Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia III 1.2 TSI: První jízdní dojmy

Naši redaktoři jsou stále ještě v Portugalsku na mezinárodních testech třetí generace Fabie. Vedle dojmů s agregáty 1.0 MPI a 1.4 TDI jsme slíbili také postřehy z verze 1.2 TSI, zde jsou.
Zpět na článek
16. 10. 2014 12:35
16. 10. 2014 12:50
16. 10. 2014 12:58
16. 10. 2014 13:07
16. 10. 2014 13:49
16. 10. 2014 13:56
16. 10. 2014 14:26
16. 10. 2014 13:03
16. 10. 2014 13:04
16. 10. 2014 14:19
16. 10. 2014 21:11
16. 10. 2014 21:40
16. 10. 2014 17:15
16. 10. 2014 17:22
16. 10. 2014 20:16
16. 10. 2014 21:13
16. 10. 2014 21:41
16. 10. 2014 22:03
17. 10. 2014 08:39
16. 10. 2014 13:57
16. 10. 2014 14:16
16. 10. 2014 14:58
16. 10. 2014 15:49
16. 10. 2014 16:25
16. 10. 2014 17:17
16. 10. 2014 12:54
16. 10. 2014 13:04
16. 10. 2014 13:04
16. 10. 2014 14:30
16. 10. 2014 13:01
16. 10. 2014 13:42
16. 10. 2014 13:06
16. 10. 2014 13:08
16. 10. 2014 13:16
16. 10. 2014 13:27
16. 10. 2014 13:57
16. 10. 2014 14:45
16. 10. 2014 14:52
16. 10. 2014 14:57
16. 10. 2014 15:13
16. 10. 2014 15:15
16. 10. 2014 15:21
16. 10. 2014 13:21
16. 10. 2014 12:37
16. 10. 2014 13:07
16. 10. 2014 15:12
16. 10. 2014 13:19
16. 10. 2014 14:35
16. 10. 2014 13:45
16. 10. 2014 15:06
16. 10. 2014 16:08
16. 10. 2014 20:02
16. 10. 2014 20:15
16. 10. 2014 20:35
16. 10. 2014 20:55
16. 10. 2014 22:12
17. 10. 2014 07:44
17. 10. 2014 08:52
16. 10. 2014 20:15
16. 10. 2014 20:38
16. 10. 2014 20:43
16. 10. 2014 20:45
16. 10. 2014 20:56
16. 10. 2014 21:01
16. 10. 2014 21:05
16. 10. 2014 20:16
16. 10. 2014 20:41
16. 10. 2014 21:04
16. 10. 2014 21:07
16. 10. 2014 21:31
16. 10. 2014 21:34
16. 10. 2014 21:52
16. 10. 2014 21:28
16. 10. 2014 22:26
16. 10. 2014 23:11
16. 10. 2014 23:21
17. 10. 2014 07:06
17. 10. 2014 14:59
16. 10. 2014 22:45
16. 10. 2014 20:12
16. 10. 2014 22:10
16. 10. 2014 12:33
EA111 1.2 TSI 8V má hliníkový blok
EA111 1.2 TSI 8V má hliníkový blok
Rozbalit vlákno
1
16. 10. 2014 14:18
Re: EA111 1.2 TSI 8V má hliníkový blok
Přesně tak.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 12:35
IDEÁL
Motor 1,2 TSi bude naprosto univerzálním a ideálním pohonem pro Fabii. Snad delší převody nebudou moc dlouhé, ale svými parametry si to výrobce mohl stále dovolit. Výkonnější verzi snad bude možno označit za poměrně "sportovní" náčiní.
Snad mě jen napadla otázka, jaká byla rychlost při dálničním stoupání se zařazenou 5.RS a 1200ot/min - 70, 80? A to motor neprotestoval?
Rozbalit vlákno
44
16. 10. 2014 12:50
Re: IDEÁL
Jednoduchým výpočtem: Pokud motor na 5. stupeň točí při rychlosti 130 km/hod. 3000 ot/min., tak při 1200 ot/min. jede rychlostí 52 km/hod.
16. 10. 2014 12:58
Re: IDEÁL
nezapomeňme, že v článku uvádějí, že to bylo v dálničním stoupání, takže by rychlost měla být ještě o něco nižší :-)
Avatar - dal
16. 10. 2014 13:07
Re: IDEÁL
Stoupání na to nemá vliv, mezi otáčkami a rychlostí při zařazeném stejném převodovém stupni platí přímá úměra.
16. 10. 2014 13:49
Re: IDEÁL
je to možné, netuším, nejsem technicky zběhlý, jen jsem vycházel z toho, že mám při jízdě do kopce, tzn. větší zátěži než při stejné rychlosti jako po rovince větší otáčky :-)
16. 10. 2014 13:56
Re: IDEÁL
V tom případě Vám prokluzuje spojka a chtělo by to řešit. Pokud je to při zařazeném stejném kvaltu.
16. 10. 2014 13:03
Re: IDEÁL
Na otáčky motoru bych řekl, že trojčlenka moc neplatí.
16. 10. 2014 13:04
Re: IDEÁL
Ale platí, pokud tedy neklouže spojka... Asi jsi nikdy neviděl pilový diagram, viď?
16. 10. 2014 14:19
Re: IDEÁL
A co podle tebe na ně platí? Mezi klikovou hřídelí a kolem je nějaký převodový poměr a vzdálenost, kterou auto ujede po jedné otáčce kola, odpovídá obvodu pneumatiky. Pokud tedy nenarážíš na to, že obvod pneumatiky není úplně konstantní.
16. 10. 2014 21:11
Re: IDEÁL
Obvod pneu je pre tieto počty konštantný, rozdiely vyplývajúce zo stupňa opotrebenia pneumatiky sú zanedbateľné.
16. 10. 2014 21:40
Re: IDEÁL
Pneumatika by se měla s rostoucími otáčkami trochu zvětšit. Neříkám, že je to něco podstatného (v rámci téhle diskuze), ale striktně vzato to není konstanta.
16. 10. 2014 17:15
Re: IDEÁL
Trojclenka tu neplati. Pri 130 km/h je treba zohladnit vyrazny aerodynamicky odpor. Alebo naopak. ;-)
Avatar - Emel
16. 10. 2014 17:22
Re: IDEÁL
Ne, tak to opravdu není... ale už jsem tu jednou tuto vášnivou diskusi absolvoval, takže důkaz toho, že rychlost při daném rychlostním stupni závisí lineárně na otáčkách nechám na někom jiném :-)
16. 10. 2014 20:16
Re: IDEÁL
Už jsem to psal výše, stačí si prohlédnout jakýkoli pilový diagram, snad to z toho pochopíš:
[odkaz]
16. 10. 2014 21:13
Re: IDEÁL
Aerodynamický odpor má vplyv na hodnoty prevodových pomerov? >:D
Avatar - Ham.
16. 10. 2014 21:41
Re: IDEÁL
Tak to je skutečná bomba. Z toho budou mít technické týmy automobilek hlavu v pejru. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
16. 10. 2014 22:03
Re: IDEÁL
prosim ta, mas vobec skoncenu zakladnu skolu ? Na vodicak sa ani pytat neidem... :-! 8-s >:-[]
Avatar - iudex
16. 10. 2014 13:57
Re: IDEÁL
Tak že auto zvládne zrýchľovať na 5ke od cca. 50 km, to bude skôr taká novinárska latina. >:-[] Btw. v teste 1,4TDI sa písalo, že po meste treba radiť za 2 a tu zrazu 50ku zvládne aj 5ka? ;-) 8-s
16. 10. 2014 14:16
Re: IDEÁL
Tak 1200 otáček by měl zvládnout, ale není to něco, co bych dělal.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 14:58
Re: IDEÁL
Sorry, neverím, že 1,2ka zvládne plynule zrýchľovať na 5ke pri 1200 otáčkach DO KOPCA. >:D Keby to bolo podané tak, že 5ka zvládne udržať aj 50ku pri 1200 otáčkach, beriem. Ale hovoriť o zrýchľovaní, ešte k tomu do kopca?! Treba si uvedomiť, že pri 1200 otáčkach ešte turbo moc nefúka a fakticky sa to správa ako atmosféra (nech má vtedy krútiak 70-80 Nm, viac nie).
16. 10. 2014 15:49
Re: IDEÁL
To jsi ale nenapsal, že :-) Reagoval jsem hlavně na to tvé "Btw." Nicméně ten motor má mít ve 1200 otáčkách zhruba 130 Nm.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 16:25
Re: IDEÁL
Tak je to v článku (o tom kopci). ;-)
A 130 Nm pri 1200 otáčkach zrejme mať nebude. Nemám nejak presný graf aktuálnej verzie, ale čo som videl 63 kW verziu, tá má pri 1200 otáčkach moment rozhodne pod 100 Nm.
16. 10. 2014 17:17
Re: IDEÁL
Shodou okolností je graf v galerii k vedlejšímu článku. Vypadá to na 120-130, těžko se to z toho odhaduje. Na něco přes 90 Nm jde při tisíci otáčkách.
Avatar - dal
16. 10. 2014 12:54
Re: IDEÁL
Délka převodů bude OK, nic nového nevymýšleli, ta převodovka i motor je identický s G7 nebo s Leonem. Když vezmu do úvahy o cca 100kg nižší hmotnost Fabie, tak to pojede velmi dobře.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 13:04
Re: IDEÁL
Pouze mě zaujalo, že u FIII si toho natažení všimli a u Golfu či Leonu jsem podobné výtky neslyšel. Ale určitě se nebojím, že to bude naprosto dostatečný motor, o tom žádná ;-)
16. 10. 2014 14:30
Re: IDEÁL
Nezmínil jsi však to nejdůležitější: stálý převod.
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2014 13:01
Re: IDEÁL
suhlasim, bude to ideal.... skoda chybajucej klasickej neznicitelnej 1,4ky atmosfery ale ok... chapem ze je to uz dnes trapne co uz....

to silnejsie TSi ano.... uz to vyzera na celkom slusne sportove jazdne vlastnosti... mozno je to aj tiez jeden z dovodov preco RS verzia uz akosi nedava moc zmysel.... vacsina zakaznikov stejne zvoli stylovku ( monte carlo s beznym slusnym vykonom ) ako nejaku vykonom top verziu o 100 tisic drahsiu a stejne menej atraktivnu....

tesim sa na verziu monte carlo uz teraz.... len mi pride zbytocne ze su v tych roznych farebnych variaciach biele aj tie predne stlpiky karoserie... nestacila len strecha? Mne sa to zda divne.... proti ciernym prednym stlpikom v akejkolvek farebnej kombinacii auta nemam nic ale biele uz posobia podivne.....
Avatar - grifith
16. 10. 2014 13:42
Re: IDEÁL
Ohledně verze MC je otázkou, co by měla více nabídnout než aktuální individualizační plán? Ty malé plasty na lemu blatníku? Nevím, uvidíme jak se s tím Škoda popasuje, pokud něco podobného vůbec nabídne.
Avatar - maros
16. 10. 2014 13:06
Re: IDEÁL
Souhlas. Auto je celkově ideál a prakticky ruší jakoukoli potřebu kupovat cokoli jiného.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 13:08
Re: IDEÁL
Pro Škodovkáře souhlas, obecně nebude Fabie zlou volbou, ale stále je zde tolik faktorů, že potřeba koupit něco jiného zde pořád bude.
Avatar - maros
16. 10. 2014 13:16
Re: IDEÁL
Neexistuje jediný racionální důvod, proč kupovat něco jiného ve stejné třídě. Auto je to skoro dokonalé a cena se dá stlačit vyjednáváním s dealerem.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 13:27
Re: IDEÁL
Existuje jich mnoho, od vzhledu přes nemožnost nabídky silnější atmosféry atd. Lidé mají různé preference a Fabie není jediným uni autem vyhovující všem.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2014 13:57
Re: IDEÁL
Napišu ti tech důvodu hned několik: vzhled, silnější motorizace, jízdní vlastnosti, snaha odlišit se, lépesi materiály v interiéru. Neříkám že Fabia nepředstavuje s tímto motorem vyváženéauto s hodně pozitivy, ale je spousta důvodu jít jinam a to třeba pro někoho i cena. Jen si ji kup, po olitane 306tce to bude bomba :-)
16. 10. 2014 14:45
Re: IDEÁL
Ked ich kupis aspon 50 tak vyjednas, inak len placas do vetra.
16. 10. 2014 14:52
Re: IDEÁL
Při koupi nového auta soukromníkem dnes není u koncernu problém ukecat 8-10% v případě lepších motorizací a výbav, ověřeno 2x na OIII a 1x na Golf Sportsvan (totální novinka).

V případě koupě na firmu 16-18%.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 14:57
Re: IDEÁL
Takže dle toho se dosteneme na cca 215 tisíc za základ? Ne, nezlob se, ale tomu fakt nevěřím. U takto nízkých cen je vyjednávací prostor už vcelku malý...
16. 10. 2014 15:13
Re: IDEÁL
Věřit nemusíš, stačí si přečíst můj příspěvek - "v případě lepších motorizací a výbav".

Ale třeba v případě nejlevnější OIII s klimou a příplatkovou barvou, což obnáší 351tKč dle ceníku najdeš na netu nabídku za 319tKč (tzn. 9%).
Avatar - grifith
16. 10. 2014 15:15
Re: IDEÁL
Pak ano, v ceně 320+ už zde určitý vyjednávací prostor bude ;-)
16. 10. 2014 15:21
Re: IDEÁL
Už se nepamatuji, jaké byly nejnižší oficiální ceny u FII, ale i tady se daly koupit kusy okolo 210tKč.
16. 10. 2014 21:35
Re: IDEÁL
Kupovali jsme nedávno nové polo. Cena 330 a dali nám ho za 265. Koupeno bylo u jednoho z největších dealerů. Cena se dá vždycky stlačit o 10%. Např. nám i nabízeli leon 63kw nový, reference za 280 zhruba, což je někde o 50 levněji.
Avatar - plzenaak
16. 10. 2014 13:21
Re: IDEÁL
Auto je ideál? No nevím.
16. 10. 2014 23:45
Re: IDEÁL
Rozumná motorizace pro Fabii - speciální verze s názvem Mazda2 :). Nejdřív jsem si myslel, že 44 kw verze je kachna, pro příplatek 18.ooo za 11kw navíc v otáčkách cirlurárky že se někdo totálně zhulil a nyní fo nás budou tlačit, že všechny motory jsou fajn, ale ideální je střed -1.2tsi, tedy základ za 270, takže s pár příplatky které jsou i za bílou barvu :-) jsme na 300.ooo a to se dá vybrat solidní auto u všech značek. Škoda je prostě pro fleet klienty, kteří dostanou 15-20% slevu a ostatní věrní zákazníci jsou těžce dojeni za PR podpory na serverech jako je tento... :-!
16. 10. 2014 12:37
EA211 1.2 TSI EU6
EA211 1.2 TSI EU6

- 66 a 81 kW
- rozvod řemenem DOHC, sací vačka variabilní časování
- přímý vstřik, turbo, chlazené výfukové svody
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
16. 10. 2014 12:59
1,6 TDI !
Do toho vozu patří 1,6 TDI ! Tříválec 1,4 TDI je optimální motorizací do Cíga.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - grifith
16. 10. 2014 13:07
Re: 1,6 TDI !
Kuchneš starou FII a hodíš do nové Fabie, pro tebe určitě žádný problém ;-) V čem (kromě počtu válců) je rozdíl mezi těmi dvěma turbo diesely?
Avatar - plzenaak
16. 10. 2014 13:19
Kombinace barev
Ta cihlová s bílou střechou vypadá otřesně. Nějaké oživení by spíš snesl černý interiér. I když ten tak nevadí, jako předpotopní sklápění sedaček s nutností vyklápět sedák. Místo škrabek by bylo fajn při vývoji přesunout pozornost na praktičtější věci. Taky nechápu proč nedostala Fábie šesti-rychlostní převodovku? Já myslel, že dnes už je to standard.
Rozbalit vlákno
1
16. 10. 2014 14:35
Re: Kombinace barev
Dostala. Má ji však jen 81 kW TSI.
Avatar - Kubis001
16. 10. 2014 13:21
Barevné kombinace
Jak se na fotky Fabie čím dál tím více dívám tak ty barevné koncepty jsou čím dál tím větší hrůza!
Takové kombinace sem tam potkávám a je to vesměs domácí tuning 18 ti letých kluků. Jedině co vypadá zdárně je Šedá metalíza s černým a Bílá barva s černým. Bohužel jsou tam ale pro mne nevzhledné celo černé kola. Auto pak vypadá jako s černými dírami místo kol. Za mě by tam měli dát podobný styl jako má Octavia RS, černé kola a leštěnými ALU hranami a bral bych ..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - grifith
16. 10. 2014 13:30
Re: Barevné kombinace
Na celočerná kola mám podobný názor, ale lze je nechat na zimu a na léto pořidit jiný srdci bližší a nebo se domluvit s prodejcem, určitě rád vyhoví na výměně za jiná alu. ;-)
Avatar - Kubis001
16. 10. 2014 13:41
Re: Barevné kombinace
To jo, ale takhle to už se dostáváme k tomu, jestli už nebude celkově levnější si to rovnou nechat polepit sám folii a koupit si kola jaké se ti líbí.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 13:43
Re: Barevné kombinace
Psal jsem to již dříve, ano levnější a lepší určitě fóliování bude, můžeš si zvolit alu dle vlastního vkusu.
16. 10. 2014 14:38
Re: Barevné kombinace
S černou střechou je těch pěkných kombinací více. Jen ta černá kola.
16. 10. 2014 13:45
Fuu
Tá biela strecha je jak päsť na oko v kombinácii s akoukoľvek farbou. ;-\ Jednofarebná klasika je najlepšie riešenie, ale zase mladým tuzerom bude toto pripadať coool ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
16. 10. 2014 13:54
Najlepšie auto v triede
Tak na konkurencii sa Pavel Janda rozplýval nad Fabiou 1,2TSI a označil to jednoznačne za najlepšie auto v triede. ;-) To len tak na okraj, kto by chcel vytýkať auto.cz nejaké nadbiehanie Škodovke.
Inak ak sme tu mali podrobne rozoberané oba trojvalce, tak táto podľa všetkého optimálna motorizácia pre Fabiu (a voľba č. 1 pre každého, kto nejde striktne po cene už od...) by si zaslúžila rozobrať bližšie. Na druhej strane predvádzacie škodovky majú častokrát zázračne dobrú dynamiku, ktorú potom bežný kupec nezažije. Nechcem nikoho obviňovať z podvádzania a čipovania novinárskych áut, ale pri novinárskej Octavii RS sa to stalo: keď novinári neveriaco krútili nad dynamikou RS, zobrali ju na brzdu a skutočne namerali o 17 kW (23k) vyšší výkon a o 45 Nm vyšší moment: [odkaz] 8-s
Rozbalit vlákno
46
Avatar - grifith
16. 10. 2014 14:03
Re: Najlepšie auto v triede
PJanda si téměř z každé Škodovky stříknul do sedačky, čili pozitivní hodnocení se dalo očekávat ;-) Určitě se nebudu přít o tom, že půjde s danou motorizací o zajímavého hráče na trhu. A budu překvapen, pokud opravdu reálně (ne novinářsky) půjde o TOP malých vozů.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 14:07
Re: Najlepšie auto v triede
Aj ja vidím túto motorizáciu ako optimum a vyberať auto danej triedy bola by v hľadáčiku. Na druhej strane je tu napr. modernizované Polo a nejak sa mi nechce veriť, že by hierarchicky vyššie umiestnený koncernový brat bol horšou voľbou. Mimochodom na autoexpresse, ktorý tiež inak Škodovke pomerne fandí, vytýkali slabú kvalitu interiéru a tu som o ničom podobnom nezachytil ani zmienku. K Polu som takéto výhrady nikde nečítal.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2014 14:15
Re: Najlepšie auto v triede
O interiéru z tvrdých plastu ale rapid se psalo již u představování někdy koncem léta. To je podle mě největší slabina nových škodovek. Sedněte si na kontra do 1. Generace po fl.:)
17. 10. 2014 09:17
Re: Najlepšie auto v triede
Souhlasim, mel jsem tu cest prolezt Octavii L&K a vse moc hezke, krome plastu na dverich - hnus fialovej, teda cernej.
Avatar - grifith
17. 10. 2014 09:41
Re: Najlepšie auto v triede
Nebyl ten hnus náhodou hnědej? Což by měla být typická barva plastů pro verzi LaK.
17. 10. 2014 14:40
Re: Najlepšie auto v triede
A vis, ze mozna jo, uz byla skoro tma.
16. 10. 2014 14:40
Re: Najlepšie auto v triede
Já jsem novou Fabii už zkusil.
Interiér je dobře zpracovaný, nikde nejsou žádné nestejné fugy, ergonomie příkladná. Co mě ale zklamalo, byly materiály, opravdu je tam vše tvrdé. Měkké jsou jen malé plošky na velmi úzkých madlech dveří, loketní opěrka která má ovšem velmi malý úložný prostor. Sedačky byly sportovní s velmi dobrým tvarováním, plus sportovní volant v perforované kůži a taky velmi dobře padnul do ruky.
Místa je v tom autě obdivuhodně mnoho (na svou třídu), kufr taky překvapivě velký. Ještě zaujalo uzoučké vnitřní zpětné zrcátko.

Celkově jde o komplexně velmi povedené a vyvážené auto, které má našlápnuto na slušné prodeje.
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2014 14:55
Re: Najlepšie auto v triede
Sportovní sedačky a volant, tedy nějaká příplatkovka? Nemáš zkušenosti i ze základních křesel? Já jen, že je máme dostat jako služební kočáry, ať vím, co čekat. Zatím z toho moc odvázaný nejsem.
16. 10. 2014 15:02
Re: Najlepšie auto v triede
Měl jsem tu čest pouze se "sportovní" variantou. A ta je opravdu velmi povedená.
Jak jsou na tom základní sesle, netuším, ty jsem ani neviděl, nemohu tedy sloužit.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 14:59
Re: Najlepšie auto v triede
Už včera jsem se v jiném vlákně ptal, jak velká (či malá) ta sportovní sedadla jsou? Na fotkách z prvních jízd vypdají značně podměrečně.
16. 10. 2014 15:06
Re: Najlepšie auto v triede
Jsou opravdu velmi dobrá. Mohu to třeba velikostně srovnat se sportovními sedadly v novém BMW M3.
Ty jsou oproti sportovním sedadlům ve Fabii opravdu "podměrečná" a bočnice mne talčí zezadu do žeber. Celkově to jsou velmi tuhé, úzké a výrazně tvarované sedadla, která nejsou moc pohodlná, zpracování a materiály jsou ale výborné.
Naproti tomu sportovní sesle ve Fabii jsou širší, tvarovaní super, bočnice netlačí a velmi dobře sedí. Marně vzpomínám, kdy jsem v tak dobrém sedadle v této třídě aut seděl.
Třeba právě tyto sportovní sedadla jsou výrazně lepší, než jakákoliv základní sedadla (včetně kožených) téměř v jakémkoliv modelu BMW.
Avatar - grifith
16. 10. 2014 15:13
Re: Najlepšie auto v triede
Fotka může mnohdy klamat ;-) Díky za vyčerpávající odpověď. Jsem na ně zvědav.
Avatar - boost.
16. 10. 2014 19:34
Re: Najlepšie auto v triede
Sedadla v nové M3/4 mě taky zklamala. Hlavně sedák, který se z nepochopitelných důvodů nedá roztáhnout.
16. 10. 2014 14:38
Re: Najlepšie auto v triede
Janda ještě nedávno tvrdil, že KIA cee'd je lepší než BMW, když nepřišla patřičná reakce od KIA Motors, tak se rozplývá nad škůdkama - ale chápu to, prachy jsou potřeba..
Avatar - Ozzman
16. 10. 2014 14:05
Re: Najlepšie auto v triede
To je Teda dobrý tohle :-) když tu byl test oktavie s nejsilnějšími diesly 135 kW, tak to byl taky super motor. Svezl sem se scoutem a byl sem vysloveně zklamán ( a nejen já) motoru se moc nechtělo do otáček a dokonce i slabší dízly od konkurence působily živějším dojmem a akcelerace byla znatelně lepší. Možná špatný kus, nevím.
Avatar - Emel
16. 10. 2014 14:15
Re: Najlepšie auto v triede
Už jsem to někde psal, ale nevím jestli tobě... on ten motor trošku klame tělem. I RS TDI má ekologicky necitlivý plyn, takže aby to jelo, musíš na něj hodně šlapat... a i pak se ti zdá, že to vlastně moc nejede, ale při pohledu na tachometr vidíš, že těch 200 je tam fakt dost rychle. Rozdíl oproti 2.0TDI 110kW není velký, což ostatně napovídají jak dynamické parametry auta, tak grafy výkonu.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2014 15:43
Re: Najlepšie auto v triede
Já ti věřím, ale po přesednuti do mého o dost slabšího vozu sem necítil zásadní rozdíl. Je fakt že na dálnici sem s tím nebyl ale šlapal a vytáčel jsem ho dost. Tohle mě překvapilo třeba u fokuse 3 1.6 tdcí kdy klasický naftové na pul plynu když cejtis zátah a už víc nekšlape instinktivně, tak nejelo protože proslapnuti pedálu nic neudělá, ale tady to efekt melo.nejdříve zklamání a pak sem zjistil ze to chce plyn na podlahu. S tou oktavk sem moc nenajel, ale proslapl sem a nechtělo se mu. Potom sem zkoušel třeba BMW dvoulitr 110 kW a to byla jiná dimenze :-) vím, prémie, ale o 25 kW min. Je zajímavé jak sou ty motory jízdné odlišné ;)
Avatar - Emel
16. 10. 2014 16:07
Re: Najlepšie auto v triede
Mimo dálnici to prostě jezdí jako běžná dvoulitrová nafta, podle mě se ta síla začíná víc projevovat v rychlostech 180+, s RS TDI nebyl problém sáhnout si na papírovou maximálku...
16. 10. 2014 23:08
Re: Najlepšie auto v triede
Znas nejake auto, se kterym se neda sahnout na papirovou maximalku?
A ja teda cumim, ze kluci az ted zjistili, ze plnej plyn je az na podlaze ;-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 07:40
Re: Najlepšie auto v triede
Tak to nemáš pravdu, některé motory nemá smysl jen krmit palivem kdyz víš, že se změní jen poloha plynu, ale víc to stejne nejede...
17. 10. 2014 08:06
Re: Najlepšie auto v triede
To sice chapu, ale sorry, nedalo mi to :-)
Avatar - Emel
17. 10. 2014 08:57
Re: Najlepšie auto v triede
Znám auta, kde dosažení maximálky ležící okolo 230 trvá tak dlouho, že je problém se na tu rychlost dostat (dle GPS)... neříkám že to nejde, jen že to trvá. RS TDI jede i nad 200 poměrně slušně a podle mě jsou to právě rychlosti 180+ kde se nejvíc projeví rozdíl oproti slabší naftě, jinak sám za sebe říkám, že bych asi poměrně velký rozdíl v papírových údajích nepoznal.

Kalibrace plynu vůbec není tak triviální téma jak by se zdálo... pro subjektivní dynamiku to dělá fakt hodně a mezi jednotlivými auty jsou velké rozdíly.
Avatar - Emel
16. 10. 2014 14:05
Re: Najlepšie auto v triede
Pavel Janda je ale taky fanoušek Škody...

U mnoha aut, nejen VW, není výjimkou naměřit víc než stojí v papírech... abych se ti pod to co píšeš podepsal, muselo by se vyzkoušet, jaký výkon mají normální RS na salonech... nejlépe na stejné brzdě, protože to měření výkonu je docela černá magie :-)
Avatar - iudex
16. 10. 2014 14:13
Re: Najlepšie auto v triede
Ja netvrdím, že Škodovka čipuje predvádzačky, len že konkrétna novinárska Octavia mala výkon oproti deklarovanému o viac, ako je len bežná odchýlka merania. Ak by mala nameraných 179 kW a 395 Nm každá Octavia RS, kto by si priplácal za GTI Performance (169 kW/350 Nm)? ;-)
Janda sa u mňa odpísal práve pri teste Octavie RS, ktorú ospieval do neba (na autofore to O RS pomaly nandávala STičku) a paradoxne sesterský GTI s vyšším výkonom a samosvorom zvozil. Tomu hovorím názorovo konzistentný a dôveryhodný novinár. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2014 14:14
Re: Najlepšie auto v triede
.... vacsinou u kazdeho auta nameras na valcoch vyssi vykon ako udava vyrobca v technicaku... je to dokonca aj v norme ze auto na valcoch pri merani musi mat vyssi vykon ako predpisuje vyrobca .... kedze meranie dynamiky na valci je ine ako pocitacom za jazdy ....... len niekde je rozdiel 2kw a niekde15kw.... ale nic nezvycajne

moja felda na valci ma 57kw...

ziadne novinarske cipovanie v tom podla mna teda nebude ;-)

podobny pripad: [odkaz] a myslim ze sa tu nejedna o ziadny tajny tuning, ale beznu seriovku
16. 10. 2014 14:50
Re: Najlepšie auto v triede
Nic take neexistuje, aby auto ma mat vyssi vykon ako predpisany; odkial si nabral taky blud?
Tvoji oblubeni korejci, ci pardon, teraz je to Skodovka; no spomenuti korejci maju casto mensi vykon, nez papierovy.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 14:51
Re: Najlepšie auto v triede
A čo si chcel týmto príkladom dokázať? Tam je rozdiel vo výkone 2 kW, to je v rámci odchýlky merania; dokonca nameraný krútiak bol o 5 Nm nižší. Nárast o 17 kW a 45 Nm je predsalen trošku inde. ;-)
Avatar - Emel
16. 10. 2014 14:20
Re: Najlepšie auto v triede
No ty sis snad za Perf připlácel proto, abys dostal +7kW? Navíc... i GTIP může mít vyšší výkon než udávaný.

ORS proti STi - mě ten test nějak zásadně neurážel... jo, smyslem byla provokace, ale pak v samotném testu to bylo podáno poměrně střízlivě a vcelku to odpovídalo... jo, rallye ve volbě disciplín chybělo. A nebo už jsem zaslepený Škodovkou :-)
16. 10. 2014 14:55
Re: Najlepšie auto v triede
Motory jsou kus od kusu různé a ano, novinářské kusy mohou být vybrané, ale běžně u aut naměří citelně více, než je udáváno. Novinářský, předváděčka, obyčejná série, je to jedno. Z části to jde na vrub tomu, že měření výkonu není taková sranda. Jak vidíš, na kole naměřili 141 kW.

Zrovna u Performance je těch +7 kW spíš od cesty, aby se neřeklo. Technicky vzato, mohl bys mít konkrétní kus GTIP se 161 kW a "obyčejného" GTI se 170 kW a vše by bylo naprosto v pořádku (+-5 % by mělo být v normě). A to naměřeno na klice. Tomu se říká realita. ;-)
16. 10. 2014 15:01
Re: Najlepšie auto v triede
Taky je otázka, nakolik je ten výkon "marketingový" v rámci hierarchie modelů a různých motorů i s ohledem na konkurenci, různými pojistnými a daňovými limity ....

Nehledě na to, že nějaký kW/PS se ztratí i tím, aby výsledné číslo bylo kulaté (viz. G7 GTi - 220/230 PS).

A nevím, jestli ta odchylka není oficiálně dokonce +/-10%. Co si pmatuji, tak 1.3 ve Feldě sice mělo stále deklarováno 50kW, ale BMM mělo reálně 47 a naopak MPi 53. A totéž třeba1.9 TDi 77kW v OII, kde se výkon v reálu blížil 90kW.
16. 10. 2014 15:06
Re: Najlepšie auto v triede
Nemůžou si udávat čísla, jaká je napadne. Mám takový pocit, že limit je +5 %. Jistý si nejsem, ale pochybuji, že je více než +10 %. Je to spíš problém z hlediska homologace, těžko bys úspěšně žaloval automobilku za to, že ti prodala výkonnější auto, než slíbila. >:D
Avatar - iudex
16. 10. 2014 15:01
Re: Najlepšie auto v triede
Nie, nebolo by to v norme, bolo by to klamanie spotrebiteľa a na to je Únia dosť háklivá. ;-)
16. 10. 2014 15:12
Re: Najlepšie auto v triede
Nebylo, když pro výkon motoru platí nějaká tolerance a vejdou se do ní. Pokud je tolerance +-10 % a ty si připlatíš za 2 % navrch, je to jen tvá věc. Nevysoudíš nic.

Si vzpomínám na člověka, kterému se nechtělo platit za odpory s přísnější tolerancí, tak se rozhodl, že si dá tu práci a ručně přebere ty s volnější tolerancí a vybere si ty dostatečně blízko. Co zjistil? Že nenašel ani jeden, který by splnil přísnější toleranci. Proč? Protože to samé udělal už výrobce a prodal je dráž. >:D

Třeba Porsche má myslím interní toleranci -0/ +5 %.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 15:15
Re: Najlepšie auto v triede
Si si tým istý, že tolerancia na výkon je až 10%? To je strašne veľa. Teoreticky by Ti potom výrobca mohol predať papierovo 200k auto, ktoré má reálne len 180 koní a to sa mi nejak nechce veriť. Z čoho to vyplýva?
16. 10. 2014 15:17
Re: Najlepšie auto v triede
Už jsem to tu psal (a dnes, nebo včera i v jiné diskuzi), nejsem. To byl jen příklad. Také sis nepřiplatil za 2 %. Je alespoň 5 % a osobně pochybuji, že je více než 10 %. A bude k tomu celá řada podmínek.

Co z toho plyne? Že někdo má štěstí a někdo smůlu. A pokud někdo dokáže udržet přísnější toleranci, může si bezpečně čísla přilepšit.
16. 10. 2014 15:28
Re: Najlepšie auto v triede
Tohle číslo si historicky pamatuji a podle mne odpovídá reálným možnostem v sériové výrobě. Protože dnes je v motoru tolik součástek a na něj jsou navěšené další komponenty a systémy (např. klima), že menší tolerance je reálně nedosažitelná.
Avatar - Emel
16. 10. 2014 15:41
Re: Najlepšie auto v triede
Je otázka jak to funguje směrem dolů... co jsem slyšel tak konkrétně VW snad prý ladí raděj na vyšší výkon, aby i slabší kusy splňovaly papírové údaje... ale je otázka, jestli je to podle nějaké normy nebo jestli je to o přístupu k věci nebo jestli jsou to kecy.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 15:17
Re: Najlepšie auto v triede
K tomu meraniu na brzde citát z testu:
"To, čo sme opakovane namerali na valcovej brzde vo firme MMracing nám doslova vyrazilo dych! Samozrejme, zďaleka to nebolo prvé auto, ktoré pri meraní dokázalo podať lepšie výkony ako uvádza výrobca. No prakticky vo všetkých prípadoch sa navýšenie maximálneho výkonu a špičky krútiaceho momentu pohybovalo do 5-6%. V tomto prípade je to však 2x viac! Konkrétne maximálny deklarovaný výkon od výrobcu 162 kW (220 k) je väčší o 11%. Ako vidno v grafe, odmerali sme takmer 179 kW (244 k). V prípade špičky krútiaceho momentu je navýšenie dokonca až o 13%, teda namiesto sľúbených 350 je tam 395 Nm! Týždeň pred meraním testovanej Škoda Octavia RS TSI danú valcovú brzdu MAHA LPS3000 4x4 kalibrovali poverení servisní pracovníci spoločnosti Homola Servisná Technika v rámci pravidelného serviu. Verte, odmerané čísla pri jazde sakramentsky poznať. Som si istý, že toto auto pokorí 250 km/h a stovku dá pod 6,5 s. To sme však nemerali... Keďže sa nám ani po troch mesiacoch nepodario zabezpečiť na porovnanie a meranie inú Octaviu 3 RS, môžeme len ostať s podozrením, že Škoda-Auto pre lepšie výsledky v testoch a väčšiu radosť novinárov novinárske verzie upravila."
16. 10. 2014 15:25
Re: Najlepšie auto v triede
Takže změří výkon, což není taková sranda, ale zrychlení a rychlost neověří, což zvládne velmi přesně malá krabička, kterou není problém koupit, a pokud nepotřebuješ takovou přesnost, tak si vystačíš třeba s telefonem (i když jsem osobně proti používání telefonů). Dobrý fór.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 16:32
Re: Najlepšie auto v triede
Merali čas na SK Ringu, tam Ti požičajú transpondér a vychádzali z dosiahnutého času (tuším redaktor spravil 2:46 min na kolo, čo je neskutočne dobrý čas, pre porovnanie tunajší majiteľ MRS Cup 265k s viacerými úpravami (semislicky, znížený podvozok, lepšie brzdy...) dal najlepší čas 2:47 min.
16. 10. 2014 17:13
Re: Najlepšie auto v triede
Nemá náhodou Mégane 195 kW? To prostě nesedí. Jestli Octavii stačí postrčit na 179 kW, aby natrhla triko MRS, navíc nesériovému, tak gratuluji Škodě.

Jsou auta, která výrazně překonají udávané zrychlení na stovku (o více než vteřinu). Ale není to moc obvyklé (alespoň já to moc často nevidím) a oficiální hodnoty bývají v takových případech od pohledu chabé. Něco takového bych u OIIIRS nečekal. Německé magazíny zrychlení měří, takže bychom se mohli podívat. Pod 6 podle mne nepůjde. Pokud vůbec tovární čas překoná, tak bych to spíš viděl na maximálně dvě, tři desetiny.
Avatar - Ham.
16. 10. 2014 16:12
Re: Najlepšie auto v triede
Žádný vyšší výkon o 17kW nenaměřili. Naměřili výkon na kolech 141kW, zbytek jsou odhady a korekce. Běžně se uvádí, že výkon motoru u předokolky je plus 15% toho co je na kolech, u 4x4 plus 20% toho co je na kolech. Ale to je všechno jen odhad, protože ztráty v převodovce nebo systému 4x4 mohou být u různých aut velmi rozdílné a těch 15 a 20% jsou jen hodně hrubé nástřely. A další kouzla se skrývají pod teplotou okolí a tlakem vzduchu, pokud výrobce řekne, že jeho motor musí splňovat deklarovaný výkon v 3000m nad mořem nebo při teplotě nasávaného vzduch plus 50 st někde v pouštní oblasti, tak někde u hladiny moře nebo za našich běžných teplot musí mít logicky výkon o hodně vyšší. Když tedy vezmu naměřených 141kW na kolech OIII RS a přidám 15% tak jsem na 162,1 kW, což je prakticky přesně výkon motoru deklarovaný továrnou. Změřit přesně výkon motoru lze jedině když jej vymontuješ z auta, dáš na stolici a měříš přímo na klice.
Avatar - iudex
16. 10. 2014 16:36
Re: Najlepšie auto v triede
Takže vlastne tvrdíš, že nevedia, ako sa meria výkon auta? ;-) Výkon na kolesách sa neuvádza, vždy sa uvádza výkon motora. S tým Tvojím "pridám 15% a som na udávanom výkone" si asi robíš srandu.
Avatar - Ham.
16. 10. 2014 16:41
Re: Najlepšie auto v triede
Tvrdím, že jediné co umí válcová zkušebna exaktně odměřit je výkon na kolech (když je přesná).
Výkon motoru pak je vždy otázka výpočtu/dopočtu/korekcí, kde se korigují v podstatě tři hlavní veličiny tlak, teplota a ztráty v pohonném řetězci.
Ano, výrobce udává výkon motoru a válcová stolice umí měřit výkon na kolech. Nic víc a nic méně. Ne, s 15% si srandu nerobím, to je běžně hodnota o kterou se koriguje výkon na kolech když se chce vypočítat výkon motoru u předokolek.
16. 10. 2014 17:03
Re: Najlepšie auto v triede
Jenže výrobce udává hodnoty na klice, kdežto oni je měří na kole. Podstatný rozdíl. A 15 % je jen hrubý odhad ztrát u předokolky. Tady jim z mašiny vyšlo mnohem vyšší číslo, ale jak na něj přišla, toť otázka.
Avatar - Dinar
16. 10. 2014 14:02
Trochu se v tom ztrácím,
tu zelenou jste už jeli, modrou taky, teď červená, ještě čekám test žluté, ta by mohla být taky zajímavá. >:D ;-)
Rozbalit vlákno
3
16. 10. 2014 14:14
Re: Trochu se v tom ztrácím,
Koukej spíš po motorech: 1.0 MPI, 1.4 TDI, 1.2 TSI...Barva nejezdí >:-[]
Avatar - Dinar
16. 10. 2014 18:50
Re: Trochu se v tom ztrácím,
>:-[] Ty jsi skutečně hodně prostý chlapec.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2014 14:16
Re: Trochu se v tom ztrácím,
O interiéru z tvrdých plastu ale rapid se psalo již u představování někdy koncem léta. To je podle mě největší slabina nových škodovek. Sedněte si na kontra do 1. Generace po fl.:)
Avatar - M1chal
16. 10. 2014 14:34
Asi mě tady ukamenujete
ale ta barevná kombinace je děsná 8-s
Rozbalit vlákno
0
16. 10. 2014 14:40
FIII bylo skutečně měla být nejlepší ve své třídě,
protože Ambition 1,2TSI 66kw s projektorama, mech. klimou a radiem blues, v bíle Candy a 5 ltetou zárukou mě vyšla dle ceníku na 312500kč....
Rozbalit vlákno
4
16. 10. 2014 15:23
Re: FIII bylo skutečně měla být nejlepší ve své třídě,
Tak klikni na style a máš to za cca 310k a máš toho i o dost víc ;-)
16. 10. 2014 15:37
Re: FIII bylo skutečně měla být nejlepší ve své třídě,
A to si grifith stěžoval, že je ceník Fabie příliš zjednodušený. Pro někoho je očividně pořád příliš složitý. >:-[]
Avatar - grifith
16. 10. 2014 18:16
Re: FIII bylo skutečně měla být nejlepší ve své třídě,
No jo, byly tam nějaké výtky z mé strany, ale tak každej na to kouká trochu jinak ;-)
16. 10. 2014 19:37
Re: FIII bylo skutečně měla být nejlepší ve své třídě,
A já s tebou souhlasím v tom, že by mohli mít něco komplexnějšího i pro veřejnost. Tady jsem si jen šťouchl do swiftera. ;-)
16. 10. 2014 15:06
fabca
Trosku ste to uz prehnali s tym predstavovanim fabie, ale co uz ked Skoda dobre plati za inzercium preco nie, a umoznuje vam takto otestovat auta v predstihu, aj ked sudiac podla clankov, nemecke media jazdili v skorsom turnuse ako ceski novinari. Ako fabia je konecne dobre vyzerajuce auto, ale az tolko zadarmo reklamy by ste im nemuseli robit.. Aj ked istotne zadarmo to nieje :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 10. 2014 15:16
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 1 sekundu
1.2 TSI 66kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,9 s :yes:
1.2 TSI 81kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,4 s :yes:
Rozbalit vlákno
0
16. 10. 2014 15:21
Test Volkswagen Polo 1,2 TSI 81 kW
Testovaný vůz je vybaven nejsilnějším motorem 1.2 TSI ve spojení se šestistupňovým manuálem. Tento motor má nejvyšší výkon 81 kW/110 koní a točivý moment 175 Nm, který je k dispozici v širokém rozsahu otáček a poskytuje tak 1 135 kg vážícímu vozu výbornou dynamiku nejen na okreskách, ale i na dálnicích. Je velmi tichý v celém spektru otáček a svým projevem posádku nijak neruší.

Při cestování na hranici českých rychlostních limitů se motor odmění velmi slušnou spotřebou. Při okreskové cestovní rychlosti 90 km/h točí motor necelých 2 000 ot./min. a řekne si zhruba o 5,5 l/100 km. Dálniční rychlost 130 km/h si při otáčkách lehce přes 2 800 ot./min. vyžádá 6,2l/100 km. Převodovka je přesná, jednotlivé rychlosti zapadají s příjemným odporem. Motor i převodovku hodnotím na výbornou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
16. 10. 2014 16:08
Zhrnutie ?
Nie. Na to ja nemam spravny nick ( GTI ;-) )
Par postrehov ale dam:
Dlzka testu: pravdepodobne (ne)priamo umerna dlzke novinarskeho vecierku a mnozstva konzumovaneho alkoholu >:D
Co do obsahu...ako tak ok, ale...dalo sa proste viac - viac popisat to ako moc bolo treba pracovat pravou nohou a pravou rukou, aby sa tato nasa nova Ceska i Slovenska "hviezda" hybala pozadovanym sposobom ;-)
Taktiez bolo mozne aj trosiiiiicku viac este rozobrat spravanie sa auta pocas jazdy - trosku viac pritlacit na pilu. Ono - pokuty su v Portugalsku asi tiez "masne", ale dokazali to ini novinari...mohli ste aj vy ;-)
Hodnotit mne interier je velmi tazko - keby som bol nejaky "tuzer" doporucil by som najst niekde na vrakaci pristrojovku z A1 aj s volantom a vybavene >:D
Hmm, lenze niesom, takze ku vzhladu - :yes: , ku kvalite podla fotiek :yes: , k vyberu materialov na jej vyrobu plus vyplne dveri... :-( - ano, ineho smajlika nepouzijem ! Som proste len veeeeeelmi smutny ! Tato Fabka mohla totiz fakt aspirovat na vsemozne tituly vo "svojej" triede. Este nemam osobnu skusenost, bez nej ju nedokazem tak kriticky alebo pochvalne zhodnotit, ale obavam sa, ze toto mi moze dost vadit, aby som relevantne mohol Fabku niekomu bezvyhradne odporucit.
Takze tak, tolko moje polienko do ohniku ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2014 16:26
fabia nesklamala
fabia je ozaj prijemnym prekvapenim ale este viac som zvedavy ako dopadne v teste toto auto: [odkaz]

na dalsi rok tu mame v i20 aj v riu novy 1.0 T-GDI ... to moze tiez pomoct v suboji prave s fabiou/polom
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
16. 10. 2014 18:16
Re: fabia nesklamala
Ty už si fakt nemocnéj vid? :-) bez k/h do diskuze ani ránu ;)
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2014 19:28
Re: fabia nesklamala
uz si pripadam niekedy ako Ludek [odkaz] ;-)
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2014 20:46