak i tak.
sorry ale špatný jízdní vlastnosti u Porsche to je asi stejný jako Oktávie s 10 litrovým kufrem >:-[] Tohle by se u 911 stát nikdy nemohlo a nestane tak proč takhle odladěné není i tohle auto? že by se šetřilo? někdo byl lenošnej? nebo se to prostě vo..balo protože se to přece prodá je to přece porsche ?
PS srovnávat kangoo nebo jeep s porsche???
A z čeho tak usuzuješ? Máme tu snad více aut s podobným chováním a u některého to omlouvám? Ne, losí test zvládli i Korejci, ale u Porsche je něco špatně. Co ti na tom přijde jednostranné? ba dokonce si myslím, že by se nad tím dalo mávnout u Kie (a o co, že by nad tím nikdo nemávl a dostala by pořádně pod ocas), ale ne u údajně nejsportovnjěšího SUV na trhu. Nehledě na tu reakci automobilky. Chápeš to?
Že moc dobře nefunguje?
Losí test se dělá tak, že postupně zvyšuješ rychlost průjezdu, například Cayenne to dal v 67km/h a v 69 km/h (GTS).
Takže Macan, jež začal dělat problémy při 70km/h není zase tak špatný.
Mimochodem abych ti pohladil ego - CR-V to projelo v 71 = je lepší, než Macan.
A s touhle bombou můžeš jít klidně spinkat :-)
Jistěže netvrdí, losí test není to samé, co "best handling", ale vysvětlovat to člověku, který je proti konkrétní značce extrémně zaujatý a navíc nechápe psaný text, je naprosto zbytečné.
To ano. Ani jsem nečetl, jak přesně to dělají dnes. Protože jejich výsledky jsou někdy zajímavé. Podívej se třeba na tu CX-5, mezi 18" a 19" koly jsou 3 km/h.
Kdo tady co zatlouká??? Přání otcem myšlenky. Tobě tady hlavně chybí nějaký příspěvek ala H-klub (např. šušu), který by psal něco o ve smyslu, jako, že to vůbec není pravda, že je to celé podvod apod. Jenže tu zatím nikdo nic takového nepíše, takže se nemáš čeho chytit. Zkus vydržet, třeba se konečně dočkáš... ;-)
A kdyby si tím Porschem tu trať projel 10x tak pokaždý elektronika zareaguje trochu jinak. Nejde brát jeden průjezd jako dogma. Všechno záleží na mraky parametrech na základě, kterých ESP reaguje. Nejde to nasimulovat 2x stejně, tak co řešíš.
aha tak proč tu visí jen tohle jedno video. Nebude to náhodou tím, že všechny průjezdy byly v pohodě a z tohodle jednoho se dá udělat nekonečnej příběh o tom jak je Porsche Macan nebezpečný?
tak fyzika tam platí určite, dá sa iba pomôcť elektronikou, aby sa to v lose neprevrátilo a zrejme ju macan nemá dobre nastavenú (hrana medzi prevrátením a zvládnutím losu je pri suv asi sakra tenká). Nie som fanúšik suv, ale ani hejter (ak ho niekto chce, má ho mať, nemám s tým najmenší problém, ale tak ako ja nečakám, že môj smart dá los jak 911, nemal by to čakať ani macaňák).
Vyšší posaz pro starší osoby, tahání karavanu nebo člunu, malá světlá výška prémiových kombi i pro relativně běžné "horší cesty", lepší kompatibilita s aktivním životním stylem (tím myslím... umíš si představit kajak na 7er?)...